Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 127 din 18 februarie 2000  privind aprobarea standardelor nationale de evaluare a institutiilor de invatamant preuniversitar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 127 din 18 februarie 2000 privind aprobarea standardelor nationale de evaluare a institutiilor de invatamant preuniversitar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 79 din 23 februarie 2000
În temeiul prevederilor <>art. 106 alin. 2 din Legea învãţãmântului nr. 84/1995 , republicatã,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba standardele naţionale de evaluare a instituţiilor de învãţãmânt preuniversitar, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul educaţiei naţionale,
Andrei Marga

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

ANEXA 1

MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
COMISIA DE EVALUARE ŞI ACREDITARE A ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR

STANDARDE NAŢIONALE
de evaluare a instituţiilor de învãţãmânt preuniversitar

I. INDICATORI DE CONTEXT

Indicatorii de context se utilizeazã, în principiu, pentru descrierea situaţiei social-economice, demografice etc. la nivel local/judeţean şi vizeazã inserarea unitãţii şcolare în contextul comunitar dat. Aceştia trebuie avuti în vedere la elaborarea proiectului de dezvoltare a şcolii, atât ca premise pentru o fundamentare realista, cat şi pentru redimensionarea reţelei şcolare a sistemului de învãţãmânt:
1. Procentul din bugetul judeţean/local planificat pentru învãţãmânt
2. Procentul din bugetul judeţean/local realizat
3. Indicatori demografici generali şi şcolari:
- rata natalitatii la nivel judeţean şi local (%);
- distribuţia populaţiei pe nationalitati, la nivel judeţean şi local (%);
- distribuţia populaţiei în funcţie de apartenenţa religioasã (%);
- populaţia de şcolarizat pe termen scurt şi mediu (3-5 ani), la nivel judeţean şi local (%).
4. Rata de participare la educaţie a populaţiei în varsta de şcolarizare
5. Indicatori economici:
- rata de ocupare a populaţiei, pe sectoare economice, la nivel judeţean (%);
- rata somajului, pe sectoare economice (primar, secundar şi tertiar), la nivel judeţean (%).
N.B.:
1. Indicatorii prevãzuţi la pct. 1, 2 şi 3 sunt valabili pentru toate nivelurile de şcolarizare.
2. Indicatorul prevãzut la pct. 4 se referã numai la învãţãmântul preşcolar şi general obligatoriu.
3. Indicatorii prevãzuţi la pct. 5 vor fi luati în considerare numai pentru învãţãmântul secundar şi postliceal.
4. Indicatorii sus-mentionati nu sunt standardizati.
Surse de informare: agenţiile judeţene de ocupare şi formare profesionalã, direcţiile judeţene de statistica, primãriile.

