Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 133 din 16 februarie 2011  privind modificarea si completarea unor acte normative referitoare la Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 133 din 16 februarie 2011 privind modificarea si completarea unor acte normative referitoare la Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 146 din 28 februarie 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. I
    Normele metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare şi inovare şi a acţiunilor cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.265/2004, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 776 din 25 august 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. Dupã articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 10^1. - În cazul atribuirii directe a conducerii de programe prevãzute în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare cãtre Unitatea Executivã pentru Finanţarea Învãţãmântului Superior, a Cercetãrii, Dezvoltãrii şi Inovãrii, autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare impune în mod univoc clauzele contractului de finanţare şi nu se aplicã prevederile art. 9 şi 10."
    2. La articolul 14, litera a) se abrogã.
    3. Articolul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 22. - Odatã cu anunţul public al intenţiei de lansare a competiţiei se solicitã şi exprimarea interesului potenţialilor contractori de a participa la aceasta, adresatã în scris autoritãţii contractante, în termen de cel puţin 30 de zile calendaristice de la data publicãrii anunţului."
    4. Articolul 43 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 43. - Conducerea de cãtre autoritatea contractantã a unui program component al Planului naţional de cercetaredezvoltare şi inovare se realizeazã în coordonarea ştiinţificã a unui consiliu ştiinţific, care are urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã, cu sprijinul tehnic al conducãtorului de program, propuneri de pachete de informaţii pentru program şi pentru subprogramele acestuia;
    b) stabileşte procedurile de selecţie a experţilor evaluatori care asigurã evaluarea şi monitorizarea proiectelor, procedurile de alocare a proiectelor cãtre evaluatori, procedurile de evaluare şi monitorizare ştiinţificã a proiectelor, precum şi procedurile de negociere a contractelor de finanţare, cu respectarea pachetelor de informaţii aprobate;
    c) supravegheazã şi controleazã selecţia experţilor evaluatori, alocarea proiectelor cãtre evaluatori, procesele de evaluare şi monitorizare ştiinţificã a proiectelor şi procesul de negociere a contractelor, cu respectarea dispoziţiilor legale privind conflictul de interese;
    d) avizeazã rezultatele evaluãrii, negocierii şi monitorizãrii ştiinţifice;
    e) alte atribuţii stabilite prin ordin al conducãtorului autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, conform legii."
    5. Articolul 44 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 44. - Pachetul de informaţii al unui program sau al unui subprogram este elaborat de cãtre consiliul ştiinţific coordonator al programului cu sprijinul tehnic al conducãtorului de program, în corelare cu prevederile Planului naţional de cercetaredezvoltare şi inovare, şi se aprobã de cãtre autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare."
    6. Articolul 45 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 45. - (1) Programele de finanţare pot include unul sau mai multe subprograme, care pot fi denumite şi module, instrumente, obiective sau tipuri de proiecte.
    (2) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare poate decide deschiderea competiţiei doar pentru o parte din subprogramele din cadrul unui program, caz în care anunţul public prevãzut la art. 41 şi pachetele de informaţii se referã doar la subprogramele pentru care s-a deschis competiţia."
    7. Articolul 46 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 46. - (1) În vederea evaluãrii proiectelor, conducãtorul de program selecteazã evaluatori pentru fiecare proiect, cu respectarea urmãtoarelor prevederi:
    a) fiecare propunere de proiect este evaluatã de cel puţin 3 evaluatori, specialişti în domeniul proiectului respectiv;
    b) fiecare evaluator îşi declarã în scris imparţialitatea, confidenţialitatea şi competenţa în domeniul cãruia îi aparţine propunerea de proiect supusã evaluãrii şi se angajeazã ca în orice moment, pe parcursul procesului de evaluare, dacã constatã cã una dintre aceste condiţii nu este satisfãcutã sau cã se gãseşte în conflict de interese, sã semnaleze de îndatã acest fapt conducãtorului de program, în scris;
    c) în cazurile în care conducãtorul de program constatã sau este sesizat în legãturã cu existenţa unui conflict de interese ori a unei alte nerespectãri a declaraţiei prevãzute la lit. b), acesta are obligaţia de a lua mãsurile necesare înlocuirii evaluatorului în cauzã şi desfãşurãrii normale a procesului de evaluare.
    (2) Consiliul ştiinţific coordonator al programului poate desemna reprezentanţi ai sãi în scopul supravegherii şi controlului procesului de evaluare, fãrã a participa la evaluarea propunerilor de proiecte şi fãrã a comunica cu evaluatorii sau a influenţa în vreun fel opiniile şi deciziile acestora."
    8. Articolul 47 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 47. - (1) Procedurile de selecţie a evaluatorilor şi de alocare a proiectelor cãtre evaluatori se stabilesc de cãtre consiliul ştiinţific care coordoneazã ştiinţific conducerea programului, cu respectarea pachetelor de informaţii aprobate, şi se publicã pe site-ul web al conducãtorului de program.
    (2) Evaluatorii sunt experţi recunoscuţi pe plan internaţional şi trebuie sã îndeplineascã standardele minimale prevãzute în pachetele de informaţii.
