Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.825 din 22 decembrie 2005  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.825 din 22 decembrie 2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 7 din 4 ianuarie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 26 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 22 decembrie 2005.
Nr. 1.825.

ANEXĂ

NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţã a
Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei
în vederea creşterii copilului

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Beneficiazã de drepturile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã, oricare dintre pãrinţii fireşti ai copilului, precum şi persoana cãreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei, care a adoptat copilul, care are copilul în plasament ori în plasament în regim de urgenţã, precum şi persoana care a fost numitã tutore, denumite în continuare persoane îndreptãţite, dacã acestea îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sunt cetãţeni români sau, dupã caz, cetãţeni strãini ori apatrizi;
b) au domiciliul sau reşedinţa în România, conform legii;
c) locuiesc împreunã cu copilul/copiii pentru care solicitã drepturile şi se ocupã de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora.
ART. 2
(1) Concediul şi indemnizaţia pentru creşterea copilului sau, dupã caz, stimulentul se cuvin pentru fiecare dintre primele 3 naşteri sau, dupã caz, pentru primii 3 copii încredinţaţi în vederea adopţiei, adoptaţi sau aflaţi în plasament ori în plasament în regim de urgenţã, precum şi pentru cei pentru care a fost instituitã tutela.
(2) Alocaţia de stat pentru copii se cuvine pentru fiecare dintre copiii rezultaţi în urma primelor 3 naşteri sau, dupã caz, pentru primii 3 copii încredinţaţi în vederea adopţiei, adoptaţi sau aflaţi în plasament ori în plasament în regim de urgenţã, precum şi pentru cei pentru care a fost instituitã tutela.
(3) În înţelesul dispoziţiilor alin. (1) şi (2) prin naştere se înţelege aducerea pe lume a unuia sau mai multor copii vii.
(4) Situaţia copilului nãscut mort sau situaţia în care acesta moare în perioada corespunzãtoare concediului de maternitate nu se are în vedere la stabilirea primelor 3 naşteri pentru care se acordã drepturile prevãzute de ordonanţa de urgenţã.
ART. 3
Drepturile prevãzute de ordonanţa de urgenţã se acordã pentru primele 3 naşteri survenite dupã data de 1 ianuarie 2006 inclusiv, fãrã a se lua în considerare numãrul de naşteri anterioare acestei date.

CAP. II
Concediul şi indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului

ART. 4
(1) Concediul şi indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului, prevãzute de ordonanţa de urgenţã, se acordã persoanelor îndreptãţite, dacã acestea au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Codul fiscal, timp de 12 luni în ultimul an anterior datei naşterii copilului sau, dupã caz, de la data la care s-a realizat încredinţarea în vederea adopţiei, s-a aprobat adopţia ori s-a instituit plasamentul sau tutela.
(2) De drepturile prevãzute la alin. (1) beneficiazã şi persoanele care realizeazã venituri supuse impozitului pe venit, dar care, potrivit legii, sunt scutite de plata acestora.
(3) În calculul celor 12 luni prevãzute la alin. (1) se includ şi fracţiunile de lunã în care s-au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, precum şi cele în care solicitanţii s-au aflat în una sau mai multe dintre situaţiile prevãzute la art. 1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, considerate, în înţelesul ordonanţei de urgenţã, lunã întreagã.
(4) Cele 12 luni prevãzute la alin. (1) pot fi constituite integral şi numai din perioadele prevãzute la art. 1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, cu excepţia lit. a), dacã persoana s-a aflat în una sau mai multe dintre urmãtoarele situaţii:
a) şi-a însoţit soţul/soţia trimis/trimisã în misiune permanentã în strãinãtate;
b) a beneficiat de indemnizaţie de şomaj, stabilitã conform legii, sau a realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în condiţiile prevãzute de actele normative cu caracter special care reglementeazã concedierile colective;
c) a beneficiat de concedii medicale şi de indemnizaţii pentru incapacitate temporarã de muncã cauzatã de boli obişnuite sau de accidente în afara muncii;
d) a beneficiat de concedii medicale şi de indemnizaţii pentru prevenirea îmbolnãvirilor şi recuperarea capacitãţii de muncã, exclusiv pentru situaţiile rezultate ca urmare a unor accidente de muncã sau boli profesionale;
e) a beneficiat de concedii medicale şi de indemnizaţii pentru maternitate;
f) a beneficiat de concedii medicale şi de indemnizaţii pentru îngrijirea copilului bolnav;
g) a beneficiat de concedii medicale şi de indemnizaţii de risc maternal;
h) a beneficiat de pensie de invaliditate;
i) a beneficiat de concedii şi de indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate;
j) a urmat cursurile de zi ale învãţãmântului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normalã a studiilor respective, cu condiţia absolvirii acestora cu examen de licenţã sau de diplomã. În sensul dispoziţiilor <>art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se ia în considerare intervalul cuprins între ziua în care începe şi ziua în care se sfârşeşte fiecare an universitar, în condiţiile legii;
k) a satisfãcut serviciul militar ca militar în termen sau ca militar cu termen redus, pe durata legal stabilitã, a fost concentrat, mobilizat sau în prizonierat;
l) a realizat în sistemul public de pensii, pânã la data de 1 ianuarie 2006, perioade de stagiu de cotizare pe bazã de contract de asigurare socialã;
m) a beneficiat de indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului prevãzutã de ordonanţa de urgenţã.
(5) În situaţia în care naşterea se produce înainte de termen, perioada prevãzutã la alin. (1) se diminueazã cu perioada cuprinsã între data naşterii copilului şi data prezumatã a naşterii, certificatã de medicul de specialitate.
ART. 5
În sensul prevederilor art. 1 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã, veniturile din salarii, din activitãţi independente şi din activitãţi agricole sunt cele reglementate de codul fiscal la art. 55 alin. (1) şi (2), art. 46 alin. (1)-(4) şi la art. 71.
ART. 6
(1) Indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului se acordã pe bazã de cerere, însoţitã în mod obligatoriu de copia actului de identitate al solicitantului şi a certificatului de naştere al copilului pentru care se solicitã dreptul ori, dupã caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul, precum şi de acte doveditoare care sã ateste îndeplinirea condiţiilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã.
(2) Actele doveditoare privind componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridicã se prezintã în copie, certificate pentru conformitate cu originalul, şi sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) certificatele de naştere ale tuturor copiilor nãscuţi dupã data de 1 ianuarie 2006;
b) hotãrârea judecãtoreascã de încredinţare în vederea adopţiei, potrivit legii;
c) hotãrârea judecãtoreascã de încuviinţare a adopţiei, potrivit legii;
d) hotãrârea judecãtoreascã sau, dupã caz, hotãrârea comisiei pentru protecţia copilului pentru mãsura plasamentului, potrivit legii;
e) decizia directorului general al direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului sau, dupã caz, hotãrârea judecãtoreascã, pentru mãsura plasamentului în regim de urgenţã, potrivit legii;
f) hotãrârea judecãtoreascã de instituire a tutelei sau, dupã caz, dispoziţia autoritãţii tutelare, potrivit legii.
(3) Actele doveditoare privind realizarea de venituri profesionale supuse impozitului pe venit conform Codului fiscal sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) dovada eliberatã de angajator, din care sã rezulte cã persoana îndreptãţitã a realizat venituri cu caracter salarial;
b) dovada eliberatã de administraţia financiarã, în cazul persoanelor care realizeazã venituri din activitãţi independente sau agricole ori care s-au aflat în una dintre situaţiile prevãzute la art. 4 alin. (4), din care sã rezulte cã persoana îndreptãţitã a realizat venituri supuse impozitului pe venit, potrivit Codului fiscal;
