Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 155 din 3 martie 2005  privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 155 din 3 martie 2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 211 din 14 martie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
(2) Sediul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este în municipiul Bucureşti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3.
(3) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale aplicã strategia şi Programul de guvernare în vederea promovãrii politicilor în domeniile sale de activitate: agriculturã, pescuit, acvaculturã, producţie alimentarã, consolidarea proprietãţii funciare, îmbunãtãţiri funciare, silviculturã, dezvoltare ruralã, optimizarea exploataţiilor şi conservarea solurilor.
(4) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este autoritatea publicã centralã care asigurã dezvoltarea pe baze moderne a domeniilor sale de activitate.
(5) Obiectivele Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale sunt:
a) finalizarea reformei şi consolidarea proprietãţii funciare;
b) stimularea transformãrii gospodãriilor ţãrãneşti în exploataţii agricole moderne cu caracter comercial, formarea şi consolidarea clasei de mijloc în spaţiul rural;
c) alocarea eficientã a resurselor bugetare pentru sprijinirea producãtorilor agricoli;
d) sprijinirea gradului de procesare a produselor agricole şi a creãrii de valoare adãugatã în cadrul producţiei agricole, prin mãsuri de piaţã liberã;
e) dezvoltarea şi modernizarea mediului rural;
f) dezvoltarea pescuitului şi acvaculturii;
g) gestionarea eficientã a pãdurilor;
h) îmbunãtãţirea cadrului instituţional în domeniile sale de activitate pe principiile eficienţei şi debirocratizãrii.
(6) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale elaboreazã strategia şi reglementãrile specifice în domeniile sale de activitate, în cadrul politicii generale a Guvernului şi în concordanţã cu reglementãrile Uniunii Europene.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaboreazã, în conformitate cu politica economicã a Guvernului, normele Uniunii Europene şi tendinţele pe plan mondial, strategia de dezvoltare în domeniile sale de activitate şi se proiecteazã mecanismele financiare necesare;
b) de reglementare, prin care se asigurã, în conformitate cu strategia, realizarea cadrului juridic şi elaborarea reglementãrilor specifice activitãţilor din domeniile sale de activitate;
c) de administrare, prin care se asigurã administrarea proprietãţii publice şi private a statului, precum şi gestionarea fondurilor şi serviciilor pentru care statul este responsabil, în domeniul sãu de activitate;
d) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern, în domeniul sãu de activitate şi în limitele stabilite prin actele normative în vigoare;
e) de autoritate de stat, prin care se asigurã implementarea, urmãrirea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor în domeniile sale de activitate.