    (3) Ponderea experţilor din strãinãtate, selectaţi din celelalte state membre ale Uniunii Europene sau din statele membre ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã, este de cel puţin 50% pentru fiecare proiect şi program, cu excepţia proiectelor din domenii ştiinţifice cu specific românesc, a proiectelor care solicitã o finanţare mai micã decât echivalentul în lei a 20.000 euro şi a cazurilor în care cel puţin 50% din bugetul proiectului evaluat este cofinanţat în bani de cãtre persoane de drept privat.
    (4) Domeniile ştiinţifice cu specific românesc, precum şi ponderea minimã a experţilor din strãinãtate în evaluarea proiectelor din aceste domenii se stabilesc prin ordin al conducãtorului autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare."
    9. Articolul 48 se modificã şi va avea urmãtorul conţinut:
    "Art. 48. - Evaluarea propunerilor de proiecte se face conform criteriilor de evaluare stabilite prin pachetul de informaţii."
    10. Articolul 49 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 49. - Evaluarea propunerilor de proiecte ia în considerare:
    a) competenţa şi rezultatele anterioare ale directorului de proiect şi, dupã caz, ale altor persoane-cheie ale echipei proiectului;
    b) relevanţa ştiinţificã/tehnicã, pe plan internaţional, a proiectului;
    c) impactul potenţial al proiectului;
    d) modul de implementare a proiectului;
    e) adecvarea bugetului şi a modului de repartizare a acestuia;
    f) alte aspecte ştiinţifice/tehnice, financiare, administrative sau manageriale specificate în pachetul de informaţii."
    11. Articolul 50 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 50. - (1) Procedura de evaluare specificã proiectelor derulate în cadrul unui program sau subprogram se stabileşte prin pachetul de informaţii şi are în vedere mai multe faze, incluzând:
    a) faza evaluãrii individuale în care, pentru fiecare propunere de proiect, fiecare evaluator din comitetul desemnat pentru evaluarea proiectului acordã pentru fiecare criteriu examinat un punctaj şi consemneazã un comentariu ataşat criteriului;
    b) faza evaluãrii în comitetul de evaluatori în care, pentru fiecare propunere de proiect repartizatã acestuia, evaluatorii din comitet discutã evaluãrile individuale şi îşi ajusteazã punctajele şi comentariile pentru a ajunge la consens. Propunerile de proiecte pentru care comitetul de evaluatori nu poate ajunge la consens se evalueazã de cãtre un alt comitet.
    (2) Se considerã cã a fost atins consensul dacã diferenţele dintre punctajele proiectelor, acordate de fiecare evaluator, şi media acestor punctaje nu depãşesc un prag stabilit prin pachetul de informaţii."
    12. Articolul 51 se abrogã.
    13. Articolul 52 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 52. - (1) Experţii evaluatori, personalul conducãtorului de program, precum şi reprezentanţii consiliului ştiinţific coordonator al programului care supravegheazã şi controleazã procesul de evaluare au obligaţia de a sesiza conducãtorului de program nerespectarea procedurilor stabilite pentru evaluare şi existenţa informaţiilor false în solicitãrile de finanţare, iar conducãtorul de program are obligaţia de a verifica sesizãrile şi de a le transmite, împreunã cu rezultatul verificãrilor, consiliului ştiinţific coordonator al programului.
    (2) În cazul în care consiliul ştiinţific coordonator al programului constatã nerespectarea procedurilor stabilite pentru evaluare, în urma unor sesizãri primite sau prin autosesizare, propunerile de proiecte respective se alocã spre evaluare unor noi comitete de evaluatori, cu reluarea fazei evaluãrii individuale.
    (3) În cazul în care consiliul ştiinţific coordonator al programului constatã existenţa informaţiilor false în solicitãrile de finanţare, în urma unor sesizãri primite sau prin autosesizare, propunerile de proiecte respective sunt declarate respinse, iar conducãtorul de program are obligaţia de a sesiza Consiliul Naţional de Eticã a Cercetãrii Ştiinţifice, Dezvoltãrii Tehnologice şi Inovãrii pentru analiza cazurilor şi stabilirea sancţiunilor care urmeazã a fi aplicate, conform legii."
    14. Dupã articolul 52 se introduce un nou articol, articolul 52^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 52^1. - (1) Pentru programele sau subprogramele de susţinere a performanţei instituţionale sau de premiere a rezultatelor cercetãrii, în cazul în care, conform pachetului de informaţii aprobat, evaluarea proiectului se face prin evaluarea rezultatelor anterioare ale entitãţii care solicitã finanţare, folosindu-se exclusiv indicatori cantitativi de evaluare a acestor rezultate, conform unei grile de punctaj, se aplicã urmãtoarele prevederi, prin excepţie de la prevederile art. 46, 49 şi 50:
    a) proiectul se bazeazã pe autoevaluarea prin completarea grilei de punctaj, conform rezultatelor anterioare ale entitãţii care solicitã finanţare;
    b) grilele de punctaj completate prin autoevaluare se publicã pe site-ul web al conducãtorului de program;
    c) conducãtorul de program verificã grilele de punctaj completate prin autoevaluare;
    d) în cazul în care, în urma verificãrii prevãzute la lit. c), se depisteazã erori în punctajele rezultate din autoevaluare, acestea se corecteazã de cãtre conducãtorul de program;
    e) în cazul în care, în urma verificãrii prevãzute la lit. c), se depisteazã informaţii false în grilele de punctaj completate prin autoevaluare, se aplicã prevederile art. 52;
    f) grilele de punctaj verificate şi corectate se publicã pe site-ul web al conducãtorului de program;
    g) punctajul obţinut în urma evaluãrii este punctajul corespunzãtor grilelor verificate şi corectate de cãtre conducãtorul de program.
