Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 158 din 3 martie 2005  privind constituirea, stabilirea componentei si competentelor Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor Locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 158 din 3 martie 2005 privind constituirea, stabilirea componentei si competentelor Comisiei de Autorizare a Imprumuturilor Locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 220 din 16 martie 2005
În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata, si al <>art. 2 pct. 38 din Legea datoriei publice nr. 313/2004

Guvernul României adopta prezenta hotarâre.

ART. 1
Se constituie Comisia de Autorizare a împrumuturilor Locale pentru examinarea si avizarea contractarii de împrumuturi si a emiterii de garantii de catre autoritatile administratiei publice locale, definite conform <>art. 2 pct. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari si completari prin <>Legea nr. 108/2004 , cu modificarile ulterioare.
ART. 2
Comisia de Autorizare a împrumuturilor Locale este condusa de un secretar de stat din Ministerul Finantelor Publice, cu atributii de coordonare a datoriei publice, si are în componenta sa 9 membri, dintre care 4 reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, inclusiv presedintele comisiei, 2 reprezentanti ai Ministerului Administratiei si Internelor si 3 reprezentanti ai structurilor asociative ale administratiei publice locale. Reprezentantii institutiilor publice, membri în comisie, sunt desemnati prin ordin al conducatorului institutiei respective, iar reprezentantii structurilor asociative ale administratiei publice locale sunt inclusi în ordinul ministrului administratiei si internelor.
ART. 3
(1) Comisia de Autorizare a Împrumuturilor Locale se întruneste lunar si ori de câte ori este nevoie pentru analizarea cererilor si a documentatiei aferente, primite de la autoritatile administratiei publice locale, prin care se solicita autorizarea contractarii sau garantarii de împrumuturi interne ori externe, pe termen scurt, mediu sau lung.
(2) Lucrarile secretariatului Comisiei de Autorizare a împrumuturilor Locale se asigura de directiile de specialitate din Ministerul Finantelor Publice, cu atributii de negociere si angajare a datoriei publice interne si externe.
ART. 4
Documentatia necesara pentru autorizarea contractarii sau garantarii unui împrumut intern ori extern se stabileste potrivit Normelor si procedurilor privind autorizarea contractarii sau garantarii de împrumuturi de catre autoritatile administratiei publice locale, prevazute în anexa nr. 1.
ART. 5
Se aproba Regulamentul de functionare a Comisiei de Autorizare a împrumuturilor Locale, prevazut în anexa nr. 2.
ART. 6
Autoritatile administratiei publice locale au obligatia ca, în cazul în care contracteaza sau garanteaza împrumuturi interne si/sau externe, sa le înscrie, dupa caz, în registrul de evidenta a datoriei publice locale sau în registrul garantiilor locale, în conditiile legii.
ART. 7
Înregistrarea si raportarea datoriei publice locale se realizeaza în conformitate cu normele metodologice elaborate în acest scop de Ministerul Finantelor Publice în baza <>Legii datoriei publice nr. 313/2004 si aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.
ART. 8
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarâre.
ART. 9
Pe data intrarii în vigoare a prezentei hotarâri se abroga <>Hotarârea Guvernului nr. 978/2001 privind constituirea, componenta si functionarea comisiei de autorizare a contractarii sau garantarii de împrumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 656 din 18 octombrie 2001, precum si orice dispozitii contrare.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneaza:
-----------------
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu

Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga


ANEXA 1

NORME SI PROCEDURI
privind autorizarea contractarii sau garantarii de
împrumuturi de catre autoritatile administratiei publice locale

