Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.773 din 21 octombrie 2004  privind organizarea si functionarea Institutului National de Cercetare Stiintifica in domeniul Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.773 din 21 octombrie 2004 privind organizarea si functionarea Institutului National de Cercetare Stiintifica in domeniul Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.038 din 10 noiembrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 11 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare, şi având în vedere prevederile <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 637/2003 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti, denumit în continuare I.N.C.S.M.P.S., se organizeazã şi funcţioneazã ca persoanã juridicã românã în coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
ART. 2
I.N.C.S.M.P.S. are sediul în municipiul Bucureşti, Str. Povernei nr. 6-8, sectorul 1.
ART. 3
I.N.C.S.M.P.S. are ca obiect de activitate realizarea de studii şi cercetãri cu caracter teoretic aplicativ în domeniul de interes naţional privind piaţa muncii, managementul resurselor umane, dezvoltarea socialã şi protecţia socialã în România.
ART. 4
Regulamentul de organizare şi funcţionare a I.N.C.S.M.P.S. este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 5
Patrimoniul I.N.C.S.M.P.S., stabilit pe baza situaţiilor financiare la data de 31 decembrie 2003, este de 4.537.656 mii lei, din care imobilizãri corporale şi necorporale 1.891.115 mii lei şi active circulante 2.645.541 mii lei.
ART. 6
Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei va cuprinde în bugetul sãu fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, aparaturã, echipamente şi instalaţii pentru I.N.C.S.M.P.S.
ART. 7
I.N.C.S.M.P.S. are în administrare, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 732/2004 , imobilul proprietate publicã a statului din Str. Povernei nr. 6-8, sectorul 1, Bucureşti.
ART. 8
(1) Structura organizatoricã a I.N.C.S.M.P.S. se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (2) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 637/2003 .
(2) I.N.C.S.M.P.S. poate avea în structurã subunitãţi, cu sau fãrã personalitate juridicã.
ART. 9
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.305/1996 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare Ştiinţificã în domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 9 decembrie 1996.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Alexandru Athanasiu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 21 octombrie 2004.
Nr. 1.773.


ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare Ştiinţificã
în domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti, denumit în continuare I.N.C.S.M.P.S., este persoanã juridicã românã în coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, denumit în continuare MMSSF.
(2) I.N.C.S.M.P.S. funcţioneazã pe bazã de gestiune economicã şi autonomie financiarã, calculeazã amortismente şi conduce evidenţa contabilã în regim economic şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale prezentului regulament.
ART. 2
(1) I.N.C.S.M.P.S. îşi desfãşoarã activitatea de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domenii de interes naţional privind piaţa muncii, managementul rersurselor umane, dezvoltarea socialã şi protecţia socialã în România.
(2) I.N.C.S.M.P.S. participã la fundamentarea, implementarea şi monitorizarea strategiei de dezvoltare a domeniului specific şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice stabilite prin programele naţionale de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã.

