Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 16 din 4 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 16 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 10 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Guvernului, aplica strategia şi Programul Guvernului, în vederea promovãrii politicilor de dezvoltare economicã şi socialã, pentru stimularea atragerii investiţiilor strãine în România, elaborarea analizelor şi prognozelor privind dezvoltarea economiei româneşti.
(2) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei este minister de sinteza şi are personalitate juridicã.
(3) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei are sediul în municipiul Bucureşti, Str. Ministerului nr. 2-4, sectorul 1.
ART. 2
(1) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei are urmãtoarele atribuţii principale:

A. În domeniul dezvoltãrii socioeconomice de ansamblu, a dezvoltãrii regiunilor şi zonelor tarii:
a) elaboreazã proiectul Planului naţional de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare Guvernului;
b) asigura coordonarea implementarii politicii naţionale de dezvoltare pe ansamblul tarii, pe regiuni şi zone;
c) urmãreşte realizarea obiectivelor de coeziune economicã şi socialã, în scopul diminuãrii decalajelor în dezvoltarea regiunilor şi zonelor tarii, al intaririi capacitãţii competitive a fiecãrei regiuni;
d) elaboreazã proiectul Planului naţional de dezvoltare, care conţine strategia nationala pentru dezvoltare regionala, pe baza strategiilor şi planurilor regionale de dezvoltare, aprobate de consiliile pentru dezvoltare regionala, şi a strategiilor şi programelor sectoriale ale autoritãţilor administraţiei publice centrale, precum şi de amenajare a teritoriului, conform planurilor de amenajare a teritoriului naţional, aprobate prin lege. Dupã avizarea Planului naţional de dezvoltare de cãtre Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala îl supune spre aprobare Guvernului şi asigura, pe baza acestuia, coordonarea implementarii politicii naţionale de dezvoltare regionala;
e) colaboreazã cu Ministerul Afacerilor Externe în realizarea obiectivelor de cooperare externa a regiunilor de dezvoltare de tip transfrontalier, interregional sau la nivelul euroregiunilor;
f) analizeazã şi propune Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala finanţarea programelor şi proiectelor de dezvoltare regionala; elaboreazã programe de sprijin al regiunilor, pentru a dobândi mijloacele necesare în vederea restructurãrii economiilor regionale;
g) elaboreazã criteriile, prioritãţile şi procedurile necesare în vederea finanţãrii programelor şi proiectelor din domeniul sau de activitate;
h) asigura managementul financiar şi tehnic al Fondului naţional de dezvoltare regionala şi al fondurilor de tip structural pentru realizarea coeziunii economice şi sociale, alocate României de Uniunea Europeanã, în conformitate cu Planul naţional de dezvoltare, din domeniul sau de activitate; finanţeazã programele şi proiectele din domeniul sau de activitate prin încheierea de contracte de finanţare cu agenţiile pentru dezvoltare regionala şi cu alte categorii de beneficiari şi urmãreşte realizarea acestora; deruleazã programe şi proiecte cu finanţare externa, prin înfiinţarea de unitãţi de management/coordonare de proiect, potrivit legii;
i) monitorizeazã programul şi planul de acţiuni guvernamentale şi face propuneri de soluţii pentru încadrarea în termenele stabilite, în cazul apariţiei tendintei de nerealizare sau în situaţii de criza;
j) reprezintã Guvernul României în relaţia cu Uniunea Europeanã şi cu alte organizaţii internaţionale în domeniul sau de activitate, pentru elaborarea şi implementarea de politici de coeziune economicã şi socialã şi de programe privind dezvoltarea regionala;
k) colaboreazã cu organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi cu autoritãţi ale administraţiei publice locale la elaborarea politicilor sectoriale privind pregãtirea privatizãrii companiilor/societãţilor naţionale, precum şi a societãţilor comerciale rezultate din reorganizarea regiilor autonome;
l) colaboreazã cu organizaţii interne sau internaţionale care sprijinã dezvoltarea regionala, cu camerele de comerţ şi industrie şi cu alţi reprezentanţi ai mediilor de afaceri, pentru elaborarea programelor din domeniul sau de activitate;
m) la solicitarea Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala şi din proprie initiativa asigura elaborarea de studii şi analize şi face recomandãri privind modul de realizare a obiectivelor din domeniul sau de activitate;
n) iniţiazã, elaboreazã şi avizeazã, dupã caz, împreunã cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, proiecte de acte normative şi de acorduri internaţionale în domeniul sau de activitate;
o) avizeazã documentaţiile pentru obţinerea de credite şi alte fonduri externe cu garanţia statului sau cu garanţii bancare pentru finanţarea de programe şi proiecte specifice;
p) propune nominalizarea de cãtre Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala şi aprobarea de cãtre Guvern a declarãrii unor zone defavorizate, pe baza documentaţiilor aprobate de consiliile pentru dezvoltare regionala; analizeazã situaţia economicã şi socialã a zonelor economice cu statut special - zone defavorizate, parcuri industriale şi alte asemenea zone declarate potrivit legii; avizeazã şi supune spre aprobare Guvernului strategia de dezvoltare a acestora;
q) supune spre aprobare Guvernului programe pentru zonele economice cu statut special - zone defavorizate, parcuri industriale şi alte asemenea zone declarate potrivit legii;
r) asigura secretariatul Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala;
s) informeazã Guvernul cu privire la volumul, structura şi tendintele domeniului sau de activitate; elaboreazã materiale promotionale, studii şi analize în domeniul sau de activitate;
t) acorda asistenta, consultanţa şi presteazã servicii în domeniul sau de activitate;
u) analizeazã evoluţia investiţiilor şi elaboreazã strategiile pentru atragerea şi promovarea investiţiilor strãine în România; colaboreazã cu Oficiul pentru investiţii strãine organizat în subordinea primului-ministru;
v) elaboreazã şi supune spre aprobare Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala programe de dezvoltare regionala pentru susţinerea procesului de privatizare şi postprivatizare;
w) colaboreazã cu ministerele implicate în activitatea de formare profesionalã, în vederea elaborãrii şi urmãririi realizãrii Planului naţional de formare profesionalã;
x) asigura coordonarea Centrului Naţional pentru Promovarea Investiţiilor Strãine, care se va infiinta predominant din fonduri atrase;
y) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative pentru domeniul sau de activitate, precum şi cele conferite expres sau care decurg din acorduri internaţionale la care România este parte.

