Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 106 din 26 februarie 1998  privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Administratie Publica Locala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 106 din 26 februarie 1998 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Administratie Publica Locala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 92 din 26 februarie 1998
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Departamentul pentru Administraţie Publica Localã este organizat şi funcţioneazã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
(2) Departamentul pentru Administraţie Publica Localã are rolul de a asigura aducerea la îndeplinire a atribuţiilor care revin Guvernului cu privire la administraţia publica localã, inclusiv controlul exercitãrii de cãtre primari a atribuţiilor delegate prin personalul propriu care va fi sprijinit, la cerere, de specialişti din aparatul ministerelor, al celorlalte organe ale administraţiei publice centrale, precum şi de şefii serviciilor publice descentralizate din judeţ. Departamentul pentru Administraţie Publica Localã propune Guvernului luarea mãsurilor corespunzãtoare.
(3) Departamentul pentru Administraţie Publica Localã este coordonat de ministrul delegat pe lângã primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului şi a Departamentului pentru Administraţie Publica Localã.
ART. 2
În realizarea atribuţiilor care îi revin, Departamentul pentru Administraţie Publica Localã îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) asigurarea realizãrii reformei în domeniul administraţiei publice locale;
b) elaborarea cadrului juridic corespunzãtor pentru activitãţile din domeniul administraţiei publice locale;
c) controlul, analizarea şi sintetizarea realizãrii în teritoriu a atribuţiilor pe care le exercita primãrii ca reprezentanţi ai statului;
d) controlul activitãţii prefecţilor în calitatea acestora de reprezentanţi ai Guvernului în teritoriu;
e) asigurarea legãturii functionale dintre autoritãţile administraţiei publice locale şi prefecţi, pe de o parte, şi Guvern, inclusiv organele administraţiei publice centrale, pe de alta parte;
f) realizeazã sinteza problemelor economice şi sociale din unitãţile administrativ-teritoriale, pe care o prezintã Guvernului;
g) promovarea propunerilor privind armonizarea legislaţiei romane cu cea comunitara, în domeniul administraţiei publice locale.
ART. 3
În realizarea politicii Guvernului în domeniul administraţiei publice locale, Departamentul pentru Administraţie Publica Localã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. coordoneazã elaborarea studiilor şi programelor pentru realizarea reformei în administraţia publica localã, în colaborare cu Consiliul pentru Reforma;
2. elaboreazã proiecte de acte normative în domeniul administraţiei publice locale şi susţine, din însãrcinarea Guvernului, proiectele de legi şi ordonanţe în fata comisiilor parlamentare şi a altor autoritãţi publice;
3. analizeazã şi avizeazã proiectele de acte normative în domeniul administraţiei publice locale, iniţiate de ministere şi de alte organe centrale ale administraţiei publice;
4. propune, analizeazã şi promoveazã proiectele de acte normative în domeniul administraţiei publice locale, iniţiate de prefecturi, consilii judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti;
5. sprijinã şi indruma autoritãţile administraţiei publice locale în procesul de aplicare a legilor, ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului, care privesc problemele administraţiei publice locale;
6. stabileşte, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, mãsuri corespunzãtoare cu privire la soluţionarea de cãtre serviciile publice descentralizate a problemelor de interes local;
7. analizeazã, sintetizeaza şi prezintã Guvernului, pe baza rapoartelor întocmite de cãtre prefecţi, evoluţia stãrii generale economice, sociale, culturale şi administrative a judeţelor şi a municipiului Bucureşti, precum şi cea a realizãrii programului de guvernare;
8. indruma şi controleazã îndeplinirea atribuţiilor specifice autoritãţilor administraţiei publice locale în domeniul protecţiei civile;
9. indruma şi controleazã exercitarea, de cãtre prefecţi, a atribuţiilor care le revin cu privire la conducerea serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale organizate în judeţe şi în municipiul Bucureşti;
10. iniţiazã proiecte de hotãrâri ale Guvernului privind acordarea unor sume din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului pentru înlãturarea efectelor calamitãţilor naturale;
11. indruma metodologic activitatea de reorganizare a regiilor autonome de interes local şi de constituire a societãţilor comerciale, potrivit prevederilor legale, precum şi activitatea serviciilor publice locale;
12. realizeazã, în numele Guvernului, controlul ierarhic asupra prefecţilor cu privire la exercitarea de cãtre aceştia a atribuţiilor prevãzute de lege, precum şi a sarcinilor încredinţate de cãtre Guvern, asigurând respectarea dispoziţiilor legale;
13. indruma şi supravegheazã modul de aducere la îndeplinire de cãtre prefecţi a atribuţiilor referitoare la controlul legalitãţii actelor administrative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, ale preşedinţilor şi delegatiilor permanente ale consiliilor judeţene;
