Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1 din 5 ianuarie 2006  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Administratiei Fondului pentru Mediu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1 din 5 ianuarie 2006 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Administratiei Fondului pentru Mediu

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 6 ianuarie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Administraţiei Fondului pentru Mediu, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.989/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Administraţiei Fondului pentru Mediu şi a structurii organizatorice a acesteia, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.155 din 7 decembrie 2004, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 5 ianuarie 2006.
Nr. 1.


ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Administraţiei Fondului pentru Mediu

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Administraţia Fondului pentru Mediu, denumitã în continuare Administraţia Fondului, este persoanã juridicã românã, instituţie publicã finanţatã integral din venituri proprii, înfiinţatã conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, în coordonarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
ART. 2
Fondul pentru mediu, denumit în continuare Fond, este un instrument economico-financiar destinat susţinerii şi realizãrii proiectelor prioritare pentru protecţia mediului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare în domeniul potecţiei mediului.
ART. 3
Administraţia Fondului are sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6.

CAP. II
Scopul şi atribuţiile

ART. 4
Scopul înfiinţãrii Administraţiei Fondului este gestionarea Fondului în vederea susţinerii şi realizãrii proiectelor prioritare pentru protecţia mediului, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare în domeniul protecţiei mediului.
ART. 5
(1) Principalele atribuţii ale Administraţiei Fondului sunt prevãzute la <>art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 .
(2) În exercitarea atribuţiilor sale Administraţia Fondului colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice, române sau strãine.
(3) În vederea îndeplinirii atribuţiilor de evaluare, verificare a proiectelor şi urmãrire a implementãrii proiectelor finanţate, precum şi în vederea organizãrii controlului privind plata taxelor şi contribuţiilor la Fond, Administraţia Fondului are dreptul sã solicite şi sã primeascã informaţii de la autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, de la alte instituţii publice, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 6
Administraţia Fondului îndeplineşte urmãtoarele activitãţi:
a) organizeazã primirea cererilor de finanţare formulate de potenţialii beneficiari şi a proiectelor propuse;
b) organizeazã selecţia proiectelor depuse de cãtre solicitanţi;
c) notificã Consiliului Concurenţei proiectele care urmeazã a fi finanţate din Fond, dupã caz;
d) efectueazã verificãri în teritoriu ale proiectelor care vor fi finanţate din Fond, atât înainte, cât şi dupã aprobarea acestora, în perioada de implementare şi ori de câte ori se considerã necesar;
e) stabileşte obligaţiile contractuale dintre Administraţia Fondului şi potenţialii beneficiari;
f) urmãreşte şi controleazã implementarea proiectelor aprobate şi finanţate;
g) verificã, autorizeazã şi efectueazã plãţile cãtre beneficiarii de finanţare din Fond;
h) efectueazã controale la beneficiarii proiectelor finanţate, înainte şi dupã efectuarea plãţii, pentru a stabili eligibilitatea plãţii; efectueazã controale la beneficiarii proiectelor finanţate, pentru a stabili dacã eligibilitatea plãţilor şi condiţiile acordãrii finanţãrii continuã sã fie respectate, ori de câte ori se considerã necesar;
i) exercitã controlul privind îndeplinirea obligaţiilor ce revin operatorilor economici beneficiari ai finanţãrilor cãtre Fond privind implementarea proiectelor finanţate;
j) urmãreşte colectarea veniturilor Fondului, reprezentând taxe şi contribuţii datorate de cãtre plãtitori, persoane juridice şi persoane fizice, conform prevederilor <>art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 ;
k) gestioneazã şi alte venituri aprobate prin hotãrâre a Guvernului;
l) asigurã evidenţa contribuabililor;
m) efectueazã monitorizarea depunerii de cãtre operatorii economici a declaraţiilor privind obligaţiile la Fond;
n) desfãşoarã activitãţi de inspecţie fiscalã pentru taxele şi contribuţiile datorate la bugetul Fondului;
o) iniţiazã şi desfãşoarã acţiuni legale în cazul neconformãrii contribuabililor, în îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de platã;
p) ia mãsuri privind executarea silitã a datornicilor la Fond;
r) exercitã supravegherea şi urmãrirea în legãturã cu aplicarea şi respectarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 ;
s) soluţioneazã contestaţiile care au ca obiect obligaţiile de platã ale persoanelor juridice şi fizice la Fond, conform prevederilor legale;
t) analizeazã periodic modul de realizare a veniturilor Fondului, stabilind mãsurile necesare pentru încadrarea acestora în nivelurile stabilite prin bugetul de venituri şi cheltuieli;
u) exercitã controlul financiar preventiv propriu;
v) aplicã legislaţia în domeniul resurselor umane - recrutare, angajare, avansare, promovare, perfecţionare, sancţionare, suspendare şi încetare a raporturilor de muncã, respectiv salarizare a personalului;
x) elaboreazã şi deruleazã programe de perfecţionare profesionalã a personalului propriu;
y) asigurã, potrivit legii, tipãrirea formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în domeniul sãu de activitate;
z) exercitã funcţia de audit public intern, în condiţiile prevãzute de lege.

