Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 16 din 2 noiembrie 2005  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 16 din 2 noiembrie 2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal

EMITENT: BIROUL PERMANENT AL SENATULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.004 din 11 noiembrie 2005
HOTĂ?RÂRE nr. 16 din 2 noiembrie 2005
pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal
EMITENT: BIROUL PERMANENT AL SENATULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.004 din 11 noiembrie 2005

În temeiul prevederilor <>art. 15 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal,

Biroul permanent al Senatului adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

Aceasta hotãrâre a fost adoptatã de Biroul permanent al Senatului în şedinţa din 2 noiembrie 2005.

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VACAROIU

Bucureşti, 2 noiembrie 2005.
Nr. 16.

ANEXA

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale de
Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal este autoritate publica cu personalitate juridicã, autonomã şi independenta fata de orice alta autoritate a administraţiei publice, precum şi fata de orice persoana fizica sau juridicã din domeniul privat şi are drept obiectiv apãrarea drepturilor şi a libertãţilor fundamentale ale persoanelor fizice, în special a dreptului la viata intima, familialã şi privatã, în legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal şi cu libera circulaţie a acestor date.
ART. 2
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal, denumita în continuare Autoritatea, se organizeazã şi funcţioneazã potrivit prevederilor <>Legii nr. 102/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal, denumita în continuare <>Legea nr. 102/2005 , ale <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, denumita în continuare <>Legea nr. 677/2001 , precum şi ale prezentului regulament.
ART. 3
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii, denumit în continuare regulament, stabileşte structura organizatoricã şi atribuţiile compartimentelor şi ale posturilor din cadrul acesteia, regulile privind înregistrarea şi repartizarea corespondentei primite şi a documentelor întocmite în cadrul Autoritãţii, precum şi regulile aplicabile personalului acesteia.
ART. 4
Prevederile regulamentului se interpreteazã şi se aplica în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 102/2005 , ale <>Legii nr. 677/2001 , ale reglementãrilor legale aplicabile funcţiilor de demnitate publica, funcţiilor de conducere şi de execuţie de specialitate specifice din serviciile Parlamentului, precum şi cele aplicabile personalului contractual.