II. RELAŢIA ŞCOALA - COMUNITATEA LOCALĂ ŞI PARTENERIATUL CU ALTE INSTITUŢII ŞI AGENŢI ECONOMICI

1. Importanta unitãţii de învãţãmânt din perspectiva economicã şi socioculturala a zonei: concordanta dintre profiluri, specializãri, filiere de formare ale şcolii şi nevoile locale de forta de munca
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - unitatea şcolarã este importanta şi necesarã, exista concordanta între profilurile, specializãrile şi filierele de formare ale şcolii şi nevoile locale de calificare a forţei de munca - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - unitatea şcolarã este necesarã, exista concordanta parţialã sau decalata temporal între profilurile, specializãrile şi filierele de formare ale şcolii şi nevoile locale de calificare a forţei de munca - 7 puncte;
SLAB - unitatea şcolarã este mai puţin adaptatã nevoilor locale de calificare a forţei de munca, profilurile, specializãrile şi filierele sale de formare sunt puţin relevante fata de acestea - 4 puncte.
2. Implicarea unitãţii de învãţãmânt în:
- asigurarea condiţiilor de desfãşurare a instruirii practice la nivelul unitãţii în primii ani de studii pentru şcolile profesionale şi de ucenici, liceele tehnologice şi vocationale şi şcolile postliceale;
- asigurarea condiţiilor de desfãşurare a instruirii practice a elevilor din anii terminali ai aceloraşi niveluri de învãţãmânt în întreprinderi, firme şi unitãţi proprii de microproducţie;
- stabilirea de contracte cu agenţii economici din zona pentru angajarea absolvenţilor la finalizarea studiilor;
- acordarea de burse de studiu din surse proprii sau din surse atrase de la agenţii economici interesaţi.
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - desfãşurarea activitãţii de instruire practica a elevilor din primii ani de studii în baze proprii, dotate conform cerinţelor planului de învãţãmânt; existenta unor contracte, protocoale sau a altor înţelegeri scrise cu parteneri reprezentativi din domeniile de pregãtire furnizate de şcoala, pentru desfãşurarea activitãţii practice a tuturor elevilor din anii terminali; contracte de angajare a absolvenţilor la terminarea studiilor; acordarea de burse - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - desfãşurarea activitãţii de instruire practica a elevilor din primii ani de studii în baze proprii, dotate sub cerinţele planului de învãţãmânt; existenta unor contracte, protocoale, înţelegeri scrise cu diferiţi parteneri pentru desfãşurarea activitãţii practice a elevilor; angajarea unora dintre absolvenţi la terminarea studiilor - 7 puncte;
SLAB - desfãşurarea activitãţii de instruire practica a elevilor în baze proprii de calitate necorespunzãtoare sau absenta acestora; lipsa unor contracte, protocoale, înţelegeri scrise cu diferiţi parteneri pentru desfãşurarea activitãţii practice a elevilor şi neangajarea absolvenţilor la terminarea studiilor - 4 puncte.
N.B.: Criteriile prevãzute la pct. 1 şi 2 se aplica numai nivelurilor de învãţãmânt secundar şi postliceal.
3. Relaţii de parteneriat cu instituţii similare din ţara şi din strãinãtate
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - unitatea şcolarã are relaţii de parteneriat pe termen lung cu alte şcoli şi instituţii, în condiţiile legii, din ţara şi din strãinãtate: "infratiri", participari comune la programe şi proiecte europene şi naţionale, având ca finalitate instruirea şi educaţia - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - unitatea şcolarã are relaţii conjuncturale cu şcoli şi instituţii, în condiţiile legii, din ţara sau din strãinãtate: vizite intamplatoare, corespondenta, schimburi de publicaţii, activitãţi comune viitoare în faza de proiect - 7 puncte;
SLAB - unitatea şcolarã nu are relaţii cu alte şcoli şi instituţii sau are contacte rare şi cu totul ocazionale - 4 puncte.
N.B.: Criteriul se aplica tuturor nivelurilor de învãţãmânt.
4. Accesul la educaţie şi formare profesionalã a grupurilor minoritare - religioase, etnice (inclusiv pentru romani, în zonele în care aceştia sunt minoritari), dezavantajate economic şi sociocultural
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - unitatea de învãţãmânt are o politica democratica în asigurarea accesului liber şi deplin la educaţie şi formare profesionalã al tuturor copiilor şi tinerilor care îşi exprima opţiunea pentru şcoala respectiva - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - unitatea şcolarã opereazã şi cu alte criterii de selecţie pe lângã cele unanim acceptate - cunoştinţe, aptitudini, deprinderi -, are cerinţe şi impune conditionari de natura etnicã, religioasã, economicã sau socioculturala - 7 puncte;
SLAB - acces discriminatoriu la educaţie şi formare profesionalã; unitatea şcolarã are o politica de recrutare care exclude anumite categorii de copii şi tineri - 4 puncte.
N.B.: Criteriul se aplica tuturor nivelurilor de învãţãmânt.

