Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 142 din 13 martie 2012  privind cheltuielile necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2012    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 142 din 13 martie 2012 privind cheltuielile necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2012

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 170 din 15 martie 2012

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 117 alin. (2) şi (3) şi al art. 125 alin. (1) din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al art. 5 alin. (5) şi al art. 7 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 247/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    (1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central, constituit la alegerile pentru autoritãţile administraţiei publice locale din anul 2012, se suportã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (2) Sumele necesare acoperirii cheltuielilor aferente organizãrii şi desfãşurãrii alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale, altele decât cele de la alin. (1), se suportã din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
    ART. 2
    (1) Pe toatã perioada exercitãrii atribuţiilor privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale, instituţiile la care sunt angajaţi membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar le asigurã acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.
    (2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire, se acordã o indemnizaţie de 85 lei pe zi de activitate, care se suportã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (3) Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la executarea operaţiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie de 65 lei pe zi de activitate, care se suportã din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (4) Membrii birourilor electorale de circumscripţie beneficiazã de o indemnizaţie de 85 lei pe zi de activitate. Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la efectuarea operaţiunilor generate de activitatea acestor birouri primesc o indemnizaţie de 65 lei pe zi de activitate.
    (5) Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitorii acestora beneficiazã de o indemnizaţie de 85 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 5 zile. Ceilalţi membri ai birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiazã de o indemnizaţie de 85 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 3 zile.
    (6) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestuia, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor, care este în misiune de pazã la acest birou, li se asigurã în fiecare zi de activitate 10 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri. Aceste cheltuieli se suportã din bugetul alocat Ministerului Administraţiei şi Internelor, conform art. 1 alin. (1).
    (7) Membrilor birourilor electorale de circumscripţie, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestora, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale, precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor, care este în misiune de pazã la aceste birouri, li se asigurã în fiecare zi de activitate 10 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri.
    (8) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor, care este în misiune de pazã la aceste birouri, li se asigurã în ziua votãrii 10 lei de persoanã pentru bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri.
    (9) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4) şi (5) se face pe baza listelor de prezenţã avizate de preşedinţii birourilor electorale.
    (10) Veniturile din indemnizaţiile prevãzute la alin. (2)-(5) se impoziteazã conform prevederilor legale în vigoare.
    (11) Prin zi de activitate se înţelege munca desfãşuratã pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numãrul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi.
    (12) Pe lângã drepturile prevãzute la alin. (4) şi (5), membrii birourilor electorale care domiciliazã în alte localitãţi beneficiazã de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, potrivit reglementãrilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi pentru personalul din instituţiile publice.
    (13) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4), (5) şi (12) şi a cheltuielilor de protocol prevãzute la alin. (7) şi (8) se asigurã din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
    ART. 3
    (1) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare în vederea pregãtirii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor locale din anul 2012, se suplimenteazã bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, al Autoritãţii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi al Secretariatului General al Guvernului, pentru Institutul Naţional de Statisticã, din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat pe anul 2012, cu sumele prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    (2) Sumele puse la dispoziţia autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la alin. (1) şi rãmase neutilizate se vor restitui în vederea reîntregirii Fondului de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, în termen de 60 de zile de la data publicãrii rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 4
    (1) Efectuarea cheltuielilor pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale se va realiza de cãtre ordonatorii de credite, cu informarea periodicã a Comisiei pentru transparenţã.
    (2) Comisia prevãzutã la alin. (1) se compune din câte un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale, din 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presã şi un reprezentant al Autoritãţii Electorale Permanente.
    (3) Componenţa nominalã a comisiei prevãzute la alin. (1) se stabileşte de cãtre preşedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de partidele politice parlamentare, organizaţiile neguvernamentale, Clubul Român de Presã şi Autoritatea Electoralã Permanentã.
    (4) Comisia prevãzutã la alin. (1) îşi desemneazã preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit alin. (3).
    ART. 5
    Pentru reducerea cheltuielilor necesare în vederea desfãşurãrii procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile materiale recuperate de la alegerile anterioare şi aflate în stare bunã.
    ART. 6
    În vederea acoperirii cheltuielilor suplimentare determinate de organizarea şi desfãşurarea alegerilor, consumul lunar de carburanţi şi cheltuielile privind convorbirile telefonice, corespunzãtoare lunilor martie-iunie 2012, se suplimenteazã cu 50% faţã de normativele în vigoare, pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice implicate în organizarea alegerilor.
    ART. 7
    (1) În cel mult 10 zile de la expirarea termenului prevãzut la art. 3 alin. (2), autoritãţile administraţiei publice centrale şi instituţiile publice cãrora le-au fost alocate fonduri, potrivit anexei, comunicã Autoritãţii Electorale Permanente situaţia sumelor alocate şi cheltuielilor efectuate, separat pe cheltuieli de personal, materiale şi de capital, în vederea întocmirii raportului prevãzut la art. 65 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale, a Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 şi a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) În termenul prevãzut la alin. (1), autoritãţile administraţiei publice locale comunicã Autoritãţii Electorale Permanente situaţia fondurilor prevãzute în bugetul local pentru organizarea procesului electoral, respectiv cheltuielile efectuate, separat pe cheltuieli de personal, materiale şi de capital.
    ART. 8
    Autoritãţile şi instituţiile publice prevãzute la art. 3 alin. (1) rãspund de modul de utilizare, în conformitate cu dispoziţiile legale, a sumelor alocate prin prezenta hotãrâre.
    ART 9
    Ministerul Finanţelor Publice va introduce modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri în structura bugetului de stat pe anul 2012 şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Administraţiei şi Internelor, al Autoritãţii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã.

