Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 161 din 20 februarie 2002  privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 161 din 20 februarie 2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 159 din 5 martie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. 1
Organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele atribuţii

ART. 1
(1) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, aflat în subordinea Guvernului, urmãreşte aplicarea strategiei şi a Programului Guvernului, în vederea promovãrii politicilor de dezvoltare economicã şi socialã şi atragerii investiţiilor strãine în România, şi elaboreazã analizele şi prognozele privind dezvoltarea economiei româneşti.
(2) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei este minister de sinteza şi are personalitate juridicã.
(3) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei are sediul în municipiul Bucureşti, Str. Ministerului nr. 2-4, sectorul 1, şi dispune de spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii sale şi în imobilul din Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiilor de dezvoltare economicã şi socialã pe termen scurt, mediu şi lung, a prognozelor şi studiilor privind echilibrul macroeconomic, sectorial şi regional, precum şi a planurilor economice;
b) funcţia de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate;
c) funcţia de reprezentare, prin care se asigura, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate;
d) funcţia de autoritate de stat, prin care se asigura urmãrirea şi controlul aplicãrii reglementãrilor din domeniul sau de activitate;
e) funcţia de administrare, prin care se asigura administrarea şi gestionarea eficienta a bunurilor din patrimoniul sau, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 3
(1) În realizarea funcţiilor ce îi revin Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:

A. În domeniul dezvoltãrii socioeconomice de ansamblu, al dezvoltãrii regiunilor şi zonelor tarii:
a) elaboreazã proiectul Planului naţional de dezvoltare, care conţine strategia nationala pentru dezvoltare regionala, pe baza strategiilor şi planurilor regionale de dezvoltare, aprobate de consiliile pentru dezvoltare regionala, şi a strategiilor şi programelor sectoriale ale autoritãţilor administraţiei publice centrale, precum şi de amenajare a teritoriului, conform planurilor de amenajare a teritoriului naţional, aprobate prin lege. Dupã avizarea Planului naţional de dezvoltare de cãtre Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala îl supune spre aprobare Guvernului şi asigura, pe baza acestuia, coordonarea implementarii politicii naţionale de dezvoltare regionala;
b) urmãreşte realizarea obiectivelor de coeziune economicã şi socialã, în scopul diminuãrii decalajelor în dezvoltarea regiunilor şi zonelor tarii, al intaririi capacitãţii competitive a fiecãrei regiuni;
c) asigura coordonarea implementarii politicii naţionale de dezvoltare pe ansamblul tarii, pe regiuni şi zone;
d) analizeazã şi propune Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala finanţarea programelor şi proiectelor de dezvoltare regionala; elaboreazã programe de sprijin al regiunilor pentru a dobândi mijloacele necesare în vederea restructurãrii, modernizãrii şi dezvoltãrii economiilor regionale;
e) elaboreazã criteriile, prioritãţile şi procedurile necesare în vederea finanţãrii şi monitorizarii programelor şi proiectelor din domeniul sau de activitate;
f) asigura managementul financiar şi tehnic al Fondului Naţional pentru Dezvoltare Regionala şi al fondurilor de tip structural pentru realizarea coeziunii economice şi sociale, alocate României de Uniunea Europeanã, în conformitate cu Planul naţional de dezvoltare din domeniul sau de activitate; finanţeazã programele şi proiectele din domeniul sau de activitate prin încheierea de contracte de finanţare cu agenţiile pentru dezvoltare regionala şi cu alte categorii de beneficiari şi urmãreşte realizarea acestora; deruleazã programe şi proiecte cu finanţare externa, inclusiv prin înfiinţarea de unitãţi de managament/coordonare de proiect, potrivit legii;
g) monitorizeazã programul şi planul de acţiuni guvernamentale şi face propuneri de soluţii pentru încadrarea în termenele stabilite, în cazul apariţiei tendintei de nerealizare sau în situaţii de criza;
h) colaboreazã cu Ministerul Afacerilor Externe în realizarea obiectivelor de cooperare externa a regiunilor de dezvoltare de tip transfrontalier, interregional sau la nivelul euroregiunilor;
i) reprezintã Guvernul României în relaţia cu Uniunea Europeanã şi cu alte organizaţii internaţionale în domeniul sau de activitate, pentru elaborarea şi implementarea de politici de coeziune economicã şi socialã şi de programe privind dezvoltarea regionala;
j) colaboreazã cu organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi cu autoritãţi ale administraţiei publice locale la elaborarea politicilor sectoriale privind pregãtirea privatizãrii companiilor/societãţilor naţionale, precum şi a societãţilor comerciale rezultate din reorganizarea regiilor autonome;
k) colaboreazã cu organizaţii interne sau internaţionale care sprijinã dezvoltarea regionala, cu camerele de comerţ şi industrie şi cu alţi reprezentanţi ai mediilor de afaceri, pentru elaborarea programelor din domeniul sau de activitate;
l) la solicitarea Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala şi din proprie initiativa asigura elaborarea de studii şi analize şi face recomandãri privind modul de realizare a obiectivelor din domeniul sau de activitate;
m) iniţiazã, elaboreazã şi avizeazã, dupã caz, împreunã cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, proiecte de acte normative şi de acorduri internaţionale în domeniul sau de activitate;
n) avizeazã documentaţiile pentru obţinerea de credite şi alte fonduri externe cu garanţia statului sau cu garanţii bancare pentru finanţarea de programe şi proiecte specifice;
o) propune nominalizarea de cãtre Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala şi aprobarea de cãtre Guvern a declarãrii unor zone defavorizate, pe baza documentaţiilor aprobate de consiliile pentru dezvoltare regionala; analizeazã situaţia economicã şi socialã a zonelor economice cu statut special - zone defavorizate, parcuri industriale şi alte asemenea zone declarate potrivit legii; avizeazã şi supune spre aprobare Guvernului strategia de dezvoltare a acestora;
p) supune spre aprobare Guvernului programe pentru zonele economice cu statut special - zone defavorizate, parcuri industriale şi alte asemenea zone declarate potrivit legii;
q) elaboreazã şi supune spre aprobare Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala programe de dezvoltare regionala pentru susţinerea procesului de postprivatizare;
r) asigura secretariatul Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala;
s) informeazã Guvernul cu privire la volumul, structura, evolutiile şi tendintele din domeniul economic; elaboreazã materiale promotionale, studii şi analize în domeniul sau de activitate;
t) acţioneazã pentru îmbunãtãţirea şi monitorizarea mediului de afaceri; acorda asistenta, consultanţa şi presteazã servicii în domeniul sau de activitate;
u) colaboreazã cu ministerele implicate în activitatea de formare profesionalã, în vederea elaborãrii şi urmãririi realizãrii Planului naţional de formare profesionalã.

