Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 110 din 18 februarie 2009  privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 110 din 18 februarie 2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 127 din 2 martie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 6 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, cu buget şi patrimoniu proprii, în subordinea Ministerului Finanţelor Publice, în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(2) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor asigurã aplicarea politicii vamale şi în domeniul accizelor şi exercitã atribuţiile stabilite prin lege.
(3) Sediul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor este în municipiul Bucureşti, str. Matei Millo nr. 13, sectorul 1.
ART. 2
Autoritatea Naţionalã a Vãmilor asigurã aplicarea legislaţiei în domeniul vamal şi pentru accize, în mod uniform, imparţial, transparent şi nediscriminatoriu, tuturor persoanelor fizice şi juridice, indiferent de statutul lor juridic şi de forma de organizare şi funcţionare a acestora.
ART. 3
Modelul şi caracteristicile siglei Autoritãţii Naţionale a Vãmilor sunt prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. aplicã în domeniul vamal şi pentru accize mãsurile specifice rezultate din programele guvernamentale şi din reglementãrile vamale şi pentru accize şi alte dispoziţii aplicabile mãrfurilor aflate sub supraveghere vamalã şi fiscalã pentru accize sau supuse controlului vamal şi fiscal pentru accize;
2. organizeazã, îndrumã şi controleazã activitatea direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, a direcţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale, precum şi a birourilor vamale din subordine;
3. urmãreşte şi supravegheazã respectarea reglementãrilor vamale pe întregul teritoriu al ţãrii şi exercitã controlul specific, potrivit legislaţiei în vigoare;
4. ia mãsuri pentru prevenirea, combaterea şi sancţionarea contravenţiilor, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
5. participã împreunã cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul vamal şi al accizelor;
6. aplicã prevederile Tarifului vamal şi ale altor acte normative referitoare la acesta;
7. aplicã prevederile legale prin care se transpun directivele Comisiei Europene privind originea preferenţialã şi nepreferenţialã a mãrfurilor şi elaboreazã metodologii pentru aplicarea regulilor de origine preferenţiale cuprinse în protocoalele de reguli de origine la acordurile încheiate de Uniunea Europeanã;
8. asigurã aplicarea prevederilor cu caracter vamal din acordurile, convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte;
9. urmãreşte aplicarea corectã a regulilor generale de interpretare a Nomenclaturii Sistemului armonizat şi de evaluare în vamã a mãrfurilor, precum şi a prevederilor actelor normative referitoare la taxele vamale, taxa pe valoarea adãugatã, accize şi alte drepturi vamale;
10. elaboreazã norme metodologice pentru organele proprii de control şi le supune spre aprobare preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
11. elaboreazã şi adoptã norme tehnice de aplicare a prevederilor Regulamentului vamal;
12. elaboreazã propuneri privind sistematizarea legislaţiei vamale;
13. acţioneazã pentru îndeplinirea programelor privind integrarea vamalã europeanã;
14. coordoneazã, îndrumã şi controleazã activitatea direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, a direcţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale şi a birourilor vamale pe linia prevenirii şi combaterii traficului ilicit de droguri, arme, explozivi, alte produse cu regim special, obiecte din patrimoniul cultural naţional; urmãreşte, în cooperare cu celelalte organe abilitate ale statului, cazurile de spãlare a banilor prin operaţiuni vamale;
15. verificã modul de declarare de cãtre titularul operaţiunii vamale sau de cãtre reprezentantul sãu a drepturilor de import şi a altor drepturi legal datorate reprezentând impozite şi taxe care, potrivit legii, sunt în atribuţia autoritãţii vamale; încaseazã şi vireazã aceste drepturi; stabileşte, prin controlul ulterior al declaraţiilor, diferenţele şi asigurã încasarea sau, dupã caz, rambursarea ori remiterea acestora; aplicã formele şi instrumentele de platã şi de garantare a drepturilor de import şi a altor impozite şi taxe aflate în competenţa sa;
16. controleazã mijloacele de transport încãrcate cu mãrfuri de import, export sau aflate în tranzit, precum şi bagajele însoţite ori neînsoţite ale cãlãtorilor care trec frontiera de stat a României şi verificã legalitatea şi regimul vamal ale acestora, potrivit reglementãrilor vamale în vigoare; reţine, în vederea confiscãrii, mãrfurile care fac obiectul unor abateri de la legislaţia vamalã şi pentru care legea prevede o astfel de sancţiune;