CAP. II
Atribuţiile, structura organizatoricã şi conducerea ministerului

SECŢIUNEA 1
Atribuţiile ministerului
ART. 3
În exercitarea funcţiilor sale, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale are urmãtoarele atribuţii generale:
1. asigurã implementarea strategiei şi a Programului de guvernare în domeniile sale de activitate, potrivit reglementãrilor în vigoare;
2. elaboreazã strategii şi politici specifice în domeniile sale de activitate, pe care le supune Guvernului spre adoptare;
3. coordoneazã activitatea Agenţiei SAPARD şi unele programe de finanţare şi de asistenţã internaţionale pe domeniile sale de activitate;
4. elaboreazã studii, analize şi strategii şi fundamenteazã programe de dezvoltare a zonelor montane şi a zonelor rurale, în colaborare cu celelalte instituţii ale administraţiei publice centrale şi cu organismele internaţionale în domeniu;
5. coordoneazã activitatea de elaborare a documentaţiilor tehnice, avizare, programare, promovare, realizare şi monitorizare a obiectivelor de investiţii specifice;
6. elaboreazã studii şi propune strategii de modernizare şi retehnologizare a agriculturii, în concordanţã cu cerinţele de integrare în Uniunea Europeanã;
7. coordoneazã activitatea privind evaluarea şi înregistrarea bunurilor din patrimoniul instituţiilor publice din subordine şi de sub autoritatea sa;
8. coordoneazã şi controleazã privatizarea societãţilor comerciale agricole la care statul este acţionar şi concesionarea terenurilor aparţinând domeniului public sau privat al statului, aflate în administrarea unitãţilor de sub autoritatea sa ori aflate în subordonarea sa, precum şi a terenurilor agricole sau a terenurilor cu amenajãri piscicole din administrarea societãţilor comerciale la care statul este acţionar şi a celorlalte bunuri şi servicii din domeniul sãu de activitate;
9. coordoneazã şi monitorizeazã activitãţile de fond funciar, de cadastru specializat, de îmbunãtãţiri funciare, amenajãri de torenţi şi regularizãri de ape din domeniul agricol şi silvic;
10. coordoneazã şi monitorizeazã concesionarea terenurilor aferente activelor vândute de Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, şi asigurã încasarea redevenţei;
11. coordoneazã constituirea asociaţiilor utilizatorilor de apã pentru irigaţii, prin Oficiul de reglementare a asociaţiilor utilizatorilor de apã pentru irigaţii, şi monitorizeazã funcţionarea acestor asociaţii şi raporturile dintre ele şi firmele autorizate pentru serviciile de aprovizionare cu apã pentru irigaţii, potrivit legislaţiei în vigoare;
12. elaboreazã norme şi instrucţiuni pentru atestarea persoanelor care desfãşoarã activitãţi de îmbunãtãţiri funciare în domeniul agricol şi silvic;
13. fundamenteazã şi elaboreazã strategii şi programe de finanţare privind fondul funciar, protecţia solului, a plantelor, a animalelor şi a pãdurilor;
14. reprezintã Guvernul în relaţiile cu organismele interne şi internaţionale în domeniile sale de activitate;
15. sprijinã, direct sau prin instituţii publice din subordine, editarea publicaţiilor de specialitate şi de informare specifice;
16. colaboreazã, prin structurile sale, cu Institutul Naţional de Statisticã pentru a satisface cerinţele de date statistice de calitate şi comparabile bazate pe acquisul comunitar;
17. iniţiazã, direct sau prin unitãţile aflate în subordine ori sub autoritatea sa, proiecte de parteneriat public-privat de interes naţional, negociazã, semneazã şi realizeazã contractul de parteneriat public-privat, în conformitate cu prevederile legale în domeniu;
18. iniţiazã, negociazã şi asigurã punerea în aplicare a dispoziţiilor convenţiilor şi acordurilor internaţionale din sfera sa de competenţã, la care România este parte, din împuternicirea Guvernului, reprezintã interesele statului în diferite instituţii şi organisme internaţionale şi dezvoltã relaţii de cooperare cu instituţii şi organizaţii similare din alte state;
19. întreprinde acţiuni şi iniţiative, potrivit competenţelor stabilite de lege, pentru intensificarea participãrii României la acţiunile de cooperare bilateralã şi multilateralã, la nivel subregional, regional şi global, pentru valorificarea oportunitãţilor şi facilitãţilor de asistenţã financiarã, tehnicã, tehnologicã şi ştiinţificã;
20. coordoneazã şi rãspunde de activitãţile privind relaţiile cu Uniunea Europeanã pentru domeniile din sfera sa de competenţã;
21. exercitã şi alte responsabilitãţi, în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei naţionale şi ale acordurilor internaţionale la care România este parte, precum şi cu prevederile Programului naţional de aderare la Uniunea Europeanã;
22. asigurã relaţia cu Parlamentul României, cu sindicatele şi patronatele şi cu organizaţiile nonguvernamentale din sfera sa de activitate, cu populaţia, precum şi cu mass-media;
23. coordoneazã acţiunile de cooperare cu alte ţãri în domeniile sale de activitate şi asigurã aplicarea, în condiţiile legislaţiei în vigoare, a convenţiilor şi acordurilor, precum şi controlul îndeplinirii obligaţiilor ce decurg din acestea;
24. iniţiazã acţiuni în domeniul sãu de activitate privind integrarea europeanã; urmãreşte şi rãspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitãţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altã parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 ;
25. asigurã în domeniile sale de activitate organizarea activitãţilor prevãzute de lege pentru apãrarea civilã, pentru rezolvarea situaţiilor de urgenţã şi pentru situaţii de mobilizare;
26. desfãşoarã activitãţi de control şi inspecţii privind respectarea legislaţiei în domeniu, colaborând în acţiunile sale cu celelalte autoritãţi publice abilitate;
27. desfãşoarã activitãţi de audit public intern, potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
28. colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu alte organisme interne şi internaţionale;
29. iniţiazã şi elaboreazã, direct sau prin unitãţile aflate în subordine, sub autoritate ori în coordonare, proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate;
30. avizeazã proiecte de acte normative care au legãturã cu domeniile sale de activitate;
31. elaboreazã şi promoveazã politici privind reglementarea depozitãrii seminţelor de consum şi activitatea de utilizare a acestora în alimentaţie şi ca furaj pentru nutriţia animalelor.
ART. 4
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale are urmãtoarele atribuţii specifice:
I. În domeniul agriculturii, pescuitului şi acvaculturii şi producţiei alimentare şi îmbunãtãţirilor funciare:
1. elaboreazã strategii şi politici sectoriale şi de piaţã, în colaborare cu organizaţiile interprofesionale pe produs şi cu asociaţiile patronale şi sindicale din domeniul agrozootehnic şi piscicol;
2. promoveazã programe şi proiecte de acte normative, pentru stimularea şi consolidarea pieţei produselor agroalimentare în vederea creşterii competitivitãţii produselor pe piaţa internã şi externã;
3. propune amendarea periodicã, în funcţie de rezultate, a Programului Guvernului pentru agriculturã;
4. urmãreşte consolidarea proprietãţii agricole şi sprijinã optimizarea exploataţiilor agricole şi piscicole;
5. colaboreazã cu organizaţiile patronale, sindicale şi profesionale de producãtori, în vederea sprijinirii producãtorilor agricoli şi piscicoli, şi întreprinde acţiuni de asistenţã şi consultanţã pentru susţinerea activitãţii acestora;
6. iniţiazã şi sprijinã acţiunile privind dezvoltarea prestãrii serviciilor specifice pentru producãtorii agricoli şi piscicoli, inclusiv prin dezvoltarea cooperaţiei rurale;
7. acrediteazã şi controleazã, în condiţiile legii, agenţii economici care produc, prelucreazã şi comercializeazã produse agroalimentare;
8. acrediteazã şi controleazã, în condiţiile legii, organismele de inspecţie şi certificare din agricultura ecologicã;
9. asigurã, prin intermediul Autoritãţii Naţionale pentru Produse Ecologice, implementarea, reglementarea şi monitorizarea sistemului de agriculturã ecologicã în România;
10. asigurã, prin Autoritatea Naţionalã a Pieţelor Produselor Agricole şi Alimentare, aplicarea mecanismelor şi instrumentelor de politicã agricolã şi comercialã care privesc organizarea pe piaţã, consolidarea şi funcţionarea eficientã a pieţelor produselor agricole şi alimentare;