CAP. II
Structura organizatoricã şi conducerea Autoritãţii

ART. 5
(1) Autoritatea exercita atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 677/2001 .
(2) Structura organizatoricã a Autoritãţii se avizeazã de Biroul permanent al Senatului şi este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.
(3) În cadrul structurii organizatorice avizate potrivit alin. (2), prin decizie a preşedintelui se pot organiza birouri, comisii cu activitate temporarã, precum şi alte structuri functionale necesare îndeplinirii atribuţiilor legale.
ART. 6
(1) Autoritatea este condusã de un preşedinte care, în exercitarea atribuţiilor sale, este ajutat de un vicepreşedinte.
(2) Preşedintele exercita atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 102/2005 , precum şi urmãtoarele atribuţii:
a) prezintã, în şedinţa plenara a Senatului României, raportul anual de activitate al Autoritãţii;
b) semneazã rapoartele, actele de sesizare a organelor de urmãrire penalã sau de introducere a acţiunilor în justiţie, autorizaţiile, deciziile, avizele, recomandãrile, precum şi orice alte acte necesare bunei desfasurari a activitãţii Autoritãţii;
c) aproba efectuarea investigatiilor şi a controalelor prealabile şi desemneazã persoanele împuternicite în acest scop;
d) aproba statul de funcţii şi fişa postului pentru personalul din cadrul Autoritãţii;
e) aproba organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul Autoritãţii, precum şi condiţiile generale şi specifice de ocupare a acestora;
f) numeşte şi angajeazã personalul din aparatul propriu al Autoritãţii şi modifica raporturile juridice de serviciu sau, dupã caz, de munca, cu acordul acestuia;
g) exercita autoritatea disciplinarã asupra personalului din aparatul propriu al Autoritãţii, în condiţiile legii;
h) semneazã corespondenta purtata cu conducãtorii autoritãţilor similare din strãinãtate, precum şi ai altor instituţii sau organizaţii internaţionale;
i) aproba deplasarile personalului în strãinãtate;
j) aproba componenta nominalã a delegatiilor Autoritãţii care participa la reuniunile organismelor europene şi internaţionale unde Autoritatea are calitatea de membru;
k) aproba, indruma şi coordoneazã programul de pregãtire şi formare profesionalã a personalului de specialitate, inclusiv efectuarea schimburilor de experienta cu autoritãţile similare din strãinãtate;
l) aproba planificarea şi efectuarea concediilor anuale de odihna;
m) aproba efectuarea şi plata orelor suplimentare prestate peste programul normal de lucru;
n) aproba programul de relaţii cu publicul;
o) exercita controlul asupra activitãţii compartimentelor din cadrul Autoritãţii;
p) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale altor persoane din cadrul Autoritãţii;
q) exercita orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
ART. 7
(1) Pe lângã preşedinte funcţioneazã, ca organ consultativ, Consiliul consultativ al Autoritãţii.
(2) Componenta şi modul de funcţionare ale Consiliului consultativ se aproba prin decizie a preşedintelui.
ART. 8
(1) În exercitarea atribuţiilor legate de activitatea interna a Autoritãţii, preşedintele emite decizii.
ART. 9
Vicepreşedintele Autoritãţii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitatea compartimentelor, potrivit deciziei preşedintelui Autoritãţii;
b) repartizeazã lucrãrile cãtre compartimentele a cãror activitate o coordoneazã;
c) avizeazã actele elaborate de compartimentele Autoritãţii a cãror activitate o coordoneazã şi le supune aprobãrii preşedintelui;
d) coordoneazã activitatea de întocmire a raportului anual, precum şi a altor lucrãri de complexitate ori de importanta deosebita, potrivit dispoziţiilor preşedintelui;
e) participa la elaborarea proiectelor de acte normative şi coordoneazã activitatea de elaborare a deciziilor şi instrucţiunilor cu caracter normativ;
f) semneazã corespondenta Autoritãţii, precum şi orice alte acte, potrivit dispoziţiilor preşedintelui;
g) coordoneazã activitatea de întocmire a bugetului Autoritãţii;
h) îndeplineşte atribuţiile preşedintelui Autoritãţii în caz de imposibilitate temporarã de exercitare a funcţiei;
i) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de preşedintele Autoritãţii.
ART. 10
Conducãtorii compartimentelor din cadrul structurii organizatorice a Autoritãţii au urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã şi controleazã activitatea compartimentelor pe care le conduc şi asigura buna funcţionare a activitãţii acestora;
b) prezintã informãri periodice sau la cererea conducerii Autoritãţii cu privire la activitatea desfasurata;
c) participa la întocmirea raportului anual şi a altor lucrãri de complexitate ori de importanta deosebita;
d) repartizeazã lucrãrile cãtre personalul compartimentelor pe care le conduc şi urmãresc modul de soluţionare a acestora;
e) avizeazã lucrãrile şi corespondenta realizatã în cadrul compartimentelor pe care le conduc;
f) informeazã personalul compartimentelor cu privire la deciziile luate de conducere;
g) fac propuneri privind îmbunãtãţirea activitãţii compartimentelor pe care le conduc şi supun spre aprobare conducerii propunerile personalului din subordine;
h) evalueaza personalul din subordine;
i) propun structura cheltuielilor necesare pentru buna organizare şi funcţionare a compartimentelor pe care le conduc, pentru a fi incluse în proiectul de buget al Autoritãţii;
j) propun mãsuri cu privire la arhivarea documentelor deţinute de compartimentele pe care le conduc şi rãspund de pãstrarea documentelor arhivate, pana la predarea acestora la arhiva Autoritãţii;
k) exercita alte atribuţii stabilite în fişa postului sau de preşedintele Autoritãţii.
ART. 11
Activitatea de audit este organizatã şi se desfãşoarã în directa subordonare a preşedintelui Autoritãţii, potrivit legii.

