Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 109 din 11 februarie 2000  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 109 din 11 februarie 2000 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Agentiei Nationale a Functionarilor Publici

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 68 din 16 februarie 2000

    În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) din Constituţia României şi ale art. 23 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    (1) Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, prevăzut în anexa nr. 1.
    (2) Structura organizatorică a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici este prevăzută în anexa nr. 2.
    ART. 2
    Agenţia Naţionala a Funcţionarilor Publici are în dotare, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile şi instituţiile publice, aprobată şi modificată prin Legea nr. 13/1995, cu modificările ulterioare, următoarele mijloace de transport:
    a) patru autoturisme cu un consum lunar de carburant stabilit potrivit dispoziţiilor legale în vigoare;
    b) doua autoturisme, cu o cota de carburant de 350 l/autoturism/luna, pentru desfăşurarea activităţilor specifice, de monitorizare şi control în teritoriu.
    ART. 3
    (1) În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, ai căror funcţionari se încadrează în categorii prevăzute de dispoziţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, vor transmite Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici informaţiile necesare pentru constituirea evidentei funcţiilor şi funcţionarilor publici.
    (2) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri orice prevederi contrare se abrogă.
    (3) Ministerul Finanţelor va introduce în bugetul de stat sumele necesare în vederea organizării şi funcţionarii Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, potrivit legii.
    ART. 4
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

               PRIM-MINISTRU
        MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU

                   Contrasemnează:
                   ---------------
             Ministrul funcţiei publice,
                     Vlad Roşca

                 Ministrul finanţelor,
                 Decebal Traian Remeş

              Ministrul muncii şi protecţiei
                        sociale,
                    Smaranda Dobrescu

    Bucureşti, 11 februarie 2000.
    Nr. 109.