11. elibereazã licenţe de depozit pentru seminţele de consum, conform prevederilor legale, şi aprobã Manualul de gradare a seminţelor de consum alimentar şi furajer;
12. elaboreazã proiecte de standarde pentru produsele agroalimentare, în conformitate cu prevederile standardelor Codex Alimentarius, compatibile cu normele Organizaţiei pentru Alimentaţie şi Agriculturã - F.A.O. şi Organizaţiei Mondiale a Sãnãtãţii - O.M.S.;
13. coordoneazã şi controleazã activitatea de pescuit şi acvaculturã; ia mãsuri de protecţie a fondului piscicol prin inspecţia de specialitate, potrivit legislaţiei în vigoare;
14. coordoneazã, organizeazã şi controleazã activitatea de selecţie, ameliorare şi de reproducţie a animalelor de interes zootehnic;
15. asigurã implementarea politicilor, strategiilor şi programelor de dezvoltare în domeniul sectorului vegetal, al producerii de furaje, creşterii animalelor, pescuitului şi acvaculturii, precum şi în domeniul produselor agroalimentare;
16. elaboreazã norme tehnice şi metodologice în domeniul creşterii animalelor, pescuitului şi acvaculturii, precum şi în domeniul produselor agroalimentare;
17. coordoneazã activitatea productivã de creştere a animalelor şi nutriţie animalã, precum şi activitatea de pescuit şi acvaculturã;
18. elaboreazã, promoveazã şi implementeazã cadrul legal privind calitatea produselor agroalimentare, precum şi alinierea legislaţiei în domeniul creşterii animalelor, pescuitului, acvaculturii şi produselor agroalimentare cu legislaţia Uniunii Europene;
19. elaboreazã acte normative care promoveazã valorificarea producţiilor animaliere în sisteme comunitare de clasificare în vederea exportului acestora;
20. stabileşte prioritãţi în domeniul creşterii animalelor, pescuitului şi acvaculturii, pentru corelarea producţiilor animaliere cu necesarul de produse, în vederea aprovizionãrii pieţei interne şi creãrii de disponibilitãţi pentru export;
21. elaboreazã şi promoveazã, împreunã cu institutele de specialitate de profil, tehnologii competitive moderne pentru creşterea animalelor, în domeniul pescuitului şi acvaculturii şi pentru amenajarea pajiştilor, diferenţiate în funcţie de condiţiile agropedologice;
22. elaboreazã şi întocmeşte studii şi strategii privind creşterea competitivitãţii produselor agroalimentare româneşti pe piaţa internã şi externã;
23. iniţiazã şi elaboreazã proiecte de acte normative privind protecţia indicaţiilor geografice, denumirilor de origine şi a atestatelor de specificitate pentru produsele agricole şi produsele alimentare;
24. aprobã, în condiţiile legii, organismele de inspecţie şi certificare privind protecţia indicaţiilor geografice, denumirilor de origine şi a atestatelor de specificitate pentru produsele agricole şi produsele alimentare;
25. înregistreazã, în condiţiile legii, indicaţiile geografice, rasele de animale, soiurile de plante, tehnologiile şi metodele de procesare industrialã a produselor agricole, denumirile de origine şi atestatele de specificitate pentru produsele agricole şi produsele alimentare şi solicitã protecţia acestora în Uniunea Europeanã;
26. elaboreazã şi actualizeazã legislaţia privind acreditarea agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi în domeniul producţiei, depozitãrii, transportului şi comercializãrii produselor alimentare;
27. aprobã şi înregistreazã simbolurile societãţilor comerciale cu activitãţi în domeniul producţiei de conserve alimentare ambalate în recipiente metalice şi numerele de ordine ale grupelor şi sortimentelor de conserve alimentare;
28. participã la elaborarea standardelor române ale produselor alimentare pentru armonizarea acestora cu cele europene şi internaţionale, precum şi cu standardele Codex Alimentarius;
29. coordoneazã activitatea privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea valoricã a calitãţii produselor, proceselor tehnologice şi serviciilor agricole şi industrial alimentare, comercializarea seminţelor şi a materialului sãditor viticol, pomicol, legumicol şi horticol, precum şi înregistrarea soiurilor de plante;
30. organizeazã şi coordoneazã activitatea fitosanitarã de utilizare a substanţelor pesticide şi a metodelor de combatere a bolilor şi dãunãtorilor plantelor de culturã, elaboreazã strategia în domeniu, inclusiv norme de carantinã fitosanitarã, avizeazã omologarea, producerea şi utilizarea pesticidelor, precum şi autorizarea şi utilizarea îngrãşãmintelor, controleazã modul de implementare a legislaţiei în vigoare;
31. promoveazã şi implementeazã politici şi metode biologice de combatere integratã a dãunãtorilor în domeniul protecţiei plantelor, carantinei fitosanitare şi regimului produselor de uz fitosanitar la nivel central şi teritorial, dezvoltã baza de date privind activitatea de protecţie a plantelor;
32. coordoneazã activitatea şi elaboreazã strategia şi programele de restructurare şi privatizare ale societãţilor naţionale la care statul, prin Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, este acţionar majoritar;
33. coordoneazã elaborarea de mãsuri şi asigurã restructurarea şi privatizarea societãţilor comerciale pe acţiuni, cu capital majoritar de stat, din domeniul sãu de activitate şi exercitã, în numele statului, toate drepturile ce decurg din calitatea de acţionar la societãţile comerciale ce deţin în administrare terenuri agricole sau terenuri cu amenajãri piscicole;
34. controleazã modul în care sunt respectate normele privind evidenţa, protecţia, folosirea şi ameliorarea fondului funciar de cãtre toţi deţinãtorii de terenuri cu destinaţie agricolã, indiferent de forma de proprietate;
35. asigurã evidenţa navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit prin Fişierul navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit, precum şi evidenţa altor tipuri de dotãri tehnice ale ambarcaţiunilor de pescuit, înregistrarea datelor tehnice şi proiectelor amenajãrilor hidrotehnice ale capacitãţilor de producţie din acvaculturã;
36. avizeazã documentaţiile privind scoaterea din circuitul agricol a terenurilor agricole şi schimbarea categoriei de folosinţã a terenului agricol, potrivit reglementãrilor în vigoare;
37. avizeazã lucrãri de scoatere a terenurilor din circuitul agricol, respectând planul urbanistic general şi planul urbanistic zonal, în vederea înfiinţãrii de amenajãri agrozootehnice, complexuri de sere, ferme multifuncţionale, microferme, amenajãri piscicole pentru acvaculturã intensivã şi superintensivã în sistem dirijat-controlat;
38. coordoneazã programul privind realizarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare prioritare, potrivit legislaţiei în vigoare;
39. fundamenteazã şi elaboreazã programele prioritare de amenajare şi ameliorare a terenurilor agricole degradate, precum şi monitorizarea calitãţii solului prin studii pedologice şi agrochimice;
40. elaboreazã şi promoveazã programe de susţinere financiarã a producãtorilor agricoli şi piscicoli şi urmãreşte derularea acestora;
41. întocmeşte şi monitorizeazã studii şi strategii privind promovarea produselor agroalimentare româneşti pe pieţe externe;
42. monitorizeazã prin cercetãri specifice organismele modificate genetic, elaborând buletine de analizã anuale cu privire la impactul lor economic, ecologic şi asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei, eficienţa utilizãrii lor în sectorul vegetal şi animal agricol;
43. coordoneazã activitatea de cercetare ştiinţificã şi tehnologicã agricolã şi piscicolã, de consultanţã şi de perfecţionare profesionalã şi a organismelor modificate genetic;
44. coordoneazã acţiunea de implementare a Programului de realizare a Sistemului naţional antigrindinã şi de stimulare a precipitaţiilor;
45. asigurã îndeplinirea, prin intermediul Autoritãţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Agriculturã, Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, a atribuţiilor stabilite prin actele normative în vigoare;
46. asigurã realizarea Proiectului privind reabilitarea şi reforma sectorului de irigaţii conform prevederilor legale în vigoare;
47. organizeazã şi asigurã funcţionarea sistemului naţional de supraveghere, evaluare, prognoze şi avertizare privind efectele ecologice şi economice ale amenajãrilor de îmbunãtãţiri funciare;