În temeiul prevederilor <>art. 57 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari si completari prin <>Legea nr. 108/2004 , cu modificarile ulterioare, consiliile locale, consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, pot aproba contractarea sau garantarea de împrumuturi interne ori externe, pe termen scurt, mediu si lung, pentru realizarea de investitii publice de interes local, precum si pentru refinantarea datoriei publice locale. În temeiul prevederilor <>art. 3 alin. (4) din Legea datoriei publice nr. 313/2004 , autoritatile administratiei publice locale pot contracta sau garanta împrumuturi interne si/sau externe, pe termen scurt, mediu si lung, numai cu avizul Comisiei de Autorizare a împrumuturilor Locale, denumita în continuare comisie.
Contractarea sau garantarea de catre autoritatile administratiei publice locale a împrumuturilor interne si/sau externe de la banci sau de la alte institutii de credit, precum si prin emisiuni de titluri de valoare se face în conditiile legii si cu avizul comisiei.
Potrivit definitiilor prevazute la art. 2 pct. 3 si 4, precum si dispozitiilor <>art. 3 alin. (3) din Legea nr. 313/2004 , împrumuturile contractate direct sau garantate de autoritatile administratiei publice locale de pe pietele financiare fac parte din datoria publica a României, dar nu reprezinta obligatii ale Guvernului, iar plata serviciului datoriei publice aferenta acestor împrumuturi se va efectua exclusiv din bugetele locale si prin împrumuturi pentru refinantarea datoriei publice locale. Datoria publica locala provenind din împrumuturi contractate direct de unitatile administrativ-teritoriale, precum si din garantiile locale emise pentru împrumuturile contractate de agentii economici si serviciile publice coordonate de unitatile administrativ-teritoriale reprezinta o obligatie generala care trebuie rambursata, conform acordurilor de împrumut sau de garantare încheiate, din veniturile proprii ale unitatii administrativ-teritoriale prevazute la <>art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 .
În baza <>art. 57 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 , autoritatile administratiei publice locale pot beneficia si de împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, în conditiile legii.
Conform <>art. 8 din Legea nr. 313/2004 , Guvernul este autorizat sa contracteze împrumuturi de la institutiile financiare internationale sau de la alti creditori numai prin Ministerul Finantelor Publice, pe care sa le subîmprumute fie autoritatilor administratiei publice locale, fie agentilor economici a caror activitate este coordonata de acestea, în scopul realizarii proiectelor sau programelor de importanta prioritara pentru România, aprobate prin hotarâre a Guvernului sau prin lege de ratificare a împrumutului, dupa caz. În cazul în care subîmprumutat sau garant este o unitate administrativ-teritoriala, reprezentata de autoritatea administratiei publice locale, încheierea acordului de împrumut subsidiar sau a acordului de împrumut subsidiar si de garantie este conditionata de avizul comisiei.
În baza <>art. 10 alin. (1) din Legea nr. 313/2004 , Ministerul Finantelor Publice este autorizat sa emita garantii de stat pentru împrumuturi contractate de orice autoritate a administratiei publice locale, desemnata prin hotarâre a Guvernului, pentru care se prevede ca rambursarea împrumutului garantat de stat sa se faca din bugetul local, numai cu avizul comisiei, precum si în conditiile impuse de alte legi speciale.