c) adeverinţã eliberatã de plãtitorul indemnizaţiei de maternitate sau, dupã caz, alte dovezi din care sã reiasã ultima zi de concediu de maternitate acordat în condiţiile <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) adeverinţã eliberatã de plãtitorul indemnizaţiei de maternitate, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 , de angajator sau, dupã caz, de casa teritorialã de asigurãri de sãnãtate ori de agenţia judeţeanã pentru ocuparea forţei de muncã, pentru aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanţa de urgenţã;
e) dovada eliberatã de autoritãţile competente, de angajatori sau, dupã caz, declaraţia pe propria rãspundere, din care sã rezulte data de la care solicitantul se aflã în concediu pentru creşterea copilului.
(4) Actele doveditoare privind atestarea situaţiilor prevãzute la art. 4 alin. (4) sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) dovada eliberatã de instituţia care a trimis persoana în misiune permanentã în strãinãtate, pentru situaţia prevãzutã la art. 1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã;
b) dovada eliberatã de agenţia teritorialã pentru ocuparea forţei de muncã, pentru situaţiile prevãzute la lit. b)-i);
c) dovada eliberatã de casele teritoriale de pensii, pentru situaţiile prevãzute la lit. c)-h) şi l);
d) dovada eliberatã de angajator ori, dupã caz, de casa teritorialã de asigurãri de sãnãtate, pentru situaţiile prevãzute la lit. i);
e) diploma de absolvire, foaia matricolã sau adeverinţa eliberatã de instituţia de învãţãmânt superior, pentru situaţia prevãzutã la lit. j);
f) livretul militar sau, dupã caz, adeverinţa ori certificatul eliberat de centrul militar în a cãrui razã teritorialã domiciliazã persoana îndreptãţitã, în care sunt precizate cu exactitate perioadele şi natura situaţiei respective, pentru situaţia prevãzutã la lit. k).
(5) Alte acte doveditoare privind acordarea indemnizaţiei lunare sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã celãlalt pãrinte firesc sau, dupã caz, o altã persoanã dintre cele prevãzute la art. 5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã nu beneficiazã de indemnizaţie sau stimulent;
b) declaraţie pe propria rãspundere a persoanei îndreptãţite cã se ocupã de creşterea şi îngrijirea copilului şi cã acesta nu este încredinţat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public;
c) certificatul de încadrare într-un grad de handicap al copilului;
d) adeverinţã eliberatã de medicul specialist privind certificarea naşterii înainte de termen;
e) alte documente din care sã rezulte îndeplinirea condiţiilor de acordare a concediului şi indemnizaţiei pentru creşterea copilului.
(6) Pentru cetãţenii strãini sau apatrizi, componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridicã se dovedesc cu documentele eliberate de autoritãţile din ţara de origine şi confirmate de autoritãţile române sau, dupã caz, cu documentele eliberate de autoritãţile române, precum şi cu alte documente prevãzute la alin. (2).
(7) Persoanele beneficiare de indemnizaţie lunarã pentru creşterea copilului trebuie sã depunã lunar la primãria de domiciliu sau, dupã caz, de reşedinţã o adeverinţã de la angajator sau, dupã caz, declaraţie lunarã pe propria rãspundere cã nu realizeazã venituri impozabile.
(8) Documentele prevãzute la alin. (7) se transmit de cãtre primãrii direcţiilor judeţene de muncã, solidaritate socialã şi familie, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare direcţii teritoriale, pe bazã de borderou, în termen de 5 zile de la data depunerii de cãtre beneficiar.
ART. 7
(1) Concediul pentru creşterea copilului se acordã, pe bazã de cerere, de cãtre angajatorul unde îşi desfãşoarã activitatea persoana îndreptãţitã.
(2) Pe durata concediului pentru creşterea copilului se acordã indemnizaţia lunarã.
ART. 8
(1) În cazul în care persoana îndreptãţitã, beneficiarã a concediului şi indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului în vârstã de pânã la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, naşte în aceastã perioadã unul sau mai mulţi copii ori i se încredinţeazã spre adopţie, i se încuviinţeazã adopţia, i se dã în plasament unul sau mai mulţi copii ori este numitã tutore, concediul pentru creşterea copilului se prelungeşte corespunzãtor pânã la încheierea duratei de acordare pentru cel din urmã copil, conform legii, a concediului şi indemnizaţiei pentru creşterea copilului.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) se acordã o singurã indemnizaţie.
ART. 9
(1) Drepturile prevãzute de ordonanţa de urgenţã pot fi solicitate de cãtre persoana îndreptãţitã sau, dupã caz, de reprezentantul legal ori mandatarul acestora împuternicit prin procurã specialã.
(2) Reprezentantul legal este persoana desemnatã, în condiţiile legii, sã reprezinte persoana îndreptãţitã în cazul în care aceasta este lipsitã de capacitatea de exerciţiu a drepturilor civile.
(3) Mandatarul este persoana împuternicitã prin procurã specialã de cãtre persoana îndreptãţitã, în vederea solicitãrii şi primirii drepturilor prevãzute de aceasta.
(4) Procura specialã prevãzutã la alin. (3) este autentificatã, dupã caz, de notarii publici de pe teritoriul României, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, este valabilã 6 luni şi trebuie sã conţinã urmãtoarele elemente:
a) numele, prenumele, cetãţenia, data şi locul naşterii, domiciliul şi actul de identitate ale persoanei îndreptãţite;
b) numele, prenumele, datele de identificare (actul de identitate, domiciliul, data şi locul naşterii) ale mandatarului;
c) obiectul mandatului (întocmirea dosarului pentru solicitarea şi acordarea drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã, deschiderea contului curent, încasarea drepturilor curente şi restante, semnarea extrasului de cont);
d) precizarea cã mandatarul are obligaţiile ce revin persoanei îndreptãţite, inclusiv pe cea de a anunţa în termen direcţiei teritoriale orice schimbare intervenitã în situaţia persoanei îndreptãţite de naturã sã suspende sau sã înceteze acordarea drepturilor, cu excepţia celei prevãzute la art. 7 lit. c) din ordonanţa de urgenţã.