17. verificã, potrivit reglementãrilor vamale în vigoare, pe timp de zi şi de noapte, clãdiri, depozite, terenuri, sedii şi alte obiective şi poate preleva, în condiţiile legii, probe pe care le analizeazã în laboratoarele proprii sau agreate în vederea identificãrii şi expertizãrii mãrfurilor supuse vãmuirii;
18. efectueazã investigaţii, supravegheri şi verificãri, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, în cazurile în care sunt semnalate situaţii de încãlcare a legislaţiei vamale de cãtre persoane fizice şi juridice; verificã registre, corespondenţa şi alte forme de evidenţã şi are dreptul de a cere oricãrei persoane fizice sau juridice sã prezinte, fãrã platã, documentaţia şi informaţiile privind operaţiunile vamale;
19. exercitã controlul ulterior, conform reglementãrilor vamale;
20. asigurã sistemul informatic integrat vamal, datele şi prelucrãrile acestora pentru statistica vamalã şi de comerţ exterior; gestioneazã informaţiile cu privire la colectarea datoriei vamale;
21. reprezintã în faţa instanţelor, direct sau prin organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, interesele statului în cazurile de încãlcare a normelor vamale;
22. asigurã, prin intermediul Biroului central, înfiinţat conform <>art. 202 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, transmiterea şi/sau primirea pe cale electronicã a informaţiilor privind acordarea asistenţei pentru recuperarea în România a unor creanţe stabilite într-un alt stat membru al Uniunii Europene, precum şi pentru recuperarea într-un alt stat membru al Uniunii Europene a creanţelor stabilite în România, potrivit competenţelor legale;
23. asigurã aplicarea prevederilor legale privind recuperarea în România a unor creanţe stabilite într-un alt stat membru al Uniunii Europene, precum şi a celor privind recuperarea într-un alt stat membru al Uniunii Europene a creanţelor stabilite în România, pentru creanţele pe care le administreazã potrivit legii;
24. întocmeşte studii, analize şi elaboreazã proiecte de acte normative privind organizarea activitãţii proprii, pe care le supune preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pentru a fi valorificate şi promovate;
25. face propuneri de avizare a proiectelor de acte normative elaborate de alte ministere şi instituţii centrale, care cuprind mãsuri referitoare la domeniul vamal;
26. aplicã legislaţia în ceea ce priveşte raporturile de serviciu şi raporturile de muncã ale personalului propriu;
27. organizeazã, prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã, programe de formare, pregãtire şi perfecţionare profesionalã a personalului vamal;
28. elaboreazã şi fundamenteazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli propriu, precum şi programul de investiţii, pe care le transmite Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã în vederea cuprinderii în bugetul centralizat al acesteia; asigurã execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
29. organizeazã şi asigurã alocarea, mişcarea, evidenţa şi controlul mijloacelor şi echipamentelor din dotare;
30. colaboreazã, pe bazã de protocol, cu structurile abilitate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi cu alte organe ale statului sau cu asociaţii patronale, cu atribuţii în aplicarea legii ori interesate în realizarea politicii vamale;
31. coopereazã, pe bazã de reciprocitate, cu autoritãţile vamale ale altor state, precum şi cu organismele internaţionale de specialitate, în vederea prevenirii, cercetãrii şi combaterii fraudelor vamale;
32. organizeazã şi executã controlul respectãrii prevederilor legale privind supravegherea mişcãrii produselor accizabile pe teritoriul naţional;
33. propune mãsuri cu privire la îmbunãtãţirea activitãţii de colectare şi încasare a accizelor şi de întãrire a capacitãţii de control în închiderea circuitelor mişcãrii produselor accizabile;
34. organizeazã şi acordã asistenţã de specialitate contribuabililor în domeniul mişcãrii produselor accizabile;
35. adoptã mãsurile necesare pentru asigurarea aplicãrii prevederilor Convenţiei privind utilizarea tehnologiei informaţiilor de cãtre serviciile vamale, încheiatã la 26 iulie 1995, în temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeanã (JO C 316 din 27 noiembrie 1995, p. 34), şi ale Convenţiei cu privire la asistenţa reciprocã şi cooperarea între administraţiile vamale, încheiatã la 18 decembrie 1997, în temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeanã (JO C 24 din 23 ianuarie 1998, p. 2);
36. administreazã şi gestioneazã, în cooperare cu autoritãţile vamale ale statelor membre ale Uniunii Europene, aspectele vamale ce decurg din aplicarea aranjamentului administrativ privind sistemul cotelor tarifare comunitare;
37. îndeplineşte atribuţiile legate de realizarea controalelor Fondului European de Garantare Agricolã, delegate de Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, în calitate de organism responsabil în plan naţional de derularea şi gestionarea fondurilor europene pentru agriculturã;
