Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 145 din 13 februarie 2008  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 145 din 13 februarie 2008 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenta si functionarea Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 126 din 18 februarie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre:

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 30 ianuarie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Comisia are în componenţa sa 11 membri, dupã cum urmeazã:
a) 6 reprezentanţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor, inclusiv preşedintele Comisiei;
b) 2 reprezentanţi ai Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;
c) 3 reprezentanţi ai structurilor asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale."
2. La articolul 6, dupã alineatul 1 se introduc douã noi alineate, alineatele (2) şi (3), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Ordonatorii principali de credite au obligaţia ca, în cazul în care contracteazã şi/sau garanteazã finanţãri rambursabile interne şi externe, sã publice pe pagina de internet a unitãţilor administrativ-teritoriale respective, pe întreaga duratã a serviciului datoriei publice locale, urmãtoarele date:
a) hotãrârea Comisiei, precum şi orice modificãri şi/sau completãri ale acesteia;
b) valoarea finanţãrii rambursabile contractate şi/sau garantate, în valuta de contract;
c) gradul de îndatorare a unitãţii administrativ-teritoriale;
d) durata serviciului datoriei publice locale a fiecãrei finanţãri rambursabile, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare, exprimatã în luni;
e) dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecãrei finanţãri rambursabile;
f) plãţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilã.
(3) Datele prevãzute la alin. (2) se actualizeazã în prima decadã a fiecãrui trimestru pentru trimestrul expirat, sub sancţiunile prevãzute de lege."
3. La anexa nr. 1 articolul 1 alineatul (5), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) situaţia financiarã privind contul de execuţie a bugetului local al unitãţii administrativ-teritoriale pentru ultimii 3 ani anteriori anului în care se solicitã autorizarea contractãrii şi/sau garantãrii finanţãrii rambursabile, avizate de unitatea teritorialã a Trezoreriei Statului, precum şi contul de execuţie la finele lunii precedente solicitãrii autorizãrii, certificat de aceasta;".
4. La anexa nr. 1 articolul 1 alineatul (5), dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera i), cu urmãtorul cuprins:
"i) situaţia eşalonãrii pe ani a tragerilor din finanţarea rambursabilã pentru care se solicitã autorizarea."
5. La anexa nr. 1 articolul 1, dupã alineatul (5) se introduc douã noi alineate, alineatele (5^1) şi (5^2), cu urmãtorul cuprins:
"(5^1) Pentru calculul gradului de îndatorare se va avea în vedere media veniturilor proprii realizate, prevãzute la <>art. 5 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pe ultimii 3 ani anteriori anului în care se solicitã autorizarea finanţãrii rambursabile, care urmeazã sã fie contractatã şi/sau garantatã.
(5^2) Totalul datoriilor aferente finanţãrilor rambursabile contractate şi/sau garantate, reprezentând ratele scadente, dobânzile şi comisioanele aferente acestora, inclusiv al finanţãrilor rambursabile pentru a cãror contractare şi/sau garantare se solicitã autorizarea, nu poate depãşi 30% din media prevãzutã la alin. (5^1), pe fiecare an din întreaga duratã a serviciului datoriei publice locale a finanţãrilor respective."
6. La anexa nr. 1 articolul 3, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) În situaţia în care pe parcursul executãrii contractului/acordului de finanţare rambursabilã apar modificãri în structura efectuãrii tragerilor faţã de cea autorizatã de Comisie, ordonatorul principal de credite are obligaţia de a le notifica imediat Comisiei, în vederea obţinerii noii autorizãri, prealabil reeşalonãrii tragerilor din finanţarea rambursabilã respectivã."
7. Anexele nr. 1.2 şi 1.3 la normele şi procedurile la anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotãrâre.
8. La anexa nr. 2 articolul 6, litera a) se abrogã.
9. La anexa nr. 2 articolul 8, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) În conţinutul hotãrârii Comisiei se menţioneazã şi eşalonarea pe ani a tragerilor din finanţarea rambursabilã pentru care se solicitã autorizarea, potrivit situaţiei prezentate de cãtre ordonatorul principal de credite."
10. În tot cuprinsul hotãrârii, cu excepţia denumirii Comisiei, termenul "împrumut" se înlocuieşte cu sintagma "finanţare rambursabilã".
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 30 ianuarie 2007, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 13 februarie 2008.
Nr. 145.