ART. 1
Împrumuturi contractate de unitati administrativ-teritoriale
(1) Prin împrumuturi interne contractate de unitati administrativ-teritoriale se întelege:
a) împrumuturi interne contractate direct de unitatile administrativ-teritoriale cu garantia statului;
b) împrumuturi interne contractate direct de unitatile administrativ-teritoriale în baza garantiilor proprii;
c) împrumuturi din disponibilitatile contului general al Trezoreriei Statului pentru acoperirea golurilor temporare de casa, ca urmare a decalajului dintre veniturile si cheltuielile bugetelor locale.
(2) Prin împrumuturi externe contractate de unitati administrativ-teritoriale se întelege:
a) împrumuturi externe contractate de stat si subîmprumutate unitatilor administrativ-teritoriale;
b) împrumuturi externe contractate direct de unitatile administrativ-teritoriale cu garantia statului;
c) împrumuturi externe contractate direct de unitatile administrativ-teritoriale în baza garantiilor proprii.
(3) Autoritatea administratiei publice locale care solicita comisiei autorizarea contractarii unui împrumut în conditiile reglementarilor legale în vigoare are obligatia de a prezenta, o data cu cererea pentru autorizarea contractarii de împrumut, prevazuta în anexa nr. 1.1, urmatoarele documente:
a) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite, din care sa rezulte ca documentatia tehnico-economica aferenta obiectivului de investitii a fost avizata de autoritatile române competente;
b) hotarârea autoritatii administratiei publice locale de aprobare a contractarii împrumutului, cu precizarea valorii acestuia si a finantatorului, a platii din bugetul local a serviciului anual al datoriei publice aferent împrumutului, pe perioada de derulare a acestuia, a platii oricaror impozite si taxe aferente realizarii investitiei, hotarâre adoptata în conditiile prevazute la <>art. 57 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 ;
c) hotarârea autoritatii administratiei publice locale de aprobare a documentatiei tehnico-economice, a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii de interes local si a surselor de finantare a acestuia;
d) hotarârea de constituire a consiliului local, consiliului judetean sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, si lista de semnaturi autorizate;
e) bugetul local aprobat pentru anul curent si cel previzionat pe perioada de acordare a împrumutului pentru a carui contractare se solicita autorizare, în care se vor cuprinde veniturile proprii si cheltuielile grupate în buget pe baza clasificatiei bugetare aprobate de Ministerul Finantelor Publice, inclusiv cheltuielile referitoare la serviciul datoriei publice locale ce rezulta din împrumutul respectiv;
f) contul de executie al bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita autorizarea contractarii împrumutului, precum si conturile de executie trimestriale pentru anul în curs;
g) proiectul contractului de împrumut, transmis de finantator, care sa cuprinda: valoarea împrumutului, valuta în care se va acorda împrumutul, perioada de gratie, perioada de rambursare, rata dobânzii, nivelul comisioanelor si al celorlalte costuri ale împrumutului;
h) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind situatia altor împrumuturi contractate si/sau garantate de unitatea administrativ-teritoriala, prevazuta în anexa nr. 1.2;
i) situatia estimativa privind serviciul datoriei publice locale pe perioada de acordare a împrumutului pentru a carui contractare se solicita autorizarea, care sa cuprinda rambursari de rate de capital, plati de dobânzi, comisioane si alte costuri aferente, detaliate pe fiecare dintre împrumuturile interne si externe contractate si/sau garantate de unitatea administrativ-teritoriala respectiva, precum si pe împrumutul a carui contractare este supusa autorizarii;
j) orice alte documente solicitate de comisie în vederea analizarii cererii de autorizare a contractarii împrumutului.
(4) Documentele mentionate la alin. (3) vor fi depuse în 8 exemplare, un original si 7 fotocopii, la secretariatul comisiei. Documentele din exemplarul original, depuse în copie, trebuie sa fie semnate si stampilate pe fiecare pagina, iar pe ultima pagina a fiecarei copii sa se mentioneze explicit numele persoanei autorizate sa ateste, prin semnatura si prin aplicarea stampilei, conformitatea copiei cu originalul.
ART. 2
Împrumuturi garantate de unitatile administrativ-teritoriale
(1) Prin împrumuturi interne garantate de unitati administrativ-teritoriale se întelege:
- împrumuturi interne contractate direct de agenti economici sau servicii publice coordonate de unitatile administrativ-teritoriale, cu garantia acestora.
(2) Prin împrumuturi externe garantate de unitati administrativ-teritoriale se întelege:
a) împrumuturi externe contractate de stat si subîmprumutate agentilor economici sau serviciilor publice coordonate de unitatile administrativ-teritoriale, cu garantia acestora;
b) împrumuturi externe contractate direct de agenti economici sau servicii publice coordonate de unitatile administrativ-teritoriale, cu garantia acestora.
(3) Autoritatea administratiei publice locale care solicita comisiei autorizarea garantarii unui împrumut în conditiile reglementarilor legale în vigoare are obligatia de a prezenta, o data cu cererea pentru autorizarea garantarii de împrumut, prevazuta în anexa nr. 1.3, urmatoarele documente:
a) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite, din care sa rezulte ca documentatia tehnico-economica aferenta obiectivului de investitii a fost avizata de autoritatile române competente;
b) hotarârea autoritatii administratiei publice locale de aprobare a garantarii împrumutului, cu precizarea valorii acestuia si a finantatorului, adoptata în conditiile prevazute la <>art. 57 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 ;
