Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 140 din 24 februarie 2005  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 891/2004 privind stabilirea unor masuri de supraveghere a pietei produselor din domeniile reglementate, prevazute in   Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 140 din 24 februarie 2005 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 891/2004 privind stabilirea unor masuri de supraveghere a pietei produselor din domeniile reglementate, prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 219 din 15 martie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 891/2004 privind stabilirea unor mãsuri de supraveghere a pieţei produselor din domeniile reglementate, prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 620 din 8 iulie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1 alineatul (4), litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) cei responsabili de introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produselor acţioneazã pentru ca produsele neconforme sã fie aduse în conformitate cu cerinţele reglementãrilor tehnice aplicabile şi pun în aplicare mãsurile dispuse de organele de control, atunci când este cazul."
2. Alineatul (6) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Obiectivele supravegherii pieţei privesc asigurarea cã produsele sunt în conformitate cu cerinţele reglementãrilor tehnice aplicabile şi, implicit, asigurarea protecţiei sãnãtãţii şi securitãţii persoanelor, protecţiei mediului, a animalelor domestice şi proprietãţii sau a altor interese acoperite de reglementãrile tehnice."
3. Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Organul de control trebuie sã asigure cã nu existã conflicte de natura celor prevãzute la art. 3."
4. Alineatul (3) al articolului 4 se abrogã.
5. La articolul 6, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) stabilirea mãsurilor ce trebuie luate de cãtre producãtor, reprezentantul autorizat al acestuia sau de cãtre altã persoanã responsabilã pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produsului, pentru îndeplinirea conformitãţii, dupã caz."
6. Partea introductivã de la alineatul (1) al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Monitorizarea produselor introduse pe piaţã sau puse în funcţiune se realizeazã, dupã caz, în principal, prin:"
7. La articolul 8 alineatul (1), litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) vizitarea regulatã a locurilor unde se comercializeazã şi se depoziteazã produsele;"
8. Alineatul (4) al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Organul de control poate monitoriza produsele prezentate la târguri, expoziţii, demonstraţii şi altele asemenea şi verificã dacã pentru produsele care nu corespund cerinţelor prevãzute în reglementãrile tehnice aplicabile sunt furnizate indicaţii vizibile care sã precizeze clar cã astfel de produse nu pot fi comercializate sau puse în funcţiune în România sau în Comunitatea Europeanã înainte de a fi realizate conform cerinţelor reglementãrilor tehnice aplicabile."
9. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Pot fi verificate prin verificãri formale, dupã caz, prezenţa şi modul de aplicare a marcajului, disponibilitatea declaraţiei de conformitate EC, informaţiile ce însoţesc produsul şi/sau corecta alegere a procedurilor de evaluare a conformitãţii."
10. Alineatul (2) al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Neprezentarea documentaţiei tehnice în condiţiile prevãzute la alin. (1) poate constitui un motiv suficient pentru a pune la îndoialã conformitatea produsului cu cerinţele din reglementarea tehnicã aplicabilã."
11. Alineatul (1) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Declaraţia de conformitate EC şi documentaţia tehnicã trebuie sã fie puse la dispoziţie organului de control de cãtre producãtor, reprezentantul autorizat al acestuia sau de cãtre altã persoanã responsabilã pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produsului, conform prevederilor reglementãrilor tehnice."
12. La articolul 15, literele a) şi b) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) pentru îndeplinirea conformitãţii, organul de control poate solicita producãtorului, reprezentantului autorizat al acestuia sau altei persoane responsabile pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produsului, dupã caz, sã realizeze conformitatea cu prevederile din reglementãrile tehnice aplicabile produsului introdus pe piaţã sau care este pus în funcţiune;
b) în situaţia în care mãsurile iniţiale nu au condus la rezultatele aşteptate sau rezultatele obţinute sunt considerate insuficiente, organul de control va lua mãsurile potrivite pentru a restricţiona sau a interzice introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produsului în cauzã şi/sau pentru a asigura retragerea lui de pe piaţã. Retragerea de pe piaţã a produselor neconforme poate fi cerutã sã fie realizatã de cãtre producãtor, reprezentantul sãu autorizat sau de cãtre altã persoanã responsabilã pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produsului."
