Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1 din 4 ianuarie 2001  pentru modificarea   Hotararii Guvernului nr. 854/2000 privind organizarea si functionarea Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1 din 4 ianuarie 2001 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 854/2000 privind organizarea si functionarea Regiei Autonome "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat"

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 3 din 5 ianuarie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
<>Hotãrârea Guvernului nr. 854/2000 privind organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 9 octombrie 2000, se modifica dupã cum urmeazã:
1. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Conducerea regiei este asigurata de un consiliu de administraţie format din 5 persoane, de un director general şi de un director general adjunct, numiţi prin ordin al ministrului de resort.
(2) Directorul general are şi calitatea de preşedinte al consiliului de administraţie al regiei.
(3) Personalul de conducere al regiei, altul decât cel prevãzut la alin. (1), al sucursalelor şi al complexurilor, este numit de consiliul de administraţie pe criteriul competentei profesionale."
2. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - Structura organizatoricã şi funcţionalã a sucursalelor şi complexurilor regiei şi modificarea repartizãrii pe sucursale şi complexuri a bunurilor din patrimoniul acestora, precum şi a celor din domeniul public şi privat al statului pe care le administreazã se aproba de consiliul de administraţie al regiei".
3. Anexa nr. 1 - Regulamentul de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" - se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministru pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


ANEXA 1

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome
"Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat"

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", denumita în continuare regie, asigura administrarea, pãstrarea integritãţii şi protejarea bunurilor aparţinând domeniului public al statului, destinate asigurãrii serviciilor publice de interes naţional - de reprezentare şi protocol pentru Senat, Camera Deputaţilor, Presedintie, Guvern şi Curtea Constituţionalã -, în structura prevãzutã în anexa nr. 2 la hotãrâre, precum şi a bunurilor aparţinând domeniului privat al statului, pe care le are în administrare.
ART. 2
(1) Regia este persoana juridicã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã. Activitatea acesteia se desfãşoarã în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu cele ale prezentului regulament.
(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte fata de regie atribuţiile prevãzute de reglementãrile legale în vigoare pentru ministerul de resort.
ART. 3
Sediul regiei este în municipiul Bucureşti, str. Moliere nr. 2-4, sectorul 1.