    (2) Pentru programele sau subprogramele prin care se cofinanţeazã proiecte de cercetare-dezvoltare care sunt finanţate parţial în urma unor competiţii internaţionale şi au fost evaluate anterior în cadrul acestor competiţii, evaluarea proiectelor se poate baza pe rezultatele evaluãrii anterioare, prin excepţie de la prevederile art. 46, 49 şi 50."
    15. Articolul 53 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 53. - Clasamentul propunerilor de proiecte se stabileşte în ordinea descrescãtoare a punctajului obţinut în urma evaluãrii."
    16. Articolul 57 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 57. - (1) Pe baza listei elaborate, avizate şi aprobate potrivit prevederilor art. 53-55 şi în limita fondurilor publice alocate cu aceastã destinaţie programului sau, dupã caz, subprogramului ori domeniului care face obiectul competiţiei, autoritatea contractantã desfãşoarã negocierea contractului de finanţare pentru fiecare proiect, în ordinea din listã, pânã la concurenţa valorii fondurilor publice alocate cu aceastã destinaţie.
    (2) Negocierea fiecãrui contract de finanţare are în vedere cuantumul şi structura bugetului solicitat, în baza recomandãrilor evaluatorilor."
    17. Articolul 61 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 61. - (1) Instrumentele de planificare, programare, monitorizare şi evaluare a proiectelor de cercetare-dezvoltare şi inovare se stabilesc prin contractele de finanţare.
    (2) Instrumentele de planificare, programare, monitorizare şi evaluare a programelor şi subprogramelor de cercetaredezvoltare şi inovare includ:
    a) planuri periodice;
    b) rapoarte punctuale sau periodice înaintate de conducãtorul de program autoritãţii contractante finanţatoare.
    (3) Planificarea şi programarea programelor şi subprogramelor se elaboreazã şi se publicã sub forma urmãtoarelor documente:
    a) planul strategic, elaborat, pentru întreaga duratã a programului, de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, cu consultarea Colegiului Consultativ pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovare şi a consiliului ştiinţific coordonator al programului;
    b) planul anual, elaborat de conducãtorul programului, cu consultarea consiliului ştiinţific coordonator al programului, şi aprobat de autoritatea contractantã finanţatoare;
    c) programul de lucru, elaborat de conducãtorul programului pentru durata unei etape, pe baza planului anual, şi aprobat de autoritatea contractantã finanţatoare.
    (4) Evaluarea şi monitorizarea programelor şi subprogramelor se efectueazã de cãtre autoritatea contractantã finanţatoare pe baza rapoartelor periodice şi a altor rapoarte necesare înaintate de conducãtorul de program, specificate prin contractul de finanţare sau prin cerere punctualã din partea autoritãţii contractante finanţatoare.
    (5) Structurile-cadru ale rapoartelor înaintate de conducãtorul de program sunt stabilite de autoritatea contractantã finanţatoare prin contractul de finanţare a programului sau, în cazul cererilor punctuale, prin textul cererii.
    (6) Toate instrumentele de planificare, programare, monitorizare şi evaluare a programelor şi subprogramelor de cercetare-dezvoltare şi inovare sunt informaţii de interes public şi se publicã pe site-ul web al autoritãţii contractante finanţatoare."
    18. La anexa nr. 1, "Definiţiile termenilor utilizaţi", punctele 4, 21-25, 31, 32 şi 35 se modificã dupã cum urmeazã:
    "4. comisie de evaluare - grup format din 5 sau 7 persoane, desemnate de autoritatea contractantã dupã criterii de competenţã, obiectivitate şi imparţialitate, în vederea evaluãrii ofertelor în cadrul unei licitaţii restrânse sau al unei cereri de ofertã;
    ................................................................................................
