Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 12 din 4 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 12 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 16 din 10 ianuarie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, cu personalitate juridicã.
(2) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor aplica strategia şi Programul Guvernului, în vederea promovãrii politicilor în domeniile: agricultura, industrie alimentara, dezvoltare ruralã, sanitar-veterinar şi al pãdurilor.
(3) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor are rolul de a asigura dezvoltarea agriculturii şi industriei alimentare româneşti, în conformitate cu cerinţele economiei de piata, şi de a utiliza mecanismele financiare pentru stimularea şi valorificarea producţiei în domeniul agroalimentar.
(4) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor este autoritatea de implementare a Planului naţional pentru agricultura şi dezvoltare ruralã.
(5) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor este autoritatea care asigura dezvoltarea durabila a fondului forestier naţional, gospodãrirea şi exploatarea lui raţionalã, precum şi a vegetatiei forestiere din afarã acestuia.
ART. 2
Sediul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor este în municipiul Bucureşti, bd Carol I nr. 24, sectorul 3.

CAP. 2
Structuri şi atribuţii
SECŢIUNEA 1
Structura
ART. 3
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor este prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor se pot organiza servicii, birouri şi colective temporare şi se poate stabili numãrul posturilor de conducere.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, care se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
ART. 4
(1) Se constituie, în condiţiile legii, în subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, Unitatea de Management a Proiectului, denumita în continuare UMP, condusã de un director de proiect, pentru asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP vor fi stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
(3) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor numeşte personalul UMP şi stabileşte competentele directorului de proiect.
ART. 5
(1) Unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea şi în coordonarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile, structura organizatoricã, statele de funcţii şi numãrul de personal pentru instituţiile publice din subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
(3) Numirea în funcţiile de director general, director general adjunct, director, director adjunct, inginer-şef, director economic, contabil-şef şi asimilaţii lor la unitãţile din subordine, precum şi la Regia Nationala a Pãdurilor se face prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţii
ART. 6
În realizarea obiectului sau de activitate, stabilit de legislaţia în vigoare, Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura implementarea politicilor guvernamentale în domeniile sale de activitate, potrivit reglementãrilor în vigoare;
b) elaboreazã strategii şi politici specifice în domeniile: agricultura, industrie alimentara, dezvoltare ruralã, sanitarveterinar şi al pãdurilor, pe care le supune Guvernului spre adoptare;
c) elaboreazã şi susţine, în domeniul sau de activitate, programe de dezvoltare ruralã, la nivel naţional, regional şi local;
d) elaboreazã studii şi fundamenteazã programe de dezvoltare a zonelor montane şi a zonelor rurale defavorizate, în colaborare cu Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei, cu organismele internaţionale în domeniu şi cu Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala;
e) coordoneazã activitatea de avizare, promovare, realizare şi monitorizare a obiectivelor de investiţii specifice;
f) elaboreazã studii şi propune programe de mecanizare, modernizare şi retehnologizare;
g) coordoneazã şi inventariaza, în domeniile sale, activitatea de patrimoniu a instituţiilor publice din subordine;
h) coordoneazã şi monitorizeazã concesionarea terenurilor aparţinând domeniului public sau privat al statului, aflate în administrarea unitãţilor de sub autoritatea sa, precum şi terenurile agricole sau terenurile aflate permanent sub luciu de apa, din administrarea societãţilor comerciale la care ministerul este acţionar;
i) coordoneazã executarea lucrãrilor de specialitate pentru punerea în posesie a persoanelor care beneficiazã de prevederile <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, ale <>Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 , ale Legii nr. 169/1997 şi ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 198/1999 privind privatizarea societãţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa;
j) fundamenteazã şi elaboreazã programe privind protecţia solului, a plantelor, a animalelor, a pãdurilor şi a mediului;
k) coordoneazã acţiunile de cooperare cu alte tari în domeniile sale de activitate şi asigura aplicarea, în condiţiile legislaţiei în vigoare, a convenţiilor şi acordurilor, precum şi controlul îndeplinirii obligaţiilor ce decurg din acestea;
l) iniţiazã acţiuni în domeniul sau de activitate privind integrarea europeanã; urmãreşte şi rãspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european de asociere şi din Strategia nationala de pregãtire pentru aderarea României la Uniunea Europeanã;
m) iniţiazã şi negociaza convenţii şi acorduri internaţionale în domeniul sau de activitate;
n) elaboreazã şi promoveazã politici salariale şi de resurse umane în domeniul sau de activitate;
o) asigura organizarea activitãţilor prevãzute de lege pentru apãrarea civilã şi pentru situaţii de mobilizare;
p) desfãşoarã activitãţi de control privind respectarea legislaţiei în domeniu, colaborand în acţiunile sale cu celelalte organe de control abilitate;
r) colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu alte organisme interne şi internaţionale interesate.
ART. 7
(1) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor are urmãtoarele atribuţii specifice:

A. În domeniul agriculturii şi alimentaţiei:
a) elaboreazã politici pe produs, în colaborare cu organizaţiile interprofesionale pe produs;
b) promoveazã programe şi proiecte de acte normative, pentru stimularea şi consolidarea pieţei;
c) propune amendarea periodicã, în funcţie de rezultate, a Planului naţional pentru agricultura şi dezvoltare ruralã;
d) colaboreazã cu asociaţiile şi fundaţiile de profil, în vederea sprijinirii producãtorilor agricoli, şi întreprinde acţiuni de asistenta şi consultanţa pentru susţinerea activitãţii acestora;
e) iniţiazã şi sprijinã acţiunile privind dezvoltarea serviciilor specifice pentru producãtorii agricoli, inclusiv prin dezvoltarea cooperaţiei rurale;
f) asigura coordonarea acţiunilor de implementare tehnica şi financiarã a Instrumentului special de preaderare pentru agricultura şi dezvoltare ruralã - Agenţia SAPARD;
g) acrediteazã şi controleazã, în condiţiile legii, agenţii economici care produc, prelucreaza şi comercializeazã produse agroalimentare;
h) elaboreazã proiecte de standarde pentru produsele agroalimentare, în conformitate cu prevederile standardelor Codex Alimentarius, compatibile cu normele FAO şi O.M.S.;
i) coordoneazã şi controleazã activitatea de pescuit şi piscicultura; ia mãsuri de protecţie a fondului piscicol prin inspecţia de specialitate, potrivit legislaţiei în vigoare;
j) coordoneazã şi controleazã activitatea de ameliorare şi de reproducţie a animalelor;
k) coordoneazã activitatea privind producerea, controlul calitãţii, comercializarea şi folosirea seminţelor şi a materialului sãditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante agricole;
l) organizeazã activitatea de protecţie a plantelor, stabileşte norme de carantina fitosanitara, controleazã modul de aplicare a lor şi avizeazã omologarea, producerea şi utilizarea pesticidelor, potrivit legislaţiei în vigoare;
m) coordoneazã activitatea şi elaboreazã strategia şi programele de restructurare şi privatizare ale societãţilor naţionale aflate sub autoritatea sa;
n) elaboreazã mãsuri şi asigura restructurarea şi privatizarea societãţilor comerciale pe acţiuni, cu capital majoritar de stat, din domeniul sau de activitate, şi exercita, în numele statului, toate drepturile ce decurg din calitatea de acţionar la societãţile comerciale ce deţin în administrare terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa;
o) controleazã modul în care sunt respectate normele privind evidenta, protecţia, folosirea şi ameliorarea fondului funciar de cãtre toţi deţinãtorii de terenuri cu destinaţie agricolã, indiferent de forma de proprietate;
p) avizeazã documentaţiile privind scoterea din circuitul agricol a terenurilor şi schimbarea categoriei de folosinta a terenului agricol, potrivit reglementãrilor în vigoare;
q) coordoneazã executarea lucrãrilor de geodezie, topografie, fotogrammetrie, cartografie în domeniul agriculturii, precum şi introducerea şi întreţinerea cadastrului agricol, cantitativ şi calitativ, şi asigura proiectarea şi aplicarea în teren a organizãrii teritoriului agricol;
r) coordoneazã programul privind realizarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare prioritare, potrivit legislaţiei în vigoare;
s) fundamenteazã şi elaboreazã programele prioritare de ameliorare a terenurilor agricole, privind calitatea solului şi pentru efectuarea de lucrãri agrochimice;
t) elaboreazã şi promoveazã programe de sustinere financiarã a producãtorilor agricoli şi urmãreşte derularea acestora;
u) întocmeşte şi monitorizeazã studii şi strategii privind promovarea produselor agroalimentare româneşti pe pieţe externe;
v) organizeazã şi coordoneazã, potrivit legii, activitãţile sanitare veterinare, inclusiv strategia în domeniu, de control al medicamentelor şi produselor biologice de uz veterinar, al alimentelor de origine animala şi al furajelor, stabileşte norme sanitare veterinare unice şi obligatorii pentru toate persoanele juridice şi fizice şi controleazã modul de aplicare a acestora, potrivit legii;
w) urmãreşte asigurarea unor standarde înalte de securitate a alimentaţiei, prin punerea în practica a unor mãsuri specifice care sa conducã la diminuarea incidentei şi la eliminarea bolilor transmisibile de la animale la om;
x) asigura prevenirea introducerii pe teritoriul României a unor boli exotice sau epizootice la animale, precum şi toate mãsurile sanitare veterinare ce vor fi luate în concordanta cu normele europene şi internaţionale;
y) coordoneazã activitatea de cercetare ştiinţificã şi tehnologicã agricolã, învãţãmântul agricol şi de perfecţionare profesionalã;