CAP. 2
Obiectul de activitate

ART. 4
Obiectul de activitate al regiei îl constituie, în principal:
1. administrarea, conservarea, protejarea şi întreţinerea bunurilor din domeniul public al statului, destinate serviciilor publice de interes naţional - de reprezentare şi protocol pentru Senat, Camera Deputaţilor, Presedintie, Guvern şi Curtea Constituţionalã -, precum şi a celor proprietate privatã a statului, pe care le are în administrare;
2. asigurarea serviciilor de reprezentare şi protocol pentru Senat, Camera Deputaţilor, Presedintie, Guvern, Curtea Constituţionalã şi pentru alte instituţii publice de interes naţional;
3. administrarea, conservarea, protejarea şi întreţinerea imobilelor în care îşi desfãşoarã activitatea Preşedinţia şi Guvernul, pe baza de contracte de prestãri de servicii;
4. administrarea imobilelor cu destinaţie de resedinte oficiale şi a celorlalte locuinţe de protocol;
5. exploatarea în condiţii de eficienta economicã a bunurilor mobile şi imobile, proprietate a regiei sau administrate de aceasta, şi valorificarea comercialã a lor în modalitãţile permise de lege;
6. închirierea spaţiilor de locuit, precum şi a celor cu alta destinaţie decât cea de locuit, în condiţiile legii; închirierea spaţiilor ca sedii pentru ministere, autoritãţi şi instituţii publice, partide politice, asociaţii, fundaţii, unitãţi aparţinând cultelor religioase, unitãţi din domeniul presei sau al editurilor, cu aprobarea Secretariatului General al Guvernului;
7. valorificarea prin negociere, la tarife stabilite pe criterii economice, cãtre alţi beneficiari a capacitãţilor rãmase disponibile în anumite perioade, de maximum 3 luni, dupã asigurarea serviciilor de reprezentare şi protocol şi a celor necesare instituţiilor publice centrale;
8. prestarea de servicii specifice pentru întreţinerea sediilor administrative ale instituţiilor publice şi ale agenţilor economici;
9. executarea lucrãrilor de conservare, întreţinere, construcţii şi reparaţii la imobilele şi instalaţiile proprii, precum şi pentru terţi; executarea de confecţii metalice şi din lemn;
10. prestarea de servicii specifice în domeniile hotelier şi de alimentaţie publica, de agrement şi de refacere fizica, activitãţi de asistenta sanatoriala;
11. conservarea, dezvoltarea şi valorificarea, în condiţiile legii, a fondului forestier, agricol şi cinegetic, creşterea pasarilor, piscicultura şi apicultura;
12. producţia agricolã, vegetala şi animala şi valorificarea acesteia; prelucrarea şi conservarea legumelor şi a fructelor, fabricarea bãuturilor alcoolice distilate, fabricarea produselor lactate şi a branzeturilor, fabricarea produselor de panificatie şi patiserie, cultura florilor şi plantelor ornamentale, prelucrarea şi conservarea carnii, patiserie şi cofetarie;
13. fabricarea produselor pentru hrana animalelor;
14. argasirea şi finisarea blanurilor, confecţionarea articolelor din blana;
15. producţie poligrafica şi editoriala; realizarea tipariturilor pentru Senat, Camera Deputaţilor, Presedintie, Guvern, Curtea Constituţionalã, ministere, alte instituţii publice centrale şi pentru alţi beneficiari;
16. producerea şi emiterea, în condiţiile legii, a paşapoartelor, a permiselor de conducere auto, a certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor şi a altor documente şi tiparituri cu caracter special; tipãrirea de formulare tipizate şi/sau cu regim special, documente cu caracter administrativ specifice activitãţii financiar-contabile şi de trezorerie, titluri de stat, titluri de proprietate, înscrisuri de stat, acte de identitate şi imprimate confidenţiale, carnete de munca, carnete de marinar, carnete de sãnãtate şi cãrţi de alegator;
17. alte activitãţi anexe producţiei de tiparituri; producţia de accesorii pentru utilaje tipografice; producţia de bannere;
18. comerţ cu amãnuntul şi cu ridicatã, activitãţi de alimentaţie publica, operaţiuni de export-import;
19. fabricarea stampilelor din cauciuc şi a altor însemne specifice fiecãrei instituţii solicitante;
20. difuzarea produselor specifice obiectului de activitate al regiei prin concesionarea drepturilor de vânzare altor agenţi economici sau prin reţea proprie;
21. efectuarea operaţiunilor de transport şi a altor servicii specifice obiectului propriu de activitate;
22. efectuarea de experimentari, studii, prognoze şi norme în domeniul specific de activitate;
23. organizarea acţiunilor de formare şi perfecţionare profesionalã în domeniul specific de activitate;
24. asigurarea, conform prevederilor legale în vigoare, a colaborãrii şi cooperãrii tehnice, ştiinţifice şi tehnologice cu firme din ţara şi din strãinãtate, în sistem de reprezentare şi/sau prin asociere, pentru produsele specifice domeniului de activitate;
25. organizarea de licitaţii în domeniu, în ţara şi în strãinãtate;
26. administrarea parcului auto propriu şi asigurarea prestaţiilor de transport pentru aparatul de lucru al Guvernului şi pentru activitãţile de reprezentare şi protocol;
27. servicii de transport intern şi internaţional; service auto; şcoala de soferi; producţie de piese de schimb şi subansambluri pentru mijloace de transport auto;
28. activitãţi legate de gestionarea salilor de spectacole, organizarea de expoziţii, proiectia de filme, jocuri distractive şi de noroc;
29. tranzacţii imobiliare;
30. activitãţi specifice agentiilor de turism;
31. realizarea altor activitãţi care au legatura cu obiectul sau de activitate;
32. extractia şi prepararea turbei.