13. Alineatul (4) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Orice decizie luatã privind restricţionarea sau interzicerea introducerii pe piaţã ori punerii în funcţiune sau privind retragerea de pe piaţã a unor produse trebuie sã fie motivatã, producãtorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau altã persoanã responsabilã pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produsului, dupã caz, trebuind sã fie informatã în scris în acest sens. Aceastã comunicare va conţine, de asemenea, informaţii în legãturã cu dreptul celui în cauzã de a contesta decizia, precum şi cu termenul în care contestaţia poate fi fãcutã, cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare."
14. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - Persoanele fizice sau juridice care desfãşoarã activitãţi de comercializare ulterior introducerii pe piaţã a produselor, denumite în continuare distribuitori, trebuie sã fie capabile sã identifice, dupã caz, producãtorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau altã persoanã responsabilã pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produsului ori persoana care i-a furnizat produsul."
15. La articolul 22, literele a) şi b) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) sã acţioneze în colaborare cu producãtorii, reprezentanţii autorizaţi ai acestora sau cu alte persoane responsabile pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produselor, pentru prevenirea introducerii pe piaţã sau punerii în funcţiune a produselor neconforme şi pentru informarea utilizatorilor asupra aspectelor privind sãnãtatea şi securitatea;
b) sã previnã sau sã solicite prevenirea, de cãtre producãtori, reprezentanţii autorizaţi ai acestora sau de cãtre alte persoane responsabile pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produselor, a persoanelor care ar putea fi supuse riscurilor ca urmare a introducerii pe piaţã sau a punerii în funcţiune a produselor neconforme;"
16. Alineatele (1) şi (3) ale articolului 23 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - (1) Mãsura privind restricţionarea ori interzicerea introducerii pe piaţã sau punerii în funcţiune a unui produs ori retragerea acestuia de pe piaţã, prevãzutã la art. 20 alin. (1), în cazul în care neconformitatea este stabilitã cu referire la o eroare sistematicã de proiectare sau la întreaga serie de produse fabricate, oricât de limitatã ar fi seria, conduce la invocarea clauzei de salvgardare, în situaţia în care reglementarea tehnicã aplicabilã produsului prevede aceastã cerinţã.
.........................................................................
(3) Mãsura naţionalã de restricţionare ori de interzicere a introducerii pe piaţã sau punerii în funcţiune a unui produs ori de retragere a unui produs de pe piaţã trebuie sã fie bazatã pe dovezi care sã constituie mijloace suficiente pentru demonstrarea erorilor privind proiectarea produsului sau fabricarea acestuia şi care sã indice un pericol previzibil, potenţial sau actual ori altã neconformitate substanţialã, chiar şi în situaţia în care produsele sunt corect fabricate, instalate, întreţinute şi folosite conform scopului propus sau rezonabil prevãzut."
17. Alineatul (1) al articolului 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Autoritãţile competente informeazã Comisia Europeanã cã invocã clauza de salvgardare imediat dupã începerea acţiunii ce implicã restricţionarea ori interzicerea introducerii pe piaţã sau punerii în funcţiune a produselor periculoase sau neconforme ori retragerea de pe piaţã a acestora. În condiţiile în care reglementarea tehnicã impune, autoritãţile competente vor informa şi statele membre ale Uniunii Europene în legãturã cu aceastã decizie."
18. La articolul 25, literele b) şi e) vor avea urmãtorul cuprins:
"b) numele şi adresa producãtorului, ale reprezentantului autorizat al acestuia şi suplimentar, dacã este necesar, numele şi adresa altei persoane responsabile pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produselor, dupã caz;
....................................................................
e) informaţii asupra procedurii care a fost folositã de cãtre organul de control pentru verificarea conformitãţii produsului;"
19. Articolul 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 26. - Autoritatea competentã este obligatã sã aplice orice decizie a Comisiei Europene luatã la nivel european, care priveşte restricţionarea liberei circulaţii a mãrfurilor."
20. Dupã articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 26^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 26^1. - Dacã în urma analizei Comisia Europeanã considerã cã invocarea clauzei de salvgardare nu se justificã, notificarea prevãzutã la art. 24 alin. (1) va fi retrasã; în baza comunicãrii realizate de cãtre Comisia Europeanã, autoritatea competentã va întreprinde mãsurile necesare pentru restabilirea liberei circulaţii a mãrfurilor."