CAP. III
Atribuţiile compartimentelor Autoritãţii

ART. 12
Serviciul evidenta operatori şi prelucrari date îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi asigura soluţionarea lucrãrilor repartizate;
b) stabileşte formatul registrelor prevãzute la art. 18 alin. (2) lit. c)-e) din prezentul regulament;
c) asigura realizarea în format electronic a bazei de date cuprinzând evidenta operatorilor şi a prelucrarilor de date cu caracter personal, precum şi administrarea acesteia;
d) semnaleaza necesitatea efectuãrii controalelor prealabile şi a investigatiilor, în urma analizarii notificãrilor;
e) elaboreazã norme tehnice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
f) asigura suportul informatic necesar desfãşurãrii activitãţii Autoritãţii;
g) elaboreazã şi propune spre aprobare preşedintelui Autoritãţii procedura de primire, analizare şi înregistrare a notificãrilor pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
h) tine evidenta corespondentei repartizate şi a celei întocmite în cadrul serviciului;
i) exercita orice alte atribuţii stabilite de preşedinte, potrivit legii.
ART. 13
Serviciul investigaţii exercita urmãtoarele atribuţii:
a) propune şi efectueazã controale prealabile şi investigaţii la operatorii de date cu caracter personal, în condiţiile legii;
b) soluţioneazã plângerile, sesizãrile şi cererile adresate Autoritãţii;
c) întocmeşte notele de constatare în urma efectuãrii controalelor prealabile şi a investigatiilor;
d) propune mãsurile legale ce se impun, ca urmare a efectuãrii controalelor prealabile şi a investigatiilor;
e) comunica Serviciului evidenta operatori şi prelucrari date constatãrile şi mãsurile dispuse de preşedintele Autoritãţii, ca urmare a investigatiilor şi controalelor prealabile efectuate;
f) urmãreşte ducerea la îndeplinire de cãtre operatorii de date cu caracter personal a mãsurilor obligatorii dispuse de autoritate;
g) elaboreazã şi propune spre aprobare preşedintelui Autoritãţii procedura de soluţionare a plangerilor, sesizarilor şi cererilor, precum şi procedura de efectuare a investigatiilor şi a controalelor prealabile;
h) tine evidenta sancţiunilor aplicate operatorilor de date cu caracter personal;
i) tine evidenta corespondentei repartizate şi a celei întocmite în cadrul serviciului;
j) exercita orice alte atribuţii stabilite de preşedinte, potrivit legii.
ART. 14
Biroul autorizaţii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) propune emiterea autorizaţiilor transferurilor în strãinãtate a datelor cu caracter personal;
b) propune autorizarea prelucrarilor de date cu caracter personal privind starea de sãnãtate, în cazurile prevãzute de lege;
c) semnaleaza necesitatea efectuãrii controalelor prealabile şi a investigatiilor, având ca obiect verificarea prelucrarilor de date cu caracter personal supuse procedurilor de autorizare;
d) elaboreazã şi propune spre aprobare preşedintelui Autoritãţii procedura de autorizare a transferurilor de date cu caracter personal în strãinãtate, precum şi a celei de emitere a autorizaţiilor prevãzute la lit. b);
e) tine evidenta autorizaţiilor emise de Autoritate;
f) comunica Serviciului evidenta operatori şi prelucrari date transferurile de date cu caracter personal în strãinãtate, precum şi celelalte prelucrari autorizate;
g) elaboreazã norme tehnice cu privire la transferul datelor cu caracter personal în strãinãtate;
h) soluţioneazã petitiile care au ca obiect prelucrarea datelor supuse procedurii de autorizare;