    ANEXA 1

                 REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici

    ART. 1
    (1) Agenţia Naţionala a Funcţionarilor Publici, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, se organizează şi funcţionează în subordinea Guvernului şi în coordonarea ministrului funcţiei publice.
    (2) Agenţia Naţionala a Funcţionarilor Publici, denumita în continuare Agenţie, are rolul de a elabora şi aplica strategia şi politicile Guvernului în domeniul managementului funcţiei publice şi funcţionarilor publici.
    (3) Sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
    ART. 2
    În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia îndeplineşte următoarele funcţii:
    a) funcţia de strategie - prin care se asigura fundamentarea şi elaborarea strategiei şi a programelor de reforma în domeniul managementului funcţiei publice şi funcţionarilor publici;
    b) funcţia de reglementare - prin care se asigura iniţierea şi elaborarea cadrului normativ şi institutional necesar în vederea realizării obiectivelor strategice şi politicilor în domeniul funcţiei publice şi funcţionarilor publici;
    c) funcţia de administrare - prin care se asigura administrarea bunurilor proprietate publica si/sau privată a statului si/sau a unităţilor administrativ-teritoriale, potrivit prevederilor legale;
    d) funcţia de reprezentare - prin care se asigura în numele statului român reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul managementului funcţiei publice şi funcţionarilor publici;
    e) funcţia de autoritate de stat - prin care se asigura urmărirea aplicării şi controlul respectării actelor normative în domeniul funcţiei publice şi funcţionarilor publici.
    ART. 3
    În exercitarea funcţiei de strategie Agenţia are următoarele atribuţii:
    a) elaborează principiile, strategiile şi politicile privind managementul funcţiei publice şi funcţionarilor publici;
    b) fundamentează, elaborează şi propune Guvernului programe în domeniul managementului funcţiei publice şi funcţionarilor publici;
    c) fundamentează şi elaborează studii, analize şi prognoze privind dinamica şi structura corpului funcţionarilor publici;
    d) elaborează principiile, strategiile şi politicile privind sistemul de recrutare, formare şi perfecţionare profesională a funcţionarilor publici;
    e) elaborează criteriile pentru definirea categoriilor funcţiilor publice, a gradului şi clasei funcţiei publice din cadrul aceleiaşi categorii, precum şi criteriile de performanta pentru evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici.
    ART. 4
    (1) În exercitarea funcţiei de reglementare Agenţia are următoarele atribuţii:
    a) elaborează şi avizează propuneri de acte normative privind funcţia publica şi funcţionarii publici;
    b) elaborează reglementări comune pentru autorităţile şi instituţiile publice, privind funcţiile publice, gradarea şi clasificarea posturilor;
    c) elaborează propuneri de acte normative pentru crearea unui sistem unitar de salarizare, aplicabil tuturor funcţionarilor publici;
    d) coordonează procesul de adaptare la prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, a statutelor aprobate prin legi speciale, cu respectarea specificului funcţiilor publice în cauză;
    e) elaborează şi avizează propuneri de acte normative privind completarea listei cuprinzând funcţiile publice;
    f) elaborează normele de organizare a concursurilor pentru intrarea în corpul funcţionarilor publici;
    g) elaborează propuneri de acte normative privind organizarea perioadei de stagiu, condiţiile de evaluare, precum şi regulile specifice aplicabile funcţionarilor publici debutanţi;
    h) elaborează metodologia de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici, precum şi de contestare a calificativelor acordate;
    i) elaborează propuneri de acte normative privind organizarea şi funcţionarea comisiilor paritare;
    j) elaborează propuneri de acte normative privind procedura de constituire, organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplina, precum şi modul de sesizare a acestora;
    k) elaborează propuneri de acte normative privind organizarea şi desfăşurarea examenului pentru persoanele care revin în corpul funcţionarilor publici;
    l) elaborează propuneri de acte normative privind intrarea în corpul funcţionarilor publici a persoanelor care au ocupat funcţii de demnitate publica, precum şi a celor care au deţinut funcţii de specialitate în afara autorităţilor şi instituţiilor publice;
    m) elaborează şi avizează propuneri de acte normative pentru asigurarea armonizarii legislaţiei româneşti cu legislaţia comunitară în domeniul funcţiei publice şi funcţionarului public;
    n) elaborează normele de evidenta a dosarelor profesionale ale funcţionarilor publici.
    (2) Proiectele actelor normative iniţiate de Agenţie vor fi avizate, în mod obligatoriu, de ministrul funcţiei publice.
    ART. 5
    În exercitarea funcţiei de administrare Agenţia are următoarele atribuţii principale:
    a) gestionează programe privind funcţia publica şi funcţionarul public;
    b) elaborează şi administrează sistemul informaţional şi baza de date cuprinzând evidenta funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici;
    c) administrează bunurile proprietate publica şi privată aflate în patrimoniul Agenţiei, potrivit prevederilor legale;
    d) gestionează fondurile din bugetul propriu, potrivit legii;
    e) organizează şi administrează, în colaborare cu autorităţile şi instituţiile publice şi cu organizaţiile neguvernamentale, sistemul de tratament balnear şi de odihna al funcţionarilor publici, precum şi sistemul locuinţelor de serviciu destinate funcţionarilor publici.
    ART. 6
    În exercitarea funcţiei de reprezentare Agenţia are următoarele atribuţii principale:
    a) reprezintă statul în raporturile cu persoanele juridice şi fizice, române şi străine, în domeniul managementului funcţiei publice şi funcţionarilor publici;
    b) colaborează cu ministerele, cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi cu autorităţile administraţiei publice locale;
    c) colaborează cu instituţii şi cu organisme internaţionale în domeniul sau de activitate;
    d) asigura dialogul cu organizaţiile şi structurile asociative ale funcţionarilor publici, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale în domeniul sau de activitate;
    e) iniţiază şi propune acorduri şi proiecte de colaborare internaţionala în domeniul funcţiei publice, funcţionarului public şi al managementului resurselor umane, potrivit prevederilor legale, cu avizul ministrului funcţiei publice.
    ART. 7
    În exercitarea funcţiei de autoritate de stat Agenţia are următoarele atribuţii principale:
    a) urmăreşte şi verifica modul de aplicare a legislaţiei privind funcţia publica şi funcţionarii publici, precum şi respectarea principiilor care stau la baza exercitării funcţiei publice;
    b) coordonează şi monitorizează aplicarea prevederilor Legii nr. 188/1999, precum şi respectarea legislaţiei privind funcţionarii publici;