B. În domeniul promovãrii investiţiilor:
a) analizeazã evoluţia investiţiilor directe în România sub aspectul volumului, structurii şi orientarii geografice, precum şi al posibilitãţilor de valorificare a potenţialului şi oportunitatilor oferite de economia româneascã; elaboreazã şi rãspunde de implementarea strategiilor la nivel naţional pentru atragerea şi promovarea proiectelor de investiţii, în concordanta cu Programul de guvernare şi cu obiectivele politicii de dezvoltare economico-socialã a tarii;
b) elaboreazã analize comparative privind practicile şi politicile internaţionale din domeniul investiţiilor şi propune Guvernului mãsuri de asigurare a competitivitatii climatului investitional în România;
c) asigura evaluarea periodicã a mediului investitional din România şi face propuneri Guvernului pentru îmbunãtãţirea şi armonizarea acestuia cu practicile internaţionale, în special cu cele ale Uniunii Europene;
d) acţioneazã, împreunã cu instituţiile guvernamentale şi neguvernamentale, pentru promovarea pe plan internaţional a proiectelor de investiţii în România, prin abordarea proactiva a mediilor de afaceri internaţionale în scopul atragerii capitalului strãin în economia româneascã;
e) supune spre aprobare Guvernului mãsuri pentru organizarea într-un sistem unitar a activitãţilor de promovare şi atragere a investiţiilor strãine în România, urmãreşte implicarea instituţiilor guvernamentale cu responsabilitãţi în aceste domenii; rãspunde pentru serviciile de tip postinvestitie, precum şi pentru informarea Guvernului asupra îmbunãtãţirii climatului investitional;
f) asigura realizarea unei imagini corecte şi pozitive privind climatul investitional, precum şi promovarea proiectelor de investiţii româneşti pe plan internaţional, inclusiv prin intermediul unei pagini de Internet specializate;
g) realizeazã materiale de informare şi promovare periodice şi neperiodice, destinate investitorilor strãini, pe care le difuzeazã cu mijloace proprii, precum şi prin intermediul celorlalte instituţii ale statului: Administraţia Prezidentiala, Parlament, ministere, alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale;
h) organizeazã singur sau în colaborare cu alte instituţii guvernamentale şi neguvernamentale, în ţara şi în strãinãtate, acţiuni promotionale destinate atragerii investitorilor strãini: seminarii, conferinţe, mese rotunde, vizite de documentare şi de afaceri şi altele asemenea;
i) încheie acorduri de colaborare, în condiţiile legii, cu instituţii şi asociaţii internaţionale din domeniul promovãrii investiţiilor strãine;
j) menţine contacte permanente cu asociaţiile oamenilor de afaceri romani şi strãini în vederea identificarii eventualelor disfunctionalitati ale mediului de afaceri şi stabilirii de soluţii operative de corectare a acestora;
k) colaboreazã cu Departamentul pentru relaţia cu investitorii strãini din subordinea primului-ministru în activitatea de atragere şi asistare a proiectelor de investiţii strãine cu o valoare de peste 10 milioane dolari S.U.A.;
l) colaboreazã cu Ministerul Afacerilor Externe pentru promovarea proiectelor de investiţii prioritare, prezentarea mediului de afaceri, a informaţiilor referitoare la legislaţia în domeniul investiţiilor, legislaţia economico-financiarã, precum şi promovarea unei imagini corecte a României prin intermediul reţelei de ambasade din strãinãtate, direcţiei generale specializate, publicaţiilor destinate atragerii investiţiilor strãine şi al paginii de Internet a celor doua ministere.

