Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 124 din 1 martie 1999  pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul federal al Republicii Federale Iugoslavia privind colaborarea vamala si asistenta administrativa reciproca pentru prevenirea, cercetarea si urmarirea fraudelor vamale, semnat la Belgrad la 14 ianuarie 1998    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 124 din 1 martie 1999 pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul federal al Republicii Federale Iugoslavia privind colaborarea vamala si asistenta administrativa reciproca pentru prevenirea, cercetarea si urmarirea fraudelor vamale, semnat la Belgrad la 14 ianuarie 1998

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 94 din 4 martie 1999

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Acordul dintre Guvernul României şi Guvernul federal al Republicii Federale Iugoslavia privind colaborarea vamalã şi asistenta administrativã reciprocã pentru prevenirea, cercetarea şi urmãrirea fraudelor vamale, semnat la Belgrad la 14 ianuarie 1998.
ART. 2
Direcţia Generalã a Vamilor este autorizata sa aducã la îndeplinire prevederile prezentului acord.
Cheltuielile necesare pentru realizarea acţiunilor prevãzute la art. 1 se suporta din bugetul aprobat anual Direcţiei Generale a Vamilor.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Razvan Ungureanu,
secretar de stat



ACORD
între Guvernul României şi Guvernul federal al Republicii Federale Iugoslavia privind colaborarea vamalã şi asistenta administrativã reciprocã pentru prevenirea, cercetarea şi urmãrirea fraudelor vamale

