Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.721 din 30 decembrie 2008  privind organizarea si functionarea Ministerului Tineretului si Sportului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.721 din 30 decembrie 2008 privind organizarea si functionarea Ministerului Tineretului si Sportului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 26 din 13 ianuarie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Ministerul Tineretului şi Sportului este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care elaboreazã şi asigurã aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniile tineretului şi sportului.
(2) Ministerul Tineretului şi Sportului are sediul principal în municipiul Bucureşti, str. Vasile Conta nr. 16, sectorul 2, precum şi alte spaţii necesare desfãşurãrii activitãţii, situate în str. Eremia Grigorescu nr. 26, sectorul 1, respectiv în str. Dem. I. Dobrescu nr. 4-6, sectorul 1.

CAP. II
Principalele atribuţii ale Ministerului Tineretului şi Sportului

ART. 2
(1) În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale generale, Ministerul Tineretului şi Sportului exercitã urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniile tineretului şi sportului; fundamenteazã şi propune Guvernului politici în domeniile tineretului şi sportului;
b) iniţiazã, elaboreazã ori, dupã caz, avizeazã proiecte de acte normative, în vederea realizãrii obiectivelor strategice şi a politicilor în domeniile tineretului şi sportului;
c) asigurã administrarea bunurilor proprietate publicã şi/sau privatã a statului încredinţate, potrivit prevederilor legale;
d) asigurã, în numele statului român, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniile tineretului şi sportului;
e) asigurã urmãrirea aplicãrii şi controlul respectãrii legilor şi a celorlalte acte normative din domeniile tineretului şi sportului;
f) colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi persoane juridice de drept public sau privat, române ori strãine.
(2) Ministerul Tineretului şi Sportului îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative privind politicile în domeniile tineretului şi sportului.
ART. 3
(1) În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale în domeniul activitãţii de tineret, Ministerul Tineretului şi Sportului are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) aplicã politica guvernamentalã pentru tineret, fundamenteazã şi elaboreazã studii şi cercetãri, analize şi prognoze privind problemele tineretului în mod direct, prin instituţiile aflate în subordinea sa sau în colaborare cu persoane juridice ori fizice autorizate;
b) colaboreazã şi sprijinã structurile de şi pentru tineret, legal constituite, în vederea atingerii obiectivelor cuprinse în programele sale;
c) elaboreazã programe în scopul finanţãrii acţiunilor proprii;
d) autorizeazã şi avizeazã desfãşurarea activitãţilor din bazele proprii;
e) stabileşte contacte la nivel internaţional cu instituţii şi organisme similare;
f) sprijinã formarea, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã în domeniul tineretului în mod direct, prin instituţiile aflate în subordinea sa sau în colaborare cu instituţii şi organisme de specialitate din ţarã şi din strãinãtate;
g) organizeazã activitãţi de profil cu caracter naţional şi internaţional, asigurându-se în acest fel participarea directã şi pe bazã de reciprocitate la manifestãri similare peste hotare;
h) înfiinţeazã centre de tineret noi ori prin amenajarea spaţiilor şi imobilelor neutilizate din domeniul public al statului sau aflate în administrarea instituţiilor din subordinea sa;
i) colaboreazã direct cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei sau prin structurile specializate din subordine, în domenii de interes comun;
j) avizeazã proiectele de acte normative iniţiate de alte instituţii în domeniul tineretului;
k) fundamenteazã şi elaboreazã studii şi cercetãri, analize şi prognoze privind problematica studenţeascã;
l) elaboreazã şi implementeazã planul de reabilitare şi de extindere centrelor de agrement;
m) asigurã organizarea şi administrarea centrelor de agrement;
n) elaboreazã regulamentul privind funcţionarea şi administrarea centrelor de agrement, metodologia privind repartizarea locurilor în taberele studenţeşti şi eliberarea biletelor de tabãrã, precum şi criteriile de eligibilitate ale participanţilor;
o) elaboreazã şi implementeazã planul de extindere şi dezvoltare a reţelei caselor de culturã ale studenţilor;
p) coordoneazã şi monitorizeazã buna desfãşurare a activitãţilor specifice caselor de culturã ale studenţilor şi Complexului Cultural Sportiv Studenţesc "Tei" din Bucureşti;
r) elaboreazã şi deruleazã proiecte şi programe naţionale şi internaţionale în interesul studenţilor;
s) acordã asistenţã de specialitate studenţilor şi structurilor asociative studenţeşti în vederea elaborãrii unor proiecte şi programe care au urmãtoarele obiective:
- impulsionarea participãrii studenţilor, sub diversele ei forme, şi anume: civicã, culturalã, economicã şi educaţionalã, politicã, inclusiv prin implicarea acestora în actul decizional;
- stimularea creativitãţii studenţilor;
- promovarea mobilitãţii studenţilor în spaţiul european;
- atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizare şi excludere socialã;
t) sprijinã formarea, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a studenţilor şi tinerilor;
u) editeazã, produce şi difuzeazã materiale de specialitate, cuprinzând informaţii utile tinerilor, precum şi instituţiilor şi structurilor asociative studenţeşti implicate în activitatea de tineret;
v) organizeazã tabere sociale şi tematice pentru tineri;
w) acrediteazã, în vederea colaborãrii, persoane juridice şi fizice, pentru organizarea de tabere pentru copii, studenţi şi tineri.
