Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 150 din 23 februarie 2010  pentru infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 150 din 23 februarie 2010 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrari Publice de Interes National si Locuinte

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 157 din 11 martie 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 150 din 23 februarie 2010
pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 157 din 11 martie 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al <>art. 12 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 115/2009 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Consiliul Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, denumit în continuare Consiliu interministerial, organism consultativ al Guvernului, fãrã personalitate juridicã, care funcţioneazã pe lângã Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
(2) Componenţa Consiliului interministerial este prevãzutã în anexa nr. 1.
(3) Secretariatul consiliului este asigurat de Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
ART. 2
Scopul înfiinţãrii Consiliului interministerial îl constituie analizarea şi avizarea documentaţiilor tehnicoeconomice aferente proiectelor de investiţii publice, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului.
ART. 3
Consiliul interministerial are ca atribuţii analizarea şi avizarea:
a) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publicã centralã, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - lucrãri pentru realizarea intervenţiilor la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiţii promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publicã centralã, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit <>Legii nr. 500/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective noi, inclusiv extinderi, promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publicã localã, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit <>Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - lucrãri pentru realizarea intervenţiilor la obiective existente, asimilate obiectivelor de investiţii promovate de ordonatorii principali de credite din administraţia publicã localã, care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit <>Legii nr. 273/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective care au fost aprobate de Guvern şi la care se schimbã indicatorii tehnico-economici, datoritã modificãrii soluţiei tehnico-economice iniţial adoptate;
f) documentaţiilor tehnico-economice aferente investiţiilor publice - obiective iniţial aprobate de ordonatorii principali de credite din administraţia publicã centralã sau din administraţia publicã localã şi care, datoritã schimbãrii indicatorilor tehnico-economici, datoritã modificãrii soluţiei tehnico-economice iniţial adoptate, intrã în competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit <>Legii nr. 500/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau <>Legii nr. 273/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Consiliului interministerial

ART. 4
(1) Consiliul interministerial îşi desfãşoarã activitatea în plen.
(2) Şedinţele se convoacã lunar sau ori de câte ori este nevoie.
(3) Convocarea la şedinţele Consiliului interministerial se face prin grija secretariatului.
(4) Pregãtirea şi desfãşurarea şedinţelor Consiliului interministerial se asigurã de cãtre secretariatul acestuia.
ART. 5
(1) La şedinţele Consiliului interministerial participã membrii de drept sau supleanţii acestora, reprezentanţi ai ordonatorului principal de credite bugetare care supune spre avizare documentaţia tehnico-economicã, reprezentanţi ai beneficiarului şi reprezentanţi ai proiectantului.
(2) În funcţie de complexitatea lucrãrilor, la şedinţele Consiliului interministerial pot fi invitaţi, fãrã drept de vot, şi reprezentanţi ai unor instituţii de specialitate.
(3) Membrii şi supleanţii acestora, precum şi reprezentanţii instituţiilor invitate sunt numiţi prin ordin/decizie a conducãtorului instituţiei pe care o reprezintã.
ART. 6
(1) Şedinţele sunt regulamentar constituite când participã douã treimi din numãrul membrilor Consiliului interministerial.
(2) Şedinţele sunt conduse de cãtre preşedintele Consiliului interministerial, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedintele reprezentant al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
(3) Deciziile luate în cadrul şedinţelor Consiliului interministerial trebuie sã întruneascã votul a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor prezenţi.
(4) În cazul în care un membru al Consiliului interministerial sau supleantul acestuia lipseşte, înlocuitorul trebuie sã aibã mandat incluzând şi dreptul de vot.
(5) Membrii Consiliului interministerial rãspund în solidar pentru activitatea desfãşuratã în cadrul şedinţelor acestuia.
ART. 7
În vederea consemnãrii cu exactitate a dezbaterilor şedinţelor Consiliului interministerial, precum şi în scopul redactãrii cu operativitate a proceselor-verbale ale şedinţelor de avizare, Secretariatul Consiliului interministerial are obligaţia înregistrãrii pe suport magnetic a dezbaterilor din cadrul acestora.

