Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1 din 30 mai 2006  pentru aprobarea Normelor privind modul de utilizare si justificare a sumei forfetare aferente cheltuielilor efectuate de deputati si senatori in circumscriptiile electorale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1 din 30 mai 2006 pentru aprobarea Normelor privind modul de utilizare si justificare a sumei forfetare aferente cheltuielilor efectuate de deputati si senatori in circumscriptiile electorale

EMITENT: BIROURILE PERMANENTE ALE CAMEREI DEPUTATILOR SI SENATULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 498 din 8 iunie 2006

În temeiul prevederilor <>art. 38 alin. (7) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor,

birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului hotãrãsc:

ART. 1
Se aprobã Normele privind modul de utilizare şi justificare a sumei forfetare aferente cheltuielilor efectuate de deputaţi şi senatori în circumscripţiile electorale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare pentru Camera Deputaţilor începând cu data de 30 mai 2006, iar pentru Senat începând cu data de 1 iulie 2006.
Începând cu data de 30 mai 2006 se abrogã <>Hotãrârea Biroului permanent al Camerei Deputaţilor nr. 23/2004 , iar cu data de 30 iunie 2006 se abrogã cap. IV din anexa A la Hotãrârea Biroului permanent al Senatului nr. 6/2005.

Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în şedinţa din data de 30 mai 2006.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

Bucureşti, 30 mai 2006.
Nr. 1.

ANEXĂ

NORME privind modul de utilizare şi justificare a sumei forfetare aferente cheltuielilor efectuate de deputaţi şi senatori în circumscripţiile electorale

În temeiul <>art. 38 alin. (1) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, "În scopul exercitãrii mandatului în circumscripţiile electorale, deputaţii şi senatorii primesc lunar o sumã forfetarã din bugetul Camerei Deputaţilor şi, respectiv, al Senatului, echivalentã cu o indemnizaţie şi jumãtate brutã a deputatului, respectiv a senatorului".
În prezentele norme aceastã sumã ce denumeşte fondul de cheltuieli pentru activitatea deputaţilor şi senatorilor în circumscripţiile electorale, prescurtat fond.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Suma forfetarã lunarã, în cuantumul stabilit de lege, este destinatã sã acopere cheltuielile ocazionate de activitatea deputaţilor şi senatorilor în circumscripţiile electorale, potrivit legii.
(2) Modul de constituire, utilizare şi justificare a acesteia se stabileşte prin prezentele norme.

CAP. II
Constituirea fondului

ART. 2
(1) Fondul este prevãzut anual în bugetul Camerei Deputaţilor şi Senatului, reprezentând o indemnizaţie şi jumãtate brutã a deputaţilor şi senatorilor, pe perioada unui an, inclusiv perioada vacanţelor parlamentare.
(2) Fondul se majoreazã de la data indexãrii sau majorãrii indemnizaţiei de deputat ori de senator, corespunzãtor cu suma ce reprezintã indexarea sau majorarea indemnizaţiei de deputat ori de senator.
(3) Fondul este prevãzut în bugetul Camerei Deputaţilor şi al Senatului la capitolul "Cheltuieli curente - Cheltuieli de personal."
(4) Fondul prevãzut în bugetul anual se defalcã pe lunile anului bugetar. Economiile realizate în luna anterioarã se reporteazã pentru luna urmãtoare; economiile realizate la sfârşitul anului se varsã la bugetul de stat.
ART. 2
(1) Fondul se constituie lunar, global şi separat pentru fiecare deputat sau senator, ţinându-se seama de numãrul deputaţilor sau al senatorilor din luna respectivã.
(2) Constituirea fondului se face din fondul global, începând cu data întrunirii legale a Camerei Deputaţilor/Senatului, sub condiţia validãrii alegerii şi a depunerii jurãmântului; deputaţilor/senatorilor care intrã în exercitarea mandatului în cursul legislaturii li se constituie fondul de cheltuieli de la data validãrii şi depunerii jurãmântului.
(3) Fondul nu se mai constituie pentru deputatul sau senatorul care pierde calitatea în caz de demisie, de pierdere a drepturilor electorale, de incompatibilitate ori deces, începând cu luna urmãtoare celei în care are loc evenimentul respectiv.
ART. 4
Evidenţa constituirii şi utilizãrii fondului se ţine pe fiecare deputat sau senator de cãtre Direcţia decontãrilor pentru deputaţi din cadrul Secretariatului general al Camerei Deputaţilor, respectiv Direcţia birouri senatoriale din cadrul Secretariatului general al Senatului.