B. În domeniul pãdurilor
a) elaboreazã strategia de gospodãrire şi de exploatare raţionalã a resurselor fondului forestier naţional şi de vegetaţie forestierã din afarã acestuia;
b) elaboreazã regulamente, instrucţiuni şi norme tehnice specifice privind administrarea şi gospodãrirea durabila a fondului forestier naţional, a vegetatiei forestiere din afarã acestuia, a fondului cinegetic şi a celui piscicol din apele de munte;
c) coordoneazã şi controleazã activitatea de elaborare, în conceptie unitarã, a amenajamentelor silvice;
d) propune, pe baza amenajamentelor silvice, volumul maxim de masa lemnoasã care se exploateazã anual din pãduri şi din vegetatia forestierã, din afarã fondului forestier naţional, pe categorii de destinatari şi destinaţii, în conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice;
e) organizeazã cadastrul de specialitate în domeniul forestier, organizeazã şi tine evidenta terenurilor cu destinaţie forestierã şi a celor cu vegetaţie forestierã, din afarã fondului forestier, indiferent de natura proprietãţii, şi urmãreşte furnizarea datelor necesare în vederea realizãrii sistemului de cadastru general;
f) analizeazã şi, dupã caz, aproba, în condiţiile prevãzute de lege, solicitarile de scoatere definitiva sau temporarã din circuitul silvic a unor terenuri, precum şi regularizarea perimetrelor pãdurii, conform <>Legii nr. 26/1996 - Codul silvic, indiferent de natura proprietãţii;
g) coordoneazã, împreunã cu factorii responsabili interesaţi, acţiunile de impadurire a terenurilor degradate, inapte pentru alte folosinţe, înfiinţarea perdelelor forestiere de protecţie şi asigura o conceptie unitarã de amenajare a terenurilor degradate şi de corectare a torenţilor pe bazine hidrografice şi perimetre de ameliorare; fundamenteazã necesitatea asigurãrii resurselor financiare respective;
h) organizeazã sistemul de supraveghere a stãrii de sãnãtate a pãdurilor şi ia mãsuri pentru reconstructia forestierã a celor în declin;
i) urmãreşte şi sprijinã dezvoltarea reţelei de drumuri forestiere, urmãrind asigurarea fondurilor necesare, potrivit legii;
j) controleazã modul în care se asigura integritatea fondului forestier naţional şi a vegetatiei forestiere din afarã acestuia;
k) controleazã modul de exploatare, valorificare şi comercializare a tuturor produselor specifice fondului forestier, precum şi legalitatea circulaţiei acestora; controleazã legalitatea provenientei materialelor lemnoase de la instalaţiile de debitat lemn rotund;
l) organizeazã şi controleazã, potrivit legii, direct şi prin inspectoratele silvice teritoriale, respectarea regimului silvic din fondul forestier, indiferent de natura proprietãţii acestuia şi de modul de gospodãrire a vegetatiei forestiere din afarã fondului forestier, şi dispune mãsuri corespunzãtoare de inlaturare a situaţiilor care contravin reglementãrilor legale;
m) atribuie în gestiune, în condiţiile legii, fondurile de vanatoare şi exercita atribuţiile prevãzute de lege în domeniul cinegetic;
n) organizeazã şi controleazã, direct şi prin structurile proprii din teritoriu, modul de gestionare a vânatului, a fondurilor de vanatoare şi salmonicole, precum şi modul de organizare şi practicare a vanatorii şi pescuitului în apele de munte; ia, potrivit legii, mãsurile necesare privind respectarea reglementãrilor legale;
o) urmãreşte evoluţia stãrii fondului forestier naţional şi prezintã Guvernului rapoarte anuale;
p) colaboreazã cu instituţiile interesate la preluarea în fondul forestier al statului, în condiţiile legii, a terenurilor degradate, proprietate publica sau privatã, pentru ameliorarea cãrora deţinãtorii legali nu dispun de mijloacele necesare;
r) atesta persoanele fizice şi juridice pentru efectuarea de studii de teren, elaborarea documentaţiilor tehnico-economice, precum şi pentru executarea lucrãrilor de îmbunãtãţiri funciare în domeniul silvic.
(2) Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de activitate.

SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea
ART. 8
(1) Conducerea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor se exercita de cãtre ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
(2) Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor este sprijinit în activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat, ale cãror raspunderi şi atribuţii se stabilesc prin ordin al acestuia.
(3) În cazul în care, din diverse motive, ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor nu îşi poate îndeplini atribuţiile curente, acesta deleagã pe unul dintre secretarii de stat sa exercite aceste atribuţii.
(4) Pe lângã ministru funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul ministerului.
(5) Componenta şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
(6) Colegiul ministerului se întruneşte, la cererea şi sub preşedinţia ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea sa.
(7) Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor conduce activitatea ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţara sau din strãinãtate.
(8) Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor coordoneazã activitatea unitãţilor bugetare şi extrabugetare din subordine şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 34 din Legea nr. 72/1996 privind finanţele publice, în calitate de ordonator principal de credite.
(9) Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor coordoneazã activitatea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti".
(10) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor emite ordine şi instrucţiuni.

SECŢIUNEA a 4-a
Secretarul general
ART. 9
(1) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor este funcţionar public, numit pe baza de concurs sau prin examen, potrivit legii. Acesta asigura stabilitatea functionarii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor functionale între structurile ministerului.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pãdurilor.
(3) Principalele atribuţii şi responsabilitãţi ale secretarului general sunt urmãtoarele:
a) coordoneazã funcţionarea compartimentelor şi a activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi asigura legatura operativã dintre ministru şi conducãtorii tuturor compartimentelor din minister şi unitãţile subordonate;
b) conlucreaza cu compartimentul de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi cu secretarii generali din celelalte ministere în probleme de interes comun;
c) primeşte şi transmite spre avizare ministerelor proiectele de acte normative;
d) transmite Secretariatului General al Guvernului proiectele de acte normative iniţiate de Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor, pentru a fi discutate în şedinţele Guvernului;
e) urmãreşte şi asigura finalizarea actelor normative aprobate de Guvern, care au fost iniţiate de minister;
f) monitorizeazã şi controleazã elaborarea raportarilor periodice, prevãzute de reglementãrile în vigoare;
g) asigura structura optima de funcţionare cu personal a ministerului, pe baza atribuţiilor şi responsabilitãţilor stabilite prin actul normativ de organizare şi funcţionare;
h) coordoneazã şi rãspunde de intreaga activitate a ministerului privind resursele umane.
(4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor poate îndeplini şi alte atribuţii încredinţate de ministru, prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului.

