Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 109 din 18 februarie 2009  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 109 din 18 februarie 2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 126 din 2 martie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 13 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele obiective şi atribuţii

ART. 1
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Finanţelor Publice, finanţatã din bugetul de stat şi din venituri proprii.
ART. 2
În subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã funcţioneazã Garda Financiarã, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, ca instituţii publice cu personalitate juridicã.
ART. 3
Sediul principal al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5. Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã îşi desfãşoarã activitatea şi în alte sedii deţinute potrivit legii.
ART. 4
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are urmãtoarele obiective generale:
a) realizarea veniturilor bugetului general consolidat din impozite, taxe, contribuţii sociale şi din orice alte sume datorate bugetului de stat, prin îmbunãtãţirea continuã a nivelului conformãrii voluntare a contribuabililor;
b) aplicarea unitarã a prevederilor legislaţiei fiscale;
c) prestarea de servicii de informare şi asistenţã cãtre contribuabili, în scopul înţelegerii şi aplicãrii corecte a legislaţiei fiscale;
d) creşterea constantã a eficienţei colectãrii veniturilor bugetare;
e) formarea de resurse umane competente şi motivate;
f) garantarea încrederii contribuabilului în integritatea şi imparţialitatea administraţiei fiscale;
g) prevenirea şi combaterea evaziunii şi fraudei fiscale;
h) apãrarea intereselor fiscale şi financiare ale Uniunii Europene.
(2) În realizarea obiectivelor generale prevãzute la alin. (1), Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. elaboreazã şi aplicã procedurile privind plata voluntarã şi stabilirea mijloacelor de platã, împreunã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
2. elaboreazã şi aplicã, prin organele abilitate, proceduri privind alte modalitãţi de stingere a obligaţiilor bugetare pentru care este competentã;
3. participã la estimarea veniturilor bugetare pe care le administreazã şi face propuneri privind nivelul veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili, pe baza datelor proprii, a indicatorilor macroeconomici, a politicii fiscale şi a legislaţiei în vigoare privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare;
4. furnizeazã Ministerului Finanţelor Publice informaţiile necesare fundamentãrii estimãrii veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili;
5. repartizeazã la nivel teritorial programul de încasãri ale veniturilor bugetului general consolidat;
6. analizeazã permanent modul de realizare a veniturilor bugetare pentru care este competentã;
7. furnizeazã structurilor specializate ale Ministerului Finanţelor Publice informaţiile necesare fundamentãrii calculului contribuţiei României la bugetul Uniunii Europene;
8. asigurã aplicarea unitarã, corectã şi nediscriminatorie a prevederilor legislaţiei privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi celelalte venituri bugetare, colectarea veniturilor bugetare, exercitarea prerogativelor stabilite prin lege, prin aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor, utilizarea tehnologiilor noi în susţinerea managementului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi îmbunãtãţirea relaţiei cu contribuabilii;
9. participã la elaborarea proiectelor de norme metodologice, a modificãrilor şi completãrilor aduse Codului fiscal şi Codului de procedurã fiscalã, precum şi a altor legi, care conţin prevederi referioare la impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului general consolidat, administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã;
10. avizeazã proiecte de acte normative care conţin prevederi referitoare la administrarea veniturilor bugetare, proceduri de administrare a impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a celorlalte venituri bugetare pentru care este competentã;
11. participã, împreunã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, la elaborarea proiectelor de acte normative privind stabilirea veniturilor bugetare;
12. aplicã, prin Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, în domeniul vamal mãsurile specifice rezultate din programele guvernamentale şi din reglementãrile vamale, precum şi alte dispoziţii aplicabile mãrfurilor aflate sub supraveghere vamalã sau supuse controlului vamal;
13. aplicã, prin Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, prevederile <>Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al României şi ale altor acte normative referitoare la acesta;
14. aplicã, prin Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, prevederile legale prin care se transpun directivele Comisiei Europene privind originea preferenţialã şi nepreferenţialã a mãrfurilor şi elaboreazã metodologii pentru aplicarea regulilor de origine preferenţialã cuprinse în protocoalele de reguli de origine la acordurile încheiate de Uniunea Europeanã;
15. asigurã aplicarea prevederilor cu caracter vamal şi fiscal din acordurile, convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte;
16. urmãreşte, prin Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, aplicarea corectã a regulilor de interpretare a Nomenclaturii sistemului armonizat şi de evaluare în vamã a mãrfurilor, precum şi a prevederilor actelor normative referitoare la taxele vamale, taxa pe valoarea adãugatã, accize şi alte drepturi vamale;
17. elaboreazã şi pune la dispoziţie personalului sãu materiale informative referitoare la aplicarea legislaţiei specifice fiecãrui domeniu propriu de activitate;
18. elaboreazã, cu avizul direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, conţinutul şi modelele formularelor şi imprimatelor tipizate, utilizate pentru administrarea veniturilor, precum şi instrucţiunile de completare a acestora;
19. asigurã, potrivit legii, tipãrirea formularelor şi imprimatelor tipizate, care sunt utilizate în domeniul sãu de activitate;
20. coordoneazã şi îndrumã metodologic, prin structurile de specialitate din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care au corespondent în cadrul tuturor unitãţilor subordonate şi al structurilor subordonate acestora, activitatea de management al resurselor umane, financiare şi materiale, al celor specifice tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi consultanţa juridicã;
21. elaboreazã procedura şi emite actele administrative fiscale referitoare la soluţia fiscalã individualã anticipatã, acordul de preţ în avans şi preţurile de transfer în cazul tranzacţiilor efectuate între persoane afiliate;
22. controleazã şi monitorizeazã aplicarea unitarã şi respectarea reglementãrilor legale în domeniul sãu de activitate, inclusiv la nivelul instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sa;
23. stabileşte competenţa teritorialã pentru administrarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi altor sume datorate bugetului general consolidat;
