Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 11 din 20 iulie 2011  pentru aprobarea Normei nr. 8/2011 privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 11 din 20 iulie 2011 pentru aprobarea Normei nr. 8/2011 privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 567 din 10 august 2011

    Având în vedere Nota de fundamentare nr. 3.543 din 30 iunie 2011 a Direcţiei reglementare şi autorizare, precum şi prevederile art. 74^1 alin. (2) şi ale art. 99 alin. (2) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. o) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 313/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

    ART. 1
    Se aprobã Norma nr. 8/2011 privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. 2
    Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 3
    Direcţia secretariat şi directorul general asigurã ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.


           Preşedintele Comisiei de Supraveghere
             a Sistemului de Pensii Private,
                     Mircea Oancea


    Bucureşti, 20 iulie 2011.
    Nr. 11.


    ANEXĂ

                                NORMA Nr. 8/2011
           privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative

    Având în vedere prevederile art. 74^1 alin. (2) şi ale art. 99 alin. (2) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. o) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 313/2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezenta normã reglementeazã procedura de autorizare şi avizare a agenţilor de marketing persoane juridice şi persoane fizice, a persoanei juridice specializate, precum şi condiţiile de desfãşurare a activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative.
    ART. 2
    (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţiile prevãzute la art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Lege.
    (2) De asemenea, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
    a) agent de marketing persoanã fizicã reprezintã persoana fizicã, avizatã de cãtre Comisie, care a încheiat un contract de muncã sau un contract de mandat cu un singur administrator ori cu un singur agent de marketing persoanã juridicã, în vederea desfãşurãrii activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative;
    b) agent de marketing persoanã juridicã reprezintã persoana juridicã, autorizatã sau avizatã de Comisie, care a încheiat un contract cu unul ori mai mulţi administratori de fonduri de pensii facultative, în vederea desfãşurãrii activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, şi care poate fi:
      (i) o societate comercialã autorizatã de Comisie, care are ca obiect principal de activitate activitãţi auxiliare ale fondurilor de pensii şi, dupã caz, ca obiect secundar activitatea prevãzutã la art. 6 alin. (2) şi a cãrei denumire include în mod obligatoriu sintagma "broker de pensii private";
      (ii) o societate comercialã constituitã conform legilor speciale şi autorizatã de Banca Naţionalã a României, de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor sau de Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare, care a primit acordul autoritãţii de supraveghere care a emis şi autorizaţia de funcţionare, în vederea desfãşurãrii activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, precum şi avizul Comisiei, denumitã în continuare intermediar de pensii private;
    c) formator reprezintã persoana fizicã care desfãşoarã activitãţi de pregãtire teoreticã şi practicã a personalului care desfãşoarã activitate de marketing în sistemul pensiilor private, în cadrul programului de pregãtire profesionalã desfãşurat de administrator, de agentul de marketing persoanã juridicã sau de persoana juridicã specializatã;
    d) marketingul prospectului schemei de pensii facultative reprezintã activitatea desfãşuratã de cãtre administratorii de fonduri de pensii facultative prin intermediul agenţilor de marketing persoane fizice şi/sau juridice avizate ori autorizate de cãtre Comisie, în vederea obţinerii acordului de aderare a persoanelor eligibile la contractul de societate civilã şi la prospectul schemei de pensii facultative;
    e) persoanã juridicã specializatã reprezintã societatea comercialã care desfãşoarã activitãţi de formare profesionalã şi care este avizatã de cãtre Comisie în vederea desfãşurãrii cursurilor de pregãtire profesionalã pentru agenţii de marketing persoane fizice;
    f) Portal de documentaţie tehnicã reprezintã aplicaţia informaticã ce se acceseazã la adresa https://w3.csspp.ro/itbox/, care cuprinde instrucţiuni tehnice pentru completarea şi transmiterea în format electronic, cãtre Comisie, a datelor şi informaţiilor sub formã de rapoarte de cãtre entitãţile din sistemul de pensii private;
    g) reavizare reprezintã emiterea de cãtre Comisie a unui nou aviz pentru agentul de marketing persoanã fizicã cu care administratorul, dupã caz, agentul de marketing persoanã juridicã are un contract în derulare, ca urmare a absolvirii unui nou curs de pregãtire, cu scopul actualizãrii cunoştinţelor acestuia în domeniul pensiilor private ;
    h) Registrul agenţilor de marketing reprezintã secţiunea din Registrul fondurilor de pensii private şi al administratorilor ce cuprinde informaţii privind agenţii de marketing persoane fizice şi juridice care desfãşoarã activitate de marketing a prospectului schemei de pensii facultative în baza autorizaţiei/avizului Comisiei.

    CAP. II
    Activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative

    ART. 3
    Administratorul desfãşoarã activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative numai prin intermediul agentului de marketing persoanã juridicã şi/sau agentului de marketing persoanã fizicã, autorizat/avizat de Comisie.
    ART. 4
    (1) Activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative constã în:
    a) informarea persoanei eligibile cu privire la condiţiile schemei de pensii facultative, la prospectul schemei de pensii facultative, cu privire la drepturile şi obligaţiile pãrţilor implicate, precum şi cu privire la natura riscurilor asociate schemei de pensii facultative;
    b) punerea la dispoziţia persoanei eligibile a prospectului simplificat şi, la cerere, a celui detaliat;
    c) informarea persoanei eligibile cu privire la modalitatea de aderare la un fond de pensii facultative;
    d) obţinerea acordului de aderare a persoanei eligibile la contractul de societate civilã şi la prospectul schemei de pensii facultative, prin semnarea actului individual de aderare.
    (2) Operaţiunea de transfer al participanţilor de la un fond de pensii facultative la un alt fond de pensii facultative nu reprezintã activitate de marketing al prospectului schemei de pensii facultative.
    (3) Agentul de marketing persoanã juridicã desfãşoarã activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative numai prin intermediul agenţilor de marketing persoane fizice avizaţi de Comisie, la cererea sa.
    (4) Actele individuale de aderare încheiate cu încãlcarea prevederilor alin. (3) şi ale art. 3 sunt nule de drept.
    ART. 5
    (1) Agenţii de marketing persoane juridice pot desfãşura activitate de marketing al prospectului schemei de pensii facultative pentru toţi administratorii de fonduri de pensii facultative autorizaţi de Comisie, în baza contractelor încheiate cu aceştia.
    (2) Contractele încheiate pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative îşi înceteazã valabilitatea cel târziu la data comunicãrii cãtre agentul de marketing persoanã juridicã şi administrator a deciziei de retragere a autorizaţiei/avizului agentului de marketing persoanã juridicã.

    CAP. III
    Autorizarea/Avizarea agenţilor de marketing persoane juridice şi avizarea agenţilor de marketing persoane fizice