CAP. 3
Dispoziţii finale şi tranzitorii
ART. 10
(1) Numãrul maxim de posturi la Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor este 354, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(2) Încadrarea personalului în numãrul de posturi aprobat se face în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 11
Direcţiile pentru ameliorare şi reproducţie în zootehnie judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, din subordinea Agenţiei Naţionale pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie "Prof. dr. G. K. Constantinescu", se reorganizeazã ca oficii pentru ameliorare şi reproducţie în zootehnie, cu personalitate juridicã, în subordinea direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 12
Oficiile de consultanţa agricolã judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, trec în subordinea direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 13
(1) Inspectoratele silvice teritoriale pentru controlul aplicãrii regimului silvic trec în subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi se reorganizeazã ca inspectorate teritoriale de regim silvic şi cinegetic, instituţii publice cu personalitate juridicã, finanţate de la bugetul de stat.
(2) Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic care se înfiinţeazã sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(3) În structura unitãţilor prevãzute la alin. (2) funcţioneazã ocoale de regim silvic şi oficii cinegetice, unitãţi fãrã personalitate juridicã, ale cãror atribuţii se stabilesc prin ordin al ministrului.
(4) Activul şi pasivul se preiau pe baza de protocol, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(5) Personalul încadrat în Direcţia generalã a pãdurilor din fostul Minister al Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului şi la serviciile specializate, precum şi cel încadrat în inspectoratele silvice teritoriale pentru controlul aplicãrii regimului silvic şi în oficiile cinegetice trece la Ministerul Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor.
(6) Personalul încadrat în unitãţile prevãzute la alin. (1) şi (2) se considera transferat.
ART. 14
Numãrul de autoturisme aflat în dotarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor şi consumul normat de carburant pentru acestea se stabilesc potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 15
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 16
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 6/1999 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 20 din 21 ianuarie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii,
alimentaţiei şi pãdurilor,
Ilie Sarbu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu



ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi
(exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului) = 354


MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTAŢIEI ŞI PĂDURILOR





┌──┤ Cabinet ministru|




│ Colegiul ministerului ├─┐ │ ┌────────────────────────┐
└────────────────────────────┘ │ ├─┤ Consilier diplomatic │
┌────────────────────────────┐ │ ┌────────┐ │ └────────────────────────┘
│ Corpul de control ├─┤ │MINISTRU│ │ ┌────────────────────────┐
│ al ministrului*) │ │ └───┬────┘ ├─┤ Purtãtor de cuvânt │
└────────────────────────────┘ ├───────┼────────────┤ │ şi relaţii mass media │
┌────────────────────────────┐ │ │ │ └────────────────────────┘
│ Agenţia SAPARD ├─┘ │ │ ┌────────────────────────┐
└────────────────────────────┘ │ └─┤Direcţia de audit intern│
│ └────────────────────────┘