Guvernul României şi Guvernul federal al Republicii Federale Iugoslavia, denumite în continuare pãrţi contractante,
luând în considerare ca infracţiunile şi contravenţiile la legislaţia vamalã prejudiciazã interesele economice, fiscale, sociale, culturale şi comerciale,
recunoscând ca este esenţial sa se asigure aplicarea corecta a mãsurilor de control, de restrictie sau de prohibitie, precum şi perceperea exactã a taxelor vamale la export şi import,
luând în considerare prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite din 1988 privind lupta contra traficului ilicit de stupefiante şi substanţe psihotrope şi ale Convenţiei asupra substanţelor psihotrope din 1971,
având convingerea ca lupta impotriva infracţiunilor şi contravenţiilor la legislaţia vamalã va deveni mai eficienta printr-o strânsã colaborare între administraţiile lor vamale,
având în vedere instrumentele relevante ale Consiliului de Cooperare Vamalã, în special Recomandarea privind asistenta administrativã reciprocã din 1953,
au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Definiţii
În sensul prezentului acord, se înţelege prin:
a) legislaţie vamalã - prevederile aplicabile pe teritoriul statelor pãrţilor contractante în domeniul importului, exportului, tranzitului de mãrfuri şi punerii acestora sub orice alt regim vamal, inclusiv mãsurile de prohibitie, restrictie şi control, precum şi reglementãrile privind regimul valutar, puse în aplicare;
b) taxe vamale - totalitatea taxelor, drepturilor, redevenţelor sau impozitelor diverse care sunt reţinute şi percepute pe teritoriile statelor pãrţilor contractante, ca urmare a aplicãrii legislaţiei vamale, fãrã a include însã taxele şi impozitele a cãror valoare este limitatã la costurile aproximative ale serviciilor prestate;
c) administraţie vamalã - Direcţia Generalã a Vamilor din România şi Direcţia Federala a Vamilor din Republica Federala Iugoslavia;
d) autoritatea solicitanta - administraţia vamalã a partii contractante care formuleazã o cerere de asistenta în domeniul vamal;
e) autoritatea solicitatã - administraţia vamalã a partii contractante care primeşte o cerere de asistenta în domeniul vamal;
f) infracţiuni şi contravenţii vamale - fapte calificate ca încãlcãri sau tentative de încãlcare a legislaţiei vamale a fiecãrei pãrţi contractante.
ART. 2
Domeniul de aplicare
1. Pãrţile contractante îşi acorda reciproc asistenta, în modul şi în condiţiile stabilite prin prezentul acord, pentru asigurarea aplicãrii corecte a legislaţiei vamale, în special prin prevenirea, depistarea şi investigarea infracţiunilor şi a contravenţiilor la aceasta legislaţie.
2. Asistenta în domeniul vamal, în conformitate cu prezentul acord, se asigura de cãtre administraţiile vamale ale pãrţilor contractante. Aceasta nu va prejudicia prevederile referitoare la asistenta reciprocã în domeniul penal. Aceasta nu se aplica nici informaţiilor obţinute la cererea autoritãţilor judiciare, în virtutea puterii exercitate, dacã autoritãţile respective nu hotãrãsc altfel.
ART. 3
Asistenta la cerere
1. Autoritatea solicitatã comunica autoritãţii solicitante orice informaţie utila pentru a i se da posibilitatea sa se asigure ca legislaţia vamalã este corect aplicatã, inclusiv informaţii despre operaţiunile constatate sau presupuse a contraveni legislaţiei vamale.
2. Autoritatea solicitatã informeazã autoritatea solicitanta dacã mãrfurile exportate de pe teritoriul statului uneia dintre pãrţile contractante au fost în mod legal importate pe teritoriul statului celeilalte pãrţi contractante, specificand, dacã este cazul, regimul vamal aplicat mãrfurilor.
3. Autoritatea solicitatã ia mãsurile necesare pentru asigurarea supravegherii şi pentru informarea asupra:
a) persoanelor fizice sau juridice despre care exista motive temeinice sa se creadã ca savarsesc sau au sãvârşit infracţiuni ori contravenţii la legislaţia vamalã;
b) circulaţiei mãrfurilor semnalata ca putând da naştere unor încãlcãri importante ale legislaţiei vamale (în mod special mãrfuri, cum ar fi: armament, muniţii, stupefiante, substanţe toxice, bunuri de patrimoniu etc.);
c) mijloacelor de transport despre care exista motive temeinice sa se creadã ca au fost, sunt sau pot fi folosite pentru încãlcarea legislaţiei vamale.
ART. 4
Asistenta spontana
Administraţiile vamale ale pãrţilor contractante îşi acorda reciproc asistenta în domeniile care ţin de competenta lor, dacã ele considera ca acest lucru este necesar în vederea aplicãrii corecte a legislaţiei vamale, îndeosebi când obţin informaţii referitoare la:
a) operaţiuni care au contravenit, contravin sau ar contraveni acestei legislaţii şi care pot interesa cealaltã parte contractantã;
b) mijloace şi metode noi folosite în realizarea acestor operaţiuni;