21. Alineatul (1) al articolului 29 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 29. - (1) În situaţia în care producãtorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau altã persoanã responsabilã pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produselor nu îşi are sediul pe teritoriul României, în scopul de a obţine informaţii privind declaraţia de conformitate EC sau detalii în legãturã cu documentaţia tehnicã ori pentru a primi informaţii referitoare la lanţul de distribuţie a produsului în vederea luãrii de mãsuri justificate împotriva tuturor celor care sunt responsabili pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a unui produs care nu respectã cerinţele reglementãrilor tehnice aplicabile, organul de control va contacta autoritatea de supraveghere a pieţei din statul membru în care este înregistrat acel producãtor, reprezentant autorizat al acestuia sau acea altã persoanã responsabilã pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produselor, dupã caz. Dacã un organism notificat a fost implicat, organul de control va contacta, de asemenea, şi autoritatea de supraveghere a pieţei din statul membru în a cãrui jurisdicţie se aflã acel organism notificat."
22. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Entitãţile cu responsabilitãţi privind supravegherea în utilizare a produselor, în situaţia în care obligaţia privind supravegherea pieţei nu le revine conform prevederilor reglementãrilor tehnice, informeazã organele de control responsabile cu privire la neconformitãţile constatate în timpul exercitãrii funcţiei lor, dacã aceste neconformitãţi privesc proiectarea sau fabricarea produselor ori dacã din analiza factorilor ce au generat un incident rezultã cã produsul nu era conform cerinţelor reglementãrilor tehnice aplicabile, în momentul introducerii pe piaţã sau punerii în funcţiune.
(2) Organul de control este obligat sã primeascã şi sã analizeze reclamaţiile consumatorilor sau ale altor utilizatori ai produsului ori ale producãtorilor, reprezentanţilor autorizaţi ai acestora sau ale altor persoane responsabile pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produselor, referitor la concurenţa neloialã, şi sã acţioneze în sensul întreprinderii mãsurilor ce se impun. În toate situaţiile organul de control va comunica celor care au formulat reclamaţiile informaţii privind rezultatele obţinute în mod direct în urma investigãrii subiectului ce a fãcut obiectul reclamaţiei, cu respectarea prevederilor art. 5."
23. Articolul 31 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 31. - Contravaloarea mãrfurilor şi a eşantioanelor prelevate pentru verificarea conformitãţii produselor cu cerinţele aplicabile, precum şi cheltuielile ocazionate de examinarea şi încercarea produselor în laboratoare se suportã de cãtre organul de control. Dacã în urma testãrii se stabileşte cã producãtorul, reprezentantul autorizat al acestuia sau altã persoanã responsabilã de introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produsului a introdus pe piaţã ori a pus în funcţiune un produs care nu respectã cerinţele din reglementãrile tehnice aplicabile, organul de control recupereazã cheltuielile efectuate de la cel care a introdus pe piaţã sau a pus în funcţiune produsul neconform, dupã caz."
24. Alineatul (2) al articolului 32 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Punerea la dispoziţie contra cost sau gratuit a produselor dovedite neconforme, precum şi a celor interzise sau restricţionate temporar de la introducere pe piaţã sau punere în funcţiune, conform prevederilor art. 20, determinã organul de control sã solicite organelor îndreptãţite ale statului aplicarea sancţiunilor complementare: sã confişte aceste produse sau sã impunã reţinerea produselor în locaţii stabilite de cãtre acestea, pe cheltuiala producãtorului, reprezentantului autorizat al acestuia sau a persoanei responsabile pentru introducerea pe piaţã ori punerea în funcţiune a produselor respective, dupã caz."
25. La articolul 35, litera f) va avea urmãtorul cuprins:
"f) sã emitã declaraţii publice în care sã specifice:
(i) produsele care sunt sau pot fi nesigure, producãtorii ori distribuitorii unor astfel de produse;
(ii) acei producãtori sau reprezentanţi autorizaţi ai acestora ori acele persoane responsabile pentru introducerea pe piaţã sau punerea în funcţiune a produsului, ale cãror practici sau activitãţi privind anumite produse pot afecta negativ sãnãtatea şi siguranţa persoanelor, protecţia mediului, a animalelor domestice şi a proprietãţii sau alte interese acoperite de reglementãrile tehnice;
(iii) orice alte probleme care pot afecta negativ sãnãtatea şi siguranţa persoanelor, protecţia mediului, a animalelor domestice şi a proprietãţii sau alte interese acoperite de reglementãrile tehnice."
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 891/2004 privind stabilirea unor mãsuri de supraveghere a pieţei produselor din domeniile reglementate, prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul economiei şi comerţului,
Ionel Manţog,
secretar de stat

Ministrul integrãrii europene,
Ene Dinga

Bucureşti, 24 februarie 2005.
Nr. 140.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016