CAP. 3
Patrimoniul şi structura regiei

ART. 5
(1) Patrimoniul regiei este de 828.292.370 mii lei, potrivit bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 2000.
(2) Pentru realizarea serviciilor publice de interes naţional - de reprezentare şi protocol - regia are în administrare bunurile din domeniul public al statului prevãzute în anexa nr. 3 la hotãrâre.
(3) Bunurile din domeniul privat al statului aflate în administrarea regiei sunt prevãzute în anexa nr. 4 la hotãrâre.
(4) Regia este proprietara bunurilor prevãzute în anexa nr. 5 la hotãrâre, iar în exercitarea dreptului de proprietate regia poseda, foloseşte şi dispune în mod autonom de aceste bunuri, în vederea realizãrii scopului pentru care a fost constituitã.
(5) Regia nu poate contribui în cadrul operaţiunilor de asociere cu bunurile din domeniul public al statului pe care le are în administrare.
ART. 6
(1) Regia are în structura sa sucursalele şi complexurile cu statut de unitãţi fãrã personalitate juridicã, prevãzute în anexa nr. 2 la hotãrâre.
(2) Modul de organizare şi funcţionare a sucursalelor şi complexurilor, relaţiile acestora cu regia, precum şi relaţiile dintre ele se stabilesc prin regulamente de organizare şi funcţionare aprobate de consiliul de administraţie al regiei.
(3) Structura organizatoricã şi funcţionalã a sucursalelor şi complexurilor, precum şi modificarea repartizãrii patrimoniului între acestea se aproba de consiliul de administraţie al regiei.