i) exercita orice alte atribuţii stabilite de preşedinte, potrivit legii.
ART. 15
Biroul integrare europeanã şi relaţii internaţionale îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) gestioneazã programe europene şi internaţionale cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
b) face propuneri privind armonizarea legislaţiei româneşti cu legislaţia comunitara în domeniul prelucrãrii datelor cu caracter personal, în colaborare cu celelalte compartimente de specialitate;
c) propune spre aprobare preşedintelui Autoritãţii şi implementeaza planul de mãsuri cu privire la îndeplinirea obligaţiilor legate de integrarea europeanã în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
d) întocmeşte corespondenta Autoritãţii adresatã altor autoritãţi similare din strãinãtate şi asigura cooperarea Autoritãţii cu acestea;
e) efectueazã studii, analize comparative şi sinteze cu privire la legislaţia, jurisprudenta şi practica internationala referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal;
f) participa la realizarea materialelor publicitare ale Autoritãţii, precum şi la organizarea de seminarii şi mese rotunde, în colaborare cu celelalte compartimente de specialitate;
g) organizeazã activitatea de relaţii externe, conform planului anual aprobat de preşedintele Autoritãţii;
h) pregãteşte vizitele unor delegaţii sau misiuni la sediul Autoritãţii şi organizeazã participarea acesteia la reuniunile la care a fost invitata;
i) tine evidenta corespondentei repartizate şi a celei întocmite în cadrul biroului;
j) exercita orice alte atribuţii stabilite de preşedinte, potrivit legii.
ART. 16
Biroul juridic şi comunicare îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã şi avizeazã propuneri de acte normative cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
b) face propuneri privind iniţierea unor proiecte de acte normative sau modificarea actelor normative în vigoare în domenii legate de prelucrarea datelor cu caracter personal, în colaborare cu celelalte compartimente de specialitate;
c) elaboreazã proiectele deciziilor preşedintelui Autoritãţii;
d) reprezintã interesele Autoritãţii în fata instanţelor judecãtoreşti, precum şi a altor autoritãţi şi instituţii publice, potrivit împuternicirii emise în acest sens de preşedintele Autoritãţii;
e) verifica şi acorda avizul de legalitate pentru actele şi contractele supuse spre aprobare preşedintelui Autoritãţii;
f) exercita controlul de legalitate asupra modului de desfãşurare a procedurilor de achiziţii publice;
g) întocmeşte revista presei şi redacteazã comunicatele de presa, pe care le supune spre aprobare preşedintelui Autoritãţii;
h) organizeazã conferinţe de presa, mese rotunde şi seminarii;
i) propune editarea de broşuri, a buletinului informativ al Autoritãţii, precum şi a altor materiale publicitare, în colaborare cu celelalte compartimente de specialitate;
j) propune emiterea acreditarilor reprezentanţilor mass-media;
k) propune organizarea activitãţii de relaţii cu publicul şi gestioneazã procedurile privind accesul la informaţiile de interes public;
l) gestioneazã procedurile cu privire la clasificarea documentelor din cadrul Autoritãţii;
m) asigura activitatea de soluţionare a petitiilor adresate Autoritãţii şi propune mãsuri cu privire la îmbunãtãţirea acesteia;
n) tine evidenta corespondentei repartizate şi a celei întocmite în cadrul biroului;
o) exercita orice alte atribuţii stabilite de preşedinte, potrivit legii.
