Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.903 din 4 noiembrie 2004  pentru aprobarea Normelor metodologice privind atribuirea conducerii planului sectorial, contractarea, finantarea, monitorizarea si evaluarea programelor si a proiectelor componente ale planului sectorial de cercetare-dezvoltare finantat din bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.903 din 4 noiembrie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atribuirea conducerii planului sectorial, contractarea, finantarea, monitorizarea si evaluarea programelor si a proiectelor componente ale planului sectorial de cercetare-dezvoltare finantat din bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.145 din 3 decembrie 2004

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 6 alin. (2) lit. b^2) din Legea nr. 290/2002 privind organizarea şi funcţionarea unitãţilor de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii, industriei alimentare şi a Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti", cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Normele metodologice privind atribuirea conducerii planului sectorial, contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea programelor şi a proiectelor componente ale planului sectorial de cercetaredezvoltare finanţat din bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Petre Daea

p. Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Radu Damian,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Maria Manolescu,
secretar de stat

Bucureşti, 4 noiembrie 2004.
Nr. 1.903.


ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
privind atribuirea conducerii planului sectorial, contractarea,
finanţarea, monitorizarea şi evaluarea programelor şi a proiectelor
componente ale planului sectorial de cercetare-dezvoltare finanţat
din bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale

ART. 1
(1) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, în calitatea sa de autoritate publicã finanţatoare, elaboreazã şi finanţeazã propriul plan sectorial de cercetare-dezvoltare "Agriculturã, alimentaţie, silviculturã şi dezvoltare ruralã", denumit în continuare plan sectorial, pentru care devine autoritate contractantã.
(2) Planul sectorial este avizat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, în calitate de autoritate de stat pentru cercetaredezvoltare, în vederea interconectãrii şi corelãrii cu programele şi prioritãţile finanţate prin Planul naţional de cercetare-dezvoltare.
(3) Planul sectorial conţine programe şi proiecte de cercetare-dezvoltare grupate în funcţie de obiectivele strategiei de dezvoltare ale domeniului sau sectorului coordonat de autoritatea contractantã, în vederea realizãrii şi/sau aplicãrii politicilor specifice prevãzute a se efectua într-o perioadã determinatã, în limita bugetului alocat.
(4) Pentru definitivarea planului sectorial Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale poate solicita propuneri de proiecte de la diferite structuri reprezentative din domeniile sale de activitate.
ART. 2
(1) Programele şi proiectele din cadrul planului sectorial au urmãtoarele particularitãţi:
a) se deruleazã pe mai mulţi ani, în concordanţã cu ciclul biologic al plantelor şi animalelor, precum şi cu durata experimentãrii obligatorii în timp, determinatã de fluctuaţia condiţiilor de mediu de la an la an;
b) etapele premergãtoare contractãrii trebuie sã se realizeze în concordanţã cu caracterul sezonier al lucrãrilor pentru cultivarea plantelor şi creşterea animalelor;
c) pot fi realizate numai de unitãţi specializate, cu personal calificat şi cu dotarea corespunzãtoare.
(2) Având în vedere particularitãţile prevãzute la alin. (1), proiectele din cadrul planului sectorial se realizeazã de unitãţi şi instituţii de cercetare-dezvoltare de drept public sau privat, cu personalitate juridicã, în conformitate cu prevederile art. 7 lit. a), b) şi d) şi ale <>art. 8 lit. A şi B.a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare.