    21. pachet de informaţii al programului sau subprogramuluiprezentare detaliatã a scopului, obiectivelor, conţinutului tematic, a calendarului acţiunilor, a fondurilor publice alocate cu aceastã destinaţie, a condiţiilor de eligibilitate, a modului de acces la un program, a modelelor-cadru de contracte de finanţare şi de documente de raportare aplicabile proiectelor, a categoriilor de cheltuieli eligibile, a calendarului de evaluare, negociere, contractare, raportare şi decontare, dacã acesta este cunoscut, a criteriilor şi indicatorilor de evaluare şi monitorizare şi a standardelor minimale pe care trebuie sã le îndeplineascã evaluatorii proiectelor şi/sau directorii de proiect;
    22. panel de evaluatori - grup compus din cel puţin 9 experţi în domeniul de specialitate sau unul din domeniile de specialitate ale proiectelor evaluate, alcãtuit în vederea evaluãrii mai multor propuneri de proiecte;
    23. plan anual - instrument de planificare a implementãrii unui program şi a subprogramelor aferente, elaborat pentru durata unui an bugetar din derularea programului, pe baza planului strategic corespunzãtor şi a sumelor alocate anual programului. În cazul începerii şi încheierii programului în cursul unui singur an bugetar, planul strategic coincide cu planul anual;
    24. plan strategic - principalul instrument de planificare a implementãrii unui program, elaborat pentru întreaga duratã a programului, care stã la baza contractului de finanţare, şi care cuprinde:
    a) planul operaţional prin care sunt descrise principalele activitãţi necesare implementãrii programului şi subprogramelor aferente, modul de implementare, termenele pentru atingerea obiectivelor propuse şi termenele pentru elaborarea şi prezentarea programelor de lucru;
    b) planificarea implementãrii programului şi subprogramelor aferente, conţinând eşalonarea în timp a principalelor activitãţi şi termenele prevãzute, inclusiv pentru anunţarea/organizarea de competiţii/licitaţii;
    25. program de lucru - instrument de programare a implementãrii unui program şi a subprogramelor aferente, pe baza cãruia se fundamenteazã derularea finanţãrii, elaborat pentru durata unei etape din derularea programului. Programul de lucru detaliazã acţiunile necesare realizãrii obiectivelor din planul strategic;
    ..............................................................................................
    31. raport de evaluare - document elaborat de cãtre sau prin grija autoritãţii contractante, în urma evaluãrii rezultatelor efective;
    32. monitor de proiect - persoanã stabilitã de cãtre şi la nivelul autoritãţii contractante, în scopul de a asigura monitorizarea unui proiect finanţat de autoritatea contractantã;
    ................................................................................................
    35. subcontractor - persoanã juridicã sau fizicã cãtre care contractorul poate subcontracta o parte din activitãţi, în condiţiile prevãzute de contractul de finanţare;".
    19. La anexa nr. 1 "Definiţiile termenilor utilizaţi", dupã punctul 22 se introduce un nou punct, punctul 22^1, cu urmãtorul cuprins:
    "22^1. comitet de evaluatori - grup compus din cel puţin 3 experţi în domeniul de specialitate al proiectelor evaluate, alcãtuit în vederea evaluãrii uneia sau mai multor propuneri de proiecte;".
    20. La anexa nr. 1 "Definiţiile termenilor utilizaţi", punctul 28 se abrogã.
    21. Anexa nr. 2 "Instrumente de planificare, programare, monitorizare şi evaluare a programelor/proiectelor de cercetare, dezvoltare, inovare" se abrogã.
    ART. II
    <>Hotãrârea Guvernului nr. 475/2007 privind aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare II, pentru perioada 2007-2013, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 371 din 31 mai 2007, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 2 alineatul (1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) Resurse umane, pentru creşterea numãrului de cercetãtori, îmbunãtãţirea performanţelor acestora, atragerea în România a cercetãtorilor din afara graniţelor ţãrii şi creşterea atractivitãţii carierei în cercetare;".
    2. La articolul 4, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) Plafoanele de angajare a fondurilor bugetare pe programele componente ale Planului naţional II, pe subprograme, domenii prioritare şi domenii ştiinţifice, dupã caz, pe perioade multianuale, se stabilesc prin decizie a preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã."
    3. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 6. - (1) Conducerea programelor cuprinse în Planul naţional II se realizeazã în sistem descentralizat de cãtre Unitatea Executivã pentru Finanţarea Învãţãmântului Superior, a Cercetãrii, Dezvoltãrii şi Inovãrii.
    (2) În baza caracterului de recurenţã al contractului încheiat de cãtre A.N.C.S. cu instituţia prevãzutã la alin. (1), aceasta dobândeşte calitatea de autoritate contractantã pentru sumele alocate din bugetul de stat pentru finanţarea de proiecte.
    (3) Conducerea programelor cuprinse în Planul naţional II se realizeazã în coordonarea ştiinţificã a urmãtoarelor consilii ştiinţifice:
    a) programele Resurse umane, Idei şi Capacitãţi sunt coordonate de cãtre Consiliul Naţional al Cercetãrii Ştiinţifice;
    b) programele Parteneriate în domeniile prioritare şi Inovare sunt coordonate de cãtre Consiliul Naţional pentru Dezvoltare şi Inovare;
    c) programul Susţinerea performanţei instituţionale este coordonat de cãtre Colegiul Consultativ pentru Cercetare, Dezvoltare şi Inovare."
    4. La articolul 7, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "b) posibilitãţile de efectuare a unor plãţi în avans pentru realizarea activitãţilor contractate, conform legii, precum şi modalitãţile de decontare a cheltuielilor dupã încheierea fiecãrei perioade de raportare ştiinţificã şi tehnicã şi cele de efectuare a plãţilor."