48. organizeazã, executã şi actualizeazã cadastrul amenajãrilor de acvaculturã şi îmbunãtãţiri funciare cofinanţat de la bugetul de stat.
II. În domeniul pãdurilor:
1. elaboreazã strategii şi politici de gospodãrire şi de valorificare raţionalã a resurselor fondului forestier naţional şi a vegetaţiei forestiere din afara acestuia;
2. elaboreazã regulamente, instrucţiuni şi norme tehnice specifice privind administrarea şi gospodãrirea durabilã a fondului forestier naţional, a vegetaţiei forestiere din afara acestuia, a fondului cinegetic şi a celui piscicol din apele de munte;
3. exercitã atribuţiile prevãzute de lege în vederea asigurãrii respectãrii regimului silvic în fondul forestier naţional;
4. coordoneazã şi controleazã activitatea de elaborare şi avizare, în concepţie unitarã, a amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare a pãdurilor, precum şi a studiilor de transformare a pãşunilor împãdurite;
5. propune, pe baza amenajamentelor silvice, volumul maxim de masã lemnoasã care se exploateazã anual din pãduri şi din vegetaţia forestierã, din afara fondului forestier naţional, pe categorii de destinatari şi destinaţii, în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice;
6. organizeazã evidenţa sistemului informaţional pentru silviculturã potrivit <>art. VIII din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2004 pentru modificarea şi completarea <>Legii cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 499/2004 , organizeazã şi ţine evidenţa terenurilor cu destinaţie forestierã şi a celor cu vegetaţie forestierã, din afara fondului forestier, indiferent de natura proprietãţii, urmãreşte furnizarea datelor necesare în vederea realizãrii sistemului de cadastru, coordoneazã executarea lucrãrilor de geodezie, topografie, fotogrammetrie, cartografie pentru realizarea sistemului informaţional pentru silviculturã, precum şi introducerea şi întreţinerea acestuia, cantitativ şi calitativ, şi asigurã proiectarea şi aplicarea în teren a organizãrii teritoriului forestier;
7. analizeazã şi, dupã caz, aprobã, în condiţiile prevãzute de lege, solicitãrile de scoatere definitivã sau temporarã din circuitul silvic a unor terenuri, precum şi regularizarea perimetrelor pãdurii, conform reglementãrilor în vigoare, indiferent de natura proprietãţii;
8. coordoneazã, împreunã cu factorii responsabili interesaţi, acţiunile de împãdurire a terenurilor degradate, inapte pentru folosinţa agricolã, înfiinţarea perdelelor forestiere de protecţie şi asigurã o concepţie unitarã de amenajare a terenurilor degradate şi de corectare a torenţilor pe bazine hidrografice şi perimetre de ameliorare; fundamenteazã necesitatea asigurãrii resurselor financiare respective;
9. organizeazã sistemul naţional de monitorizare solvegetaţie forestierã pentru silviculturã, ia mãsuri pentru ameliorarea stãrii de sãnãtate a pãdurilor şi coordoneazã gospodãrirea ariilor protejate din fondul forestier naţional;
10. urmãreşte şi sprijinã dezvoltarea reţelei de drumuri forestiere, urmãrind asigurarea fondurilor necesare, potrivit legii;
11. urmãreşte evoluţia stãrii fondului forestier naţional şi prezintã Guvernului rapoarte anuale;
12. colaboreazã cu instituţiile interesate pentru preluarea în fondul forestier al statului, în condiţiile legii, a terenurilor degradate, inapte pentru folosinţa agricolã, proprietate publicã sau privatã, pentru ameliorarea cãrora deţinãtorii legali nu dispun de mijloacele necesare;
13. atestã persoanele fizice şi juridice pentru efectuarea de studii de teren, elaborarea documentaţiilor tehnicoeconomice, precum şi pentru executarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare în domeniul silvic, autorizeazã unitãţile specializate pentru activitatea de amenajare;
14. atestã persoanele juridice care executã lucrãri silvice;
15. organizeazã şi conduce, prin structurile teritoriale de specialitate din subordine, modul de gospodãrire a pãdurilor proprietate privatã şi a celor proprietate publicã aparţinând unitãţilor administrativ-teritoriale;
16. organizeazã şi coordoneazã activitatea de cercetare ştiinţificã şi inginerie tehnologicã în domeniul silviculturii, sprijinã dezvoltarea acestora şi asigurã folosirea rezultatelor obţinute la fundamentarea mãsurilor de gospodãrire durabilã a pãdurilor;
17. reglementeazã şi aprobã activitãţile de management forestier din pãdurile proprietate privatã, precum şi din pãdurile proprietate publicã a unitãţilor administrativteritoriale;
18. aprobã încadrarea pe categorii funcţionale a vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier naţional;
19. organizeazã activitãţile tehnice silvice, finanţate de la bugetul de stat, pentru pãdurile proprietate privatã a persoanelor fizice, conform competenţelor legale;
20. asigurã, conform competenţelor legale, respectarea reglementãrilor privind producerea, comercializarea şi utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
21. coordoneazã acţiunile de informare, educare, instruire şi altele asemenea, finanţate de la bugetul de stat, pentru popularizarea legislaţiei silvice şi educaţiei forestiere, în vederea respectãrii regimului silvic de cãtre proprietari şi/sau deţinãtori;
22. autorizeazã funcţionarea structurilor silvice proprii de administrare a fondului forestier proprietate publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale şi a celui proprietate privatã;
23. elaboreazã şi analizeazã sistemul de informaţii statistice în silviculturã;
24. asigurã, în condiţiile legii, aplicarea mãsurilor specifice silviculturii din proiectele şi programele internaţionale;
25. coordoneazã şi promoveazã documentaţii de sintezã referitoare la fondul forestier naţional, organizeazã periodic elaborarea inventarului fondului forestier naţional şi elaboreazã prognoze privind evoluţia acestuia;
26. coordoneazã şi implementeazã programele cu finanţare externã cu componente în domeniul silviculturii, scop în care organizeazã cadrul instituţional corespunzãtor;
27. verificã şi aprobã documentaţiile întocmite pentru justificarea pierderilor cauzate de calamitãţi înregistrate la împãduririle efectuate din fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvicã sau din surse bugetare;
28. ia mãsuri pentru realizarea inventarului forestier naţional şi coordoneazã realizarea acestuia;
29. asigurã implementarea şi monitorizarea mãsurii 3.5 Silvicultura în cadrul Programului SAPARD;
30. elaboreazã strategii şi politici pentru gestionarea durabilã a fondului cinegetic naţional;
31. atribuie în gestiune, în condiţiile legii, fondurile de vânãtoare şi exercitã atribuţiile prevãzute de lege în domeniul cinegetic;
32. elaboreazã regulamente, instrucţiuni şi norme tehnice specifice pentru gestionarea durabilã a fondului cinegetic.
III. În domeniul dezvoltãrii rurale:
1. elaboreazã şi susţine programe de dezvoltare ruralã, la nivel naţional, regional şi local;
2. elaboreazã şi implementeazã programe specifice de dezvoltare în mediul rural, conform politicii de dezvoltare ruralã a ministerului;
3. propune modificarea periodicã, în funcţie de rezultate, a Programului Guvernului pentru dezvoltare ruralã;
4. propune modificarea periodicã, împreunã cu ministerele şi organismele neguvernamentale implicate, a Planului naţional pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã;
5. rãspunde de coordonarea acţiunilor de implementare tehnicã şi financiarã a Instrumentului special de preaderare pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã - Agenţia SAPARD;
6. colaboreazã cu toate structurile administrative, profesionale interministeriale în vederea permanentei îmbunãtãţiri a cadrului legislativ şi organizatoric general de dezvoltare ruralã;
7. asigurã susţinerea strategiilor şi a programelor de dezvoltare echilibratã a spaţiului rural la nivel naţional, regional şi local, în funcţie de potenţialul resurselor de dezvoltare, în concordanţã cu strategia sectorului agroalimentar şi nivelul resurselor de finanţare destinate şi alocate acestei activitãţi;
8. elaboreazã programele operaţionale şi programelecomplement, în concordanţã cu obiectivele şi prioritãţile stabilite prin Planul naţional de dezvoltare;
9. implementeazã programele operaţionale, în concordanţã cu recomandãrile comitetelor de monitorizare şi ale reglementãrilor Uniunii Europene;