14. propune Guvernului mãsuri de modificare, suspendare şi, dupã caz, de anulare a actelor administrative emise de prefecţi, dacã acestea incalca prevederile legale sau sunt inoportune;
15. întocmeşte sinteze şi propuneri de mãsuri cu privire la cele constatate în urma controalelor efectuate la prefecturi, primãrii şi consilii judeţene, pe care le prezintã Guvernului spre informare sau spre aprobare;
16. elaboreazã precizãri în vederea aplicãrii unitare a dispoziţiilor legale de cãtre prefecţi şi de cãtre primari, în calitate de reprezentanţi ai statului;
17. asigura pregãtirea şi elaborarea proiectelor de hotãrâri ale Guvernului privind numirea şi eliberarea din funcţie a prefecţilor şi subprefecţilor;
18. numeşte, aplica sancţiunile disciplinare şi elibereazã din funcţie pe secretarii generali ai prefecturilor, potrivit legii;
19. aproba organizarea oficiilor prefecturale;
20. indruma şi sprijinã activitatea prefecturilor privind organizarea şi funcţionarea comitetelor directoare teritoriale;
21. analizeazã şi propune Guvernului mãsuri de mediere a divergentelor dintre serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale organizate în judeţe şi în municipiul Bucureşti - pe de o parte - şi autoritãţile administraţiei publice locale - pe de alta parte;
22. elaboreazã propuneri cu privire la organizarea şi desfãşurarea procesului electoral, sub aspect tehnic şi financiar, le prezintã Guvernului spre aprobare şi asigura îndeplinirea lor;
23. sprijinã, indruma şi controleazã activitatea de stare civilã, de autoritate tutelara şi de ocrotire a minorilor şi a persoanelor cu handicap, exercitate de autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi a celorlalte atribuţii delegate de stat acestora, potrivit legii; pentru asigurarea îndeplinirii acestor atribuţii, colaboreazã cu Ministerul de Interne, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, Departamentul pentru Protecţia Copilului şi cu Comitetul Roman pentru Adoptii, dupã caz;
24. urmãreşte organizarea concursului şi deleagã un reprezentant ca membru în comisia de concurs sau de examinare constituitã în vederea ocupãrii postului de secretar al consiliului judeţean sau de secretar general al Primãriei Municipiului Bucureşti, potrivit legii; numeşte, aplica sancţiunile disciplinare şi elibereazã din funcţie pe secretarul consiliului judeţean şi pe secretarul general al Primãriei Municipiului Bucureşti;
25. exercita controlul asupra modului de aducere la îndeplinire a atribuţiilor ce revin secretarului consiliului judeţean şi secretarului general al Primãriei Municipiului Bucureşti şi dispune mãsuri în consecinta;
26. elaboreazã propuneri privind organizarea administrativ-teritorialã a României în colaborare cu ministerele şi cu celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale interesate;
27. analizeazã şi prezintã Guvernului propunerile de atribuire şi de schimbare a denumirilor de localitãţi şi judeţe; organizeazã şi actualizeazã evidenta acestor denumiri, în condiţiile legii;
28. analizeazã documentaţia referitoare la trecerea în categorii superioare a unor unitãţi administrativ-teritoriale şi constata îndeplinirea criteriilor legale;
29. coordoneazã activitatea de elaborare a stemelor judeţelor, municipiilor, oraşelor şi comunelor pe baza propunerilor autoritãţilor administraţiei publice locale, întocmind în acest scop proiecte de acte normative pe care le supune spre aprobare Guvernului;
30. colaboreazã cu organisme guvernamentale şi organizaţii neguvernamentale de profil, din ţara şi din strãinãtate, în vederea realizãrii reformei în domeniul administraţiei publice locale;
31. colaboreazã cu Ministerul de Interne şi cu Comisia Nationala de Informatica pentru asigurarea unei evidente corecte a populaţiei;
32. colaboreazã cu Comisia Nationala de Informatica pentru informatizarea administraţiei publice locale;
33. asigura, în colaborare cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi cu organizaţiile neguvernamentale de profil, organizarea şi desfãşurarea activitãţii de formare şi perfecţionare profesionalã a personalului din administraţia publica localã în cadrul instituţiilor specializate; coordoneazã activitatea centrelor teritoriale de organizare a programelor de pregãtire;
34. promoveazã, în colaborare cu Departamentul pentru Integrare Europeanã, armonizarea legislaţiei româneşti cu cea comunitara în domeniul administraţiei publice locale, precum şi adaptarea în acest scop a programelor de pregãtire şi perfecţionare a funcţionarilor publici, pe baza experienţei existente în ţãrile Uniunii Europene;
35. iniţiazã sau avizeazã acţiuni şi proiecte de acte normative în domeniul politicii de dezvoltare regionala a României;
36. coordoneazã şi organizeazã executarea prevederilor Acordului de asociere a României la Uniunea Europeanã şi ale Strategiei naţionale de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã în domeniul administraţiei publice locale;
37. sprijinã Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Apãrãrii Naţionale în executarea acordurilor dintre statele pãrţi la Tratatul Atlanticului de Nord şi celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul forţelor lor, precum şi pentru integrarea României în NATO;