C. În domeniul prognozei economico-sociale:
a) elaboreazã strategii de dezvoltare economicã şi socialã pe termen scurt, mediu şi lung, în conformitate cu Programul de guvernare;
b) elaboreazã prognoze şi studii referitoare la echilibrul macroeconomic, sectorial şi regional; pentru fundamentarea studiilor de prognoza întocmeşte studii privind dezvoltarea ramurilor şi subramurilor, inclusiv pe forme de proprietate; estimeaza potenţialul productiv şi propune soluţii de utilizare a acestuia, corespunzãtor resurselor, posibilitãţilor şi programelor de restructurare, modernizare şi retehnologizare; evalueaza şi certifica, potrivit legii, programele de restructurare elaborate de societãţile comerciale; estimeaza cheltuielile de capital pentru investiţiile totale în economie şi pentru investiţiile publice, pe destinaţii ale acestora; participa la elaborarea propunerilor pentru ierarhizarea prioritatii proiectelor de investiţii publice;
c) elaboreazã şi utilizeazã modelele economico-matematice pentru proiectia formãrii şi utilizãrii produsului intern brut, a veniturilor nominale şi reale ale populaţiei, a consumului de mãrfuri şi servicii; determina eficienta utilizãrii factorilor de producţie la nivel macroeconomic;
d) asigura, împreunã cu Institutul Naţional de Statistica, compararea internationala a principalilor indicatori în Sistemul Conturilor Naţionale;
e) elaboreazã prognoze referitoare la resursele de munca, formare profesionalã şi echilibrul pieţei forţei de munca; întocmeşte studii şi analize privind unele activitãţi cu profil social şi de protecţie socialã;
f) analizeazã conjunctura economicã pe plan mondial şi implicatiile previzibile ale acesteia asupra exportului, importului şi dezvoltãrii economice a României;
g) elaboreazã prognoze privind echilibrul valutar şi relaţiile economice externe, precum şi impactul acestora asupra economiei reale;
h) analizeazã efectele politicilor financiare, monetare, valutare şi bugetare asupra economiei reale; efectueazã studii privind eficienta utilizãrii capitalului în economia realã; elaboreazã prognoze pe baza analizelor efectuate, precum şi analize privind efectele procesului inflationist asupra echilibrelor la nivel macroeconomic;
i) elaboreazã şi editeazã un buletin de informare cuprinzând studii, analize, prognoze proprii, precum şi sinteze referitoare la experienţe, orientãri şi previziuni pe plan mondial.