B. În domeniul prognozei economico-sociale:
a) elaboreazã strategii de dezvoltare economicã şi socialã pe termen mediu şi lung, în conformitate cu Programul de guvernare;
b) elaboreazã prognoze şi studii referitoare la echilibrul macroeconomic, sectorial şi regional; pentru fundamentarea studiilor de prognoza întocmeşte studii privind dezvoltarea ramurilor şi subramurilor, inclusiv pe forme de proprietate; estimeaza potenţialul productiv şi propune soluţii de utilizare a acestuia, corespunzãtor resurselor şi programelor de restructurare şi retehnologizare; estimeaza cheltuielile de capital pentru investiţiile totale în economie şi pentru investiţiile publice, pe destinaţii ale acestora; participa la elaborarea propunerilor pentru ierarhizarea prioritatii proiectelor de investiţii publice;
c) elaboreazã şi utilizeazã modele economico-matematice pentru proiectia formãrii şi utilizãrii produsului intern brut, a veniturilor nominale şi reale ale populaţiei, a consumului de mãrfuri şi servicii; determina eficienta utilizãrii factorilor de producţie la nivel macroeconomic;
d) asigura, împreunã cu Institutul Naţional pentru Statistica şi Studii Economice, compararea internationala a principalilor indicatori în Sistemul conturilor naţionale;
e) elaboreazã prognoze referitoare la resursele de munca, formare profesionalã şi echilibrul pieţei forţei de munca; întocmeşte studii şi analize privind activitãţile cu profil social şi de protecţie socialã;
f) analizeazã conjunctura economicã pe plan mondial şi implicatiile previzibile ale acesteia asupra exportului, importului şi dezvoltãrii economice a României;
g) elaboreazã prognoze privind echilibrul valutar şi relaţiile economice externe, precum şi impactul acestora asupra economiei reale;
h) analizeazã efectele politicilor financiare, monetare, valutare şi bugetare asupra economiei reale; efectueazã studii privind eficienta utilizãrii capitalului în economia realã, pe ramuri şi forme de proprietate, şi elaboreazã prognoze pe baza analizelor efectuate; analizeazã fluxurile financiare şi influenta acestora asupra ansamblului economiei naţionale; întocmeşte analize privind efectele procesului inflationist asupra echilibrelor financiare, monetare, valutare şi bugetare;
i) elaboreazã şi editeazã un buletin de informare cuprinzând studii, analize, prognoze proprii, precum şi sinteze referitoare la experienţe, orientãri şi previziuni pe plan mondial.