24. urmãreşte acquis-ul comunitar în legãturã cu administrarea fiscalã şi elaboreazã propunerile de modificare a cadrului normativ naţional şi metodologic naţional, conform evoluţiei acestuia;
25. urmãreşte încurajarea conformãrii voluntare a contribuabililor prin dezvoltarea serviciilor oferite acestora, menite sã le faciliteze îndeplinirea obligaţiilor fiscale;
26. emite proceduri privind activitatea de asistenţã şi informare a contribuabililor şi asigurã implementarea unitarã a acestora la nivelul tuturor unitãţilor fiscale teritoriale;
27. îndrumã contribuabilii în aplicarea legislaţiei fiscale şi a prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri prin intermediul unitãţilor fiscale teritoriale;
28. asigurã informarea contribuabililor privind drepturile şi obligaţiile fiscale prin elaborarea de materiale informative;
29. elaboreazã cadrul legal, aplicã şi monitorizeazã administrarea fiscalã a contribuabililor;
30. aplicã legislaţia în domeniul resurselor umane - recrutare, angajare, avansare, promovare, mobilitate, sancţionare şi încetare a raporturilor de muncã/serviciu, respectiv salarizare a personalului din autoritatea sa;
31. elaboreazã şi deruleazã programe de perfecţionare profesionalã a personalului din cadrul agenţiei la nivel central şi la nivelul unitãţilor subordonate prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã şi alte organisme specializate în acest domeniu, cu consultarea Şcolii de Finanţe Publice şi Vamã;
32. asigurã prin sistemul de management al performanţei şi dezvoltare profesionalã formarea unui corp al funcţionarilor publici profesionist, onest, stabil şi eficient, în scopul creãrii unei organizaţii moderne, flexibile, funcţionale şi eficiente, în condiţiile legii, din cadrul agenţiei, la nivel central şi la nivelul unitãţilor subordonate;
33. soluţioneazã contestaţiile împotriva actelor administrative fiscale, în condiţiile legii;
34. exercitã exclusiv, nemijlocit şi neîngrãdit inspecţia fiscalã, în condiţiile stabilite prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
35. exercitã controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricãror acte şi fapte din domeniul economic, financiar şi vamal, care au ca efect evaziunea fiscalã;
36. exercitã, prin Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, activitatea de inspecţie vamalã, activitatea de control vamal ulterior şi orice altã formã de control specific în legãturã cu aplicarea şi respectarea reglementãrilor în vigoare în domeniul vamal;
37. reprezintã statul în faţa instanţelor şi a organelor de urmãrire penalã, ca subiect de drepturi şi obligaţii privind raporturile juridice fiscale şi alte activitãţi ale agenţiei, direct sau prin direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, în baza mandatelor transmise; renunţarea la calea de atac, în litigiile care au legãturã cu raporturile juridice fiscale, se va face conform procedurii stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
38. exercitã controlul financiar şi, dupã caz inspecţia fiscalã, privind respectarea disciplinei economico-financiare şi a modului de administrare şi gestionare a mijloacelor materiale şi a fondurilor financiare de cãtre instituţiile publice şi operatorii economici la care statul, direct sau printr-o instituţie ori autoritate publicã, are calitatea de acţionar;
39. asigurã extinderea şi diversificarea schimbului de informaţii cu alte instituţii din ţarã şi din alte state;
40. deţine, administreazã, analizeazã şi evalueazã informaţiile fiscale şi acţioneazã pentru obţinerea de informaţii noi, relevante pentru administraţia fiscalã, din diverse surse, în vederea identificãrii atât a unor potenţiale riscuri fiscale, cât şi a contribuabililor care prezintã risc ridicat din punctul de vedere al administrãrii fiscale;
41. asigurã cooperarea administrativã şi efectuarea schimbului de informaţii fiscale dintre administraţia fiscalã românã şi administraţiile fiscale ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene şi ale statelor cu care România are încheiate convenţii de evitare a dublei impuneri, cu privire la impozitele directe şi indirecte, în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice, dupã caz;
42. acţioneazã pentru anticiparea cãilor, metodelor şi mijloacelor utilizate de contribuabili în scopul sustragerii de la plata sumelor datorate bugetelor administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi pentru prevenirea, descoperirea şi combaterea evaziunii fiscale;
43. verificã bazele de impunere, legalitatea şi conformitatea declaraţiilor fiscale, corectitudinea şi exactitatea îndeplinirii obligaţiilor de cãtre contribuabili, precum şi modul în care aceştia respectã prevederile legislaţiei fiscale şi contabile, stabileşte diferenţe privind obligaţiile de platã, precum şi accesoriile aferente acestora;
44. stabileşte competenţa de exercitare, condiţiile şi modalitãţile de suspendare a inspecţiei fiscale, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
45. asigurã asistenţa pentru recuperarea în România de la persoane fizice şi persoane juridice a creanţelor bugetare stabilite prin titlu de creanţe într-un alt stat membru al Uniunii Europene, precum şi recuperarea de cãtre alt stat membru al Uniunii Europene de la persoane fizice şi persoane juridice a creanţelor bugetare stabilite în România, potrivit atribuţiilor stabilite prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
46. elaboreazã proiecte de acte normative care conţin prevederi referitoare la administrarea veniturilor bugetare, proceduri de administrare a impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a celorlalte venituri bugetare pentru care este competentã, în aplicarea legislaţiei în vigoare.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã dezvoltã urmãtoarele funcţii privind:
1. Gestiunea veniturilor bugetare:
a) administreazã fiscal depunerea de cãtre plãtitori a declaraţiilor de impunere la impozite, taxe, contribuţii sociale şi alte venituri bugetare, potrivit legii, precum şi evidenţa plãţilor efectuate;
b) iniţiazã şi desfãşoarã acţiuni legale în cazul neconformãrii contribuabililor în îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de platã;
c) elaboreazã şi aplicã procedurile de impunere pentru persoanele juridice şi persoanele fizice, conform dispoziţiilor legale;
d) elaboreazã şi aplicã procedurile referitoare la producţia şi circulaţia produselor accizabile în regim suspensiv;
e) elaboreazã şi aplicã procedurile privind evidenţa contribuabililor, gestiunea dosarului fiscal şi a cazierului fiscal;
f) elaboreazã şi aplicã metodologii de gestiune a arieratelor bugetare şi monitorizeazã recuperarea acestora;
g) introduce şi promoveazã metode moderne de înregistrare fiscalã, declarare şi platã a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor, bazate pe utilizarea mijloacelor de comunicare electronice;
h) organizeazã activitatea de monitorizare a recuperãrii creanţelor bugetare prin aplicarea mãsurilor prevãzute de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