CAP. 4
Conducerea şi gestionarea activitãţii regiei

ART. 7
(1) Conducerea regiei este asigurata de un consiliu de administraţie, de un director general şi de un director general adjunct, numiţi prin ordin al ministrului de resort.
(2) Consiliul de administraţie al regiei, constituit şi aprobat potrivit legii, este format din 5 persoane şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare. Consiliul de administraţie hotãrãşte în problemele privind activitatea regiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta directorului general.
(3) Directorul general are şi calitatea de preşedinte al consiliului de administraţie al regiei.
ART. 8
Consiliul de administraţie al regiei este compus din 5 membri, dupã cum urmeazã:
- preşedinte - directorul general;
- un reprezentant din partea Secretariatului General al Guvernului;
- un reprezentant din partea Ministerului Finanţelor Publice;
- 2 specialişti în domeniu.
ART. 9
Membrii consiliului de administraţie se numesc pentru o perioada de 4 ani, iar 2 dintre ei pot fi înlocuiţi la fiecare 2 ani.
ART. 10
Membrii consiliului de administraţie al regiei nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie sau nu pot participa la societãţi comerciale cu care regia întreţine relaţii de afaceri ori cu care are interese comune.
ART. 11
Membrii consiliului de administraţie al regiei îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de unde provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din aceasta calitate; aceştia sunt plãtiţi cu o indemnizaţie stabilitã de consiliul de administraţie pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate.
ART. 12
Sunt incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administraţie persoanele care au suferit condamnãri pentru delapidare, furt, tâlhãrii, distrugere cu intenţie, înşelãciune, gestiune frauduloasã, abuz de încredere comis în dãuna avutului public sau particular, specula, omor, omor calificat, omor deosebit de grav, viol, luare de mitã, arestare nelegalã, cercetare abuzivã şi infracţiuni contra pãcii şi omenirii.
ART. 13
Consiliul de administraţie al regiei are urmãtoarele atribuţii, raspunderi şi competente:
1. aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a sucursalelor şi complexurilor, precum şi organigrama şi statul de funcţii ale regiei;
2. rãspunde de administrarea legalã şi eficienta a întregului patrimoniu;
3. aproba strategia de restructurare, organizare şi funcţionare a regiei, sucursalelor şi complexurilor;
4. aproba introducerea de noi tehnologii şi modernizarea celor existente;
5. hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã sa fie realizate potrivit obiectului sau de activitate;
6. propune, potrivit reglementãrilor legale, investiţiile a cãror aprobare este în competenta altor organe;
7. supune spre aprobare, în condiţiile legii, bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi ale regiei;
8. analizeazã şi aproba rapoartele periodice privind realizarea indicatorilor aprobaţi prin bugetul de venituri şi cheltuieli, pe baza de balanţa de verificare contabila, şi aproba mãsurile pentru desfãşurarea activitãţii regiei, în condiţii care sa asigure echilibrul bugetului de venituri şi cheltuieli;
9. fundamenteazã planul de cheltuieli pentru administrarea, protejarea, întreţinerea şi conservarea patrimoniului destinat activitãţilor de reprezentare şi protocol, în vederea cuprinderii cheltuielilor respective în bugetele instituţiilor beneficiare;
10. stabileşte împrumuturi pe termen lung sau mediu şi modul de rambursare a acestora, conform prevederilor legale;
11. numeşte şi revoca personalul de conducere al regiei, sucursalelor şi al complexurilor, prevãzut la art. 9 alin. (3) din hotãrâre, şi propune ministerului de resort numirea sau revocarea, dupã caz, a directorului general adjunct;
12. propune majorarea sau diminuarea patrimoniului regiei prin externalizarea şi transformarea în societãţi comerciale a unor sucursale, complexuri sau active corporale independente;
13. aproba modificãri în volumul fondului de rezerva;
14. aproba scãzãminte şi pierderi în limita sau peste normele legale în vigoare;
15. stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a activelor corporale şi necorporale din patrimoniul regiei;
16. organizeazã şi exercita controlul financiar propriu, conform prevederilor legale;
17. aproba achiziţionarea de bunuri imobile (construcţii şi terenuri);
18. aproba înstrãinarea (vânzarea) bunurilor mobile şi imobile din patrimoniul regiei, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
19. stabileşte preţuri şi tarife pentru produsele şi prestaţiile sale, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
20. dispune punerea în aplicare a hotãrârilor definitive şi irevocabile ale instanţelor judecãtoreşti cu privire la retrocedarea de bunuri şi valori;
21. elaboreazã sistemul de salarizare a personalului angajat, cu respectarea limitei minime de salarizare prevãzute de lege şi a fondului de salarii prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli;
22. aproba proiectul contractului colectiv de munca ce urmeazã sa fie negociat cu reprezentanţii salariaţilor, conform legii;
23. aproba colaborarea, cooperarea sau asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice ori juridice romane sau strãine;
24. asigura şi rãspunde de respectarea reglementãrilor legale privind protecţia mediului înconjurãtor;
25. aproba scoaterea din funcţiune şi casarea mijloacelor fixe;
26. aproba programul de lucru al regiei;
27. analizeazã modul de derulare a contractelor încheiate de regie;
28. aproba regulamentul de ordine interioarã, precum şi normele de protecţie şi securitate a muncii;
29. aproba şi ia mãsuri, potrivit legii, pentru imputarea şi recuperarea pagubelor rezultate din culpa angajaţilor regiei şi, dupã caz, ai sucursalelor şi complexurilor;
30. aproba înfiinţarea sau desfiinţarea de subunitati, comasarea sau divizarea acestora, participarea la constituirea de noi persoane juridice şi/sau asocierea cu alte persoane juridice sau fizice;
31. aproba membrii în adunãrile generale ale actionarilor, în consiliile de administraţie şi cenzorii în societãţile comerciale la care regia este acţionar;
32. adopta orice alte hotãrâri şi dispune mãsuri privind activitatea regiei.
ART. 14
Preşedintele consiliului de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competente:
1. propune consiliului de administraţie numirea şi, dupã caz, revocarea directorilor executivi ai sucursalelor şi complexurilor;
2. selectioneaza, angajeazã şi concediazã personalul de conducere, altul decât cel prevãzut la pct. 1, şi personalul de execuţie, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii şi a contractului colectiv de munca.
3. negociaza contractul colectiv de munca şi încheie contractele individuale de munca;
4. asigura conducerea operativã a regiei, sucursalelor şi a complexurilor, împreunã cu directorii executivi;
5. reprezintã regia în relaţiile cu terţii şi semneazã actele ce angajeazã regia fata de aceştia, pe baza şi în limitele împuternicirilor date de consiliul de administraţie şi ale celor conferite de legislaţia în vigoare;
6. coordoneazã direct activitatea de control financiar intern, de organizare şi salarizare, precum şi cea juridicã;
7. urmãreşte îndeplinirea hotãrârilor consiliului de administraţie;
8. exercita orice atribuţii ce îi revin prin regulamentul de ordine interioarã, precum şi cele cuprinse în reglementãrile legale în vigoare.
ART. 15
Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare o data pe luna sau, la cererea preşedintelui ori a unei treimi din numãrul membrilor sãi, ori de câte ori este nevoie.
ART. 16
Pentru luarea unor anumite decizii consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza specialişti din diferite sectoare, a cãror activitate va fi remuneratã prin înţelegerea pãrţilor, pe baza de contract civil.
ART. 17
Directorul general al regiei conduce activitatea curenta a acesteia, reprezintã regia în relaţiile cu autoritãţile publice, cu alte persoane juridice, precum şi cu persoane fizice.
ART. 18
Pe perioada absentei de la serviciu a directorului general, atribuţiile acestuia sunt exercitate de directorul general adjunct.
ART. 19
Dupã încheierea bilanţului contabil anual şi a contului de profit şi pierderi consiliul de administraţie prezintã Secretariatului General al Guvernului un raport asupra activitãţii desfãşurate de regie în anul precedent şi asupra programului de activitate pe anul în curs.