    SECŢIUNEA 1
    Condiţii de autorizare a brokerilor de pensii private

    ART. 6
    (1) În vederea obţinerii deciziei de autorizare ca broker de pensii private pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, o societate comercialã trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) sã foloseascã o denumire de naturã sã nu inducã în eroare persoanele eligibile, participanţii sau alte persoane şi sã includã în denumire, în mod obligatoriu, sintagma "broker de pensii private";
    b) sã aibã un capital social subscris şi vãrsat integral în numerar de minimum 25.000 lei;
    c) sã aibã ca obiect principal de activitate activitãţi auxiliare ale fondurilor de pensii, precum şi codul corespunzãtor acestei activitãţi prevãzut în Clasificarea activitãţilor din economia naţionalã;
    d) sã aibã un sediu destinat desfãşurãrii activitãţii pentru care solicitã autorizarea, dotat cu echipamente corespunzãtoare, unde se transmite şi se primeşte corespondenţa de la Comisie, sediu la care sã fie prezent în permanenţã un angajat al brokerului de pensii private, în timpul programului de lucru;
    e) sã nu aibã datorii cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale;
    f) asociaţii/acţionarii persoane fizice trebuie sã nu aibã menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi în cazierul fiscal;
    g) asociaţii/acţionarii persoane juridice trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
      (i) sã nu se afle în procedurã de insolvenţã, reorganizare judiciarã sau faliment;
      (ii) sã nu aibã menţiuni în certificatul de cazier fiscal;
    h) membrii consiliului de administraţie, ai consiliului de supraveghere, directorii, membrii directoratului, administratorul unic, dupã caz, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
      (i) sã aibã pregãtirea, experienţa profesionalã şi onorabilitatea necesare funcţiei pe care urmeazã sã o îndeplineascã;
      (ii) sã fie absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã;
      (iii) sã nu fi fost sancţionaţi de cãtre autoritãţile române sau strãine din domeniul financiar-bancar, al pieţei de capital, asigurãrilor şi pensiilor private cu interdicţia definitivã sau temporarã de a desfãşura activitãţi în sistemul/domeniul în care au activat;
      (iv) sã nu aibã menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi în cazierul fiscal;
      (v) sã nu fie membri în consiliul de administraţie sau conducãtori ai unei societãţi de administrare a fondurilor de pensii facultative ori ai unei instituţii de credit care îndeplineşte funcţia de depozitar pentru fonduri de pensii facultative;
      (vi) sã nu fie membri în consiliul de administraţie al societãţii de servicii de investiţii financiare cu care administratorul unui fond de pensii facultative, pentru care se realizeazã marketingul prospectului schemei de pensii facultative, a încheiat contract;
      (vii) sã nu fie angajaţi sau sã nu aibã niciun fel de relaţie contractualã, directã ori indirectã, cu un alt administrator de fonduri de pensii facultative;
    i) sã aibã un contract pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative încheiat cu cel puţin un administrator, care sã intre în vigoare începând cu data comunicãrii deciziei de autorizare a agentului de marketing persoanã juridicã de cãtre Comisie;
    j) sã achite taxa de autorizare de funcţionare şi înscriere în Registrul Comisiei, conform legislaţiei în vigoare.
    (2) Persoana juridicã autorizatã de Comisie ca broker de pensii private poate distribui, în conformitate cu legislaţia aplicabilã în vigoare, şi titluri de participare ale organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare şi ale altor organisme de plasament colectiv, cu avizul prealabil al Comisiei şi cu respectarea reglementãrilor în vigoare în domeniul pieţei de capital din România.
    ART. 7
    (1) În vederea obţinerii deciziei de autorizare, solicitantul depune la Comisie o cerere de autorizare pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative şi înscriere în Registrul agenţilor de marketing, întocmitã conform anexei nr. 2, semnatã de cãtre reprezentantul legal al societãţii, însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) documente care atestã constituirea societãţii comerciale:
      (i) actul constitutiv având înscris ca obiect principal de activitate activitãţi auxiliare ale fondurilor de pensii, precum şi codul corespunzãtor acestei activitãţi, prevãzut în Clasificarea activitãţilor din economia naţionalã;
      (ii) certificatul de înregistrare;
      (iii) certificatul de înscriere de menţiuni împreunã cu copia rezoluţiei de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
      (iv) certificatul constatator;
    b) documente care atestã vãrsarea integralã în numerar a capitalului social;
    c) copia actului juridic în baza cãruia societatea deţine în folosinţã spaţiul destinat sediului social şi sediilor secundare, dupã caz, cu precizarea sediului care îndeplineşte condiţia prevãzutã la art. 6 alin. (1) lit. d);
    d) certificat de atestare fiscalã;
    e) certificatul de cazier fiscal, în original, aflat în termenul de valabilitate prevãzut de legislaţia în vigoare;
    f) documente cu privire la asociaţii/acţionarii persoane fizice:
      (i) copia actului de identitate, a cãrei conformitate cu originalul este certificatã de titularul actului de identitate prin semnãturã olografã, pe aceeaşi paginã pe care este reprodusã imaginea prin copiere;
      (ii) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, aflate în termenele de valabilitate prevãzute de legislaţia în vigoare;
    g) documente cu privire la asociaţii/acţionarii persoane juridice:
      (i) certificatul constatator de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului al persoanei juridice;
      (ii) certificatul de cazier fiscal aflat în termenul de valabilitate prevãzut de legislaţia în vigoare.
    h) documente cu privire la membrii consiliului de administraţie, consiliului de supraveghere, directorii, membrii directoratului şi administratorul unic, dupã caz:
      (i) copia actului de identitate, a cãrei conformitate cu originalul este certificatã de titularul actului de identitate prin semnãturã olografã, pe aceeaşi paginã pe care este reprodusã imaginea prin copiere;
      (ii) curriculum vitae elaborat în conformitate cu anexa nr. 4;
      (iii) copia documentului care dovedeşte absolvirea cursurilor unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã;
      (iv) specimene de semnãturã, conform anexei nr. 5;
      (v) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal aflate în termenele de valabilitate prevãzute de legislaţia în vigoare;
      (vi) declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã persoana în cauzã nu se aflã în niciuna dintre situaţiile prevãzute la art. 6 lit. h) pct. (iii), (v), (vi) şi (vii);
    i) contractul pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, încheiat între societate şi administrator, care sã conţinã prevederea potrivit cãreia acesta intrã în vigoare la data comunicãrii deciziei de autorizare a brokerului de pensii private de cãtre Comisie;
    j) copie de pe documentele care atestã plata taxei de autorizare şi înscriere în Registrul Comisiei a agenţilor de marketing persoane juridice.
    (2) Documentele prevãzute la alin. (1) se transmit Comisiei odatã cu cererea de autorizare şi sub forma de imagini scanate, în fişiere a cãror denumire sã exprime natura documentelor.
    ART. 8
    (1) Pentru a desfãşura şi activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, brokerul de pensii private autorizat de Comisie pentru marketingul prospectului schemei de pensii private trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute la art. 6 şi sã depunã la Comisie o cerere de autorizare pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative şi înscriere în Registrul agenţilor de marketing, întocmitã conform anexei nr. 2, însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) documentele depuse în vederea obţinerii autorizaţiei de broker de pensii private pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, care au suferit modificãri dupã data autorizãrii iniţiale; documentele care nu au suferit modificãri nu se mai depun la Comisie, iar reprezentantul legal al societãţii depune la Comisie o declaraţie pe propria rãspundere în acest sens;
    b) contractul încheiat cu cel puţin un administrator de fonduri de pensii facultative pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, care sã conţinã prevederea potrivit cãreia acesta intrã în vigoare la data comunicãrii autorizaţiei de cãtre Comisie pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative;
    c) hotãrârea adunãrii generale a acţionarilor sau a asociaţilor, prin care se decide desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative;
    d) copie de pe documentele care atestã plata taxei de autorizare şi înscriere în Registrul Comisiei a agenţilor de marketing persoane juridice, în conformitate cu prevederile Normei nr. 8/2008 privind taxele de autorizare, avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative, aprobatã prin Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 17/2008, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 272 din 7 aprilie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Documentele prevãzute la alin. (1) se transmit Comisiei odatã cu cererea de autorizare şi sub formã de imagini scanate, în fişiere a cãror denumire sã reprezinte conţinutul documentelor.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Condiţii de avizare a intermediarului de fonduri de pensii private

    ART. 9
    (1) Pentru a desfãşura activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, entitãţile prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. b) pct. (ii) depun la Comisie o cerere de avizare pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative şi înscriere în Registrul agenţilor de marketing, întocmitã în conformitate cu anexa nr. 2, semnatã de cãtre reprezentantul legal al societãţii şi însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) copia autorizaţiei de funcţionare eliberatã de autoritatea competentã;
    b) documentul care face dovada obţinerii acordului de a desfãşura activitatea de marketing al fondurilor de pensii facultative, eliberat de autoritatea competentã de la care au primit autorizaţia de funcţionare;
    c) actul constitutiv actualizat, având înscris în obiectul de activitate activitãţi auxiliare ale fondurilor de pensii, precum şi codul corespunzãtor acestei activitãţi, prevãzut în Clasificarea activitãţilor din economia naţionalã;
    d) contractul încheiat cu cel puţin un administrator de fonduri de pensii facultative pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, care sã conţinã prevederea potrivit cãreia acesta intrã în vigoare la data avizãrii ca intermediar de pensii private pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de cãtre Comisie;
    e) certificatul de cazier fiscal în original, aflat în termenul de valabilitate prevãzut de legislaţia în vigoare;
    f) certificatul de înregistrare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie;
    g) certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în original;
    h) declaraţia pe propria rãspundere a reprezentantului legal al societãţii cu privire la sediile autorizate în care se desfãşoarã activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative;
    i) actul intern prin care este desemnatã persoana responsabilã cu activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative din cadrul societãţii, împreunã cu datele de identificare şi de contact ale acesteia, dupã caz;
    j) copie de pe documentele care atestã plata taxei de avizare şi înscriere în Registrul Comisiei a agenţilor de marketing persoane juridice.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), intermediarul care a primit aviz din partea Comisiei pentru desfãşurarea activitãţii de marketing pentru fonduri de pensii administrate privat depune, odatã cu cererea de avizare pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, numai documentele prevãzute la alin. (1) lit. b), c), d), e), g), h), i) şi j), precum şi acele documente care au suferit modificãri faţã de momentul avizãrii iniţiale.
    (3) Documentele prevãzute la alin. (1) sau alin. (2), dupã caz, sunt transmise Comisiei odatã cu cererea de avizare şi sub formã de imagini scanate, în fişiere a cãror denumire sã reprezinte conţinutul documentelor.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Condiţii de avizare a agenţilor de marketing persoane fizice