10. urmãreşte obţinerea rezultatelor generale şi a impactului definit prin programele operaţionale, precum şi a celor specifice menţionate prin programele-complement;
11. asigurã implementarea programelor operaţionale în concordanţã cu principiile şi politicile Uniunii Europene, în special în domeniile concurenţei, achiziţiilor publice, protecţiei mediului şi egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi;
12. promoveazã şi încurajeazã participarea sectorului privat la elaborarea şi implementarea programelor operaţionale;
13. asigurã consultarea partenerilor sociali şi a organizaţiilor profesionale în elaborarea şi implementarea programelor operaţionale;
14. elaboreazã şi asigurã un sistem funcţional de colectare, prelucrare şi management al informaţiilor şi datelor statistice şi financiare privind implementarea programelor operaţionale şi evaluarea şi monitorizarea asistenţei financiare comunitare acordate pentru implementarea acestora;
15. analizeazã şi propune modificãri ale programelor operaţionale şi ale programelor-complement şi înainteazã comitetelor de monitorizare corespunzãtoare propunerile privind realocãrile de fonduri între mãsurile din cadrul programelor operaţionale aferente fiecãrei autoritãţi; dupã aprobarea lor de cãtre Comitetul de monitorizare, transmit modificãrile şi/sau ajustãrile propuse spre analizã şi aprobare Comisiei Europene, precum şi Autoritãţii de management pentru cadrul de sprijin comunitar şi Autoritãţii de platã, spre informare; opereazã modificãrile dupã aprobarea lor de cãtre Comisia Europeanã şi informeazã corespunzãtor Autoritatea de management pentru cadrul de sprijin comunitar, precum şi Autoritatea de platã;
16. elaboreazã şi prezintã spre aprobare comitetelor de monitorizare rapoartele anuale de implementare şi dupã primirea aprobãrii acestora le transmit spre aprobare Comisiei Europene;
17. asigurã şi rãspunde pentru corectitudinea operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, precum şi pentru implementarea mãsurilor de control intern, în concordanţã cu principiile unui management financiar riguros şi transparent;
18. urmãreşte şi verificã instituirea de cãtre autoritãţile de implementare, precum şi de cãtre organismele intermediare care implementeazã mãsurile din programele operaţionale şi din proiectele finanţate prin instrumentele structurale a unui sistem contabil şi de evidenţã separat, precum şi a unui cod de contabilitate adecvat pentru toate operaţiunile finanţate;
19. asigurã corelarea mãsurilor din programele operaţionale sectoriale cu cele din Programul operaţional regional;
20. elaboreazã manuale de implementare şi utilizare pentru fondurile structurale care finanţeazã preponderent Programul operaţional şi elaboreazã manuale de implementare pentru proiectele finanţate prin Fondul de coeziune;
21. elaboreazã criteriile de selecţie şi evaluare a proiectelor, aprobã proiectele selectate de cãtre organismele intermediare şi transmit cererile de finanţare Autoritãţii de platã;
22. asigurã îndeplinirea cerinţelor privind informarea şi publicitatea privind asistenţa financiarã a Programului operaţional;
23. rãspunde pentru utilizarea eficientã, efectivã şi transparentã a fondurilor care finanţeazã Programul operaţional, precum şi pentru îndeplinirea atribuţiilor delegate organismelor intermediare;
24. organizeazã evaluãrile Programului operaţional şi informeazã Comitetul de monitorizare asupra rezultatelor acestuia şi asupra modalitãţilor propuse pentru implementarea recomandãrilor şi concluziilor primite de la Comisia Europeanã ca urmare a evaluãrilor;
25. furnizeazã informaţiile privind absorbţia fondurilor, conform datelor cuprinse în tabelele financiare;
26. constituie Comitetul de monitorizare pentru Programul operaţional şi asigurã secretariatul şi preşedinţia acestuia;
27. participã la întâlnirile anuale cu Comisia Europeanã pentru examinarea rezultatelor anului precedent; implementeazã recomandãrile Comisiei Europene şi informeazã corespunzãtor Comitetul de monitorizare.
IV. În domeniul integrãrii europene şi relaţiilor internaţionale:
1. coordoneazã şi monitorizeazã acţiunile legate de implementarea angajamentelor rezultate în urma negocierilor de aderare a României la Uniunea Europeanã, pentru sectoarele agricol, agroalimentar, dezvoltare ruralã, forestier şi pescuit;
2. asigurã pregãtirea şi derularea misiunilor de monitorizare ale Comisiei Europene, precum şi pregãtirea şi participarea la consultãrile tehnice cu aceasta;
3. coordoneazã şi monitorizeazã acţiunile legate de pregãtirea sectoarelor agroalimentar, dezvoltare ruralã, pescuit şi forestier pentru aderare: Programul naţional de aderare a României la Uniunea Europeanã, îndeplinirea angajamentelor asumate prin Programul naţional de aderare şi prin documentele programatice de negocieri, rapoartele anuale privind progresele înregistrate în procesul de aderare, Planul de implementare la nivel local a legislaţiei armonizate cu acquisul comunitar, Planul de mãsuri prioritare pentru pregãtirea aderãrii la Uniunea Europeanã;
4. asigurã corelarea modului în care legislaţia naţionalã transpune prevederile legislaţiei comunitare;
5. urmãreşte şi avizeazã documentele specifice pentru sectoarele agroalimentar, dezvoltare ruralã, pescuit şi forestier, în relaţia cu alte capitole de negociere pentru care Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este membru al delegaţiilor sectoriale;
6. coordoneazã şi avizeazã acţiunile derulate, suportate prin Programul TAIEX;
7. coordoneazã, organizeazã şi monitorizeazã activitatea Corpului de consilieri de integrare din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
8. coordoneazã şi avizeazã actele normative pentru crearea şi funcţionarea RICA conform angajamentelor din documentele de negocieri şi asigurã pregãtirea şi implementarea planului construcţiei instituţionale RICA şi a sistemului informaţional experimental de contabilitate agricolã;
9. coordoneazã şi avizeazã proiectele de acorduri, convenţii, protocoale şi alte înţelegeri de colaborare economicã şi tehnico-ştiinţificã bilateralã în domeniul agroalimentar, pãdurilor, dezvoltãrii rurale şi pescuitului cu alte state şi urmãreşte îndeplinirea procedurilor prevãzute în <>Legea nr. 590/2003 privind tratatele, pentru negocierea, semnarea şi intrarea în vigoare a documentelor respective;
10. sprijinã şi monitorizeazã implementarea acordurilor bilaterale de cooperare în domeniul agroalimentar, pãdurilor, dezvoltãrii rurale şi pescuitului;
11. avizeazã materialele pentru comisiile mixte interguvernamentale de cooperare economicã şi tehnicoştiinţificã bilateralã şi coordoneazã activitatea grupurilor mixte de lucru pentru sectoarele agroalimentar, pãduri, dezvoltare ruralã şi pescuit, ca urmare a acordurilor bilaterale încheiate sau a hotãrârilor comisiilor mixte interguvernamentale;
12. coordoneazã activitãţile în relaţia cu organismele internaţionale FAO, OECD, FIDA, ICE, OCEMN, Banca Mondialã, şi alte organisme, precum şi proiectele finanţate de acestea;
13. asigurã reprezentarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale la întâlnirile oficiale externe şi interne pe problematica integrãrii europene şi a relaţiilor internaţionale;
14. coordoneazã activitãţile Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale în relaţia cu organismele internaţionale şi structurile regionale la care România este membrã;
15. coordoneazã şi avizeazã propunerile şi proiectele de finanţare din fonduri PHARE, pe baza prioritãţilor din Parteneriatul pentru aderare şi alte documente programatice;
16. monitorizeazã şi coordoneazã, pentru proiectele PHARE, îndeplinirea sarcinilor privind organizarea licitaţiilor, evaluarea ofertelor, selectarea contractantului, negocierea şi încheierea contractului;
17. coordoneazã şi urmãreşte derularea în bune condiţii a proiectelor cu finanţare externã: PHARE, bilaterale, precum şi cu organisme internaţionale, în vederea asigurãrii absorbţiei fondurilor alocate;
18. coordoneazã şi organizeazã activitatea privind adoptarea şi implementarea Sistemului integrat de administrare şi control.
(2) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de activitate.