D. În domeniul integrãrii europene:
a) colaboreazã cu Ministerul Integrãrii Europene la elaborarea Programului Naţional de Aderare a României (PNA) la Uniunea Europeanã, a altor programe care vizeazã pregãtirea pentru aderare şi urmãreşte transpunerea acestora în practica;
b) stabileşte, împreunã cu Ministerul Integrãrii Europene şi cu Ministerul Finanţelor Publice, în concordanta cu Programul de guvernare, prioritãţile de dezvoltare pe baza cãrora ministerele vor elabora propuneri de proiecte de finanţare din fondurile de preaderare;
c) face propuneri pentru armonizarea actelor normative din domeniul dezvoltãrii şi prognozei cu legislaţia Uniunii Europene, inclusiv a dosarelor de fundamentare şi a documentelor de poziţie pentru negocierile de aderare, în domeniile de activitate ale ministerului;
d) participa la elaborarea instrumentelor de monitorizare a programelor de dezvoltare în vederea pregãtirii României pentru aderarea la Uniunea Europeanã;
e) participa la fundamentarea asistenţei de aderare în domeniul sau de activitate şi asigura monitorizarea utilizãrii acesteia;
f) participa, împreunã cu Ministerul Integrãrii Europene şi cu Ministerul Informaţiilor Publice, la elaborarea strategiei de imagine a României în ţãrile membre ale Uniunii Europene, având ca obiectiv accelerarea procesului de aderare;
g) informeazã Ministerul Integrãrii Europene asupra derulãrii obiectivelor de integrare din domeniul sau de activitate, prezentând informaţii, date şi alte lucrãri solicitate.

E. În domeniul relaţiilor cu Parlamentul, patronatele, sindicatele şi alte organisme neguvernamentale, pe probleme de dezvoltare şi prognoza:
a) elaboreazã proiectele de acte normative din domeniile de activitate ale ministerului, potrivit legii;
b) susţine proiectele de lege în comisiile permanente şi în cadrul dezbaterilor din plenul celor doua Camere ale Parlamentului;
c) pregãteşte rãspunsurile la întrebãrile şi interpelãrile adresate de parlamentari, care privesc domeniul de activitate al ministerului;
d) consulta patronatele, sindicatele şi alte organisme neguvernamentale asupra strategiilor sectoriale de dezvoltare economicã şi socialã; rãspunde solicitãrilor acestora pentru identificarea de mãsuri privind soluţionarea unor probleme economice cu impact social.
(2) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative pentru domeniul sau de activitate, precum şi cele conferite expres sau care decurg din acorduri internaţionale la care România este parte.
ART. 4
(1) În realizarea atribuţiilor sale Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei colaboreazã cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi cu patronatele, sindicatele şi alte organisme neguvernamentale.
(2) Ministerele şi celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, precum şi societãţile comerciale la care statul a fost sau este acţionar ori asociat au obligaţia sa punã la dispoziţie Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei informaţiile pe care acesta le solicita în scopul urmãririi şi evaluãrii îndeplinirii obiectivelor politicii naţionale de dezvoltare, precum şi al elaborãrii, actualizãrii şi monitorizarii strategiilor, programelor de guvernare, planurilor de acţiune şi planurilor de dezvoltare regionala.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei

ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului se pot constitui servicii, birouri şi alte compartimente.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei este de 290, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului; personalului din cadrul cabinetului ministrului nu i se aplica prevederile legii privind statutul funcţionarului public.
(4) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului.
(5) Personalul necesar desfãşurãrii activitãţilor Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei este numit sau este angajat, dupã caz, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numãrului maxim de posturi aprobat, ţinându-se seama de competenta profesionalã, de nivelul de pregãtire, studii de specialitate şi vechime în specialitate.
(6) Structura organizatoricã interna, circuitul documentelor, atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului dezvoltãrii şi prognozei.
(7) Pe lângã Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei se constituie Comitetul interministerial pentru armonizarea strategiilor, programelor şi planurilor de acţiuni sectoriale şi regionale, organism consultativ, fãrã personalitate juridicã, condus de ministrul dezvoltãrii şi prognozei. Ministerele vor fi reprezentate în Comitetul interministerial la nivel de secretar de stat; componenta acestuia se aproba prin decizie a primului-ministru.
(8) Pe lângã Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei se constituie Consiliul interministerial de supraveghere, organism consultativ, fãrã personalitate juridicã, condus de ministrul dezvoltãrii şi prognozei, având ca scop urmãrirea realizãrii Programului de acţiuni şi mãsuri pentru promovarea pe plan internaţional a proiectelor de investiţii în România. Ministerele vor fi reprezentate la nivel de secretar de stat, iar componenta Consiliului interministerial de supraveghere se aproba prin decizie a primului-ministru.

SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei

ART. 6
(1) Conducerea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei se exercita de ministru.
(2) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate.
(3) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor.
(4) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin acte normative.
(5) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei îşi îndeplineşte atribuţiile ce îi revin folosind aparatul propriu, precum şi prin Institutul Naţional de Statistica, aflat în coordonarea sa directa.
(6) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin ministrul dezvoltãrii şi prognozei emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
ART. 7
Ministrul dezvoltãrii şi prognozei conduce aparatul propriu al ministerului, stabilit prin prezenta hotãrâre, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acestuia.
ART. 8
Statul de funcţii al Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei se aproba de ministru, în limita numãrului de posturi aprobate prin prezenta hotãrâre, în condiţiile legii.
ART. 9
În cazul în care ministrul dezvoltãrii şi prognozei, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, desemneazã secretarul de stat care va exercita aceste atribuţii, instiintandu-l pe primul-ministru despre aceasta.
ART. 10
(1) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite.
(2) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei poate delega dreptul de semnatura secretarilor de stat, cu excepţia atributiei de ordonator principal de credite, care poate fi delegatã numai înlocuitorului de drept, prin ordin al ministrului.
(3) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei coordoneazã activitatea Institutului Naţional de Statistica, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 11
(1) Pe lângã ministrul dezvoltãrii şi prognozei funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.
(2) Componenta şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului dezvoltãrii şi prognozei.
(3) Colegiul ministerului se întruneşte, la cererea şi sub preşedinţia ministrului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei.
ART. 12
(1) În activitatea de conducere a Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei ministrul este ajutat de 4 secretari de stat care exercita atribuţiile delegate de cãtre ministru şi de un secretar general, numit în condiţiile legii.
(2) Secretarul de stat care coordoneazã activitatea pentru integrare europeanã este membru al Comitetului interministerial pentru integrare europeanã, fiind subordonat şi ministrului integrãrii europene.
ART. 13
(1) Secretarul general al Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei este funcţionar public de cariera, numit pe baza de concurs sau examen, pe criterii de profesionalism.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 .
(3) Secretarul general al Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei poate îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministrul dezvoltãrii şi prognozei.
ART. 14
(1) În realizarea atribuţiilor ce îi revin secretarul general este ajutat de un secretar general adjunct.
(2) Secretarul general adjunct este funcţionar public de cariera, numit pe baza de concurs sau examen, pe criterii de profesionalism, în condiţiile legii.
ART. 15
Salarizarea personalului din aparatul propriu al Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei se face potrivit legii.
ART. 16
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei se asigura din bugetul de stat; sumele care se aloca anual pentru constituirea Fondului Naţional pentru Dezvoltare Regionala se evidenţiazã în mod distinct în bugetul ministerului.
(2) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei se doteaza cu un numãr de autoturisme pentru aparatul central, potrivit legii.

CAP. 2
Dispoziţii finale

ART. 17
Imobilele, mijloacele fixe şi obiectele de inventar din administrarea, respectiv din dotarea Direcţiei generale de prognoza din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala - cu excepţia imobilului din municipiul Bucureşti, str. Poterasi nr. 11, sectorul 4, cu bunurile mobile şi dotãrile aferente -, transmise pe baza protocolului încheiat cu Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, sunt şi rãmân în administrarea, respectiv în dotarea acestuia.
ART. 18
În actele normative în vigoare denumirile privind Consiliul de Coordonare Economico-Financiarã, Direcţia generalã de prognoza din subordinea Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala se înlocuiesc cu denumirea Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
ART. 19
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 20
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 16/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 13 din 10 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul dezvoltãrii şi prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca




ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi = 290
(exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului)