c) hotarârea autoritatii administratiei publice locale de aprobare a documentatiei tehnico-economice, a indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii de interes local si a surselor de finantare a acestuia;
d) hotarârea de constituire a consiliului local, consiliului judetean sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, si lista de semnaturi autorizate;
e) actul constitutiv sau de înfiintare a agentului economic sau a serviciului public coordonat de unitatea administrativ-teritoriala, care urmeaza sa contracteze împrumutul cu garantia unitatii administrativ-teritoriale;
f) hotarârea consiliului de administratie sau a altui organ de conducere al agentului economic ori al serviciului public coordonat de unitatea administrativ-teritoriala, privind aprobarea investitiei, contractarea împrumutului, cu precizarea valorii acestuia si a finantatorului, plata din surse proprii a serviciului anual al datoriei aferent împrumutului si a oricaror impozite si taxe aferente realizarii investitiei;
g) bugetul local aprobat pentru anul curent si cel previzionat pe perioada de acordare a împrumutului pentru a carui garantare se solicita autorizare, în care se vor cuprinde veniturile proprii si cheltuielile grupate în buget pe baza clasificatiei bugetare aprobate de Ministerul Finantelor Publice, inclusiv cheltuielile referitoare la serviciul datoriei publice locale ce rezulta din împrumutul respectiv;
h) contul de executie al bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita autorizarea garantarii împrumutului, precum si conturile de executie trimestriale pentru anul în curs;
i) proiectul contractului de împrumut, transmis de finantator, care sa cuprinda: valoarea împrumutului, valuta în care se va acorda împrumutul, perioada de gratie, perioada de rambursare, rata dobânzii, nivelul comisioanelor si al celorlalte costuri ale împrumutului;
j) declaratia pe propria raspundere a ordonatorului principal de credite privind situatia altor împrumuturi contractate si/sau garantate de unitatea administrativ-teritoriala, prevazuta în anexa nr. 1.2;
k) situatia estimativa privind serviciul datoriei publice locale pe perioada de acordare a împrumutului pentru a carui garantare se solicita autorizarea, care sa cuprinda rambursari de rate de capital, plati de dobânzi, comisioane si alte costuri aferente, detaliate pe fiecare dintre împrumuturile interne si externe contractate si/sau garantate de unitatea administrativ-teritoriala respectiva, precum si pe împrumutul a carui garantare este supusa autorizarii;
l) orice alte documente solicitate de comisie în vederea analizarii cererii de autorizare a garantarii împrumutului.
(4) Documentele mentionate la alin. (3) vor fi depuse în 8 exemplare, un original si 7 fotocopii, la secretariatul comisiei. Documentele din exemplarul original, depuse în copie, trebuie sa fie semnate si stampilate pe fiecare pagina, iar pe ultima pagina a fiecarei copii sa se mentioneze explicit numele persoanei autorizate sa ateste, prin semnatura si prin aplicarea stampilei, conformitatea copiei cu originalul.
ART. 3
Contractarea de datorie publica locala prin emisiuni de titluri de valoare
(1) Contractarea de datorie publica locala de catre autoritatile administratiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare se face cu respectarea legislatiei privind regimul titlurilor de valoare. Emiterea si lansarea titlurilor de valoare se pot face direct de catre autoritatile administratiei publice locale sau prin intermediul unor agentii ori al altor institutii specializate.
(2) Autoritatea administratiei publice locale are obligatia de a prezenta secretariatului comisiei cererea pentru autorizarea contractarii de datorie publica locala prin emisiuni de titluri de valoare, prevazuta în anexa nr. 1.4, însotita de documentatia prevazuta la art. 1. Întreaga documentatie legata de emisiunea de titluri de valoare preconizata se înainteaza comisiei suplimentar fata de cea prevazuta la art. 1. Prospectul de emisiune prezentat trebuie sa cuprinda, în principal, date referitoare la:
(i) valoarea totala a emisiunii de titluri de valoare si obiectivul finantat;
(ii) termenii si caracteristicile titlurilor de valoare (tipul, forma, valuta în care sunt denominate, valoarea nominala, valoarea de emisiune, rata anuala a dobânzii, scadenta, frecventa de plata a cuponului);
(iii) termenii si conditiile emisiunii de titluri de valoare (procedurile de oferta, conditiile si modalitatile de vânzare a titlurilor, agentii de plata, legea care guverneaza emisiunea de titluri de valoare).
ART. 4
Alte dispozitii
(1) Dupa contractarea si/sau garantarea de împrumuturi, autoritatea administratiei publice locale are obligatia de a transmite Ministerului Finantelor Publice, în termen de 10 zile de la data intrarii în vigoare a contractului/acordului respectiv, copii de pe fiecare document primar care atesta, dupa caz:
a) contractarea/garantarea împrumutului;
b) actul aditional la contractul/acordul de împrumut/ garantare, daca au fost aduse modificari la acesta cu respectarea clauzelor contractuale.
(2) Împrumuturile contractate si garantiile acordate de autoritatea administratiei publice locale se înscriu în registrul de evidenta a datoriei publice locale si, respectiv, în registrul garantiilor locale ale acestei autoritati.
(3) Beneficiarii de împrumuturi care constituie datorie publica locala, inclusiv unitatile administrativ-teritoriale garante, vor raporta pâna la data de 15 a lunii informatii pentru luna anterioara privind împrumuturile, în structura stabilita prin norme elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
(4) Anexele nr. 1.1-1.4 fac parte integranta din prezentele norme si proceduri.