    ART. 10
    (1) Pot fi avizate ca agenţi de marketing persoanele fizice care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) nu au fost sancţionate de cãtre autoritãţile române sau strãine din domeniul financiar-bancar, al pieţei de capital, asigurãrilor şi pensiilor private cu interdicţia definitivã sau temporarã de a desfãşura activitãţi în sistemul/domeniul în care au activat;
    b) au obţinut certificatul de absolvire a cursului de agent de marketing pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative;
    c) nu au înscrise menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi în certificatul de cazier fiscal;
    d) au un contract încheiat cu un singur administrator sau, dupã caz, cu un singur agent de marketing persoanã juridicã, în care se precizeazã cã desfãşoarã activitate de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de la data avizãrii ca agent de marketing persoanã fizicã de cãtre Comisie;
    e) au achitat sau, în numele lor, a fost achitatã taxa de avizare pentru agenţi de marketing persoane fizice prevãzutã de legislaţia în vigoare.
    (2) Pentru fiecare persoanã fizicã ce urmeazã a fi supusã avizãrii Comisiei ca agent de marketing, administratorul sau agentul de marketing persoanã juridicã, dupã caz, are obligaţia sã întocmeascã un dosar care sã conţinã cel puţin urmãtoarele documente:
    a) actul de identitate, a cãrui imagine scanatã este reprodusã la scara 1:1 pe aceeaşi filã cu semnãtura olografã a titularului, completatã cu sintagma "Conform cu originalul";
    b) declaraţia pe propria rãspundere a agentului de marketing persoanã fizicã, din care sã rezulte cã se încadreazã în prevederile art. 10 alin. (1) lit. a);
    c) certificatul de absolvire a cursurilor de agent de marketing, conform modelului prezentat în anexa nr. 1;
    d) contractul încheiat cu administratorul sau cu agentul de marketing persoanã juridicã pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, care sã prevadã cã data intrãrii în vigoare a contractului este data obţinerii de cãtre agentul de marketing persoanã fizicã a avizului Comisiei;
    e) certificatul de cazier judiciar şi cel de cazier fiscal, aflate în termenele de valabilitate prevãzute de legislaţia în vigoare.
    (3) Administratorul sau agentul de marketing persoanã juridicã solicitã avizarea persoanei fizice ca agent de marketing numai ulterior întocmirii dosarului complet al acesteia, în conformitate cu prevederile alin. (2).
    ART. 11
    (1) În vederea obţinerii avizului pentru agenţii de marketing persoane fizice, administratorul sau agentul de marketing persoanã juridicã, dupã caz, depune la Comisie o cerere de avizare a agenţilor de marketing persoane fizice şi înscriere în Registrul agenţilor de marketing, întocmitã conform anexei nr. 3, pe suport letric şi ca imagine scanatã, însoţitã de urmãtoarele documente, în format electronic sub semnãturã electronicã extinsã a reprezentantului legal sau a persoanei responsabile cu activitatea de marketing:
    a) tabelul nominal al persoanelor fizice pentru care se solicitã avizul;
    b) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal al administratorului sau al agentului de marketing persoanã juridicã, din care sã reiasã cã fiecare persoanã fizicã pentru care se solicitã avizarea ca agent de marketing îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 10 alin. (1) şi are întocmit dosarul prevãzut la art. 10 alin. (2);
    c) copie a documentelor care atestã plata taxei de avizare şi de înscriere în Registrul agenţilor de marketing, prevãzutã de legislaţia în vigoare, pentru fiecare agent de marketing persoanã fizicã.
    (2) Comisia poate solicita în orice moment dosarele întocmite de administrator sau de agentul de marketing persoanã juridicã, dupã caz, în vederea avizãrii persoanelor fizice.
    ART. 12
    Tabelul nominal al persoanelor fizice pentru care se solicitã avizul trebuie sã conţinã pentru fiecare persoanã urmãtoarele informaţii:
    a) numele şi prenumele;
    b) codul numeric personal;
    c) seria şi numãrul actului de identitate;
    d) cetãţenia;
    e) adresa de domiciliu;
    f) adresa de reşedinţã;
    g) data absolvirii cursului de agent de marketing pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, înscrisã pe certificatul de absolvire;
    h) numãrul de telefon şi adresa de e-mail, dupã caz.
    ART. 13
    (1) Întocmirea şi transmiterea electronicã a documentelor prevãzute la art. 11 alin. (1) se face în conformitate cu instrucţiunile din Portalul de documentaţie tehnicã al Comisiei.
    (2) Administratorul şi/sau agentul de marketing persoanã juridicã care a obţinut avizul pentru agenţii sãi de marketing persoane fizice au/are obligaţia de a pãstra în arhiva proprie şi de a actualiza documentele menţionate la art. 10, atât pe suport letric, cât şi pe suport electronic.
    ART. 14
    (1) Agentul de marketing persoanã fizicã este obligat sã notifice administratorul sau agentul de marketing persoanã juridicã, dupã caz, asupra oricãror modificãri ale documentelor depuse iniţial pentru avizarea ca agent de marketing, în termen de maximum 10 zile lucrãtoare de la data modificãrii/modificãrilor survenite şi sã transmitã acestora copii ale documentelor modificate.
    (2) Administratorul, dupã caz, agentul de marketing persoanã juridicã notificã Comisiei în legãturã cu modificãrile documentelor depuse pentru avizarea ca agent de marketing persoanã fizicã, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data la care acesta a primit notificarea de la agentul de marketing persoanã fizicã.
    (3) Pentru orice modificare a informaţiilor cuprinse în tabelul nominal cu privire la agenţii de marketing persoane fizice, administratorul sau agentul de marketing persoanã juridicã notificã Comisiei, în termenul prevãzut la alin. (2), prin transmiterea tabelului nominal al modificãrilor, în format electronic, sub semnãtura electronicã extinsã a reprezentantului legal sau a persoanei responsabile.
    (4) Tabelul nominal al modificãrilor prevãzut la alin. (3) conţine, în mod obligatoriu, informaţiile prevãzute la art. 12 şi care au suportat modificãri, precum şi codul agentului de marketing din Registrul agenţilor de marketing şi numãrul şi data avizului Comisiei.
    ART. 15
    Administratorul sau agentul de marketing persoanã juridicã este obligat sã actualizeze evidenţa proprie a agenţilor de marketing persoane fizice.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Acordarea sau respingerea autorizaţiei/avizului pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative

    ART. 16
    Comisia analizeazã cererea şi documentele depuse pentru obţinerea autorizaţiei/avizului pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative şi, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrãrii dosarului complet al solicitantului, procedeazã la aprobarea sau respingerea cererii, prin decizie scrisã şi motivatã.
    ART. 17
    (1) Orice solicitare a Comisiei privind informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la art. 16, un nou termen începând sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri, depunere care nu poate fi fãcutã mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.
    (2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi în cazul lipsei unor documente, se solicitã înlocuirea ori completarea acestora, dupã caz.
    (3) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile referitoare la autorizare sau avizare atrage respingerea cererii depuse de solicitant.
    ART. 18
    (1) Decizia de autorizare sau avizul pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, dupã caz, şi codul de înscriere în Registrul agenţilor de marketing sau decizia de respingere, dupã caz, se comunicã solicitantului în termen de 5 zile calendaristice de la adoptare.
    (2) În termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii acesteia, decizia de respingere poate fi contestatã în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ.
    (3) O nouã cerere de autorizare sau de avizare, dupã caz, poate fi adresatã Comisiei numai dacã au fost remediate deficienţele care au determinat respingerea cererii iniţiale.

    CAP. IV
    Desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative

    SECŢIUNEA 1
    Desfãşurarea activitãţii

    ART. 19
    (1) Condiţiile prevãzute pentru autorizarea/avizarea ca agent de marketing persoanã juridicã şi ca agent de marketing persoanã fizicã pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative trebuie respectate pe toatã perioada de funcţionare a acestora.
    (2) Condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. h) trebuie îndeplinite pe toatã perioada exercitãrii funcţiei şi atribuţiilor de cãtre persoanele respective.
    (3) Codul agentului de marketing persoanã juridicã autorizat/avizat şi codul agentului de marketing persoanã fizicã avizat cu care aceştia au fost înscrişi în Registrul agenţilor de marketing rãmân neschimbate pânã la radierea acestora din Registrul Comisiei.
    ART. 20
    Dupã obţinerea autorizaţiei/avizului pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, agenţii de marketing persoane juridice întocmesc şi transmit Comisiei informaţiile şi documentele pe suport electronic, în conformitate cu instrucţiunile din Portalul de documentaţie tehnicã a Comisiei.
    ART. 21
    (1) Agenţii de marketing persoane juridice notificã Comisiei cu privire la încheierea şi încetarea contractelor cu administratorii pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative.
    (2) Notificarea cu privire la încheierea contractului se transmite în termen de maximum douã zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a contractului prevãzut la alin. (1) şi conţine, anexat, copia contractului încheiat pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative.
    (3) Notificarea cu privire la încetarea contractului se transmite în termen de maximum douã zile lucrãtoare de la data încetãrii acestuia.
    (4) Documentele prevãzute la alin. (2) se transmit pe suport electronic cu semnãtura electronicã extinsã a reprezentatului legal al societãţii sau a persoanei responsabile.
    ART. 22
    (1) Dupã obţinerea deciziei de autorizare/avizare a agenţilor de marketing persoane juridice, orice modificare a documentelor depuse în vederea obţinerii autorizaţiei/avizului de desfãşurare a activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative şi a condiţiilor pe baza cãrora s-a acordat aceastã/acest autorizaţie/aviz trebuie notificatã Comisiei în termen de 5 zile calendaristice de la modificarea acestora.
    (2) Notificarea transmisã Comisiei conţine, anexate, copii ale documentelor modificate, pe baza cãrora s-a acordat autorizaţia/avizul de cãtre Comisie.
    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), brokerii de pensii private au obligaţia de a supune avizãrii Comisiei orice modificare a actului constitutiv.
    (4) În vederea avizãrii modificãrii actului constitutiv, brokerii de pensii private depun la Comisie o cerere de avizare, pe suport letric şi ca imagine scanatã, însoţitã de actul constitutiv modificat, de hotãrârea prin care modificarea actului constitutiv a fost aprobatã de organele de conducere competente şi de dovada plãţii taxei de avizare a modificãrilor, în format electronic sub semnãtura electronicã extinsã a reprezentantului legal sau a persoanei responsabile cu activitatea de marketing.
    (5) În vederea avizãrii sau respingerii cererii de avizare a modificãrii actului constitutiv, se aplicã în mod corespunzãtor procedura stabilitã la cap. III secţiunea a 4-a.
    ART. 23
    Agenţii de marketing persoane juridice achitã Comisiei de la momentul obţinerii autorizaţiei/avizului pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, pe toatã durata valabilitãţii acesteia/acestuia, o taxã lunarã de funcţionare, în conformitate cu prevederile Normei nr. 8/2008 privind taxele de autorizare, avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative, aprobatã prin Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 17/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Pregãtirea agenţilor de marketing persoane fizice