III. RESURSE UMANE

Personal didactic
1. Gradul de acoperire cu personal didactic calificat*)
Standarde de evaluare:
---------------------
BINE - peste 15% (învãţãmânt postliceal şi de ucenici), 25% (învãţãmânt primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învãţãmânt preşcolar) - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 15% (învãţãmânt postliceal şi de ucenici), 25% (învãţãmânt primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învãţãmânt preşcolar) - 7 puncte;
SLAB - sub 15% (învãţãmânt postliceal şi de ucenici), 25% (învãţãmânt primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învãţãmânt preşcolar) - 4 puncte.

---------
*) Personalul calificat/specializat constituie diferenţa pana la 100%.

2. Structura personalului pe grade didactice şi pe vechimea în învãţãmânt


──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Grade didactice/
Vechimea în Fãrã Cu Gradul II Gradul I Doctorat
învãţãmânt definitivat definitivat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
0-10 ani
11-20 de ani
21-30 de ani
peste 30 de ani
──────────────────────────────────────────────────────────────────────



N.B.: Tabelul de mai sus constituie o situaţie statistica, nestandardizata, conform fisei de evaluare a resurselor umane.
3. Proporţia personalului didactic titular pentru învãţãmântul de stat şi, respectiv, cu norma de baza în învãţãmântul particular, în unitatea de învãţãmânt
Standarde de evaluare:
---------------------
BINE - peste 15% (învãţãmânt postliceal şi de ucenici), 25% (învãţãmânt primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învãţãmânt preşcolar) - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 15% (învãţãmânt postliceal şi de ucenici), 25% (învãţãmânt primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învãţãmânt preşcolar) - 7 puncte;
SLAB - sub 15% (învãţãmânt postliceal şi de ucenici), 25% (învãţãmânt primar, gimnazial, liceal şi profesional) şi, respectiv, 50% (învãţãmânt preşcolar) - 4 puncte.
4. Proporţia personalului calificat cu pregãtirea psihopedagogicã adecvatã şi care preda în specialitate
BINE - peste 75% personal calificat cu pregãtire psihopedagogicã adecvatã şi care preda în specialitate - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 25%-75% personal calificat cu pregãtire psihopedagogicã adecvatã şi care preda în specialitate 7 puncte;
SLAB - sub 25% personal calificat cu pregãtire psihopedagogicã adecvatã şi care preda în specialitate - 4 puncte.
5. Proporţia personalului didactic cu performanţe în activitatea didactica şi ştiinţificã (activitãţi/stagii de perfecţionare, doctorat, publicaţii etc.)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - peste 75% personal didactic cu performanţe în activitatea didactica şi ştiinţificã - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 25%-75% personal didactic cu performanţe în activitatea didactica şi ştiinţificã - 7 puncte;
SLAB - sub 25% personal didactic cu performanţe în activitatea didactica şi ştiinţificã - 4 puncte.
6. Continuitatea personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de învãţãmânt (proporţia personalului care îşi continua activitatea în unitatea respectiva pe parcursul unui ciclu de învãţãmânt)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - peste 75% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de învãţãmânt - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 50%-75% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de învãţãmânt - 7 puncte;
SLAB - sub 50% din totalul personalului didactic titular/cu norma de baza în unitatea de învãţãmânt - 4 puncte.
7. Raportul numãr de elevi/profesor
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - raportul este mai mic decât sau egal cu media pe ţara corespunzãtoare nivelului de învãţãmânt - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - raportul este mai mare cu pana la 5 elevi decât media pe ţara corespunzãtoare nivelului de învãţãmânt - 7 puncte;
SLAB - raportul este mai mare cu mai mult de 5 elevi decât media pe ţara corespunzãtoare nivelului de învãţãmânt - 4 puncte.
Personal didactic auxiliar
1. Gradul de acoperire cu personal didactic auxiliar calificat
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - peste 75% personal didactic auxiliar calificat - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 50%-75% personal didactic auxiliar calificat - 7 puncte;
SLAB - sub 50% personal didactic auxiliar calificat - 4 puncte.