ANEXA 1.1
la norme şi proceduri



CERERE
pentru autorizarea contractarii de împrumut*1)

1. Denumirea solicitantului ...........................................
.......................................................................
2. Adresa completa, telefon/fax .......................................
.......................................................................
3. Persoanele împuternicite ...........................................
.......................................................................
4. Destinatia împrumutului ............................................
.......................................................................
5. Aprobarea autoritatii administratiei publice locale ................
.......................................................................
6. Împrumutatul .......................................................
.......................................................................
7. Denumirea finantatorului ...........................................
.......................................................................
8. Conditiile împrumutului pentru a carui contractare se solicita
autorizare:
┌───────────────┬───────────────┬──────────────────────────────┬───────────────┐
│Valoarea împru-│ │ Durata împrumutului │ Nivelul si │
│mutului (valuta│ ├──────────────┬───────────────┤termenele de │
│ mentionata în │ Rata anuala │ perioada │ perioada │plata a ratelor│
│ contract) │ a dobânzii │ de gratie │ de rambursare │de capital, a │
│ │ │ │ │dobânzii si a │
│ │ │ │ │ comisioanelor │
├───────────────┼───────────────┼──────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
└───────────────┴───────────────┴──────────────┴───────────────┴───────────────┘

Data
.............. Semnatura
........................
(ordonator principal de credite)


*1) Se completeaza de catre autoritatea administratiei publice locale în vederea autorizarii contractarii de împrumut în baza garantiei locale sau a garantiei statului, precum si în cazul în care unitatea administrativ-teritoriala este beneficiara unui subîmprumut.


ANEXA 1.2
la norme şi proceduri

DECLARATIE

Subsemnatul/Subsemnata ...................., reprezentant legal al judetului/municipiului ................ , în calitate de ordonator principal de credite, declar pe propria raspundere ca judetul/municipiul are în derulare urmatoarele împrumuturi interne si/sau externe contractate si/sau garantate:




┌─────────┬────────────┬───────┬─────────┬────────┬─────────────────┬──────┬──────┬────────┐
│Împrumu- │ Valoarea │ Desti-│Împrumu- │Garantul│ Durata │ Rata │ Rata │ Comi- │
│tãtorul │împrumutului│ naţia │ tatul │ │ împrumutului │anualã│anualã│sioanele│
│ │ (valuta │împru- │ │ ├────────┬────────┤de ca-│a do- │ │
│ │mentionata │mutului│ │ │perioada│perioada│pital │bânzii│ │
│ │în contract)│ │ │ │ de │de ram- │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ graţie │bursare │ │ │ │
├─────────┼────────────┼───────┼─────────┼────────┼────────┼────────┼──────┼──────┼────────┤
├─────────┼────────────┼───────┼─────────┼────────┼────────┼────────┼──────┼──────┼────────┤
├─────────┼────────────┼───────┼─────────┼────────┼────────┼────────┼──────┼──────┼────────┤
└─────────┴────────────┴───────┴─────────┴────────┴────────┴────────┴──────┴──────┴────────┘