38. efectueazã gestionarea riscurilor pe bazã de surse şi de strategii naţionale şi internaţionale;
39. raporteazã Comisiei Europene cazurile de fraudã şi neregularitãţi privind drepturile vamale mai mari de 10.000 euro;
40. încaseazã şi contabilizeazã resursele proprii tradiţionale (taxe vamale, contribuţii agricole, taxe antidumping) ale bugetului comunitar;
41. întreprinde mãsurile speciale privind supravegherea producţiei, importului şi circulaţiei produselor accizabile, conform prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
42. îndeplineşte atribuţiile şi sarcinile prevãzute de lege în domeniul autorizãrii, atestãrii, avizãrii persoanelor juridice şi fizice care desfãşoarã activitãţi de producţie, îmbuteliere, ambalare, primire, deţinere, depozitare şi/sau expediere, comercializare, utilizare finalã a produselor accizabile;
43. controleazã, în condiţiile legii, mijloacele de transport încãrcate sau susceptibile a fi încãrcate cu produse accizabile aflate în mişcare intracomunitarã, verificã îndeplinirea condiţiilor legale cu privire la circulaţia intracomunitarã de produse accizabile, verificã, în condiţiile legii, pe timp de zi şi de noapte, clãdiri, depozite, terenuri, sedii şi alte obiective şi poate preleva, în condiţiile legii, probe pe care le analizeazã în laboratoarele proprii sau agreate, în vederea identificãrii şi expertizãrii produselor accizabile;
44. constatã şi sancţioneazã faptele care constituie contravenţii potrivit reglementãrilor fiscale referitoare la regimul produselor accizabile şi reţine, în vederea confiscãrii, mãrfurile care fac obiectul contravenţiei, pentru care legea prevede o astfel de sancţiune;
45. efectueazã investigaţii, supravegheri şi verificãri, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, în cazurile în care sunt semnalate situaţii de încãlcare a legislaţiei fiscale privind accizele de cãtre persoane fizice şi juridice;
46. efectueazã inspecţia fiscalã, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã, în domeniul produselor accizabile;
47. emite decizii de impunere în urma inspecţiei fiscale, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã, în domeniul produselor accizabile;
48. asigurã cooperarea administrativã în domeniul accizelor, în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 2.073/2004 privind cooperarea administrativã în domeniul accizelor;
49. organizeazã şi aplicã mãsuri de supraveghere fiscalã şi efectueazã controlul respectãrii prevederilor legale, naţionale şi comunitare, în cazul deplasãrii pe teritoriul naţional a produselor accizabile; îndeplineşte atribuţiile prevãzute de reglementãrile fiscale privind procedura de gestionare a documentelor administrative de însoţire, întocmite în cazul deplasãrii produselor accizabile în regim suspensiv;
50. colaboreazã cu instituţiile abilitate pentru transpunerea în practicã a mãsurilor ce se impun în vederea îndeplinirii atribuţiilor asumate prin Planul de acţiune Schengen;
51. realizeazã, prin intermediul direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, executarea silitã a drepturilor de import sau de export, a altor taxe şi impozite datorate statului, potrivit legii, în cadrul operaţiunilor vamale, a accesoriilor aferente acestora, a amenzilor şi a oricãror altor sume datorate bugetului general consolidat în temeiul unor titluri executorii, precum şi, în cazurile prevãzute de lege, a creanţelor stabilite într-un alt stat membru al Uniunii Europene, potrivit competenţelor legale;
52. îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de reglementãrile fiscale privind accizele.
(2) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor îndeplineşte toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte acte normative în vigoare.
ART. 5
(1) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor este condusã de un vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu rang de subsecretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. În subordinea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit legii, cabinetul demnitarului.
(2) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor reprezintã autoritatea vamalã în raporturile cu autoritãţile şi instituţiile publice, cu operatorii economici, cu celelalte persoane juridice şi fizice, precum şi cu orice alte organisme din ţarã sau din strãinãtate şi rãspunde în faţa preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sau a ministrului finanţelor publice, dupã caz, pentru întreaga activitate a sistemului vamal.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor emite, în condiţiile legii, ordine cu caracter individual sau normativ şi instrucţiuni de aplicare a reglementãrilor vamale.
(4) Ordinele cu caracter normativ şi instrucţiunile de aplicare a reglementãrilor vamale se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are calitatea de ordonator terţiar de credite şi poate delega aceastã calitate altor persoane împuternicite în acest scop. Prin actul de delegare se precizeazã limitele şi condiţiile delegãrii.