    5. La articolul 8, alineatele (4) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(4) Pentru evaluarea proiectelor şi a programelor se utilizeazã experţi recunoscuţi pe plan internaţional. Ponderea experţilor din strãinãtate, selectaţi din celelalte state membre ale Uniunii Europene sau din statele membre ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã, este de cel puţin 50% pentru fiecare proiect şi program, cu excepţia proiectelor din domenii ştiinţifice cu specific românesc, a proiectelor care solicitã o finanţare mai micã de echivalentul în lei a 20.000 euro şi a cazurilor în care cel puţin 50% din bugetul proiectului evaluat este cofinanţat în bani de cãtre persoane de drept privat. Selecţia acestor experţi se face conform principiilor şi procedurilor de bunã practicã utilizate la nivel internaţional.
    (5) Anual, fiecare conducãtor de program face publicã, pe site-ul web propriu, lista cuprinzând numele experţilor folosiţi pentru evaluarea proiectelor de la competiţiile din anul precedent, inclusiv pentru fiecare expert folosit, numãrul de proiecte evaluate. Lista experţilor folosiţi pentru evaluarea programelor se publicã pe site-ul web al A.N.C.S."
    6. Articolul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 10. - (1) Contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea proiectelor realizate în cadrul programelor din Planul naţional II se realizeazã conform prevederilor prezentei hotãrâri, completate cu prevederile Normelor metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare şi inovare şi a acţiunilor cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.265/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) În cazul în care, ca urmare a reducerii bugetului alocat A.N.C.S. faţã de nivelul prevãzut la data contractãrii proiectelor, finanţarea proiectelor contractate nu poate fi asiguratã la nivelul prevãzut iniţial, selecţia proiectelor care continuã sã fie finanţate şi redimensionarea bugetelor se fac conform unei metodologii stabilite prin pachetele de informaţii ale competiţiilor în urma cãrora au fost contractate proiectele, în funcţie de unul sau mai multe din urmãtoarele criterii:
    a) punctajul obţinut în urma evaluãrii iniţiale din cadrul competiţiei de proiecte;
    b) rezultatele obţinute în cadrul proiectului, în cazul în care proiectul se deruleazã de peste 18 luni."
    7. La anexa nr. 1, punctul 2 "Programele Planului naţional II", paragraful 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Programul Susţinerea performanţei instituţionale stabileşte mecanisme de finanţare complementarã, prin competiţie, de susţinere a performanţei instituţiilor şi unitãţilor de cercetaredezvoltare de drept public şi de drept privat fãrã scop patrimonial. Programul are drept obiectiv sprijinirea entitãţilor de cercetare performante pentru ca ele sã îşi implementeze strategiile proprii de dezvoltare în acord cu Strategia Naţionalã pentru CDI. Acest program va asigura concentrarea resurselor şi dezvoltarea instituţionalã necesare obţinerii unor performanţe internaţionale. În cadrul acestui program, evaluarea competitivã are ca obiect, în principal, evaluarea rezultatelor anterioare ale entitãţii care solicitã finanţarea, iar finanţarea are drept scop, în principal, susţinerea direcţiilor de cercetare-dezvoltare în derulare în cadrul entitãţii, pentru dezvoltarea acestora, sau a dezvoltãrii unor direcţii noi de cercetare-dezvoltare complementare celor existente, prevãzute în planul strategic de dezvoltare al entitãţii solicitante. Evaluarea rezultatelor anterioare se face în baza unor indicatori cantitativi care reflectã rezultatele cu relevanţã internaţionalã în cercetare-dezvoltare. Evaluarea rezultatelor anterioare se poate baza pe evaluãri realizate de experţi, caz în care se utilizeazã, în majoritate, experţi din strãinãtate, selectaţi din celelalte state membre ale Uniunii Europene sau din statele membre ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã."
    8. La anexa nr. 1, punctul 2 "Programele Planului naţional II", indicatorii de rezultat ai programelor Planului naţional II, prevãzuţi în tabelele fiecãrui program, se înlocuiesc cu indicatorii de proces şi de rezultat, prevãzuţi în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    9. La anexa nr. 1, punctul 2 "Programele Planului naţional II", dupã tabele se introduc douã noi paragrafe cu urmãtorul cuprins:
    "Programele vor fi evaluate pe baza indicatorilor de rezultat, avându-se în vedere intervalele tipice de timp necesare pentru publicarea, brevetarea şi comercializarea rezultatelor obţinute în cadrul unui proiect.
    Urmãtorii termeni: fluxul ştiinţific principal internaţional, factorul de impact relativ cumulat, numãrul de citãri normalizat la domeniu al publicaţiilor, veniturile rezultate din exploatarea brevetelor şi a altor titluri de proprietate intelectualã se definesc prin ordin al conducãtorului autoritãţii de stat pentru cercetaredezvoltare."