CAP. III
Stimulentul lunar

ART. 10
(1) Stimulentul prevãzut la art. 3 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã se acordã lunar persoanelor îndreptãţite, în perioada în care acestea realizeazã venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, sau se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la art. 4 alin. (4).
(2) Pe perioada în care se acordã stimulentul, plata indemnizaţiei de maternitate sau, dupã caz, a indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului se suspendã.
ART. 11
(1) Stimulentul se acordã pe bazã de cerere, semnatã de persoana îndreptãţitã, însoţitã de dovada eliberatã de angajator sau, dupã caz, de declaraţie pe propria rãspundere, din care sã rezulte cã aceasta realizeazã venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Codului fiscal.
(2) La stabilirea dreptului la stimulent, cererea este însoţitã de actele doveditoare necesare stabilirii acestui drept, dintre cele prevãzute la art. 6, precum şi de alte documente justificative.
(3) În cazul persoanelor beneficiare de indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului, care solicitã dreptul la stimulent, se iau în considerare şi actele doveditoare depuse la solicitarea acesteia.

CAP. IV
Alocaţia de stat pentru copii

ART. 12
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, copiii în vârstã de pânã la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, beneficiazã de alocaţia de stat pentru copii în cuantumul prevãzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţã.
(2) În situaţia copiilor în vârstã de peste 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, alocaţia de stat pentru copii se acordã în cuantumul prevãzut la <>art. 3 alin. (1) din Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicatã.
ART. 13
(1) Alocaţia de stat pentru copii se acordã pe bazã de cerere, însoţitã în mod obligatoriu de actul de identitate al solicitantului şi certificatul de naştere al copilului pentru care se solicitã dreptul, în original şi în copie, certificate pentru conformitate cu originalul, precum şi de actele prevãzute la art. 6 alin. (2) şi alte documente justificative, dupã caz, şi semnatã de persoana îndreptãţitã sau, dupã caz, de reprezentantul legal al acesteia.
(2) Pânã la împlinirea de cãtre copilul cu handicap a vârstei de 3 ani, alocaţia de stat pentru copii în cuantumul prevãzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţã se acordã de Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, prin direcţiile teritoriale.
(3) Dupã împlinirea de cãtre copilul cu handicap a vârstei de 3 ani, plata alocaţiei de stat pentru copii se acordã, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 61/1993 , republicatã.
ART. 14
Alocaţia de stat pentru copii prevãzutã la art. 12 alin. (1) se cumuleazã cu indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului sau, dupã caz, cu stimulentul, prevãzute la art. 4, respectiv la art. 10.

CAP. V
Stabilirea şi plata indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului, stimulentului şi alocaţiei de stat pentru copii

ART. 15
(1) Cererea privind acordarea drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã, însoţitã de actele doveditoare, se depune, dupã caz, de una dintre persoanele îndreptãţite, la primãria localitãţii sau, dupã caz, la primãria sectorului municipiului Bucureşti, în a cãrei razã teritorialã are domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa.
(2) Cererea privind acordarea drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã se completeazã potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1 de cãtre persoanele îndreptãţite sã beneficieze de indemnizaţie lunarã pentru creşterea copilului sau de stimulent.
(3) În situaţia persoanelor îndreptãţite care solicitã numai alocaţia de stat pentru copii în cuantumul prevãzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţã, cererea se completeazã potrivit modelului prevãzut în normele de aplicare a <>Legii nr. 61/1993 , republicatã, aprobate de Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, însoţitã de actele doveditoare prevãzute la art. 13 alin. (1).
(4) Cererile privind acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului, reglementatã de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, înregistrate la plãtitorii de drepturi prevãzuţi de aceastã lege şi nesoluţionate pânã la data de 31 decembrie inclusiv, se soluţioneazã de direcţiile teritoriale, avându-se în vedere realizarea condiţiilor de stagiu de cotizare de 10 luni în ultimele 12 luni anterioare datei naşterii copilului.
ART. 16
(1) Primãriile transmit direcţiilor teritoriale, pe bazã de borderou, pânã la data de 10 a fiecãrei luni, cererile prevãzute la art. 15 alin. (2) şi înregistrate în luna anterioarã, însoţite de documentele justificative.
(2) Primãriile au obligaţia sã verifice documentaţia depusã de solicitanţi şi sã transmitã direcţiilor teritoriale numai dosarele complete, cu toate documentele justificative corespunzãtoare dreptului solicitat, prevãzute la art. 6 alin. (1)-(6).
(3) Cererile prevãzute la art. 15 sunt certificate, prin semnãturã şi ştampilã, de cãtre primar sau, dupã caz, de cãtre persoana împuternicitã de acesta.
ART. 17
(1) Cererile prevãzute la art. 15 se soluţioneazã în termen de 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii la direcţia teritorialã, prin decizie de aprobare sau, dupã caz, de respingere, emisã de directorul executiv.
(2) Decizia prevãzutã la alin. (1) se comunicã solicitantului în termen de 5 zile lucrãtoare de la data emiterii, direct sau prin poştã, şi se întocmeşte potrivit modelului prevãzut în anexele nr. 2a) şi 2b).
(3) În cazul respingerii cererii, decizia directorului executiv va fi însoţitã în mod obligatoriu de motivaţie.
(4) Datele cuprinse în cererea privind acordarea drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã, însoţitã de actele doveditoare, sunt supuse confidenţialitãţii. Acestea vor putea fi folosite numai în scopul stabilirii dreptului la concediu şi indemnizaţie lunarã, stimulent sau alocaţie de stat pentru copii şi al întocmirii unor situaţii statistice.
ART. 18
(1) Persoanele care au beneficiat de concediul de maternitate şi plata indemnizaţiei aferente în baza prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 beneficiazã de indemnizaţie lunarã pentru creşterea copilului sau, dupã caz, de stimulent, începând cu ziua urmãtoare celei în care înceteazã plata indemnizaţiei de maternitate, dar nu mai devreme de a 43-a zi de la data naşterii copilului, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la acea datã.
(2) Persoanele îndreptãţite care nu îndeplinesc condiţiile pentru acordarea concediului de maternitate şi plata indemnizaţiei aferente în baza prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 beneficiazã de indemnizaţie lunarã pentru creşterea copilului începând cu data naşterii copilului sau, dupã caz, cu data aprobãrii adopţiei, a instituirii tutelei, plasamentului ori încredinţãrii în vederea adopţiei, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la acea datã.
(3) Persoanele îndreptãţite care depun cererea peste termenele prevãzute la alin. (1) şi (2) beneficiazã de indemnizaţie lunarã pentru creşterea copilului sau de stimulent de la data depunerii cererii.
ART. 19
(1) Plata indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului, a stimulentului şi a alocaţiei de stat pentru copii se efectueazã începând cu luna urmãtoare aprobãrii cererii prin decizie a directorului executiv.
(2) Cuantumul indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului şi al stimulentului aferent fracţiunilor de lunã se stabileşte proporţional, în funcţie de numãrul zilelor calendaristice din luna respectivã pentru care acestea se cuvin şi se acordã.
ART. 20
Plata drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã se asigurã lunar, prin mandat poştal, la domiciliul persoanei îndreptãţite, al reprezentantului legal sau al mandatarului ori, la cererea acestora, în cont personal deschis la o unitate bancarã.
ART. 21
Direcţia teritorialã solicitã Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei creditele bugetare corespunzãtoare drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã, pânã cel târziu la data de 15 a fiecãrei luni.
ART. 22
(1) În aplicarea prevederilor art. 11 şi 12 din ordonanţa de urgenţã, autoritãţile competente au obligaţia de a transmite direcţiilor teritoriale, lunar/trimestrial, tabelul nominal cu persoanele aflate în situaţii de naturã a genera încetarea sau suspendarea drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã, precum şi data la care acestea s-au produs.
(2) Autoritãţile menţionate la alin. (1) sunt urmãtoarele:
a) primãria, pentru situaţiile prevãzute la art. 11 lit. b) şi art. 12 alin. (1) lit. g) din ordonanţa de urgenţã;
b) direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului, pentru situaţiile prevãzute la art. 12 alin. (1) lit. a)-d) şi f) din ordonanţa de urgenţã;
c) inspectoratul judeţean de poliţie, pentru situaţiile prevãzute la art. 12 alin. (1) lit. e) din ordonanţa de urgenţã.
ART. 23
(1) Plata drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã se suspendã în condiţiile prevãzute de art. 12 din aceasta.
(2) Reluarea plãţii drepturilor suspendate se face în condiţiile prevãzute la art. 12 alin. (5) şi (6) şi art. 13 din ordonanţa de urgenţã.
ART. 24
În cazul în care, 3 luni consecutiv, se înregistreazã mandate poştale returate, plata drepturilor prevãzute în ordonanţa de urgenţã se suspendã, urmând ca direcţia teritorialã sã verifice cauzele care au condus la aceastã situaţie, prevederile art. 23 alin. (2) aplicându-se în mod corespunzãtor.
ART. 25
Suspendarea sau, dupã caz, încetarea ori reluarea plãţii drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã se face prin decizie a directorului executiv şi se comunicã beneficiarului în termen de 15 zile. Modelul deciziei este prevãzut în anexele nr. 3a), 3b) şi 3c).