ART. 4
(1) În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale în domeniul absorbţiei fondurilor europene, Ministerul Tineretului şi Sportului are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) înfiinţeazã centre noi pentru tineret cu responsabilitãţi directe în atragerea fondurilor comunitare pe domeniul tineret;
b) gestioneazã fonduri publice şi fonduri atrase de la organisme finanţatoare interne sau internaţionale, pe care le alocã susţinerii iniţiativelor tinerilor şi ale structurilor neguvernamentale de şi pentru tineret, prin selecţie competitivã de proiecte desfãşuratã conform legislaţiei specifice;
c) în calitate de gestionar, beneficiar sau partener acceseazã fonduri structurale destinate susţinerii politicilor de coeziune în domeniul tineretului, cu respectarea metodologiei specifice;
d) aprobã programul de lucru anual al Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, pânã la termenul impus de Comisia Europeanã;
e) stabileşte politicile şi prioritãţile naţionale în domeniul tineretului, pe acţiuni, mãsuri de monitorizare şi evaluare a impactului proiectelor, care vor fi utilizate în comun de Agenţia Naţionalã pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, cu scopul de a estima modul în care programul "Youth in Action" îşi atinge obiectivele la nivel naţional, în general, şi, în particular, modul în care contribuie la modernizarea sistemelor şi practicilor în domeniul sprijinirii tineretului;
f) evalueazã sistemul şi procedurile de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, în conformitate cu Ghidul pentru autoritãţile naţionale referitor la Declaraţia de asigurare ex-ante, stabilit de Comisia Europeanã, în vederea emiterii şi trimiterii unei declaraţii de asigurare ex-ante la termenul impus de aceasta, însoţitã de documentele-suport prevãzute de ghidul sus-menţionat;
g) întocmeşte şi aplicã metodologia care va sta la baza efectuãrii controlului secundar, pentru granturile comunitare aferente diferitelor tipuri de proiecte;
h) supervizeazã mecanismul de control naţional primar şi secundar şi centralizeazã rezultatele din rapoarte, în scopul emiterii declaraţiei anuale de asigurare;
i) controleazã şi coordoneazã activitatea Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale cu privire la managementul corect al fondurilor comunitare pentru realizarea proiectelor din cadrul programului, asigurând gestionarea corespunzãtoare a acestora;
j) colaboreazã şi consultã Comisia Europeanã în vederea monitorizãrii şi supervizãrii Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale;
k) stabileşte un mecanism propriu de raportare şi urmãrire a neregulilor şi/sau fraudelor, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
l) emite, la fiecare sfârşit de an, o declaraţie de asigurare ex-post comunã, care sã certifice: corectitudinea şi transparenţa sistemelor financiare şi ale procedurilor Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale referitoare la managementul acţiunilor descentralizate, probitatea conturilor, o asigurare rezonabilã asupra faptului cã resursele financiare alocate proiectelor finanţate de Agenţia Naţionalã pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale au fost folosite pentru scopurile declarate în respectivele proiecte şi în conformitate cu principiile unui management financiar corect, conform Regulamentului financiar comunitar, şi, de asemenea, cã procedurile de control primar şi secundar puse în practicã pot sã garanteze în mod corespunzãtor legalitatea şi regularitatea tranzacţiilor subsecvente; aceastã declaraţie va fi întocmitã în conformitate cu formatul impus de Comisia Europeanã şi va ţine cont de rezultatele controalelor desfãşurate pe parcursul anului;
m) poate revoca, prin ordin al ministrului, actul de desemnare a Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, din proprie iniţiativã sau în urma unei solicitãri din partea Comisiei Europene, în eventualitatea unor nereguli, neglijenţe sau fraude care pot fi atribuite Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale; în cazul unor deficienţe serioase repetate sau al unui management neperformant al Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, Comisia Europeanã poate solicita Ministerului Tineretului şi Sportului revocarea actului de desemnare a Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, cu o notificare în termen de 3 luni. Ministerul Tineretului şi Sportului poate revoca, prin ordin al ministrului, actul de desemnare a Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale, pentru alte motive întemeiate. În acest caz, Ministerul Tineretului şi Sportului va notifica Comisiei Europene, precizând motivele, cu cel puţin 6 luni înainte de data prevãzutã, în vederea încheierii mandatului Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formãrii Profesionale.