C. În domeniul integrãrii europene:
a) colaboreazã cu Ministerul Integrãrii Europene la elaborarea Planului naţional de aderare a României la Uniunea Europeanã, a altor programe care vizeazã pregãtirea pentru aderare şi urmãreşte transpunerea acestora în practica;
b) stabileşte, împreunã cu Ministerul Integrãrii Europene şi cu Ministerul Finanţelor Publice, în concordanta cu Programul de guvernare, prioritãţile de dezvoltare pe baza cãrora ministerele vor elabora propuneri de proiecte şi de finanţare din fondurile de preaderare;
c) face propuneri pentru armonizarea actelor normative din domeniul dezvoltãrii, prognozei şi statisticii cu legislaţia Uniunii Europene, inclusiv a dosarelor de fundamentare şi a documentelor de poziţie pentru negocierile de aderare, în domeniul de activitate al ministerului;
d) participa la elaborarea instrumentelor de monitorizare a programelor de dezvoltare, în vederea pregãtirii României pentru aderarea la Uniunea Europeanã;
e) participa la fundamentarea asistenţei de aderare în domeniul sau de activitate şi asigura monitorizarea utilizãrii acesteia;
f) participa, împreunã cu Ministerul Integrãrii Europene şi cu Ministerul Informaţiilor Publice, la elaborarea strategiei de imagine a României în ţãrile membre ale Uniunii Europene, având ca obiectiv accelerarea procesului de aderare;
g) informeazã Ministerul Integrãrii Europene asupra derulãrii obiectivelor de integrare din domeniul sau de activitate, prezentând informaţii, date şi alte lucrãri solicitate.

D. În domeniul relaţiilor cu Parlamentul, patronatele şi sindicatele pe probleme de dezvoltare şi prognoza:
a) elaboreazã proiectele de acte normative din domeniul de activitate al ministerului, potrivit legii, şi urmãreşte finalizarea acestora;
b) consulta patronatele, sindicatele şi alte organizaţii neguvernamentale asupra strategiilor sectoriale de dezvoltare economicã şi socialã; rãspunde solicitãrilor acestora pentru identificarea de mãsuri privind soluţionarea unor probleme economice cu impact social.
(2) Se constituie un comitet interministerial, condus de ministrul dezvoltãrii şi prognozei, având ca sarcina principala armonizarea strategiilor, programelor şi planurilor de acţiuni sectoriale şi regionale. Ministerele vor fi reprezentate în comitetul interministerial la nivel de secretar de stat; componenta comitetului se aproba prin decizie a primuluiministru.
(3) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin lege.