c) mãrfuri cunoscute ca fãcând obiectul unei încãlcãri importante a legislaţiei vamale care reglementeazã importul, exportul, tranzitul sau orice alt regim vamal.
ART. 5
Comunicare/Notificare
Autoritatea solicitatã ia, în conformitate cu legislaţia sa, toate mãsurile necesare în scopul:
a) comunicãrii tuturor documentelor necesare;
b) notificãrii oricãrei hotãrâri care intra în obiectul de activitate al prezentului acord.
Comunicãrile se fac în conformitate cu art. 6 paragraful 3.
ART. 6
Forma şi conţinutul cererilor de asistenta
1. Cererile, în conformitate cu prezentul acord, sunt formulate în scris. Documentele necesare în vederea formularii rãspunsului la aceste cereri însoţesc cererea respectiva. În cazul unor urgente pot fi acceptate cereri verbale, dar acestea trebuie confirmate imediat în scris.
2. Cererile prezentate în conformitate cu paragraful 1 conţin urmãtoarele informaţii:
a) autoritatea solicitanta;
b) mãsura solicitatã;
c) obiectul şi motivul cererii;
d) legile, reglementãrile şi alte elemente juridice implicate;
e) indicaţii cat mai exacte şi cuprinzatoare despre persoanele fizice sau juridice care constituie obiectul investigatiilor;
f) un rezumat al faptelor relevante în legatura cu obiectul investigatiilor.
3. Cererile sunt redactate în limba oficialã a autoritãţilor solicitate sau într-o limba acceptatã de acestea.
4. Dacã o cerere nu îndeplineşte condiţiile formale, poate fi cerutã corectarea sau completarea ei.
ART. 7
Rezolvarea cererilor
1. Cererile de asistenta sunt satisfacute în conformitate cu legile sau cu alte reglementãri legale ale partii contractante solicitate.
2. Functionarii autorizaţi ai unei pãrţi contractante pot, cu acordul celeilalte pãrţi contractante implicate şi în condiţiile puse de aceasta din urma, sa obţinã de la autoritãţile solicitate sau de la alta autoritate pentru care rãspunde autoritatea solicitatã informaţii referitoare la infracţiunea sau contravenţia la legislaţia vamalã, de care are nevoie autoritatea solicitanta în sensul prezentului acord.
3. Functionarii unei pãrţi contractante pot, cu acordul celeilalte pãrţi contractante, sa fie prezenţi la investigaţiile efectuate pe teritoriul statului acesteia din urma.
ART. 8
Forma de comunicare a informaţiilor
1. Autoritatea solicitatã comunica rezultatele investigatiilor autoritãţii solicitante, sub forma de documente, rapoarte şi texte similare.
2. Furnizarea documentelor prevãzute la paragraful 1 poate fi înlocuitã cu informaţii transmise prin reţeaua de calculatoare, sub orice forma şi în acelaşi scop.
ART. 9
Derogãri de la obligaţia de a acorda asistenta
1. Pãrţile contractante pot refuza acordarea asistenţei prevãzute în prezentul acord, în cazul în care o astfel de asistenta:
a) este susceptibilã de a prejudicia suveranitatea, ordinea publica, securitatea sau alte interese naţionale;
b) implica violarea unui secret industrial, comercial sau profesional.
2. Dacã autoritatea solicitanta cere o asistenta pe care ea însãşi nu ar putea sa o acorde dacã i-ar fi cerutã, ea atrage atenţia în cerere asupra acestui fapt. În acest caz autoritatea solicitatã hotãrãşte asupra modalitatii de a rãspunde unei astfel de cereri.
3. Dacã asistenta este refuzatã, hotãrârea şi motivele trebuie notificate imediat autoritãţii solicitante.
ART. 10
Obligaţia de a respecta secretul
1. Orice informaţie comunicatã sub orice forma, în conformitate cu prezentul acord, are caracter confidenţial. Ea reprezintã un secret profesional şi beneficiazã de protecţia acordatã prin legile aplicabile în domeniul respectiv de cãtre partea contractantã care a primit-o.
2. La cerere, administraţia vamalã a partii contractante care primeşte informaţiile va informa administraţia vamalã care le furnizeazã despre utilizarea acestora şi despre rezultatele obţinute.
3. Datele nominale pot fi transmise numai administraţiilor vamale şi, în cazul în care ele sunt necesare unei urmãriri penale, parchetelor şi autoritãţilor judiciare. Orice alta persoana sau autoritate poate obţine astfel de informaţii numai în baza aprobãrii prealabile a autoritãţii care le furnizeazã.
4. Administraţia vamalã care furnizeazã informaţia certifica exactitatea acesteia. Dacã se constata ca informaţia furnizatã a fost inexactã sau trebuie distrusa, administraţia vamalã beneficiara este informatã imediat. Aceasta din urma este obligatã sa efectueze corectura sau sa distruga informaţia.
5. Persoana implicata poate obţine, la cerere, informaţii despre datele stocate, care o privesc direct, şi despre scopul acestei stocari.
ART. 11
Folosirea informaţiilor