SECŢIUNEA a 2-a
Structura organizatoricã şi conducerea ministerului
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este prevãzutã în anexa nr. 1. Prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale se pot organiza servicii, birouri, compartimente şi colective temporare, în condiţiile legii.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, care se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
ART. 6
(1) În structura Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale funcţioneazã Direcţia generalã dezvoltare ruralã care îndeplineşte şi atribuţii de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial pentru agriculturã, dezvoltare ruralã şi pescuit.
(2) Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial pentru agriculturã, dezvoltare ruralã şi pescuit îndeplineşte atribuţiile stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 497/2004 privind stabilirea cadrului instituţional pentru coordonarea, implementarea şi gestionarea instrumentelor structurale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
(1) În condiţiile legii, se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale unitãţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de câte un director, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP vor fi stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(3) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale numeşte, în condiţiile legii, personalul UMP şi stabileşte competenţele directorului.
ART. 8
(1) Unitãţile aflate în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile, structura organizatoricã, statele de funcţii şi numãrul de personal pentru instituţiile publice din subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat.
(3) Numirea în funcţiile de conducere la instituţiile din subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se face prin ordin al ministrului, în condiţiile reglementãrilor legale aplicabile. În cazul serviciilor deconcentrate, numirile în funcţie se fac potrivit legii.
(4) Unitãţile care funcţioneazã sub autoritatea şi respectiv în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale sunt prevãzute în anexele nr. 3 şi 4.
(5) La unitãţile prevãzute la alin. (4) numirea conducãtorilor se face potrivit reglementãrilor specifice.
ART. 9
(1) Conducerea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale se exercitã de cãtre ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(2) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale îndeplineşte în domeniul de activitate al ministerului atribuţiile generale prevãzute de <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite prin alte acte normative.
(4) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, cu persoane juridice şi fizice din ţarã sau din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(5) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale coordoneazã activitatea unitãţilor din subordine, precum şi a celor aflate sub autoritatea şi în coordonarea ministerului şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, în calitate de ordonator principal de credite.
(6) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
ART. 10
(1) Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale este sprijinit, în activitatea de conducere a ministerului, de 4 secretari de stat.
(2) Secretarii de stat exercitã atribuţiile delegate de cãtre ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale. Rãspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(3) Secretarul de stat care coordoneazã activitatea pentru integrare europeanã este membru al Comitetului interministerial pentru integrare europeanã.
ART. 11
În cazul în care ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta desemneazã un secretar de stat care sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
ART. 12
Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale conduce aparatul propriu al ministerului, numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul acestuia.
ART. 13
(1) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigurã stabilitatea funcţionãrii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale între structurile ministerului.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(3) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale poate îndeplini şi alte atribuţii încredinţate de ministru, prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului.
ART. 14
(1) Numãrul maxim de posturi în aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale este de 402, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(2) Salarizarea personalului din structura ministerului se face potrivit legii.
ART. 15
(1) În cadrul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã funcţioneazã unitãţile pentru ameliorare şi reproducţie în zootehnie şi unitãţile fitosanitare, fãrã personalitate juridicã.
(2) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã coordoneazã oficiile de studii pedologice şi agrochimice, instituţii publice deconcentrate cu personalitate juridicã, finanţate din venituri proprii.