(3) Documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei de participare la sistemul concurenţial de atribuire a serviciilor de cercetare-dezvoltare este elaboratã de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale.
ART. 3
(1) Planul sectorial şi proiectele componente se întocmesc pentru întreaga lor perioadã de derulare, pe baza urmãtoarei structuri-cadru:
a) scopul planului sectorial;
b) durata planului sectorial;
c) bugetul estimativ alocat planului sectorial;
d) obiectivele de realizat ale planului sectorial în conformitate cu Programul de guvernare, strategia ministerului, adoptarea acquisului comunitar şi cu alte documente importante pentru dezvoltarea domeniului/ sectorului respectiv;
e) rezultatele estimate ale planului sectorial şi proiectelor;
f) proiectele asociate obiectivelor fiecãrui program, pentru care se indicã: titlul, durata de realizare, conţinutul în rezumat, rezultatele preconizate, modul de aplicare/ utilizare a rezultatelor obţinute şi bugetul estimat.
(2) Autoritatea contractantã stabileşte, în cadrul alocaţiilor bugetare anuale aprobate pentru activitatea de cercetare ştiinţificã, fondurile destinate finanţãrii planului sectorial şi le repartizeazã pe fiecare program şi proiect component, ţinând seama de:
a) orientarea de dezvoltare generalã la care trebuie sã contribuie şi proiectele de cercetare-dezvoltare;
b) coerenţa şi realismul proiectelor de cercetaredezvoltare;
c) impactul pozitiv al proiectelor asupra domeniului sau sectorului respectiv;
d) mijloacele şi resursele necesare pentru implementare.
ART. 4
Criteriile de eligibilitate, condiţiile de desfãşurare a procedurilor de achiziţii şi caietele de sarcini sunt întocmite în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice şi al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.013/873/2001 privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a Documentaţiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achiziţia publicã de servicii.
ART. 5
(1) În conformitate cu prevederile <>art. 8 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru încheierea unui contract care are ca obiect servicii de cercetare-dezvoltare remunerate de autoritatea contractantã şi ale cãror rezultate nu sunt necesare autoritãţii contractante în propriul beneficiu, autoritatea contractantã are obligaţia de a atribui contractul de servicii de cercetare-dezvoltare pe baza unor criterii de naturã economicã şi, în mãsura în care este posibil, prin utilizarea sistemului concurenţial adaptat la specificul achiziţiei.
(2) În funcţie de particularitãţile activitãţii de cercetaredezvoltare din domeniul agriculturii, silviculturii şi dezvoltãrii rurale, prezentate la art. 2 alin. (1), atribuirea contractului de servicii de cercetare-dezvoltare se realizeazã:
a) prin negocierea competitivã, respectiv procedura prin care autoritatea contractantã se consultã şi negociazã clauzele contractuale, exclusiv preţul, cu mai mulţi furnizori de servicii de cercetare-dezvoltare din domeniul agriculturii, silviculturii şi dezvoltãrii rurale; sau
b) prin negocierea cu o singurã sursã, care se aplicã în cazuri de excepţie când pentru respectiva activitate de cercetare-dezvoltare din domeniul agriculturii, silviculturii şi dezvoltãrii rurale nu existã decât un singur furnizor. În acest caz autoritatea contractantã se consultã şi negociazã clauzele contractuale, inclusiv preţul, cu acel furnizor.
(3) Întocmirea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, a condiţiilor de finanţare şi a modului de realizare a contractului se va face în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice şi al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.013/873/2001.
(4) În scopul evaluãrii ofertelor depuse în cadrul competiţiei, autoritatea contractantã constituie, prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, o comisie de evaluare a ofertelor tehnice şi financiare, formatã din specialişti din domeniul respectiv şi care ulterior va avea rol şi de comisie de monitorizare.
(5) La evaluarea ofertelor se va ţine seama de urmãtoarele criterii specifice activitãţii de cercetaredezvoltare:
a) cunoaşterea situaţiei curente în domeniu şi gradul de originalitate şi inovare a propunerii;