CAP. III
Organizarea activitãţii în circumscripţiile electorale

ART. 5
(1) Deputaţii şi senatorii pot organiza birouri parlamentare în cirscumscripţiile electorale, potrivit legii, dupã cum urmeazã:
a) prin asocierea deputaţilor, respectiv a senatorilor aleşi în aceeaşi circumscripţie electoralã, pe baza criteriilor stabilite de aceştia;
b) separat, fiecãrui deputat sau senator;
c) în alte circumscripţii electorale, la solicitarea partidelor politice pe lista cãrora au candidat, cu aprobarea Biroului permanent al Camerei Deputaţilor şi al Senatului.
(2) Asocierea se face pe baza unui contract scris, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4, convenit între deputaţii, respectiv senatorii, care se asociazã; contractul de asociere se încheie pe perioada anului bugetar.
(3) Contractul de asociere poate înceta, înainte de expirarea duratei pentru care s-a încheiat, numai în cazuri justificate cu informarea şi avizarea prealabilã a chestorului desemnat de Biroul permanent al Camerei Deputaţilor, respectiv al Senatului.
(4) Un exemplar original al contractului de asociere se predã Direcţiei decontãrilor pentru deputaţi, respectiv Direcţiei birouri senatoriale pentru senatori.
ART. 6
(1) Deputaţii şi senatorii pot înfiinţa unul sau mai multe birouri parlamentare în circumscripţiile electorale în care au fost aleşi, indiferent de forma de organizare prevãzutã la art. 5.
(2) Birourile pot funcţiona în orice localitate de pe teritoriul circumscripţiei electorale respective. Localitãţile în care funcţioneazã birouri se stabilesc de cãtre deputaţi, respectiv senatori.
(3) Deputaţii care reprezintã organizaţiile cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale îşi pot organiza birouri parlamentare şi în alte circumscripţii electorale decât cele în care au fost aleşi.
(4) Localitãţile în care funcţioneazã birourile parlamentare se comunicã în scris Direcţiei decontãrilor pentru deputaţi de cãtre deputat sau asociaţi, dupã caz, respectiv la Direcţia birouri senatoriale, de cãtre senator sau de cãtre asociaţi, dupã caz.
(5) Birourile vor funcţiona în localitãţile stabilite pe perioada mandatului, cu excepţia cazurilor prevãzute la art. 3 alin. (3), când pot interveni modificãri în structura deputaţilor sau senatorilor pe circumscripţiile electorale.
(6) Birourile parlamentare nu pot fi organizate în locuinţele deputaţilor şi senatorilor sau ale rudelor acestora pânã la gradul IV inclusiv.
(7) În cadrul birourilor se pot angaja personal cu contract de muncã pe perioadã determinatã, potrivit nomenclatorului funcţiilor prevãzut în anexa nr. 5, sau colaboratori, pe bazã de contract civil, conform modelului prevãzut în anexa nr. 7, cãrora li se stabilesc atribuţii şi rãspunderi potrivit legii. În cazul angajãrii pe baza unui contract de muncã pe perioadã determinatã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 6 şi statutului deputaţilor şi senatorilor, încadrarea se face prin ordin al secretarului general al Camerei Deputaţilor/Senatului, dupã caz, la propunerea deputaţilor/senatorilor în cauzã. Cererea de încadrare în muncã pe duratã determinatã vizatã de secretarul general al Camerei Deputaţilor/Senatului se va depune la Direcţia pentru resurse umane şi salarizare, respectiv la Direcţia resurse umane şi paşapoarte, anterior începerii raporturilor de muncã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 8.
(8) Contractele de muncã şi cele civile, pentru birourile parlamentare ale deputaţilor, vor fi vizate de Biroul contencios şi se depun la Direcţia pentru resurse umane şi salarizare din cadrul Camerei Deputaţilor, iar contractele de muncã şi cele civile pentru birourile parlamentare ale senatorilor vor fi vizate de Biroul contencios şi se depun la Direcţia resurse umane şi paşapoarte din cadrul Senatului.
(9) Contractul de muncã al personalului biroului deputatului/senatorului înceteazã la cererea deputatului/ senatorului, în cazul în care titularului mandatului îi înceteazã calitatea de deputat/senator, potrivit legii.
ART. 7
Fondul lunar se acordã în numerar la casieria Camerei Deputaţilor, respectiv a Senatului.

