Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.989 din 16 noiembrie 2004  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Administratiei Fondului pentru Mediu si a structurii organizatorice a acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.989 din 16 noiembrie 2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Administratiei Fondului pentru Mediu si a structurii organizatorice a acesteia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.155 din 7 decembrie 2004

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 3 alin. (3) din Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Administraţiei Fondului pentru Mediu, prevãzut în anexa nr. 1, şi structura organizatoricã a Administraţiei Fondului pentru Mediu, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 2
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.174/2001 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare şi a structurii organizatorice ale Administraţiei Fondului pentru Mediu, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 789 din 12 decembrie 2001, se abrogã.
ART. 3
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────
p. Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Ioan Jelev,
secretar de stat

p. Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Valentin Mocanu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 16 noiembrie 2004.
Nr. 1.989.

ANEXA 1

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Administraţiei Fondului pentru Mediu

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Administraţia Fondului pentru Mediu, denumitã în continuare Administraţia Fondului, este persoanã juridicã românã, instituţie publicã finanţatã integral din venituri proprii, înfiinţatã conform <>Legii nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în coordonarea Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor.
ART. 2
Fondul pentru Mediu, denumit în continuare Fond, este un instrument economico-financiar destinat susţinerii şi realizãrii proiectelor prioritare pentru protecţia mediului, în conformitate cu normele şi standardele de mediu în vigoare.
ART. 3
Administraţia Fondului are sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, Corp A, sectorul 6.

CAP. II
Scopul şi atribuţiile

ART. 4
Scopul înfiinţãrii Administraţiei Fondului este gestionarea Fondului, în vederea susţinerii şi realizãrii proiectelor prioritare pentru protecţia mediului, în conformitate cu normele şi standardele de mediu în vigoare.
ART. 5
(1) Principalele atribuţii ale Administraţiei Fondului sunt prevãzute la <>art. 3 alin. (2) din Legea nr. 73/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale Administraţia Fondului colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice, române sau strãine.
(3) În vederea îndeplinirii atribuţiilor de evaluare, implementare şi verificare a proiectelor, precum şi în vederea organizãrii controlului privind plata contribuţiilor la Fond, Administraţia Fondului are dreptul sã solicite şi sã primeascã informaţii de la autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, de la alte instituţii publice, în condiţiile legii.
ART. 6
În exercitarea atribuţiilor sale Administraţia Fondului îndeplineşte urmãtoarele activitãţi:
a) organizeazã primirea cererilor de finanţare formulate de potenţialii beneficiari şi a proiectelor propuse;
b) organizeazã selecţia proiectelor depuse de cãtre solicitanţi;
c) notificã Consiliului Concurenţei proiectele care urmeazã a fi finanţate din Fond;
d) efectueazã verificãri în teritoriu ale proiectelor care vor fi finanţate din Fond, atât înainte, cât şi dupã aprobarea acestora, în perioada de implementare şi ori de câte ori se considerã necesar;
e) stabileşte obligaţiile contractuale dintre Administraţia Fondului şi potenţialii beneficiari;
f) verificã, atunci când este cazul, modul de aplicare a prevederilor legislaţiei privind achiziţiile publice;
g) urmãreşte şi controleazã implementarea proiectelor aprobate şi finanţate;
h) verificã, autorizeazã şi efectueazã plãţile cãtre beneficiarii de finanţare din Fond;
i) efectueazã controale la beneficiarii proiectelor finanţate, înainte şi dupã efectuarea plãţii, pentru a stabili eligibilitatea plãţii;
j) efectueazã controale la beneficiarii proiectelor finanţate, pentru a stabili dacã eligibilitatea plãţilor şi condiţiile acordãrii finanţãrii continuã sã fie respectate, ori de câte ori se considerã necesar;
k) exercitã controlul privind îndeplinirea obligaţiilor ce revin agenţilor economici beneficiari ai finanţãrilor cãtre Fond privind implementarea proiectelor finanţate;
l) urmãreşte colectarea veniturilor Fondului, reprezentând taxe şi contribuţii datorate de cãtre plãtitori, persoane juridice şi persoane fizice, conform prevederilor <>art. 8 alin. (1) din Legea nr. 73/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
m) asigurã evidenţa contribuabililor;
n) efectueazã monitorizarea depunerii de cãtre agenţii economici a declaraţiilor privind contribuţiile la Fond;
o) iniţiazã şi desfãşoarã acţiuni legale în cazul neconformãrii contribuabililor, în îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de platã;
p) ia mãsuri privind executarea silitã a datornicilor la Fond;
q) exercitã supravegherea şi urmãrirea în legãturã cu aplicarea şi respectarea <>Legii nr. 73/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
r) soluţioneazã contestaţiile care au ca obiect obligaţiile de platã ale persoanelor juridice şi fizice la Fond, conform prevederile legale;
s) analizeazã periodic modul de realizare a veniturilor Fondului, stabilind mãsurile necesare pentru încadrarea acestora în nivelurile stabilite prin bugetul de venituri şi cheltuieli;
t) exercitã controlul financiar preventiv propriu;
u) aplicã legislaţia în domeniul resurselor umane - recrutare, angajare, avansare, promovare, perfecţionare, mobilitate, sancţionare şi încetare a raporturilor de muncã, respectiv salarizare a personalului;
v) elaboreazã şi deruleazã programe de perfecţionare profesionalã a personalului propriu;
w) asigurã, potrivit legii, tipãrirea formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în domeniul sãu de activitate;
x) exercitã funcţia de audit public intern, în condiţiile legii.