ART. 6
(1) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor poate delega unele competenţe ce îi revin în calitate de conducãtor al instituţiei altor funcţionari publici de conducere din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor.
(2) În cazul în care, din motive întemeiate, vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor nu îşi poate exercita atribuţiile prevãzute în actele normative în vigoare, delegarea competenţelor ca înlocuitor al acestuia se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Autoritãţii Naţionale a Vãmilor este prevãzutã în anexa nr. 2. Aparatul central şi unitãţile subordonate, respectiv direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale, birourile vamale de frontierã şi de interior şi punctele vamale, inclusiv serviciile, birourile şi alte compartimente funcţionale organizate în directa subordine a vicepreşedintelui, precum şi numãrul posturilor de conducere se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare.
(2) Directorii şi directorii adjuncţi din aparatul central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor sunt numiţi, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu avizul conform al ministrului finanţelor publice.
(3) Şefii de servicii, şefii de birouri şi ai altor compartimente funcţionale din aparatul central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor sunt numiţi prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, în condiţiile legii, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(4) Personalul de execuţie din aparatul central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor este numit prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, în condiţiile legii.
(5) Numãrul maxim de posturi pentru Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi unitãţile subordonate acesteia este de 4.586, inclusiv postul de demnitar şi cabinetul acestuia.
(6) Repartizarea numãrului maxim de posturi pe aparatul central şi pe unitãţile subordonate Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru aceste unitãţi conform alin. (5).
(7) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate redistribui prin ordin, între aparatul central, direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale, birourile vamale şi punctele vamale, posturile repartizate, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu încadrarea în numãrul de posturi aprobat pentru aceste unitãţi conform alin. (6).
(8) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are reprezentanţi permanenţi la Misiunea României pe lângã Uniunea Europeanã sau în cadrul altor organisme internaţionale care asigurã legãtura operativã pe probleme vamale. Desemnarea acestora se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat.
ART. 8
(1) Structura organizatoricã a direcţiilor, inclusiv serviciile, birourile şi alte compartimente funcţionale organizate în directa subordine a vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, şi numãrul posturilor de conducere din cadrul aparatului central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, precum şi structura organizatoricã a direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, a direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi a birourilor vamale, unitãţi subordonate Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare.
(2) Directorii executivi ai direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale şi directorii executivi ai direcţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale sunt numiţi, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu avizul conform al ministrului finanţelor publice.
(3) Directorii executivi adjuncţi ai direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, directorii executivi adjuncţi ai direcţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale, şefii de servicii, şefii de birouri şi ai altor compartimente funcţionale din structura direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale şi din structura direcţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale sunt numiţi prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, în condiţiile legii, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(4) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor poate delega directorilor executivi ai direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale calitatea de ordonatori terţiari de credite atât pentru activitatea proprie, cât şi pentru cea a direcţiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale şi birourile vamale subordonate.
(5) Şefii birourilor vamale şi adjuncţii acestora sunt numiţi prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în condiţiile legii.
ART. 9
(1) Statul de funcţii pentru aparatul central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se aprobã de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