(2) Finanţarea acţiunilor de tineret se poate face din venituri realizate prin derularea de programe şi acţiuni, din donaţii şi sponsorizãri, precum şi din fondurile alocate de la bugetul de stat în acest scop.
ART. 5
În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale în domeniul activitãţii sportive, Ministerul Tineretului şi Sportului are urmãtoarele atribuţii specifice:
a) elaboreazã şi susţine strategia generalã a organizãrii şi dezvoltãrii activitãţii sportive şi reprezintã interesele statului în raport cu federaţiile sportive naţionale;
b) elaboreazã normele generale de folosire a mijloacelor materiale aflate în administrarea sa şi a mijloacelor financiare pentru activitatea sportivã, care provin din alocaţii de la bugetul de stat;
c) colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţiile de cercetare şi cu unitãţile de învãţãmânt şi sanitare de specialitate pentru organizarea şi dezvoltarea educaţiei fizice şi sportului;
d) conlucreazã cu Comitetul Olimpic Român în finanţarea şi derularea programelor privind pregãtirea şi participarea sportivilor români la jocurile olimpice, precum şi pentru promovarea valenţelor educative ale olimpismului;
e) supravegheazã menţinerea destinaţiei bazelor sportive din domeniul public sau privat al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi a celor care au aparţinut domeniului public şi au intrat în circuitul privat dupã anul 1989;
f) supravegheazã menţinerea destinaţiei bazelor şi/sau instalaţiilor sportive care au aparţinut domeniului public sau privat al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale şi care, ulterior, au fost dobândite ca active patrimoniale destinate activitãţii sportive sau vândute cãtre societãţile comerciale;
g) propune structura anualã a subvenţiilor de la bugetul de stat;
h) repartizeazã bugetul afectat activitãţii sportive pentru:
- activitatea proprie şi cea a unitãţilor din subordinea sa;
- federaţiile sportive naţionale, în baza contractelor de finanţare a obiectivelor şi programelor sportive ale acestora;
- premierea performanţelor deosebite obţinute la competiţiile sportive internaţionale oficiale;
i) autorizeazã afilierea federaţiilor sportive naţionale la federaţiile sportive internaţionale de profil şi la alte foruri continentale sau mondiale, precum şi afilierea tuturor organizaţiilor cu profil sportiv la forurile internaţionale de specialitate;
j) supravegheazã şi controleazã respectarea de cãtre structurile sportive a dispoziţiilor legale în vigoare şi a prevederilor cuprinse în statutele şi în actele de constituire a acestora;
k) organizeazã sau sprijinã, potrivit legii, formarea, pregãtirea profesionalã şi perfecţionarea specialiştilor din domeniul sportului, conlucrând în acest scop cu instituţiile şi organismele de specialitate din ţarã şi din strãinãtate;
l) elaboreazã şi duce la îndeplinire, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale, planurile de construire şi de modernizare a bazelor şi instalaţiilor sportive, în vederea dezvoltãrii sportului de performanţã de interes naţional şi internaţional; avizeazã normativele tehnice în materie de baze şi instalaţii sportive;
m) recunoaşte sau revocã, potrivit legii, existenţa unei structuri sportive prin înscrierea, respectiv radierea acesteia din Registrul sportiv;
n) avizeazã constituirea structurilor sportive, inclusiv înscrierea ca persoane juridice a cluburilor sportive profesioniste organizate ca societãţi comerciale sportive pe acţiuni, respectiv retrage avizul de funcţionare a acestora;
o) elaboreazã criteriile de acordare şi atribuie distincţiile şi titlurile sportive, altele decât cele stabilite prin lege;
p) sprijinã organizarea şi promovarea cercetãrii ştiinţifice şi asistenţei medicale în domeniul sportiv;
r) autorizeazã desfãşurarea pe teritoriul României a campionatelor mondiale, europene şi regionale şi participarea reprezentativelor naţionale la campionatele mondiale şi europene organizate în strãinãtate, precum şi la campionatele regionale;
s) promoveazã mãsurile de prevenire, control şi reprimare a folosirii substanţelor interzise şi a metodelor neregulamentare destinate sã mãreascã în mod artificial capacitatea fizicã a sportivilor sau sã modifice rezultatele competiţiilor;
t) adoptã mãsuri pentru prevenirea şi combaterea violenţei la manifestãrile sportive;
u) reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme sportive internaţionale; negociazã şi încheie acorduri, înţelegeri, protocoale şi alte documente de colaborare în domeniul sportului cu organisme de specialitate din alte ţãri, pe baza prevederilor legale în vigoare;
v) colaboreazã cu celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale pentru susţinerea sportului pentru toţi şi de performanţã, asigurarea unei eficienţe sporite pe linia supravegherii şi controlului, exercitãrii autoritãţii disciplinare, formãrii şi perfecţionãrii specialiştilor din domeniul sportului, pentru corelarea finanţãrii activitãţii sportive, prevenirea violenţei în sport şi combaterea dopajului.

