Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.834 din 22 decembrie 2005  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si a   Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 577/2002     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.834 din 22 decembrie 2005 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 577/2002

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 28 din 12 ianuarie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 434 din 21 iunie 2002, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 70 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 70. - (1) Instituţia publicã implicatã are obligaţia sã dispunã întocmirea unui raport de evaluare, întocmit de cãtre un evaluator autorizat, în scopul determinãrii preţului de ofertã, în toate situaţiile în care sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) vinde acţiunile unei societãţi comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale deţine cel puţin 33% din totalul acţiunilor;
b) din situaţiile financiare ale anului anterior scoaterii la privatizare a societãţii comerciale şi din determinarea activului net contabil al aceluiaşi exerciţiu financiar rezultã cã activul net contabil este mai mare decât jumãtate din activul total.
(2) Prevederile alin. (1) sunt valabile şi pentru urmãtoarele operaţiuni:
a) majorarea capitalului social al societãţilor comerciale cu capital de stat şi/sau al filialelor acestora prin aport în numerar sau în naturã;
b) cesiunea acţiunilor deţinute de societãţile comerciale cu capital de stat sau de filialele acestora la societãţi cu capital mixt.
(3) În cazurile în care pentru determinarea preţului de ofertã nu se întocmeşte raport de evaluare de cãtre un evaluator autorizat, preţul de ofertã va fi egal cu cea mai mare dintre valorile calculate dupã cum urmeazã:
a) media cotaţiilor înregistrate în ultimele 12 luni calendaristice anterioare formulãrii ofertei de vânzare, atunci când sunt scoase la vânzare acţiuni ale societãţilor comerciale cotate şi tranzacţionate pe o piaţã reglementatã;
b) valoarea calculatã de instituţia publicã implicatã prin raport de evaluare simplificat, în baza datelor financiare furnizate de societatea comercialã;
c) valoarea nominalã a acţiunilor.
(4) Instituţia publicã implicatã poate propune un preţ de ofertã inferior valorii nominale a acţiunilor numai în urmãtoarele situaţii:
a) din situaţiile financiare ale anului anterior scoaterii la privatizare a societãţii comerciale şi din determinarea activului net contabil al aceluiaşi exerciţiu financiar rezultã cã activul net contabil este mai mic decât capitalul social subscris;
b) oferta instituţiei publice implicate având ca preţ valoarea nominalã a acţiunilor nu s-a finalizat prin încheierea unui contract de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi valoarea calculatã prin raport de evaluare întocmit conform art. 71 este mai micã decât valoarea nominalã a acţiunilor.
(5) În cazul acţiunilor suplimentare emise în schimbul valorii terenurilor, care se vând persoanelor prevãzute la art. 12 alin. (6) din lege, preţul de ofertã, care este egal cu preţul de vânzare, va fi egal cu valoarea nominalã a acţiunilor, în cazul în care preţul pe acţiune plãtit de cumpãrãtor prin contractul iniţial de privatizare este mai mare decât valoarea nominalã a acţiunilor. În cazul în care preţul pe acţiune plãtit de cumpãrãtor prin contractul iniţial de privatizare este mai mic decât valoarea nominalã a acţiunilor, preţul de ofertã se va determina în conformitate cu prevederile alin. (1) sau (3), dupã caz, iar preţul de vânzare va fi cel rezultat din negocierea directã dintre instituţia publicã implicatã şi cumpãrãtor/succesorul în drepturi al acestuia."
2. Dupã alineatul (2) al articolului 71 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Societãţile comerciale au obligaţia sã asigure evaluatorilor autorizaţi accesul la datele şi informaţiile necesare pentru întocmirea raportului de evaluare."
3. Articolele 72-74 se abrogã.
ART. II
Procedurile de privatizare şi vânzãrile de active aflate în curs de desfãşurare la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri vor continua, potrivit reglementãrilor în vigoare la data declanşãrii acestora, cu recunoaşterea valabilitãţii modului de determinare a preţului de ofertã.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele interimar al Autoritãţii
pentru Valorificarea Activelor Statului,
Giliola Ciorteanu

p. Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Dan Petrescu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 22 decembrie 2005.
Nr. 1.834.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016