CAP. III
Structura organizatoricã

ART. 7
(1) Administraţia Fondului are în structura sa organizatoricã compartimente de lucru, birouri, servicii, direcţii, direcţii generale, precum şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii scopului şi atribuţiilor sale.
(2) Atribuţiile specifice funcţiilor din compartimentele de lucru ale Administraţiei Fondului se stabilesc prin fişele posturilor respective.
(3) Atribuţiile şi competenţele compartimentelor se stabilesc de cãtre preşedinte, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
ART. 8
(1) Preşedintele stabileşte relaţiile dintre direcţiile de specialitate şi funcţionale din structura organizatoricã a Administraţiei Fondului.
(2) Pe perioada absenţei motivate din cadrul instituţiei, preşedintele mandateazã o persoanã din cadrul Comitetului director sã îndeplineascã atribuţiile acestei funcţii.
ART. 9
Conducãtorii compartimentelor din structura organizatoricã a Administraţiei Fondului rãspund în faţa preşedintelui de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competenţelor încredinţate.
ART. 10
(1) Numãrul maxim de posturi pentru Administraţia Fondului în anul 2006 este de 121.
(2) Personalul necesar desfãşurãrii activitãţilor Administraţiei Fondului este angajat pe bazã de contract individual de muncã, încheiat în baza <>Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a celorlalte prevederi legale în vigoare.
(3) Drepturile şi obligaţiile personalului Administraţiei Fondului sunt cele reglementate prin contractul colectiv de muncã la nivel de unitate, regulamentul de ordine interioarã, contractul individual de muncã, prezentul regulament, precum şi de prevederile legale în vigoare.
(4) Atribuţiile şi rãspunderile individuale ale personalului se stabilesc prin fişa postului.
(5) Personalul Administraţiei Fondului este obligat sã respecte legea, sã aibã o conduitã corectã, sã fie integru şi incoruptibil, sã acţioneze cu hotãrâre pentru prevenirea şi combaterea oricãror acte de naturã sã ştirbeascã autoritatea şi prestigiul instituţiei.
(6) Salarizarea personalului Administraţiei Fondului se face conform contractului colectiv de muncã încheiat la nivelul instituţiei.