CAP. IV
Efectuarea cheltuielilor

ART. 8
Orice platã sau cheltuieli se efectueazã pe baza documentelor justificative, potrivit anexelor nr. 1-3.
ART. 9
(1) Aprobarea efectuãrii cheltuielilor se dã de cãtre deputat, respectiv senator, sau de cãtre deputaţii ori senatorii desemnaţi (în cazul asocierii).
(2) Confirmarea realitãţii şi legalitãţii efectuãrii se face de cãtre deputat, respectiv senator, sau de cãtre deputaţii, respectiv senatorii desemnaţi (în cazul asocierii), dupã caz, conform legii.
ART. 10
(1) Cheltuielile de personal se pot efectua prin angajarea personalului cu contract de muncã pe perioadã determinatã care sã nu depãşeascã perioada mandatului deputatului sau senatorului. Contractul de muncã va conţine clauze care sã permitã încetarea raporturilor de muncã înainte de expirarea perioadei normale a mandatului pentru situaţiile prevãzute la art. 3 alin. (3).
(2) Salariile stabilite pentru personalul angajat în birourile parlamentare nu pot depãşi salariile personalului cu funcţii similare din Secretariatul general al Camerei Deputaţilor sau Secretariatul general al Senatului, dupã caz.
(3) Contractele civile pentru colaboratori se încheie pe perioade determinate sau pentru executarea unor lucrãri. În aceste cazuri, plata se face cu ora, conform statului de platã, dar nu mai mult de 170 de ore/lunã. Documentele necesare întocmirii acestor contracte civile se transmit, anterior începerii activitãţii, Direcţiei pentru resurse umane şi salarizare, respectiv Direcţiei resurse umane şi paşapoarte.
(4) Cuantumul sumei de platã se stabileşte în funcţie de natura atribuţiilor sau a lucrãrilor de executat, utilizându-se funcţiile din nomenclatorul prevãzut în anexa nr. 5.
ART. 11
Diurna, cazarea sau transportul personalului angajat şi al colaboratorilor pentru deplasãrile în circumscripţii şi la Parlament se deconteazã pe bazã de documente justificative (ordin de deplasare, facturã fiscalã şi chitanţã de platã pentru cazare, bilete pentru transport etc.). Diurna se deconteazã în cuantumul stabilit prin hotãrâre a Guvernului pentru personalul din instituţiile bugetare.
ART. 12
(1) Se stabilesc limitele maxime, din suma forfetarã, pentru urmãtoarele cheltuieli:
a) 20% pentru carburanţii şi lubrifianţii necesari transportului cu autoturismul;
b) 15% pentru furnituri de birou şi consumabile;
c) 7% pentru cheltuieli de protocol efectuate cu ocazia primirii invitaţilor strãini şi români;
d) 4% pentru materiale de curãţenie.
(2) Economiile realizate la cheltuielile prevãzute la alin. (1) pot fi utilizate şi pentru alte feluri de cheltuielli prevãzute în prezentele norme.
(3) Cheltuielile prevãzute la alin. (1) se justificã pe baza declaraţiei pe propria rãspundere a deputatului, respectiv a senatorului, conform anexei nr. 2, care constituie document justificativ pentru decontare.
ART. 13
(1) Cheltuielile de întreţinere şi gospodãrire (încãlzit, apã, canal, salubritate, abonamente presã scrisã, radio-TV, cablu TV, abonament Internet, paginã de web, prestãri de servicii gospodãreşti etc.) se justificã pe baza contractelor sau convenţiilor încheiate cu prestatorul de servicii şi a documentelor justificative de platã.
(2) Limita valoricã a cheltuielilor supuse rambursãrii, potrivit <>art. 45 din Legea nr. 96/2006 , se va stabili anual de birourile permanente ale celor douã Camere în şedinţã comunã.
(3) Chiriile se justificã pe baza contractelor de închiriere, subînchiriere sau convenţiilor şi a documentelor justificative de platã. În cazul în care spaţiile necesare birourilor parlamentare nu pot fi asigurate de autoritãţile administraţiei locale, acestea se pot închiria de la alte persoane juridice sau fizice.
(4) Cheltuielile pentru reparaţii curente efectuate la sediile birourilor parlamentare se justificã pe bazã de contracte civile pentru colaboratori, facturi fiscale şi, de la caz la caz, cu deviz de lucrãri.
(5) Numãrul maxim de linii telefonice fixe directe ce pot fi instalate de biroul parlamentar:
a) 1 linie telefonicã pentru 1-5 deputaţi şi 1-3 senatori;
b) 2 linii telefonice pentru 6-12 deputaţi şi 2-4 senatori;
c) 3 linii telefonice pentru peste 12 deputaţi şi peste 4 senatori.
(6) Fiecare deputat sau senator are dreptul la un abonament de telefonie mobilã, decontarea fãcându-se conform hotãrârilor birourilor permanante ale Camerei Deputaţilor, respectiv Senatului.
(7) Decontarea facturilor pentru posturile telefonice fixe şi mobile se va face numai pentru convorbirile interne.
ART. 14
În exercitarea mandatului, deputaţii şi senatorii vor mai putea efectua din suma forfetarã cheltuieli privind serviciile medicale la angajarea personalului din cadrul birourilor parlamentare, cheltuieli pentru multiplicare documente, anunţuri în mass-media, precum şi pentru alte prestaţii similare.
ART. 15
(1) Din suma forfetarã se pot achiziţiona obiecte de inventar de micã valoare sau scurtã duratã definite potrivit legii.
(2) Deputaţii şi senatorii vor face propuneri privind achiziţionarea de mijloace fixe, propuneri care vor fi supuse aprobãrii birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor, respectiv Senatului, în vederea cuprinderii în bugetele instituţiilor pe anul urmãtor.
ART. 16
Chiria aferentã spaţiilor, cheltuielile de întreţinere şi gospodãrire, drepturile bãneşti ale persoanelor angajate în birourile parlamentare ale deputaţilor şi ale senatorilor şi alte cheltuieli aferente exercitãrii mandatului se asigurã din suma forfetarã alocatã deputaţilor şi senatorilor.
ART. 17
Fondul poate fi utilizat şi pentru alte cheltuieli, numai dacã acestea sunt prevãzute în normele legale şi nu contravin prezentelor norme.