CAP. III
Patrimoniul

ART. 7
(1) Administraţia Fondului administreazã bunuri din proprietatea publicã a statului.
(2) În exercitarea drepturilor sale Administraţia Fondului posedã şi foloseşte bunuri aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea, în condiţiile legii, în vederea realizãrii scopului şi atribuţiilor sale.

CAP. IV
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 8
(1) Administraţia Fondului are în structura sa organizatoricã compartimente de lucru, birouri, servicii, direcţii, precum şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii scopului şi atribuţiilor sale.
(2) Atribuţiile specifice funcţiilor din compartimentele de lucru ale Administraţiei Fondului - birouri, servicii, direcţii de specialitate - se stabilesc prin fişa posturilor respective.
(3) Atribuţiile, competenţele şi sarcinile direcţiilor se stabilesc de cãtre directorul general, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
ART. 9
(1) Directorul general stabileşte relaţiile dintre direcţiile de specialitate din structura organizatoricã.
(2) Pe perioada absenţei motivate din cadrul instituţiei, directorul general acordã unuia dintre directori împuternicire de reprezentare a Administraţiei Fondului.
ART. 10
Conducãtorii de direcţii şi servicii rãspund în faţa directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competenţelor încredinţate.

CAP. V
Organele de conducere

ART. 11
Pentru îndeplinirea scopului şi atribuţiilor sale, Administraţia Fondului are urmãtoarele structuri de decizie:
a) Comitetul de avizare;
b) Comitetul director.
ART. 12
Comitetul de avizare şi Comitetul director îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentelor proprii de organizare şi funcţionare, aprobate prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor şi cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 13
(1) Componenţa Comitetului de avizare este stabilitã conform <>art. 4 alin. (1) din Legea nr. 73/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor.
(2) Atribuţiile Comitetului de avizare sunt prevãzute în <>art. 4 alin. (3) din Legea nr. 73/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 14
Membrii Comitetului de avizare sunt rãspunzãtori, în baza prevederilor propriului regulament de organizare şi funcţionare şi în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor care le revin.
ART. 15
(1) Membrii Comitetului de avizare îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceastã calitate.
(2) Membrii Comitetului de avizare nu primesc indemnizaţii pentru activitatea desfãşuratã.
(3) Secretariatul Comitetului de avizare este asigurat de cãtre Administraţia Fondului; atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comitetului de avizare.
ART. 16
Comitetul director este constituit conform <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 73/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi are atribuţiile prevãzute la art. 5 alin. (3) din acelaşi act normativ şi în regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.
ART. 17
(1) Conducerea curentã a Administraţiei Fondului este asiguratã de directorul general.
(2) Directorul general este numit şi revocat prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor, în condiţiile legii.
ART. 18
Directorul general are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) angajeazã şi elibereazã din funcţii, în condiţiile legii, personalul de conducere şi de execuţie al Administraţiei Fondului;
b) numeşte şi revocã conducãtorii compartimentelor de lucru la toate nivelurile organizatorice;
c) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele Administraţiei Fondului în relaţiile cu terţii;
d) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile compartimentelor de lucru la toate nivelurile organizatorice, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
e) asigurã negocierea contractului colectiv de muncã la nivelul Administraţiei Fondului şi aplicarea prevederilor acestuia;
f) exercitã atribuţiile şi are rãspunderile care îi revin potrivit legii, aprobã şi ia mãsuri privind activitatea Administraţiei Fondului;
g) deleagã, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea Administraţiei Fondului;
h) emite decizii pentru îndeplinirea atribuţiilor sale.
ART. 19
Directorul general îndeplineşte atribuţiile ordonatorului de credite pentru fondurile publice pe care le gestioneazã.