Prezenta declaratie face parte din documentatia pentru autorizarea contractarii/garantarii împrumutului în valoare de ................si raspund, conform dispozitiilor <>art. 27 din Legea nr. 313/2004 si ale <>art. 70 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari si completari prin <>Legea nr. 108/2004 , pentru furnizarea de date eronate.

Data Semnatura si stampila
............... .....................


ANEXA 1.3
la norme şi proceduri



CERERE
pentru autorizarea garantarii de împrumut*2)

1. Denumirea solicitantului ...........................................
.......................................................................
2. Adresa completa, telefon/fax .......................................
.......................................................................
3. Persoanele împuternicite ...........................................
.......................................................................
4. Destinatia împrumutului ............................................
.......................................................................
5. Aprobarea autoritatii administratiei publice locale ................
.......................................................................
6. Denumirea finantatorului ...........................................
.......................................................................
7. Conditiile împrumutului pentru a carui contractare se solicita
autorizare:
┌───────────────┬───────────────┬──────────────────────────────┬───────────────┐
│Valoarea împru-│ │ Durata împrumutului │ Nivelul si │
│mutului (valuta│ ├──────────────┬───────────────┤termenele de │
│ mentionata în │ Rata anuala │ perioada │ perioada │plata a ratelor│
│ contract) │ a dobânzii │ de gratie │ de rambursare │de capital, a │
│ │ │ │ │dobânzii si a │
│ │ │ │ │ comisioanelor │
├───────────────┼───────────────┼──────────────┼───────────────┼───────────────┤
│ │ │ │ │ │
└───────────────┴───────────────┴──────────────┴───────────────┴───────────────┘

Data
.............. Semnatura
........................
(ordonator principal de credite)



*2) Se completeaza de catre autoritatea administratiei publice locale în vederea autorizarii garantarii de împrumut contractat direct de un agent economic sau de un serviciu public coordonat de aceasta, precum si în cazul în care unitatea administrativ-teritoriala garanteaza un subîmprumut.


ANEXA 1.4
la norme şi proceduri



CERERE
pentru autorizarea contractarii de datorie
publica locala prin emisiuni de titluri de valoare

1. Denumirea solicitantului/emitentului ...............................
.......................................................................
2. Adresa completa, telefon/fax .......................................
.......................................................................
3. Persoanele împuternicite ...........................................
.......................................................................
4. Destinatia finantarii ..............................................
.......................................................................
5. Aprobarea autoritatii administratiei publice locale ................
.......................................................................
6. Informatii referitoare la emisiunea de titluri de valoare:
- tipul titlurilor de valoare ........................................
- forma titlurilor de valoare ........................................
- volumul emisiunii ..................................................
- valoarea nominala ..................................................
- pretul de vânzare ..................................................
- rata dobânzii ......................................................
- randamentul cuponului ..............................................
- data scadentei .....................................................
- garantarea emisiunii ...............................................
- marimea fondurilor scontate a fi obtinute ..........................
- tipul ofertei de titluri de valoare ................................
- în cazul plasamentului intermediat, denumirea societatii/sindicatului de
intermediere (lead-manager) .........................................
- perioada de derulare ................................................
- alte detalii ........................................................