CAP. V
Evidenţa şi decontarea cheltuielilor

ART. 18
(1) Documentele justificative se îndosariazã şi se transmit lunar, împreunã cu decontul de cheltuieli, Direcţiei decontãrilor pentru deputaţi a Camerei Deputaţilor, respectiv Direcţiei birouri senatoriale a Senatului.
(2) Pentru perioada vacanţei parlamentare de varã (iulie, august) documentele justificative şi decontul de cheltuieli se transmit cumulat, pânã la data de 15 septembrie.
(3) Centralizatorul deconturilor de cheltuieli pentru deputaţi, verificate de Serviciul decontãri, avizate de controlul financiar propriu şi aprobate de directorul Direcţiei decontãrilor pentru deputaţi, se transmite Direcţiei financiar-contabile pentru înregistrarea în contabilitatea Camerei Deputaţilor.
(4) Centralizatorul deconturilor de cheltuieli pentru senatori, verificate la Direcţia birouri senatoriale, avizate de controlul financiar preventiv propriu şi aprobat de directorul Direcţiei birouri senatoriale, se transmite Direcţiei buget-finanţe şi contabilitate pentru înregistrarea în contabilitatea Senatului.
ART. 19
(1) Cheltuielile efectuate cu activitatea în circumscripţiile electorale se deconteazã lunar, întocmindu-se decontul de cheltuieli, conform modelului prezentat în anexa nr. 3, care cuprinde:
a) decontul de cheltuieli;
b) documentele justificative de cheltuieli.
(2) Decontul de cheltuieli, potrivit alin. (1), se prezintã de cãtre deputaţi la Serviciul decontãri din cadrul Direcţiei decontãrilor pentru deputaţi, iar de cãtre senatori la Direcţia birouri senatoriale, care verificã:
a) exactitatea calculelor şi corectitudinea înregistrãrilor;
b) legalitatea cheltuielilor şi a altor operaţiuni patrimoniale efectuate.
ART. 20
(1) Decontul de cheltuieli se prezintã cel mai târziu pânã la data de 15 a lunii urmãtoare, pentru luna expiratã.
(2) Nedepunerea în termen a decontului atrage neeliberarea sumei cuvenite pentru perioada urmãtoare.
ART. 21
Sumele neutilizate, prevãzute la art. 12, vor fi reportate pentru lunile urmãtoare pentru aceleaşi categorii de cheltuieli.
ART. 22
(1) Sumele neutilizate la sfârşitul anului vor fi restituite la casieria Camerei Deputaţilor, respectiv a Senatului, pânã cel mai târziu la data de 25 decembrie a anului bugetar.
(2) Pentru nedepunerea la termen a sumelor prevãzute la alin. (1) se aplicã majorãri de întârziere datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor bugetare, conform reglementãrilor legale în vigoare, care se suportã de deputat sau de senator, dupã caz.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 23
Camera Deputaţilor şi Senatul vor pune la dispoziţia fiecãrui deputat şi senator câte o ştampilã cu însemnele Camerei Deputaţilor, respectiv Senatului, şi numãrul de legitimaţie a deputatului, respectiv a senatorului.
ART. 24
(1) Obiectele de inventar achiziţionate din fond intrã în patrimoniul Camerei Deputaţilor, respectiv al Senatului.
(2) Casarea sau declasarea obiectelor de inventar se face de Comisia de casare numitã, prin ordin, de cãtre secretarul general al Camerei Deputaţilor, respectiv de secretarul general al Senatului, în condiţiile stabilite de lege.
ART. 25
(1) Comisia specialã prevãzutã la <>art. 60 din Legea nr. 96/2006 va soluţiona litigiile referitoare la aplicarea prezentelor norme, care nu sunt de competenţa Comisiei juridice, de disciplinã şi imunitãţi din Camera Deputaţilor, a Comisiei juridice de numiri, disciplinã, imunitãţi şi validãri din Senat şi, respectiv, a instanţelor judecãtoreşti.
(2) Comisia este învestitã prin sesizarea deputaţilor sau senatorilor interesaţi, a preşedintelui Senatului sau al Camerei Deputaţilor, a biroului permanent al uneia dintre cele douã Camere, a unui grup parlamentar, a unei comisii permanente şi a Secretariatului general al Senatului sau al Camerei Deputaţilor. Comisia se poate sesiza şi din oficiu.
(3) Hotãrârile comisiei sunt definitive şi executorii.
ART. 26
Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 1
-------
la norme
--------

CHELTUIELILE ce se efectueazã din fondul pentru activitatea deputaţilor şi senatorilor în circumscripţiile electorale şi documentele justificative ale acestora


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Natura cheltuielilor Documente justificative
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Salariile personalului angajat pe a) Contractul individual de muncã
perioadã determinatã b) Stat de platã a salariilor
întocmit de:
- Direcţia pentru resurse umane
şi salarizare pentru deputaţi;
- Direcţia resurse umane şi
paşapoarte şi Serviciul
salarizare pentru senatori
2. Indemnizaţiile colaboratorilor în a) Contract civil de colaborare
circumscripţiile electorale b) Stat de platã a
indemnizaţiilor
colaboratorilor, întocmit de:
- Direcţia pentru resurse umane
şi salarizare pentru deputaţi;
- Direcţia resurse umane şi
paşapoarte şi Serviciul
salarizare pentru senatori
3. Contribuţiile angajatorului la bugetul Ordine de platã întocmite de:
de stat, bugetul asigurãrilor sociale - Direcţia pentru resurse umane
de stat, la fondul de şomaj, la fondul şi salarizare pentru deputaţi;
de sãnãtate etc., conform prevederilor - Serviciul salarizare pentru
legale în vigoare senatori
4. Contribuţiile individuale ale Ordine de platã întocmite de:
personalului la bugetul de stat, bugetul - Direcţia pentru resurse umane
asigurãrilor sociale de stat, la fondul şi salarizare pentru deputaţi;
de şomaj, la fondul de sãnãtate etc., - Serviciul salarizare pentru
conform prevederilor legale în vigoare senatori
5. Diurna de deplasare, cazare şi transport Ordin de deplasare
în circumscripţiile electorale şi la
Parlamentul României, pentru personalul
angajat şi pentru colaboratori
6. Contravaloarea carburanţilor şi Declaraţie sub semnãturã proprie
lubrifianţilor auto
7. Cheltuieli de întreţinere şi gospodãrire Contracte de închiriere sau
pentru spaţiul administrativ (încãlzire, subînchiriere, pentru prestãri de
iluminat şi forţã motrice, apã, canal, servicii, precum şi alte
salubritate, telefon, abonament radio-TV, contracte, dupã caz, convenţie,
Internet şi ISDN, poştã, chirii etc.) facturã fiscalã şi chitanţã
8. Furnituri de birou, consumabile şi Declaraţie sub semnãturã proprie
materiale de curãţenie
9. Obiecte de inventar de micã valoare sau Facturã fiscalã şi chitanţã
de scurtã duratã
10. Reparaţii curente ale spaţiilor Contract civil de colaborare,
birourilor parlamentare facturã fiscalã, deviz de lucrãri
11. Abonamente presã Facturã fiscalã, chitanţã
12. Multiplicare documente, anunţuri în Facturã fiscalã, chitanţã
mass-media
13. Protocol Declaraţie sub semnãturã proprie
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2
-------
la norme
--------