ART. 3
(1) Structura Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei este prevãzutã în anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) În cadrul structurii organizatorice se pot constitui, prin ordin al ministrului, servicii, birouri şi alte compartimente.
ART. 4
(1) În realizarea atribuţiilor sale Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile publice locale, precum şi cu patronatele, sindicatele şi alte organizaţii neguvernamentale.
(2) Ministerele şi celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, precum şi societãţile comerciale la care statul a fost sau este acţionar ori asociat au obligaţia sa punã la dispoziţie Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei informaţiile pe care acesta le solicita în scopul urmãririi şi evaluãrii îndeplinirii obiectivelor politicii naţionale de dezvoltare, precum şi al elaborãrii, actualizãrii şi monitorizarii strategiilor, programelor de guvernare, planurilor de acţiune şi planurilor de dezvoltare regionala.
ART. 5
Structura organizatoricã interna, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile personalului din aparatul Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului.
ART. 6
(1) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei este condus de un ministru, ajutat de 3 secretari de stat şi un subsecretar de stat.
(2) Secretarul de stat care coordoneazã activitatea pentru integrare europeanã este membru al Comitetului Interministerial pentru Integrare Europeanã, fiind subordonat şi ministrului integrãrii europene.
(3) Pe lângã ministru funcţioneazã un colegiu al ministerului, ca organ consultativ. Componenta colegiului se stabileşte prin ordin al ministrului.
(4) Ministrul conduce intreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţara sau din strãinãtate, potrivit legii.
(5) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei poate delega dreptul de semnatura secretarilor de stat, subsecretarului de stat şi secretarului general, cu excepţia atributiei de ordonator principal de credite, care poate fi delegatã numai înlocuitorului de drept, prin ordin al ministrului.
(6) Ministrul dezvoltãrii şi prognozei coordoneazã activitatea Institutului Naţional pentru Statistica şi Studii Economice, prevãzut în anexa nr. 2 care face parte integrantã din prezenta hotãrâre; în termen de 30 de zile se vor prezenta propuneri pentru reorganizarea Institutului Naţional pentru Statistica şi Studii Economice.
(7) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 7
Ministrul dezvoltãrii şi prognozei îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite.
ART. 8
Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei se asigura din bugetul de stat; sumele care se aloca anual pentru constituirea Fondului naţional pentru dezvoltarea regionala vor fi cuprinse în mod distinct în bugetul ministerului.
ART. 9
(1) Numãrul maxim de posturi pentru Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei este de 290, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului; încadrarea în numãrul de posturi aprobat se realizeazã în maximum 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatoricã a ministerului se stabileşte prin ordin al ministrului dezvoltãrii şi prognozei.
(3) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei va fi dotat cu un numãr de autoturisme pentru aparatul central, potrivit legii, precum şi cu câte un autoturism pentru fiecare oficiu teritorial.
ART. 10
(1) Imobilele, mijloacele fixe şi obiectele de inventar din dotarea, respectiv din administrarea Direcţiei generale de prognoza din cadrul Ministerului Finanţelor şi Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala - cu excepţia imobilului din municipiul Bucureşti, str. Poterasi nr. 11, sectorul 4, cu bunurile mobile şi dotãrile aferente se transmit pe baza de protocol Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei desfãşoarã activitãţi şi în imobilul situat în municipiul Bucureşti, Bd Libertãţii nr. 12, sectorul 5.
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri denumirile Consiliul de Coordonare EconomicoFinanciara, Direcţia generalã de prognoza din subordinea Ministerului Finanţelor şi Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala din actele normative se înlocuiesc cu denumirea Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei.
ART. 12
Pana la intrarea în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2001 se autorizeaza Ministerul Finanţelor Publice sa asigure fondurile necesare în vederea infiintarii, organizãrii şi desfãşurãrii activitãţii Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul dezvoltãrii şi prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu



ANEXA 1


Numãrul maxim de posturi = 290,
exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ

a Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei

┌─────────────────────────┐ ┌────────────┐
│Consilieri ai ministrului├─┐ │ │ ┌───────────────────────┐
└─────────────────────────┘ ├─┤ MINISTRU ├───┤ COLEGIUL MINISTERULUI │
┌─────────────────────────┐ │ │ │ └───────────────────────┘
│ Corpul de control ├─┤ └─────┬───┬──┘
│ al ministrului │ │ │ │
└─────────────────────────┘ │ │ │ ────────────
┌─────────────────────────┐ │ │ │ /
│ Cabinetul ministrului ├─┤ │ └──────────┤ I.N.S.S.E. │
└─────────────────────────┘ │ │ /
┌─────────────────────────┐ │ │ ────────────
│ Purtãtor de cuvânt; ├─┘ │
│ relaţii cu mass-media │ │
└─────────────────────────┘ │

┌───────────────┬────────────┴──┬───────────────┬───────────────┐
┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐ ┌──────┴──────┐
│ SECRETAR │ │ SUBSECRETAR │ │ │ │ SECRETAR │ │ SECRETAR │
│ DE STAT │ │ DE STAT │ │ │ │ DE STAT │ │ DE STAT │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ pentru │ │ pentru │ │ SECRETAR │ │ pentru │ │ pentru │
│ investiţii │ │ strategii │ │ GENERAL │ │ integrare │ │ relaţia cu │
│ strãine şi │ │ şi prognoza │ │ │ │ europeanã │ │ Parlamentul,│
│ dezvoltare │ │ │ │ │ │ │ │ patronatele │
│ regionala │ │ │ │ │ │ │ │ şi │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ sindicatele │
└──┬──────┬───┘ └──────┬──────┘ └──────┬──────┘ └──────┬──────┘ └───┬─────┬───┘
┌─┴──┐ ┌─┴──┐ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│DGIS│ │DGDR│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└┬──┬┘ └─┬──┘ │ │ │ │ │
┌┴┐┌┴┐ │ │ │ │ │ │
│A││B│ │ ┌──┬┴─┬──┐ ┌──┬┴─┬──┐ ┌┴─┐ │ │
└─┘└─┘ │ ┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐
┌──┬──┬──┼──┐ │H││I││J││K│ │L││M││N││O│ │P││Q│ │R│ │S│
┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ └─┘└─┘└─┘└─┘ └─┘└─┘└─┘└─┘ └─┘└─┘ └─┘ └─┘
│C││D││E││F││G│
└─┘└┬┘└─┘└┬┘└─┘
┌─┴─┐ │
┌┴─┐┌┴─┐┌┴─┐
│D1││D2││F1│
└──┘└──┘└──┘



LEGENDA



DGIS = Direcţia generalã pentru investiţii strãine

A = Direcţia strategii pentru atragerea
investiţiilor strãine
B = Direcţia asistenta tehnica pentru
investitorii strãini

DGDR = Direcţia generalã pentru dezvoltare regionala

C = Direcţia Planul naţional de dezvoltare
D = Direcţia fundamentare şi gestionare a
Fondului naţional pentru dezvoltare regionala
D1 = Oficiul asistenta tehnica
D2 = Oficiul plati
E = Direcţia cooperare transfrontaliera
F = Direcţia secretariat CNDR
F1 = Oficii teritoriale pentru
dezvoltare regionala în 8 regiuni
G = Direcţia zone defavorizate


H = Direcţia strategii şi programe naţionale de
dezvoltare; prognoza resurselor umane
I = Direcţia evaluãrii politicilor financiare,
monetare şi valutare
J = Direcţia echilibre şi prognoze sectoriale
K = Direcţia comerţ exterior; balante comerciale


L = Direcţia economicã
M = Direcţia juridicã
N = Direcţia resurse umane, relaţii publice şi protocol
O = Direcţia informatica


P = Oficiul de armonizare legislativã
Q = Oficiul de armonizare cu programele comunitare


R = Oficiul de relaţii cu Parlamentul
S = Oficiul de relaţii cu sindicatele
şi alte organisme neguvernamentale



ANEXA 2

INSTITUŢII
aflate în coordonarea ministrului dezvoltãrii şi prognozei

1. Institutul Naţional pentru Statistica şi Studii Economice.
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016