CAP. II
Obiectul de activitate

ART. 3
În cadrul obiectului de activitate I.N.C.S.M.P.S. desfãşoarã urmãtoarele tipuri de activitãţi:
A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare
1. În cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, pentru realizarea planurilor sectoriale şi a programelor-nucleu, în cadrul programelor internaţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare, având ca tematicã:
a) piaţa muncii:
- resursele de muncã;
- cererea de forţã de muncã;
- şomajul;
- prognoze privind piaţa muncii;
- sistemul informaţional al pieţei muncii;
- salariul, salariul minim şi echilibrul pieţei muncii;
- instituţii şi agenţi ai pieţei muncii;
- dialogul social;
- legislaţia muncii;
b) educaţia continuã:
- evaluarea impactului sistemelor de educaţie, formare şi perfecţionare profesionalã asupra eficienţei pieţei muncii;
- evaluarea tehnicilor şi metodelor de formare şi perfecţionare profesionalã;
- evaluarea cerinţelor de calificare la nivel naţional, sectorial şi de ramurã, în funcţie de nevoile pieţei muncii;
c) managementul resurselor umane:
- analizã diagnostic privind sistemele de recrutare, selecţie, evaluare, promovare;
- politici şi sisteme salariale la nivel de firmã: analizã, studiu de impact asupra dezvoltãrii economice şi sociale;
- relaţii de muncã: relaţii conflictuale-neconflictuale, parteneriat, comunicare-informare - analizã diagnostic, impact;
- sisteme şi tehnici de negociere - analize comparative, impact;
- motivaţia muncii: forme, metode, modele de cointeresare;
- normarea muncii;
d) politici sociale şi fenomene sociale:
- sãrãcia şi excluziunea socialã - evaluare, scenarii, politici;
- incluziune şi coeziune socialã - analizã diagnostic, evaluare impact, politici;
- sisteme de asigurãri sociale şi politici de asigurãri - analizã diagnostic, evaluare impact, scenarii;
- sisteme de asistenţã socialã şi politici privind asistenţa socialã în domeniul populaţiei şi familiei, vârstnicilor, copiilor, persoanelor cu dizabilitãţi - analizã diagnostic, evaluare impact, scenarii;
e) problematica socioumanã în procesul de schimbare, modernizare şi integrare a României în structurile europene;
f) strategii şi modele de dezvoltare socioeconomicã la nivel naţional, teritorial şi sectorial;
g) managementul macro- şi microeconomic.
2. Alte activitãţi de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã:
- cercetare aplicativã pentru agenţii economici în domeniul specific de activitate.
B. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare, desfãşurate în domeniul propriu de activitate, cu aprobarea ministerului coordonator şi cu avizul autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare şi, dupã caz, cu autorizarea din partea instituţiilor abilitate, constând în:
a) formare şi specializare profesionalã;
b) consultanţã şi asistenţã de specialitate;
c) editare şi tipãrire a publicaţiilor de specialitate;
d) prestãri de servicii;
e) participare la realizarea transferului tehnologic;
f) alte activitãţi, în condiţiile legii.

CAP. III
Patrimoniul

ART. 4
(1) I.N.C.S.M.P.S. are un patrimoniu propriu în valoare de 4.537.656 mii lei, conform situaţiilor financiare încheiate la data de 31 decembrie 2003, din care: imobilizãri corporale şi necorporale 1.891.115 mii lei şi active circulante 2.646.541 mii lei.
(2) I.N.C.S.M.P.S. administreazã, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publicã şi privatã a statului, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publicã şi privatã a statului administrate de I.N.C.S.M.P.S., precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, dupã caz, se înregistreazã distinct în patrimoniul acestuia.
(3) Rezultatele cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice aparţin I.N.C.S.M.P.S., în calitate de persoanã juridicã executantã, şi ordonatorului principal de credite, în egalã mãsurã, dacã prin contract nu s-a prevãzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilã, precum şi înstrãinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 .
(4) În exercitarea drepturilor sale, I.N.C.S.M.P.S. posedã şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sãu de activitate.
(5) I.N.C.S.M.P.S. poate realiza servicii prin asociere în participaţiune, în scopul stimulãrii valorificãrii rezultatelor cercetãrii, cu aprobarea MMSSF şi a autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
(6) Patrimoniul I.N.C.S.M.P.S. poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

CAP. IV
Structura organizatoricã şi funcţionalã

ART. 5
(1) I.N.C.S.M.P.S. poate avea în structurã subunitãţi, cu sau fãrã personalitate juridicã, departamente, compartimente, secţii, colective şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sãu de activitate.
(2) Structura organizatoricã a I.N.C.S.M.P.S. se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitãţi din ţarã sau din strãinãtate.