DECLARAŢIE

Subsemnatul ................................., deputat/senator în Circumscripţia electoralã .........................., legitimaţia nr. ......, declar pe propria rãspundere cã în luna .................... am efectuat, conform art. 12 din Normele privind modul de utilizare şi justificare a sumei forfetare aferente cheltuielilor efectuate de deputaţi şi senatori în circumscripţiile electorale, cheltuieli în sumã totalã de ............................ lei, reprezentând:
- contravaloarea cheltuielilor pentru carburanţii şi lubrifianţii necesari transportului cu autoturismul ................. lei*);
- contravaloarea cheltuielilor pentru furnituri de birou şi consumabile .......................... lei**);
- contravaloarea cheltuielilor de protocol efectuate pentru primirea invitaţilor strãini şi români ...................... lei***);
- contravaloarea cheltuielilor pentru materiale de curãţenie ................................. lei****).
---------------
*) Maximum 20% din suma forfetarã lunarã pentru carburanţii şi lubrifianţii necesari transportului cu autoturismul.
**) Maximum 15% din suma forfetarã necesarã pentru furnituri de birou şi consumabile.
***) Maximum 7% din suma forfetarã lunarã pentru cheltuieli de protocol efectuate pentru primirea invitaţilor strãini şi români.
****) Maximum 4% din suma forfetarã lunarã pentru materiale de curãţenie.

Data ........................ Deputat/Senator,



ANEXA 3
-------
la norme
--------


Deputatul/Senatorul ......................
Legitimaţia nr. ..........................

DECONT DE CHELTUIELI
pe luna .................

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data Documentul Explicaţii Suma
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL CHELTUIELI:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
I. Fondul de cheltuieli
TOTAL ....................
din care:
- sume rãmase
din luna precedentã ....................
- sume nerepartizate
şi primite în luna curentã ....................
II. Cheltuieli efectuate ....................
III. Sume rãmase disponibile (I-II) ....................
IV. Sume cuvenite pe luna ..... ....................
V. Fond disponibil de cheltuit (III+IV) ....................
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Verificat,
Camera Deputaţilor:
Serviciul decontãri Semnãtura deputatului/senatorului,
...................... ..................................


Senat:
Direcţia birouri senatoriale
............................


Data .......................



ANEXA 4
-------
la norme
--------

CONTRACT DE ASOCIERE
(model)

Între subsemnaţii:
1. ....................................................., deputat/senator în Circumscripţia electoralã ............................................, cu domiciliul în ................................, legitimat cu C.I. seria ...... nr. ............., eliberatã de ................... la data de .....................
2. ....................................................................
3. ....................................................................
4. ....................................................................
În temeiul prevederilor <>art. 38 alin. (2) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor şi al art. 5 din Normele privind modul de utilizare şi justificare a sumei forfetare aferente cheltuielilor efectuate de deputaţi şi senatori în circumscripţiile electorale, aprobate prin Hotãrârea birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 1/2006, a intervenit prezentul contract de asociere.

CAP. I
Obiectul contractului

ART. 1
Obiectul prezentului contract de asociere îl constituie organizarea şi desfãşurarea activitãţii privind exercitarea mandatului în circumscripţia electoralã de cãtre deputaţi/senatori, efectuarea cheltuielilor ocazionate de aceastã activitate din fondul destinat în acest scop, potrivit legii.

CAP. II
Valoarea contractului

ART. 2
(1) Fondul de cheltuieli lunar al fiecãrui deputat/senator se constituie în fondul de cheltuieli al deputaţilor/senatorilor asociaţi, în sumã de ....... lei pe lunã.
(2) În anul ........ fondul de cheltuieli al asociaţiei este în sumã de ...................... lei.
(3) În anul .......... fondul de cheltuieli al asociaţiei este în sumã de ....................... lei.
(4) În cazul majorãrii sau indexãrii indemnizaţiei lunare brute a deputaţilor/senatorilor, fondul de cheltuieli va fi majorat corespunzãtor.

CAP. III
Durata contractului

ART. 3
(1) Contractul de asociere se încheie pe perioada ................... .
(2) În aceastã perioadã contractul de asociere nu poate fi modificat decât în cadrul reglementãrilor legale.
(3) Contractul de asociere poate înceta înainte de expirarea duratei pentru care s-a încheiat numai în cazuri justificate şi cu aprobarea chestorului desemnat de biroul permanent.
(4) Contractul de asociere poate fi prelungit pe urmãtorul an, în mod tacit sau expres.