CAP. III
Structura organizatoricã şi conducerea Ministerului Tineretului şi Sportului

ART. 6
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Tineretului şi Sportului, formatã din direcţii generale şi direcţii, este prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului tineretului şi sportului se pot organiza servicii, birouri, compartimente sau colective temporare şi se poate stabili numãrul total al posturilor, numãrul posturilor de conducere şi numãrul posturilor de execuţie, în condiţiile legii, cu respectarea numãrului de posturi aprobat.
(2) Personalul Ministerului Tineretului şi Sportului este compus din demnitari şi asimilaţi ai acestora, funcţionari publici, cu funcţii publice generale sau specifice, şi din personal contractual.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Tineretului şi Sportului este de 381, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Tineretului şi Sportului se stabilesc prin fişa postului, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(5) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Ministerului Tineretului şi Sportului se aprobã prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(6) Încadrarea şi salarizarea personalului se fac potrivit prevederilor aplicabile personalului din administraţia publicã centralã.
ART. 7
(1) Conducerea Ministerului Tineretului şi Sportului este exercitatã de ministru, ajutat de 2 secretari de stat şi un subsecretar de stat numiţi prin decizie a primului-ministru; funcţia de ministru, funcţia de secretar de stat şi funcţia de subsecretar de stat sunt funcţii de demnitate publicã, potrivit legii.
(2) Ministrul tineretului şi sportului reprezintã Ministerul Tineretului şi Sportului în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu organisme şi organizaţii, precum şi cu celelalte persoane juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate.
(3) Ministrul tineretului şi sportului este ordonator principal de credite.
(4) Secretarii de stat şi subsecretarul de stat se subordoneazã ministrului tineretului şi sportului şi îndeplinesc atribuţiile stabilite prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul tineretului şi sportului emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 8
(1) Ministerul Tineretului şi Sportului are un secretar general şi un secretar general adjunct, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii.
(2) Secretarul general şi secretarul general adjunct sunt subordonaţi ministrului tineretului şi sportului şi îndeplinesc atribuţiile prevãzute de lege, de regulamentul de organizare şi funcţionare şi atribuţii stabilite prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
ART. 9
(1) Pe lângã ministrul tineretului şi sportului funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul ministerului. Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobã prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(2) Colegiul ministerului se întruneşte, la cererea ministrului tineretului şi sportului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului.
(3) Preşedintele Colegiului ministerului este ministrul tineretului şi sportului. În lipsa acestuia, atribuţiile preşedintelui se exercitã de unul dintre secretarii de stat sau de subsecretarul de stat, desemnat de ministrul tineretului şi sportului.
ART. 10
(1) Ministrul tineretului şi sportului poate delega unele dintre atribuţiile sale secretarilor de stat, subsecretarului de stat sau altei persoane desemnate de acesta.
(2) Pentru atribuţiile din activitatea curentã ce nu impun luarea unei decizii la nivelul conducerii Ministerului Tineretului şi Sportului, delegarea unor atribuţii din competenţa ministrului tineretului şi sportului poate fi dispusã prin ordin al acestuia.
ART. 11
Prin ordin al ministrului tineretului şi sportului se numesc, în condiţiile legii, directorii generali, directorii executivi şi directorii din unitãţile din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului.