    10. La anexa nr. 1, punctul 2 "Programele Planului naţional II", dupã tabelul 1 "Domeniile de cercetare fundamentalã cu potenţial, din România" se introduce o notã cu urmãtorul cuprins:
    "NOTĂ:
    Informaţiile din tabelul 1 au un rol orientativ şi se pot actualiza, prin hotãrâre a Guvernului, conform rezultatelor cercetãrii şi dezvoltãrii ştiinţifice pe plan internaţional."
    11. La anexa nr. 1, punctul 3.1 "Modelul investiţional" primele trei paragrafe se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "3.1. Modelul investiţional
    Modelul investiţional reprezintã ansamblul procedurilor prin care se stabileşte nivelul iniţial al bugetelor pe programe ale PN II şi se ajusteazã pe parcursul derulãrii planului.
    Derularea programului investiţional constã în parcurgerea urmãtoarelor etape:
    Etapa 1: Decizia A.N.C.S. privind repartizarea bugetului între:
    - Planul naţional II (minimum 65%, în anul 2011, şi minimum 70%, începând cu anul 2012);
    - alte capitole de cheltuieli ale bugetului A.N.C.S. Etapa 2: Decizia A.N.C.S. privind repartizarea bugetului Planului naţional II între:
    - programele 1-5 (65-90%); şi
    - programul 6 (10-35%).
    Etapa 3: Dimensionarea iniţialã, în primul an al derulãrii Planului naţional II, a bugetelor alocate fiecãruia dintre programele 1-5, conform prevederilor din anexa nr. 2.
    Etapa 4: Evaluarea programelor 1-5 ale PNCDI
    Evaluarea se face pe baza urmãtorilor indicatori:
    - indicatorii de rezultat ai programelor;
    - indicatorii-ţintã de evaluare a sistemului de CDI (tabelul 2);
    - indicatorii de impact al sistemului de CDI (tabelul 3).
    Etapa 5: Ajustarea alocaţiilor iniţiale pentru programele 1-5
    Ajustarea se va efectua anual în funcţie de:
    a) rezultatele fiecãrui program;
    b) prioritãţile economico-sociale ale României;
    c) tendinţele cercetãrii ştiinţifice pe plan mondial.
    Performanţele programelor se mãsoarã prin indicatorii de rezultat ai fiecãrui program şi prin contribuţia programelor la realizarea valorilor-ţintã stabilite de A.N.C.S. pentru indicatorii prezentaţi în tabelele 2 şi 3."
    12. La anexa nr. 1, punctul 3.3 "Cadrul instituţional" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "3.3. Cadrul instituţional
    În vederea coordonãrii ştiinţifice a conducerii unor programe, se constituie Consiliul Naţional pentru Dezvoltare şi Inovare, organism consultativ de nivel naţional al autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, fãrã personalitate juridicã. Componenţa, structura şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliului Naţional pentru Dezvoltare şi Inovare se stabilesc prin ordin al conducãtorului autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare."

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                 --------------
                        Ministrul educaţiei, cercetãrii,
                           tineretului şi sportului,
                              Daniel Petru Funeriu

               Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
                                Ioan Nelu Botiş

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 16 februarie 2011.
    Nr. 133.

    ANEXĂ
                      INDICATORI DE PROCES ŞI DE REZULTAT
             pentru programele componente ale Planului naţional II


    Programul Resurse umane
 ┌─────────────┬────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
 │ │ Denumirea indicatorilor │ UM/an │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Numãrul de doctoranzi finanţaţi prin proiecte de │ Nr. │
 │proces │cercetare │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de doctoranzi în cotutelã cu universitãţi │ Nr. │
 │ │din strãinãtate,finanţaţi prin proiecte de cercetare│ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Ponderea doctoratelor obţinute în termen din totalul│ % │
 │ │celor finanţate │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de cercetãtori postdoctorat finanţaţi prin │ Nr. │
 │ │proiecte de cercetare │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Stagii de formare interne intrasectoriale │Luni x om│
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Stagii de formare interne intersectoriale │Luni x om│
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Stagii de formare internaţionale │Luni x om│
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de participãri la conferinţe internaţionale │ Nr. │
 │ │finanţate │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de şcoli de excelenţã finanţate │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de doctoranzi în şcolile doctorale susţinute│ Nr. │
 │ │prin program │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de postdoctoranzi în şcolile doctorale │ Nr. │
 │ │susţinute prin program │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de persoane care au urmat cursuri de formare│ Nr. │
 │ │în domeniul managementului cercetãrii şi/sau │ │
 │ │inovãrii │ │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Numãrul de articole publicate sau acceptate spre │ Nr. │
 │rezultat │publicare în fluxul ştiinţific principal │ │
 │ │internaţional │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Factorul de impact relativ cumulat al publicaţiilor │ │
 │ │publicate sau acceptate spre publicare │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de citãri normalizat la domeniu al │ │
 │ │publicaţiilor │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de cercetãtori din afara graniţelor ţãrii │ Nr. │
 │ │integraţi în sistemul CDI │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Creşterea relativã a numãrului de cercetãtori │ % │
 └─────────────┴────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘

    Programul Capacitãţi
 ┌─────────────┬────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
 │ │ Denumirea indicatorilor │ UM/an │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Investiţii noi în infrastructura CDI │ Mii lei │