ART. 17
(1) Direcţia economicã şi resurse umane are în componenta Serviciul buget-finanţe şi contabilitate şi Biroul resurse umane. Direcţia îndeplineşte, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã activitatea de elaborare a proiectului bugetului anual al Autoritãţii;
b) asigura fondurile necesare pentru desfãşurarea activitãţii Autoritãţii;
c) organizeazã gestionarea patrimoniului Autoritãţii şi ia mãsuri pentru asigurarea integritãţii acestuia.
(2) Serviciul buget-finanţe şi contabilitate îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte proiectul bugetului anual al Autoritãţii şi urmãreşte ca acesta sa fie inclus în proiectul bugetului de stat, potrivit legii;
b) organizeazã gestionarea bugetului şi a patrimoniului şi ia mãsuri pentru asigurarea integritãţii acestora;
c) stabileşte mãsuri cu privire la organizarea şi conducerea contabilitãţii, potrivit legii;
d) organizeazã activitatea de control financiar preventiv privind modul de utilizare a resurselor financiare aprobate;
e) întocmeşte statele de plata privind drepturile salariale cuvenite personalului, precum şi situaţiile privind plata acestor drepturi;
f) calculeazã deconturile de deplasare a personalului;
g) organizeazã şi gestioneazã procedurile de achiziţii publice, potrivit legii;
h) urmãreşte modul de executare a contractelor pentru asigurarea utilitãţilor şi a contractelor de achiziţii publice;
i) organizeazã activitatea de dotare, de întreţinere a sediului instituţiei şi a bunurilor sale şi stabileşte mãsuri pentru folosirea şi paza acestora;
j) întocmeşte situaţiile financiar-contabile, potrivit reglementãrilor legale;
k) stabileşte valoarea de inventar a cãrţilor primite gratuit şi o supune spre aprobare conducerii;
l) realizeazã inventarierea generalã a patrimoniului instituţiei, potrivit legii;
m) organizeazã activitatea de protecţie, de securitate a muncii, precum şi de prevenire şi stingere a incendiilor;
n) organizeazã activitatea de arhiva, potrivit legii;
o) tine evidenta corespondentei repartizate şi a celei întocmite în cadrul serviciului;
p) exercita orice alte atribuţii stabilite de preşedinte, potrivit legii.
(3) Biroul resurse umane îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi asigura aplicarea legislaţiei în domeniul activitãţii de personal;
b) întocmeşte statul de funcţii şi îl prezintã spre aprobare conducerii Autoritãţii;
c) rãspunde de organizarea şi desfãşurarea examenelor şi a concursurilor pentru încadrarea şi promovarea personalului;
d) întocmeşte actele necesare la angajarea, promovarea, acordarea drepturilor salariale sau la încetarea raporturilor juridice de munca, potrivit legii;
e) urmãreşte aplicarea prevederilor legale privind acordarea drepturilor salariale;
f) tine evidenta şi completeazã dosarele profesionale şi carnetele de munca ale personalului Autoritãţii;
g) întocmeşte registrul de evidenta al personalului Autoritãţii;
h) coordoneazã activitatea de evaluare a personalului Autoritãţii;
i) întocmeşte lucrãrile privind evidenta şi miscarea personalului;
j) elibereazã şi vizeazã legitimatiile de serviciu pentru personalul Autoritãţii;
k) tine evidenta concediilor de odihna şi a altor concedii ale personalului Autoritãţii;
l) tine evidenta cursurilor de pregãtire profesionalã pentru personalul Autoritãţii;
m) tine evidenta corespondentei repartizate şi a celei întocmite în cadrul biroului;
n) exercita orice alte atribuţii stabilite de preşedinte, potrivit legii.