ART. 12
La nivelul Ministerului Tineretului şi Sportului pot funcţiona consilii consultative pe probleme de tineret şi sport. Înfiinţarea, desfiinţarea, competenţele şi componenţa acestor consilii se stabilesc prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
ART. 13
(1) Ministerul Tineretului şi Sportului şi toate unitãţile aflate în subordinea acestuia pot închiria spaţii pentru necesitãţi proprii şi pot închiria, la rândul lor, spaţii unor operatori economici sau pot da în folosinţa gratuitã a altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului, în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii.
(2) Veniturile rezultate din închirierea bunurilor prevãzute la alin. (1) se vor reţine integral la bugetul Ministerului Tineretului şi Sportului, respectiv bugetele instituţiilor subordonate şi vor constitui venituri proprii; aceste venituri vor fi utilizate pentru modernizarea imobilelor respective.

CAP. IV
Unitãţile subordonate Ministerului Tineretului şi Sportului

ART. 14
(1) Unitãţile din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului şi sursele de finanţare ale acestora sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã, statele de funcţii, numãrul de posturi şi normele de organizare şi funcţionare ale unitãţilor din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului se aprobã prin ordin al ministrului tineretului şi sportului.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din unitãţile subordonate Ministerului Tineretului şi Sportului, precum şi statele de funcţii corespunzãtoare se aprobã prin ordin al ministrului tineretului şi sportului, la propunerea conducãtorilor acestor unitãţi.
ART. 15
(1) Direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi direcţiile pentru sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului Tineretului şi Sportului, cu personalitate juridicã, înfiinţate în condiţiile legii.
(2) Direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi direcţiile pentru sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti sunt finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.
ART. 16
(1) Direcţiile pentru sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti au urmãtoarele atribuţii principale:
a) ţin evidenţa structurilor sportive fãrã personalitate juridicã din judeţ, prin înscrierea acestora în Registrul sportiv;
b) finanţeazã, pe bazã de contract, programele sportive ale asociaţiilor judeţene şi ale municipiului Bucureşti pe ramuri de sport şi ale cluburilor sportive aflate în raza administrativteritorialã respectivã, în limita sumei prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli cu aceastã destinaţie;
c) colaboreazã cu consiliile locale în scopul utilizãrii eficiente a alocaţiilor acordate de la bugetele locale pentru activitatea sportivã de performanţã în teritoriu;
d) elaboreazã şi duc la îndeplinire, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale, planurile de construire şi de îmbunãtãţire a bazelor şi instalaţiilor sportive, în vederea dezvoltãrii sportului în general şi a sportului de performanţã în teritoriu; finanţeazã unele programe speciale pentru sportivi, secţii sau echipe din raza lor administrativ-teritorialã;
e) colaboreazã cu inspectoratele şcolare, unitãţile de învãţãmânt şi cu instituţiile de învãţãmânt superior, pentru organizarea şi dezvoltarea sportului şcolar şi universitar, precum şi pentru formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a instructorilor sportivi;
f) iniţiazã mãsurile necesare pentru prevenirea violenţei la manifestãrile sportive organizate în raza lor administrativteritorialã, precum şi a dopajului în sport;
g) sprijinã cu mijloace materiale şi financiare practicarea sportului pentru toţi;
h) îndrumã şi controleazã din punct de vedere tehnico-metodic şi de specialitate structurile sportive din judeţ;
i) supravegheazã menţinerea destinaţiei bazelor sportive din domeniul public sau privat al statului ori al unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi a celor care au aparţinut domeniului public şi au intrat în circuitul privat.
(2) Direcţiile pentru sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin acte normative specifice activitãţii sportive şi prin regulamentele aprobate de ministrul tineretului şi sportului.