┌────────────────┬────────────┼────────────────┬┬────────-───────────┐
│ │ │ ││ │ │
┌────────┴────────┐┌──────┴─────────┐┌─┴───────────────┐││┌──────-──────────┐ │
│ SECRETAR DE STAT││SECRETAR DE STAT││SECRETAR DE STAT ││││SECRETAR DE STAT │ │
│PENTRU RELAŢII CU││ DEZVOLTARE ││ POLITICI ŞI ││││ INTEGRARE │ │
│ PARLAMENTUL ││ RURALĂ ││ STRATEGII ││││ EUROPEANĂ ŞI │ │
└───┬─────────────┘└────┬───────────┘│ AGROALIMENTARE ││││ RELAŢII │ │
│ │ └────┬────────────┘│││ INTERNAŢIONALE │ │
│ ├──────┐ │ ││└─────────┬───────┘ │
│ ┌──┐ ┌────┴────┐ │ │ │└──────┐ │ ┌──┐ │
└─┤A │ │ B │ │ ┌─────┼────┐ ┌──┴─────┐ │ ├─┤N │ │
└──┘ └┬────────┘ │ ┌──┴──┐ │ ┌──┴──┐ │SECRETAR│ │ │ └──┘ │
│┌──┐ │ │ E │ │ │ I │ │GENERAL │ │ │ ┌──┐ │
├┤b1│ │ └┬────┘ │ └┬────┘ └───────┬┘ │ ├─┤O │ │
│└──┘ │ │┌──┐ │ │┌──┐ ┌──┐ │ │ │ └──┘ │
│ ┌──┐ │ ├┤e1│ │ ├┤i1│ │J ├─┤ │ │ ┌──┐ │
├─┤b2│ │ │└──┘ │ │└──┘0 └──┘ │ │ └─┤P │ │
│ └──┘ │ │ ┌──┐ │ │ ┌──┐ ┌──┐ │ │ └──┘ │
│ ┌──┐ │ └─┤e2│ │ └─┤i2│ │K ├─┤ │ │
└──┤b3│ │ └──┘ │ └──┘ └──┘ │ │ ┌────────┐ │
└──┘ │ ┌──┐ │ ┌──┐ ┌──┐ │ └─┤DIRECŢIA│ │
┌──┐│ │F ├─┼─┤H │ │L ├─┤ │GENERALĂ│ │
│C ├┤ └──┘ │ └──┘ └──┘ │ │ BUGET │ │
└──┘│ ┌─┴─┐ │ │ FINANŢE│ │
┌──┐ │ │ G │ ┌──┐ │ └┬───────┘ │
│D*├──┘ └───┘ │M ├─┘ │┌──┐ │
└──┘ └──┘ ├┤R │ │
│└──┘ │
│ ┌──┐ │
└─┤S │ │
└──┘ │

┌────────────┘
┌───────┴────────┐
│SECRETAR DE STAT│
│ PENTRU PODURI │
└──┬─────────────┘
│ ┌──┐
├─┤T │
│ └──┘
│ ┌──┐
├─┤U │
│ └──┘
│ ┌──┐
├───┤V │
│ └──┘
│ ┌──┐
└─┤X │
└──┘


A = Direcţia relaţii cu parlamentul şi organizaţii parteneriale

B = DIRECŢIA GENERALĂ DE DEZVOLTARE RURALĂ
b1 = Direcţia programe şi strategii dezvoltare ruralã
b2 = Direcţia de implementare proiecte şi programe dezvoltare ruralã
b3 = Direcţia servicii în mediul rural

C = Direcţia cercetare şi învãţãmânt

D = Agenţia Nationala a Zonei Montane*)

E = DIRECŢIA GENERALĂ STRATEGII ŞI POLITICI ÎN AGRICULTURA ŞI INDUSTRIA ALIMENTARA
e1 = Direcţia politici şi evaluãri în agricultura şi industria alimentara
e2 = Direcţia standarde, mãrci şi licenţe, calitatea alimentelor şi acreditare

F = Direcţia cadastru şi îmbunãtãţiri funciare

G = Direcţia Fitosanitara

H = Direcţia de strategii, sinteze şi statistici

I = DIRECŢIA GENERALĂ STRATEGII ŞI POLITICI ÎN ZOOTEHNIE
i1 = Direcţia politici şi evaluãri în zootehnie
i2 = Direcţia pescuit, piscicultura şi inspecţii