38. sprijinã şi urmãreşte relaţiile şi acordurile de cooperare transfrontaliera, interegionala, de înfrãţire, asociere şi cooperare cu alte unitãţi sau asociaţii administrativ-teritoriale din strãinãtate, încheiate de autoritãţile administraţiei publice locale din România; în acest scop, colaboreazã cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu alte organe ale administraţiei publice centrale interesate;
39. sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale în realizarea programelor finanţate de organismele internaţionale în domeniul politicilor de dezvoltare regionala şi al serviciilor publice locale;
40. participa la activitãţile organizate de cãtre organizaţii şi instituţii internaţionale, care au ca obiect reforma administraţiei publice locale;
41. propune Ministerului Finanţelor criterii de repartizare, pe comune, oraşe, municipii şi judeţe, a sumelor defalcate din veniturile bugetului de stat;
42. întocmeşte propuneri cãtre Ministerul Finanţelor, care sa fie avute în vedere la stabilirea metodologiei de elaborare şi de execuţie a bugetelor locale;
43. îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de legi, ordonanţe sau hotãrâri ale Guvernului.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã a Departamentului pentru Administraţie Publica Localã este prevãzutã în anexa la prezenta hotãrâre.
(2) Statul de funcţii, numãrul şi structura posturilor, pe direcţii, din cadrul structurii organizatorice a departamentului se stabilesc prin ordin al ministrului delegat pe lângã primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului şi a Departamentului pentru Administraţie Publica Localã.
(3) Numãrul maxim de posturi, exclusiv demnitarii, este de 80.
(4) Încadrarea personalului şi încetarea raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului delegat pe lângã primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului şi a Departamentului pentru Administraţie Publica Localã .
ART. 5
Departamentul pentru Administraţie Publica Localã este condus de un secretar de stat, ajutat de un subsecretar de stat.
ART. 6
(1) Atribuţiile secretarului de stat care asigura conducerea Departamentului pentru Administraţie Publica Localã se stabilesc prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului delegat pe lângã primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului şi a Departamentului pentru Administraţie Publica Localã.
(2) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, secretarul de stat emite dispoziţii.
(3) Atribuţiile subsecretarului de stat se stabilesc prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului delegat pe lângã primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului şi a Departamentului pentru Administraţie Publica Localã.
(4) Atribuţiile şi sarcinile direcţiilor din cadrul Departamentului pentru Administraţie Publica Localã se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a departamentului.
(5) În termen de 20 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, secretarul de stat va elabora regulamentul de organizare şi funcţionare a departamentului, care va fi aprobat de ministrul delegat pe lângã primul-ministru pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului şi a Departamentului pentru Administraţie Publica Localã.
(6) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din Departamentul pentru Administraţie Publica Localã se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare a Departamentului pentru Administraţie Publica Localã şi se semneazã de cãtre salariat şi şeful ierarhic.
ART. 7
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 748/1991 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Administraţia Publica Localã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 143 din 25 iunie 1992, se abroga, iar <>Hotãrârea Guvernului nr. 520/1994 privind organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului României, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 236 din 26 august 1994, cu modificãrile ulterioare, se modifica în mod corespunzãtor.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministru delegat
pe lângã primul-ministru
pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului şi a
Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Remus Opris

Ministru de stat,
ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu


ANEXA 1



STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A DEPARTAMENTULUI
PENTRU ADMINISTRAŢIE PUBLICA LOCALĂ

Numãrul maxim de posturi: 80
(exclusiv demnitarii)

==========
| SECRETAR |
| DE |
| STAT |
==========
|
|


| SUBSECRETAR |
| DE |
| STAT |
-------------
|
|
________________________________|_______________________________
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
-------- -------------- -------- | ---------------- ----------------
|DIRECŢIA| | DIRECŢIA | | | | |DIRECŢIA AVIZARE| |DIRECŢIA RELAŢII|
|PREFEC- | | AUTORITĂŢI | | | | |JURIDICĂ, STUDII| |INTERNAŢIONALE |
|TURI | |PUBLICE LOCALE| |DIRECŢIA| | |ŞI PREGĂTIREA | |ŞI IMPLEMENTARE |
| | |ŞI DEZVOLTARE | |CONTROL | | |PERSONALULUI DIN| | PROGRAME |
| | | REGIONALA | | | | |ADMINISTRAŢIA | | |
-------- -------------- -------- | |PUBLICA LOCALĂ | ----------------
| ----------------
|
|
|
--------------------
| SERVICIUL TEHNIC |
--------------------

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016