    ART. 24
    Pregãtirea agenţilor de marketing persoane fizice este în sarcina administratorilor, a agenţilor de marketing persoane juridice şi a persoanelor juridice specializate.
    ART. 25
    (1) Cursurile pentru agenţi de marketing persoane fizice, precum şi examenele de absolvire a acestora sunt organizate numai în baza unei tematici avizate în prealabil de cãtre Comisie.
    (2) Cursurile pentru agenţi de marketing persoane fizice, precum şi examenele de absolvire a acestora pot fi organizate de administratori, agenţi de marketing persoane juridice şi de persoane juridice specializate.
    (3) Agenţii de marketing persoane juridice organizeazã cursuri numai pentru agenţii de marketing persoane fizice proprii.
    (4) În vederea avizãrii tematicii pentru cursul de agenţi de marketing persoane fizice, administratorul, agentul de marketing persoanã juridicã şi persoana juridicã specializatã, dupã caz, au obligaţia sã includã în tematica proprie cel puţin conţinutul tematicii publicate pe pagina proprie de internet a Comisiei.
    (5) Administratorul, agentul de marketing persoanã juridicã şi persoana juridicã specializatã au obligaţia de a actualiza tematica proprie în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    (6) Administratorul, agentul de marketing persoanã juridicã şi persoana juridicã specializatã au obligaţia sã se asigure cã persoanele fizice înscrise la cursurile de agent de marketing nu au menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi în cazierul fiscal.
    (7) În cazul reavizãrii agenţilor de marketing persoane fizice, administratorul, agentul de marketing persoanã juridicã şi persoana juridicã specializatã pot solicita fie cazierul judiciar şi cazierul fiscal, fie declaraţia pe propria rãspundere de la persoanele fizice înscrise la cursurile de agent de marketing.
    ART. 26
    Pentru fiecare persoanã înscrisã la curs, administratorul, agentul de marketing persoanã juridicã sau persoana juridicã specializatã are obligaţia sã întocmeascã un dosar care sã conţinã cel puţin urmãtoarele documente:
    a) copie a actului de identitate al cursantului;
    b) contractul încheiat între persoana juridicã specializatã şi persona fizicã, care sã includã şi urmãtoarele informaţii: perioada în care se desfãşoarã cursul şi data la care urmeazã a se susţine examenul, în cazul în care cursul este organizat de cãtre persoana juridicã specializatã;
    c) documentul care atestã cã persoanele înscrise la cursul de agent nu au menţiuni în cazierul judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi în cazierul fiscal.
    ART. 27
    (1) Examenul de absolvire se susţine în maximum 30 de zile lucrãtoare de la finalizarea cursului.
    (2) Examenul de absolvire se desfãşoarã sub forma unei probe scrise, de tip test-grilã.
    (3) Pot susţine examene numai persoanele care au urmat un curs de agent de marketing persoanã fizicã pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative.
    (4) În termen de maximum 30 de zile de la promovarea examenului, administratorul, agentul de marketing persoanã juridicã sau persoana juridicã specializatã elibereazã certificatul de absolvire a cursului în forma prevãzutã în anexa nr. 1.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Reavizarea agenţilor de marketing persoane fizice

    ART. 28
    (1) Reavizarea agenţilor de marketing persoane fizice se face la un interval de maximum 4 ani, calculaţi de la data obţinerii avizului precedent.
    (2) Pentru actualizarea cunoştinţelor în domeniul pensiilor private, fiecare agent de marketing persoanã fizicã, avizat de Comisie, trebuie sã participe la un nou curs de pregãtire şi sã obţinã un nou certificat de absolvire, la un interval de maximum 4 ani de la data absolvirii cursului precedent.
    (3) Administratorul şi agentul de marketing persoanã juridicã sunt responsabili pentru actualizarea cunoştinţelor agenţilor de marketing persoane fizice în domeniul pensiilor private şi pentru solicitarea reavizãrii acestora, cu respectarea termenelor prevãzute la alin. (1) şi (2).
    (4) Administratorul şi agentul de marketing persoanã juridicã au obligaţia de a pãstra evidenţe, de a verifica şi de a calcula perioadele de timp prevãzute la alin. (1) şi (2) şi de a actualiza documentele existente în dosarele agenţilor de marketing persoane fizice, întocmite în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (2).
    ART. 29
    (1) În vederea reavizãrii agenţilor de marketing persoane fizice, administratorul sau agentul de marketing persoanã juridicã depune la Comisie cererea de reavizare prevãzutã în anexa nr. 3, pe suport letric şi ca imagine scanatã, însoţitã de tabelul nominal al agenţilor de marketing persoane fizice, întocmit în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (4) şi de dovada achitãrii taxei de reavizare a agentului de marketing persoanã fizicã, prevãzutã de legislaţia în vigoare, în format electronic, sub semnãturã electronicã extinsã.
    (2) Certificatele de absolvire a cursului pentru agenţii de marketing persoane fizice, care au urmat noi cursuri de pregãtire, se pãstreazã de cãtre administrator sau agentul de marketing persoanã juridicã, dupã caz, la dosarul agentului de marketing persoanã fizicã.
    (3) Depunerea la Comisie a cererii de reavizare şi a documentelor prevãzute la alin. (1) se face cel târziu în luna anterioarã împlinirii celor 4 ani de la data obţinerii avizului precedent.
    ART. 30
    (1) Pentru agenţii de marketing care îndeplinesc prevederile art. 28 alin. (1) şi pentru care administratorul sau agentul de marketing persoanã juridicã a depus cererea de reavizare în conformitate cu prevederile art. 29, Comisia analizeazã cererea de reavizare şi documentele depuse şi procedeazã la reavizarea agentului de marketing persoanã fizicã sau la respingerea cererii în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrãrii dosarului complet al solicitantului, cu respectarea procedurii prevãzute la cap. III secţiunea a 4-a.
    (2) Pentru agenţii de marketing care nu îndeplinesc prevederile art. 28 alin. (1), Comisia retrage avizul agenţilor de marketing persoane fizice şi procedeazã la radierea acestora din Registrul agenţilor de marketing.
    (3) Avizul sau decizia de respingere/retragere a avizelor agenţilor persoane fizice se comunicã administratorului sau agentului de marketing persoanã juridicã, dupã caz, în termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii, în vederea transmiterii cãtre agentul de marketing persoanã fizicã în cauzã.
    (4) Decizia de retragere sau de respingere poate fi contestatã în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ, în termen de 30 de zile de la data comunicãrii acestora.

    CAP. V
    Rãspunderi, obligaţii şi interdicţii

    SECŢIUNEA 1
    Rãspunderea administratorului/agentului de marketing persoanã juridicã în relaţia cu agenţii de marketing persoane juridice/fizice