 │proces ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Gradul mediu de utilizare a echipamentelor CDI │ % │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de entitãţi susţinute pentru creşterea │ Nr. │
 │ │capacitãţii de ofertare a serviciilor de experiment │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de reviste ştiinţifice din fluxul ştiinţific│ Nr. │
 │ │principal internaţional finanţate │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de conferinţe internaţionale organizate │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de expoziţii finanţate │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea investiţiei în infrastructurã şi servicii │ Mii lei │
 │ │de comunicaţii │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Ponderea cercetãtorilor care au acces on-line la │ % │
 │ │principalele reviste ştiinţifice internaţionale din │ │
 │ │domeniul lor de activitate │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de articole şi emisiuni dedicate │ Nr. │
 │ │popularizãrii ştiinţei │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de proiecte de comunicare ştiinţã-societate │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de proiecte de studii prospective │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de proiecte de pregãtire a unor participãri │ Nr. │
 │ │la programe internaţionale │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea apelurilor tematice comune cu agenţii │ Mii lei │
 │ │internaţionale de finanţare a cercetãrii-dezvoltãrii│ │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Numãrul de articole publicate sau acceptate spre │ Nr. │
 │rezultat │publicare în fluxul ştiinţific principal │ │
 │ │internaţional │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Factorul de impact relativ cumulat al publicaţiilor │ │
 │ │publicate sau acceptate spre publicare │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de citãri normalizat la domeniu al │ │
 │ │publicaţiilor │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de cereri de brevete depuse, în urma │ Nr. │
 │ │proiectelor, din care: │ │
 │ │ - naţionale; │ │
 │ │ - EPO (Oficiul European de Brevete); │ │
 │ │ - USPTO (Oficiul SUA de Brevete şi Mãrci); │ │
 │ │ - triadice. │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de brevete acordate, în urma proiectelor, │ Nr. │
 │ │din care: │ │
 │ │ - naţionale; │ │
 │ │ - EPO (Oficiul European de Brevete); │ │
 │ │ - USPTO (Oficiul SUA de Brevete şi Mãrci); │ │
 │ │ - triadice. │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Veniturile rezultate din exploatarea brevetelor şi a│ Mii lei │
 │ │altor titluri de proprietate intelectualã │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea fondurilor atrase din surse internaţionale │ Mii lei │
 │ │prin proiecte susţinute prin program │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea fondurilor atrase prin Programele-cadru │ Mii lei │
 │ │(PC) ale UE, JTI, CIP prin proiecte susţinute prin │ │
 │ │program │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea fondurilor atrase din surse private, │ Mii lei │
 │ │naţionale sau internaţionale,prin proiecte susţinute│ │
 │ │prin program │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de entitãţi române participante la PC al UE │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Rata de succes a participãrii entitãţilor române la │ % │
 │ │PC al UE │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de infrastructuri paneuropene susţinute │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de infrastructuri partenere regionale create│ Nr. │
 │ │şi/sau susţinute │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea fondurilor atrase din surse naţionale, │ Mii lei │
 │ │altele decât PNCDI, prin proiecte susţinute prin │ │
 │ │program │ │
 └─────────────┴────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘

    Programul Idei
 ┌─────────────┬────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
 │ │ Denumirea indicatorilor │ UM/an │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Numãrul de workshopuri exploratorii │ Nr. │
 │proces ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea proiectelor în colaborare internaţionalã │ Mii lei │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Numãrul de articole publicate sau acceptate spre │ Nr. │
 │rezultat │publicare în fluxul ştiinţific principal │ │
 │ │internaţional │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Factorul de impact relativ cumulat al publicaţiilor │ │
 │ │publicate sau acceptate spre publicare │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de citãri normalizat la domeniu al │ │
 │ │publicaţiilor │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de cereri de brevete depuse, în urma │ Nr. │
 │ │proiectelor, din care: │ │
 │ │ - naţionale; │ │
 │ │ - EPO (Oficiul European de Brevete); │ │
 │ │ - USPTO (Oficiul SUA de Brevete şi Mãrci); │ │
 │ │ - triadice. │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de brevete acordate, în urma proiectelor, │ Nr. │
 │ │din care: │ │
 │ │ - naţionale; │ │
 │ │ - EPO (Oficiul European de Brevete); │ │
 │ │ - USPTO (Oficiul SUA de Brevete şi Mãrci); │ │
 │ │ - triadice. │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Veniturile rezultate din exploatarea brevetelor şi a│ Mii lei │
 │ │altor titluri de proprietate intelectualã │ │
 └─────────────┴────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘

    Programul Parteneriate în domeniile prioritare
 ┌─────────────┬────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
 │ │ Denumirea indicatorilor │ UM/an │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Numãrul de proiecte realizate în parteneriat │ Nr. │
 │proces │internaţional │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Mobilitãţi interne │Lunã x om│
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Mobilitãţi internaţionale │Lunã x om│
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea investiţiilor în echipamente pentru │ Mii lei │