IV. BAZA MATERIALĂ/PATRIMONIUL ŞI CONCORDANTA CU NUMĂRUL DE ELEVI ÎNSCRIŞI

Baza materialã proprie/închiriatã
1. Starea fizica a spaţiilor şcolare şi încadrarea în normele de ergonomie şi igiena şcolarã:
- condiţii privind spaţiul/elev în sãlile de clasa (1,8-2,1 m²/loc suprafata utila) - 1 punct;
- condiţii privind spaţiul/elev în laboratoare, cabinete, ateliere şcolare (idem) - 1 punct;
- condiţii de iluminat corespunzãtoare asigurãrii unei bune vizibilitati - 1 punct;
- condiţii corespunzãtoare de încãlzire (temperatura) - 1 punct;
- curãţenia şcolii - 1 punct;
- starea grupurilor sanitare - 1 punct;
- condiţii ergonomice privind mobilierul şcolar şi adaptarea la varsta elevilor - 1 punct;
- condiţii ergonomice privind utilajele din atelierele şcolare şi adaptarea la varsta elevilor - 1 punct;
- condiţii de ventilare a spaţiilor - 1 punct;
- condiţii de respectare a normelor P.S.I. - 1 punct.
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - 8-10 = 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 5-7 = 7 puncte;
SLAB - sub 5 = 4 puncte.
2. Numãrul de cabinete, laboratoare, ateliere/ferme şcolare, sali de sport etc. în raport cu numãrul disciplinelor cuprinse în planurile de învãţãmânt şi functionalitatea acestora (instalaţii de apa, gaz, ventilaţie etc.)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme şcolare, sala de sport etc., functionale pentru toate disciplinele cuprinse în planul de învãţãmânt sau pentru grupuri de discipline înrudite - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme şcolare, sala de sport etc., functionale pentru unele discipline cuprinse în planul de învãţãmânt sau pentru grupuri de discipline înrudite - 7 puncte;
SLAB - nu exista cabinete, laboratoare, ateliere/ferme şcolare, sala de sport etc. pentru nici una dintre disciplinele cuprinse în planul de învãţãmânt sau pentru grupuri de discipline înrudite - 4 puncte.
3. Numãrul de schimburi în care funcţioneazã şcoala
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - şcoala funcţioneazã cu unul sau doua schimburi; sunt respectate atât durata orelor de curs şi a pauzelor, cat şi programarea cursurilor dimineata pentru elevii din învãţãmântul primar - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - şcoala funcţioneazã cu unul sau doua schimburi, dar sunt afectate atât durata orelor de curs şi a pauzelor, cat şi programarea cursurilor pe parcursul zilei - 7 puncte;
SLAB - şcoala funcţioneazã cu trei schimburi; sunt afectate drastic atât durata orelor de curs şi a pauzelor, cat şi programarea cursurilor - 4 puncte.
4. Biblioteca şcolarã şi dotarea acesteia
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - şcoala dispune de biblioteca (depozit de cãrţi şi sala de lectura), de fond de carte adecvat nivelului de învãţãmânt şi de sistem de evidenta pentru fluxurile de cititori - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - şcoala dispune de biblioteca (depozit de cãrţi), de fond de carte şi de sistem de evidenta pentru fluxurile de cititori - 7 puncte;
SLAB - şcoala nu dispune de biblioteca - 4 puncte.
5. Dotarea unitãţii şcolare cu mijloace de învãţãmânt pentru disciplinele prevãzute în planul de învãţãmânt, cu echipamente audiovizuale şi tehnologie informatica şi de comunicaţii (o reţea de 8-10 calculatoare multimedia) şi conectare la Internet
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - şcoala dispune de toate categoriile de mijloace de învãţãmânt (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale - filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele şi naturalizari, material grafic, jocuri şi jucarii) pentru toate disciplinele de învãţãmânt, de echipamente audiovizuale, precum şi de tehnologie informatica şi de comunicaţii (o reţea de 8-10 calculatoare), conectare la Internet - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - şcoala dispune de unele categorii de mijloace de învãţãmânt (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale - filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele şi naturalizari, material grafic, jocuri şi jucarii) pentru unele discipline din planul de învãţãmânt, echipamente audiovizuale, precum şi de tehnologie informatica şi de comunicaţii (4-6 calculatoare) - 7 puncte;
SLAB - şcoala dispune de unele categorii de mijloace de învãţãmânt (aparatura de laborator, utilaje pentru ateliere, mijloace audiovizuale - filme didactice pe casete video, casete audio, diapozitive, folii pentru retroproiectie etc. -, modele şi naturalizari, material grafic, jocuri şi jucarii) pentru unele discipline din planul de învãţãmânt - 4 puncte.
6. Numãrul mediu de elevi/clasa
Standarde de evaluare:
---------------------
BINE - raportul optim prevãzut de legislaţia în vigoare în funcţie de nivelul de învãţãmânt - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - raportul prevãzut de legislaţie este depãşit cu maximum 5 copii/elevi în funcţie de nivelul de şcolarizare - 7 puncte;
SLAB - raportul prevãzut de legislaţie este depãşit cu mai mult de 5 copii/elevi în funcţie de nivelul de şcolarizare - 4 puncte.