CAP. VI
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Personalul

ART. 20
Administraţia Fondului stabileşte şi elaboreazã anual proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi întocmeşte situaţii financiare trimestriale şi anuale, potrivit normelor legale în vigoare, pe care le înainteazã autoritãţii centrale pentru protecţia mediului.
ART. 21
(1) Operaţiunile financiare ale Fondului, care privesc constituirea, gestionarea şi utilizarea resurselor financiare, se deruleazã prin unitãţile de trezorerie a statului.
(2) Fondurile provenite din surse externe se gestioneazã pe baza contractelor încheiate şi în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 73/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Cheltuielile curente şi de capital pentru dotarea şi funcţionarea Administraţiei Fondului se asigurã din veniturile Fondului, în limita prevãzutã în <>art. 6 din Legea nr. 73/2000 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 22
(1) Numãrul maxim de posturi pentru Administraţia Fondului, prevãzut a fi atins în anul 2005, este de 98; numãrul de posturi se poate modifica anual, proporţional cu activitatea desfãşuratã, cu respectarea încadrãrii în sumele prevãzute în buget cu aceastã destinaţie.
(2) Personalul necesar desfãşurãrii activitãţilor Administraţiei Fondului este angajat pe bazã de contract individual de muncã, încheiat în baza Codului muncii şi a celorlalte prevederi legale în vigoare.
(3) Drepturile şi obligaţiile personalului Administraţiei Fondului sunt cele reglementate prin contractul colectiv de muncã la nivel de unitate, regulamentul de ordine interioarã, contractul individual de muncã, prezentul regulament, precum şi de prevederile legale în vigoare.
(4) Atribuţiile şi rãspunderile individuale ale personalului se stabilesc prin fişa postului.
(5) Personalul Administraţiei Fondului este obligat sã respecte legea, sã aibã o conduitã corectã, sã fie integru şi incoruptibil, sã acţioneze cu hotãrâre pentru prevenirea şi combaterea oricãror acte de naturã sã ştirbeascã autoritatea şi prestigiul instituţiei.
(6) Personalul Administraţiei Fondului are obligaţia de a nu folosi în scop personal şi de a nu divulga informaţiile dobândite ca urmare a exercitãrii funcţiei. De asemenea, nu poate divulga aceste informaţii, inclusiv dupã încetarea raporturilor de muncã, pe o duratã de 3 ani, cu excepţia cazurilor impuse de procedurile judiciare ori în cazul schimbului de informaţii între instituţiile abilitate ale statului, precum şi în cazul comunicãrilor fãcute, în condiţiile legii, organismelor strãine cu atribuţii similare.
(7) Salarizarea personalului din cadrul Administraţiei Fondului se face potrivit reglementãrilor legale în vigoare aplicabile instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, în limita fondului destinat plãţii salariilor şi a altor drepturi de naturã salarialã, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.
ART. 23
(1) Pentru deplasãrile curente în interes de serviciu, Administraţia Fondului dispune de douã autoturisme, cu un consum maxim lunar de carburanţi de 300 litri/autovehicul.
(2) Pentru activitãţile specifice de urmãrire şi control al implementãrii proiectelor finanţate din Fond, precum şi pentru încasarea creanţelor Fondului care implicã deplasãri în teritoriu, Administraţia Fondului dispune de un numãr de 3 autoturisme, cu un consum maxim lunar de carburanţi de 300 litri/autovehicul.

ANEXA 2

Numãrul maxim de posturi - 98

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Administraţiei Fondului pentru Mediu





┌────────────────────────┐
│ COMITETUL DE ANALIZARE │
└───────────┬────────────┘

V
┌────────────────────┐
│ COMITETUL DIRECTOR │
└─────────┬──────────┘

V
┌──────────────────────┐ ┌──────────────────┐ ┌─────────────────┐
│Serviciul audit public│ < ──┤ DIRECTOR GENERAL ├──>│Serviciul juridic│
│ intern │ └───────┬──────────┘ └─────────────────┘
└──────────────────────┘ │

V
┌────────────────┬──────────────────┬───────────────────┐
│ │ │ │
V V V V
┌─────────┐ ┌────────────┐ ┌───────────┐ ┌───────────┐
│Directia │ │Directia de │ │ Directia │ │ Directia │
│venituri │ │proiecte si │ │ logistica │ │ economica │
└─────────┘ │implementare│ └───────────┘ └───────────┘
└────────────┘



________________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016