b) abordarea ştiinţificã/tehnicã, claritatea şi modul de adaptare a metodologiei;
c) competenţa ştiinţificã şi/sau tehnicã a personalului propus, încadrarea fiecãrei persoane numai cu contract individual de muncã;
d) nivelul adecvat al bugetului propus;
e) calitatea managementului proiectului, inclusiv planificarea resurselor;
f) planul de exploatare şi/sau diseminare, transfer tehnologic.
(6) Evaluarea ofertelor se realizeazã cu respectarea prevederilor şi a algoritmului de punctare prevãzute în documentaţia de achiziţii de servicii de cercetare-dezvoltare.
(7) Propunerile de oferte declarate câştigãtoare de cãtre comisia de evaluare se transmit autoritãţii contractante, care decide asupra rezultatelor competiţiei, pe care le comunicã participanţilor.
(8) Dupã aprobarea defalcãrii anuale a bugetului planului sectorial, pentru fiecare proiect aprobat se încheie un contract între autoritatea contractantã şi ofertantul declarat câştigãtor, în calitate de contractor, care are ca obiect servicii de cercetare-dezvoltare.
(9) Prin contractul de servicii de cercetare-dezvoltare se stabilesc cheltuielile estimate pentru întreaga perioadã de realizare a proiectului şi se angajeazã cheltuieli numai pentru primul an.
(10) În cazul proiectelor cu o desfãşurare pe mai mulţi ani, angajarea de cheltuieli pentru anii bugetari urmãtori se face anual prin act adiţional la contractul de servicii de cercetare-dezvoltare, în care vor fi prevãzute sumele pentru finanţarea proiectelor respective, stabilite în limita alocaţiilor bugetare aprobate cu aceastã destinaţie pentru anul respectiv.
(11) Bugetul proiectului, prezentat pe categorii de cheltuieli de cercetare-dezvoltare şi de stimulare a inovãrii, se întocmeşte conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.579/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activitãţi de cercetare-dezvoltare şi de stimulare a inovãrii, finanţate de la bugetul de stat.
(12) Devizele antecalcul şi postcalcul se întocmesc potrivit anexei nr. 2 la Normele metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activitãţi de cercetare-dezvoltare şi de stimulare a inovãrii, finanţate de la bugetul de stat, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.579/2002 .
ART. 6
(1) Autoritatea contractantã poate acorda trimestrial, la solicitarea scrisã a contractorului, plãţi în avans în cuantum de pânã la 30% din valoarea plãţilor prevãzute a fi efectuate în trimestrul respectiv pentru execuţia proiectului.
(2) Recuperarea avansului acordat potrivit prevederilor alin. (1) se face la efectuarea plãţilor prevãzute în contractul de finanţare pentru trimestrul respectiv.
(3) Autoritatea contractantã poate efectua plata în avans pentru un trimestru numai dacã suma acordatã în avans pentru trimestrul precedent a fost recuperatã integral.
(4) În cazul în care recuperarea avansului acordat este programatã sã se efectueze în anul bugetar urmãtor, contractorul va prezenta, pânã la finele anului bugetar curent în care a fost acordat avansul, un deviz justificativ al cheltuielilor efectuate, prin care confirmã utilizarea integralã şi conform destinaţiilor legale a avansului acordat.
(5) Plãţile în avans prevãzute la alin. (1) se efectueazã, dupã semnarea contractului de finanţare, în baza convenţiei de acordare a avansului, încheiatã între pãrţi.
ART. 7
(1) În vederea calculãrii costurilor aferente fiecãrui proiect şi fazelor sale de execuţie pe baza cheltuielilor înregistrate în contabilitatea generalã, contractorii asigurã:
a) colectarea cheltuielilor directe pe fiecare proiect, precum şi pe faze de execuţie;
b) repartizarea cheltuielilor indirecte pe baza coeficienţilor stabiliţi în funcţie de criteriile de repartizare adoptate de contractor.
(2) Pe baza operaţiunilor prevãzute la alin. (1) contractorul întocmeşte devizul postcalcul pentru fiecare proiect, pe faze de execuţie.
(3) Devizul postcalcul va fi semnat de directorul economic sau de contabilul-şef şi de reprezentantul autorizat al contractorului, care rãspund potrivit legii pentru exactitatea, realitatea şi legalitatea cheltuielilor înscrise în acesta.