ART. 17
(1) Direcţiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucureşti, au urmãtoarele atribuţii principale:
a) aplicã politica guvernamentalã pentru tineret, fundamenteazã şi elaboreazã studii şi cercetãri, analize şi prognoze privind problemele tineretului direct, prin instituţiile aflate în subordinea sa sau în colaborare cu persoane juridice ori fizice autorizate;
b) aplicã politica guvernamentalã în domeniul educaţiei nonformale pentru copii şi tineri;
c) contribuie, prin stimularea performanţei şi capacitãţii tinerilor, la realizarea programului de reformã al Guvernului de integrare în Uniunea Europeanã;
d) colaboreazã cu structurile de şi pentru tineret legal constituite;
e) elaboreazã programe în scopul finanţãrii acţiunilor proprii;
f) sprijinã acţiunile structurilor asociative de tineret, acţiuni care corespund obiectivelor cuprinse în programele sale;
g) autorizeazã şi avizeazã desfãşurarea activitãţilor din bazele proprii;
h) stabilesc contacte la nivel internaţional cu instituţii şi organisme similare;
i) sprijinã structurile asociative de tineret în realizarea de programe interne şi internaţionale;
j) sprijinã formarea, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã în domeniul tineretului direct, prin cele 151 de centre de agrement pentru tineret sau în colaborare cu instituţii şi organisme de specialitate din ţarã şi din strãinãtate;
k) organizeazã activitãţi de profil cu caracter naţional şi internaţional, asigurându-se în acest fel participarea directã şi pe bazã de reciprocitate la manifestãri similare peste hotare;
l) înfiinţeazã centre de tineret noi ori prin amenajarea spaţiilor şi imobilelor neutilizate din domeniul public al statului sau aflate în administrarea instituţiilor din subordinea sa;
m) colaboreazã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, direct sau prin structurile specializate din subordine, în domenii de interes comun;
n) avizeazã proiectele de acte normative iniţiate de alte instituţii în domeniul tineretului;
(2) Direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin acte normative specifice activitãţii de tineret şi prin regulamentele aprobate de ministrul tineretului şi sportului.
ART. 18
În subordinea direcţiilor pentru sport judetene, respectiv a municipiului Bucureşti funcţioneazã unitãţi de administrare a bazelor sportive, fãrã personalitate juridicã, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, care au ca obiect de activitate administrarea şi întreţinerea bazelor sportive, precum şi prestarea de servicii pentru activitatea sportivã şi de tineret.
ART. 19
(1) Cluburile sportive din subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului sunt instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, care au ca obiect de activitate:
a) realizarea performanţei, selecţia, pregãtirea şi participarea la competiţii interne şi internaţionale;
b) promovarea spiritului de fairplay, combaterea şi prevenirea violenţei şi dopajului în activitatea sportivã;
c) promovarea uneia sau mai multor discipline sportive;
d) administrarea bazei materiale sportive proprii;
e) organizarea de competiţii sportive în conformitate cu statutele şi regulamentele federaţiilor sportive naţionale.
(2) Cluburile sportive pot desfãşura şi alte activitãţi în vederea realizãrii scopului şi obiectului de activitate, în condiţiile legii.
ART. 20
Complexurile sportive naţionale sunt instituţii publice în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat. Obiectul de activitate al acestora constã în administrarea bazelor sportive de interes naţional şi internaţional, destinate cu prioritate pregãtirii loturilor naţionale şi olimpice, precum şi organizãrii competiţiilor de nivel naţional şi internaţional.
ART. 21
(1) Centrul Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor este instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Basarabia nr. 37-39, sectorul 2, finanţatã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) Obiectul de activitate al instituţiei prevãzute la alin. (1) îl constituie formarea, promovarea şi perfecţionarea antrenorilor şi a altor specialişti din domeniul sportului, în conformitate cu Statutul antrenorului şi cu celelalte dispoziţii legale în vigoare.
ART. 22
Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, se organizeazã şi funcţioneazã potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 23
(1) Muzeul Sportului este instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 12, sectorul 3, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) Obiectul de activitate al Muzeului Sportului constã în achiziţionarea, conservarea, cercetarea şi expunerea colecţiilor de bunuri din domeniul educaţiei fizice şi sportului.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 24
(1) Ministerul Tineretului şi Sportului are în dotare un parc auto, potrivit dispoziţiilor legale.
(2) Persoanele care prin lege au dreptul de a utiliza mijloacele de transport din dotarea Ministerului Tineretului şi Sportului, precum şi persoanele care desfãşoarã activitãţi specifice pot folosi mijloacele de transport din parcul propriu al Ministerului Tineretului şi Sportului, în baza permisului de conducere pe care îl posedã, cu aprobarea prealabilã a ministrului tineretului şi sportului.
ART. 25
(1) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) Încadrarea în numãrul de posturi aprobat şi în noua structurã organizatoricã se aprobã prin ordin al ministrului tineretului şi sportului în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 26
(1) Agenţia Naţionalã pentru Sprijinirea Iniţiativelor Tinerilor şi Agenţia pentru Sprijinirea Studenţilor, instituţii publice cu personalitate juridicã în subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Tineret, se desfiinţeazã.