    ART. 31
    (1) Administratorul este rãspunzãtor pentru desfãşurarea activitãţii agenţilor de marketing proprii, persoane fizice, şi pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative a agenţilor de marketing persoane juridice cu care are sau a avut contracte încheiate, precum şi pentru plata acestora.
    (2) Administratorul şi agentul de marketing persoanã juridicã sunt rãspunzãtori pentru recrutarea, pregãtirea, monitorizarea şi verificarea activitãţii agenţilor de marketing persoane fizice.
    (3) Administratorul şi agentul de marketing persoanã juridicã au obligaţia de a verifica dacã actele individuale de aderare la fondurile de pensii facultative conţin semnãturile în original ale agentului de marketing persoanã fizicã şi ale persoanei care a aderat, precum şi existenţa semnãturii olografe pe copia actului de identitate a persoanei care a aderat.
    ART. 32
    (1) Administratorul şi agentul de marketing persoanã juridicã sunt obligaţi sã ţinã o evidenţã a fiecãrui agent de marketing în parte, atât persoanã fizicã, cât şi persoanã juridicã, dupã caz, cu care are încheiate contracte pentru desfãşurarea activitãţii de marketing, care sã cuprindã cel puţin urmãtoarele informaţii referitoare la:
    a) datele de identificare ale acestora;
    b) actele individuale de aderare puse la dispoziţia agenţilor de marketing, atât persoane fizice, cât şi persoane juridice, dupã caz, în vederea obţinerii acordului de aderare al persoanelor eligibile;
    c) actele individuale de aderare semnate de persoanele eligibile;
    d) actele individuale de aderare eronat completate şi/sau nesemnate de persoana eligibilã, actele individuale de aderare necompletate, care nu mai îndeplinesc cerinţele de integritate sau care nu mai sunt în vigoare întrucât forma şi conţinutul acestora au fost modificate şi aprobate de Comisie;
    e) plãţile efectuate cãtre fiecare agent de marketing;
    f) mãsurile dispuse împotriva agenţilor de marketing ca urmare a nerespectãrii prevederilor contractuale şi legale.
    (2) Agentul de marketing persoanã juridicã are obligaţia de a transmite lunar administratorului o evidenţã a documentelor prevãzute la alin. (1) lit. d).
    ART. 33
    (1) Agentul de marketing persoanã juridicã are obligaţia de a transmite administratorului actele individuale de aderare corect completate şi semnate de persoanele eligibile, precum şi copiile actelor de identitate ale persoanelor eligibile, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data semnãrii acestora.
    (2) Agentul de marketing persoanã juridicã poate transmite documentele prevãzute la alin. (1) în format electronic, sub formã de imagini scanate, cu semnãturã electronicã extinsã, având obligaţia ca în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la semnarea acestora sã le predea în original administratorului.
    (3) Administratorul şi, dupã caz, agentul de marketing persoanã juridicã au obligaţia de a întocmi şi pãstra documentele care fac dovada predãrii/primirii cãtre/de la agenţii de marketing persoane juridice şi fizice a actelor individuale de aderare puse la dispoziţia agenţilor de marketing în vederea obţinerii acordului de aderare al persoanelor eligibile.
    ART. 34
    (1) Administratorul şi agentul de marketing persoanã juridicã, dupã caz, sunt direct rãspunzãtori pentru toate actele, faptele şi omisiunile referitoare la activitatea de marketing desfãşuratã de agenţii de marketing persoane fizice cu care au încheiate contracte, precum şi pentru nerespectarea, de cãtre aceştia, a prevederilor legale în vigoare în domeniul pensiilor private.
    (2) Administratorul este rãspunzãtor pentru elaborarea procedurilor de lucru pentru agenţii proprii de marketing persoane fizice şi pentru agenţii de marketing persoane juridice cu care are contracte încheiate pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, precum şi pentru respectarea acestora.
    (3) Agentul de marketing persoanã juridicã este rãspunzãtor pentru elaborarea procedurilor de lucru pentru agenţii de marketing persoane fizice avizaţi la cererea sa, precum şi pentru respectarea acestora.
    ART. 35
    În situaţia în care se constatã încãlcãri ale prevederilor legale în vigoare, administratorul şi agentul de marketing persoanã juridicã sunt obligaţi sã ia de îndatã toate mãsurile necesare, de naturã administrativã sau legalã, în vederea respectãrii prevederilor legale.
    ART. 36
    În situaţia prevãzutã la art. 35, administratorul şi/sau agentul de marketing persoanã juridicã notificã Comisiei, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunoştinţã a încãlcãrilor prevederilor legale, cu privire la mãsurile întreprinse faţã de agentul de marketing persoanã juridicã/fizicã şi în raport cu persoana eligibilã sau participantul.
    ART. 37
    Administratorul notificã Comisiei cu privire la contractele încheiate cu agenţii de marketing persoane juridice pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, precum şi cu privire la încetarea acestora, în termen de douã zile lucrãtoare de la încheierea, respectiv încetarea acestora.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Obligaţiile agenţilor de marketing persoane fizice

    ART. 38
    Agentul de marketing persoanã fizicã are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã prezinte persoanei eligibile în mod corect şi complet prospectul schemei de pensii facultative;
    b) sã completeze actul individual de aderare sau sã se asigure cã modul de completare a acestuia de cãtre persoana eligibilã este corect şi complet;
    c) sã se asigure cã actul individual de aderare este semnat de persoana eligibilã numai în prezenţa sa;
    d) sã solicite o copie a actului de identitate valabil al persoanei eligibile, cu semnãtura în original a acesteia pe aceeaşi paginã pe care este reprodusã imaginea actului de identitate prin copiere;
    e) sã verifice conformitatea datelor de identificare completate în actul individual de aderare cu cele din actul de identitate al persoanei eligibile;
    f) sã îi înmâneze gratuit persoanei eligibile un exemplar din prospectul simplificat al schemei de pensii facultative valabil la data semnãrii şi, la cererea acestuia, un exemplar al prospectului detaliat, precum şi un exemplar al actului individual de aderare, completat şi semnat;
    g) sã îşi verifice periodic valabilitatea avizului prin consultarea Registrului agenţilor de marketing, la adresa: http://www.csspp.ro, secţiunea "Registru/Pilonul III/Agenţi Marketing/Persoane Fizice".
    ART. 39
    (1) Agentul de marketing persoanã fizicã care are încheiat contract cu un administrator are obligaţia sã îi transmitã acestuia actele individuale de aderare corect completate şi semnate de persoanele eligibile, precum şi copiile actelor de identitate ale persoanelor eligibile, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data semnãrii acestora.
    (2) Agentul de marketing persoanã fizicã poate transmite documentele prevãzute la alin. (1) în format electronic, sub formã de imagini scanate, având obligaţia ca în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la semnarea acestora sã le predea în original administratorului.
    ART. 40
    Toate actele individuale de aderare încheiate prin intermediul unui agent de marketing persoanã fizicã trebuie sã conţinã numele, prenumele, semnãtura şi codul de înscriere a acestuia în Registrul agenţilor de marketing în clar, precum şi codul de înscriere în Registrul agenţilor de marketing a persoanei juridice în numele cãreia agentul persoanã fizicã desfãşoarã activitate de marketing, dupã caz.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Interdicţii

    ART. 41
    (1) Se interzice, în cadrul activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, utilizarea de acte individuale de aderare a cãror formã şi conţinut nu sunt autorizate de cãtre Comisie la momentul semnãrii actului de cãtre persoana eligibilã.
    (2) Se interzice desfãşurarea de cãtre agentul de marketing persoanã juridicã a activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative pentru un alt agent de marketing persoanã juridicã.
    (3) Se interzice agenţilor de marketing persoane fizice, care se aflã în procedurã de reavizare şi care nu au obţinut avizul în termenul prevãzut la art. 28 alin. (1), sã desfãşoare activitate de marketing pânã la data intrãrii în vigoare a noului aviz.
    (4) Se interzice implicarea agenţilor de marketing persoane juridice şi fizice în operaţiunile de transfer al participanţilor de la un fond de pensii facultative la un alt fond de pensii facultative.
    (5) Obţinerea acordului de aderare la un fond de pensii facultative în vederea transferului de la un alt fond de pensii facultative se face exclusiv de cãtre administratorul fondului la care participantul doreşte sã se transfere.
    (6) Se interzice agentului de marketing persoanã fizicã:
    a) sã încheie contracte având ca obiect marketingul prospectului schemei de pensii facultative cu un alt agent de marketing persoanã fizicã;
    b) sã accepte delegarea, împuternicirea sau reprezentarea persoanei eligibile la semnarea actului individual de aderare, sub sancţiunea nulitãţii absolute a acestuia;
    c) desfãşurarea activitãţii de marketing pentru un alt administrator sau agent de marketing persoanã juridicã decât cel pentru care a fost avizat.