CAP. IV
Reguli privind evidenta corespondentei Autoritãţii. Registrele Autoritãţii

SECŢIUNEA 1
Corespondenta şi registrele Autoritãţii

ART. 18
(1) Corespondenta se înregistreazã în registrele constituite în acest scop în cadrul Autoritãţii.
(2) Autoritatea, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, întocmeşte, în principal, urmãtoarele categorii de documente:
a) decizii, autorizaţii, avize, instrucţiuni şi recomandãri ale preşedintelui Autoritãţii;
b) adrese cãtre operatorii de date personale, precum şi cãtre autoritãţi şi instituţii publice, altele decât operatorii;
c) adrese cãtre persoanele vizate;
d) rapoarte anuale;
e) expuneri de motive, note de fundamentare şi referate de aprobare;
f) cereri şi acţiuni adresate instanţelor judecãtoreşti sau altor organe cu activitate jurisdicţionalã, precum şi acte de sesizare a organelor de urmãrire penalã;
g) note şi procese-verbale.
(3) Adresele cãtre autoritãţi, persoane vizate şi operatori se întocmesc, în exercitarea atribuţiilor ce revin Autoritãţii sau conducerii acesteia, potrivit legii şi prezentului regulament, din oficiu sau la solicitarea operatorilor, a persoanelor vizate, a altor autoritãţi sau instituţii publice ori ca urmare a exercitãrii dreptului de petiţionare.
ART. 19
(1) Registrele Autoritãţii sunt urmãtoarele:
a) registrul general de intrare-ieşire a corespondentei, în care se înregistreazã în ordine cronologicã actele de sesizare, plângerile, cererile, notificãrile şi toate celelalte acte care privesc activitatea Autoritãţii, inclusiv cele cu caracter administrativ şi financiar;
b) registrul pentru înregistrarea cererilor şi raspunsurilor privind accesul la informaţiile de interes public;
c) registrul de evidenta a operatorilor de date cu caracter personal;
d) registrul de evidenta a prelucrarilor de date cu caracter personal;
e) registrul de evidenta a transferurilor în strãinãtate a datelor cu caracter personal;
f) registrul de dosare în care se înregistreazã toate lucrãrile în legatura cu soluţionarea cererilor, plangerilor sau sesizarilor care impun deschiderea unui dosar;
g) registrul de evidenta a deciziilor, avizelor şi recomandãrilor emise de preşedintele Autoritãţii;
h) registrul de acte emise de preşedintele Autoritãţii în exercitarea atribuţiilor legate de activitatea interna a instituţiei, în care acestea sunt înregistrate şi li se da numãr, în ordine cronologicã;
i) registrul special de corespondenta secreta şi confidenţialã, în care se înregistreazã documentele având acest caracter, fãrã a fi desfãcute, dupã care se predau direct destinatarului;
j) registrul de arhiva.
(2) Evidentele din registre pot fi realizate şi în format electronic.
(3) La sfârşitul fiecãrui an, dupã ultima operaţiune din fiecare registru, cu excepţia celor prevãzute la alin. (1) lit. c)-e), se va întocmi un proces-verbal de închidere, care va fi contrasemnat de vicepreşedintele Autoritãţii.
(4) În scopul desfãşurãrii eficiente a activitãţii Autoritãţii, preşedintele poate aproba şi întocmirea altor registre, în conformitate cu atribuţiile ce îi revin, potrivit legislaţiei în vigoare.

SECŢIUNEA a 2-a
Înregistrarea, repartizarea şi soluţionarea corespondentei

ART. 20
(1) Intreaga corespondenta adresatã Autoritãţii sau întocmitã de aceasta se înregistreazã în registrul general de intrari-iesiri, cu excepţia corespondentei care este stabilitã, în condiţiile legii, ca fiind secreta sau confidenţialã, prin decizia preşedintelui Autoritãţii, şi care se înregistreazã în registrul special de corespondenta secreta şi confidenţialã.
(2) Corespondenta adresatã Autoritãţii se formuleazã în scris cu respectarea condiţiilor prevãzute de lege şi poate fi transmisã prin posta, inclusiv cea electronica, fax ori poate fi depusa personal sau prin reprezentant.
(3) Corespondenta adresatã de operatori în vederea îndeplinirii obligaţiei prevãzute la <>art. 22 alin. (1) din Legea nr. 677/2001 se înregistreazã în registrul general de intrare-ieşire şi, dupã caz, în registrele prevãzute la art. 18 alin. (2) lit. c), d) sau e) din prezentul regulament.
ART. 21
(1) Corespondenta înregistratã în registrul general de intrari-iesiri se transmite spre soluţionare compartimentelor din cadrul Autoritãţii, prin curier, pe baza rezoluţiei persoanei desemnate de preşedintele Autoritãţii.
(2) Corespondenta repartizata se înregistreazã în cadrul fiecãrui compartiment şi se transmite personalului prin rezoluţie de cãtre conducãtorul acestuia.
(3) Personalul din cadrul compartimentelor are obligaţia de a tine evidenta lucrãrilor repartizate de cãtre conducãtorul compartimentului şi a documentelor întocmite.
ART. 22
Procedurile de lucru se stabilesc în cadrul fiecãrui compartiment, se contrasemneazã de conducãtorul acestuia şi se supun aprobãrii preşedintelui Autoritãţii.
ART. 23
Conducãtorii compartimentelor semneazã sau avizeazã, dupã caz, documentele care ies din cadrul structurii organizatorice pe care o conduc şi organizeazã ţinerea evidentei acestora.