CAP. III
Secretariatul Consiliului interministerial

ART. 8
(1) Secretariatul Consiliului interministerial, denumit în continuare Secretariat, funcţioneazã în cadrul direcţiei de specialitate din Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului.
(2) Pentru fiecare obiectiv de investiţii, Secretariatul asigurã cu personal propriu verificarea eligibilitãţii administrative a documentaţiilor tehnico-economice înaintate spre avizare din punctul de vedere al urmãtoarelor criterii:
a) încadrarea în competenţele de avizare ale Consiliului interministerial;
b) încadrarea obiectivului de investiţii în politicii/strategii/programe/acorduri;
c) dacã documentaţia depusã este completã şi întocmitã conform prevederilor legale.
(3) În scopul analizãrii documentaţiilor tehnico-economice, conducerea direcţiei de specialitate din Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului desemneazã din cadrul Secretariatului un responsabil de lucrare, care rãspunde de întocmirea raportului de evaluare a eligibilitãţii înaintat membrilor Consiliului interministerial în mapa şedinţei de avizare.
ART. 9
(1) Atribuţiile Secretariatului sunt urmãtoarele:
a) înregistreazã documentaţiile tehnico-economice propuse spre analizã şi avizare;
b) verificã documentaţiile tehnico-economice din punctul de vedere al eligibilitãţii;
c) restituie solicitantului întreaga documentaţie tehnico-economicã, în situaţia depunerii unei documentaţii tehnicoeconomice incomplete/neeligibile;
d) elaboreazã ordinea de zi a şedinţei, pe care o prezintã spre aprobare preşedintelui Consiliului interministerial/vicepreşedintelui desemnat de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului;
e) întocmeşte invitaţia de participare la şedinţa de avizare;
f) predã fiecãrui membru al Consiliului interministerial mapa cu documentele şedinţei, cu 5 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã;
g) elaboreazã rapoartele de evaluare a eligibilitãţii, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2;
h) asigurã întocmirea proceselor-verbale la fiecare şedinţã de avizare, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3, ce urmeazã a se semna de cãtre toţi membrii prezenţi;
i) întocmeşte avizul Consiliului interministerial în baza procesului-verbal al şedinţei, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4, şi îl prezintã spre semnare preşedintelui/vicepreşedintelui reprezentant al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului;
j) pãstreazã evidenţa documentaţiilor tehnico-economice înaintate spre analizã şi avizare, precum şi evidenţa avizelor emise;
k) gestioneazã banca de date şi arhiva Consiliului interministerial;
l) restituie ordonatorului principal de credite întreaga documentaţie tehnico-economicã depusã, mai puţin nota de prezentare întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 5, în situaţia respingerii acesteia în şedinţa Consiliului interministerial;
m) transmite ordonatorului principal de credite avizul favorabil.
(2) În funcţie de complexitatea documentaţiei tehnicoeconomice, termenul de analizã şi întocmire a raportului de evaluare a eligibilitãţii de cãtre Secretariatul Consiliului interministerial este cuprins între 5 şi 20 de zile lucrãtoare.
ART. 10
Mapa prevãzutã la art. 9 alin. (1) lit. f) conţine:
a) invitaţia de participare la şedinţa de avizare;
b) ordinea de zi a şedinţei;
c) notele de prezentare elaborate de proiectanţi şi însuşite de ordonatorii principali de credite, al cãror model este prevãzut în anexa nr. 5;
d) rapoartele de evaluare a eligibilitãţii, conform anexei nr. 2;
e) modelul-cadru al fişei individuale de evaluare, prevãzut în anexa nr. 6, care urmeazã a fi completatã de cãtre fiecare membru al Consiliului interministerial.