(2) Statele de funcţii pentru direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, pentru direcţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale, precum şi pentru birourile vamale se aprobã de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
ART. 10
(1) Atribuţiile şi sarcinile structurilor funcţionale din aparatul central, precum şi din unitãţile subordonate ale Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
(2) Atribuţiile şi rãspunderile individuale ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din structura Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se stabilesc prin fişa postului, în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare şi cu legislaţia în vigoare.
(3) Rãspunderea personalului Autoritãţii Naţionale a Vãmilor este cea prevãzutã de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 10/2004 privind Statutul personalului vamal, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 243/2004 , cu modificãrile ulterioare, de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau, dupã caz, de <>Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Mobilitatea funcţionarilor publici din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se realizeazã, în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
(1) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are în dotare mijloace de transport auto şi navale, pentru activitãţi specifice, având structura, numãrul şi consumul de carburanţi prevãzute la pct. I din anexa nr. 3.
(2) Repartizarea sau, dupã caz, redistribuirea pe structuri ale Autoritãţii Naţionale a Vãmilor a mijloacelor de transport se face prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu încadrarea în normativele prevãzute la pct. I din anexa nr. 3.
(3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor în domeniul controlului antidrog şi al materialelor explozive, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are în dotare câini dresaţi, potrivit pct. II din anexa nr. 3.
ART. 12
Formarea şi perfecţionarea personalului vamal se realizeazã prin cursuri de pregãtire specifice domeniului de activitate, organizate la nivel central şi teritorial, prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã, precum şi de alţi furnizori de formare, în condiţiile legii. Pregãtirea profesionalã va fi efectuatã ca urmare a unei analize a necesarului, acordându-se prioritate formãrii de formatori. Întreaga pregãtire profesionalã a personalului vamal este coordonatã la nivel central, fiind organizatã o evidenţã a pregãtirii profesionale.
ART. 13
(1) Sumele necesare în vederea funcţionãrii Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se asigurã de la bugetul de stat.
(2) În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor ce îi revin, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor poate beneficia de consultanţã şi asistenţã din strãinãtate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare a pregãtirii personalului, în limita fondurilor bugetare alocate sau a altor surse atrase din ţarã ori din strãinãtate, potrivit legii.
ART. 14
(1) Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile judeţene şi consiliile locale asigurã, la cererea autoritãţii vamale, spaţiile corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii instituţiei vamale din desfãşurarea activitãţii instituţiei vamale din teritoriu sau, dupã caz, terenuri pentru construirea de sedii proprii, în condiţiile legii.
(2) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va propune, în programul propriu de investiţii, fondurile necesare pentru construirea de sedii proprii.
ART. 15
(1) Actele normative emise în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, continuã sã îşi producã efectele în mãsura în care nu contravin prevederilor prezentei hotãrâri.
(2) Trimiterile fãcute prin alte acte normative la <>Hotãrârea Guvernului nr. 495/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se considerã a fi fãcute la prezenta hotãrâre.
ART. 16
Toate formularele şi imprimatele cu regim special, emise sub antetul Ministerul Economiei şi Finanţelor - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã - Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, pot fi utilizate în continuare pânã la epuizarea stocurilor, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2009.
ART. 17
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 18
Încadrarea în numãrul de posturi şi în noua structurã organizatoricã se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, în termen de 30 de zile de la data intrãrii in vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 19
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 532/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 405 din 18 iunie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Bucureşti, 18 februarie 2009.
Nr. 110.