J = Direcţia juridicã

K = Direcţia managementul resurselor umane

L = Direcţia administrativã

M = Direcţia relaţii publice

N = Direcţia integrare europeanã

O = Direcţia programe şi relaţii internaţionale

P = Direcţia de promovarea investiţiilor strãine, exporturilor şi acorduri internaţionale

R = Direcţia buget, finanţe şi investiţii bugetare

S = Direcţia susţinerea producãtorilor agricoli

T = Direcţia strategii şi politici regim silvic

U = Inspecţia de stat a pãdurilor*)

V = Direcţia de vanatoare şi salmonicultura

X = Direcţia managementul pãdurilor private
-------------
*) Se organizeazã ca direcţie.
Anexa este reprodusa în facsimil.



ANEXA 2

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii,
Alimentaţiei şi Pãdurilor

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat

1. Direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene
şi a municipiului Bucureşti - servicii publice descentralizate, inclusiv
fostele direcţii fitosanitare judeţene şi a municipiului Bucureşti şi
unitãţile subordonate
2. Oficiile de cadastru agricol şi organizarea teritoriului agricol judeţene
şi al municipiului Bucureşti
3. Agenţia Nationala de Consultanţa Agricolã
4. Agenţia Nationala pentru Ameliorare şi Reproducţie în Zootehnie
"Prof. dr. G.K. Constantinescu"
5. Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara
6. Centrul de Calcul
7. Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare în Carpaţi
8. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava
9. Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi cinegetic

NOTA:
Numãrul maxim de posturi finanţate de la bugetul de stat pentru
instituţiile prevãzute la cap. I este de 13.325.

II. Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat şi din venituri
extrabugetare

1. Agenţia Nationala Sanitarã Veterinara cu unitãţile din subordine
2. Agenţia Domeniilor Statului
3. Agenţia SAPARD
4. Laboratorul Central pentru Controlul Calitãţii Seminţelor şi
Materialului Sãditor
5. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi
materialului sãditor
6. Institutul de Stat pentru Testarea şi Înregistrarea Soiurilor
7. Oficiul Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri şi
Alte Produse Vitivinicole

III. Alte unitãţi finanţate din venituri extrabugetare

1. Institutul de Cadastru şi Organizarea Teritoriului Agricol
2. Institutul pentru Resurse Agroalimentare

IV. Unitãţi cu finanţare externa şi de la bugetul de stat

- Unitatea de management de proiect (UMP)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




UNITĂŢILE
care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Agriculturii,
Alimentaţiei şi Pãdurilor

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Nationala "Îmbunãtãţiri Funciare" - S.A.
2. Societatea Nationala "Tutunul Romanesc" - S.A.
3. Societatea Nationala "Cai de Rasa" - S.A.
4. Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A.
5. Societatea Nationala a Produselor Agricole - S.A.
6. Societatea Comercialã de Cercetare-Dezvoltare "Ceder" - S.A.
7. Regia Nationala a Pãdurilor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



UNITĂŢILE
care funcţioneazã în coordonarea Ministerului Agriculturii, Alimentaţiei şi Pãdurilor

- Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti" (sursa de finanţare: venituri extrabugetare)



ANEXA 3

Inspectoratele silvice teritoriale şi oficiile teritoriale de
vanatoare care se desfiinţeazã şi unitãţile care preiau activitatea