ART. 8
(1) Decontarea cheltuielilor aferente fazelor de execuţie realizate în cadrul proiectelor se efectueazã în limita valorii acestor faze, prevãzutã în contractul de finanţare, la valoarea cheltuielilor înscrise în devizul postcalcul, pe baza urmãtoarelor documente:
a) cerere de platã;
b) proces-verbal de avizare internã;
c) raport de activitate;
d) deviz postcalcul.
(2) Autoritatea contractantã centralizeazã decontãrile lunare.
(3) Pentru efectuarea plãţii autoritatea contractantã emite ordin de platã.
ART. 9
Activitãţile de monitorizare a proiectelor din cadrul planului sectorial se realizeazã, în moduri specifice, de contractor şi de autoritatea contractantã.
ART. 10
(1) Contractorul stabileşte şi aplicã, în condiţiile legii, proceduri proprii de monitorizare prin care asigurã urmãrirea, verificarea în mod sistematic şi adoptarea mãsurilor adecvate în scopul realizãrii obiectivelor prestabilite ale proiectelor din cadrul planului sectorial, precum şi utilizarea, în condiţii de legalitate, eficacitate şi eficienţã, a fondurilor alocate de la bugetul de stat şi prevãzute în contractul de finanţare.
(2) Pentru fiecare fazã de execuţie a unui proiect de cercetare-dezvoltare din cadrul planului sectorial, realizatã în condiţiile contractului de finanţare, contractorul întocmeşte:
a) deviz postcalcul;
b) raport de activitate;
c) proces-verbal de avizare internã.
(3) Dupã realizarea ultimei faze de execuţie din anul bugetar a proiectelor de cercetare-dezvoltare din cadrul planului sectorial, contractorul elaboreazã un raport de activitate pe anul respectiv privind proiectele componente şi transmite un exemplar al acestuia autoritãţii contractante.
ART. 11
(1) Autoritatea contractantã asigurã, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, prin direcţiile sale de specialitate, pentru fiecare fazã de execuţie a proiectelor de cercetare-dezvoltare din cadrul programelor planului sectorial, verificarea documentelor prezentate de contractori în vederea decontãrii cheltuielilor efectuate şi compararea datelor şi informaţiilor conţinute în acestea cu prevederile corespunzãtoare din contractele de finanţare.
(2) Comisia de evaluare prevãzutã la art. 5 alin. (4) asigurã monitorizarea de specialitate a proiectelor din cadrul planului sectorial, pe baza raportului de activitate anual prevãzut la art. 10 alin. (3).
(3) Comisia de evaluare întocmeşte raportul anual de evaluare care se aprobã de autoritatea contractantã.
(4) La repartizarea fondurilor pe fiecare proiect din cadrul planului sectorial, autoritatea contractantã va ţine seama de propunerile comisiei de evaluare, prevãzute în raportul de evaluare anual, precum şi de necesitatea asigurãrii cu prioritate a fondurilor destinate finanţãrii proiectelor aflate în derulare.
ART. 12
(1) În cazul solicitãrii justificate a uneia dintre pãrţi sau la recomandarea comisiei de evaluare, pot fi fãcute modificãri şi completãri în structura planului sectorial şi a proiectelor componente, conform procedurilor utilizate la atribuirea acestora sau prin act adiţional la contractul de finanţare, cu încadrarea în valoarea aprobatã a proiectului respectiv.
(2) Rezultatele cercetãrii obţinute în cadrul proiectelor componente ale planului sectorial aparţin contractorului, dacã prin contract nu s-a prevãzut altfel.
(3) Rezultatele cercetãrii, dupã caz, pot fi transferate altor structuri ale autoritãţii contractante, prin ordin emis de conducãtorul autoritãţii contractante.
(4) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale poate atribui în sistem competiţional sau direct contracte de finanţare pentru achiziţionarea serviciilor de conducere a planului sectorial în condiţiile stabilite prin prezentele norme metodologice.
(5) Modelele documentelor specifice vor fi aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale, în termen de 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor norme metodologice.
(6) Definiţiile termenilor utilizaţi în cuprinsul prezentelor norme metodologice sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din acestea.