CAP. VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 26
(1) În vederea asigurãrii în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate a persoanelor beneficiare de indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului, direcţiile teritoriale au obligaţia, lunar, sã vireze, caselor judeţene de asigurãri de sãnãtate contribuţia individualã de asigurãri sociale de sãnãtate şi sã transmitã tabelul nominal privind persoanele beneficiare.
(2) Direcţiile teritoriale transmit la Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, pânã la data de 15 a fiecãrei luni pentru luna anterioarã, fundamentarea creditelor necesare pentru plata contribuţiei de asigurãri sociale de sãnãtate pentru persoanele beneficiare de indemnizaţie lunarã pentru creşterea copilului.
ART. 27
Beneficiazã de stimulent şi persoanele care, la data de 1 ianuarie 2006, realizeazã venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, şi care au fost îndreptãţite sã beneficieze de indemnizaţia pentru creşterea copilului, reglementatã de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 28
(1) Perioada în care se beneficiazã de indemnizaţie pentru creşterea copilului constituie perioadã asimilatã stagiului de cotizare în sistemul public de pensii, în vederea stabilirii drepturilor prevãzute de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În vederea înregistrãrii în sistemul public de pensii a perioadelor asimilate prevãzute la alin. (1), direcţiile teritoriale au obligaţia de a depune lunar, în termenul stabilit de lege, la casa teritorialã de pensii, Declaraţia privind evidenţa nominalã a asiguraţilor şi a obligaţiilor de platã cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, în formatul stabilit de Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale.
ART. 29
(1) În vederea asigurãrii continuitãţii plãţii indemnizaţiilor pentru creşterea copilului stabilite conform prevederilor <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, angajatorii, plãtitori ai acestui drept, depun la direcţiile teritoriale din raza de domiciliu a beneficiarilor dosarele aferente indemnizaţiilor pentru creşterea copilului aflate în platã în luna decembrie 2005, inclusiv dosarele care conţin cereri pentru care dreptul nu a fost încã stabilit.
(2) Dosarele prevãzute la alin. (1) conţin, în principal, urmãtoarele documente în copie, certificate pentru conformitate cu originalul:
a) cererea de acordare a drepturilor înregistratã la angajator;
b) certificatul de naştere al copilului şi, dupã caz, livretul de familie;
c) buletinul (cartea) de identitate;
d) certificatul privind încadrarea copilului într-o categorie de persoane cu handicap, dupã caz;
e) adeverinţã, eliberatã de angajatori, din care sã reiasã îndeplinirea condiţiilor de stagiu de cotizare cerute de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, situaţia deschiderii dreptului la indemnizaţia pentru creşterea copilului şi a duratei acordãrii acesteia. Modelul adeverinţei este cel prevãzut în anexa nr. 4.
(3) În vederea întocmirii evidenţei privind indemnizaţia pentru creşterea copilului, persoanele ale cãror drepturi de indemnizaţie pentru creşterea copilului fac obiectul alin. (1), depun la primãria din raza de domiciliu numai cererea pentru acordarea, începând cu data de 1 ianuarie 2006, a indemnizaţiei pentru creşterea copilului, reglementatã de ordonanţa de urgenţã, situaţie în care condiţiile procedurale prevãzute de ordonanţa de urgenţã se considerã a fi îndeplinite.
ART. 30
În aplicarea prezentelor norme metodologice, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei poate emite precizãri sau instrucţiuni care se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 31
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
-------
la normele metodologice
------------------------


