Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 14 din 4 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului Integrarii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 14 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Integrarii Europene

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 10 ianuarie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Integrãrii Europene se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, care asigura fundamentarea şi coordonarea procesului de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã, precum şi conducerea negocierilor de aderare.
(2) Ministerul Integrãrii Europene este minister de sinteza, cu personalitate juridicã.
(3) Ministerul Integrãrii Europene are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5.
ART. 2
Ministerul Integrãrii Europene are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã raporturile ministerelor şi ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale romane cu instituţiile Uniunii Europene şi cu statele membre ale acesteia în procesul de aderare la Uniunea Europeanã;
b) asigura, sprijinã sau coordoneazã, dupã caz, îndeplinirea obligaţiilor care decurg din dispoziţiile Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, ratificat de România prin <>Legea nr. 20/1993 şi denumit în continuare Acordul european, precum şi activitãţile desfãşurate de partea romana în cadrul instituţiilor create prin acest acord;
c) conduce şi coordoneazã activitatea Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderãrii României la Uniunea Europeanã, precum şi procesul negocierilor de aderare în ansamblul sau, prin corelarea acţiunilor sale specifice cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice;
d) fundamenteazã şi coordoneazã procesul de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã, indeplinind urmãtoarele atribuţii specifice:
1. elaboreazã, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, propuneri privind politica guvernamentalã de integrare europeanã a României;
2. colaboreazã cu Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei în vederea elaborãrii Programului naţional pentru aderarea României la Uniunea Europeanã, a altor programe care vizeazã pregãtirea pentru aderare şi urmãreşte transpunerea în practica a acestora;
3. avizeazã, prezintã şi susţine în relaţia cu instituţiile Uniunii Europene, împreunã cu ministerele implicate, Programul naţional pentru agricultura şi dezvoltare ruralã, Programul naţional de dezvoltare, precum şi alte programe;
4. avizeazã acordurile, convenţiile şi alte înţelegeri internaţionale pe care le încheie ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale cu Uniunea Europeanã, cu statele membre şi cu statele candidate pentru aderarea la Uniunea Europeanã sau cu entitãţi aflate sub jurisdicţia acestora;
5. avizeazã propunerile de strategii sectoriale de pregãtire pentru aderarea României la Uniunea Europeanã;
6. asigura preşedinţia partii romane la lucrãrile comitetului de asociere prevãzut de Acordul european;
7. asigura preşedinţia partii romane în subcomitetele de asociere prevãzute de Acordul european, colaborand cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale în pregãtirea acestor subcomitete;
8. coordoneazã elaborarea documentelor de raportare a pregãtirilor pentru aderarea României la Uniunea Europeanã;
9. asigura secretariatul Consiliului interministerial pentru integrare europeanã;
e) urmãreşte asigurarea compatibilitatii diferitelor programe şi acţiuni guvernamentale în materie de dezvoltare, restructurare şi reforma cu obiectivele aderãrii la Uniunea Europeanã;
f) coordoneazã programarea şi monitorizeazã utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã şi îndeplineşte rolul de coordonator naţional al asistenţei în relaţia cu Uniunea Europeanã, asigurând:
1. stabilirea, împreunã cu Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei şi cu Ministerul Finanţelor Publice, în concordanta cu Programul de guvernare, a prioritatilor dezvoltãrii, pe baza cãrora ministerele vor elabora propunerile de proiecte de finanţare din fondurile de preaderare;
2. programarea asistenţei, prin stabilirea de prioritati împreunã cu celelalte instituţii guvernamentale interesate, precum şi elaborarea de programe indicative cu donatorii, în concordanta cu strategia Guvernului de reforma economicã şi socialã şi pe baza solicitãrilor primite de la instituţiile şi organizaţiile beneficiare;
3. colaborarea cu secretarii de stat pentru integrare europeanã şi relaţii externe din ministere care rãspund de coordonarea elaborãrii proiectelor de asistenta financiarã cu Uniunea Europeanã în domeniul specific de activitate şi care participa la corelarea acestora cu prioritãţile naţionale şi sectoriale;