─────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────
UNITĂŢILE CARE SE │ UNITĂŢILE CARE PREIAU
DESFIINŢEAZĂ │ ACTIVITATEA
─────────────┬───────────────┼──────────────┬───────────────────────┬──────────
UNITATEA │ SEDIUL │ UNITATEA │ SEDIUL │ JUDEŢE
│ │ │ │ARONDATE
├───────┬───────┤ ├──────────────┬────────┤
│STRADA,│ │ │ STRADA, │ │
│NUMĂRUL│ │ │ NUMĂRUL │ │
│ ŞI │JUDEŢUL│ │ ŞI │JUDEŢUL │
│LOCALI-│ │ │ LOCALI- │ │
│TATEA │ │ │ TATEA │ │
─────────────┴───────┴───────┴──────────────┴──────────────┴────────┴──────────
1. Inspecto- Closca Braşov Inspectoratul Closca nr. 31, Braşov Braşov,
ratul nr. 31 teritorial de Braşov Sibiu
silvic Braşov regim silvic
teritorial şi cinegetic
Braşov Braşov
Inspectoratul General Bistrita- Bistrita-
teritorial de Grigore Balan Nasaud Nasaud,
regim silvic nr. 21, Mures
şi cinegetic Bistrita
Bistrita
Inspectoratul Karoly Covasna Covasna
teritorial de nr. 5A,
regim silvic Sfantu
şi cinegetic Gheorghe
Covasna
Inspectoratul George Harghita Harghita
teritorial de Cosbuc nr. 78,
regim silvic Miercurea-Ciuc
şi cinegetic
Harghita
Inspectoratul Mihai Hunedoara Alba
teritorial de Viteazul Iulia,
regim silvic nr.10, Hunedoara
şi cinegetic Deva
Hunedoara
2. Inspecto- Mareşal Buzau Inspectoratul Mareşal Buzau Brãila,
ratul Antonescu teritorial de Antonescu Buzau,
silvic nr. 5, regim silvic nr. 5, Buzau Constanta,
teritorial Buzau şi cinegetic Galaţi,
Buzau Buzau Vrancea,
Tulcea
3. Inspecto- Magheru Muni- Inspectoratul Magheru Munici- Calarasi,
ratul nr. 31, cipiul teritorial nr. 31, piul Giurgiu,
silvic secto- Bucu- de regim sectorul 1, Bucu- Ialomita,
teritorial rul 1, resti silvic şi Bucureşti resti Ilfov,
Bucureşti Bucu- cinegetic Teleorman
resti Bucureşti
Inspectoratul Iuliu Maniu Prahova Dambovita,
teritorial de nr. 3, Prahova
regim silvic Ploiesti
şi cinegetic
Prahova
4. Inspecto- Iancu Dolj Inspectoratul Colonel Gorj Gorj,
ratul Jianu teritorial de Dumitru Mehedinti,
silvic nr. 15, regim silvic Petrescu nr. 3, Dolj
teritorial Craiova şi cinegetic Targu Jiu
Craiov Gorj
Inspectoratul Carol I Valcea Arges,
teritorial de nr. 37, Olt,
regim silvic Ramnicu Valcea
şi cinegetic Valcea
Valcea
5. Inspecto- George Iaşi Inspectoratul 1 Mai nr. 6, Suceava Botosani,
ratul Cosbuc teritorial de Suceava Iaşi,
silvic nr. 9, regim silvic Suceava
tritorial Iaşi şi cinegetic
Iaşi Suceava
Inspectoratul Nicolae Bacau Bacau,
teritorial de Titulescu Piatra-
regim silvic nr. 15, Neamt,
şi cinegetic Bacau Vaslui
Bacau
6. Inspecto- 16 Fe- Timis Inspectoratul 16 Februarie Timis Arad,
ratul bruarie teritorial de nr. 7, Timis
silvic nr. 7, regim silvic Timişoara
teritorial Timişoara şi cinegetic
Timişoara Timis
Inspectoratul Petru Maior Caras- Caras-
teritorial de nr. 69 A, Severin Severin
regim silvic Resita
şi cinegetic
Caras-Severin
7. Inspecto- 1 Mai Salaj Inspectoratul 1 Mai nr. 1, Salaj Bihor,
ratul teritorial de Zalau Cluj,
silvic regim silvic Salaj
teritorial şi cinegetic
Zalau Salaj
Inspectoratul Fabricii Satu Mare Satu Mare,
teritorial de nr. 80, Maramures
regim silvic Satu Mare
şi cinegetic
Satu Mare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016