Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.878 din 22 decembrie 2005  privind infiintarea Centrului de Pregatire Profesionala in Cultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.878 din 22 decembrie 2005 privind infiintarea Centrului de Pregatire Profesionala in Cultura

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 40 din 17 ianuarie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 4 lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 102/1998 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de educaţie permanentã prin instituţiile educaţionale, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 133/2000 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Centrul de Pregãtire Profesionalã în Culturã prin reorganizarea Centrului pentru Formare, Educaţie Permanentã şi Management în Domeniul Culturii, care se desfiinţeazã.
(2) Centrul de Pregãtire Profesionalã în Culturã, denumit în continuare Centrul, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã educaţionalã, de importanţã naţionalã, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.
(3) Centrul este finanţat integral din venituri proprii şi are sediul în municipiul Bucureşti, Calea Dorobanţilor nr. 99A, sectorul 1.
ART. 2
(1) Misiunea Centrului este ducerea la îndeplinire a Strategiei Ministerului Culturii şi Cultelor în domeniul formãrii profesionale continue, educaţiei permanente şi al managementului cultural.
(2) Scopul Centrului constã în realizarea activitãţilor specifice formãrii profesionale continue, educaţiei permanente şi managementului în domeniul culturii, în beneficiul instituţiilor publice de culturã, indiferent de subordonare, al persoanelor juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural şi al persoanelor fizice, prin elaborarea şi implementarea de programe şi proiecte.
(3) Pentru îndeplinirea misiunii sale Centrul are urmãtoarele atribuţii principale:
A. În domeniul formãrii profesionale continue şi al educaţiei permanente:
a) determinã nevoile de formare profesionalã ale angajaţilor instituţiilor publice şi persoanelor juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural;
b) elaboreazã, în colaborare cu Consiliul Naţional de Formare Profesionalã a Adulţilor, precum şi cu alte autoritãţi şi organisme cu competenţe în domeniu, standarde profesionale şi ocupaţionale, tematici şi programe specifice domeniului culturii;
c) oferã servicii de educaţie recurentã sau compensatorie, formare profesionalã şi educaţie civicã, prin organizarea şi desfãşurarea de programe, cursuri şi alte activitãţi specifice;
d) oferã servicii de orientare profesionalã în colaborare cu entitãţile educaţionale din sistemul educaţional naţional;
e) organizeazã şi desfãşoarã activitãţi de evaluare şi atestare a competenţelor profesionale dobândite pe cale nonformalã şi informalã;
f) organizeazã şi desfãşoarã cursuri sau alte forme specifice de pregãtire postlicealã şi postuniversitarã, potrivit obiectului sãu de activitate, în condiţiile legii;
g) elaboreazã şi realizeazã aplicaţii practice pentru programele, cursurile şi celelalte activitãţi organizate;
h) în colaborare cu direcţiile de specialitate ale Ministerului Culturii şi Cultelor şi cu alte instituţii ale acestuia, organizeazã şi desfãşoarã atestarea specialiştilor şi experţilor în domeniul patrimoniului cultural, respectiv a personalului din instituţiile de spectacole;
i) sprijinã activitatea şi colaboreazã cu instituţiile de învãţãmânt artistic şi cu persoanele juridice de drept privat fãrã scop lucrativ din acest domeniu;
j) elibereazã, în condiţiile legii, diplome educaţionale şi certificate de absolvire persoanelor care au urmat programele şi cursurile organizate;
k) dezvoltã, perfecţioneazã şi pune la dispoziţia persoanelor interesate aplicaţii informatice necesare formãrii profesionale şi educaţiei permanente specifice domeniului culturii;
l) organizeazã şi desfãşoarã programe, cursuri şi alte activitãţi de formare profesionalã a personalului instituţiilor publice de culturã, indiferent de subordonare, persoanelor juridice de drept privat, precum şi a persoanelor fizice;
m) participã la organizarea de programe şi activitãţi de formare profesionalã a personalului din domeniul cultelor, în ceea ce priveşte conservarea, evidenţa şi punerea în valoare a patrimoniului cultural mobil şi imobil deţinut de unitãţile de cult.