ANEXĂ
la normele metodologice

DEFINIŢIILE TERMENILOR UTILIZAŢI

1. autoritate contractantã - parte într-un contract de finanţare, care, fie în baza legii, fie în baza unui alt contract de finanţare legal încheiat, la care a avut calitatea de contractor, finanţeazã realizarea unui obiectiv, stabilind în mod univoc condiţiile în care cealaltã parte va realiza contractul ce se încheie în acest scop;
2. comisie de evaluare - grup format din persoane desemnate de autoritatea contractantã dupã criterii de competenţã, multidisciplinaritate, obiectivitate şi imparţialitate, în vederea evaluãrii ofertelor în cadrul unei licitaţii sau al unor proceduri competiţionale simplificate;
3. conducãtor de program/proiect - autoritatea de stat contractantã, în cazul programelor conduse de aceasta, sau contractorul, într-un contract de finanţare al cãrui obiect este procurarea de servicii de conducere de program/proiect şi, dupã caz, de realizare/execuţie a proiectelor situate pe ultimul nivel de detaliere a programului;
4. contract de servicii de cercetare-dezvoltare contractul în care una dintre pãrţi, denumitã autoritate contractantã, are dreptul şi obligaţia de a impune în mod univoc celeilalte pãrţi, denumitã contractor, obiectivele pentru care se face finanţarea şi condiţiile în care se realizeazã finanţarea serviciilor de cercetare-dezvoltare;
5. contractor - parte într-un contract de finanţare, care, acceptând finanţarea şi condiţiile asociate acesteia, stabilite de autoritatea contractantã, se obligã sã asigure realizarea contractului;
6. evaluare - analiza rezultatelor obţinute în timpul şi dupã implementarea programului/proiectului şi indicarea unor acţiuni corective, acolo unde este cazul, în vederea obţinerii rezultatelor şi atingerii obiectivelor prevãzute;
7. monitorizare - activitatea de a urmãri, a observa, a mãsura şi a verifica în mod sistemic, precum şi de a promova mãsurile adecvate pentru a menţine pe calea predefinitã o operaţiune, un proces sau altele asemenea;
8. ofertant - potenţial contractor care a depus o ofertã/propunere de proiect;
9. ofertã - propunerea tehnicã şi propunerea financiarã asociatã acesteia, elaborate de cãtre un potenţial contractor în baza invitaţiei primite de acesta de la autoritatea contractantã pentru a participa la licitaţie sau la o procedurã competiţionalã simplificatã;
10. propunere de proiect - solicitare de finanţare a unui proiect iniţiat de un potenţial contractor, elaborat de cãtre acesta în cadrul tematic şi cu respectarea condiţiilor indicate prin pachetul de informaţii al unui program, în scopul de a participa la o competiţie de selectare a contractorilor, organizatã în cadrul acelui program/proiect prin procedura de evaluare a propunerilor de proiecte;
11. raport de activitate - document elaborat de conducãtorul de program/proiect, pe baza comparãrii stadiului efectiv al programului/proiectului cu stadiul prevãzut prin instrumentele de planificare şi programare. În cazul în care conducãtorul de program/proiect este autoritate contractantã, raportul de activitate se elaboreazã pe baza informaţiilor conţinute în rapoartele de activitate ale proiectelor finanţate prin program/proiect, rapoarte care, la rândul lor, se elaboreazã de cãtre conducãtorii de proiecte. Raportul de activitate descrie activitãţile desfãşurate în perioada de referinţã, evidenţiazã întârzierile şi necorelãrile apãrute în derularea programului/proiectului şi cauzele acestora şi propune mãsuri corective;
12. raport final de activitate - instrument de monitorizare a implementãrii unui program/proiect, elaborat de conducãtorul de program/proiect la încheierea implementãrii programului/proiectului, pe baza comparãrii stadiului final obţinut cu cel prevãzut prin instrumente de planificare şi programare;
13. raport de evaluare - document elaborat numai de cãtre sau prin grija autoritãţii contractante. Raportul de evaluare a programului se elaboreazã de cãtre monitorul de program, iar raportul de evaluare a proiectului se elaboreazã de cãtre responsabilul de proiect. Raportul intermediar de evaluare a programului se elaboreazã la periodicitatea prevãzutã prin contractul de servicii de cercetare-dezvoltare, de regulã trimestrial sau semestrial, iar raportul intermediar de evaluare a proiectului se elaboreazã anual. Raportul independent de evaluare se elaboreazã de cãtre echipe de evaluatori externi programului/proiectului, alcãtuite la solicitarea autoritãţii contractante. Raportul de evaluare se elaboreazã pe baza comparãrii rezultatelor efective cu cele planificate, cu accent pe analiza eficienţei utilizãrii fondurilor. Raportul de evaluare a programului/proiectului se elaboreazã pe baza informaţiilor conţinute în rapoartele de activitate ale programelor/ proiectelor finanţate prin program/proiect. În cazul în care conducãtorii acestor proiecte sunt, la rândul lor, autoritãţi contractante, raportul de evaluare a programului/proiectului se elaboreazã şi pe baza rapoartelor de evaluare a proiectelor finanţate prin program/proiect;
14. caiet de sarcini - document prin care se stabilesc cerinţele ce trebuie respectate de potenţialii contractori în elaborarea ofertei, document elaborat de cãtre autoritatea contractantã în vederea atribuirii contractului de finanţare prin licitaţie, proceduri competiţionale simplificate sau prin atribuire directã;
15. documentaţia standard - document pentru elaborarea şi prezentarea ofertei, care asigurã punerea la dispoziţia tuturor potenţialilor candidaţi/ofertanţi a informaţiilor necesare privind aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publicã şi reprezintã modelul pe baza cãruia autoritatea contractantã are obligaţia de a întocmi fiecare documentaţie pentru elaborarea şi prezentarea ofertei.

-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016