V. CURRICULUM

Formularea clara a finalitatilor programului de pregãtire, având în vedere ce trebuie sa ştie, sa ştie sa facã şi sa ştie sa fie elevul la absolvire.
1. Curriculumul şcolii pentru fiecare nivel de şcolarizare, profil şi specialitate:
1.1. plan de învãţãmânt identic cu cel din învãţãmântul de stat;
1.2. plan de învãţãmânt alternativ celui din învãţãmântul de stat, aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale;
1.3. programe şcolare identice cu cele din învãţãmântul de stat (obiective operationale, continuturi);
1.4. programe şcolare alternative (obiective operationale, continuturi), aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale;
1.5. auxiliare curriculare (manuale, caiete de lucru, ghiduri de aplicare a curriculumului, portofolii de predare-invatare, culegeri de probleme, exercitii, îndrumar pentru aplicaţii practice).
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - şcoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din învãţãmântul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale, pentru toate disciplinele - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - şcoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din învãţãmântul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale, pentru cel puţin jumãtate din disciplinele cuprinse în planul de învãţãmânt - 7 puncte;
SLAB - şcoala dispune de planuri, programe, auxiliare curriculare identice cu cele din învãţãmântul de stat sau alternative, aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale, pentru mai puţin de jumãtate din disciplinele cuprinse în planul de învãţãmânt - 4 puncte.

VI. CALITATEA ACTIVITĂŢII CADRELOR DIDACTICE

1. Calitatea documentelor didactice necesare în procesul de instruire (planificarea anuala şi semestriala a materiei, planuri de lecţii, instrumente de evaluare)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - peste 75% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale şi de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzãtor programelor şcolare în vigoare - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 50%-75% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale şi de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzãtor programelor şcolare în vigoare - 7 puncte;
SLAB - sub 50% din personalul didactic are planificari anuale, semestriale şi de evaluare, instrumente de evaluare formativa, corespunzãtor programelor şcolare în vigoare - 4 puncte.
2. Eficacitatea utilizãrii mijloacelor, materialelor şi a echipamentelor didactice în procesul de predare-invatare
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - utilizarea integrala şi eficienta a resurselor materiale şi adecvarea la obiectivele educaţionale - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - utilizarea parţialã şi ocazionala a resurselor materiale existente - 7 puncte;
SLAB - resursele materiale nu sunt utilizate - 4 puncte.
3. Desfãşurarea de activitãţi extracurriculare şi de interes comunitar
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - activitãţi extracurriculare şi de interes comunitar, centrate pe interesele beneficiarilor, organizate sistematic - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - activitãţi extracurriculare şi de interes comunitar, organizate ocazional şi/sau puţin centrate pe interesele beneficiarilor - 7 puncte;
SLAB - lipsa activitãţilor extracurriculare şi de interes comunitar - 4 puncte.
N.B.: Comisia de Evaluare şi Acreditare a Învãţãmântului Preuniversitar nu evalueaza procesul didactic propriu-zis, ci utilizeazã documentele emise de structurile teritoriale sau naţionale cu atribuţii în acest sens.