Data
.............. Semnatura
........................
(ordonator principal de credite)




ANEXA 2

REGULAMENT
de functionare a Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale

ART. 1
Comisia de Autorizare a împrumuturilor Locale, denumita în continuare comisie, constituita conform prezentei hotarâri, îsi desfasoara activitatea în cadrul Ministerului Finantelor Publice.
ART. 2
Comisia este condusa de un secretar de stat din Ministerul Finantelor Publice, cu atributii de coordonare a datoriei publice, si are în componenta sa 9 membri, dintre care 4 reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, inclusiv presedintele comisiei, 2 reprezentanti ai Ministerului Administratiei si Internelor si 3 reprezentanti ai structurilor asociative ale administratiei publice locale. Reprezentantii institutiilor publice, membri în comisie, sunt desemnati prin ordin al conducatorului institutiei respective. Persoanele care fac parte din comisie îsi pastreaza calitatea de angajat în cadrul institutiilor de la care provin, precum si toate drepturile care deriva din aceasta calitate.
ART. 3
Comisia se întruneste lunar sau ori de câte ori este nevoie, la sediul Ministerului Finantelor Publice. Hotarârile comisiei se adopta cu votul a cel putin doua treimi din numarul membrilor acesteia.
ART. 4
La sedintele comisiei pot participa ca invitati reprezentantii autoritatilor administratiei publice locale, care solicita autorizarea, si ai altor institutii interesate.
ART. 5
Lucrarile secretariatului comisiei vor fi asigurate de directiile de specialitate din Ministerul Finantelor Publice, cu atributii de negociere si angajare a datoriei publice interne si externe.
ART. 6
Cererile pentru autorizare, însotite de adresele de înaintare catre directiile de specialitate prevazute la art. 5, se depun de autoritatile administratiei publice locale la registratura Ministerului Finantelor Publice. Secretariatul comisiei verifica primirea corespunzatoare, dupa caz, a documentelor prevazute în anexa nr. 1 la hotarâre. La constatarea lipsei unuia sau mai multor documente i se va cere solicitantului sa completeze documentatia depusa în sustinerea cererii pentru autorizare.
ART. 7
Secretariatul va asigura convocarea comisiei în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la primirea documentatiei complete aferente cererii autoritatii administratiei publice locale pentru autorizarea contractarii sau garantarii unui împrumut. Convocarea comisiei se face, de regula, cu 3 zile lucratoare înainte de data stabilita pentru sedinta. O data cu convocarea se transmit membrilor comisiei proiectul ordinii de zi si setul de materiale ce urmeaza sa fie supuse discutiilor.
ART. 8
Pentru autorizarea contractarii sau garantarii unui împrumut, comisia va analiza, pe baza documentatiei primite de la solicitant:
a) încadrarea valorii împrumutului în plafonul anual de îndatorare publica a României;
b) oportunitatea lansarii de titluri de valoare corelat cu programul de emisiuni al Ministerului Finantelor Publice, în scopul evitarii concurentei în atragerea de împrumuturi de pe pietele de capital;
c) respectarea stricta a prevederilor <>art. 59 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 , aprobata cu modificari si completari prin <>Legea nr. 108/2004 , cu modificarile ulterioare, potrivit carora autoritatilor administratiei publice locale li se interzice accesul la împrumuturi sau sa garanteze orice fel de împrumut, daca totalul datoriilor anuale reprezentând ratele scadente la împrumuturile contractate si/sau garantate, dobânzile si comisioanele aferente acestora, inclusiv ale împrumutului care urmeaza sa fie contractat si/sau garantat în anul respectiv, depaseste limita de 20% din totalul veniturilor prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a) din ordonanta de urgenta a Guvernului mentionata mai sus, cu exceptia cazurilor aprobate prin legi speciale.
ART. 9
Comisia analizeaza documentatia completa, prevazuta în anexa nr. 1 la hotarâre, si avizeaza contractarea sau garantarea împrumutului. Deliberarile comisiei se consemneaza în procesul-verbal al sedintei respective. Procesul-verbal este întocmit de secretariatul comisiei si semnat de membrii prezenti la sedinta respectiva.
ART. 10
Hotarârea comisiei, în original, se transmite solicitantului în termen de 3 zile lucratoare de la luarea deciziei. În cazul unui aviz nefavorabil, hotarârea va fi însotita de motivarea respingerii autorizarii de contractare sau de garantare a împrumutului. Secretariatul comisiei pastreaza copia hotarârii comisiei, semnata de presedinte si contrasemnata de membrii prezenti la sedinta de adoptare a hotarârii respective.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016