i) acordã, la cererea temeinic justificatã a contribuabililor, înlesniri la plata obligaţiilor fiscale restante, în condiţiile legii;
j) organizeazã activitatea privind publicarea pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã -, în condiţiile legii, a contribuabililor care înregistreazã obligaţii bugetare restante;
k) organizeazã activitatea de înscriere în Arhiva Electronicã de Garanţii Reale Mobiliare a creanţelor fiscale ale contribuabililor pentru care s-au emis titluri executorii;
l) organizeazã activitatea de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, precum şi a bunurilor sechestrate în cadrul procedurii de executare silitã, potrivit legii;
m) aplicã împreunã cu unitãţile sale subordonate legislaţia în domeniul ajutorului de stat;
n) stabileşte impozitele, taxele, contribuţiile şi alte sume datorate bugetului general consolidat, care se plãtesc în contul unic, şi metodologia de distribuire şi stingere a acestora;
o) stabileşte procedura privind cesiunea creanţelor fiscale sau stingerea acestora prin alte modalitãţi prevãzute de lege, numeşte comisiile respective şi stabileşte atribuţiile acestora;
p) desemneazã, în condiţiile legii, administratorul judiciar/lichidatorul şi verificã activitatea acestuia, în situaţia în care Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau unitãţile sale subordonate deţin cel puţin 50% din valoarea totalã a creanţelor debitorilor împotriva cãrora s-a deschis procedura insolvenţei.
2. Elaborarea strategiilor:
a) propune şi elaboreazã strategii de dezvoltare pe termen mediu şi lung, precum şi soluţii de reformã în domeniul administrãrii veniturilor bugetare pentru care este competentã potrivit legii;
b) realizeazã un dialog constructiv cu partenerii sociali, în spiritul respectului reciproc şi în conformitate cu principiile şi standardele europene, în vederea asigurãrii eficienţei activitãţii, stabilitãţii şi solidaritãţii sociale;
c) urmãreşte realizarea unui management eficient şi coerent al administrãrii fiscale, având ca scop menţinerea unei administrãri fiscale unitare, stabile şi armonizate;
d) elaboreazã şi implementeazã strategia de dezvoltare informaticã a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi a unitãţilor sale subordonate, în colaborare cu direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
e) elaboreazã, implementeazã, menţine şi dezvoltã sistemul informatic în domeniul sãu de activitate;
f) elaboreazã strategia de comunicare, coordoneazã şi monitorizeazã sistemul de comunicare internã şi externã şi cadrul comunicaţional, în scopul asigurãrii principiului unitãţii de imagine a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi a unitãţilor sale subordonate.
3. Cooperare internaţionalã:
a) asigurã aplicarea prevederilor cu caracter fiscal din convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte, din domeniul de activitate;
b) încheie şi deruleazã convenţii şi proiecte de colaborare cu organisme şi instituţii internaţionale în domeniul sãu de activitate;
c) iniţiazã mãsuri pentru dezvoltarea cooperãrii internaţionale în domeniul sãu de activitate;
d) colaboreazã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, urmãrind aplicarea acquis-ului comunitar în legãturã cu administrarea fiscalã;
e) asigurã desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii de cooperare internaţionalã şi participã la reuniunile cu organismele şi instituţiile internaţionale, în domeniul sãu de activitate;
f) iniţiazã şi participã la negocierile pentru elaborarea unor convenţii bilaterale în materie de recuperare a creanţelor bugetare;
g) are reprezentanţi permanenţi la Misiunea României pe lângã Uniunea Europeanã sau în cadrul altor organisme internaţionale, care asigurã legãturã operativã pe probleme vamale - fiscale.
4. Audit:
a) coordoneazã, îndrumã şi verificã modul de respectare a procedurilor de administrare, a legislaţiei fiscale şi a legislaţiei contribuţiilor sociale de cãtre structurile de administrare, prin efectuarea de acţiuni de monitorizare şi revizie a activitãţii desfãşurate de acestea;
b) exercitã funcţia de audit public intern în condiţiile legii;
c) efectueazã inspecţii privind respectarea legalitãţii, atât la nivelul aparatului propriu, cât şi la nivelul unitãţilor subordonate, în domeniul sãu de activitate.
5. Activitate internã:
a) exercitã controlul financiar de gestiune şi controlul financiar preventiv propriu, în scopul constituirii şi utilizãrii legale şi eficiente a fondurilor publice;
b) elaboreazã, fundamenteazã şi avizeazã, dupã caz, proiectul bugetului de cheltuieli al agenţiei, pentru aparatul propriu, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, Garda Financiarã şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi programul de investiţii şi achiziţii publice, pe care le transmite Ministerului Finanţelor Publice în vederea cuprinderii în bugetul centralizat al acestuia;
c) deschide creditele necesare pentru cheltuielile fiecãrui ordonator terţiar de credite în cadrul fiecãrui exerciţiu bugetar.
(4) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã îndeplineşte orice alte atribuţii şi are toate competenţele cu privire la activitatea de administrare a veniturilor bugetare, cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã colaboreazã cu ministerele şi autoritãţile administraţiei publice centrale, autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice şi cu alte entitãţi.
ART. 5
(1) În îndeplinirea atribuţiilor sale, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã este autorizatã:
a) sã exercite nemijlocit şi neîngrãdit inspecţia fiscalã, controlul financiar şi controlul operativ şi inopinat, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
b) sã exercite, prin Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, controlul vamal, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
c) sã stabileascã în sarcina operatorilor economici, ca urmare a controlului, mãsuri de conformare pentru respectarea legii;
d) sã aplice sancţiuni potrivit prevederilor legale;
e) sã urmãreascã şi sã ia mãsuri de recuperare a ajutorului de stat ilegal sau utilizat abuziv, prin organele abilitate, conform competenţelor;
f) sã aplice, prin organele abilitate, modalitãţile de executare silitã şi mãsurile asigurãtorii, în condiţiile legii, pentru a cãror realizare este competentã potrivit legii;
g) sã încheie protocoale de schimb de informaţii şi colaborare cu ministerele, instituţiile publice şi cu alte organizaţii;
h) sã soluţioneze plângerile prealabile, contestaţiile şi petiţiile şi sã punã la dispoziţie solicitanţilor informaţiile publice, în condiţiile legii;
i) sã stabileascã orice alte mãsuri în condiţiile prevãzute de lege.
(2) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are dreptul sã solicite de la celelalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţii publice şi operatori economici, de la instituţii de credit şi de la alte persoane, în condiţiile legii, datele şi informaţiile necesare în vederea realizãrii atribuţiilor, cu pãstrarea confidenţialitãţii acestora.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã

ART. 6
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are structura organizatoricã, formatã din direcţii generale, direcţii şi alte structuri, prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, inclusiv în directa subordine a preşedintelui, se pot organiza, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, servicii, birouri, compartimente şi colective temporare şi se pot stabili numãrul posturilor pe fiecare structurã, numãrul posturilor de conducere şi numãrul posturilor de execuţie, în condiţiile legii.
(2) Personalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã este compus din preşedinte, vicepreşedinţi, funcţionari publici şi personal contractual.
(3) Numãrul maxim de posturi al aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã este de 1.302, inclusiv preşedintele, vicepreşedinţii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor.
(4) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor nu este inclus în numãrul maxim de posturi prevãzut la alin. (3) pentru aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 7
(1) În subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se organizeazã şi funcţioneazã Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publicã cu personalitate juridicã.
(2) Structura organizatoricã a Autoritãţii Naţionale a Vãmilor include:
a) aparatul central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor;
b) unitãţile subordonate Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, respectiv direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale, birourile vamale de frontierã şi de interior şi punctele vamale.
(3) Organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.
(4) Numãrul maxim de posturi pentru Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi pentru unitãţile subordonate acesteia este de 4.586, inclusiv postul de demnitar şi cabinetul acestuia. Repartizarea numãrului maxim de posturi pe aparatul central şi pe unitãţile subordonate Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
(5) Structura organizatoricã a direcţiilor, inclusiv serviciile, birourile şi alte compartimente funcţionale, organizate în directa subordine a vicepreşedintelui, şi numãrul posturilor de conducere din cadrul aparatului central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, precum şi structura organizatoricã a direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, a direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi a birourilor vamale, unitãţi subordonate Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare.
(6) Statul de funcţii pentru aparatul central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, precum şi statele de funcţii pentru direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi pentru birourile vamale se aprobã de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
(7) Atribuţiile şi sarcinile structurilor funcţionale din aparatul central, precum şi din unitãţile subordonate Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
(8) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate redistribui prin ordin, între aparatul central, direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale, birourile vamale şi punctele vamale, posturile repartizate, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu încadrarea în numãrul de posturi aprobat pentru aceste unitãţi conform alin. (4).
(9) Directorii şi directorii adjuncţi din aparatul central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, directorii executivi ai direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale şi directorii executivi ai direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi al Direcţiei municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se numesc în funcţie, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în condiţiile legii, cu avizul conform al ministrului finanţelor publice.
(10) Directorii executivi adjuncţi ai direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale şi directorii executivi adjuncţi ai direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi ai Direcţiei Municipiului Bucureşti pentru Accize şi Operaţiuni Vamale din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se numesc în funcţie prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, în condiţiile legii, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(11) Persoanele cu funcţii de conducere din aparatul central, precum şi cele din structura teritorialã a Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, altele decât cele prevãzute la alin. (9) şi (10), se numesc în funcţie de cãtre vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, în condiţiile legii, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 8
(1) În subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se organizeazã şi funcţioneazã Garda Financiarã, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publicã, de control, cu personalitate juridicã.
(2) Structura organizatoricã a Gãrzii Financiare include:
a) Comisariatul General;
b) secţiile judeţene ale Gãrzii Financiare şi secţia municipiului Bucureşti.
(3) Organizarea şi funcţionarea Gãrzii Financiare, structura organizatoricã a acesteia, numãrul de posturi, normele generale şi speciale de dotare, însemnele distinctive şi modelele de uniformã se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.
(4) În cadrul structurii organizatorice a Comisariatului General al Gãrzii Financiare şi, respectiv, a secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti se pot constitui servicii, birouri, compartimente, respectiv divizii, iar numãrul posturilor de conducere se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare.
(5) Numãrul maxim de posturi pentru Garda Financiarã este de 1.805. Repartizarea numãrului de posturi pe secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti ale Gãrzii Financiare se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general.
(6) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gãrzii Financiare stabileşte competenţele şi atribuţiile personalului care ocupã funcţii publice, precum şi ale personalului contractual şi se aprobã în condiţiile legii, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(7) Persoanele cu funcţii de conducere din cadrul Comisariatului General, cu excepţia comisarului general primadjunct şi comisarilor generali adjuncţi ai Gãrzii Financiare, care se numesc în funcţie prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în condiţiile legii, cu avizul conform al ministrului finanţelor publice, sunt numiţi, potrivit legii, de comisarul general, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(8) Persoanele cu funcţii de conducere din cadrul secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti, cu excepţia comisarilor şefi secţie, care se numesc în funcţie prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în condiţiile legii, cu avizul conform al ministrului finanţelor publice, sunt numiţi, potrivit legii, de comisarul general, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(9) Statul de funcţii pentru Comisariatul General al Gãrzii Financiare, precum şi statele de funcţii pentru secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general.
(10) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate redistribui prin ordin, între Comisariatul General şi secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general, posturile repartizate, cu încadrarea în numãrul de posturi aprobat pentru Garda Financiarã conform alin. (5).
ART. 9
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã înscrie, prin direcţiile de specialitate din aparatul propriu şi prin structurile din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cu atribuţii de administrare a veniturilor bugetare, creanţele bugetare administrate de aceasta, la registrele de publicitate mobiliarã şi imobiliarã, în condiţiile legii.
ART. 10
(1) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, pe baza propunerilor vicepreşedinţilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi ale conducerii direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, cu avizul conform al secretarului de stat coordonator sau al secretarului general, dupã caz.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, al direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevãzute la alin. (1) şi (2), fişã care se semneazã de salariat şi se aprobã în condiţiile legii.
(4) Directorii generali, directorii generali adjuncţi, directorii şi directorii adjuncţi, şefii de servicii şi şefii de birouri, personalul de execuţie din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se numesc în funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(5) Directorii executivi ai direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti se numesc în funcţie de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în condiţiile legii, cu avizul conform al ministrului finanţelor publice.
(6) Directorii executivi adjuncţi din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi ai Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cu excepţia persoanelor cu funcţii publice de conducere specifice de trezorier-şef din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de trezorier-şef adjunct din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, şefii de administraţie şi şefii de administraţie adjuncţi ai administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii, precum şi şefii de administraţie şi şefii de administraţie adjuncţi, cu excepţia şefilor de administraţie adjuncţi - trezorerie şi contabilitate publicã -, din cadrul administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se numesc în funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 11
(1) Unitãţile aflate în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Repartizarea numãrului maxim de posturi prevãzut la pct. 3 din anexa nr. 2 pe direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în condiţiile legii.
(3) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate redistribui, prin ordin, între direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti posturile repartizate conform alin. (2), cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru aceste unitãţi teritoriale conform pct. 3 din anexa nr. 2.
(4) Structura organizatoricã a direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, administraţiilor finanţelor publice municipale, orãşeneşti şi comunale, precum şi a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi a administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã. Structurile organizatorice teritoriale aferente activitãţii de trezorerie si contabilitate publicã şi ale celorlalte compartimente subordonate direct Ministerului Finanţelor Publice se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu avizul direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
(5) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se aprobã de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(6) Statele de funcţii pentru direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti se aprobã de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.

SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã

ART. 12
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã este condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã rãspunde în faţa ministrului finanţelor publice pentru întreaga sa activitate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite ordine, în condiţiile legii, precum şi alte dispoziţii necesare îndeplinirii atribuţiilor funcţiei.
(4) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã are calitatea de ordonator secundar de credite şi poate delega aceastã calitate, în condiţiile legii. Prin actul de delegare se precizeazã limitele şi condiţiile delegãrii.
(5) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi comisarul general al Gãrzii Financiare sunt ordonatori terţiari de credite şi pot delega aceastã calitate în condiţiile legii. Prin actul de delegare se precizeazã limitele şi condiţiile delegãrii.
(6) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã este ajutat în activitatea sa de 3 vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, dintre care unul conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(7) Rãspunderile şi atribuţiile vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(8) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã reprezintã Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã în relaţia cu terţii.
(9) Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã unele atribuţii pot fi delegate, în condiţiile legii. Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se vor preciza limitele şi condiţiile delegãrii.
(10) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative, precum şi alte atribuţii stabilite prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(11) În cazul în care preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, din motive întemeiate, nu îşi poate exercita atribuţiile prevãzute în actele normative în vigoare, îl deleagã prin ordin pe unul dintre cei 3 vicepreşedinţi sã exercite aceste atribuţii, cu informarea ministrului finanţelor publice.
(12) În cazul în care unul dintre vicepreşedinţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu excepţia vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, din motive întemeiate, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acestea vor fi delegate cãtre celãlalt vicepreşedinte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 13
(1) Mobilitatea funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi al unitãţilor sale subordonate, inclusiv din cadrul Gãrzii Financiare şi al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, se realizeazã în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cadrul aceleiaşi categorii, prin modificarea raporturilor de serviciu, astfel:
a) pentru eficientizarea activitãţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi a unitãţilor sale subordonate;
b) în interes public;
c) în interesul funcţionarului public, pentru dezvoltarea carierei în funcţia publicã.
(2) Mobilitatea funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi al unitãţilor sale subordonate se realizeazã cu respectarea prevederilor <>Legii nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Mobilitatea pentru eficientizarea activitãţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi a unitãţilor sale subordonate se dispune:
a) prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, pentru toate funcţiile publice din cadrul aparatului propriu şi al unitãţilor subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, inclusiv din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor şi Gãrzii Financiare;
b) prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, pentru funcţiile publice pentru care are competenţa de numire în funcţie;
c) prin decizie a comisarului general, pentru funcţiile publice pentru care are competenţa de numire în funcţie;
d) prin decizie a directorului executiv, pentru funcţiile publice pentru care are competenţa de numire în funcţie.
ART. 14
(1) Secretarul general al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigurã stabilitatea funcţionãrii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale între structurile acesteia.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Secretarul general al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate îndeplini şi alte atribuţii prevãzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã ori încredinţate de preşedinte.
ART. 15
Personalului din cadrul cabinetelor preşedintelui şi vicepreşedinţilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. II
Dispoziţii finale