4. cooperarea, împreunã cu instituţiile publice competente, cu organismele statelor donatoare, în vederea stabilirii eligibilitãţii proiectelor pentru finanţare;
5. cooperarea în derularea proiectelor cu instituţiile beneficiare, în vederea eliminãrii blocajelor, suprapunerilor, paralelismelor şi a asigurãrii convergentei cu strategia Guvernului;
6. crearea şi exploatarea sistemului de monitorizare şi evaluare a programelor de asistenta;
g) urmãreşte, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, procesul de reforma a instituţiilor şi politicilor Uniunii Europene şi propune mãsurile care decurg din acestea pentru autoritãţile romane;
h) colaboreazã cu Ministerul Afacerilor Externe la organizarea reuniunilor informale ale ministrilor de resort ai statelor membre ale Uniunii Europene şi ai statelor candidate la aderare, în funcţie de calendarul şi tematica stabilite de Consiliul Afacerilor Generale al Uniunii Europene;
i) avizeazã în mod obligatoriu proiectele de acte normative care urmãresc armonizarea legislaţiei naţionale cu cea comunitara. Iniţiatorii proiectelor de acte normative vor include în mod obligatoriu în cuprinsul motivarii menţiuni exprese privind denumirea reglementãrilor comunitare armonizate, dispoziţiile acestora care sunt transpuse în cuprinsul respectivelor proiecte, precum şi indicarea mãsurilor viitoare de transpunere;
j) coordoneazã evaluarea gradului de compatibilitate a legislaţiei naţionale în vigoare cu actele normative comunitare şi formuleazã propuneri în vederea accelerarii procesului de armonizare;
k) propune Guvernului, în vederea sustinerii în fata Parlamentului, lista cuprinzând actele normative prioritare, însoţitã de argumentarea necesarã, în vederea accelerarii procesului de aderare la Uniunea Europeanã;
l) iniţiazã mãsuri şi participa, împreunã cu instituţiile de profil, la elaborarea programelor menite sa sprijine pregãtirea profesionalã a funcţionarilor publici, precum şi a agenţilor economici în domeniul integrãrii europene;
m) stabileşte, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, sistemul de date, informaţii şi raportari periodice privind reflectarea evoluţiei integrãrii, pe care le supune analizei şi, dupã caz, aprobãrii Guvernului;
n) asigura fluxuri de informaţii, sub forma unor publicaţii periodice privind evoluţia procesului naţional şi european de integrare, şi urmãreşte promovarea valorilor şi spiritului european în cadrul societãţii civile;
o) organizeazã, împreunã cu Ministerul Informaţiilor Publice, acţiuni pentru familiarizarea opiniei publice din România cu efectele procesului de aderare;
p) promoveazã, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, strategia de informare, comunicare şi imagine în statele membre ale Uniunii Europene şi în statele candidate la aderare privind evoluţia procesului de pregãtire a României pentru aderare;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative.
ART. 3
Ministerul Integrãrii Europene va supune dezbaterii Guvernului, semestrial, rapoarte privind negocierile cu Uniunea Europeanã, stadiul pregãtirii pentru aderare, modul de utilizare a fondurilor pentru asistenta, evaluarea gradului de armonizare a legislaţiei romane cu reglementãrile comunitare, precum şi mãsurile corespunzãtoare.
ART. 4
Ministerul Finanţelor Publice va raporta Ministerului Integrãrii Europene asupra desfãşurãrii procesului de acordare şi utilizare a asistenţei financiare acordate României de Uniunea Europeanã şi gestionate prin Fondul Naţional şi agenţiile de implementare şi va furniza ministrului integrãrii europene toate datele pe care acesta le solicita.
ART. 5
(1) Ministrul integrãrii europene conduce activitatea Ministerului Integrãrii Europene, reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii interne şi internaţionale, precum şi cu persoane fizice şi juridice romane şi strãine şi este ordonator principal de credite.
(2) Ministrul integrãrii europene este preşedintele partii romane la reuniunile Comitetului de asociere România Uniunea Europeanã şi preşedinte executiv al Consiliului interministerial pentru integrare europeanã.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul integrãrii europene emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 6
(1) Ministrul-delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeanã, este membru al Guvernului, înlocuitor de drept al ministrului integrãrii europene.
(2) Ministrul-delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeanã, este şeful Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderãrii României la Uniunea Europeanã.
ART. 7
Organizarea, atribuţiile şi componenta Consiliului interministerial pentru integrare europeanã, condus de primul-ministru, şi ale Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderãrii României la Uniunea Europeanã vor fi stabilite prin hotãrâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 8