CAP. IV
Organizarea internã a asociaţiei

ART. 4
Deputaţii/Senatorii asociaţi organizeazã biroul cu sediul în localitatea ................. , str. .................. nr. .... .
ART. 5
Pentru efectuarea operaţiunilor de încasãri şi plãţi, deputaţii/senatorii asociaţi vor/nu vor deschide un cont la Banca ............................. .
ART. 6
(1) Hotãrârile privind modul de utilizare a fondului de cheltuieli constituit de asociaţie se iau în adunarea generalã a deputaţilor/senatorilor asociaţi.
(2) Hotãrârile se consemneazã în Registrul de procese-verbale al adunãrii generale.
(3) Hotãrârile se iau cu majoritatea simplã a deputaţilor/senatorilor asociaţi.
ART. 7
Pentru efectuarea cheltuielilor, angajarea personalului, aprobarea documentelor justificative şi semnarea documentelor bancare în conformitate cu hotãrârile adunãrii generale a deputaţilor/senatorilor asociaţi se împuternicesc:
a) cu semnãtura I urmãtorii deputaţi/senatori:
1. ................................................................... ;
2. ................................................................... ;
3. ................................................................... ;
b) cu semnãtura a II-a:
1. ................................ funcţia (deputat/senator, salariat);
2. .............................. funcţia (deputat/senator, salariat).

CAP. V
Retragerea, dizolvarea

ART. 8
(1) Deputaţii/Senatorii se pot retrage din asociaţie numai dupã încheierea anului bugetar, respectiv 31 decembrie.
(2) Deputatul/Senatorul care se retrage din asociaţie nu poate emite pretenţii asupra bunurilor dobândite în comun. Bunurile respective rãmân în patrimoniul Camerei Deputaţilor/Senatului.
ART. 9
(1) Dizolvarea asociaţiei se face pe baza hotãrârii adunãrii generale a deputaţilor/senatorilor asociaţi, luatã cu majoritatea de douã treimi din numãrul deputaţilor/senatorilor asociaţi sau prin acordul pãrţilor.
(2) Bunurile achiziţionate din suma forfetarã în perioada anterioarã dizolvãrii nu pot fi împãrţite între deputaţii/ senatorii asociaţi. Bunurile respective rãmân în patrimoniul Camerei Deputaţilor/Senatului.

CAP. VI
Litigii

ART. 10
Orice litigiu intervenit între deputaţii/senatorii asociaţi, cu privire la rezilierea prezentului contract, pentru care pãrţile nu au ajuns la o înţelegere pe cale amiabilã, va fi soluţionat de adunarea generalã a deputaţilor/ senatorilor asociaţi. Hotãrârea se adoptã cu majoritate simplã şi este definitivã.

Încheiat astãzi ........................, în ......... exemplare originale, dintre care unul se transmite la Direcţia decontãrilor pentru deputaţi din cadrul Camerei Deputaţilor/Direcţiei birouri senatoriale din cadrul Senatului.

Semnãturi:

ANEXA 5
-------
la norme
--------


PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTAŢILOR/SENATUL

NOMENCLATORUL FUNCŢIILOR
privind încadrarea personalului din circumscripţiile electorale

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Funcţia Nivelul studiilor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Consilier S
2. Expert S
3. Consultant S
4. Şef birou deputat/senator, stenodactilograf, şef
cabinet, referent S - SSD
5. Şef birou deputat/senator, stenodactilograf, şef
cabinet, referent PL
6. Şef birou deputat/senator, stenodactilograf, şef
cabinet, referent M
7. Secretar cabinet, secretar-dactilograf M
8. Referent de specialitate gradul III S
9. Referent de specialitate gradul IV S
10. Subinginer gradul IA SSD
11. Subinginer gradul I SSD
12. Referent I A M
13. Referent I M
14. Referent II M
15. Secretar-dactilograf, dactilograf IA M
16. Secretar-dactilograf, dactilograf I M, G
17. Secretar-dactilograf, dactilograf II MS
18. Secretar-dactilograf, dactilograf debutant M, G
19. Funcţionar, arhivar I M
20. Funcţionar, arhivar II M
21. Funcţionar, arhivar debutant M
22. Şofer treapta IA
23. Şofer treapta I
24. Şofer treapta II
25. Muncitor calificat I
26. Muncitor calificat II
27. Muncitor calificat III
28. Muncitor necalificat, îngrijitor
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


NOTĂ:
Nivelul salariilor se comunicã birourilor parlamentare ori de câte ori intervin modificãri ale acestora.


ANEXA 6
-------
la norme
--------

PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTAŢILOR/SENATUL


CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ
încheiat şi înregistrat sub nr. ........ din ..........
(model)

