Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 15 din 13 ianuarie 2000  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 611/1999 privind constituirea si componenta comisiei de autorizare a contractarii de imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 15 din 13 ianuarie 2000 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 611/1999 privind constituirea si componenta comisiei de autorizare a contractarii de imprumuturi externe de catre autoritatile administratiei publice locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 19 ianuarie 2000
În temeiul prevederilor <>art. 6 din Legea datoriei publice nr. 81/1999 şi ale <>art. 48 din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
<>Hotãrârea Guvernului nr. 611/1999 privind constituirea şi componenta comisiei de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 5 august 1999, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Documentaţia necesarã pentru autorizarea contractãrii unui împrumut extern se stabileşte prin Normele şi procedurile privind autorizarea contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, prevãzute în anexa nr. 1."

2. Dupã articolul 6 se introduc articolele 7 şi 8 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Se aproba Regulamentul de funcţionare a comisiei de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, prevãzut în anexa nr. 2.
Art. 8. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre."

3. Anexa "Normele şi procedurile privind autorizarea contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale", care devine anexa nr. 1, se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

ART. 2
<>Hotãrârea Guvernului nr. 611/1999 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministrul funcţiei publice,
Vlad Rosca

Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Nicolae Noica


ANEXA 1

NORMELE ŞI PROCEDURILE
privind autorizarea contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale

În temeiul <>art. 48 din Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale, consiliile locale, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, pot aproba contractarea de împrumuturi externe, pe termen mediu şi lung, pentru realizarea de investiţii publice de interes local, precum şi pentru refinantarea datoriei publice locale. În temeiul <>art. 6 alin. (3) din Legea datoriei publice nr. 81/1999 , împrumuturile externe vor fi contractate de autoritãţile administraţiei publice locale numai cu aprobarea comisiei de autorizare a acestor împrumuturi, constituitã din reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice locale, ai Guvernului şi ai Bãncii Naţionale a României, a carei componenta se aproba de Guvern.
Contractarea de datorie publica localã, realizatã fie prin emisiuni de titluri de valoare, fie prin împrumuturi externe de la organisme bancare sau de la alte instituţii de credit, se face în condiţiile legii şi conform aprobãrii comisiei de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, denumita în continuare comisie.
Datoria publica localã se ramburseazã, conform acordurilor încheiate, din resursele aflate la dispoziţia unitãţii administrativ-teritoriale, cu excepţia transferurilor de la bugetul de stat cu destinaţie specialã.

A. Contractarea de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale de la organisme bancare sau de la alte instituţii de credit, în baza garanţiilor proprii

Autoritãţile administraţiei publice locale, care solicita comisiei autorizarea contractãrii unui împrumut extern în condiţiile reglementãrilor legale în vigoare, au obligaţia de a prezenta, o data cu cererea de autorizare (formularul nr. 1), urmãtoarele:
a) documentaţia tehnico-economicã pentru obiectivul de investiţii a cãrui finanţare se asigura integral sau în completare din împrumuturi externe care se contracteazã direct de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, aprobatã, dupã caz, de consiliul local, consiliul judeţean sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti;
b) hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale, aprobatã în condiţiile prevãzute la <>art. 48 alin. (2) din Legea nr. 189/1998 ;
c) proiectia bugetului local pe anul curent şi pe urmãtorii 3 ani, în care se vor cuprinde estimarile pentru veniturile proprii ale bugetului local, pentru cotele defalcate din impozitul pe salarii, intrãrile la bugetul local din împrumuturile interne şi/sau externe, precum şi proiectia tuturor cheltuielilor bugetului local, inclusiv a cheltuielilor privind serviciul datoriei publice locale (rambursãri de rate, plati de dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor contractate sau în curs de contractare).
La proiectul bugetului local multianual astfel estimat se va anexa o situaţie din care sa rezulte, pe ani, pana la completa rambursare a împrumutului/împrumuturilor, dupã caz, ratele de rambursat şi toate costurile aferente împrumuturilor, precum şi veniturile cu care se garanteazã plata serviciului datoriei publice locale;
d) situaţia privind execuţia de casa a bugetului local pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita contractarea împrumutului, care va servi comisiei la analiza în dinamica a evoluţiei veniturilor şi cheltuielilor bugetului local şi la prevenirea supraestimarii veniturilor şi/sau a subestimarii cheltuielilor pe anii urmãtori;
e) documentul prin care se încheie acordul de garantare prin venituri, ce urmeazã sa fie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean;
f) oferta de împrumut extern selectata de autoritatea administraţiei publice locale, sub rezerva autorizãrii de cãtre comisie a contractãrii împrumutului extern;
g) orice alte documente pe care comisia le va solicita în scopul formularii autorizãrii de contractare a împrumutului.