ART. 16
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are în dotare un parc auto, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, iar pentru activitãţi specifice numãrul de mijloace de transport şi consumul de carburanţi sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Mijloacele de transport din parcul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã pot fi utilizate atât de persoanele care au acest drept prin lege, cât şi de cãtre persoanele care desfãşoarã activitãţi specifice în cadrul agenţiei.
(3) Persoanele care desfãşoarã activitãţi specifice pot folosi mijloacele de transport din parcul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã în baza permisului de conducere pe care îl posedã, cu aprobarea prealabilã a ordonatorului secundar sau terţiar de credite.
ART. 17
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are o siglã ale cãrei caracteristici se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 18
(1) Personalul din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care are calitatea de funcţionar public, beneficiazã de toate drepturile şi are obligaţiile prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în <>art. 227 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Personalul din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care are calitatea de personal contractual, beneficiazã de toate drepturile şi are obligaţiile prevãzute în <>Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în <>art. 227 din Ordonanţa Guverului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulteriaoare.
(3) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate aproba, în cazuri temeinic justificate, redistribuirea unor fonduri de stimulare între unitãţile subordonate, precum şi între agenţie şi acestea.
(4) Salarizarea personalului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se face potrivit reglementãrilor în vigoare referitoare la acordarea drepturilor de naturã salarialã pentru funcţionarii publici şi pentru personalul contractual.
(5) Salarizarea personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se face similar cu salarizarea personalului propriu al Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 19
(1) În exercitarea atribuţiilor, personalul Gãrzii Financiare, al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor şi al structurilor cu atribuţii de control operativ şi inopinat din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã - aparat propriu şi unitãţi subordonate - efectueazã în mod permanent control operativ şi inopinat sub forma controlului curent sau tematic, dupã caz.
(2) Programul de lucru al personalului prevãzut la alin. (1) se stabileşte, în condiţiile legii, de conducãtorul structurii respective, cu avizul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã coordonator sau al comisarului general, dupã caz.
ART. 20
(1) Actele normative emise în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, continuã sã îşi producã efectele în mãsura în care nu contravin prevederilor prezentei hotãrâri.
(2) Trimiterile fãcute prin alte acte normative la <>Hotãrârea Guvernului nr. 495/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se considerã a fi fãcute la prezenta hotãrâre.
ART. 21
Încadrarea în numãrul de posturi şi în noua structurã organizatoricã se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 22
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 23
Activitatea de administrare fiscalã a contribuabililor mijlocii organizatã la nivelul administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene va fi preluatã la nivelul aparatului propriu al direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene pentru judeţele care vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 24
Formularele şi imprimatele cu regim special emise sub antetul Ministerului Economiei si Finanţelor - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã pot fi utilizate în continuare pânã la epuizarea stocurilor existente, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2009.
ART. 25
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 382 din 6 iunie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Bucureşti, 18 februarie 2009.
Nr. 109.


ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A AGENŢIEI NAŢIONALE DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Numãr de posturi = 1.302, inclusiv preşedintele,
2 vicepreşedinţi şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor,
exclusiv posturile ANV şi posturile GF








┌─────────────────────────────────┐
│MINISTRUL FINANŢELOR PUBLICE │
└───────────────────┬─────────────┘
┌──────────┐ |




│PREŞEDINTE├─────────┤ PREŞEDINTE ├────────────────────────────────────────────────────┐
└──────────┘ │ │ │
└────────┬───────────┘ │
│ │
┌───────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────┐ │
│ CORPUL DE CONTROL*) │ ├──┤ DIRECŢIA GENERALĂ DE │ │
│ ├───────┤ │ INFORMAŢII FISCALE │ │
└───────────────────────┘ │ └────────────────────────────┘ │
┌───────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────┐ │
│DIRECŢIA GENERALĂ DE │ ├──┤ DIRECŢIA GENERALĂ │ │
│AUDIT PUBLIC INTERN ├───────┤ │ JURIDICĂ │ │
└───────────────────────┘ │ └────────────────────────────┘ │
┌───────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────┐ │
│INFORMAŢII CLASIFICATE ├───────┤ │ DIRECŢIA GENERALĂ DE │ │
│ **) │ ├──┤ TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI │ │
└───────────────────────┘ │ └────────────────────────────┘ │
┌─────────────────────────┐ │ ┌────────────────────────────┐ │
│DIRECŢIA DE COMUNICARE, ├─────┤ │ DIRECŢIA GENERALĂ DE │ │
│ RELAŢII PUBLICE ŞI │ ├──┤ SOLUŢIONARE A │ │
│ MASS-MEDIA │ │ │ CONTESTAŢIILOR │ │
└─────────────────────────┘ │ └────────────────────────────┘ │
│ │
┌─────────────────────────────────┼──────────────────────┬─────────────────────┬───────────┐ │
┌───┴────┐ ┌───────┴────┐ ┌───┴────┐ ┌───┴────┐ ┌───┴───┐ │
│VICEPRE-│ │ VICEPRE- │ │VICEPRE-│ │SECRETAR│ │COMISAR│ │




