Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 132 din 23 februarie 2000  pentru organizarea si functionarea Departamentului de Control al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 132 din 23 februarie 2000 pentru organizarea si functionarea Departamentului de Control al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 81 din 23 februarie 2000
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Departamentul de Control al Guvernului este organizat şi funcţioneazã ca structura în aparatul de lucru al Guvernului, subordonat direct primului-ministru.
ART. 2
(1) Departamentul de Control al Guvernului are competenta sa constate modul de respectare a legislaţiei economico-financiare de cãtre aparatul de lucru al Guvernului, al ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice organizate în subordinea Guvernului ori a ministerelor sau a altor organe centrale.
(2) Atribuţiile Departamentului de Control al Guvernului sunt urmãtoarele:
a) controleazã respectarea legislaţiei privind reforma economicã şi administrativã;
b) verifica fundamentarea şi utilizarea alocaţiilor şi subvenţiilor bugetare;
c) controleazã modul de folosire a creditelor guvernamentale, a celor garantate de Guvern, precum şi a celor acordate instituţiilor din subordinea Guvernului de cãtre organismele şi instituţiile financiare internaţionale;
d) verifica modul de utilizare a resurselor bugetare şi extrabugetare de cãtre organele de specialitate ale administraţiei publice, inclusiv de cele din subordinea acestora;
e) controleazã modul de realizare a investiţiilor finanţate din bugetul de stat;
f) verifica modul de administrare a patrimoniului instituţiilor publice;
g) analizeazã activitatea organelor de control din instituţiile publice subordonate Guvernului;
h) soluţioneazã sesizãrile şi petitiile adresate primului-ministru şi Guvernului, care privesc domeniul de activitate supus controlului departamentului.
(3) Prin exercitarea atribuţiilor sale Departamentul de Control al Guvernului nu se va substitui activitãţilor atribuite prin dispoziţii legale în competenta altor autoritãţi.
ART. 3
(1) Pentru realizarea atribuţiilor sale Departamentul de Control al Guvernului efectueazã controale prin aparatul propriu sau în colaborare cu alte instituţii de specialitate.
(2) Pentru verificarea sesizarilor primite declanşarea acţiunilor de control se face cu aprobarea primului-ministru, iar împuternicirea de control este semnatã de şeful Departamentului de Control al Guvernului; în cazul în care controlul urmeazã sa fie efectuat de însuşi şeful departamentului, împuternicirea va fi data de primul-ministru.
(3) Sinteza constatãrilor rezultate din controalele efectuate, inclusiv propunerile formulate de Departamentul de Control al Guvernului, precum şi punctul de vedere al instituţiei publice controlate vor fi prezentate primului-ministru pentru a decide.
(4) Sinteza notelor de control ale Departamentului de Control al Guvernului, în forma aprobatã de primul-ministru, se transmite de îndatã instituţiei vizate. În termen de 30 de zile aceasta va prezenta, în scris, primului-ministru mãsurile luate.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor de serviciu personalul Departamentului de Control al Guvernului este îndreptãţit sa solicite documente, informaţii şi date referitoare la aspectele care fac obiectul activitãţii de control. Punerea la dispoziţie a acestora se va face în conformitate cu prevederile legale.
ART. 5
Personalul cu atribuţii de control se bucura de protecţia legii şi de sprijinul autoritãţilor publice.
ART. 6
(1) Conducerea Departamentului de Control al Guvernului este exercitatã de un subsecretar de stat, şef al departamentului, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) În exercitarea atribuţiilor care îi revin şeful Departamentului de Control al Guvernului emite ordine cu caracter intern.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Departamentului de Control al Guvernului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) În structura direcţiilor Departamentului de Control al Guvernului pot fi organizate servicii şi birouri, care se aproba prin ordin al şefului departamentului.
(3) Atribuţiile şi sarcinile direcţiilor, serviciilor şi birourilor din cadrul Departamentului de Control al Guvernului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acestuia.
ART. 8
(1) Numãrul maxim de posturi al Departamentului de Control al Guvernului, cu specializãrile necesare, se stabileşte prin decizie a primului-ministru, respectându-se încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(2) În vederea încadrãrii în numãrul maxim de posturi corespunzãtor structurii organizatorice prevãzute în anexa, actualul personal al Departamentului de Control al Guvernului va fi selectat potrivit dispoziţiilor legale aplicate în cazul reorganizãrii instituţiilor publice.
(3) Personalul de conducere şi de execuţie este salarizat potrivit <>Legii nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica, cu modificãrile ulterioare.
ART. 9
Resursele financiare necesare pentru funcţionarea Departamentului de Control al Guvernului sunt cuprinse în bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 10
În termen de cel mult 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri şeful Departamentului de Control al Guvernului va aproba, prin ordin, Regulamentul de organizare şi funcţionare a Departamentului de Control al Guvernului.
ART. 11
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 672/1998 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului de Control al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 379 din 5 octombrie 1998.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul funcţiei publice,
Vlad Rosca

Secretarul general al Guvernului,
Radu Stroe

Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Smaranda Dobrescu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes





ANEXA 1


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului de Control al Guvernului


┌─────────────────────┐
│ │
│ Subsecretar de stat │
│ │
└──────────┬──────────┘

│ ┌───────────────┐
│ │ │
├──────────────┤ Cabinet │
│ │ │
│ └───────────────┘

┌────────────────────┼──────────────────────┐
│ │ │
┌────────┴───────┐ ┌────────┴────────┐ ┌─────────┴─────────┐
│ │ │ │ │Direcţia de analiza│
│ │ │ │ │a activitãţii orga-│
│ Direcţia de │ │ Direcţia de │ │nelor de control şi│
│control economic│ │control financiar│ │ de soluţionare a │
│ │ │ │ │ sesizarilor şi │
│ │ │ │ │ petitiilor │
└────────────────┘ └─────────────────┘ └───────────────────┘




-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016