CAP. IV
Organele de conducere

ART. 11
Pentru îndeplinirea scopului şi atribuţiilor sale, Administraţia Fondului are urmãtoarele structuri de decizie:
a) Comitetul de avizare;
b) Comitetul director.
ART. 12
Comitetul de avizare şi Comitetul director îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentelor proprii de organizare şi funcţionare, aprobate prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
ART. 13
(1) Componenţa Comitetului de avizare este stabilitã conform <>art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 şi se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) Atribuţiile Comitetului de avizare sunt prevãzute în <>art. 5 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 .
ART. 14
Membrii Comitetului de avizare sunt rãspunzãtori, în baza prevederilor propriului regulament de organizare şi funcţionare şi în condiţiile prevãzute de lege, pentru îndeplinirea atribuţiilor care le revin.
ART. 15
(1) Membrii Comitetului de avizare îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceastã calitate.
(2) Membrii Comitetului de avizare, exclusiv secretarii de stat, primesc o indemnizaţie lunarã, în cuantum de 20% din salariul preşedintelui, pentru activitatea desfãşuratã.
(3) Secretariatul Comitetului de avizare este asigurat de Administraţia Fondului; atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comitetului de avizare.
ART. 16
Comitetul director este constituit conform <>art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 şi are atribuţiile prevãzute la art. 6 alin. (3) din acelaşi act normativ.
ART. 17
(1) Conducerea curentã a Administraţiei Fondului este asiguratã de preşedinte.
(2) Preşedintele este numit, suspendat şi/sau revocat din funcţie, în condiţiile prevãzute de lege, prin decizie a primului-ministru, la propunerea conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
ART. 18
Preşedintele are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) angajeazã şi elibereazã din funcţie, în condiţiile prevãzute de lege, personalul Administraţiei Fondului;
b) numeşte şi revocã conducãtorii compartimentelor de lucru la toate nivelurile organizatorice;
c) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele Administraţiei Fondului în justiţie şi în relaţiile cu terţii, persoane fizice şi/sau juridice;
d) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile compartimentelor de lucru la toate nivelurile organizatorice, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
e) asigurã negocierea contractului colectiv de muncã la nivelul Administraţiei Fondului şi aplicarea prevederilor acestuia;
f) exercitã atribuţiile şi are rãspunderile care îi revin potrivit legii, aprobã şi ia mãsuri privind activitatea Administraţiei Fondului;
g) deleagã, în condiţiile prevãzute de lege, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea Administraţiei Fondului;
h) emite dispoziţii pentru îndeplinirea atribuţiilor sale.
ART. 19
Preşedintele îndeplineşte atribuţiile ordonatorului de credite pentru fondurile pe care le gestioneazã.

CAP. V
Patrimoniul, bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia

ART. 20
(1) Administraţia Fondului administreazã bunuri din proprietatea publicã a statului.
(2) În exercitarea drepturilor sale Administraţia Fondului posedã şi foloseşte bunuri aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea, în condiţiile prevãzute de lege, în vederea realizãrii scopului şi atribuţiilor sale.
ART. 21
Administraţia Fondului stabileşte şi elaboreazã anual proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi întocmeşte situaţii financiare trimestriale şi anuale, potrivit normelor legale în vigoare, pe care le înainteazã autoritãţii centrale pentru protecţia mediului.
ART. 22
(1) Operaţiunile financiare ale Fondului, care privesc constituirea, gestionarea şi utilizarea resurselor financiare, se deruleazã prin unitãţile Trezoreriei Statului.
(2) Fondurile provenite din surse externe se gestioneazã pe baza contractelor încheiate şi în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 .
(3) Cheltuielile curente şi de capital ale Administraţiei Fondului se asigurã din veniturile Fondului, în limita prevãzutã la <>art. 7 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 .
ART. 23
(1) Pentru deplasãrile curente în interes de serviciu, Administraţia Fondului dispune de douã autoturisme, cu un consum maxim lunar de carburanţi de 300 litri/autovehicul.
(2) Pentru activitãţile specifice de urmãrire şi control al implementãrii proiectelor finanţate din Fond, precum şi pentru încasarea creanţelor Fondului, care implicã deplasãri în teritoriu, Administraţia Fondului dispune de un numãr de 3 autoturisme, cu un consum maxim lunar de carburanţi de 300 litri/autovehicul.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016