În temeiul <>art. 12 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile ulterioare, şi al <>art. 38 alin. (6) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor,
Pãrţile contractului:
Camera deputaţilor/Senatul, cu sediul în municipiul Bucureşti, Palatul Parlamentului, ..............., reprezentatã/reprezentat legal prin secretarul general, în calitate de angajator, pe de o parte, şi
Domnul/Doamna ................................., domiciliat/domiciliatã în localitatea ........................, judeţul (sectorul) ............, str. ....................... nr. ....., bl. ...., ap. ....., B.I./C.I. seria ........ nr. ............, eliberat/eliberatã de .................................. la data de .........................., cod numeric personal ............................, în calitate de salariat, pe de altã parte,
încheie prezentul contract individual de muncã în urmãtoarele condiţii asupra cãrora au convenit:
A. Obiectul contractului
Prestarea muncii de cãtre salariat în condiţiile fişei postului şi salarizarea acestuia de cãtre angajator conform muncii prestate
B. Durata contractului:
a) determinatã, de .................... luni, pe perioada cuprinsã între data de ..................... şi data de ......................;
b) salariatul va efectua o perioadã de probã de ............. luni.
C. Domnul/Doamna ............... va îndeplini funcţia de ................ .
D. Atribuţiile postului
Atribuţiile postului sunt prevãzute în fişa postului, anexã la prezentul contract.
E. Locul de muncã
Activitatea se desfãşoarã în Circumscripţia electoralã nr. ....... - Biroul parlamentar al deputatului/senatorului (asociaţia) ..................... din .................. .
F. Condiţii de muncã
Activitatea se desfãşoarã în condiţii normale/deosebite/speciale ....................., potrivit <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
G. Durata muncii:
1. o normã întreagã, durata timpului de lucru fiind în medie de 8 ore/zi şi de 40 de ore/sãptãmânã;
2. o fracţiune de normã de .... ore/zi (cel puţin douã ore), ......... ore/sãptãmânã:
a) repartizarea programului de lucru se face dupã cum urmeazã: .....................;
b) nu se vor efectua ore suplimentare, cu excepţia cazurilor de forţã majorã ori pentru alte lucrãri urgente destinate prevenirii producerii unor accidente sau înlãturãrii consecinţelor acestora;
3. programul de lucru este inegal şi se desfãşoarã conform regulamentului intern.
H. Drepturi salariale
1. Salariul brut lunar corespunzãtor funcţiei de execuţie este de ......... lei, la care se adaugã (numai pentru funcţii de conducere) o indemnizaţie de conducere de ................ %, reprezentând ................. lei.
2. Sporuri la salariu:
- sporul pentru vechime în muncã;
- alte sporuri.
3. Drepturile salariale se plãtesc lunar, în numerar pânã la data de 15 a lunii urmãtoare celei pentru care se face plata.
I. Concediul
Durata concediului anual de odihnã, stabilitã potrivit prevederilor regulamentului intern, se acordã proporţional cu activitatea prestatã şi va fi de ................... zile lucrãtoare.
J. Alte clauze:
Perioada de preaviz în cadrul concedierii este de ........... zile lucrãtoare, conform <>Legii nr. 53/2003 , cu modificãrile ulterioare, şi regulamentului intern.
Perioada de preaviz în cadrul demisiei este de ...... zile calendaristice, conform <>Legii nr. 53/2003 , cu modificãrile ulterioare, şi regulamentului intern.
K. Obligaţiile generale ale pãrţilor
1. Salariatului îi revin, în principal, urmãtoarele obligaţii:
a) sã îşi îndeplineascã cu bunã-credinţã obligaţiile generale şi cele specifice postului ocupat:
......................................................................
......................................................................
.....................................................................;
b) sã rãspundã de integritatea bunurilor cu care este dotat biroul din circumscripţia electoralã respectivã, precum şi de utilizarea corespunzãtoare a acestora;
c) sã respecte disciplina muncii;
d) sã respecte prevederile cuprinse în regulamentul intern şi în contractul individual de muncã;
e) sã nu prejudicieze în niciun fel activitatea şi patrimoniul instituţiei;
f) sã pãstreze confidenţialitatea tuturor datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea şi acţiunile instituţiei la care participã sau despre care are cunoştinţã;
g) sã se preocupe de perfecţionarea pregãtirii sale profesionale;
h) sã declare angajatorului locul unde exercitã funcţia pe care o considerã de bazã, în cazul în care cumuleazã mai multe funcţii;
i) sã respecte mãsurile de securitate şi sãnãtate a muncii în unitate.
2. Angajatorului îi revin, în principal, urmãtoarele obligaţii:
Obligaţiile biroului parlamentar:
a) informeazã salariatul asupra condiţiilor de muncã şi asupra elementelor care privesc desfãşurarea relaţiilor de muncã;
b) asigurã salariatului condiţiile corespunzãtoare de muncã, acordã drepturile salariale şi alte drepturi cuvenite, în conformitate cu legea şi în raport cu munca prestatã, din suma forfetarã acordatã în temeiul <>art. 38 alin. (5) din Legea nr. 96/2006 ;
c) organizeazã instruirea angajatului în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã;
d) asigurã mãsurile necesare pentru protejarea securitãţii şi sãnãtãţii salariatului, inclusiv prin activitãţi de prevenire a accidentelor de muncã şi boli profesionale şi acordarea echipamentului de protecţie, de lucru şi a alimentaţiei de protecţie, conform prevederilor legale.
Obligaţiile Camerei Deputaţilor/Senatului:
a) sã reţinã şi sã vireze contribuţiile şi impozitele datorate de salariat şi biroul parlamentar;
b) sã elibereze, la cerere, documentele care atestã calitatea de salariat;
c) sã asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale salariaţilor.
L. Dispoziţii finale:
Prevederile prezentului contract individual de muncã se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 53/2003 , cu modificãrile ulterioare, ale contractului colectiv de muncã aplicabil şi ale Regulamentului intern al Secretariatului general al Camerei Deputaţilor/Senatului.
Pãrţile contractante se angajeazã reciproc sã respecte drepturile şi obligaţiile ce le revin din dispoziţiile legale în vigoare referitoare la angajarea şi promovarea în muncã, precum şi cele prevãzute în regulamentul intern şi celelalte reglementãri interne.
Modificãrile prevederilor din prezentul contract individual de muncã se fac cu acordul pãrţilor, prin încheierea unui act adiţional.
Încetarea prezentului contract individual de muncã se face în condiţiile legii.
Prezentul contract individual de muncã s-a încheiat în douã exemplare, din care un exemplar se pãstreazã la Direcţia pentru resurse umane şi salarizare din cadrul Camerei Deputaţilor/Direcţia resurse umane şi paşapoarte din cadrul Senatului şi un exemplar se înmâneazã salariatului.
M. Conflictele în legãturã cu încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea prezentului contract individual de muncã sunt soluţionate de instanţa judecãtoreascã competentã material şi teritorial, potrivit legii.

