Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 10 din 4 ianuarie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului pentru Relatia cu Parlamentul    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 10 din 4 ianuarie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului pentru Relatia cu Parlamentul

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 14 din 10 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, având rolul de a asigura buna desfãşurare a raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament.
ART. 2
Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul are sediul în municipiul Bucureşti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1, şi dispune de spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii sale la sediile Senatului şi Camerei Deputaţilor.
ART. 3
În realizarea rolului sau Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigura transmiterea proiectelor de legi iniţiate de Guvern cãtre una dintre Camerele Parlamentului şi urmãreşte trecerea acestora prin fazele procedurii legislative pana la promulgarea legii şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I;
b) susţine prioritãţile Guvernului la întocmirea proiectului ordinii de zi şi a programului de activitate în şedinţele birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului;
c) susţine în plenul fiecãrei Camere cererile Guvernului privitoare la adoptarea unor proiecte de legi cu procedura de urgenta;
d) transmite comisiilor permanente, care examineazã în fond proiectele de legi sau propunerile legislative, amendamentele formulate de Guvern;
e) asigura participarea reprezentanţilor Guvernului la comisiile parlamentare şi la şedinţele parlamentare de fiecare data când prezenta membrilor Guvernului în Parlament este obligatorie;
f) asigura susţinerea guvernamentalã a proiectelor de legi în comisiile permanente şi în cadrul dezbaterilor din şedinţele celor doua Camere ale Parlamentului;
g) elaboreazã proiectul legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, precum şi alte proiecte de acte normative solicitate de Guvern;
h) urmãreşte depunerea la Parlament a ordonanţelor adoptate de Guvern şi susţine aprobarea acestora prin legi;
i) prezintã Guvernului informãri trimestriale cu privire la procesul legislativ, controlul parlamentar şi la relaţiile dintre Guvern şi Parlament;
j) primeşte şi distribuie întrebãrile şi interpelãrile adresate de parlamentari Guvernului ori membrilor acestuia, asigura transmiterea raspunsurilor şi prezentarea acestora în termenele stabilite de regulamentele parlamentare;
k) ia mãsurile necesare pentru pregãtirea şi susţinerea poziţiei Guvernului în cazul motiunilor simple şi al motiunilor de cenzura;
l) asigura prezentarea punctului de vedere al Guvernului în cazul propunerilor legislative în general şi al informãrii prevãzute la art. 110 din Constituţie, în cazul în care o initiativa legislativã implica modificarea prevederilor bugetului de stat sau ale bugetului asigurãrilor sociale;
m) prezintã informaţiile şi documentele cerute Guvernului şi celorlalte organe ale administraţiei publice, în cadrul controlului parlamentar, de cãtre Camera Deputaţilor, de cãtre Senat sau de comisiile parlamentare, prin intermediul preşedinţilor acestora;
n) asigura depunerea spre dezbatere de cãtre Parlament sau de cãtre una dintre Camerele acestuia a rapoartelor şi declaraţiilor primului-ministru cu privire la politica Guvernului;
o) întocmeşte proiectul programului legislativ al Guvernului;
p) efectueazã studii asupra legislaţiei şi propune mãsuri pentru modificarea, completarea sau abrogarea unor acte normative;
r) studiazã soluţiile date de instanţele judecãtoreşti şi de autoritãţile administraţiei publice şi propune mãsuri legislative în vederea aplicãrii unitare a legii;
s) îndeplineşte alte atribuţii prevãzute de lege sau de hotãrâri ale Guvernului.
ART. 4
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul colaboreazã cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul are dreptul sa solicite informaţii de la ministere, de la celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi de la instituţii publice.
ART. 5
(1) Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul este condus de un ministru, ajutat de un secretar de stat.
(2) Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul reprezintã ministerul în raporturile cu Guvernul, cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi cu persoane juridice şi fizice romane sau strãine.
(3) Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul este ordonator principal de credite.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul pentru relaţia cu Parlamentul emite ordine.
(5) Atribuţiile secretarului de stat se stabilesc prin ordin al ministrului pentru relaţia cu Parlamentul.
ART. 6
(1) Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul are un secretar general, funcţionar public, numit în condiţiile legii.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare, precum şi alte atribuţii încredinţate de ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, realizand legãturile functionale între structurile ministerului.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului pentru relaţia cu Parlamentul se pot organiza servicii şi birouri.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
ART. 8
(1) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu public sau, dupã caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului pentru relaţia cu Parlamentul.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 40, exclusiv demnitarii şi personalul aferent cabinetului ministrului.
ART. 9
Stabilirea numãrului maxim de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 10
Pana la intrarea în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2001 Ministerul Finanţelor Publice va asigura finanţarea functionarii Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul, în condiţiile legii.
ART. 11
Personalul existent la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri în cadrul Departamentului pentru Relaţiile cu Parlamentul se transfera la Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul, în limita numãrului maxim de posturi aprobat, ţinându-se seama de competenta profesionalã reflectatã în rezultatele obţinute la evaluarea performantelor profesionale individuale pana la data prezentei hotãrâri, precum şi de nivelul de pregãtire al fiecãruia - studii de specialitate şi vechime în specialitate.
ART. 12
Bunurile mobile aflate în dotarea Departamentului pentru Relaţiile cu Parlamentul din cadrul Consiliului de Coordonare Economico-Financiarã se transmit, pe baza de protocol, din administrarea Secretariatului General al Guvernului în administrarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul.
ART. 13
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga dispoziţiile privitoare la Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul din <>Hotãrârea Guvernului nr. 3/2000 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului de Coordonare Economico-Financiarã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 6 din 10 ianuarie 2000, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru relaţia cu
Parlamentul,
Acsinte Gaspar

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca



ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi = 40,
exclusiv demnitarii şi personalul
aferent cabinetului ministrului

MINISTERUL PENTRU RELAŢIA CU PARLAMENTUL


┌────────────────┐ ┌────────────────────────┐
│ MINISTRU ├─────┤ Cabinet ministru │
└───────┬────────┘ └────────────────────────┘

┌───────┴────────┐ ┌────────────────────────┐
│SECRETAR DE STAT├─────┤Cabinet secretar de stat│
└───────┬────────┘ └────────────────────────┘

┌───────┴────────┐ ┌────────────────────────┐
│SECRETAR GENERAL├─────┤Cabinet secretar general│
└───────┬────────┘ └────────────────────────┘

┌────────────────────┼──────────────────────────────┐
│ │ │
┌─────────┴─────────────┐ ┌────┴──────────────────┐ ┌────────┴──────────────┐
│ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │
│ PENTRU URMĂRIREA │ │ PENTRU STUDIEREA │ │ PENTRU RESURSE UMANE, │
│ PROCESULUI LEGISLATIV │ │ LEGISLAŢIEI ŞI │ │FINANCIAR-CONTABILITATE│
│ │ │ INFORMARE PARLAMENTARĂ│ │ │
└───────────────────────┘ └───────────────────────┘ └───────────────────────┘



--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016