    CAP. VI
    Persoana juridicã specializatã

    ART. 42
    În vederea obţinerii avizului ca persoanã juridicã specializatã pentru desfãşurarea activitãţii de formare profesionalã a agenţilor de marketing persoane fizice, o societate comercialã trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
    a) sã aibã înscris în actul constitutiv, ca obiect principal de activitate, "Alte forme de învãţãmânt n.c.a." şi, opţional, ca obiecte secundare, activitãţile prevãzute la secţiunea "Alte forme de învãţãmânt", precum şi codurile corespunzãtoare acestor activitãţi, prevãzute în Clasificarea activitãţilor din economia naţionalã;
    b) sã aibã un sediu social;
    c) sã nu aibã datorii cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale;
    d) sã facã dovada cã programele de formare profesionalã se desfãşoarã cu formatori care îndeplinesc cerinţele prevãzute la art. 2 lit. c);
    e) sã aibã o programã de pregãtire al cãrei conţinut minim include tematica avizatã de Comisie;
    f) asociaţii/acţionarii persoane fizice nu trebuie sã aibã menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi nici în cazierul fiscal;
    g) asociaţii/acţionarii persoane juridice trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
      (i) sã nu se afle în procedurã de insolvenţã, reorganizare judiciarã sau faliment.
      (ii) sã nu aibã menţiuni în certificatul de cazier fiscal;
    h) membrii consiliului de administraţie, consiliului de supraveghere, directorii, membrii directoratului, administratorul unic, dupã caz, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
      (i) sã aibã pregãtirea, experienţa profesionalã şi onorabilitatea necesare funcţiei pe care urmeazã sã o îndeplineascã;
      (ii) sã fie absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã;
      (iii) sã nu aibã menţiuni în certificatul de cazier judiciar şi în cazierul fiscal pentru infracţiuni contra patrimoniului;
    i) formatorii persoane fizice trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
      (i) sã nu aibã menţiuni în certificatul de cazier judiciar pentru infracţiuni contra patrimoniului şi nici în cazierul fiscal;
      (ii) sã fie absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã;
      (iii) sã aibã pregãtirea şi experienţa profesionalã de minimum de 2 ani care sã permitã pregãtirea teoreticã şi practicã a agenţilor de marketing în conformitate cu programa cursului de pregãtire;
    j) sã achite taxa de avizare şi înscriere în Registrul Comisiei, conform legislaţiei în vigoare.
    ART. 43
    (1) În vederea obţinerii avizului, solicitantul depune la Comisie o cerere, întocmitã conform anexei nr. 6, semnatã de cãtre reprezentantul legal al societãţii, însoţitã de urmãtoarele documente:
    a) documente cu privire la societate:
      (i) actul constitutiv al societãţii comerciale, având înscris ca obiect principal de activitate "Alte forme de învãţãmânt n.c.a." şi, opţional, ca obiecte secundare, activitãţile prevãzute la secţiunea "Alte forme de învãţãmânt", precum şi codurile corespunzãtoare acestor activitãţi, prevãzute în Clasificarea activitãţilor din economia naţionalã;
      (ii) certificatul de înregistrare şi certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
      (iii) certificatul de cazier fiscal, în original, aflat în termenul de valabilitate prevãzut de legislaţia în vigoare;
      (iv) certificat de atestare fiscalã;
      (v) programa de pregãtire al cãrei conţinut minim sã includã tematica avizatã de Comisie;
      (vi) regulamentul intern de organizare şi desfãşurare a examenului de absolvire;
    b) documente cu privire la asociaţii/acţionarii persoane fizice:
      (i) certificatul de cazier judiciar, în original, aflat în termenul de valabilitate prevãzut de legislaţia în vigoare;
      (ii) certificatul de cazier fiscal, în original, aflat în termenul de valabilitate prevãzut de legislaţia în vigoare;
    c) documente cu privire la asociaţii/acţionarii persoane juridice:
      (i) declaraţia pe propria rãspundere a reprezentantului legal al societãţii, din care sã rezulte cã nu se aflã în situaţia prevãzutã la art. 42 lit. g) pct. (i);
      (ii) certificatul de cazier fiscal;
      (iii) certificat constatator pentru asociaţii/acţionarii persoane juridice;
    d) documente cu privire la membrii consiliului de administraţie, consiliului de supraveghere, directorii, membrii directoratului, administratorul unic, dupã caz:
      (i) copia actului de identitate, a cãrei conformitate cu originalul este certificatã de titularul actului de identitate prin semnãturã olografã pe aceeaşi paginã pe care este reprodusã imaginea prin copiere;
      (ii) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, în original, aflate în termenele de valabilitate prevãzute de legislaţia în vigoare;
      (iii) curriculum vitae elaborat în conformitate cu anexa nr. 4;
      (iv) copie a actului care dovedeşte cã sunt absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã;
    e) documente cu privire la formatori persoane fizice:
      (i) copia actului de identitate, a cãrei conformitate cu originalul este certificatã de titularul actului de identitate prin semnãturã olografã pe aceeaşi paginã pe care este reprodusã imaginea prin copiere;
      (ii) curriculum vitae elaborat în conformitate cu anexa nr. 4;
      (iii) copie a actului care dovedeşte cã sunt absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior de lungã duratã;
      (iv) certificatul de cazier judiciar şi de cazier fiscal, aflate în termenele de valabilitate prevãzute de legislaţia în vigoare;
    f) copie de pe documentele care atestã plata taxei de avizare şi înscriere în Registrul Comisiei a persoanei juridice specializate.
    (2) Documentele prevãzute la alin. (1) sunt transmise Comisiei odatã cu cererea de avizare şi sub formã de imagini scanate, în fişiere a cãror denumire sã exprime natura documentelor.
    ART. 44
    În vederea avizãrii sau respingerii cererii de avizare ca persoanã juridicã specializatã, se aplicã în mod corespunzãtor procedura stabilitã la cap. III, secţiunea a 4-a.
    ART. 45
    (1) Dupã obţinerea avizului de cãtre persoana juridicã specializatã pentru pregãtirea agenţilor de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, orice modificare a documentelor prevãzute la art. 43 sau a condiţiilor în baza cãrora s-a acordat acest aviz trebuie notificatã Comisiei.
    (2) Notificãrile se transmit Comisiei în termen de 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii la registrul comerţului a modificãrilor efectuate, însoţite de copii ale documentelor care au fãcut obiectul modificãrii.
    ART. 46
    Persoana juridicã specializatã desfãşoarã cursuri de agent de marketing persoanã fizicã în baza unui contract încheiat fie cu o persoanã fizicã care doreşte sã se înscrie la curs şi care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 25 alin. (6), fie cu un administrator, fie cu un agent de marketing persoanã juridicã.

    CAP. VII
    Retragerea autorizaţiei sau avizului

    ART. 47
    (1) Retragerea autorizaţiei/avizului şi radierea din Registrul Comisiei a unui agent de marketing persoanã juridicã şi a unei persoane juridice specializate pot fi efectuate în urmãtoarele situaţii:
    a) dacã autorizaţia sau, dupã caz, avizul a fost obţinutã/obţinut pe baza unor informaţii ori documente false sau care au indus în eroare;
    b) dacã nu mai sunt îndeplinite condiţiile prevãzute pentru autorizare/avizare;
    c) la solicitarea administratorului, a agentului de marketing persoanã juridicã sau a persoanei juridice specializate;
    d) în cazul în care agentul de marketing persoanã juridicã nu a început activitatea pentru care a fost autorizat/avizat în termen de 12 luni de la data autorizãrii/avizãrii sau nu şi-a exercitat pentru o perioadã mai mare de 6 luni consecutive activitatea pentru care a fost autorizat/avizat;
    e) ca sancţiune, în cazul încãlcãrii dispoziţiilor legale;
    f) în situaţia în care intermediarii de fonduri de pensii facultative au primit decizie de retragere a autorizaţiei acordate de cãtre autoritatea care le-a eliberat autorizaţia/avizul de funcţionare;
    g) în cazul insolvenţei, reorganizãrii judiciare şi a falimentului agentului de marketing persoanã juridicã şi a persoanei juridice specializate.
    (2) Retragerea avizului şi radierea din Registrul Comisiei a unui agent de marketing persoanã fizicã pot fi efectuate în urmãtoarele situaţii:
    a) în cazul decesului agentului de marketing persoanã fizicã;
    b) în cazul neîndeplinirii condiţiei prevãzute la art. 28 de cãtre agenţii de marketing persoane fizice;
    c) la cererea administratorului sau agentului de marketing persoanã juridicã pentru retragerea avizelor agenţilor de marketing persoane fizice;
    d) în oricare dintre situaţiile de retragere a autorizaţiei/ avizului administratorului sau agentului de marketing persoanã juridicã se retrag autorizaţiile tuturor agenţilor persoane fizice care au fost avizaţi pentru a desfãşura activitate de marketing al prospectului schemei de pensii facultative în numele lor;
    e) ca sancţiune, în cazul încãlcãrii dispoziţiilor legale.
    ART. 48
    (1) Pentru retragerea avizelor agenţilor de marketing persoane fizice şi radierea din Registru agenţilor de marketing, administratorul sau agentul de marketing persoanã juridicã, dupã caz, trebuie sã depunã la Comisie o cerere de retragere a avizului pe suport letric şi sub formã de imagine scanatã.
    (2) Cererea de retragere a avizelor agenţilor de marketing persoane fizice şi radierea din Registrul agenţilor de marketing este însoţitã de tabelul nominal al agenţilor de marketing persoane fizice ale cãror avize se retrag, întocmit în conformitate cu prevederile art. 49, în format electronic sub semnãturã electronicã extinsã a reprezentantului legal sau a persoanei responsabile, dupã caz.
    ART. 49
    Tabelul nominal al agenţilor de marketing persoane fizice ale cãror avize se retrag conţine urmãtoarele informaţii:
    a) numele şi prenumele;
    b) codul numeric personal;
    c) seria şi numãrul actului de identitate;
    d) codul agentului de marketing din Registrul agenţilor de marketing;
    e) numãrul şi data ultimului aviz.
    ART. 50
    (1) În vederea retragerii autorizaţiei/avizului şi radierii din Registrul agenţilor de marketing la cererea agentului de marketing persoanã juridicã, acesta trebuie sã depunã la Comisie:
    a) documentele prevãzute la art. 48 cu privire la retragerea agenţilor de marketing persoane fizice care acţioneazã în numele sãu;
    b) dovada încetãrii contractului/contractelor încheiat/ încheiate cu administratorii pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative;
    c) hotãrârea de încetare a activitãţii sau de modificare a obiectului de activitate pentru agentul de marketing persoanã juridicã, dupã caz, hotãrâre adoptatã de organul statutar competent.
    (2) În vederea retragerii avizului persoanei juridice specializate, aceasta depune la Comisie urmãtoarele documente:
    a) cererea de retragere a avizului ca persoanã juridicã specializatã, semnatã de reprezentantul legal;
    b) hotãrârea referitoare la încetarea activitãţii sau modificarea obiectului de activitate, hotãrâre adoptatã de organul statutar competent.
    ART. 51
    (1) Decizia de retragere a autorizaţiei sau avizului, scrisã şi motivatã, se comunicã administratorului, agentului de marketing persoanã juridicã sau persoanei juridice specializate, dupã caz, în termen de 5 zile calendaristice de la emiterea acesteia.
    (2) Decizia de retragere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    (3) În termen de 15 zile calendaristice de la primirea deciziei de retragere, agentul de marketing persoanã juridicã sau persoana juridicã specializatã, dupã caz, are obligaţia sã depunã documentele cu privire la retragerea autorizaţiei/avizului de cãtre Comisie la oficiul registrului comerţului în raza cãruia se aflã sediul social al societãţii.
    (4) În termen de 30 de zile calendaristice de la primirea documentelor care atestã înregistrarea retragerii de la oficiul registrului comerţului, agentul de marketing persoanã juridicã sau persoana juridicã specializatã, dupã caz, trebuie sã depunã la Comisie o copie a acestor documente.
    ART. 52
    (1) În situaţia retragerii avizului agenţilor de marketing persoane fizice, administratorul şi agentul de marketing persoanã juridicã, dupã caz, au obligaţia sã înştiinţeze în scris agenţii lor de marketing în legãturã cu retragerea avizului acestora, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data primirii deciziei de retragere din partea Comisiei.
    (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), administratorul şi agentul de marketing persoanã juridicã, dupã caz, trebuie sã se asigure cã agenţii de marketing persoane fizice au predat toate documentele privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative şi cã au luat cunoştinţã de interdicţia de a mai desfãşura activitate de marketing al prospectului schemei de pensii facultative.