CAP. IV
Procedura de avizare

ART. 11
(1) În vederea obţinerii avizului Consiliului interministerial, ordonatorul principal de credite transmite documentaţia tehnico-economicã Secretariatului spre analizã şi avizare, printr-o adresã oficialã.
(2) Documentaţia tehnico-economicã prevãzutã la alin. (1) cuprinde:
a) studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrãri de intervenţie/studiu de fezabilitate pentru proiect complex de investiţii - întocmitã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii şi <>Ordinului ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţei nr. 863/2008 pentru aprobarea "Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnicoeconomice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii", cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) tema de proiectare/caietul de sarcini;
c) avizul ordonatorului principal de credite;
d) avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale;
e) nota de prezentare;
f) orice alte documente relevante, cum ar fi: acord de finanţare, memorandum de finanţare şi altele similare.
(3) Membrii Consiliului interministerial pot, la cerere, înainte de data şedinţei, sã consulte documentaţiile tehnico-economice complete prevãzute la alin. (2), înaintate spre analizã şi avizare, la sediul Secretariatului Consiliului interministerial.
ART. 12
(1) Documentaţiile tehnico-economice pentru obiectivele de investiţii înscrise pe ordinea de zi a şedinţei de avizare sunt prezentate de cãtre persoanele prevãzute la art. 5 alin. (1).
(2) În cadrul şedinţei de avizare, în vederea clarificãrii aspectelor consemnate de membrii Consiliului interministerial în fişele de evaluare individuale, respectiv a altor aspecte ridicate în cadrul şedinţei, persoanele prevãzute la art. 5 alin. (1) rãspund observaţiilor şi întrebãrilor adresate de conducãtorul şedinţei/membri/invitaţi.
ART. 13
(1) Conducãtorul şedinţei de avizare formuleazã concluziile, observaţiile şi propunerile rezultate în urma discuţiilor şi le supune aprobãrii membrilor Consiliului interministerial.
(2) Toate concluziile, observaţiile şi propunerile sunt consemnate în procesul-verbal al şedinţei de avizare.
(3) Procesul-verbal este semnat de toţi membrii prezenţi sau de supleanţii/înlocuitorii acestora cu drept de vot.
ART. 14
Aprobarea sau respingerea documentaţiei se face prin votul majoritãţii simple a membrilor prezenţi.
ART. 15
Pentru operarea modificãrilor şi completãrilor solicitate în cadrul şedinţei de avizare, termenul de soluţionare de cãtre ordonatorul principal de credite este cuprins între 5 şi 15 zile lucrãtoare, în funcţie de complexitatea modificãrilor şi completãrilor.
ART. 16
Pentru obiectivele de investiţii aprobate în cadrul şedinţei de avizare, Secretariatul va întocmi avizul Consiliului interministerial, în termen de cel mult 5 zile de la data şedinţei de avizare.
ART. 17
În situaţia respingerii documentaţiei tehnicoeconomice în şedinţa de avizare a Consiliului interministerial, prin grija Secretariatului, aceasta va fi înapoiatã ordonatorului principal de credite, mai puţin nota de prezentare.
ART. 18
În cazul documentaţiilor neavizate înapoiate ordonatorului principal de credite, nota de prezentare, raportul de evaluare a eligibilitãţii şi procesul-verbal al şedinţei de avizare se pãstreazã în arhiva Secretariatului.
ART. 19
În cazul fiecãrei lucrãri avizate, Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde:
a) nota de prezentare a lucrãrii;
b) raportul de evaluare a eligibilitãţii;
c) avizul Consiliului interministerial;
d) nota de prezentare refãcutã conform observaţiilor şi recomandãrilor din şedinţa de avizare, dacã este cazul.
ART. 20
În cazul fiecãrei şedinţe de avizare, Secretariatul deschide un dosar ce cuprinde:
a) ordinea de zi a şedinţei;
b) copii ale invitaţiilor trimise;
c) procesul-verbal al şedinţei de avizare;
d) dosarele obiectivelor de investiţii cuprinse pe ordinea de zi.

CAP. V
Conţinutul avizului Consiliului interministerial

ART. 21
(1) Avizul Consiliului interministerial certificã necesitatea şi oportunitatea investiţiei, compatibilitatea documentaţiei cu avizele şi acordurile prealabile, potrivit legii, precum şi cu tema de proiectare/caietul de sarcini.
(2) Avizul emis de Consiliul interministerial conţine, în anexã, caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii.
ART. 22
Avizul se semneazã de preşedintele Consiliului interministerial sau de cãtre vicepreşedintele reprezentant al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în douã exemplare originale.
ART. 23
Avizele se numeroteazã şi se înregistreazã într-un registru special, care se pãstreazã de cãtre Secretariat împreunã cu un exemplar original al avizelor eliberate.