 │ │proiecte │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de întreprinderi participante │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de IMM participante │ Nr. │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Numãrul de articole publicate sau acceptate spre │ Nr. │
 │rezultat │publicare în fluxul ştiinţific principal │ │
 │ │internaţional │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Factorul de impact relativ cumulat al publicaţiilor │ │
 │ │publicate sau acceptate spre publicare │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de citãri normalizat la domeniu al │ │
 │ │publicaţiilor │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de cereri de brevete depuse, în urma │ Nr. │
 │ │proiectelor, din care: │ │
 │ │ - naţionale; │ │
 │ │ - EPO (Oficiul European de Brevete); │ │
 │ │ - USPTO (Oficiul SUA de Brevete şi Mãrci); │ │
 │ │ - triadice. │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de brevete acordate, în urma proiectelor, │ Nr. │
 │ │din care: │ │
 │ │ - naţionale; │ │
 │ │ - EPO (Oficiul European de Brevete); │ │
 │ │ - USPTO (Oficiul SUA de Brevete şi Mãrci); │ │
 │ │ - triadice. │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Veniturile rezultate din exploatarea brevetelor şi a│ Mii lei │
 │ │altor titluri de proprietate intelectualã │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Veniturile rezultate în urma exploatãrii produselor,│ Mii lei │
 │ │serviciilor şi tehnologiilor dezvoltate │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Ponderea contribuţiei financiare private la proiecte│ % │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea contribuţiei financiare private la proiecte│ Mii lei │
 └─────────────┴────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘

    Programul Inovare
 ┌─────────────┬────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
 │ │ Denumirea indicatorilor │ UM/an │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Numãrul de întreprinderi participante │ Nr. │
 │proces ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de IMM participante │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de proiecte de parcuri ştiinţifice │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de centre de brokeraj susţinute │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de incubatoare tehnologice sprijinite │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de reţele inovative sprijinite │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de platforme tehnologice sprijinite │ Nr. │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea proiectelor CDI desfãşurate în cadrul │ Mii lei │
 │ │concursurilor naţionale de inovare │ │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Numãrul de cereri de brevete depuse, în urma │ Nr. │
 │rezultat │proiectelor, din care: │ │
 │ │ - naţionale; │ │
 │ │ - EPO (Oficiul European de Brevete); │ │
 │ │ - USPTO (Oficiul SUA de Brevete şi Mãrci); │ │
 │ │ - triadice. │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de brevete acordate, în urma proiectelor, │ Nr. │
 │ │din care: │ │
 │ │ - naţionale; │ │
 │ │ - EPO (Oficiul European de Brevete); │ │
 │ │ - USPTO (Oficiul SUA de Brevete şi Mãrci); │ │
 │ │ - triadice. │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Veniturile rezultate din exploatarea brevetelor şi a│ Mii lei │
 │ │altor titluri de proprietate intelectualã │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Veniturile rezultate în urma exploatãrii produselor,│ Mii lei │
 │ │serviciilor şi tehnologiilor dezvoltate │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Ponderea contribuţiei financiare private la proiecte│ % │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea contribuţiei financiare private la proiecte│ Mii lei │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Valoarea tranzacţiilor de tehnologie efectuate în │ Mii lei │
 │ │centrele de transfer tehnologic │ │
 └─────────────┴────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘

    Programul Susţinerea performanţei instituţionale
 ┌─────────────┬────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
 │ │ Denumirea indicatorilor │ UM/an │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Ponderea investiţiilor în totalul finanţãrii │ % │
 │proces │obţinute prin program │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Ponderea finanţãrii din program în totalul bugetului│ % │
 │ │entitãţilor finanţate │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Ponderea finanţãrii din proiecte internaţionale în │ % │
 │ │totalul bugetului entitãţilor finanţate │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Ponderea finanţãrii din proiecte cu operatori │ % │
 │ │economici privaţi în totalul bugetului entitãţilor │ │
 │ │finanţate │ │
 ├─────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Indicatori de│Numãrul de articole publicate sau acceptate spre │ Nr. │
 │rezultat │publicare în fluxul ştiinţific principal │ │
 │ │internaţional │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Factorul de impact relativ cumulat al publicaţiilor │ │
 │ │publicate sau acceptate spre publicare │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de citãri normalizat la domeniu al │ │
 │ │publicaţiilor │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de cereri de brevete depuse, în urma │ Nr. │
 │ │proiectelor, din care: │ │
 │ │ - naţionale; │ │
 │ │ - EPO (Oficiul European de Brevete); │ │
 │ │ - USPTO (Oficiul SUA de Brevete şi Mãrci); │ │
 │ │ - triadice. │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Numãrul de brevete acordate, în urma proiectelor, │ Nr. │
 │ │din care: │ │
 │ │ - naţionale; │ │
 │ │ - EPO (Oficiul European de Brevete); │ │
 │ │ - USPTO (Oficiul SUA de Brevete şi Mãrci); │ │
 │ │ - triadice. │ │
 │ ├────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │Veniturile rezultate din exploatarea brevetelor şi a│ Mii lei │
 │ │altor titluri de proprietate intelectualã │ │
 └─────────────┴────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘



                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016