(2) Ministerul Tineretului şi Sportului va prelua toate drepturile şi obligaţiile instituţiilor prevãzute la alin. (1), inclusiv personalul şi bunurile mobile şi imobile aflate în administrarea sau, dupã caz, în proprietatea acestora, pe bazã de protocol de predare-primire, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 27
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 759/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Sport, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 497 din 9 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Hotãrârea Guvernului nr. 384/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Tineret, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 395 din 10 mai 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Hotãrârea Guvernului nr. 763/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Sprijinirea Studenţilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 459 din 21 mai 2004, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 198/2002 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Sprijinirea Iniţiativelor Tinerilor - ANSIT, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 182 din 18 martie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul tineretului şi sportului,
Monica Maria Iacob-Ridzi

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 30 decembrie 2008.
Nr. 1.721.

ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
A MINISTERULUI TINERETULUI ŞI SPORTULUI

Nr. maxim de posturi = 381, exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului





┌────────────┐ ┌────────┐ ┌────────────────┐
│ COLEGIUL │<─────────┬──┤MINISTRU├──────────>│Cabinet Ministru│
│MINISTERULUI│ │ └───┬────┘ └────────────────┘
└────────────┘ │ │ ┌────────────────────────┐
┌────────────┐ │ ├───────────────>│Direcţia Relaţii Publice│
│ Direcţia │<─────────┼──────┤ │ şi Comunicare │
│Juridicã şi │ │ │ └────────────────────────┘
│ Contencios │ │ │ ┌────────────────────────┐
└────────────┘ │ ├───────────────>│ Direcţia Audit Public │
│ │ └────────────────────────┘
│ │ ┌────────────────────────┐
│ ├───────────────>│ Corp Control*) │
│ │ └────────────────────────┘
┌─────┬───────────────────┼┬─────┼─────────────────────────┬───────────────┐
│ v ││ v v │
│┌───────────┐ ┌───────┐ ││ ┌────────┐ ┌───────┐ ┌────────────────┐ │
││SECRETAR DE├─>│Cabinet│ ││ │SECRETAR│ │Cabinet│<─┤SECRETAR DE STAT│ │
││ STAT │ └───────┘ ││ │GENERAL │ └───────┘ └────────────────┘ │
│└────┬──────┘ ││ └────────┘ │
│ v ││ ┌────┐ │
│┌───────────┐ ││ ┌──┐ ┌─>│13.1│ │
││Subsecretar│ ││ │ ├─┘ └────┘ │
││ de Stat │ │├──>│13├─┐ ┌────┐ │
│└───────────┘ ││ └──┘ └─>│13.2│ │
│ ┌─┐ ┌─┐ ││ ┌──┐ └────┘ │
├─>│1│ │7│<───┤├──>│14│ ┌──┐ │
│ └─┘ └─┘ ││ └──┘ │ │<─┤
│ ┌─┐ ┌─┐ ││ ┌──┐ │16│ │
├─>│2│ │8│<───┤└──>│15│ │ │<─┤
│ └─┘ │ ├─┐ │ └──┘ └──┘ │
│ ┌─┐ └─┘ │ │ ┌──┐ │
├─>│3│ ┌─┐ │ │ │17│<─┤
│ └─┘ │9│<┤ │ └──┘ │
│ ┌─┐ └─┘ │ │ │
├─>│4│ ┌──┐ │ │ ┌──┐ │
│ └─┘ │10│<┘ │ │18│<─┤
│ ┌─┐ └──┘ │ └──┘ │
├─>│5│ ┌──┐ │ ┌──┐ │
│ └─┘ │11│<───┤ │19│<─┘
│ ┌─┐ └──┘ │ └──┘
└─>│6│ ┌──┐ │
└─┘ │12│<───┘
└──┘

Legendã:
───────
1 - Direcţia politici publice şi strategie
2 - Direcţia Programe Recreative pentru Tineret
3 - Direcţia Generalã Programe, Proiecte şi Centre
Teritoriale pentru Tineret
4 - Direcţia Politici pentru Tineret
5 - Direcţia Generalã Programe pentru Studenţi
6 - Direcţia Armonizarea Legislaţiei
7 - Direcţia Programe Sport
8 - Direcţia Generalã Programe şi Proiecte pentru