VII. EFICIENTA INTERNA A UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT

1. Politica de recrutare a populaţiei şcolare (pe baza rezultatelor examenului de capacitate/bacalaureat şi/sau a altor probe de cunoştinţe)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - admitere exigenta; peste 2 candidaţi înscrişi pe un loc la admitere; şcoala organizeazã examene de selecţie severe, cu teste şi probe de cunoştinţe standardizate - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - admitere fãrã dificultãţi majore; mai puţin de 2 candidaţi înscrişi pe un loc la admitere; şcoala organizeazã examen de selecţie cu probe scrise - 7 puncte;
SLAB - numãrul de elevi înscrişi este mai mic decât sau egal cu numãrul locurilor; şcoala nu organizeazã examen de admitere - 4 puncte.
2. Rata de admitere în şcoala (raportul dintre numãrul de elevi admişi/numãrul de elevi înscrişi)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - rata de admitere sub 0,5 - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - rata de admitere peste 0,5 - 7 puncte;
SLAB - rata de admitere peste 0,5 - 4 puncte.
3. Rata de promovabilitate
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an şcolar depãşesc media pe ţara 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe ţara - 4 puncte.
4. Rata de repetentie
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an şcolar sunt mai mici fata de media pe ţara - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an şcolar sunt mai mari cu peste 1% fata de media pe ţara - 4 puncte.
5. Rata de abandon
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an şcolar sunt mai mici fata de media pe ţara - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an şcolar sunt mai mari cu peste 1% fata de media pe ţara - 4 puncte.
6. Rezultate la examenul naţional de capacitate
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an şcolar depãşesc media pe ţara - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe ţara - 4 puncte.
7. Rezultate la examenul naţional de bacalaureat
Standarde de evaluare:
---------------------
BINE - valorile ratei/an şcolar depãşesc media pe ţara - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe ţara - 4 puncte.
8. Rezultate la examenele de absolvire
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an şcolar depãşesc media pe ţara - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe ţara - 4 puncte.
N.B.: Se utilizeazã rezultatele prelucrate de structurile abilitate cu examinarea şi evaluarea procesului de învãţãmânt.

VIII. EFICIENTA EXTERNA A UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT

1. Urmãrirea situaţiei absolvenţilor
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - exista situaţii complete despre insertia absolvenţilor şcolii pe o perioada de 3 ani - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - exista informaţii sporadice despre insertia absolvenţilor pe o perioada de 3 ani - 7 puncte;
SLAB - nu exista informaţii concludente - 4 puncte.
2. Proporţia elevilor admişi în nivelurile superioare de învãţãmânt
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an şcolar depãşesc media pe ţara - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe ţara - 4 puncte.
3. Proporţia elevilor cu insertie şcolarã reusita pe piata forţei de munca (angajaţi în meseria/profesia pentru care au fost formati)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - valorile ratei/an şcolar depãşesc media pe ţara - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - valorile ratei/an şcolar sunt apropiate de media pe ţara (±1%) - 7 puncte;
SLAB - valorile ratei/an şcolar sunt mai mici cu peste 1% fata de media pe ţara - 4 puncte.