    c) urmăreşte situaţia funcţiilor publice vacante, precum şi ocuparea acestora potrivit prevederilor legale;
    d) coordonează metodologic şi acorda asistenta de specialitate compartimentelor de resurse umane din cadrul autorităţilor şi al instituţiilor publice centrale şi locale;
    e) avizează strategiile sectoriale privind formarea continua a funcţionarilor publici;
    f) întocmeşte rapoarte anuale cu privire la managementul funcţiilor publice şi funcţionarilor publici, precum şi cu privire la respectarea legislaţiei privind funcţionarii publici, pe care le înaintează Guvernului, prin ministrul funcţiei publice, pentru a fi supuse spre dezbatere Parlamentului.
    ART. 8
    Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Guvern prin acte normative legate de politicile privind funcţia publica şi funcţionarii publici.
    ART. 9
    (1) În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia colaborează cu ministerele, cu celelalte autorităţi şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi persoane juridice de drept public sau privat, române ori străine.
    (2) Autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate sa comunice Agenţiei, în termenele solicitate, toate informaţiile, stabilite potrivit prevederilor legale, privind funcţiile şi funcţionarii publici.
    (3) Agenţia furnizează informaţii celor interesaţi, la cerere şi în limitele dispoziţiilor legale privind confidenţialitatea informaţiilor respective.
    (4) Agenţia editează buletine informative şi alte publicaţii de specialitate; cheltuielile de tipărire şi de difuzare a acestora vor fi suportate din alocaţiile bugetare aprobate Agenţiei.
    ART. 10
    (1) Agenţia constituie sistemul informaţional şi administrează baza de date privind evidenta funcţiilor publice şi funcţionarilor publici din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale.
    (2) Evidenta funcţionarilor publici se referă la datele personale ale acestora şi cuprinde: numele şi prenumele, domiciliul, data naşterii, funcţia publica pe care o ocupa, vechimea în funcţii publice, în alte funcţii ocupate anterior, studiile, titlurile didactice sau ştiinţifice, precum şi limbile străine pe care le cunosc.
    (3) Evidenta funcţiilor publice din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale se referă la:
    a) numărul total al posturilor aferente funcţiilor publice, stabilit potrivit actului de înfiinţare, organizare şi funcţionare a respectivei autorităţi sau instituţii publice centrale sau locale;
    b) numărul posturilor ocupate, aferente funcţiilor publice de execuţie şi de conducere, pe categorii de funcţii publice, stabilite potrivit legii;
    c) numărul posturilor vacante, aferente funcţiilor publice de execuţie şi de conducere, pe categorii de funcţii publice, stabilite potrivit legii, precum şi modalităţile de vacantare a acestora, potrivit legii.
    (4) Autorităţile sau instituţiile administraţiei publice centrale ori locale sunt obligate sa transmită Agenţiei orice modificare intervenita în evidenta funcţiilor publice vacante în termen de 15 zile de la data aprobării acesteia.
    (5) În prima luna a fiecărui an autorităţile sau instituţiile publice centrale ori locale vor transmite Agenţiei modificările intervenite în situaţia funcţionarilor publici.
    (6) Informaţiile privind funcţiile publice şi funcţionarii publici vor fi transmise pe suport magnetic, în formatul standard stabilit de Agenţie.
    ART. 11
    (1) Agenţia colaborează direct cu compartimentele specializate în gestiunea resurselor umane, organizate în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, ministerelor, celorlalte autorităţi şi organe ale administraţiei publice centrale, prefecturilor, precum şi în cadrul autorităţilor administraţiei publice locale.
    (2) Compartimentele specializate, organizate în cadrul serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte autorităţi şi organe centrale, colaborează cu Agenţia prin intermediul compartimentului specializat al ministerului, autorităţii sau al instituţiei publice în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea cărora funcţionează.
    (3) În cazul autorităţilor administraţiei publice locale care nu au în structura organizatorică a aparatului propriu compartimente specializate în gestiunea resurselor umane, colaborarea se face prin intermediul compartimentelor respective organizate la nivelul consiliilor judeţene.
    ART. 12
    (1) Sumele necesare în vederea organizării şi funcţionarii Agenţiei, potrivit prezentei hotărâri, se asigura de la bugetul de stat.
    (2) Pentru realizarea funcţiilor sale Agenţia va putea beneficia de consultanţa şi asistenta străină, precum şi de programe de formare şi perfecţionare a funcţionarilor publici finanţate de la bugetul de stat sau din alte surse atrase, potrivit legii, din ţara ori din străinătate.
    ART. 13
    (1) Agenţia este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de doi vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
    (2) Preşedintele îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite.
    (3) Preşedintele reprezintă Agenţia în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu autorităţile sau cu organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte autorităţi şi instituţii publice centrale şi locale, precum şi cu persoane juridice şi persoane fizice, române sau străine.
    (4) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine şi instrucţiuni. Actele cu caracter normativ emise de preşedintele Agenţiei vor fi avizate de ministrul funcţiei publice.
    (5) Preşedintele poate delega, în condiţiile legii, celor doi vicepreşedinţi unele dintre atribuţiile ce ii revin.
    ART. 14
    (1) Secretarul general al Agenţiei este numit în condiţiile legii.
    (2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile care ii revin, prevăzute de regulamentul intern de organizare şi funcţionare a Agenţiei.
    ART. 15
    (1) În structura organizatorică a Agenţiei pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri, pentru care atribuţiile şi răspunderile se stabilesc prin regulamentul intern de organizare şi funcţionare a Agenţiei.
    (2) Numărul maxim de posturi este de 200, exclusiv demnitarii şi persoanele încadrate în cabinetele acestora.
    (3) Preşedintele Agenţiei va stabili:
    a) numărul de posturi aferente funcţiilor publice de conducere şi de execuţie;
    b) numărul de posturi ce pot fi ocupate de persoanele angajate pe bază de contract individual de muncă;
    c) numărul de posturi pentru fiecare structura organizatorică a Agenţiei;
    d) atribuţiile şi răspunderile vicepreşedinţilor Agenţiei.
    ART. 16
    (1) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile funcţionarilor publici şi ale persoanelor angajate pe bază de contract individual de muncă se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică a Agenţiei, prin regulamentul intern de organizare şi funcţionare a Agenţiei, aprobat de preşedintele acesteia.
    (2) Funcţionarii publici şi persoanele angajate pe bază de contract individual de muncă în cadrul Agenţiei sunt salarizate potrivit legii.