CAP. VI
Obligaţiile ordonatorilor de credite şi ale operatorilor economici

ART. 24
Ordonatorii de credite bugetare şi operatorii economici prezintã documentaţiile prevãzute la art. 11 alin. (2) însoţite de avizul ordonatorului principal de credite - condiţie eliminatorie de eligibilitate, de avizele şi de acordurile prealabile, stabilite potrivit legii.
ART. 25
(1) Se interzice ordonatorilor de credite bugetare şi operatorilor economici sã treacã la întocmirea fazelor ulterioare de proiectare aferente obiectivelor de investiţii din categoria celor prevãzute la art. 3 fãrã avizul Consiliului interministerial.
(2) Dupã obţinerea avizului Consiliului interministerial, indicatorii tehnico-economici din competenţa de aprobare a Guvernului se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului fiind unul dintre ministerele avizatoare.
(3) Se excepteazã de la prevederile alin. (1) obiectivele de investiţii din Programul pregãtirii operative a teritoriului pentru apãrare, stabilite de Ministerul Apãrãrii Naţionale.
ART. 26
(1) În vederea monitorizãrii lucrãrilor publice care au fost supuse avizãrii Consiliului interministerial, ordonatorii principali de credite sunt obligaţi sã transmitã Secretariatului, la finele fiecãrui trimestru, date privind stadiul implementãrii proiectelor promovate, pânã la data semnãrii contractului de execuţie.
(2) Datele privind stadiul implementãrii proiectelor promovate se vor transmite sub forma unui "Centralizator privind monitorizarea lucrãrilor publice avizate în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe", întocmit de fiecare ordonator principal de credite, conform modelului prevãzut în anexa nr. 7.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 27
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 28
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 435/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 21 aprilie 2009.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului,
Elena Gabriela Udrea

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 23 februarie 2010.
Nr. 150.


ANEXA 1

COMPONENŢA
Consiliului Interministerial de Avizare
Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe

1. Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului - preşedinte
2. Reprezentantul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului - vicepreşedinte
3. Reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice - vicepreşedinte
4. Reprezentantul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii - vicepreşedinte
5. Reprezentantul Ministerului Administraţiei şi Internelor - vicepreşedinte
6. Reprezentantul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri - membru
7. Reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale - membru
8. Reprezentantul Ministerului Mediului şi Pãdurilor - membru
9. Reprezentantul Ministerului Apãrãrii Naţionale - membru
10. Reprezentantul Ministerului Sãnãtãţii - membru
11. Reprezentantul Secretariatului General al Guvernului - membru


ANEXA 2

MINISTERUL DEZVOLTÃRII REGIONALE ŞI TURISMULUI
DIRECŢIA GENERALÃ LUCRÃRI PUBLICE
Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe

RAPORT DE EVALUARE A ELEGIBILITÃŢII

1. Date generale:
1.1. Obiectivul de investiţii: .............................................
1.2. Ordonator principal de credite: .......................................
1.3. Beneficiar: ...........................................................
1.4. Proiectant: ...........................................................
1.5. Proiect/Faza de proiectare: ...........................................
1.6. Amplasament: ..........................................................
2. Încadrarea în competenţele de avizare ale Consiliului Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe (conform art. 3 din hotãrâre):
3. Avizul ordonatorului principal de credite (nr./data): ............................
4. Încadrarea obiectivului de investiţii în politici/strategii/programe/acorduri (nr./data, poziţie): ................/.......................
5. Documentaţia depusã:
5.1. Studiul de fezabilitate/documentaţia de avizare pentru lucrãri de intervenţie (conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii şi <>Ordinului ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţei nr. 863/2008 pentru aprobarea "Instrucţiunilor de aplicare a unor prevederi din <>Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare) (nr./data): ............/...................
- legislaţie, norme, normative în baza cãrora a fost întocmitã documentaţia: ..................
5.2. Tema de proiectare/caietul de sarcini (nr./data): ................................
5.3. Avizele şi acordurile preliminare obţinute conform prevederilor legale:
- certificatul de urbanism şi avizele cerute prin acesta (nr./data): .........../................
- alte avize şi acorduri, necesare conform prevederilor legale în vigoare (nr./data): ........../............
5.4. Nota de prezentare:
- este întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 5 la hotãrâre (da/nu): ....................................
- evaluare indicatori tehnico-economici (da/nu): ...................................................
- valoarea totalã a investiţiei (cu TVA): .................................................................
- din care C+M (cu TVA): ...................................................................
- finanţarea investiţiei: ..............
- durata de realizare a investiţiei: ...............
- costuri specifice, dupã caz: ...........
5.5. Alte documente relevante (acorduri, legi etc.) (nr./data): .....................................
6. Concluzii şi propuneri: ..........................................................................

Întocmit

Responsabil lucrare, Director general,
...................... ...................


ANEXA 3


CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRÃRI PUBLICE
DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

Avizat
Preşedinte/Vicepreşedinte
.............................
(conducãtorul şedinţei de avizare)

PROCES-VERBAL Nr. ...........
al şedinţei de avizare din ................