B. Contractarea externa de datorie publica localã de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare

Contractarea externa de datorie publica localã de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale prin emisiuni de titluri de valoare se face cu respectarea legislaţiei privind regimul titlurilor de valoare.
Intreaga documentaţie legatã de emisiunea de titluri de valoare preconizata se înainteazã comisiei, suplimentar fata de cele prevãzute la lit. A.
Prospectul de emisiune prezentat trebuie sa cuprindã, în principal, date referitoare la:
- valoarea totalã a emisiunii de titluri de valoare şi obiectivul finanţat;
- termenii şi caracteristicile titlurilor de valoare (tipul, forma, valuta în care sunt denominate, valoarea nominalã, valoarea de emisiune, rata anuala a dobânzii, scadenta, frecventa de plata a cuponului);
- termenii şi condiţiile emisiunii de titluri de valoare (procedurile de oferta, condiţiile şi modalitãţile de vânzare a titlurilor de valoare, agenţii de plata, legea care guverneazã emisiunea de titluri de valoare).
Cererea de autorizare (formularul nr. 2) a contractãrii împrumutului extern se transmite comisiei de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, însoţitã de documentaţia prevãzutã la lit. A şi B.

C. Contractarea de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale cu garanţia statului

În baza <>art. 55 din Legea nr. 189/1998 Guvernul poate acorda garanţii la împrumuturi externe contractate de autoritãţile administraţiei publice locale, în condiţiile prevederilor <>Legii nr. 81/1999 .
Împrumuturile externe se vor contracta numai cu aprobarea comisiei.
Hotãrârea de autorizare se obţine în baza documentaţiei şi a procedurilor prevãzute la capitolele precedente.
Pentru obţinerea scrisorii de garanţie în contul şi în numele statului autoritãţile administraţiei publice locale vor adresa o cerere scrisã în acest sens Ministerului Finanţelor, însoţitã de hotãrârea de autorizare şi de documentaţia aferentã, respectiv:
- proiectul contractului comercial care se va încheia cu societatea (firma) câştigãtoare a licitaţiei organizate de autoritatea administraţiei publice locale pentru realizarea obiectivului de investiţie finanţat din împrumutul extern;
- proiectul acordului de împrumut, din care sa rezulte cel puţin urmãtoarele:
- valoarea împrumutului;
- durata şi termenele de rambursare, inclusiv perioada de graţie;
- condiţiile de tragere;
- nivelul dobânzii şi termenele de plata a acesteia;
- alte costuri ale împrumutului, nivelul şi termenele de plata ale acestora;
- veniturile cu care se garanteazã rambursarea împrumutului, a dobânzii şi a altor costuri aferente acestuia;
- fundamentarea capacitãţii de a asigura plata serviciului datoriei contractate pe toatã perioada de rambursare a împrumutului contractat, în baza unei evaluãri cat mai corecte şi responsabile a surselor de venituri;
- documentul prin care se încheie acordul de garantare prin venituri, ce urmeazã sa fie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean;
- alte informaţii pe care solicitantul le considera necesare în susţinerea cererii sale.
Pentru necesitaţi de analiza se poate solicita completarea documentaţiei cu orice alte date considerate utile.
Cu prilejul analizei termenilor obţinuţi la adjudecarea licitaţiei, Ministerul Finanţelor poate solicita revizuirea acestora din proiectul contractului de împrumut (credit) sau comercial, pentru a îmbunãtãţi condiţiile de acordare a garanţiei.
Aceste propuneri sunt aduse la cunostinta împrumutatului.
În termen de 15 zile de la primirea documentaţiei complete, dacã sunt întrunite condiţiile, Ministerul Finanţelor emite scrisoarea de garanţie care, dupã semnarea de cãtre ministrul finanţelor, se remite în original creditorului extern dupã îndeplinirea urmãtoarelor obligaţii:
