Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.739 din 21 octombrie 2004  privind infiintarea, organizarea si functionarea Comitetului interministerial stiintific consultativ pentru evaluarea toxicitatii si ecotoxicitatii substantelor chimice periculoase    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.739 din 21 octombrie 2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Comitetului interministerial stiintific consultativ pentru evaluarea toxicitatii si ecotoxicitatii substantelor chimice periculoase

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 996 din 28 octombrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 13 din Legea nr. 360/2003 privind regimul substanţelor şi preparatelor chimice periculoase,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Comitetul interministerial ştiinţific consultativ pentru evaluarea toxicitãţii şi ecotoxicitãţii substanţelor chimice periculoase, organism consultativ fãrã personalitate juridicã, denumit în continuare Comitet.
(2) Comitetul se organizeazã şi funcţioneazã pe lângã Ministerul Sãnãtãţii.
(3) Comitetul acţioneazã pe baza votului majoritãţii membrilor sãi.
ART. 2
Obiectul de activitate al Comitetului este de a evalua efectele pe care substanţele şi preparatele chimice periculoase le au asupra sãnãtãţii populaţiei şi mediului.
ART. 3
(1) În îndeplinirea activitãţii sale Comitetul are urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi principale:
a) sprijinã politica de protecţie a sãnãtãţii populaţiei şi mediului, în principal aspectele interdisciplinare relevante ale acesteia, în scopul realizãrii mãsurilor de management al riscului în domeniul substanţelor şi preparatelor chimice, fãrã a contraveni mandatului altor organisme naţionale şi comunitare;
b) sprijinã armonizarea legislaţiei naţionale în domeniu cu acquisul comunitar şi implementarea acesteia;
c) colaboreazã cu Comisia Europeanã şi cu Comitetul ştiinţific pentru riscurile asupra sãnãtãţii şi mediului din Uniunea Europeanã, precum şi cu alte organisme similare internaţionale;
d) organizeazã comisiile ştiinţifice pentru evaluarea toxicitãţii şi ecotoxicitãţii, pe domenii de specialitate, coordoneazã şi îndrumã activitatea acestora;
e) rãspunde solicitãrilor din partea organismelor guvernamentale referitoare la opinii ştiinţifice asupra domeniilor care depãşesc competenţa unui singur comitet ştiinţific;
f) coordoneazã activitatea de instruire, pregãtire şi perfecţionare a pregãtirii profesionale a personalului implicat în realizarea activitãţii de evaluare a riscului pe care îl prezintã substanţele şi preparatele chimice periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi pentru mediu;
g) sesizeazã organismele guvernamentale asupra acţiunilor ce trebuie întreprinse cu privire la problemele specifice sau urgente, care sunt considerate cã ar putea implica un risc actual sau potenţial pentru sãnãtatea populaţiei şi pentru mediu;
h) furnizeazã date şi informaţii privind riscul pe care îl prezintã substanţele şi preparatele chimice periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi pentru mediu, la cererea agenţilor economici sau a autoritãţilor publice cu atribuţii în domeniu;
i) acordã asistenţã tehnicã, la cererea organismelor şi organizaţiilor implicate în soluţionarea problemelor privind sãnãtatea populaţiei şi mediul, în relaţie cu substanţele chimice periculoase;
j) participã la realizarea procedurii de colectare a datelor şi informaţiilor privind estimarea riscului substanţelor şi preparatelor chimice periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi pentru mediu;
k) participã la stabilirea principiilor de evaluare a riscului pe care îl reprezintã substanţele chimice periculoase pentru sãnãtatea populaţiei şi pentru mediu;
l) participã la stabilirea concentraţiei maxime admise pentru substanţele chimice periculoase, în scopul prevenirii afectãrii sãnãtãţii populaţiei şi mediului;
m) solicitã şi primeşte, în termen limitã, orice tip de date şi informaţii de la organismele şi organizaţiile implicate în soluţionarea problemelor privind sãnãtatea populaţiei şi mediul.
(2) Comitetul îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege sau stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii, cu avizul ministerelor ce îl compun, în vederea realizãrii scopului pentru care a fost constituit.
ART. 4
(1) Comitetul se compune din 7 membri, respectiv câte un reprezentant desemnat al urmãtoarelor ministere:
a) Ministerul Sãnãtãţii;
b) Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor;
c) Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale;
d) Ministerul Economiei şi Comerţului, prin Agenţia Naţionalã pentru Substanţe şi Preparate Chimice Periculoase;
e) Ministerul Administraţiei şi Internelor;
f) Ministerul Apãrãrii Naţionale;
g) Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
(2) Comitetul are urmãtoarea structurã:
a) preşedintele, care este o persoanã desemnatã pentru o perioadã de 3 ani, prin ordin al ministrului sãnãtãţii, la nivel de secretar de stat;
b) 2 vicepreşedinţi desemnaţi pe o perioadã de un an, respectând principiul rotaţiei;
c) membri, la nivel de director general sau director, desemnaţi pentru o perioadã de 3 ani de ministerele prevãzute la alin. (1).