                                 PRIM-MINISTRU
                             MIHAI-RÃZVAN UNGUREANU

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                            Ministrul administraţiei
                                 şi internelor,
                                 Gabriel Berca

                          p. Preşedintele Autoritãţii
                             Electorale Permanente,
                                 Marian Muhuleţ

                       Secretarul general al Guvernului,
                                  Dezsi Attila

                        p. Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Gherghina,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 13 martie 2012.
    Nr. 142.

    ANEXÃ


                                                                    - mii lei -
┌────────────────────────────────┬───────┬──────────────────────────────┬──────┐
│ INSTITUŢIA │Capitol│ Cheltuieli │TOTAL │
│ │ ├────────┬────────┬────────────┤ │
│ │ │Personal│ Bunuri │ Active │ │
│ │ │ │ şi │nefinanciare│ │
│ │ │ │servicii│ │ │
├────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
├────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│1. Ministerul Administraţiei şi │ │ │ │ │ │
│Internelor │ │ 1.656│ 77.369│ 2.709│81.734│
├──┬─────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ │1) Instituţiile prefectului │ 51.01│ 0│ 49.200│ 0│49.200│
│ │şi aparatul central ├───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ │2) Biroul Electoral Central │ 51.01│ 920│ 2.000│ 500│ 3.420│
├──┴─────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
├────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ TOTAL CAP. 51.01: │ 51.01│ 920│ 51.200│ 500│52.620│
├──┬─────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ │1) Inspectoratul General al │ │ │ │ │ │
│ │Poliţiei Române │ 61.01│ 533│ 15.946│ 0│16.479│
│ ├─────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ │2) Inspectoratul General al │ │ │ │ │ │
│ │Jandarmeriei Române │ 61.01│ 137│ 6.476│ 550│ 7.163│
│ ├─────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ │3) Direcţia pentru Evidenţa │ │ │ │ │ │
│ │Persoanelor şi Administrarea │ │ │ │ │ │
│ │Bazelor de Date │ 61.01│ 0│ 1.238│ 1.659│ 2.897│
│ ├─────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ │4) Oficiul Român pentru │ │ │ │ │ │
│ │Imigrãri │ 61.01│ 0│ 35│ 0│ 35│
│ ├─────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ │5) Direcţia generalã │ │ │ │ │ │
│ │logisticã │ 61.01│ 0│ 181│ 0│ 181│
├──┼─────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ │6) Inspectoratul General │ │ │ │ │ │
│ │pentru Situaţii de Urgenţã │ 61.01│ 66│ 1.333│ 0│ 1.399│
├──┼─────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ │7) Inspectoratul General al │ │ │ │ │ │
│ │Poliţiei de Frontierã │ 61.01│ 0│ 900│ 0│ 900│
├──┼─────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ │8) Aparatul central │ 61.01│ 0│ 60│ 0│ 60│
├──┴─────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
├────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ TOTAL CAP. 61.01: │ 61.01│ 736│ 26.169│ 2.209│29.114│
├────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
├────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
├────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│2. Secretariatul General al │ │ │ │ │ │
│Guvernului │ 51.01│ 12│ 4.104│ 3.981│ 8.097│
├────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ - Institutul Naţional de │ │ │ │ │ │
│Statisticã │ 51.01│ 12│ 4.104│ 3.981│ 8.097│
├────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│3. Autoritatea Electoralã │ │ │ │ │ │
│Permanentã │ 51.01│ 31│ 1.007│ 6.583│ 7.621│
├────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│4. Serviciul de Telecomunicaţii │ │ │ │ │ │
│Speciale │ 61.01│ 0│ 2.141│ 271│ 2.412│
├────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼────────────┼──────┤
│ TOTAL GENERAL: │ │ 1.699│ 84.621│ 13.544│99.864│
└────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴────────────┴──────┘



                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016