1. Concluzii şi propuneri ale şedinţei de avizare


┌────┬─────────────────────────┬──────────────────────────────────┬───────────┐
│Nr. │ │ │ Votul │
│crt.│ Denumirea obiectivului │ Concluzii │ membrilor │
├────┼─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤
│ 1.│ │AVIZAT/NEAVIZAT 𗈕. │
│ │ │fãrã observaţii/cu observaţii/cu ├───────────┤
│ │ │recomandãri/cu observaţii şi 𗈖. │
│ │ │recomandãri/cu modificãri/cu ├───────────┤
│ │ │completãri/cu modificãri şi │. │
│ │ │completãri ├───────────┤
│ │ │ │. │
│ │ │ ├───────────┤
│ │ │ 󧓒. │
│ │ │ ├───────────┤
│ │ │ 󧓓. │
├────┼─────────────────────────┼──────────────────────────────────┼───────────┤
│ 2.│ │ 𗈕. │
│ │ │ ├───────────┤
│ │ │ 𗈖. │
│ │ │ ├───────────┤
│ │ │ │. │
│ │ │ ├───────────┤
│ │ │ │. │
│ │ │ ├───────────┤
│ │ │ 󧓒. │
│ │ │ ├───────────┤
│ │ │ 󧓓. │
└────┴─────────────────────────┴──────────────────────────────────┴───────────┘



2. Participanţi la şedinţa de avizare
2.1. Membri:
1.
2.
.
.
11.
12.
2.2. Invitaţi:
1.
2.
.
.
11.

Anexã la Procesul-verbal nr. ......

Rezumatul lucrãrilor şedinţei de avizare din data de ................



ANEXA 4

ROMÂNIA

(STEMA)

CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE LUCRÃRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

AVIZ
Nr. ........... din .............

Temeiul legal .......................................................


CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
LUCRÃRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE

AVIZEAZÃ FAVORABIL

Denumirea obiectivului de investiţii .......................................
Faza .......................................................................
Ordonator principal de credite .............................................
Observaţii la documentaţia avizatã (dupã caz) ..............................


Preşedintele Consiliului Interministerial de
Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe,

ministru,


Anexã la Avizul nr. .........

Caracteristicile principale şi indicatorii
tehnico-economici ai obiectivului de investiţii

Denumirea ................................................................
Ordonatorul principal de credite .........................................
Beneficiar ...............................................................
Amplasament ..............................................................

Indicatorii tehnico-economici

Valoarea totalã a investiţiei cu TVA ...................*), din care C+M cu TVA .......................
Capacitãţi (indicatori tehnici):
-
-
Durata de realizare a investiţiei ........................................

Secretariatul Consiliului Interministerial de
Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe,

Director general,
............................

----------
*) Valoarea este confidenţialã şi se va actualiza potrivit evoluţiei ulterioare a preţurilor.


ANEXA 5

NOTÃ DE PREZENTARE

1. Date generale:
Obiectiv de investiţii .................................................
Ordonator principal de credite .........................................
Beneficiar .............................................................
Proiectant .............................................................
Proiect nr. ............................/faza ..........................
Amplasamentul obiectivului: ............................................
2. Indicatorii tehnico-economici:
2.1. Valoarea totalã a investiţiei (cu TVA) ........................ din care C+M (cu TVA) ......................
2.2. Cost specific ......................................................
2.3. Capacitãţi .........................................................
2.4. Durata de realizare a investiţiei ..................................
3. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei:
- scurtã prezentare a domeniului în care este încadrat obiectivul de investiţie şi a cerinţelor actuale şi de viitor ale acestui domeniu, din care sã rezulte necesitatea investiţiei;
- justificarea necesitãţii realizãrii obiectivului de investiţii, cu încadrarea în politicile pe termen scurt, mediu şi lung locale/sectoriale/naţionale/regionale/europene şi în strategia pe termen scurt, mediu şi lung a ordonatorului principal de credite, cu precizarea capitolului din strategie;
- cuprinderea în programe, proiecte; aliniere la cerinţele europene etc.;
- actul legislativ nou-apãrut care favorizeazã realizarea investiţiei;
- acorduri internaţionale care obligã partea românã la aceastã investiţie;
- locuri de muncã nou-create, pe perioada realizãrii şi în timpul exploatãrii obiectivului de investiţii;
- justificarea oportunitãţii investiţiei: includerea în acorduri de finanţare, în programe prioritare etc.; surse noi de finanţare care favorizeazã investiţia.
4. Conţinutul documentaţiei:
4.1. Descrierea investiţiei:
- date tehnice privind amplasamentul şi terenul pe care se amplaseazã proiectul de investiţii. În cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrãri de intervenţii se vor prezenta şi situaţia existentã, concluziile raportului de expertizã tehnicã şi concluziile auditului energetic;
- prezentarea soluţiilor adoptate în corelaţie cu normele şi normativele în vigoare ce definesc domeniul (normative de funcţionare, studii de trafic, legi, standarde, manuale de proceduri etc.);
- prezentarea investiţiei şi a caracteristicilor principale ale construcţiilor din cadrul obiectivului de investiţii nou, în conformitate cu prevederile normelor şi normativelor privind stabilitatea construcţiilor şi asigurarea energeticã. În cazul documentaţiilor de avizare pentru lucrãri de intervenţii: descrierea lucrãrilor şi a soluţiilor de intervenţie, cu prezentarea caracteristicilor principale îmbunãtãţite prin aplicarea proiectului;
- situaţia existentã a utilitãţilor şi analiza de consum;
- concluziile evaluãrii impactului de mediu şi soluţii alternative de producere a energiei necesare funcţionãrii obiectivului, dupã caz.
4.2. Costurile estimative:
- valoarea totalã şi C+M (cu TVA) cu detalierea pe structura devizului general;
- indicatori de eficienţã tehnico-economicã.
4.3. Avize şi acorduri:
- lista avizelor şi acordurilor obţinute conform prevederilor legale (inclusiv avizul ordonatorului principal de credite).
5. Surse de finanţare:
- valoarea totalã (cu TVA) a investiţiei: .............................;
- sursa de finanţare (buget de stat, buget local, fonduri externe, credite, alte surse legal constituite) şi valoarea (valoric şi procentual): ..........................................