CAP. V
Personalul Autoritãţii

ART. 24
Personalul Autoritãţii, angajat de la instituţia Avocatul Poporului, beneficiazã de prevederile <>art. 19 alin. (2) din Legea nr. 102/2005 .
ART. 25
(1) Personalul din instituţia Avocatul Poporului va fi angajat, în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament, în funcţiile stabilite de preşedintele Autoritãţii, pe baza de cerere aprobatã de acesta şi prin examinare.
(2) Personalul din instituţia Avocatul Poporului, angajat în condiţiile prevãzute la alin. (1), îşi pãstreazã sporurile salariale specifice, dobândite anterior, respectiv sporul de confidenţialitate şi de stabilitate, în condiţii de continuitate. (3) Procedura de examinare prevãzutã la alin. (1) se stabileşte prin decizia preşedintelui Autoritãţii.
ART. 26
Condiţiile pentru ocuparea funcţiilor de conducere, altele decât cea de vicepreşedinte, precum şi a celor de execuţie se stabilesc de preşedintele Autoritãţii.
ART. 27
Pentru realizarea anumitor lucrãri pot fi utilizate serviciile unor specialişti, angajaţi cu contract de munca pe perioada determinata.
ART. 28
(1) Salarizarea personalului se face la nivelul prevãzut de lege pentru funcţiile similare din aparatul Parlamentului.
(2) Personalul Autoritãţii beneficiazã de sporurile aplicabile personalului din aparatul Parlamentului, stabilite potrivit legii, pentru acesta.
ART. 29
Personalul Autoritãţii are dreptul la concediu de odihna, precum şi la alte concedii, stabilite corespunzãtor funcţiilor similare din aparatul Parlamentului.
ART. 30
Evaluarea activitãţii profesionale a personalului instituţiei se face în condiţiile prevãzute de reglementãrile legale în vigoare, aplicabile personalului din aparatul Parlamentului.
ART. 31
În exercitarea atribuţiilor sale, personalul Autoritãţii are urmãtoarele îndatoriri:
a) sa acţioneze cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi promptitudine;
b) sa îşi perfecţioneze permanent pregãtirea profesionalã;
c) sa manifeste solicitudine şi politete în relaţia cu persoanele care se adreseazã Autoritãţii;
d) sa asigure, în procesul de elaborare şi de aplicare a deciziilor, precum şi de soluţionare a plangerilor, cererilor şi sesizarilor, egalitatea de tratament a titularilor acestora, fãrã privilegii şi fãrã discriminãri;
e) sa exercite atribuţiile conferite funcţiei numai în scopul prevãzut de lege;
f) sa nu fie influentat, în conduita sa, de interese personale sau de intervenţii politice;
g) sa asigure accesul persoanelor interesate la documente, în conformitate cu dispoziţiile legale;
h) sa poarte ecuson.
ART. 32
Rãspunderea disciplinarã a personalului se angajeazã potrivit legislaţiei în vigoare, aplicabilã fiecãrei categorii de personal din cadrul Autoritãţii.