ANEXA 1
────────
(Anexa nr. 1.2 la norme şi proceduri)
──────────────────────────────────────





┌───────────────┐
ROMÂNIA │ STEMA │
JUDEŢUL │ UNITĂŢII │
CONSILIUL LOCAL AL ............1) │ ADMINISTRATIV-│
...............................2) │ TERITORIALE │
...............................3) │ │
...............................4) └───────────────┘


HOTĂRÂREA
nr. ...... din ...... 200.....
privind aprobarea contractãrii şi/sau garantãrii unei finanţãri rambursabile interne/externe în valoare de ...... lei*)

În temeiul prevederilor art. 36 alin. (2) şi alin. (4) lit. b), ale art. 45 alin. (2), art. 63 alin. (1) lit. c) şi alin. (4) lit. c), precum şi ale art. 115 alin. (1) lit. b), alin. (3), (5) şi (6) din <>Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 , republicatã,
având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborate cu cele ale <>cap. IV din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
ţinând seama de prevederile <>art. 41 alin. (4) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnicã legislativã pentru elaborarea actelor normative, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
luând în considerare prevederile art. 9 pct. 8 din Carta europeanã a autonomiei locale, adoptatã la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificatã prin <>Legea nr. 199/1997 ,
ţinând seama de prevederile art. 942 şi urmãtoarele din Codul civil, referitoare la contracte sau convenţii,
luând act de:
a) referatul de aprobare prezentat de cãtre primarul .........2), în calitatea sa de iniţiator, înregistrat sub nr. ..../.... 200...;
b) raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, înregistrat sub nr. ..../.... 200...;
c) raportul comisiei de specialitate a consiliului local,
constatând necesitatea de a asigura resursele financiare pentru realizarea investiţiilor publice de interes local/refinanţarea datoriei publice locale, a cãror documentaţie tehnico-economicã/notã de fundamentare a fost aprobatã prin Hotãrârea Consiliului Local nr. ..../20.... privind ....., prevãzutã în anexa la prezenta,
Consiliul Local al .....2).....3) adoptã prezenta hotãrâre.
Art. 1. - Se aprobã contractarea şi/sau garantarea unei finanţãri rambursabile interne/externe în valoare de ..... lei*), cu o maturitate de ..... ani.
Art. 2. - Contractarea şi/sau garantarea finanţãrii rambursabile prevãzute la art. 1 se face pentru realizarea investiţiilor publice de interes local/refinanţarea datoriei publice locale, prevãzute în anexa la prezenta.
Art. 3. - Din bugetul local al .....2).....3) se asigurã integral plata:
a) serviciului anual al datoriei publice locale;
b) oricãror impozite şi taxe aferente realizãrii obiectivelor de investiţii de interes local;
c) alte cheltuieli neeligibile ale finanţãrii rambursabile menţionate la art. 1.
Art. 4. - (1) Pe întreaga duratã a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia sã publice pe pagina de internet a .....2).....3) urmãtoarele date:
a) hotãrârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi orice modificãri şi/sau completãri ale acesteia;
b) valoarea finanţãrii rambursabile contractate/garantate în valuta de contract;
c) gradul de îndatorare a .....2).....3);
d) durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a finanţãrii rambursabile;
e) dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecãrei finanţãri rambursabile;
f) plãţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilã.
(2) Datele prevãzute la alin. (1) se actualizeazã în prima decadã a fiecãrui trimestru pentru trimestrul expirat, sub sancţiunile prevãzute de lege.
Art. 5. - Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotãrâri se însãrcineazã primarul .....2).....3).
Art. 6. - Prezenta hotãrâre se comunicã, prin intermediul secretarului .....2), în termenul prevãzut de lege, primarului .....2) şi prefectului judeţului .....1) şi se aduce la cunoştinţã publicã prin publicarea în Monitorul Oficial al .....2).....3), precum şi pe pagina de internet www .....5).