IX. PROGRAMUL MANAGERIAL ŞI CALITATEA MANAGEMENTULUI

1. Îndeplinirea condiţiilor prevãzute în statutul personalului didactic de cãtre personalul de conducere - director/manager (grad didactic, vechime, titular/norma de baza în unitate) şi calitatea proiectului de dezvoltare a şcolii pe termen scurt (1-3 ani):
- îndeplinirea condiţiilor prevãzute în statutul personalului didactic de cãtre personalul de conducere - director/manager - 1 punct.
Proiectul cuprinde:
- datele cantitative şi de ordin calitativ, cu interpretarile aferente - 1 punct;
- obiectivul general şi obiectivele specifice - 1 punct;
- fundamentarea maximala şi minimala a proiectului - 1 punct;
- etapele transpunerii în realitatea imediata - 1 punct;
- resursele umane angajate în realizarea proiectului - 1 punct;
- resursele materiale şi financiare preconizate sa fie utilizate 1 - punct;
- bugetul prognozat - 1 punct;
- riscurile şi avantajele proiectului - 1 punct;
- itemii de evaluare a proiectului - 1 punct.
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - 8-10 = 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 4-6 = 7 puncte;
SLAB - sub 4 = 4 puncte.
2. Competente manageriale în gestionarea resurselor financiare, materiale şi umane, reflectate în:
- numãrul suficient de personal didactic calificat - 2 puncte;
- asigurarea unui proces instructiv-educativ de calitate prin pregãtirea corespunzãtoare a personalului calificat - 2 puncte;
- spaţii şcolare şi resurse educative suficiente pentru realizarea curriculumului - 2 puncte;
- existenta documentelor care reglementeazã activitatea unitãţii şcolare (regulamentul de ordine interioarã etc.) - 2 puncte;
- abilitatea atragerii de resurse financiare - 2 puncte.
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - 8-10 = 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 4-6 = 7 puncte;
SLAB - sub 4 = 4 puncte.
3. Politica privind formarea continua a personalului didactic
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - directorul şcolii are preocupãri constante privind formarea continua a personalului didactic, reflectate în participarea majoritãţii cadrelor didactice (peste 50%) la activitãţi de perfecţionare în ultimii 3 ani - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - directorul şcolii are preocupãri sporadice privind formarea continua a personalului didactic, reflectate în participarea unei anumite pãrţi (aproximativ 50%) a cadrelor didactice la activitãţi de perfecţionare în ultimii 3 ani - 7 puncte;
SLAB - directorul şcolii nu se preocupa de formarea continua a personalului didactic; sub 35% din cadrele didactice au participat la activitãţi de perfecţionare în ultimii 3 ani - 4 puncte.

X. CLIMATUL ŞCOLAR

1. Climatul şcolar (atmosfera din şcoala, gradul de motivare a personalului didactic pentru activitatea intelectualã, orientarea dominanta spre invatare, prezenta/absenta conflictelor, a reclamatiilor etc.)
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - atmosfera pozitiva, preocupãri ale personalului didactic centrate pe activitatea profesionalã, lipsa conflictelor între diversii actori ai şcolii - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - relaţii tensionate între cadrele didactice sau între acestea şi managerul şcolii - 7 puncte;
SLAB - atenţia personalului didactic este axata pe aspecte colaterale activitãţii profesionale, prezenta conflictelor şi/sau a reclamatiilor etc. - 4 puncte.

XI. RESURSE FINANCIARE

1. Sursele de finanţare:
- buget local/taxe de şcolarizare - 2 puncte;
- finanţarea şcolii din partea fondatorilor - 2 puncte;
- finanţarea externa a şcolii: donaţii, sponsorizãri etc. - 2 puncte;
- prestãri de servicii - 2 puncte;
- alte surse - 2 puncte.
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - 8-10 = 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 4-6 = 7 puncte;
SLAB - sub 4 = 4 puncte.
2. Ponderea venitului reinvestit în mijloace de învãţãmânt şi în mobilier şcolar
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - peste 25% - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - 25% - 7 puncte;
SLAB - sub 25% - 4 puncte.
3. Costul mediu/elev în funcţie de nivelurile de învãţãmânt
Standarde de evaluare:
----------------------
BINE - cu 5% peste media pe ţara - 10 puncte;
SATISFĂCĂTOR - media pe ţara ± 5% - 7 puncte;
SLAB - cu 5% sub media pe ţara - 4 puncte.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016