- obţinerea în prealabil a vizei controlului financiar preventiv pe copia de pe scrisoarea de garanţie de la organul sau persoana desemnatã ori imputernicita, în condiţiile legii, pentru a executa aceasta funcţie;
- semnarea convenţiei de garanţie pentru împrumutul extern contractat cu garanţia statului de cãtre persoanele împuternicite ale celor doua pãrţi;
- înregistrarea garanţiei emise în registrul garanţiilor de stat, subregistrul garanţiilor externe de stat.
La emiterea scrisorii de garanţie pentru împrumutul extern şi pe baza acesteia, între Ministerul Finanţelor, în calitate de garant, şi autoritatea administraţiei publice locale, în calitate de garantat, se încheie o convenţie de garanţie în care sunt prevãzute drepturile şi obligaţiile pãrţilor semnatare.
În convenţia de garanţie se includ, fãrã a se limita numai la acestea, urmãtoarele obligaţii pentru persoana juridicã beneficiara a împrumutului (creditului) extern cu garanţia statului:
a) sa utilizeze împrumutul (creditul) extern garantat în numele şi în contul statului numai pentru destinatiile stabilite prin acordul (contractul) de împrumut extern încheiat între persoana juridicã şi creditorul extern;
b) sa achite la scadenta obligaţiile care decurg din acordul (contractul) de împrumut extern încheiat cu creditorul extern, în favoarea cãruia Ministerul Finanţelor a emis scrisoarea de garanţie;
c) sa plãteascã, la scadentele şi în condiţiile prevãzute în convenţia de garanţie, comisionul de risc negociabil suportat din bugetul local, precum şi majorãrile calculate pentru plata cu întârziere a comisionului de risc;
d) sa înştiinţeze, în scris, Ministerul Finanţelor, la termenele stabilite, despre imposibilitatea constituirii parţiale sau totale a sumelor necesare pentru plata obligaţiilor care decurg din acordul (contractul) de împrumut extern, cu motivatiile şi fundamentarile corespunzãtoare;
e) sa achite, la termenele şi în condiţiile care se vor stabili cu garantul, sumele plãtite de acesta ca urmare a executãrii parţiale sau totale a garanţiei, precum şi majorãrile de întârziere, calculate potrivit dispoziţiilor legale.
Scrisoarea de garanţie emisã în contul şi în numele statului se înregistreazã de Ministerul Finanţelor în Registrul garanţiilor de stat, subregistrul garanţiilor externe de stat, cu menţiunea "pentru autoritãţile administraţiei publice locale".
Determinarea comisionului de risc, modalitatea de constituire şi de gestionare a fondului de risc, precum şi reflectarea în contabilitatea trezoreriei statului şi a autoritãţilor administraţiei publice locale beneficiare de împrumuturi externe a operaţiunilor legate de acordarea garanţiei, de executarea scrisorii de garanţie, de plãţile efectuate de Ministerul Finanţelor şi de recuperarea sumelor plãtite de Ministerul Finanţelor pentru împrumuturile externe urmeazã regimul reglementat prin <>Legea nr. 81/1999 .

D. Diverse

1. Datoria contractatã de autoritatea administraţiei publice locale se opereazã în registrul de evidenta a datoriei publice locale al acestei autoritãţi şi se raporteazã în condiţiile şi la termenele stabilite de Ministerul Finanţelor.
2. Registrul de evidenta a datoriei publice locale va include informaţii care sa specifice suma totalã a datoriilor autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi detalierea datoriilor şi alte informaţii stabilite în normele metodologice emise de Ministerul Finanţelor în aplicarea <>Legii nr. 81/1999 .




Formularul nr. 1




CERERE
pentru autorizarea contractãrii de împrumut extern*)

------------
*) Se completeazã de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, în vederea autorizãrii contractãrii de împrumut extern în baza garanţiilor locale sau a garanţiei statului.