Preşedintele de şedinţã,

Contrasemneazã:


───────────────
Secretarul .............2)
.............
.............
(numele şi prenumele)

L.S. ..................
..................
..................
(numele şi prenumele)

LEGENDĂ:
___________
*) În cazul în care împrumutul se face într-o altã unitate monetarã decât moneda naţionalã a României, se menţioneazã unitatea monetarã respectivã.
1) Se înscrie denumirea judeţului.
2) Se înscrie categoria unitãţii administrativ-teritoriale solicitante.
3) Se înscrie denumirea unitãţii administrativ-teritoriale solicitante.
4) Se înscrie codul de înregistrare fiscalã a unitãţii administrativ-teritoriale.
5) Se înscrie adresa paginii de internet a unitãţii administrativ-teritoriale.

NOTĂ:
Prezentul model-cadru se adapteazã în mod corespunzãtor, potrivit evenimentelor legislative, precum şi situaţiilor specifice fiecãrei unitãţi administrativ-teritoriale.


ANEXA 2
───────
(Anexa nr. 1.3 la norme şi proceduri)
─────────────────────────────────────

JUDEŢUL ......................
UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALĂ

CALCULUL GRADULUI DE ÎNDATORARE
a bugetului local al comunei/oraşului/municipiului/judeţului
în urma contractãrii/garantãrii de finanţãri rambursabile pe
baza datelor extrase din bugetul local





┌─┬────────────────┬────────┬────────┬────────┬─────┬──────┬──────────────────┐
│N│ DENUMIREA │Execu- │Execu- │Execu- │Buget│Execu-│ Indicatori pe │
│r│INDICATORILOR │ţie │ţie │ţie │local│ţie │ perioada │
│ │ │buget │buget │buget │apro-│buget │ serviciului │
│c│ │local 1)│local 1)│local 1)│bat2)│local │ datoriei │
│r│ │la 31. │la 31. │la 31. │(anul│apro- │publice local 4) │
│t│ │XII.- │XII.- │XII.- │cu- │bat3) │ │
│ │ │ │ │ │rent)│(anul │ │
│ │ │ │ │ │ │cu- │ │
│ │ │ │ │ │ │rent) │ │
│ │ ├────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼─┬───┬───┬───┬────┤
│ │ │ n-3 │ n-2 │ n-1 │ n │ │n│n+1│n+2│n+3│n+..│
├─┼────────────────┼────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼─┼───┼───┼───┼────┤
│0│ A │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │6│ 7 │ 8 │ 9│ 10 │
├─┼────────────────┼────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼─┼───┼───┼───┼────┤
│1│VENITURI PROPRII│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────────┼────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼─┼───┼───┼───┼────┤
│2│Limita de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │îndatorare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │30% din venituri│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │proprii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────────┼────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼─┼───┼───┼───┼────┤
│3│Serviciul anual │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │al datoriei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │publice locale5)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────────┼────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼─┼───┼───┼───┼────┤
│4│Rambursare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────────┼────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼─┼───┼───┼───┼────┤
│5│Dobânzi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────────┼────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼─┼───┼───┼───┼────┤
│6│Comisioane │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─┼────────────────┼────────┼────────┼────────┼─────┼──────┼─┼───┼───┼───┼────┤
│7│Gradul de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │îndatorare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │- în % │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(serviciul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │anual al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │datoriei/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │venituri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │proprii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │x 100) │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─┴────────────────┴────────┴────────┴────────┴─────┴──────┴─┴───┴───┴───┴────┘


__________
1) Situaţia financiarã privind contul de execuţie a bugetului local al unitãţii administrativ-teritoriale.
2) Ultimul buget local aprobat pe anul curent (n).
3) Contul de execuţie la finele lunii precedente solicitãrii autorizãrii.
4) Pe perioada serviciului datoriei publice locale, veniturile proprii estimate se vor completa cu media execuţiei bugetului local pe ultimii 3 ani, respectiv (col.1+col.2+col.3)/3.
5) Cuprinde serviciul datoriei publice locale aferent contractelor/acordurilor de finanţare rambursabilã în derulare şi celor pentru care se solicitã autorizarea (trebuie sã corespundã cu datele cuprinse în macheta din anexa nr. 1.4 privind situaţia estimativã a serviciului datoriei publice).

NOTĂ:
Se va avea în vedere ca datele cuprinse în anexã sã concorde cu prevederile din urmãtoarele documente: ultimul buget aprobat pe anul în curs, situaţiile financiare privind conturile de execuţie a bugetului local, situaţia estimativã privind serviciul datoriei publice locale.

Ordonator principal de credite,
Primar/Preşedinte,
...............................

Director economic (Contabil),
.............................


___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016