(1) În structura organizatoricã a Ministerului Integrãrii Europene funcţioneazã direcţii; în cadrul direcţiilor pot fi constituite servicii şi birouri.
(2) Structura organizatoricã a Ministerului Integrãrii Europene este prevãzutã în anexa nr. 1.
(3) Numãrul maxim de posturi în Ministerul Integrãrii Europene este de 100, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor ministrilor.
ART. 9
(1) Ministrul integrãrii europene şi ministruldelegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeanã, sunt asistaţi de 4 secretari de stat numiţi prin decizii ale primului-ministru, precum şi de secretarul general al Ministerului Integrãrii Europene, numit în condiţiile legii.
(2) Atribuţiile şi rãspunderile secretarilor de stat, ale secretarului general, precum şi ale compartimentelor din aparatul ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al ministrului integrãrii europene.
ART. 10
(1) Ministerul Integrãrii Europene este încadrat cu funcţionari publici cu funcţii specifice ministerului, alţi funcţionari publici şi cu personal angajat cu contract individual de munca.
(2) Functionarii publici, precum şi personalul angajat cu contract individual de munca, care lucreazã în cadrul direcţiilor: Pregãtire negocieri, Acquis comunitar I, Acquis comunitar II, Asistenta pentru aderare şi Monitorizare şi probleme orizontale ale fostului Departament pentru Afaceri Europene al Ministerului Afacerilor Externe, ale cãror atribuţii sunt preluate de Ministerul Integrãrii Europene se considera transferati în interesul serviciului în cadrul acestuia din urma, dupã susţinerea unor teste cu caracter strict profesional.
ART. 11
(1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se constituie Comitetul interministerial pentru integrare europeanã, ca organ operativ de lucru care coordoneazã, analizeazã şi dezbate documentele elaborate de instituţiile cu responsabilitãţi privind aderarea la Uniunea Europeanã şi discuta orice alte probleme legate de bunul mers al proceselor de pregãtire a aderãrii.
(2) Comitetul interministerial pentru integrare europeanã este constituit din secretarii de stat pentru integrare europeanã din ministere şi responsabilii din celelalte instituţii cu atribuţii în domeniu şi este condus de ministrul integrãrii europene.
(3) Comitetul interministerial pentru integrare europeanã analizeazã şi rezolva punctual problemele apãrute în derularea programelor de pregãtire a aderãrii la Uniunea Europeanã şi realizeazã planificarea curenta şi de perspectiva a acestor activitãţi.
(4) Comitetul interministerial pentru integrare europeanã se întruneşte bilunar.
(5) La lucrãrile Comitetului interministerial pentru integrare europeanã, care se desfãşoarã în plen şi în grupe de lucru, la convocarea preşedintelui acestuia, pot fi invitaţi miniştri, reprezentanţi ai partenerilor sociali, ai societãţii civile şi ai altor grupuri de interese.
ART. 12
Ministerul Integrãrii Europene coordoneazã, în numele Guvernului, activitatea Institutului European din România, potrivit anexei nr. 2.
ART. 13
Tehnica de calcul şi birotica aflate în administrarea direcţiilor fostului Departament pentru Afaceri Europene din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, ale cãror competente sunt preluate de Ministerul Integrãrii Europene, se transmit fãrã plata în administrarea acestuia, prin protocol încheiat între cele doua ministere, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 14
Ministerul Integrãrii Europene va fi dotat cu un numãr de autoturisme şi cu carburanţi, potrivit reglementãrilor în vigoare.
ART. 15
(1) Ministerul Integrãrii Europene va prelua pe baza de protocol, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, sediul din str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, al fostului Minister al lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
(2) Ministerul Integrãrii Europene îşi desfãşoarã temporar activitatea, în spaţiile de lucru pe care le utilizeazã în prezent direcţiile din fostul Departament pentru Afaceri Europene din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, ale cãror atribuţii sunt preluate de acesta. Folosinta dotãrilor existente în aceste spaţii se va face pe baza unui contract de comodat încheiat între Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Integrãrii Europene în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 16
Pana la intrarea în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2001 Ministerul Finanţelor Publice va asigura fondurile necesare în vederea organizãrii Ministerului Integrãrii Europene, potrivit legii.
ART. 17
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 18
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri orice dispoziţii contrare se abroga.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu




ANEXA 1*)

Numãrul maxim de posturi = 100
(exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetelor ministrilor)

ORGANIGRAMA
Ministerului Integrãrii Europene

┌────────────────────────┐
┌─┤ Colegiul ministerului │
┌────────┐ │ └────────────────────────┘
│MINISTRU├─────┐ │ ┌────────────────────────┐
└───┬────┘ └─┼─┤ Cabinet demnitar │
┌────────┐ ┌─────────┐ │ │ └────────────────────────┘
│Cabinet ├───┤MINISTRU-├───────────────┤ │ ┌────────────────────────┐
│demnitar│ │DELEGAT │ │ └─┤ Audit │
└────────┘ └─┬────┬──┘ │ └────────────────────────┘
┌─────┘ └─────┐ │
├────────────────┼────────────┼───────────┬───────────────────┐
│ │ │ │ │
┌────────┴────────┐┌──────┴─────────┐ │ ┌─────────┴───────┐ ┌─────────┴───────┐
│ Secretar de stat││Secretar de stat│ │ │Secretar general │ │Secretar de stat │
└──────┬──────────┘└──────┬─────────┘ │ └───────────┬─────┘ └─────────┬───────┘
│ │ │ │ │
│ │ ┌────────┴─────────┐ │ │
│ │ │ Secretar de stat │ │ │
│ │ └────────┬─────────┘ │ │
┌────┼───┐ ┌───┬────┤ │ │ │
┌─┴─┐ │ ┌─┴─┐ ┌─┴┐┌─┴─┐┌─┴─┐ ┌──────┼─────┐ ┌─┴───┐ ┌──────┼─────┐
│ A │ │ │ C │ │ D││ E ││ F │ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐
└───┘ │ └───┘ └──┘└───┘└───┘ │ G │ │ H │ │ I │ │ J │ │ K │ │ L │ │ M │ │ N │
┌──┴─┐ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘
│ B │
└────┘


A = Direcţia analiza strategica, evaluare şi sinteze
B = Direcţia negocieri şi fundamentarea poziţiilor
C = Direcţia cooperare şi comunicare europeanã cu ţãrile membre şi candidate

D = Direcţia coordonarea programelor de dezvoltare
E = Direcţia coordonarea şi monitorizarea asistenţei pentru aderare
F = Direcţia evaluarea pregãtirii pentru aderare şi cooperare interministeriala

G = Direcţia piata interna
H = Direcţia coeziunea economicã, socialã, justiţie şi afaceri interne
I = Direcţia informare, educare, comunicare

J = Direcţia logistica şi administraţie
K = Direcţia relaţii externe, cancelarie şi protocol

L = Direcţia resurse umane şi contencios
M = Direcţia comunicaţii şi informatizare
N = Direcţia buget şi economico-financiarã
------------
*) Anexa este reprodusa în facsimil.


ANEXA 2

Instituţii aflate în coordonarea Ministerului Integrãrii Europene

1. Institutul European din România.
-------------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016