CAP. 5
Bugetul şi administrarea acestuia. Relaţii financiare

ART. 20
(1) Regia întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, conform modelelor elaborate de Ministerul Finanţelor Publice.
(2) Bugetele de venituri şi cheltuieli ale sucursalelor şi complexurilor din structura regiei asigura funcţionarea corecta şi dezvoltarea tehnologicã, la nivelul standardelor, ale activitãţilor de producţie, prestãri de servicii, întreţinere, protejare şi conservare a bunurilor din domeniul public al statului, destinate activitãţii de reprezentare şi protocol.
(3) Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se aproba de Ministerul Finanţelor Publice şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
(4) Sucursalele şi complexurile îşi organizeazã şi îşi conduc evidenta contabila în conformitate cu prevederile legale. Acestea întocmesc anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil ca pãrţi integrante din bugetul, respectiv din bilanţul regiei.
ART. 21
Operaţiunile de încasãri şi plati în lei şi în valuta se efectueazã de regie prin conturi deschise la bãnci şi prin casieria proprie, potrivit prevederilor legale.

CAP. 6
Relaţii comerciale

ART. 22
Relaţiile comerciale dintre regie şi terţi se bazeazã pe raporturi contractuale.
ART. 23
Preţurile şi tarifele pentru produsele şi prestãrile de servicii executate de regie se stabilesc în funcţie de cerere şi oferta, cu aprobarea consiliului de administraţie.

CAP. 7
Dispoziţii finale

ART. 24
(1) Litigiile de orice fel în care este implicata regia sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti, potrivit legii.
(2) În litigiile referitoare la dreptul de administrare asupra bunurilor din domeniul public şi privat al statului şi la dreptul de proprietate asupra bunurilor din patrimoniul propriu, în instanta regia sta în nume propriu.
(3) În litigiile referitoare la dreptul de proprietate asupra bunurilor din domeniul public şi privat al statului pe care le administreazã, regia are obligaţia sa arate instanţei cine este titularul dreptului de proprietate, potrivit prevederilor Codului de procedura civilã şi ale <>Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica şi regimul juridic al acesteia. Regia rãspunde, în condiţiile legii, pentru prejudiciile cauzate ca urmare a neîndeplinirii acestei obligaţii. De asemenea, neîndeplinirea acestei obligaţii poate atrage revocarea dreptului de administrare.
ART. 25
Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completeazã cu celelalte prevederi legale care reglementeazã activitatea regiilor autonome.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016