CERTIFICARE PRIMAR
L.S.

CERERE
si
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE

pentru acordarea
indemnizatiei pentru cresterea copilului/stimulentului si alocatiei
de stat pentru copii

Domnului director executiv

I. Subsemnata(ul),



Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Adresa: Str. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┐ Bl. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Sc. ┌─┬─┐ Ap.┌─┬─┬─┐ Sector ┌─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┘
Mun./oras ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
com.;sat ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Judetul ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Telefon ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Fax ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
E-mail ──────────────────────

Actul de identitate*1,*2) ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┘
Eliberat de sectia de politie ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Va rog sa-mi aprobati acordarea*):
┌─┐
- indemnizatiei pentru cresterea copilului ├─┤
- acolatie de stat pentru copii ├─┤
- stimulentului pentru cresterea copilului └─┘

Doresc sa primesc aceste drepturi*):
┌─┐
- la domiciliu prin mandat postal ├─┤ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
- in cont personal └─┘ nr.└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
deschis la banca ──────────────────────────────────────


*1) In cazul cetatenilor romani se va specifica tipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate
- C.I. - carte de identitate
- C.I.P. - carte de identitate provizorie
*2) Pentru cetãţenii strãini sau apatrizi:
- C.I. - carte de identitate
- L.S.T. - legitimaţie de şedere temporarã
- D.I. - document de identitate.
*) Se va marca cu "X" cãsuţa corespunzãtoare

Avand calitatea de*):


┌─┐
- parinte natural ├─┤
- parinte adoptiv ├─┤
- persoana care are in incredintare copil in vederea adoptiei ├─┤
- tutore ├─┤
- persoana care are copilul in plasament ├─┤
- persoana care are copilul in plasament in regim de urgenta └─┘

Mentionez ca, in conformitate cu OUG nr. 148/2005, sunt*):
┌─┐
- persoana indreptatita ├─┤
- reprezentant legal al persoanei indreptatite ├─┤
- mandatar al persoanei indreptatite └─┘

II. Declar pe propria raspundere urmatoarele:

A. Referitor la copilul/copiii pentru care solicit dreptul:

1. Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


2. Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


3. Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

B. Referitor la copiii pe care ii am in intretinere:

1. Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Avand calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Incredintat in vederea adoptiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat in plasament ├─┤
- Dat in plasament de urgenta └─┘

2. Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Avand calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Incredintat in vederea adoptiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat in plasament ├─┤
- Dat in plasament de urgenta └─┘

3. Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


Avand calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Incredintat in vederea adoptiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat in plasament ├─┤
- Dat in plasament de urgenta └─┘

4. Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


Avand calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Incredintat in vederea adoptiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat in plasament ├─┤
- Dat in plasament de urgenta └─┘

5. Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


Avand calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Incredintat in vederea adoptiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat in plasament ├─┤
- Dat in plasament de urgenta └─┘

6. Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


Avand calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Incredintat in vederea adoptiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat in plasament ├─┤
- Dat in plasament de urgenta └─┘

7. Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Avand calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Incredintat in vederea adoptiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat in plasament ├─┤
- Dat in plasament de urgenta └─┘

C. Referitor la situaţia înainte de solicitarea drepturilor*):

- salariat/ã ┌──┐
└──┘
Denumire angajator ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod fiscal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─┐
- beneficiar de indemnizaţie de şomaj ├─┤
- perioadã de stagiu de cotizare (concedieri colective) ├─┤
- concedii medicale pentru incapacitate temporarã de muncã ├─┤
- concedii medicale pentru prevenirea îmbolnãvirilor ├─┤
- concedii medicale pentru maternitate ├─┤
- concedii medicale pentru îngrijirea copilului bolnav ├─┤
- concedii medicale de risc matemal ├─┤
- beneficiar de pensie de invaliditate ├─┤
- absolvent/ã cursurile de zi ale învãţãmântului universitar ├─┤
- militar în termen/termen redus ├─┤
- stagiu de cotizare pe bazã de contract de asigurare socialã ├─┤
- beneficiar al indemnizaţiei prevãzutã de OUG nr. 148/2005 └─┘

D. Am beneficiat DA [] / NU [] de indemnizaţie de maternitate/indemnizaţie pentru creşterea copilului începând cu data de ...................

E. Declar cã mã ocup de creşterea şi îngrijirea copilului, cã acesta locuieşte împreunã cu mine şi cã nu este încredinţat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public.

Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, respectiv declararea necorespunzãtoare a adevãrului fãcutã unui organ sau instituţii de stat se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendã, declar pe proprie rãspundere cã datele şi informaţiile prezentate corespund realitãţii.



Data Semnãtura solicitantului
............ ..........................

III. DECLARAŢIE A CELUILALT PĂRINTE (SOŢ/SOŢIE AL/A PERSOANEI SOLICITANTE)

Subsemnata(ul),

Numele si prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Adresa: Str. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┐ Bl. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Sc. ┌─┬─┐ Ap.┌─┬─┬─┐ Sector ┌─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┘

Localitatea ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Judetul ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Telefon ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Fax ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
E-mail ──────────────────────

Actul de identitate*1) ┌─┬─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┘
Eliberat de sectia de politie ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Declar urmãtoarele*):
┌─┐
├─┤ Beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea copilului
└─┘ Nu beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea copilului

Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, respectiv declararea necorespunzãtoare a adevãrului fãcutã unui organ sau instituţii de stat se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendã, declar pe proprie rãspundere cã datele şi informaţiile prezentate corespund realitãţii.


Data Semnãtura
........ .............


*3 Se vor specifica datele inscrise in certificatele de nastere ale copiilor

ANEXA 2a)
---------
la normele metodologice
------------------------

DIRECŢIA DE MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE

DECIZIE


nr. ───── din ─────
privind aprobarea acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/stimulentului lunar şi alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie a ......., numit prin ordinul Ministrului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei nr. ........

Având în vedere:
- <>art. 14 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile ulterioare,
- <>art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
- <>art. 10 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
- art. 17 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. ......,
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului înregistratã cu nr. .........
- regulamentul de organizare şi funcţionare al direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie ..........

şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE

Art. 1 - Se aprobã pentru dna/dnul ............... în calitate de titular a urmãtoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului în cuantum de ....... lei (RON)
b) stimulent în cuantum de .......... lei (RON)
c) alocaţie de stat pentru copii în cuantum de .......... lei (RON).

Art. 2 - (1) Drepturile prevãzute la art. 1 se acordã începând cu data de .......
(2) Plata drepturilor prevãzute la art. 1 se efectueazã în perioada ......... ale fiecãrei luni prin mandat poştal/cont personal.

Decizia poate fi contestatã în termen de 30 zile de la comunicare, la direcţia de muncã, solidaritate socialã şi familie ............
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ......., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .


Director executiv
.................

ANEXA 2b)


la normele metodologice
------------------------

DIRECŢIA DE MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE

DECIZIE


nr. ───── din ─────
privind respingerea acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/stimulentului lunar şi alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie a ........, numit prin ordinul Ministrului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei nr. ........

Având în vedere:
- <>art. 14 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile ulterioare,
- <>art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
- <>art. 10 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
- art. 17 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. ......,
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului înregistratã cu nr. .........
- regulamentul de organizare şi funcţionare al direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie ..........

şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE

Art. 1 - Se respinge pentru dna/dnul ........ acordarea drepturilor de:

a) indemnizaţie pentru creşterea copilului
b) stimulent
c) alocaţie de stat pentru copii

Art. 2 - Respingerea acordãrii drepturilor are la bazã urmãtoarele motive, dupã caz :
a) solicitantul nu locuieşte împreunã cu copilul/copiii pentru care solicitã drepturile şi nu se ocupã de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora;
b) solicitantul nu a realizat în ultimul an anterior datei naşterii copilului, timp de 12 luni, venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind codul fiscal şi nici nu se încadreazã în situaţiile prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 ;

Decizia poate fi contestatã în termen de 30 zile de la comunicare, la direcţia de muncã, solidaritate socialã şi familie ............
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ......., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .


Director executiv
.................

ANEXA 3a)


la normele metodologice
------------------------

DIRECŢIA DE MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE

DECIZIE


nr. ───── din ─────
privind suspendarea acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/stimulentului lunar şi alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie a ......., numit prin ordinul Ministrului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei nr. ........

Având în vedere:
- <>art. 14 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile ulterioare,
- <>art. 12 alin. (1)-(4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
- art. 23 şi 24 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. .........,
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului înregistratã cu nr. .........
- regulamentul de organizare şi funcţionare al direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie ..........

şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE

Art. 1 - Se suspenda pentru dna/dnul ............... în calitate de titular, acordarea urmãtoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului în cuantum de ....... lei (RON)
b) stimulent în cuantum de .......... lei (RON)
c) alocaţie de stat pentru copii în cuantum de .......... lei (RON).

Art. 2 - Suspendarea plãţii drepturilor prevãzute la art. 1 se face începând cu data de ..............
Art. 3 - Suspendarea acordãrii drepturilor are la bazã urmãtoarele motive, dupã caz:
a) beneficiarul este decãzut din drepturile pãrinteşti;
b) beneficiarul este îndepãrtat, conform legii, de la exercitarea tutelei;
c) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege în vederea încredinţãrii copilului spre adopţie;
d) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege în vederea menţinerii mãsurii de plasament;
e) beneficiarul executã o pedeapsã privativã de libertate sau se aflã în arest preventiv pe o perioadã mai mare de 30 de zile;
f) copilul este abandonat ori este internat într-o instituţie de ocrotire publicã sau privatã;
g) beneficiarul a decedat;
h) 3 luni consecutiv, s-au înregistrat mandate poştale returate.