(3) În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri Comitetul va elabora un regulament propriu de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii, cu avizul ministerelor prevãzute la alin. (1).
ART. 5
(1) Preşedintele Comitetului şi/sau oricare dintre membrii acestuia pot invita, în funcţie de ordinea de zi a reuniunii, specialişti în domeniu din cadrul ministerelor reprezentate în Comitet sau reprezentanţi ai altor autoritãţi ori organizaţii cu atribuţii în domeniul substanţelor şi preparatelor chimice periculoase.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) pot participa la lucrãrile Comitetului, secţiunilor sau grupurilor de lucru cu rol consultativ.
ART. 6
(1) Membrii Comitetului îşi exercitã activitatea în cadrul acestuia pe o perioadã de 3 ani, dupã care mandatul poate fi reînnoit cel mult o singurã datã.
(2) Mandatul membrilor se poate încheia, la expirarea duratei acestuia, prin demisie sau deces ori dacã ministerul de resort a dispus înlocuirea şi a aprobat nominalizarea altei persoane pe durata mandatului restant.
ART. 7
(1) Comitetul organizeazã comisii ştiinţifice pe domenii, în componenţa cãrora trebuie sã fie cel puţin un expert, specialist la nivel înalt în toxicologie şi/sau ecotoxicologie, desemnat de fiecare minister.
(2) Comisiile ştiinţifice sunt conduse de un membru al Comitetului, care raporteazã activitatea acestora preşedintelui Comitetului.
(3) Comisiile ştiinţifice se întrunesc, la solicitarea Comitetului, trimestrial sau ori de câte ori este necesar, pentru examinarea şi dezbaterea unor probleme din domeniul substanţelor şi preparatelor chimice periculoase, şi prezintã avizele ştiinţifice la solicitarea Comitetului.
(4) Comisiile ştiinţifice au rol consultativ şi formuleazã, la solicitarea Comitetului, opinii ştiinţifice referitoare la:
a) examinarea toxicitãţii şi ecotoxicitãţii substanţelor şi preparatelor chimice periculoase a cãror utilizare poate determina apariţia unor efecte nefavorabile asupra sãnãtãţii populaţiei şi mediului, luând în considerare cunoştinţele ştiinţifice şi datele testelor referitoare la toxicitatea şi ecotoxicitatea acestora, la utilizarea şi cantitãţile utilizate, precum şi evaluarea nivelurilor de expunere;
b) validarea metodelor noi în toxicologie şi ecotoxicologie, cu privire la examinarea efectelor toxice ale substanţelor şi preparatelor chimice periculoase asupra sãnãtãţii populaţiei şi mediului;
c) validarea metodelor noi în toxicologie şi ecotoxicologie, cu privire la examinarea cãilor de transfer şi la procesele prin care substanţele şi preparatele chimice periculoase se concentreazã în mediu, astfel încât sã poatã afecta sãnãtatea populaţiei;
d) validarea metodelor noi în toxicologie şi ecotoxicologie, cu privire la examinarea efectelor toxice şi a daunelor cauzate de substanţele şi preparatele chimice periculoase în diferiţi factori de mediu;
e) validarea metodelor noi în toxicologie şi ecotoxicologie, cu privire la evaluarea validitãţii şi aplicabilitãţii metodelor noi de determinare a toxicitãţii şi ecotoxicitãţii substanţelor şi preparatelor chimice periculoase asupra sãnãtãţii populaţiei şi mediului.
(5) Organizarea şi funcţionarea comisiilor ştiinţifice prevãzute la alin. (1) se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comitetului, elaborat în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (3).
ART. 8
(1) Comitetul asistã organismele guvernamentale la identificarea în stadiu timpuriu sau actual a divergenţelor dintre propriile opinii ştiinţifice şi cele ale organismelor externe care îndeplinesc atribuţii similare, încercând evitarea, soluţionarea sau clarificarea acestora.
(2) Atunci când existã divergenţe de ordin ştiinţific cu un organism din cadrul Comunitãţii Europene, Comitetul coopereazã cu acesta în vederea soluţionãrii divergenţei sau prezintã Comisiei Europene un document comun în vederea clarificãrii problemelor de contencios ştiinţific, identificând incertitudinile relevante ale datelor. Documentul va fi disponibil public.
ART. 9
(1) Pe lângã Comitet funcţioneazã un secretariat, responsabil de furnizarea suportului ştiinţific şi administrativ necesar funcţionãrii Comitetului, respectând regulile de procedurã.
(2) Secretariatul asigurã coordonarea tehnicã şi ştiinţificã a activitãţilor desfãşurate în cadrul Comitetului şi, atunci când este necesar, coordonarea activitãţilor cu organisme similare din cadrul comunitãţii internaţionale.
(3) Ministerul Sãnãtãţii asigurã serviciile de secretariat ale Comitetului şi ale comisiilor ştiinţifice.
ART. 10
Comitetul şi comisiile ştiinţifice îşi desfãşoarã activitatea cu respectarea principiilor independenţei, transparenţei şi confidenţialitãţii.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
-------------
p. Ministrul sãnãtãţii,
Aurel Nechita,
secretar de stat

Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Speranţa Maria Ianculescu

Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Petre Daea

Ministru de stat, ministrul economiei şi comerţului,
Dan Ioan Popescu

p. Ministrul de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Bucureşti, 21 octombrie 2004.
Nr. 1.739.

---------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016