CAP. III
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 16
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme stabilit potrivit actelor normative în vigoare.
(2) Pentru activitãţile specifice Corpului de control al ministrului şi Direcţiei de inspecţii, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale are în dotare un numãr de 3 autoturisme de intervenţie cu un consum lunar de 300 litri/lunã/vehicul.
(3) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale cuprinse la cap. I şi II din anexa nr. 2 pot utiliza pentru activitãţi specifice un numãr de autoturisme potrivit anexei nr. 5.
ART. 17
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 409/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 291 din 1 aprilie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
ART. 18
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 3 martie 2005.
Nr. 155.


ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale


┌───────────────────────────────────┐
│ Numãr maxim de posturi 402 │
│ (exclusiv demnitarii şi posturile │
│ aferente cabinetului ministrului │
└───────────────────────────────────┘

┌────────────────────┐
│ Corpul de control ├───┐ ┌───────────┐
│ al Ministrului*) │ │ ┌───┤Purtator de│
└────────────────────┘ │ │ │ cuvant │
┌─────────────────────┐ │ │ └───────────┘
│Directia de informare├──┤ ┌──────────┐ │ ┌───────────┐
│ şi relaţii publice │ ├────────┤ MINISTRU ├──────────┤ │Consilier │
└─────────────────────┘ │ └───┬──────┘ ├───┤diplomatic │
┌────────────────────┐ │ │ │ └───────────┘
│ Audit public │ │ │ ┌────────┐ │ ┌───────────┐
│ intern ├───┘ ├─┤Cabinet │ └───┤ Probleme │
└────────────────────┘ │ │ministru│ │ speciale │
│ └────────┘ └───────────┘



┌──────────────┬────────────────┼──────────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
┌─────┴─────┐ ┌────┴──────┐ ┌───────┴─────┐ ┌───┴────┐ ┌────┴──────┐
│SECRETAR DE│ ┌─┤SECRETAR DE│ │ SECRETAR │ │SECRETAR│ │SECRETAR DE│
│ STAT │ │ │ STAT │ │ GENERAL │ │GENERAL │ │ STAT │
└───┬───────┘ │ └───────────┘ └┬────────────┘ └──┬─────┘ └────┬──────┘
│ │ │ │ │
│ │ │ ┌───┘ │
│ │ ┌────┐ │ ┌────┐ │ │
│ ├─┤ B │ ├─┤ E │ │ ┌─┴───┐
┌──┴──┐ │ └┬───┘ │ └────┘ │ │ P │
│ A │ │ │┌──┐ │ ┌────┐ │ ┌────┐ └────┬┘
│ │ │ └┤B1│ ├─┤ F │ ├─┤ K │ ┌──┐ │
└┬────┘ │ └──┘ │ └────┘ │ └────┘ │P1├─┤
│ ┌──┐ │ ┌────┐ │ ┌────┐ │ ┌────┐ └──┘ │
└─┤A1│ ├─┤ C │ ├─┤ G │ ├─┤ L │ ┌──┐ │
└──┘ │ └────┘ │ └────┘ │ └────┘ │P2├─┤
│ ┌────┐ │ ┌────┐ │ ┌────┐ └──┘ │
└─┤ D │ ├─┤ H │ ├─┤ M │ ┌──┐ │
└┬───┘ │ └────┘ │ └────┘ │P3├─┘
│┌──┐ │ ┌────┐ │ ┌────┐ └──┘
├┤D1│ ├─┤ I │ ├─┤ N │
│└──┘ │ └────┘ │ └────┘
│┌──┐ │ ┌────┐ │ ┌────┐
└┤D2│ └─┤ J │ └─┤ O │
└──┘ └────┘ └────┘


LEGENDA:

A = DIRECŢIA GENERALA INTEGRARE EUROPEANA ŞI RELAŢII INTERNAŢIONALE
A1 = DIRECŢIA DE MONITORIZARE A PROCESELOR DE ADERARE

B = DIRECŢIA GENERALĂ ELABORARE STRATEGII, POLITICI SECTORIALE ŞI DE PIAŢĂ
B1 = DIRECŢIA ELABORARE POLITICI DE PIAŢĂ
C = DIRECŢIA CONSOLIDAREA PROPRIETĂŢII, REFORMA STRUCTURILOR DE EXPLOATARE
ŞI CONSERVAREA SOLURILOR
D = DIRECŢIA DE IMPLEMENTARE POLITICI SECTORIALE ŞI DE PIAŢĂ
D1 = DIRECŢIA IMPLEMENTARE POLITICI ÎN SECTORUL VEGETAL ŞI AL PRODUSELOR
VEGETALE TRANSFORMATE
D2 = DIRECŢIA IMPLEMENTARE POLITICI DE CREŞTEREA ANIMALELOR ŞI PROCESAREA
PRODUSELOR DE ORIGINE ANIMALĂ