    CAP. VIII
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 53
    (1) În situaţia în care contractul unui agent de marketing persoanã fizicã încheiat cu un administrator sau cu un agent de marketing persoanã juridicã, dupã caz, pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative a încetat, iar agentul de marketing persoanã fizicã încheie un nou contract cu un alt administrator/agent de marketing persoanã juridicã, noul administrator/agent de marketing persoanã juridicã procedeazã în conformitate cu prevederile cap. III secţiunea a 3-a.
    (2) Agentul de marketing persoanã fizicã aflat în situaţia prevãzutã la alin. (1) nu are obligaţia sã reia cursul de pregãtire de agenţi de marketing persoane fizice dacã se aflã în perioada de timp inclusã în intervalul de 4 ani calendaristici, prevãzut la art. 28 alin. (2), cu excepţia cazului în care noul administrator/agent de marketing persoanã juridicã nu are o solicitare expresã în acest sens.
    (3) Agentul de marketing persoanã fizicã, care, la data intrãrii în vigoare a prezentei norme, are mai mult de 4 ani calendaristici de la data absolvirii cursului de pregãtire ca agent de marketing pentru fonduri de pensii facultative, trebuie reavizat de Comisie în termen 12 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei norme, în conformitate cu prevederile art. 28 şi 29.
    (4) În situaţia nerespectãrii prevederilor alin. (3), Comisia procedeazã la retragerea avizului şi la radierea din Registrul agenţilor de marketing a agenţilor de marketing persoane fizice.
    ART. 54
    Agenţii de marketing persoane juridice au obligaţia ca în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentei norme sã notifice Comisiei cu privire la modificãrile survenite, în vederea respectãrii condiţiilor stabilite la art. 6 şi 9.
    ART. 55
    (1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
    a) desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de cãtre administratorii fondurilor de pensii facultative prin intermediul altor persoane decât agenţi de marketing persoane juridice şi/sau fizice autorizate/avizate de Comisiei;
    b) desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de cãtre agenţii de marketing persoane fizice fãrã respectarea prevederilor art. 4 alin. (1) lit. a)-d);
    c) desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de cãtre agentul de marketing persoanã juridicã cu încãlcarea prevederilor art. (4) alin. (2);
    d) desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative cu încãlcarea prevederilor art. 4 alin. (4);
    e) desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de cãtre agenţii de marketing persoane juridice fãrã încheierea de contracte în acest sens cu administratorii de fonduri de pensii facultative autorizaţi de Comisie;
    f) neîndeplinirea obligaţiei, de cãtre agentul de marketing persoanã fizicã, de notificare a administratorului sau a agentului de marketing persoanã juridicã asupra oricãror modificãri ale documentelor depuse iniţial pentru avizarea ca agent de marketing în termenul stabilit prin prevederile art. 14 alin. (1);
    g) neîndeplinirea obligaţiei administratorilor sau agenţilor de marketing persoane juridice de notificare a Comisiei cu privire la modificãrile documentelor depuse pentru avizarea ca agent de marketing persoanã fizicã, în termenul stabilit prin prevederile art. 14 alin. (2) şi în forma stabilitã prin prevederile art. 14 alin. (3) şi (4);
    h) neîndeplinirea obligaţiei administratorului şi a agenţilor de marketing persoane juridice de actualizare a evidenţei proprii a agenţilor de marketing persoane fizice;
    i) nerespectarea de cãtre agenţii de marketing persoane fizice şi de cãtre agenţii de marketing persoane juridice a condiţiilor prevãzute pentru autorizare/avizare, pe toatã perioada desfãşurãrii activitãţii;
    j) neîndeplinirea de cãtre membrii consiliului de administraţie, consiliului de supraveghere, directori, membrii directoratului, administratorul unic, dupã caz, a condiţiilor prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. h) pe toatã perioada exercitãrii funcţiei;
    k) neîndeplinirea obligaţiei agenţilor de marketing de transmitere a informaţiilor şi documentelor pe suport electronic, ulterior obţinerii autorizaţiei/avizului pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative;
    l) neîndeplinirea de cãtre agenţii de marketing persoane juridice a obligaţiei de notificare a Comisiei cu privire la contractele încheiate cu administratorii pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, în termenul şi forma prevãzute la art. 21 alin. (2) şi (3);
    m) desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de cãtre administratori şi de cãtre agenţii de marketing persoane fizice prin intermediul agenţilor de marketing persoane fizice care nu au fost reavizaţi în termenul prevãzut la art. 28 alin. (1);
    n) neîndeplinirea de cãtre administratori şi de cãtre agenţii de marketing persoane juridice a obligaţiei de a pãstra evidenţa, de a verifica şi de a calcula perioadele de timp prevãzute la art. 28 alin. (3) şi (4) şi de a actualiza documentele existente în dosarele agenţilor de marketing persoane fizice;
    o) neîndeplinirea obligaţiei de verificare a actelor individuale de aderare de cãtre administrator şi agentul de marketing persoanã juridicã, în conformitate cu prevederile art. 31 alin. (3);
    p) neîndeplinirea obligaţiilor administratorilor şi agenţilor de marketing persoane juridice prevãzute la art. 32 şi 33;
    r) neîndeplinirea obligaţiei administratorilor şi a agenţilor de marketing persoane juridice de a lua toate mãsurile necesare, de naturã administrativã sau legalã, în vederea respectãrii prevederilor legale;
    s) neîndeplinirea de cãtre administratori a obligaţiei de notificare a Comisiei cu privire la contractele încheiate cu agenţii de marketing persoane juridice pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative, în termenul prevãzut la art. 37;
    ş) neîndeplinirea de cãtre agentul de marketing persoanã fizicã a obligaţiilor prevãzute la art. 38-40;
    t) utilizarea în cadrul activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative de acte individuale de aderare a cãror formã şi conţinut nu sunt autorizate de cãtre Comisie la momentul semnãrii actului;
    ţ) nerespectarea de cãtre agenţii de marketing persoane juridice şi persoane fizice a prevederilor art. 41 alin. (2)-(4) şi (6);
    u) încãlcarea de cãtre persoana fizicã specializatã a prevederilor art. 45;
    v) neîndeplinirea de cãtre administrator/agent de marketing persoanã juridicã a obligaţiilor prevãzute la art. 52;
    w) neîndeplinirea de cãtre agentul de marketing persoanã juridicã a obligaţiilor prevãzute la art. 54;
    x) nerespectarea celorlalte obligaţii prevãzute de prezenta normã.
    (2) Sãvârşirea de cãtre administratorul de fonduri de pensii facultative, de cãtre agentul de marketing persoanã juridicã şi de cãtre agentul de marketing persoanã fizicã a vreuneia dintre faptele prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã conform prevederilor art. 38 lit. c), art. 120 alin. (1), art. 121 alin. (1) lit. k şi alin. (2)-(11), art. 122 şi 122^1 din Legea nr. 204/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 56
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezenta normã.
    ART. 57
    (1) La data intrãrii în vigoare a prezentei norme se abrogã Norma nr. 10/2006 privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative, aprobatã prin Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 22/2006, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 880 din 27 octombrie 2006, cu modificãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare prezentei norme.
    (2) Prezenta normã intrã în vigoare în termen de 3 luni de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.