CAP. V
Organele de conducere

ART. 6
Conducerea I.N.C.S.M.P.S. este asiguratã de:
a) consiliul de administraţie;
b) comitetul de direcţie;
c) directorul general.
ART. 7
Coordonarea activitãţii de cercetare-dezvoltare- inovare este asiguratã de consiliul ştiinţific.
ART. 8
(1) Relaţiile dintre subunitãţile aflate în structura I.N.C.S.M.P.S., precum şi relaţiile acestora cu terţii sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare, cu avizul consiliului de administraţie.
(2) Conducãtorii subunitãţilor din structura I.N.C.S.M.P.S. rãspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.
Consiliul de administraţie
ART. 9
(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetãţeni români, numiţi prin ordin al Ministrului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu avizul autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, la propunerea conducerii autoritãţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
(2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
- directorul general al I.N.C.S.M.P.S., care este preşedintele consiliului de administraţie;
- preşedintele consiliului ştiinţific al I.N.C.S.M.P.S.;
- un reprezentant al autoritãţii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
- un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
- un reprezentant al MMSSF.
(3) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie sunt specialişti din domeniu, propuşi de MMSSF.
(4) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a fãcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
ART. 10
(1) Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajat la instituţia sau la unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivã din aceastã calitate.
(2) Pentru activitatea desfãşuratã în calitate de membru al consiliului de administraţie, aceştia beneficiazã de o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bazã al directorului general al I.N.C.S.M.P.S.
(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de douã consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unitãţi cu care I.N.C.S.M.P.S. are relaţii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele pânã la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unitãţi cu acelaşi profil sau cu care I.N.C.S.M.P.S. se aflã în relaţii comerciale directe.
ART. 11
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia de cercetare-dezvoltare-inovare şi programele rezultate din aceasta, în concordanţã cu strategia generalã a domeniului propriu de activitate;
b) aprobã valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
c) aprobã volumul creditelor bancare prevãzute la art. 32 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
d) aprobã utilizarea disponibilitãţilor în valutã;
e) aprobã mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncã;
f) aprobã criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul I.N.C.S.M.P.S.;
g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea ori închirierea unor bunuri din patrimoniul I.N.C.S.M.P.S., în condiţiile legii;
h) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a I.N.C.S.M.P.S., înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitãţi din structura acestuia;
i) analizeazã, aprobã sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de I.N.C.S.M.P.S.;
j) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la ministerul coordonator în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale;
k) analizeazã şi avizeazã situaţiile financiare şi contul de profit şi pierdere, pe care le supune spre aprobare MMSSF, şi aprobã raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de I.N.C.S.M.P.S. în anul precedent;
l) analizeazã realizarea criteriilor de performanţã şi raportarea trimestrialã privind activitatea realizatã de I.N.C.S.M.P.S. şi aprobã mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru bugetar;
m) alte atribuţii exercitate potrivit prevederilor legale.
ART. 12
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de MMSSF. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea I.N.C.S.M.P.S., cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
ART. 13
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regulã o datã pe lunã sau ori de câte ori interesele I.N.C.S.M.P.S. o cer, la convocarea preşedintelui, a vicepreşedintelui sau la solicitarea unei treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie.
(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în lipsa lui, de vicepreşedintele ales de cãtre membrii consiliului de administraţie.
ART. 14
(1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceastã condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramatã într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor.
ART. 15
La şedinţele consiliului de administraţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.S.M.P.S. sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
ART. 16
Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analizã consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale.
ART. 17
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi rãspund solidar pentru gestionarea patrimoniului I.N.C.S.M.P.S.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru I.N.C.S.M.P.S. nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anunţat în scris despre aceasta MMSSF.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectã prevederile art. 10 alin. (3) şi (4) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate I.N.C.S.M.P.S. ca urmare a acestui fapt.
ART. 18
În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã MMSSF un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 19
Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de I.N.C.S.M.P.S. Atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie.
Comitetul de direcţie
ART. 20
(1) Conducerea operativã a I.N.C.S.M.P.S. este asiguratã de un comitet de direcţie compus din directorul general şi conducãtorii principalelor compartimente din structura organizatoricã a institutului naţional.
(2) La şedinţele comitetului de direcţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.S.M.P.S. sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
ART. 21
(1) Comitetul de direcţie exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.
(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete, necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a I.N.C.S.M.P.S.;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare-inovare;
c) bugetul de venituri şi cheltuieli al I.N.C.S.M.P.S.;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calitãţii;
f) alte obligaţii.
ART. 22
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele I.N.C.S.M.P.S. o impun.
ART. 23
(1) La nivelul subunitãţilor din I.N.C.S.M.P.S. se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de Consiliul de administraţie al I.N.C.S.M.P.S. şi care este prezidat de directorul subunitãţii respective.
(2) Comitetul de conducere al subunitãţilor exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al I.N.C.S.M.P.S. şi aprobate de consiliul de administraţie.
Directorul general
ART. 24
(1) Activitatea curentã a I.N.C.S.M.P.S. este condusã de directorul general, numit pentru o perioadã de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungitã pentru o perioadã de cel mult 4 ani.
(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al conducãtorului MMSSF.
ART. 25
(1) Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele I.N.C.S.M.P.S. în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice din ţarã şi din strãinãtate;
b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunitãţilor şi departamentelor I.N.C.S.M.P.S., precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie;
c) numeşte directorii şi conducãtorii compartimentelor din structura organizatoricã a I.N.C.S.M.P.S., în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocã, dupã caz, cu avizul consiliului de administraţie;
d) angajeazã şi concediazã personalul I.N.C.S.M.P.S., conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncã;
e) asigurã negocierea contractului colectiv de muncã la nivelul I.N.C.S.M.P.S. şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie;
f) aprobã salariile rezultate din negocierea directã;
g) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
h) adoptã mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
i) analizeazã lunar stadiul valorificãrii rezultatelor cercetãrii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
j) are atribuţii şi rãspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate I.N.C.S.M.P.S. de la bugetul de stat;
k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea I.N.C.S.M.P.S.;
l) exercitã orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie;
m) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a I.N.C.S.M.P.S.;
n) exercitã orice alte atribuţii delegate de consiliul de administraţie;
(2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, directorul general emite decizii.
Consiliul ştiinţific
ART. 26
(1) Consiliul ştiinţific este format din 7 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul I.N.C.S.M.P.S., care desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare-inovare.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizãri deosebite în domeniu, salariaţi ai I.N.C.S.M.P.S., aleşi pe 4 ani prin vot secret de cãtre salariaţii cu studii superioare din I.N.C.S.M.P.S.
(3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific ai I.N.C.S.M.P.S.
(4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de cãtre membrii consiliului ştiinţific.
(5) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
ART. 27
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) elaboreazã strategia de cercetare-dezvoltare a I.N.C.S.M.P.S. şi planurile proprii de cercetare-dezvoltare;
b) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al I.N.C.S.M.P.S.;
c) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
d) analizeazã, avizeazã şi monitorizeazã realizarea lucrãrilor de cercetare ştiinţificã;
e) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
f) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţarã şi în strãinãtate;
g) aplicã hotãrârile consiliului de administraţie care implicã politica de cercetare-dezvoltare-inovare a I.N.C.S.M.P.S. şi a domeniului;
h) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea manifestãrilor ştiinţifice.