Ordonatorul principal de credite
- direcţia de specialitate coordonatoare -
......................................
(instituţie, funcţie, nume)

Proiectant, Beneficiar,
............................ ...........................
(instituţie, funcţie, nume) (instituţie, funcţie, nume)

NOTÃ:
- Valoarea investiţiei se va prezenta actualizatã.
- Se vor anexa la nota de prezentare: devizul general şi anexa indicatori, semnate de beneficiar şi proiectant.
- Se vor anexa avizele şi acordurile în copii lizibile, inclusiv copii ale cererilor fãcute pentru obţinerea acestora.


ANEXA 6


CONSILIUL INTERMINISTERIAL DE AVIZARE
LUCRÃRI PUBLICE DE INTERES NAŢIONAL ŞI LOCUINŢE
Şedinţa din data de ...................

FIŞÃ INDIVIDUALÃ DE EVALUARE

Obiectiv de investiţii: .................................................
Observaţii privind:
1. Necesitatea şi oportunitatea investiţiei şi încadrarea în programe/strategii:
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
2. Soluţia tehnicã aleasã şi respectarea normelor şi normativelor în vigoare:
..........................................................................
..........................................................................
3. Evaluarea lucrãrilor şi devizul general şi finanţarea lucrãrilor: .....
..........................................................................
..........................................................................
4. Avize şi acorduri: ....................................................
..........................................................................
..........................................................................
Concluzii şi propuneri: ..................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................


Ministerul Membru Semnãtura
..................... ............. .............


ANEXA 7

Ordonator principal de credite
Ministerul ..........................


CENTRALIZATOR
privind monitorizarea lucrãrilor publice avizate în
Consiliul Interministerial de Avizare Lucrãri Publice
de Interes Naţional şi Locuinţe




┌────┬────────────┬───────────┬────────────┬──────────┬───────────┬─────────────┬──────────┬──────────┐
│Nr. │ Denumirea │ Aviz nr./ │Autoritatea │ Valoarea │ Surse de │ Hotãrârea │Contractul│Observaţii│
│crt.│obiectivului│ din data │contractantã│ totalã │ finanţare │ Guvernului │ de │ privind │
│ │ │ de ...... │ │ avizatã │preconizate│de aprobare a│achiziţie │ stadiul │
│ │ │ │ │ │ │indicatorilor│ publicã │implemen- │
│ │ │ │ │ │ │ tehnico- │ nr./din │ tãrii │
│ │ │ │ │ │ │ economici │ data │ │
│ │ │ │ │ │ │nr./din data │de ...... │ │
│ │ │ │ │ │ │ de ....... │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ 4. │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼───────────┼────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼──────────┼──────────┤
│ 5. │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴───────────┴────────────┴──────────┴───────────┴─────────────┴──────────┴──────────┘



Ordonatorul principal de credite
- direcţia de specialitate coordonatoare -
................................
(instituţie, funcţie, nume)


-------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016