CAMERA DEPUTAŢILOR/SENATUL
SECRETAR GENERAL Salariat

AVIZAT:
Deputat/Senator ...........................
Direcţia pentru resurse umane şi salarizare/
Direcţia resurse umane şi paşapoarte ...............
Biroul contencios ..................................

Pe data de ................ prezentul contract individual de muncã înceteazã în temeiul <>art. ... din Legea nr. 53/2003 , cu modificãrile ulterioare, în urma îndeplinirii procedurii legale.


Camera Deputaţilor/Senatul
Secretar general,
............................

ANEXA 7
-------
la norme
--------

Biroul parlamentar nr. .........
Localitatea ............................
Judeţul ..................................

CONTRACT CIVIL
Nr. ........... din .............
(model)

În temeiul prevederilor <>art. 38 alin. (6) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, precum şi ale Normelor privind modul de utilizare şi justificare a sumei forfetare aferente cheltuielilor efectuate de deputaţi şi senatori în circumscripţiile electorale, aprobate prin Hotãrârea Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului nr. 1/2006
Între:
.............................., deputat/senator în Circumscripţia electoralã (sau deputaţi/senatori asociaţi, dupã caz) nr. ......, legitimaţia nr. .........., cu biroul parlamentar având sediul în ..............................., în calitate de beneficiar, pe de o parte,
şi
........................., domiciliat în judeţul ..........................., localitatea ....................., str. ..................... nr. ......, bl. ....., sc. ...., et. ....., ap. ....., nãscut la data de .................. în localitatea ..........................., judeţul .........................., de profesie ................., studii ................ (conform actelor de studii anexate în copie), posesor al B.I./C.I. seria .... nr. ...., eliberat/eliberatã de ................... la data de ...., cod numeric personal ...., în calitate de prestator, pe de altã parte, s-a încheiat prezentul contract civil, în urmãtoarele condiţii stabilite de comun acord:
I. Obiectul contractului
Activitãţile care urmeazã sã fie prestate ...............................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
II. Plata serviciilor
Pentru executarea corespunzãtoare a prestaţiei/prestaţiilor ce face/fac obiectul prezentului contract, pãrţile convin un tarif brut de ....... lei/orã, corespunzãtor funcţiei de ................. .
Acest tarif se va modifica corespunzãtor reglementãrilor legale ulterioare.
III. Durata contractului
Prezentul contract se încheie pe o perioadã determinatã, începând cu data de ....... pânã la data de .................. .
IV. Obligaţiile pãrţilor:
Beneficiarul se obligã:
- sã stabileascã programul de lucru şi alte reguli necesare desfãşurãrii activitãţii pentru care a fost încheiat prezentul contract cu partea contractantã;
- sã plãteascã lunar, pânã la data de ...... a lunii urmãtoare, drepturile bãneşti cuvenite conform cap. II;
- sã reţinã şi sã vireze cãtre bugetul statului impozitul aferent;
- sã asigure condiţiile necesare pentru efectuarea lucrãrii/lucrãrilor care face/fac obiectul prezentului contract, cu respectarea normelor de protecţie a muncii.
Prestatorul se obligã:
- sã execute lucrarea/lucrãrile ce face/fac obiectul prezentului contract, la timp şi la nivelul calitativ stabilit de beneficiar;
- sã respecte programul de lucru şi regulile stabilite de comun acord cu beneficiarul;
- sã rãspundã pentru respectarea confidenţialitãţii lucrãrilor;
- sã respecte normele de protecţie a muncii specifice activitãţii.
V. Sancţiuni
Pentru nerespectarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiilor ce decurg din obiectul prezentului contract, beneficiarul este în drept sã aplice urmãtoarele sancţiuni: .............................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
Prezentul contract împreunã cu documentele de constatare constituie titlu executoriu pentru eventualele pagube produse din vina prestatorului.
Prestatorul rãspunde civil şi, dupã caz, penal pentru faptele sale şi pagubele produse beneficiarului în exercitarea atribuţiilor prevãzute de prezentul contract.
VI. Dispoziţii finale
Cazul fortuit şi forţa majorã apãrã de rãspundere partea care o invocã, în condiţiile legii.
Orice neînţelegere decurgând din executarea prezentului contract se va soluţiona pe cale amiabilã şi numai în cazul în care soluţionarea pe aceastã cale a devenit imposibilã partea nemulţumitã se poate adresa instanţei competente, în vederea soluţionãrii divergenţei.
Modificãrile în prezentul contract se fac numai cu acordul scris al ambelor pãrţi, prin act adiţional.
Prezentul contract s-a încheiat în 3 (trei) exemplare, câte unul pentru fiecare parte şi unul Direcţiei pentru resurse umane şi salarizare din cadrul Camerei Deputaţilor/Direcţiei resurse umane şi paşapoarte din cadrul Senatului.

Încheiat astãzi ........................

Beneficiar, Prestator,

Se anexeazã:
- copie xerox a actelor de studii sau de calificare;
- copie xerox a certificatului de cãsãtorie (dacã este cazul);
- copie B.I./CI.


ANEXA 8
-------
la norme
--------

CERERE
de încadrare în muncã pe duratã determinatã
(model)

Subsemnatul/subsemnata ...................................., deputat/senator în Circumscripţia electoralã nr. .........., în conformitate cu <>art. 38 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputaţilor şi al senatorilor, solicit sã fie încadrat/încadratã în muncã domnul(doamna) ............... în funcţia de ........................, cu un salariu de ..................... lei/lunar, pe perioada .................. .


Semnãtura
...........................


Data ....................

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016