MINISTERUL DEZVOLTĂRII ŞI PROGNOZEI


┌─────────────────────┐
│ Cabinetul │
│ ministrului ├───┐
└─────────────────────┘ │

┌─────────────────────┐ │ ┌────────────┐
│ Compartimentul de │ │ │ │ ┌───────────────────────┐
│ audit public intern ├───┼──┤ MINISTRU ├───┤ COLEGIUL MINISTERULUI │
└─────────────────────┘ │ │ │ └───────────────────────┘
│ └─────┬──────┘
┌─────────────────────┐ │ │ .
│ Consilier │ │ │ .
│ diplomatic ├───┤ │ . ╔════════════╗
└─────────────────────┘ │ │ . ║ Institutul ║
│ │ ......... ║ Naţional de║
┌─────────────────────┐ │ │ ║ Statistica ║
│ Corpul de control ├───┤ │ ╚════════════╝
└─────────────────────┘ │ │
│ │
┌─────────────────────┐ │ │
│ Purtãtor de cuvânt ├───┘ │
└─────────────────────┘ │




┌──────────────┬───────────┴───┬──────────────┬───────────────┐
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
┌────────┴─────┐ ┌─────┴─────┐ ┌──────┴──────┐ ┌─────┴───────┐ ┌─────┴─────┐
│ SECRETAR │ │ SECRETAR │ │ SECRETAR │ │ SECRETAR │ │ SECRETAR │
│ DE STAT │ │ DE STAT │ │ DE STAT │ │ DE STAT │ │ GENERAL │
│ pentru │ │ pentru │ │ pentru │ │ pentru │ └─────┬─────┘
│ investiţii │ │ strategii │ │ integrare │ │ relaţia cu │ │
│ şi │ │ şi │ │ europeanã │ │Parlamentul, │ │
│ dezvoltare │ │ prognoza │ │ │ │patronatele │ ┌─────┴─────┐
│ regionala │ │ │ │ │ │ şi │ │ Secretar │
│ │ │ │ │ │ │ sindicatele │ │ general │
└─┬────┬──────┬┘ └────────┬──┘ └───────┬─────┘ └──────┬──────┘ │ adjunct │
│ │ └─┐ │ │ │ └─────┬─────┘
│ └────┐ │ │ │ │ │
┌──┴───────┐ │ ┌─┴────────┐ │ │ │ │
│Direcţia │ │ │ Direcţia │ │ │ │ │
│generalã │ │ │ generalã │ │ │ │ │
│pentru │ │ │ pentru │ │ │ │ │
│promovarea│ │ │dezvoltare│ │ │ │ │
│investi- │ │ │regionala │ │ │ │ │
│tiilor │ │ │ │ │ │ │ │
└─┬────┬───┘ │ └────┬─────┘ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
┴ ┴ │ ┌──┬─┴┬──┐ │ ┴ ┴ │
A B │ D E F G │ M N ┌──┬──┬──┼──┬──┐
┴ │ ┴ ┴ ┴ ┴ ┴ ┴
C ┌──┼──┬──┬──┐ O P Q R S T
┴ ┴ ┴ ┴ ┴
H I J K L



A = Direcţia pentru promovarea investiţiilor
B = Direcţia servicii pentru investitori

C = Direcţia de imbunatatire şi monitorizare a mediului de afaceri

D = Direcţia Planul Naţional de Dezvoltare
E = Direcţia pentru programe regionale
F = Direcţia cooperare transfrontaliera
G = Direcţia zone asistate

H = Direcţia strategii şi programe naţionale de dezvoltare
I = Direcţia evaluãrii politicilor financiare, monetare şi valutare
J = Direcţia evaluare şi certificare programe de restructurare
K = Direcţia echilibre, restructurare şi prognoze sectoriale
L = Direcţia comerţ exterior; balante comerciale

M = Direcţia pentru armonizare cu legislaţia şi programele comunitare

N = Direcţia pentru relaţia cu Parlamentul, patronatele şi sindicatele

O = Direcţia economicã
P = Direcţia de plati programe
Q = Direcţia juridicã
R = Direcţia politicilor şi resurselor umane
S = Direcţia informatica
T = Direcţia administrativ, patrimoniu Şi arhivare


ANEXA 2

INSTITUŢII
aflate în coordonarea ministrului dezvoltãrii şi prognozei

- Institutul Naţional de Statistica.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016