Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 142 din 6 februarie 2003  privind limitarea continutului de sulf din combustibilii lichizi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 142 din 6 februarie 2003 privind limitarea continutului de sulf din combustibilii lichizi

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 112 din 21 februarie 2003

În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 43 lit. f) din Legea protecţiei mediului nr. 137/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Prezenta hotãrâre reglementeazã condiţiile de introducere pe piata şi/sau de utilizare a anumitor combustibili lichizi în scopul reducerii emisiilor de dioxid de sulf rezultate din arderea acestora, în vederea diminuãrii efectelor negative ale acestor emisii asupra sãnãtãţii populaţiei şi calitãţii mediului.
ART. 2
Prevederile prezentei hotãrâri se aplica combustibililor lichizi, cum ar fi pacura, motorina folositã de navele maritime şi motorina, alta decât cea reglementatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.336/2000 privind limitarea conţinutului de sulf din motorina şi prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 732/2001 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piata a benzinei şi motorinei.
ART. 3
Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplica:
a) combustibililor lichizi folosiţi de navele maritime, cu excepţia celor prevãzuţi la art. 4 lit. b);
b) combustibililor destinaţi prelucrãrii înainte de arderea finala;
c) combustibililor destinaţi prelucrãrii în rafinarii;
d) motorinei pentru vehiculele mobile nerutiere;
e) motorinei folosite pentru tractoarele agricole;
f) motorinei folosite de nave care tranziteaza România;
g) motorinei folosite pentru motoarele diesel.
ART. 4
În sensul prezentei hotãrâri, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) motorina - orice combustibil lichid derivat din petrol, identificat conform poziţiilor tarifare 2710.19.45 şi 2710.19.49 din Tariful vamal de import al României, care, prin limitele de distilare, se încadreazã în categoria distilatelor medii destinate utilizãrii drept combustibil şi care distileaza în proporţie de 85% în volum, inclusiv pierderile, la 350°C, dupã metoda ASTM D 86;
b) motorina folositã de cãtre navele maritime - orice combustibil lichid destinat utilizãrii de cãtre navele maritime, care este în conformitate cu definitia cuprinsã la lit. a) sau care are viscozitatea ori densitatea incadrata în intervalele de viscozitate şi, respectiv, densitate definite pentru distilatele utilizate în marina, prevãzute în tabelul I din standardul roman SR ISO 8217/1996;
c) pacura - orice combustibil lichid derivat din petrol, identificat conform poziţiilor tarifare 2710.19.51 2710.19.69 din Tariful vamal de import al României, care, prin limitele de distilare, se încadreazã în categoria uleiurilor grele destinate utilizãrii drept combustibil şi care distileaza în proporţie de 65% în volum, inclusiv pierderile, la 250°C, dupã metoda ASTM D 86;
d) metoda ASTM D 86 - metoda prevãzutã de cãtre Societatea Americana pentru Testare şi Materiale în editia din 1976 privind definiţiile şi specificaţiile pentru produsele derivate din petrol şi pentru lubrifianţi, preluatã prin standardul roman SR 13471/2002;
e) instalatie de ardere - orice instalatie tehnica în care se ard combustibilii pentru a se utiliza energia termica generata;
f) instalatie mare de ardere - orice instalatie de ardere a carei putere termica nominalã este egala cu sau mai mare de 50 MW;
g) instalatie mare de ardere de tip II - orice instalatie mare de ardere pentru care a fost acordatã o autorizaţie de construire sau de exploatare şi care a fost autorizata sau supusã procedurii de autorizare de cãtre autoritatea publica competenta pentru protecţia mediului în perioada cuprinsã între 1 iulie 1987 şi data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, cu condiţia ca instalatia sa fie pusã în funcţiune pana la data de 27 noiembrie 2003;
h) instalatie mare de ardere de tip III - orice instalatie mare de ardere supusã procedurii complete de autorizare integrata de cãtre autoritatea competenta pentru protecţia mediului, începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri;
i) încãrcare critica - indicator de estimare cantitativã a expunerii la unul sau mai mulţi agenţi poluanti, sub a cãrui valoare nu se produce nici un efect negativ asupra mediului, conform datelor existente.
ART. 5
Se admit introducerea pe piata şi/sau utilizarea, de la data de 1 ianuarie 2007, numai a pacurii în care conţinutul de sulf, exprimat în sulf, nu depãşeşte 1,00% în greutate.
ART. 6
(1) Autoritatea publica centrala pentru protecţia mediului poate autoriza utilizarea pacurii cu un conţinut de sulf între 1,00% şi 3,00% în greutate, pe tot teritoriul tarii sau numai în anumite zone, numai dacã emisiile de dioxid de sulf nu depãşesc încãrcarea critica.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica pentru pacura utilizata:
a) în instalaţiile mari de ardere de tip II şi III pentru care valorile limita de emisie pentru dioxid de sulf sunt cele prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre;
b) în instalaţiile mari de ardere pentru care valorile emisiilor pentru dioxid de sulf sunt mai mici decât sau egale cu 1.700 mg/Nmc, la un conţinut de oxigen din gazele de evacuare de 3% în volum, mãsurat în stare uscata.
ART. 7
(1) Se admit introducerea pe piata şi/sau utilizarea, de la data de 1 ianuarie 2006, numai a motorinei în care conţinutul de sulf, exprimat în sulf, nu depãşeşte 0,2% în greutate.
(2) Se admite introducerea pe piata, de la data de 1 ianuarie 2008, numai a motorinei în care conţinutul de sulf, exprimat în sulf, nu depãşeşte 0,1% în greutate.
ART. 8
(1) Ministerul Industriei şi Resurselor verifica prin esantionare respectarea condiţiilor privind conţinutul de sulf din combustibilii lichizi, prevãzute la art. 5 şi 7.
(2) Procedura de esantionare se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, în termen de un an de la data publicãrii prezentei hotãrâri.
ART. 9
Metodele de referinta pentru determinarea conţinutului de sulf din pacura şi din motorina folosite de navele maritime sunt cele prevãzute în standardele SR ISO 8754/1996 şi EN ISO 14596/1998.
ART. 10
Metodele de referinta pentru determinarea conţinutului de sulf din motorina sunt cele prevãzute în standardele SR EN 24260/2000, SR ISO 8754/1996 şi EN ISO 14596/1998.
ART. 11
(1) În caz de divergenta privind conţinutul de sulf din combustibili se va folosi ca metoda de referinta metoda prevãzutã în standardul EN ISO 14596/1998.
(2) Interpretarea statistica a verificãrii conţinutului de sulf din motorina se efectueazã în conformitate cu standardul roman SR ISO 4259/1999.
ART. 12
Pana la data de 31 decembrie 2004, Asociaţia de Standardizare din România asigura adoptarea standardului EN ISO 14596/1998 ca standard roman.
ART. 13
(1) Constituie contravenţie nerespectarea prevederilor art. 5 şi 7 şi se sancţioneazã cu amenda de la 100.000.000 lei la 175.000.000 lei.
(2) Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunii prevãzute la alin. (1) se fac de cãtre personalul împuternicit în acest sens de Ministerul Industriei şi Resurselor.
(3) Contravenţiei prevãzute la alin. (1) îi sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