1. Informaţiile obţinute vor fi folosite numai în scopul aplicãrii prevederilor prezentului acord şi nu pot fi folosite în alte scopuri decât cu acordul prealabil, în scris, al administraţiei vamale care a furnizat informaţiile, acestea fiind, de altfel, supuse restrictiilor impuse de aceasta autoritate. Aceste prevederi nu se aplica informaţiilor referitoare la infracţiunile legate de stupefiante şi de substanţe psihotrope, care pot fi transmise celorlalte autoritãţi direct implicate în lupta impotriva traficului ilicit de stupefiante, în limitele art. 2.
2. Paragraful 1 din prezentul articol nu impiedica folosirea informaţiilor în acţiuni judiciare sau administrative, iniţiate ca urmare a nerespectãrii legislaţiei vamale.
3. Administraţiile vamale ale pãrţilor contractante pot folosi în evidentele lor, precum şi în procedurile administrative şi judiciare rapoarte, mãrturii, informaţii şi documente obţinute în conformitate cu prevederile prezentului acord.
ART. 12
Experţi şi martori
1. O persoana oficialã a unei autoritãţi solicitate poate fi autorizata, numai cu acordul sau, sa compara, în limitele fixate de aceasta autoritate, ca expert sau ca martor în procese judiciare sau administrative angajate în domeniile la care se referã prezentul acord, în jurisdicţia celeilalte pãrţi contractante, şi sa prezinte obiectele, documentele sau copiile autentificate de pe acestea, ce pot fi necesare procedurii. Cererea pentru o astfel de acţiune trebuie sa indice cu precizie în ce problema, cu ce titlu şi în ce calitate va fi interogatã persoana oficialã.
2. Administraţia vamalã solicitanta ia toate mãsurile pentru asigurarea integritãţii corporale a acestor persoane pe timpul prezentei pe teritoriul sau, în conformitate cu prevederile paragrafului precedent al acestui articol. Cheltuielile de deplasare pentru aceste persoane vor fi suportate de administraţia vamalã solicitanta.
ART. 13
Cheltuieli de asistenta
Pãrţile contractante renunţa la toate pretenţiile de rambursare a cheltuielilor rezultate din aplicarea prezentului acord, cu excepţia cheltuielilor la care se referã art. 12 paragraful 2.
ART. 14
Aplicare
1. Aplicarea prezentului acord este încredinţatã Direcţiei Generale a Vamilor din România, pe de o parte, şi Direcţiei Federale a Vamilor din Republica Federala Iugoslavia, pe de alta parte. Ele decid asupra tuturor mãsurilor şi dispoziţiilor practice necesare pentru aplicarea sa, ţinând seama de reglementãrile în vigoare în domeniul protecţiei datelor. Ele pot propune organismelor competente modificãrile care considera ca ar trebui sa fie aduse prezentului acord.
2. Administraţiile vamale ale pãrţilor contractante se consulta şi se informeazã reciproc, în permanenta, cu privire la modalitãţile de aplicare adoptate în conformitate cu prevederile prezentului articol.
3. În vederea promovãrii colaborãrii dintre administraţiile vamale ale pãrţilor contractante şi a creãrii celor mai bune condiţii pentru aplicarea prezentului acord se va infiinta o comisie mixtã vamalã care se va întruni în funcţie de necesitaţi şi nu mai puţin de o data pe an, alternativ în România şi în Republica Federala Iugoslavia.
ART. 15
1. Administraţiile vamale ale celor doua state vor putea încheia înţelegeri cu privire la simplificarea şi accelerarea controlului vamal al mãrfurilor şi cãlãtorilor, precum şi al mijloacelor de transport. În acest scop vor face schimb de liste cuprinzând unitãţile vamale care funcţioneazã la frontiera comuna, atribuţiile acestora, precum şi orarul lor de funcţionare şi, când este cazul, modificãrile survenite.
2. Administraţiile vamale se vor preocupa de punerea în concordanta a competentelor (tipul de trecere a frontierei, de control vamal şi al celorlalte autoritãţi de frontiera) şi a orarelor de funcţionare a unitãţilor vamale de frontiera.
ART. 16
1. Prezentul acord este încheiat pentru o perioada nelimitatã, dar fiecare dintre pãrţile contractante îl poate denunta printr-o notificare înaintatã pe cale diplomaticã.
2. Denunţarea va deveni efectivã dupã 3 luni de la data notificãrii ei celeilalte pãrţi contractante.
3. Procedurile în curs de derulare în momentul denunţãrii trebuie încheiate în conformitate cu dispoziţiile prezentului acord.
ART. 17
1. Prezentul acord va intra în vigoare în a 30-a zi de la data primirii ultimei notificãri pe cale diplomaticã prin care pãrţile contractante se informeazã reciproc cu privire la îndeplinirea procedurilor cerute de legislaţia lor interna pentru intrarea sa în vigoare.
2. O data cu intrarea în vigoare a acestui acord îşi înceteazã aplicabilitatea Convenţia dintre Guvernul Republicii Socialiste România şi Guvernul Republicii Socialiste Federative Iugoslavia privind colaborarea vamalã, încheiatã la Bucureşti la 24 aprilie 1970.
Semnat la Belgrad la 14 ianuarie 1998, în doua exemplare originale, fiecare în limba romana şi în limba sarba, ambele texte fiind egal autentice.

Pentru Guvernul României,
Nini Sapunaru

Pentru Guvernul federal
al Republicii Federale Iugoslavia,
Mihalj Kertes

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016