    ANEXA 2


    AGENŢIA NAŢIONALĂ A FUNCŢIONARILOR PUBLICI

                                                                                 Numărul maxim de posturi = 200,
                                                                                exclusiv demnitarii şi persoanele
                                                                                 încadrate în cabinetele acestora

                                                                      ┌────────────────┐ ┌──────────────────────┐
                                                                      │ PREŞEDINTE ├────────────────────┤Cabinetul demnitarului│
                                                                      └────────┬───────┘ └──────────────────────┘
                                            ┌──────────────────────────────────┼──────────────────────┐
┌──────────────────────┐ ┌──────┴───────┐ │ ┌──────┴───────┐ ┌──────────────────────┐
│Cabinetul demnitarului├─────────────┤VICEPREŞEDINTE│ │ │VICEPREŞEDINTE├──────────────┤Cabinetul demnitarului│
└──────────────────────┘ └──────────────┘ │ └──────────────┘ └──────────────────────┘
                                                                       ┌───────┴────────┐
                                                                       │SECRETAR GENERAL│
                                                                       └───────┬────────┘
                   ┌───────────────────────────────────┬───────────────────────┴─────┬──────────────────────────────┬───────────────────────────────┐
       ┌───────────┴──────────┐ ┌─────────┴───────┐ ┌───────────┴──────────┐ ┌────────┴────────┐ │
       │ Direcţia generală │ │Direcţia generală│ │ Direcţia generală │ │Direcţia generală│ │
       │politici, strategii şi│ │ legislaţie, │ │evidenţa funcţiilor şi│ │ buget─finanţe, │ │
       │relaţii internaţionale│ │ monitorizare │ │funcţionarilor publici│ │ resurse umane │ │
       │ │ │ şi control │ │ │ │şi administrativ │ │
       └───────────┬──────────┘ └─────────┬───────┘ └───────────┬──────────┘ └────────┬────────┘ │
     ┌─────────────┼──────────────┐ ┌─────┴──────┐ ┌───────┴───────┐ ┌───────┼───────────┐ ┌─────┴────┐
┌────┴─────┐┌──────┴──────┐┌──────┴───────┐┌─────┴────┐┌──────┴──────┐┌──────┴───────┐┌──────┴───────┐┌─────┴──┐┌───┴────┐ │ ┌────┴────┐ │
│ Direcţia ││ Direcţia ││ Direcţia ││ Direcţia ││ Direcţia ││ Direcţia ││ Direcţia ││Direcţia││ │ │ │Direcţia │ │
│ analiză, ││ politici şi ││ relaţii ││legislaţie││monitorizare ││ evidenţa ││coordonare şi ││ buget─ ││Direcţia│ │ │ audit │ │
│ studii, ││ programe de ││internaţionale││ şi ││şi control al││funcţiilor şi ││ gestiune a ││finanţe ││resurse │┌─────┴───────┐│intern şi│┌────┴────┐
│ prognoză ││ recrutare, ││ şi programe ││contencios││ aplicării ││funcţionarilor││funcţiilor şi ││ şi ││ umane ││ Serviciu ││ control ││Serviciul│
│ şi ││ formare şi ││ de asistenţă ││ ││ actelor ││ publici ││funcţionarilor││ conta─ ││ ││ tehnic ││financiar││ relaţii │
│publicaţii││perfecţionare││ externe ││ ││ normative ││ ││ publici ││bilitate││ ││administrativ││preventiv││ publice │
└──────────┘└─────────────┘└──────────────┘└──────────┘└─────────────┘└──────────────┘└──────────────┘└────────┘└────────┘└─────────────┘└─────────┘└─────────┘



                 ──────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016