E = DIRECŢIA FINANCIAR, CONTABILITATE ŞI ADMINISTRATIV
F = DIRECŢIA BUGET FINANTE
G = DIRECŢIA JURIDICA ŞI CONTENCIOS
H = DIRECŢIA MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE
I = INVESTIŢII ŞI ACHIZIŢII PUBLICE
J = TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI

K = DIRECŢIA POLITICI, STRATEGII ŞI REGLEMENTĂRI FORESTIERE
L = DIRECŢIA DE DEZVOLTARE FORESTIERĂ ŞI CONSOLIDAREA PROPRIETĂŢII
M = DIRECTIA DE MANAGEMENT FORESTIER
N = MANEGEMENT CINEGETIC
O = RELAŢII CU PARLAMENTUL

P = DIRECTIA GENERALĂ DE DEZVOLTARE RURALĂ
P1 = DIRECTIA DE MONITORIZARE, IMPLEMENTARE ŞI EVALUARE PROGRAME DE
DEZVOLTARE RURALĂ
P2 = DIRECTIA DE MANAGEMENT, ASISTENŢĂ TEHNICĂ ŞI RELAŢII CU PARTENERII
P3 = DIRECTIA STRATEGII, POLITICI ŞI PROGRAME DE DEZVOLTARE RURALĂ


*) Se organizeazã la nivel de direcţie.





ANEXA 2

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului
Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat
1. Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã - servicii publice
deconcentrate
2. Agenţia Naţionalã pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie
"Prof. dr. G.K. Constantinescu"
3. Laboratorul Central pentru Carantinã Fitosanitarã
4. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava
5. Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în
Plante şi Produse Vegetale
6. Inspecţia Piscicolã
7. Direcţiile teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare
8. Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Industrie Alimentarã
şi Dezvoltare Ruralã
9. Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi
10. Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã
NOTĂ:
Numãrul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat pentru
instituţiile prevãzute la cap. I este de 6.229.

II. Instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate
de la bugetul de stat
1. Agenţia SAPARD
2. Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului
Sãditor
3. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi a materialului
sãditor - servicii publice deconcentrate
4. Institutul de Stat pentru Testarea şi Înregistrarea Soiurilor
5. Laboratoarele publice pentru controlul calitãţii viei şi vinului (cu
sediul în judeţele Prahova, Alba şi Vrancea)
6. Oficiul Naţional al Viei şi Vinului
7. Agenţia Naţionalã de Consultanţã Agricolã
NOTĂ:
Numãrul maxim de posturi pentru instituţiile prevãzute la cap. II este
de 1.054.

III. Alte unitãţi finanţate din venituri proprii
1. Agenţia Domeniilor Statului
2. Institutul de Bioresurse Alimentare
3. Compania Naţionalã de Administrare a Fondului Piscicol
4. Oficiul Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri şi Alte Produse
Vitivinicole
5. Oficiile de studii pedologice şi agrochimice judeţene din subordinea
direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene
6. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie
şi Protecţia Mediului - ICPA Bucureşti
7. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii în
Horticulturã Ştefãneşti - Argeş.

IV. Unitãţi cu finanţare externã şi de la bugetul de stat
- Unitãţi de management al proiectului (UMP)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 3

UNITĂŢILE
care funcţioneazã sub autoritatea
Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Naţionalã "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
2. Administraţia Naţionalã a Îmbunãtãţirilor Funciare
3. Societatea Naţionalã a Produselor Agricole - S.A.
4. Regia Naţionalã a Pãdurilor - Romsilva
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 4

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în coordonarea Ministerului
Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale

- Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti"
(sursa de finanţare: venituri proprii)


ANEXA 5

NORMATIV
de autoturisme la unitãţile care
funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii,
Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. din care:
crt. Denumirea unitãţii ──────────────────────────────
Autoturisme Autospeciale*2)
TOTAL pentru
activitãţi
specifice*1)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Direcţiile pentru agriculturã
şi dezvoltare ruralã-servicii 10/unitate 4/unitate 6/unitate
publice deconcentrate
2. Agenţia Naţionalã pentru 4 3 1
Ameliorare şi Reproducţie în
Zootehnie "Prof. dr.
G.K. Constantinescu"
3. Laboratorul Central pentru 3 2 1
Carantinã Fitosanitarã
4. Banca de Resurse Genetice 3 2 1
Vegetale Suceava
5. Laboratorul Central pentru 2 1 1
Controlul Reziduurilor de
Pesticide în Plante
şi Produse Vegetale
6. Inspecţia Piscicolã 39 30 9
7. Direcţiile teritoriale de 58 40 18
regim silvic şi de vânãtoare
8. Agenţia de Plãţi şi Intervenţie 2 2
pentru Agriculturã, Industrie
Alimentarã şi Dezvoltare Ruralã
9. Centrul de Formare şi Inovaţie 3 2 1
pentru Dezvoltare în Carpaţi
(CEFIDEC)
10. Agenţia SAPARD 24 24
11. Laboratorul Central pentru 6 4 2
Calitatea Seminţelor şi a
Materialului Sãditor
12. Inspectoratele teritoriale
pentru calitatea semionţelor 4/unitate 3/unitate 1/unitate
şi a materialului sãditor -
servicii publice deconcentrate
13. Institutul de Stat pentru 4 4
Testarea şi Înregistrarea
Soiurilor
14. Agenţia Naţionalã de Consultanţã
Agricolã 4 4
15. Agenţia Naţionalã de Pescuit şi 2 2
Acvaculturã
16. Oficiul Naţional al Viei şi
Vinului 1 1
17. Laboratorul central pentru 1 1
controlul calitãţii şi igienei
vinului Valea Cãlugãreascã
18. Laboratorul regional pentru 1 1
controlul calitãţii şi igienei
vinului Blaj
19. Laboratorul regional pentru 1 1
controlul calitãţii şi igienei
vinului Odobeşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*1) Cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 , aprobatã
cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile ulterioare.
*2) Nu fac obiectul <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 , aprobatã cu
modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile ulterioare.



---------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016