1. Denumirea solicitantului ..............................................
2. Adresa completa, telefon/fax ..........................................
3. Persoanele împuternicite ..............................................
4. Obiectivul pentru care se solicita finanţare externa ..................
5. Aprobarea autoritãţii administraţiei publice locale ...................
6. Modalitatea de finanţare externa ......................................
7. Autoritatea care garanteazã împrumutul extern .........................
8. Situaţia privind alte împrumuturi/credite în derulare:


┌────────┬──────────┬──────────┬─────────┬─────────┬───────────────────────┐
│ │ Valoarea │ │ Banca │ │ Durata │
│Imprumu-│ imprumu- │ Obiectul │romana - │ Tipul │ împrumutului/ │
│ tator/ │ tului/ │ imprumu- │adminis- │garanţiei│ creditului │
│creditor│creditului│ tului/ │trator de│Garantul ├───────────┬───────────┤
│ │(valuta de│creditului│împrumut/│ │perioada de│perioada de│
│ │ contract)│ │ credit │ │ graţie │rambursare │
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
└────────┴──────────┴──────────┴─────────┴─────────┴───────────┴───────────┘

9. Denumirea finanţatorului extern .......................................
10. Condiţiile împrumutului pentru care se solicita autorizare:
┌──────────────┬──────────┬───────────────────────┬─────────────────────┐
│ Valoarea │ Rata │ Durata împrumutului │Modalitatea de plata:│
│ împrumutului │ anuala a ├───────────┬───────────┤ rate de capital, │
│ (valuta de │ dobânzii │perioada de│perioada de│ dobanda, comisioane │
│ contract) │ │ graţie │rambursare │ │
├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤
├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤
├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤
├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤
├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤
├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤
├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤
├──────────────┼──────────┼───────────┼───────────┼─────────────────────┤
└──────────────┴──────────┴───────────┴───────────┴─────────────────────┘

Data Semnatura
............ .................












┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Se completeazã de Ministerul Finanţelor: │
│Data primirii │
│Numãrul cererii │
│(din Registrul de evidenta) │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Anexe:
● documentaţia tehnico-economicã pentru obiectivul de investiţii, aprobatã de consiliul local, consiliul judeţean sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz;
● hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de aprobare a documentaţiei;
● proiectia bugetului local pe anul curent şi pe urmãtorii 3 ani;
● situaţia privind rambursarea (pe ani), ratele de rambursat şi toate costurile aferente împrumutului;
● situaţia privind veniturile cu care se garanteazã plata serviciului datoriei publice locale;
● situaţia privind execuţia de casa a bugetului local pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita contractarea împrumutului;
● documentul prin care se încheie acordul de garantare prin venituri, ce urmeazã sa fie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean;
● dupã obţinerea hotãrârii de autorizare se vor depune toate documentele prevãzute la lit. C din anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 611/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.



Formularul nr. 2



CERERE
pentru autorizarea contractãrii de datorie publica localã
de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale
prin emisiuni de titluri de valoare

1. Denumirea solicitantului/emitentului ..................................
2. Adresa completa, telefon/fax ..........................................
3. Persoanele împuternicite ..............................................
4. Obiectivul pentru care se solicita finanţare externa ..................
5. Aprobarea autoritãţii administraţiei publice locale ...................
6. Situaţia privind împrumuturile/creditele în derulare:


┌────────┬──────────┬──────────┬─────────┬─────────┬───────────────────────┐
│ │ Valoarea │ │ Banca │ │ Durata │
│Imprumu-│ imprumu- │ Obiectul │romana - │ Tipul │ împrumutului/ │
│tatorul/│ tului/ │ imprumu- │adminis- │garanţiei│ creditului │
│ credi- │creditului│ tului/ │trator de│Garantul ├───────────┬───────────┤
│ torul │(valuta de│creditului│împrumut/│ │perioada de│perioada de│
│ │ contract)│ │ credit │ │ graţie │rambursare │
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
├────────┼──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────────┼───────────┤
└────────┴──────────┴──────────┴─────────┴─────────┴───────────┴───────────┘

