Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 11 din 4 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Departamentului de Control al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 11 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Departamentului de Control al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 9 din 9 ianuarie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 alin. (2) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Departamentul de Control al Guvernului, denumit în continuare departament, este organizat şi funcţioneazã ca structura în aparatul de lucru al Guvernului, subordonat direct primului-ministru.
ART. 2
(1) Departamentul are competenta sa constate orice încãlcare a prevederilor actelor normative în vigoare, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în ministere, la alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului, a ministerelor sau sub autoritatea acestora, precum şi la autoritãţi administrative autonome.
(2) Atribuţiile principale ale departamentului sunt urmãtoarele:
a) verifica respectarea legislaţiei privind reforma economicã şi administrativã, procesul de privatizare şi postprivatizare, precum şi aplicarea mecanismelor economiei de piata;
b) controleazã şi verifica activitãţile şi acţiunile care pot avea legatura cu crima organizatã, corupţia şi care pot afecta siguranta nationala;
c) verifica modul de derulare a unor operaţiuni financiarbancare şi de asigurãri aflate în neconcordanta cu prevederile legale rezultate din hotãrârile Guvernului şi sunt în legatura cu fapte sãvârşite de funcţionari publici;
d) controleazã modul de constituire şi de administrare a stocurilor rezerva de stat, inclusiv a resurselor alocate acesteia;
e) controleazã modul de utilizare a creditelor guvernamentale, a celor garantate de Guvern, precum şi a celor acordate instituţiilor din subordinea Guvernului de cãtre organismele financiare internaţionale;
f) verifica fundamentarea şi utilizarea alocaţiilor şi subvenţiilor bugetare;
g) controleazã realizarea investiţiilor finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat;
h) verifica modul de administrare a patrimoniului instituţiilor publice;
i) verifica cauzele producerii avariilor la obiectivele economice de stat sau care pun în pericol asemenea obiective;
j) controleazã modul de asigurare a protecţiei economico-sociale şi a sãnãtãţii populaţiei;
k) analizeazã şi verifica activitatea organelor de control din ministere şi din instituţiile subordonate Guvernului;
l) verifica şi soluţioneazã sesizãrile adresate primuluiministru şi Guvernului, care se referã la aspectele din domeniul de activitate al departamentului.
(3) Departamentul îndeplineşte orice alte dispoziţii primite din partea primului-ministru.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale departamentul nu se substituie activitãţilor specifice atribuite prin dispoziţii legale în competenta altor autoritãţi.
ART. 3
(1) Pentru realizarea atribuţiilor departamentului personalul sau efectueazã controale directe sau în colaborare cu reprezentanţii altor instituţii de specialitate şi întocmeşte note de control sau sinteze.
(2) Pentru verificarea sesizarilor primite declanşarea acţiunilor de control se face cu aprobarea primului-ministru, iar împuternicirea de control este semnatã de şeful departamentului. În cazul în care controlul este condus direct de şeful departamentului, împuternicirea este semnatã de primul-ministru.
(3) Verificarea tuturor sesizarilor care privesc persoane cu funcţii de demnitate publica se va efectua numai cu aprobarea primului-ministru, notele de control având regim confidenţial.
(4) Sinteza notei de control este prezentatã primuluiministru spre aprobare.
(5) Sinteza notei de control a departamentului, în forma aprobatã de primul-ministru, se transmite de îndatã instituţiilor vizate.
(6) În termen de 30 de zile de la primirea Sintezei notei de control instituţiile controlate au obligaţia sa prezinte primului-ministru, în scris, mãsurile luate. În cazul în care aceasta obligaţie nu a fost îndeplinitã, şeful departamentului îl informeazã pe primul-ministru.
ART. 4
(1) În baza împuternicirii de control personalul departamentului este îndreptãţit sa solicite documente, informaţii şi date referitoare la aspectele care fac obiectul acţiunii de control.
(2) Instituţiile solicitate, inclusiv agenţii economici privati, au obligaţia sa punã la dispoziţie personalului departamentului documentele, informaţiile şi datele necesare în vederea finalizarii controlului exercitat la organele prevãzute la art. 2 alin. (1).
(3) În situaţia în care considera necesar, personalul cu atribuţii de control procedeazã la preluarea documentelor originale, cu obligaţia de a lasa copii certificate de pe acestea.
ART. 5
(1) În exercitarea controlului personalul departamentului se bucura de protecţia legii şi de sprijinul autoritãţii publice.
(2) În situaţia în care departamentul este acţionat în judecata, reprezentarea juridicã este asigurata de Secretariatul General al Guvernului prin direcţia de specialitate.
(3) În situaţia în care în timpul controlului personalul departamentului ia cunostinta de fapte care contravin prevederilor legale, acesta are obligaţia de a înştiinţa conducerea departamentului şi de a dispune, în condiţiile legii, ca organele abilitate sa procedeze imediat la verificarea şi luarea mãsurilor de intrare în legalitate.
(4) În cazul în care asupra personalului departamentului se exercita orice fel de presiuni, acesta este obligat sa anunţe de îndatã, în scris, conducerea departamentului pentru a dispune mãsuri în consecinta.
ART. 6
(1) Conducerea departamentului este exercitatã de un secretar de stat, şef al departamentului, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin şeful departamentului emite ordine cu caracter intern.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a departamentului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Numãrul maxim de posturi ale departamentului, cu specialitatile necesare, se stabileşte prin decizie a primuluiministru, cu încadrarea în maximul total de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
ART. 8
Resursele financiare necesare în vederea functionarii departamentului sunt cuprinse în bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 9
În termen de cel mult 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri şeful departamentului va aproba prin ordin regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 10
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 132/2000 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 23 februarie 2000, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministru pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca



ANEXA 1

DEPARTAMENTUL DE CONTROL AL GUVERNULUI

Numãrul maxim de posturi = 10

┌──────────────────────────┐
│ │
│ SECRETAR DE STAT │
│ │
└────────────┬─────────────┘



┌──────────────────────┴────────────────────┐
│ │
┌─────────────┴──────────────┐ ┌─────────────┴────────────┐
│ │ │ │
│ Direcţia de control al │ │ │
│ privatizãrii şi │ │ Direcţia anticoruptie │
│ activitãţii ministerelor │ │ │
│ │ │ │
└────────────────────────────┘ └──────────────────────────┘


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016