───────────────

Ministrul industriei
şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

Ministrul apelor
şi protecţiei mediului,
Petru Lificiu

Bucureşti, 6 februarie 2003.
Nr. 142.

ANEXA 1

VALORILE LIMITA
de emisie pentru dioxid de sulf SO(2) aplicabile instalaţiilor
mari de ardere, în cazul utilizãrii combustibililor lichizi

SECŢIUNEA A
Valorile limita de emisie pentru SO(2), exprimate în mg/Nmc (la un conţinut de O(2) de 3% în gazele de evacuare), aplicabile instalaţiilor mari de ardere de tip II, sunt:





───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Puterea termica (P) Valorile limita de emisie pentru SO(2)
(MWt) (mg/Nmc)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
50 ≤ P ≤ 300 1700
300 < P < 500 3650-6,5 P
P ≥ 500 400
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



SECŢIUNEA B
Valorile limita de emisie pentru SO(2), exprimate în mg/Nmc (la un conţinut de O(2) de 3% în gazele de evacuare), aplicabile instalaţiilor mari de ardere de tip III, sunt:


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Puterea termica (P) Valorile limita de emisie pentru SO(2)
(MWt) (mg/Nmc)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
50 ≤ P ≤ 100 850
100 < P ≤ 300 400-200* )
P > 300 200
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
*) Descrestere liniara 500-P.





────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016