└───┬───┬┘ └─┬────┬─┬───┘ └─┬──┬─┬─┘ └──────┬─┘ └───┬───┘ │
│ │ │ │ | | │ │ │ │ │
│ │ ┌───────┐ ┌──────┴┐ │ | ┌─────────────┐ | │ │ ┌───────┐ │ ┌─────┴────┐ │
│ │ │CABINET│ │CABINET│ │ └--┤ DIRECŢIA ├--┘ │ │ │CABINET│ │ │ GARDA │ │
│ └─┤VICEPRE│ │VICEPRE│ │ │ GENERALĂ DE │ │ └───┤VICEPRE│ │ │FINANCIARĂ│ │
│ │ŞEDINTE│ │ŞEDINTE│ │ │ADMINISTRARE │ │ │ŞEDINTE│ │ │***) │ │
│ └───────┘ └───────┘ │ │ A MARILOR │ │ └───────┘ │ │COMISARIAT│ │
┌───┴───────┐ │ │CONTRIBUABILI│ │ │ │ GENERAL │ │
│AUTORITATEA│ │ └─────────────┘ │ ┌─────────────────┐ │ └────┬─────┘ │
│NAŢIONALĂ A├--┐ │ │ │ DIRECŢIA DE │ │ | │
│VĂMILOR***)│ | ┌──────────┐ │ ┌─────────────────┐ │ │ COOPERARE ├──┤ ┌─────┴──────┐ │
└───────────┘ | │DIRECŢIA │ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │ INTERNAŢIONALĂ │ │ │ SECŢII │ │




|DIRECŢII | │ DE ├─┤ │ ADMINISTRAREA │ │ ┌─────────────────┐ │ │ SECŢIA │ │
|REGIONALE | │CONTROL │ │ │ VENITURILOR │ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │MUNICIPIULUI│ │
| PENTRU | │FINANCIAR │ │ └─────────────────┘ │ │DE ORGANIZARE ŞI ├──┤ │ BUCUREŞTI │ │
|ACCIZE ŞI | └──────────┘ │ ┌─────────────────┐ │ │RESURSE UMANE │ │ └────────────┘ │
|OPERAŢIUNI| ┌──────────┐ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ └─────────────────┘ │ │
| VAMALE | │DIRECŢIA │ │ │DE REGLEMENTARE A├───┤ ┌─────────────────┐ │ │






| Direcţii ||| │FISCALĂ │ ┌─────────────────┐ │ │ │
| judeţene ||| └──────────┘ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │ ┌┘



| vamale | │MONITORIZARE A │ │ │BUGET ŞI ├─┤ ├------------┐||
└-------------┘ │REALIZĂRII CREAN-│ │ │CONTABILI- │ │ | Direcţile |||
│ŢELOR BUGETARE │ │ │TATE INTERNĂ│ │ |generale ale|||


└─────────────────┘ │ └────────────┘ │ |finanţelor |||
┌──────────────────┐ │ ┌────────────┐ │ |publice jude||┘
│ DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │DIRECŢIA DE │ │ |ţene şi a ||
│ DE METODOLOGII │ │ │INVESTIŢII, │ │ |municipiului||
│FISCALE, ÎNDRUMARE├───┘ │ACHIZIŢII ├─┘ |Bucureşti şi|┘
│ ŞI ASISTENŢĂ A │ │PUBLICE ŞI │ |unitãţile |
│ CONTRIBUABILILOR │ │ SERVICII │ |subordonate |
└──────────────────┘ │ INTERNE │ |acestora |
└────────────┘ | |





ANEXA 2

UNITĂŢILE
aflate în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã




Numãrul maxim de posturi
────────────────────────
1. Garda Financiarã 1.805
2. Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, inclusiv
vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscalã care conduce Autoritatea
Naţionalã a Vãmilor şi cabinetul acestuia 4.586
3. Direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene în subordinea cãrora funcţioneazã
administraţiile finanţelor pentru contribuabili
mijlocii, administraţiile finanţelor publice
municipale, administraţiile finanţelor publice
orãşeneşti şi administraţiile finanţelor publice
comunale; Direcţia Generalã a Finanţelor Publice
a Municipiului Bucureşti, în subordinea cãreia
funcţioneazã administraţiile finanţelor publice
ale sectoarelor municipiului Bucureşti 26.334




ANEXA 3

MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢI
pentru activitãţi specifice Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã


┌───┬─────────────────────────────┬──────────────────┬────────────────────────┬────────────┐
│Nr.│ │ Tipul mijlocului │ Numãrul maxim │ Consumul │
│crt│ Unitatea │ de transport │ aprobat (bucãţi) │ maxim de │
│ │ │ │ │ carburant │
│ │ │ │ │ pentru un │
│ │ │ │ │autovehicul │
│ │ │ │ │(litri/lunã)│
├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│1. │Aparatul propriu*) │- autoturism │ 4 │ 300 │
│ │1.1.parc auto demnitari │ │ │ │
│ │şi asimilaţi │ │ │ │
│ │1.2.parc comun ANAF │- autoturism │ 7 │ 300 │
│ │ │- autoturism**) │ 30 │ 500 │
│ │ │- autovehicul │ │ │
│ │ │ pentru transport│ │ │
│ │ │ de marfã şi de │ │ │
│ │ │ persoane***) │ 1 │ 450 │
├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│2. │Direcţiile generale │- autoturism │- câte 10 pentru fiecare│ 500 │
│ │ale finanţelor publice │ │ DGFP judeţeanã, DGFP a│ │
│ │judeţene Direcţia Generalã a │ │ Municipiului Bucureşti│ │
│ │Finanţelor Publice a │ │ ****) │ │
│ │Municipiului Bucureşti │ │ │ │
│ │ │- autoturism │- câte 5 pentru fiecare │ │
│ │ │ │ GFP │ 450 │
│ │ │ │ │ │
│ │ │- autoturism │- câte unul pentru │ │
│ │ │ │ fiecare DGFP judeţeanã│ │
│ │ │ │ şi douã pentru DGFP a │ │
│ │ │ │ Municipiului Bucureşti│ 450 │
│ │ │ │ │ │
│ │ │- autovehicul │- câte unul pentru │ │
│ │ │ pentru transport│ fiecare DGFP judeţeanã│ │
│ │ │ de valori la │ şi douã pentru DGFP a │ │
│ │ │ trezorerie │ Municipiului Bucureşti│ 600 │
│ │ │ │ │ │
│ │ │- autovehicul │- câte douã pentru │ │
│ │ │ pentru transport│ fiecare DGFP Arad, │ │
│ │ │ de marfã │ Bihor, Constanţa, │ │
│ │ │ │ Timiş, respectiv a │ │
│ │ │ │ Municipiului Bucureşti│ │
│ │ │ │ şi câte unul pentru │ │
│ │ │ │ celelalte DGFP │ 450 │
├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│3. │Administraţiile finanţelor │- autoturism │- câte douã pentru │ │
│ │publice municipale şi │ │ fiecare unitate │ 300 │
│ │orãşeneşti din municipiile şi│ │ │ │
│ │oraşele cu peste 50.000 de │ │ │ │
│ │locuitori şi din sectoarele │ │ │ │
│ │municipiului Bucureşti │ │ │ │
│ │ │- autoturism │- câte unul pentru │ │
│ │ │ │ fiecare administraţie │ │
│ │ │ │ a finanţelor publice │ │
│ │ │ │ de sector │ 450 │
│ │ │ │ │ │
│ │ │- autovehicul │- câte unul pentru │ │
│ │ │ pentru transport│ fiecare unitate care │ │
│ │ │ de valori la │ are în structurã │ │
│ │ │ trezorerie │ activitate de │ │
│ │ │ │ trezorerie │ 600 │
│ │ │ │ │ │
│ │ │- autovehicul │- câte unul pentru │ │
│ │ │ pentru transport│ fiecare unitate │ 400 │
│ │ │ de marfã │ │ │
├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│4. │Administraţiile finanţelor │- autoturism │- câte douã pentru │ │
│ │publice pentru contribuabili │ │ fiecare unitate │ 400 │
│ │mijlocii │ │ │ │
├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│5. │Administraţiile finanţelor │- autoturism │- câte unul pentru │ │
│ │publice municipale şi │ │ fiecare unitate care │ │
│ │orãşeneşti din municipii şi │ │ are în structurã │ │
│ │oraşe, altele decât cele │ │ activitate de │ │
│ │prevãzute la pct. 3 │ │ trezorerie │ 450 │
│ │ │ │ │ │
│ │ │- autovehicul │- câte unul pentru │ │
│ │ │ pentru transport│ fiecare unitate care │ │
│ │ │ de valori la │ are în structurã │ │
│ │ │ trezorerie │ activitate de │ │
│ │ │ │ trezorerie │ 600 │
├───┼─────────────────────────────┼──────────────────┼────────────────────────┼────────────┤
│6. │Garda Financiarã şi │ │ │ │
│ │Autoritatea Naţionalã a │ │ │ │
│ │Vãmilor*****) │ │ │ │
└───┴─────────────────────────────┴──────────────────┴────────────────────────┴────────────┘



___________
*) Exclusiv numãrul autoturismelor reglementat prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administratiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare (8 autoturisme).
**) Cele 30 de autoturisme sunt destinate pentru activitatea Corpului de control, Direcţiei generale de coordonare a inspecţiei fiscale, Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili - activitatea de inspecţie fiscalã şi Direcţia generalã control financiar şi vor fi conduse de inspectorii nominalizaţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
***) Pentru celelalte activitãţi de la nivelul centralei Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
****) Cele câte 10 autoturisme sunt destinate activitãţii de inspecţie fiscalã la nivelul fiecãrei direcţii generale şi vor fi conduse de inspectorii nominalizaţi prin decizie a directorului executiv.
*****) Se stabilesc prin hotãrârile Guvernului privind organizarea şi funcţionarea acestor instituţii.

NOTĂ:
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului Tulcea are în dotare o şalupã pentru control şi activitate curentã.
Autoturismele din parcul auto al aparatului propriu pot fi conduse şi de demnitari şi de alte categorii de salariaţi cu funcţii de rãspundere, persoane care au acest drept, potrivit legii, nominalizaţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
DGFP - Direcţia generalã a finanţelor publice.

__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016