Decizia poate fi contestatã în termen de 30 zile de la comunicare, la direcţia de muncã, solidaritate socialã şi familie ............
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ......., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .


Director executiv
.................

ANEXA 3b)


la normele metodologice
------------------------

DIRECŢIA DE MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE

DECIZIE


nr. ───── din ─────
privind incetarea acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/stimulentului lunar şi alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie a ......., numit prin ordinul Ministrului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei nr. ........

Având în vedere:
- <>art. 14 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile ulterioare,
- <>art. 11 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
- art. 25 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. ........,
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului înregistratã cu nr. .........
- regulamentul de organizare şi funcţionare al direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie ..........

şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE

Art. 1 - Inceteaza pentru dna/dnul ............... în calitate de titular, acordarea urmãtoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului în cuantum de ....... lei (RON)
b) stimulent în cuantum de .......... lei (RON)
c) alocaţie de stat pentru copii în cuantum de .......... lei (RON).

Art. 2 - Incetarea plãţii drepturilor prevãzute la art. 1 se face începând cu data de ..............
Art. 3 - Incetarea acordãrii drepturilor are la bazã urmãtoarele motive, dupã caz:
a) copilul a împlinit vârsta de 2 ani, respectiv de 3 ani, în cazul copilului cu handicap;
b) a avut loc decesul copilului.

Decizia poate fi contestatã în termen de 30 zile de la comunicare, la direcţia de muncã, solidaritate socialã şi familie ............
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ......., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .


Director executiv
.................


ANEXA 3c)


la normele metodologice
------------------------

DIRECŢIA DE MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE

DECIZIE


nr. ───── din ─────
privind reluarea acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/stimulentului lunar şi alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie a ......., numit prin ordinul Ministrului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei nr. ........

Având în vedere:
- <>art. 14 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile ulterioare,
- <>art. 12 alin. (4)-(6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
- <>art. 13 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
- art. 25 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. .......,
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului înregistratã cu nr. .........
- regulamentul de organizare şi funcţionare al direcţiei de muncã, solidaritate socialã şi familie ..........

şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE

Art. 1 - Se aproba pentru dna/dnul ............... în calitate de titular reluarea urmãtoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului în cuantum de ....... lei (RON)
b) stimulent în cuantum de .......... lei (RON)
c) alocaţie de stat pentru copii în cuantum de .......... lei (RON).

Art. 2 - (1) Drepturile prevãzute la art. 1 se acordã începând cu data de ......
(2) Plata drepturilor prevãzute la art. 1 se efectueazã în perioada ........ ale fiecãrei luni prin mandat poştal/cont personal.

Decizia poate fi contestatã în termen de 30 zile de la comunicare, la direcţia de muncã, solidaritate socialã şi familie ............
In cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ......., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .


Director executiv
.................

ANEXA 4


la normele metodologice
-----------------------

DENUMIRE ANGAJATOR
Elemente de identificare

ADEVERINŢĂ
nr. .../....

Se adevereşte prin prezenta cã d-na/dl ............... CNP. .............. domiciliatã/domiciliat în loc ........., str. ..... nr. ...... bl. ...... sc. ...... etj. ...... ap. ......, sector/judeţ ........, angajat în unitatea noastrã de la data de ....,

● În perioada de la ........ pânã la ..... a beneficiat de indemnizaţie de maternitate / indemnizaţie pentru creşterea copilului.

● La data de ........ se împlinesc cele 42 de zile din concediul de lãuzie.*)

● A depus cerere, înregistratã cu nr. .../... pentru acordarea ......... începând cu data de ..........**)

● Stagiul de cotizare care a fost avut în vedere la stabilirea indemnizaţiei pentru creşterea copilului este urmãtorul:

- de la (lunã/zi)........ pânã la (lunã/zi) a avut calitatea de .... (ex:salariat cu contract individual de muncã cu normã întreagã);
- de la (lunã/zi) ......... pânã la (lunã/zi) a avut calitatea de .... (ex:şomer);
- de la (lunã/zi) ......... pânã la (lunã/zi) a avut calitatea de .... (ex:salariat cu contract de muncã pe duratã determinatã, cu 1/2 normã).
- de la (lunã/zi)......... pânã la (lunã/zi) a avut calitatea de ........ etc.

- Ultima zi/luna de plata a indemnizatiei de maternitate/ pentru cresterea copilului a fost .........
- Indemnizaţie pentru creşterea copilului restantã, aferentã perioadei: de la (lunã/zi) ........ pânã la (lunã/zi) ................

Subsemnatul ....... având funcţia de ........ declar cã datele cuprinse în prezenta adeverinţã sunt reale.

s.s. reprezentantul legal


*) se completeazã pentru situaţiile în care persoanele se aflã în concediu de maternitate şi nu s-a deschis încã dreptul la indemnizaţia pentru creşterea copilului;

**) se completeazã pentru situaţiile în care cererile nu au putut fi soluţionate pânã la data de 31 decembrie 2005.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016