7. Informaţii referitoare la emisiunea de valori mobiliare:
● tipul valorilor mobiliare ...........................................
● forma valorilor mobiliare ...........................................
● volumul emisiunii ...................................................
● valoarea nominalã ...................................................
● preţul de vânzare ...................................................
● rata dobânzii .......................................................
● randamentul cuponului ...............................................
● data scadentei ......................................................
● garantarea emisiunii ................................................
● mãrimea fondurilor scontate a fi obţinute ...........................
● tipul ofertei de valori mobiliare ...................................
● în cazul plasamentului intermediat, denumirea societãţii/sindicatului
de intermediere (lead-manager) ......................................
● perioada de derulare ................................................
● alte detalii ........................................................


Data Semnatura
............ .................


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Se completeazã de Ministerul Finanţelor: │
│Data primirii │
│Numãrul cererii │
│(din Registrul de evidenta) │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Anexe:
● documentaţia tehnico-economicã pentru obiectivul de investiţii, aprobatã de consiliul local, consiliul judeţean sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz;
● hotãrârea autoritãţii administraţiei publice locale de aprobare a documentaţiei tehnico-economice;
● proiectia bugetului local pe anul curent şi pe urmãtorii 3 ani;
● situaţia privind rambursarea (pe ani), ratele de rambursat şi toate costurile aferente împrumutului;
● situaţia privind veniturile cu care se garanteazã plata serviciului datoriei publice locale;
● situaţia privind execuţia de casa a bugetului local pentru ultimii 2 ani anteriori anului curent în care se solicita contractarea împrumutului;
● documentul prin care se încheie acordul de garantare prin venituri, ce urmeazã sa fie înregistrat la primãrie sau, dupã caz, la consiliul judeţean;
● prospectul emisiunii de valori mobiliare, în cazul plasamentului intermediat.

ANEXA 2

REGULAMENT
de funcţionare a comisiei de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale

1. Comisia de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, denumita în continuare comisie, constituitã în baza prezentei hotãrâri, îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor.
2. Comisia este condusã de un secretar general adjunct din Ministerul Finanţelor, cu atribuţii de coordonare a datoriei publice, şi are în componenta sa 11 membri, dintre care 5 reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, 3 ai Departamentului pentru Administraţie Publica Localã şi câte un reprezentant al Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului, al Bãncii Naţionale a României şi al autoritãţilor administraţiei publice locale. Reprezentanţii instituţiilor publice, membri în comisie, sunt desemnaţi prin ordin al conducatorului instituţiei respective. Persoanele care fac parte din comisie îşi pãstreazã calitatea de angajat al instituţiilor de la care provin, precum şi toate drepturile care deriva din aceasta calitate.
3. Comisia se întruneşte lunar şi ori de câte ori este nevoie la sediul Ministerului Finanţelor. Hotãrârile comisiei se iau cu o majoritate simpla, condiţionat de prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor acesteia.
4. La şedinţele comisiei pot participa ca invitaţi reprezentanţii autoritãţilor administraţiei publice locale şi ai altor instituţii interesate.
5. Lucrãrile de secretariat ale comisiei vor fi asigurate, ca activitate permanenta şi distinctã, de Ministerul Finanţelor. Secretariatul comisiei va fi coordonat de un specialist desemnat de Ministerul Finanţelor. Secretariatul va asigura convocarea comisiei. Convocarea comisiei se va face cu cel puţin 3 zile înainte de data stabilitã pentru şedinţa. O data cu convocarea se vor transmite membrilor comisiei proiectul ordinii de zi şi setul de materiale ce urmeazã sa fie supuse discuţiilor.
6. La secretariatul comisiei se primesc şi se înregistreazã într-un registru special de evidenta cererile primite de la autoritãţile administraţiei publice locale, ocazie cu care se va verifica şi primirea documentaţiilor prevãzute în anexa nr. 1 la prezenta hotãrâre. La constatarea lipsei unuia sau mai multor documente solicitantului i se cere sa completeze documentaţia.
7. Secretariatul comisiei, pe baza documentaţiei complete aferente primite de la autoritãţile administraţiei publice locale prezintã în comisie, în termen de maximum 15 zile calendaristice, cererea prin care se solicita autorizarea contractãrii împrumutului extern.
8. Pentru autorizarea contractãrii împrumutului extern comisia va analiza, pe baza documentaţiei primite de la solicitant:
a) încadrarea în plafonul de indatorare publica externa;
b) întrunirea condiţiilor legale pentru contractarea împrumuturilor;
c) oportunitatea lansãrii de titluri de valoare, corelat cu programul de emisiuni al Ministerului Finanţelor, în scopul evitãrii concurentei în atragerea de împrumuturi de pe pieţele de capital;
d) respectarea stricta a prevederilor <>art. 51 alin. (1) din Legea nr. 189/1998 , astfel cum a fost modificat prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 216/1999 , potrivit cãrora autoritãţilor administraţiei publice locale li se interzice accesul la orice fel de împrumut, dacã totalul costurilor anuale reprezentând rate scadente la împrumuturile contractate, dobânzile şi comisioanele aferente acestora, inclusiv la împrumuturi care urmeazã sa fie angajate în anul respectiv, depãşeşte limita de 20% din totalul veniturilor curente ale bugetelor locale, inclusiv cotele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.
9. Comisia analizeazã documentaţia completa şi avizeazã contractarea de împrumuturi externe în condiţiile în care sunt îndeplinite prevederile stipulate în Normele şi procedurile privind autorizarea contractãrii de împrumuturi externe de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, prezentate în anexa nr. 1.
10. Lucrãrile comisiei se consemneazã într-un proces-verbal, pe baza cãruia se comunica solicitanţilor aprobarea sau respingerea cererii de autorizare a contractãrii de împrumuturi externe. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care l-a întocmit şi va fi aprobat, prin semnatura, de membrii comisiei care au luat hotãrârea de aprobare sau de respingere a cererii, conform prevederilor pct. 3.
11. Hotãrârea comisiei se transmite solicitantului în termen de 3 zile de la adoptarea sa. În cazul unui aviz nefavorabil, hotãrârea va fi însoţitã de motivarea respingerii autorizãrii de contractare a împrumutului extern.
12. Contractul de împrumut încheiat cu instituţia finanţatoare se transmite comisiei în termen de 5 zile de la data semnãrii, ca parte a documentaţiei aferente pentru evidenta şi actualizarea bazei de date proprii.
13. Pentru analiza documentelor prevãzute în normele cuprinse în anexa nr. 1 autoritãţile administraţiei publice locale suporta din bugetul local o taxa de 0,001%, calculatã asupra valorii împrumutului. Taxa se achitã la depunerea documentaţiei complete. În cazul autorizãrii de cãtre comisie a contractãrii împrumutului extern, în vederea eliberãrii hotãrârii de autorizare, autoritãţile administraţiei publice locale suporta din bugetul local un comision de 0,2%, calculat asupra valorii împrumutului, din care se deduce taxa achitatã la depunerea documentaţiei complete.
14. Gestionarea fondului de autorizare se face de cãtre Ministerul Finanţelor, în regim extrabugetar, prin contul general al trezoreriei statului. Sumele din comisioane se încaseazã în contul "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor şi instituţiilor", deschis pe seama Ministerului Finanţelor la Trezoreria municipiului Bucureşti.
15. Veniturile fondului de autorizare se constituie din sumele încasate de la autoritãţile administraţiei publice locale, reprezentând taxa de analiza şi comisionul de autorizare, precum şi din dobânzile bonificate de trezoreria statului la depozitele constituite din sursele temporar disponibile.
16. Toate cheltuielile legate de funcţionarea comisiei, inclusiv indemnizaţiile cuvenite membrilor acesteia, se suporta din fondul de autorizare. Competentele de aprobare a cheltuielilor din mijloace extrabugetare se vor stabili prin ordin al ministrului finanţelor.
17. Pentru activitatea efectiv depusa în cadrul comisiei persoanele vor primi o indemnizaţie lunarã. Nivelul indemnizaţiilor lunare ale persoanelor numite în comisie este similar cu nivelul indemnizaţiilor membrilor Comitetului Interministerial de Garanţii şi Credite de Comerţ Exterior, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 293/1992 .
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016