ANEXA 1

SIGLA
AUTORITĂŢII NAŢIONALE A VĂMILOR

Are urmãtoarele caracteristici: are formã ovalã, fondul este albastru, cu margine galbenã. În partea superioarã este redatã stema României, în culorile oficiale. Deasupra acesteia apare, pe fondul alb al unui drapel, inscripţia "ROMÂNIA", în culoare albastrã. În partea inferioarã a siglei apare inscripţia "VAMA", imprimatã în alb, iar dedesubt, simbolul "Mercur", inscripţionat în galben. Marginea de jos a ovalului este prezentatã în fald de drapel, cu fond alb, pe care sunt scrise cuvintele "DOUANE" şi "CUSTOMS".

______________
NOTĂ(CTCE)
Sigla AUTORITĂŢII NAŢIONALE A VĂMILOR se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 127 din 2 martie 2009, la pagina 11 (a se vedea imaginea asociatã).


ANEXA 2



Numãr maxim de posturi, inclusiv
demnitarul şi cabinetul acestuia = 4586


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autoritãţii Naţionale a Vãmilor

┌─────────────────────────────────────────────────────────┐
│ PREŞEDINTELE AGENŢIEI NAŢIONALE DE ADMINISTRARE FISCALĂ │
└───────────────────────────┬─────────────────────────────┘

┌───────┴────────┐ ┌────────────────────────┐
│ VICEPREŞEDINTE ├────┤ Cabinetul demnitarului │
└────────┬───────┘ └────────────────────────┘

┌────────────────────┼─────────────┬────────────────┐
│ │ │ │
┌──────────┴────────────┐ │ ┌──────────┴────┐ ┌─────────┴──────┐
│ Serviciul Integrare │ │ │Compartimentul │ │ Compartimentul │
│ Vamalã Europeanã şi │ │ │ Verificãri │ │ Audit Public │
│ Relaţii Internaţionale│ │ │ Interne │ │ Intern │
└───────────────────────┘ │ └───────────────┘ └────────────────┘
┌─────────┬─────────┬─────────┬──────┼─────┬──────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │
┌───┴────┐┌───┴────┐┌───┴────┐┌───┴────┐ │ ┌───┴────┐ ┌───┴────┐ ┌───┴──────┐
│DIRECŢIA││DIRECŢIA││ ││DIRECŢIA│ │ │DIRECŢIA│ │ │ │ DIRECŢIA │
│SUPRAVE-││TEHNICI ││ ││ECONOMI-│ │ │RESURSE │ │ │ │DE TEHNO- │
│ GHERE ││ DE ││DIRECŢIA││CĂ, IN- │ │ │ UMANE, │ │ │ │LOGIA IN- │
│ ACCIZE ││VĂMUIRE ││DE AUTO-││VESTIŢII│ │ │ORGANI- │ │DIRECŢIA│ │FORMAŢIEI,│
│ŞI OPE- ││ŞI TARIF││ RIZĂRI ││ŞI ADMI-│ │ │ ZARE │ │JURIDICĂ│ │COMUNICA- │
│ ŢIUNI ││ VAMAL ││ ││NISTRA- │ │ │GENERALĂ│ │ │ │ ŢII ŞI │
│ VAMALE ││ ││ ││REA SER-│ │ │ŞI PER- │ │ │ │STATISTICĂ│
│ ││ ││ ││VICIILOR│ │ │FECŢIO- │ │ │ │ VAMALĂ │
│ ││ ││ ││ │ │ │ NARE │ │ │ │ │
└────────┘└────────┘└────────┘└────────┘ | └────────┘ └────────┘ └──────────┘
┌─────────────────────┐
│ DIRECŢII REGIONALE │
│ PENTRU ACCIZE ŞI │
│ OPERAŢIUNI VAMALE │
└──────────┬──────────┘
┌────────────────────────┼──────────────────────┐
┌─────────┴────────┐ ┌─────────┴───────┐ ┌────────┴─────────┐
│DIRECŢII JUDEŢENE ├─┐ │ BIROURI VAMALE ├─┐ │ BIROURI VAMALE ├─┐
│ŞI A MUNICIPIULUI │ │ │ DE INTERIOR │ │ │ DE FRONTIERĂ │ │
│BUCUREŞTI PENTRU │ │ │ │ │ │ │ │
│ACCIZE ŞI OPERA- │ │ └─┬───────────────┘ │ └─┬────────────────┘ │
│ ŢIUNI VAMALE ├─┘ └─────────────────┘ └──────────────────┘
└──────────────────┘