B. În domeniul managementului cutural:
a) elaboreazã şi pune la dispoziţia persoanelor juridice sau fizice interesate programe de management şi marketing cultural;
b) elaboreazã studii, lucrãri şi metodologii cu aplicabilitate în domeniile culturii şi cultelor;
c) dezvoltã aplicaţii informatice specifice managementului cultural;
d) asigurã consultanţã şi asistenţã metodologicã şi de specialitate în domeniul managementului şi marketingului cultural instituţiilor publice de culturã, indiferent de subordonare, şi persoanelor juridice de drept privat.
C. În domeniul dezvoltãrii instituţionale:
a) la solicitarea persoanelor juridice de drept privat, acordã consultanţã şi realizeazã examinãri pentru evaluarea caracteristicilor profesionale şi de personalitate ale persoanelor fizice pentru identificarea disponibilitãţilor pentru activitatea de conducere;
b) pregãteşte şi perfecţioneazã specialişti în domenii care sunt solicitate de economia de piaţã, pentru sectorul culturii - legislaţie, managementul resurselor umane, managementul proiectelor, management financiar, marketing, informaticã etc;
c) elaboreazã proiectele metodologiilor şi criteriilor de autorizare a persoanelor juridice cu activitate în domeniul culturii, precum şi modalitãţile de examinare finalã şi de certificare a pregãtirii profesionale, pe care le supune aprobãrii Ministerului Culturii şi Cultelor.
D. Alte atribuţii:
a) editeazã şi comercializeazã publicaţii de specialitate, potrivit obiectului sãu de activitate, precum Revista Muzeelor şi altele;
b) propune Ministerului Culturii şi Cultelor, în vederea aprobãrii prin ordin, tarife pentru serviciile oferite;
c) organizeazã şi întreţine o bazã de date, precum şi un centru de documentare specifice obiectului sãu de activitate;
d) organizeazã manifestãri ştiinţifice - mese rotunde, colocvii, ateliere, simpozioane, schimburi de experienţã şi de informare documentarã - în domeniile sale de competenţã;
e) acordã premii absolvenţilor programelor de formare profesionalã şi educaţie continuã;
f) poate asigura, în spaţiile proprii sau pe bazã de contract ori de protocol încheiat cu alte persoane juridice, cazarea beneficiarilor cursurilor.
ART. 3
Centrul îşi stabileşte şi realizeazã programul de activitate, proiectele şi programele educaţionale şi de formare profesionalã proprii, cu respectarea prevederilor legale, în condiţiile prezentei hotãrâri.
ART. 4
Funcţionarea Centrului se asigurã prin activitatea personalului angajat şi prin constituirea unui corp de formatori şi instructori.
ART. 5
(1) Centrul este condus de un director, numit prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, potrivit legii.
(2) Directorul Centrului conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintã în raporturile cu autoritãţile publice, cu instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate.
(3) Directorul Centrului poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane cu funcţii de conducere.
(4) Directorul Centrului este ordonator terţiar de credite.
(5) Directorul Centrului numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu.
(6) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul Centrului emite decizii.
ART. 6
(1) Pe lângã directorul Centrului se organizeazã şi funcţioneazã:
a) Consiliul calitãţii - organ consultativ în domeniul calitãţii, care are misiunea de a stabili, documenta, implementa, menţine şi îmbunãtãţi sistemul de management al calitãţii din Centru, în conformitate cu cerinţele formãrii profesionale continue şi ale educaţiei permanente;
b) Consiliul administrativ - organ colectiv de conducere cu caracter consultativ în domeniul managementului instituţiei.
(2) Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea consiliilor prevãzute la alin. (1) se stabilesc prin decizie a directorului Centrului, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Centrului cuprinde şi alte funcţii de conducere, conform structurii organizatorice şi regulamentului de organizare şi funcţionare aprobate potrivit art. 8.
(2) Salarizarea personalului angajat al Centrului se realizeazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind instituţiile publice finanţate din venituri proprii.
ART. 8
Structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Centrului se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în termen de maximum 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 9
Personalul existent în fostul Centru pentru Formare, Educaţie Permanentã şi Management în Domeniul Culturii este preluat de Centru pe bazã de examen pentru verificarea aptitudinilor profesionale, corespunzãtor atribuţiilor şi structurii organizatorice ale Centrului, organizat în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
p. Ministrul culturii şi cultelor,
Ioan Onisei,
secretar de stat

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 22 decembrie 2005.
Nr. 1.878.
____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016