CAP. VI
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia.
Relaţii financiare

ART. 28
(1) I.N.C.S.M.P.S. întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, situaţiile financiare anuale, potrivit reglementãrilor în vigoare.
(2) Situaţiile financiare anuale se aprobã de cãtre MMSSF, în condiţiile legii.
ART. 29
(1) Veniturile şi cheltuielile I.N.C.S.M.P.S. se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţã stabiliţi de MMSSF şi se aprobã prin orin al conducãtorului MMSSF, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 30
I.N.C.S.M.P.S. determinã anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programatã.
ART. 31
(1) Salariile individuale ale personalului I.N.C.S.M.P.S. se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncã, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli stabilit, potrivit legii.
(2) Salariul de bazã al directorului general se stabileşte prin ordin al conducãtorului MMSSF, potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 32
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale I.N.C.S.M.P.S. nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite bancare peste plafonul stabilit se efectueazã cu aprobarea MMSSF, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 33
(1) I.N.C.S.M.P.S. hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sãu de activitate, finanţate din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin MMSSF, potrivit legii.
(2) MMSSF va cuprinde în bugetul sãu de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri, achiziţionãrii de aparaturã, echipamente şi instalaţii pentru I.N.C.S.M.P.S.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudecã potrivit legii.
ART. 34
(1) Operaţiunile de încasãri şi plãţi ale I.N.C.S.M.P.S. se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale şi prin unitãţi de trezorerie cu sediul în România.
(2) I.N.C.S.M.P.S. poate efectua operaţiuni de încasãri şi plãţi în lei şi în valutã, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casã şi a normativelor de disciplinã financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare.
(3) I.N.C.S.M.P.S. poate efectua operaţiuni de comerţ exterior aferente obiectului sãu de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plãţi cu strãinãtatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România.
ART. 35
I.N.C.S.M.P.S. îşi va organiza controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar, potrivit legii.

CAP. VII
Reglementarea litigiilor

ART. 36
Litigiile I.N.C.S.M.P.S. cu persoane fizice sau cu persoane juridice, nesoluţionate pe cale amiabilã, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecãtoreşti române de drept comun.

CAP. VIII
Dispoziţii finale

ART. 37
Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016