    ANEXA 1


    ───────
la normã
───────





┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ANTET ADMINISTRATOR/PERSOANĂ JURIDICĂ SPECIALIZATĂ │
│ │
│ Certificat de absolvire │
│ Nr. ...../data eliberãrii │
│ │
│ Prin prezentul certificat se atestã cã domnul/doamna ..............., cu │
│ domiciliul în ........, str. ..........., legitimat/legitimatã cu BI/CI │
│ seria .... nr. ...., CNP ......, a absolvit cursul de agent de marketing │
│ pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului schemei de │
│ pensii facultative, organizat de ......., cu o duratã de ..... zile, în │
│ perioada .............................. . │
│ │
│ Domnul/Doamna ...................... a dobândit cunoştinţele teoretice │
│ necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii de marketing pentru fonduri │
│ de pensii facultative. │
│ │
│ Data absolvirii .................................... │
│ Nota de examen ..................................... │
│ │
│ Administrator/Persoana juridicã specializatã, │
│ .................................................... │
│ (denumirea şi sediul social) │
│ │
│ Reprezentant legal, │
│ .................................................... │
│ (nume şi prenume) │
│ │
│ Semnãtura ................ │
│ Ştampila administratorului/persoanei juridice specializate │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 2


    ───────
la normã
─────────





┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CERERE │
│ de autorizare/avizare ca agent de marketing persoanã juridicã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ DATE DE IDENTIFICARE: │
│ Subsemnatul/Subsemnata, ................................................., │
│ (numele şi prenumele) │
│ în calitate de împuternicit/împuterniciţi ..............................., │
│ (numãrul şi data procurii speciale│
│ şi autentice/delegaţiei avocaţiale)│
│ solicit autorizarea ca broker de pensii private pentru desfãşurarea │
│ activitãţii de marketing al prospectului schemei de pensii facultative a │
│ societãţii ................/solicit avizarea ca intermediar de fonduri de │
│ pensii private pentru desfãşurarea activitãţii de marketing al prospectului │
│ schemei de pensii facultative a societãţii ..........................., │
│ având: │
│ Numãr de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ........│
│ Cod unic de înregistrare fiscalã la Oficiul Naţional al Registrului │
│ Comerţului ............................................ │
│ Sediul social: ........................................ │
│ (localitatea) (strada şi numãrul) │
│ ....................................................... │
│ (judeţul) (codul poştal) │
│ Sediul secundar: ...................................... │
│ (localitatea) (strada şi numãrul) │
│ ....................................................... │
│ (judeţul) (codul poştal) │
│ Forma de înregistrare: .................................................... │
│ (filialã, sucursalã, reprezentanţã, agenţie, punct de lucru) │
│ │
│ Date de contact: (telefon, fax, e-mail, paginã de internet) .............. │
│ Prezenta cerere este însoţitã de un numãr de .......... documente, │
│ totalizând un numãr de ............. file. │
│ │
│ Semnãtura împuternicitului: .......................... │
│ Data ................................................. │
│ │
│ │
│ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE │
│ POT CONSTITUI ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 3


    ───────
la normã
─────────





┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ CERERE │
│ de avizare/reavizare a agentului/agenţilor de marketing persoanã fizicã/ │
│ persoane fizice*) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. Date despre solicitant: │
│ Societatea Comercialã ............., în calitate de administrator de fonduri │
│ de pensii facultative/agent de marketing persoanã juridicã, cu sediul în │
│ .........................................................................., │
│ (localitatea) (strada şi numãrul) │
│ ........................................................................... │
│ (judeţul) (codul poştal) │
│ solicitã avizarea în vederea desfãşurãrii activitãţii de marketing al │
│ prospectului schemei de pensii facultative pentru: ....................... │
│ 2. Date de identificare a agentului de marketing persoanã fizicã: │
│ Numele şi prenumele agentului persoanã fizicã ............................ │
│ Domiciliul ............................................................... │
│ (localitatea) (strada şi numãrul) │
│ .......................................................................... │
│ (judeţul) (codul poştal) │
│ Codul numeric personal ................................................... │
│ Contract nr. ................ din data ................................... │
│ Date de contact: (telefon, fax, e-mail, paginã de internet) .............. │
│ 3. Informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru │
│ activitatea agentului persoanã fizicã │
│ .......................................................................... │
│ .......................................................................... │
│ Subsemnatul,................., cunoscând prevederile Codului penal privind │
│ falsul în declaraţii, declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea legii, │
│ cã toate rãspunsurile sunt complete şi conforme cu realitatea şi cã nu │
│ existã alte fapte relevante asupra cãrora Comisia de Supraveghere a │
│ Sistemului de Pensii Private ar trebui informatã. │
│ │
│ Reprezentantul legal al administratorului/agentului de marketing persoanã │
│ juridicã │
│ Numele şi prenumele ................................... │
│ Semnãtura şi ştampila ................................. │
│ │
│ NOTĂ: │
│ Comisia va pãstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în prezenta │
│ cerere, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege. │
│ _________ │
│ *) În cazul în care administratorul sau agentul de marketing persoanã │
│ juridicã prezintã spre avizare o singurã datã mai mulţi agenţi de │
│ marketing persoane fizice, cererea de avizare este însoţitã de un tabel │
│ nominal al acestora, cu antetul solicitantului, anexã la cererea de │
│ avizare, în conformitate cu prevederile Normei nr. 8/2011 privind │
│ marketingul prospectului schemei de pensii facultative. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 4


    ───────
la normã
────────





┌───────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│Curriculum vitae │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Informaţii personale │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Nume/Prenume │Nume/Prenume │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Adresa │Numãrul imobilului, numele strãzii, codul│
│ │poştal, localitatea, ţara │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Telefon │Fix: Mobil: │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Fax │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│E-mail │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Cetãţenia │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Data naşterii │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Sex │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Experienţa profesionalã │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Perioada │Menţionaţi pe rând fiecare experienţã │
│ │profesionalã relevantã, începând cu cea │
│ │mai recentã. │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Funcţia sau postul ocupat │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Principalele activitãţi şi │ │
│responsabilitãţi │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Numele şi adresa angajatorului │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Tipul activitãţii sau sectorul de │ │
│activitate │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Educaţie şi formare │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Perioada │Menţionaţi pe rând fiecare formã de │
│ │învãţãmânt şi program de formare │
│ │profesionalã urmat, începând cu cel mai │
│ │recent. │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Calificarea/Diploma obţinutã │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Domenii principale studiate/ │ │
│Competenţe dobândite │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Numele şi tipul instituţiei de │ │
│învãţãmânt │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Nivelul de clasificare a formei de │ │
│învãţãmânt │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Aptitudini şi competenţe personale │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Limba maternã │Precizaţi limba maternã │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Limba(i) strãinã(e) cunoscutã(e) │ │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Autoevaluare │ │
├───────────────────────────────────┼──────┬───────────┬──────────┬───────────┤
│ │ │Înţeles │Scris │Vorbit │
├───────────────────────────────────┼──────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│Limba │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────┼──────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│Limba │ │ │ │ │
├───────────────────────────────────┼──────┴───────────┴──────────┴───────────┤
│Competenţe şi cunoştinţe de │Descrieţi competenţele şi indicaţi │
│utilizare a calculatorului │contextul în care au fost dobândite. │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Alte competenţe şi aptitudini │Descrieţi competenţele şi indicaţi │
│ │contextul în care au fost dobândite. │
├───────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Informaţii suplimentare │Indicaţi alte informaţii utile care nu au│
│ │fost menţionate anterior, de exemplu: │
│ │persoane de contact, referinţe etc. │
└───────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘




    ANEXA 5


    ───────
la normã
────────





┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Specimene de semnãturã pentru membrii consiliului de administraţie, │
│ ai consiliului de supraveghere, directorii, membrii │
│ directoratului, administratorul unic, dupã caz*1) │
│ │
│ Societatea Comercialã .................................................., │
│ (denumirea agenţilor de marketing persoane juridice │
│ care solicitã autorizarea) │
│ înregistratã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu numãrul │
│ ............, având cod unic de înregistrare ............................ │
│ ┌────┬────────────────────────────────┬────────────┬────────────┐ │
│ │Nr. │ │ │ │ │
│ │crt.│ Numele şi prenumele descifrabil│ Calitatea │ Semnãtura │ │
│ ├────┼────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤ │
│ ├────┼────────────────────────────────┼────────────┼────────────┤ │
│ └────┴────────────────────────────────┴────────────┴────────────┘ │
│ │
│ *1) Prezenta anexã se va completa în faţa reprezentantului Comisiei de │
│ Supraveghere a Sistemului de Pensii Private. Dacã unul dintre membrii │
│ consiliului de administraţie, ai consiliului de supraveghere, directori, │
│ membrii directoratului sau administratorul unic nu poate semna în aceste │
│ condiţii, se va depune o declaraţie notarialã privind specimenul de │
│ semnãturã. │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 6


    ────────
la normã
─────────





┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CERERE │
│ pentru avizarea persoanei juridice specializate │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│DATE DE IDENTIFICARE: │
│Subsemnatul/Subsemnata, ...................................................., │
│ (numele şi prenumele) │
│în calitate de împuternicit/împuterniciţi .................................., │
│ (numãrul şi data procurii speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale) │
│ │
│solicit avizarea ca persoanã juridicã specializatã a societãţii ............, │
│având: │
│Numãr de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ........, │
│Cod unic de înregistrare fiscalã la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului│
│..............................................................................│
│Sediul social .............................................................│
│ (localitatea) (strada şi numãrul) │
│..............................................................................│
│ (judeţul) (codul poştal) │
│Sediul secundar: .............................................................│
│ (localitatea) (strada şi numãrul) │
│..............................................................................│
│ (judeţul) (codul poştal). │
│Forma de înregistrare: │
│..............................................................................│
│ (filialã, sucursalã, reprezentanţã, agenţie, punct de lucru) │
│ │
│Date de contact: (telefon, fax, e-mail, paginã de internet) ..................│
│Prezenta cerere este însoţitã de un numãr de ........... documente, totalizând│
│un numãr de ........... file. │
│Semnãtura împuternicitului: ................ │
│Data ....................................... │
│ │
│ │
│ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI │
│ ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE. │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



                             ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016