CAP. VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 33
Pana la preluarea personalului de cãtre Autoritate, calcularea şi plata drepturilor salariale ale acestuia, precum şi ale persoanelor angajate de Autoritate în limita celor 50 de posturi prevãzute de <>Legea nr. 102/2005 , inclusiv salariul preşedintelui, se vor efectua de instituţia Avocatul Poporului.
ART. 34
Premiul anual cuvenit personalului angajat de Autoritate din instituţia Avocatul Poporului va fi achitat de cãtre aceasta din urma.
ART. 35
Pentru asigurarea continuitãţii activitãţii de protecţie a persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, Autoritatea poate prelua de la instituţia Avocatul Poporului obiectele de inventar şi mijloacele fixe, determinate proporţional cu numãrul de personal preluat.
ART. 36
Autoritatea preia de la instituţia Avocatul Poporului fondurile destinate îndeplinirii obligaţiilor din Planul de mãsuri prioritare pentru integrare europeanã noiembrie 2004 - decembrie 2005, aferente anului bugetar 2005.
ART. 37
Autoritatea dispune de un parc propriu format din 5 autoturisme, dintre care unul de teren, cu un consum lunar de carburanţi de 500 l/autoturism. Depãşirea acestuia este permisã numai pentru efectuarea controalelor prealabile şi a investigatiilor prevãzute de Directiva nr. 95/46/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 24 octombrie 2005 pentru protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, precum şi de <>Legea nr. 677/2001 .
ART. 38
Cheltuielile aferente deplasarilor obligatorii ale personalului de specialitate al Autoritãţii la reuniunile Grupului de lucru art. 29 şi ale Comitetului art. 31 înfiinţate în baza Directivei nr. 95/46/CE vor fi suportate de instituţia Avocatul Poporului, pana la preluarea de cãtre Autoritate a fondurilor defalcate din bugetul acestei instituţii.
ART. 39
Sediul Autoritãţii este în municipiul Bucureşti, str. Eugeniu Carada nr. 3, sectorul 3, pana la mutarea efectivã a personalului în spaţiul ce i se va pune la dispoziţie prin grija Guvernului României.
ART. 40
Anexa face parte integrantã din prezentul regulament.
ART. 41
Prezentul regulament intra în vigoare dupã aprobarea sa de Biroul permanent al Senatului şi publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ANEXA
-----
la regulament
-------------


STRUCTURA ORGANIZATORICÃ
a Autoritãţii Naţionale de Supraveghere
a Prelucrãrii Datelor cu Caracter Personal

Nr. de posturi exclusiv demnitarii = 50


┌──────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└──────┬───────┘


| CONSILIUL CONSULTATIV |
└----------┬------------┘




┌───────────────────────┐ │ ┌───────────────────────┐
│ VICEPREŞEDINTE ├────────────┤ ┌────────┤ AUDIT PUBLIC INTERN │
└───────────────────────┘ │ │ └───────────────────────┘
├───┤
│ │ ┌──────────────────────┐
│ │ │ BIROUL JURIDIC │
│ └─────────┤ ŞI COMUNICARE │
│ └──────────────────────┘

┌───────────────────────┴──────────────────────────────┐
│ ┌────────────┴──────┐
│ │DIRECŢIA ECONOMICÃ │
│ │ ŞI RESURSE UMANE │
│ └────────────┬──────┘
│ │
┌──────┴─────┬──────────────┬─────────────┐ ┌─────┴─────┐
│ │ │ │ │ │
┌────┴─────┐┌─────┴─────┐┌───────┴──────┐┌─────┴──────┐┌─────┴───────┐┌──┴────┐
│SERVICIUL ││ ││ BIROUL ││ SERVICIUL ││ ││ │
│ EVIDENTA ││ BIROUL ││ INTEGRARE ││INVESTIGAŢII││ SERVICIUL ││ │
│OPERATORI ││AUTORIZAŢII││ EUROPEANÃ ││ ││ BUGET- ││BIROUL │
│ ŞI ││ ││ ŞI RELAŢII ││ ││ FINANŢE ││RESURSE│
│PRELUCRARI││ ││INTERNAŢIONALE││ ││ ŞI ││ UMANE │
│ DATE ││ ││ ││ ││CONTABILITATE││ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │
└──────────┘└───────────┘└──────────────┘└────────────┘└─────────────┘└───────┘


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016