ANEXA 3

DOTĂRI
I. MIJLOACE DE TRANSPORT


┌────┬──────────────┬────────────────────────────────┬────────┬────────────────┐
│Nr. │ Unitatea/ │ Tipul mijlocului de transport │ Numãrul│ Consumul maxim │
│crt.│ subunitatea │ │ maxim │ aprobat │
│ │ │ │ aprobat│ (lei) │
│ │ │ │(bucãţi)│ │
├────┼──────────────┼────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼──────────────┼────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ 1.│AUTORITATEA │- Autoturisme │ 8 │350 l/lunã │
│ │NAŢIONALĂ A ├────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ │VĂMILOR │- Autovehicule pentru transport │ │ │
│ │ │de marfã şi de persoane (activi-│ │ │
│ │ │tãţi de aprovizionare, deplasare│ │ │
│ │ │a personalului operativ, │ │ │
│ │ │protocol) │ 5 │350 l/lunã │
│ │ ├────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ │ │- Autoturisme operative │ │ │
│ │ │(supravegheri, însoţiri, │ │ │
│ │ │controale, investigaţii) │ 120 │350 l/lunã │
│ │ ├────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ │ │- Autovehicule (autoutilitare │ │ │
│ │ │pentru depistarea drogurilor, │ │ │
│ │ │substanţelor cu regim special, │ │ │
│ │ │prelevãri de probe, transportul │ │ │
│ │ │câinilor) │ 30 │350 l/lunã │
│ │ ├────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ │ │- Autoturism operativ (control, │ │ │
│ │ │inspecţii - unitate nuclearã) │ 9 │300 l/lunã │
│ │ ├────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ │ │- Autospeciale (laborator mobil │ │ │
│ │ │pentru control vamal cu raze X, │ │ │
│ │ │raze gamma) │ 11 │1.500 l/lunã │
├────┼──────────────┼────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ 2.│Direcţii │- Autoturisme │ 10 │350 l/lunã │
│ │regionale ├────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ │pentru accize │- Autovehicule pentru transport │ │ │
│ │şi operaţiuni │de marfã şi de persoane (acti- │ │ │
│ │vamale │vitãţi de aprovizionare, depla- │ │ │
│ │ │sare a personalului operativ, │ │ │
│ │ │protocol) │ 20 │350 l/lunã │
├────┼──────────────┼────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ 3.│Direcţii │- Autoturisme operative │ 100 │500 l/lunã │
│ │judeţene şi a ├────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ │municipiului │- Autoturisme operative (control│ │ │
│ │Bucureşti │pistã - pentru fiecare birou │ │ │
│ │pentru accize │vamal din aeroporturile │ │ │
│ │şi operaţiuni │internaţionale) │ 13 │150 l/lunã │
│ │vamale şi ├────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ │birouri vamale│- Autovehicule operative pentru │ │ │
│ │ │birourile vamale de frontierã │ │ │
│ │ │(transport de valori, de bunuri │ │ │
│ │ │confiscate, al personalului │ │ │
│ │ │operativ, supraveghere porturi, │ │ │
│ │ │zone libere) │ 22 │900 l/lunã │
│ │ ├────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ │ │- Autovehicule operative pentru │ │ │
│ │ │birourile vamale cu puncte │ │ │
│ │ │vamale între 5-90 km faţã de │ │ │
│ │ │localitatea de reşedinţã │ │ │
│ │ │(transport de valori, de bunuri │ │ │
│ │ │confiscate, al personalului │ │ │
│ │ │operativ) │ 22 │300 l/lunã │
│ │ ├────────────────────────────────┼────────┼────────────────┤
│ │ │- Şalupe pentru patrulare, │ 10 │80 l/orã pentru │
│ │ │control şi supraveghere vamalã, │ │maximum 60 de │
│ │ │în limitele de competenţã │ │ore/lunã │
│ │ │ │ 3 │100 l/orã pentru│
│ │ │ │ │maximum 60 de │
│ │ │ │ │ore/lunã │
└────┴──────────────┴────────────────────────────────┴────────┴────────────────┘




II. CÂINI


┌─────┬──────────────────────┬────────────────────────────────────────┬────────┐
│Nr. │ Unitatea │ Denumirea │ Numãrul│
│crt. │ │ │ maxim │
├─────┼──────────────────────┼────────────────────────────────────────┼────────┤
│ 1. │AUTORITATEA NAŢIONALĂ │Câini dresaţi pentru Serviciul antidrog │ 60 │
│ │A VĂMILOR │şi produse cu regim special │ │
└─────┴──────────────────────┴────────────────────────────────────────┴────────┘



NOTĂ:
a) Listele cu direcţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale şi birourile vamale de frontierã şi de interior (cu puncte vamale între 5-90 km faţã de localitãţile de reşedinţã), care au dreptul la autovehicule operative pentru transportul valorilor, bunurilor confiscate şi al personalului operativ, se aprobã de vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, la propunerile temeinic justificate ale directorilor executivi ai direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale.
b) Nu se considerã depãşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul de mijloace aprobat pentru Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale şi/sau birourile vamale.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016