Structuri Sportive
9 - Direcţia Programe Structuri Sportive
10 - Direcţia Statisticã şi Registrul Bazelor Sportive
11 - Direcţia Strategie şi Registru Sportiv
12 - Direcţia Generalã Relaţii Internaţionale
13 - Direcţia Generalã Economicã şi Resurse Umane
13.1 - Direcţia Buget şi Contabilitate
13.2 - Direcţia Resurse Umane
14 - Direcţia Administrativã şi Secretariat
15 - Direcţia Logisticã
16 - Direcţia Programe Comunitare Europene
17 - Direcţia Gestionarea Fondurilor Comunitare
18 - Direcţia Relaţia cu Parlamentul
19 - Direcţia Investiţii, Aciziţii Publice şi Servicii Interne
______
*) se organizeazã la nivel de direcţie generalã





ANEXA 2

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului


┌──────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────┐
│ Denumirea unitãţii │ Sursa de finanţare │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│I. Direcţiile pentru tineret │Cu finanţare din venituri proprii şi │
│ judeţene, respectiv a munici- │subvenţii de la bugetul de stat │
│ piului Bucureşti │ │
│II. Casele de culturã ale studenţilor│ │
│ şi Complexul Cultural Sportiv │ │
│ Studenţesc "Tei" - Bucureşti │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│III. Direcţiile pentru sport judeţene,│Cu finanţare din venituri proprii şi │
│ respectiv a municipiului │subvenţii de la bugetul de stat - 695 │
│ Bucureşti │posturi │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│IV. Cluburi sportive │Cu finanţare din venituri proprii şi │
│ │subvenţii de la bugetul de stat │
│ 1. Clubul Sportiv "Unirea" Alba Iulia│ │
│ 2. Clubul Sportiv Municipal Arad │ │
│ 3. Clubul Sportiv Municipal Piteşti │ │
│ 4. Clubul Sportiv "Muscel" Câmpulung │ │
│ 5. Sport Club Municipal Bacãu │ │
│ 6. Clubul Sportiv Municipal Oneşti │ │
│ 7. Clubul Sportiv "Crişul" Oradea │ │
│ 8. Clubul Sportiv Municipal Bistriţa │ │
│ 9. Clubul Sportiv Botoşani │ │
│10. Clubul Sportiv Municipal Braşov │ │
│11. Clubul Sportiv Municipal Brãila │ │
│12. Clubul Sportiv Municipal Buzãu │ │
│13. Clubul Sportiv Municipal Reşiţa │ │
│14. Clubul Sportiv Municipal Cãlãraşi │ │
│15. Clubul Sportiv Municipal │ │
│ Cluj-Napoca │ │
│16. Clubul Sportiv "Farul" Constanţa │ │
│17. Clubul Sportiv Municipal Sfântu │ │
│ Gheorghe │ │
│18. Clubul Sportiv Târgovişte │ │
│19. Clubul Sportiv Municipal Craiova │ │
│20. Clubul Sportiv Municipal │ │
│ "Dunãrea" Galaţi │ │
│21. Clubul Sportiv Municipal Giurgiu │ │
│22. Clubul Sportiv "Pandurii" │ │
│ Târgu Jiu │ │
│23. Sport Club Miercurea-Ciuc │ │
│24. Clubul Sportiv Municipal Iaşi │ │
│25. Clubul Sportiv Municipal Baia Mare│ │
│26. Clubul Sportiv "Mureşul" │ │
│ Târgu Mureş │ │
│27. Clubul Sportiv "Ceahlãul" │ │
│ Piatra-Neamţ │ │
│28. Clubul Atletic Roman │ │
│29. Clubul Sportiv "Petrolul" Ploieşti│ │
│30. Clubul Sportiv Orãşenesc Sinaia │ │
│31. Clubul Sportiv Satu Mare │ │
│32. Clubul Sportiv Municipal │ │
│ "Armãtura" Zalãu │ │
│33. Clubul Sportiv Municipal Sibiu │ │
│34. Clubul Sportiv Municipal Suceava │ │
│35. Clubul Sporturilor Tehnico- │ │
│ Aplicative Suceava │ │
│36. Clubul Sportiv "Teleorman" │ │
│ Alexandria │ │
│37. Clubul Sportiv Municipal Timişoara│ │
│38. Clubul Sportiv Municipal "Danubiu"│ │
│ Tulcea │ │
│39. Clubul Sportiv "Viitorul" Vaslui │ │
│40. Clubul Sportiv "Chimia" │ │
│ Râmnicu Vâlcea │ │
│41. Clubul Sportiv "Unirea" Focşani │ │
│42. Clubul Sportiv "Olimpia" Bucureşti│ │
│43. Clubul Sportiv Şcolar "Triumf" │ │
│ Bucureşti │ │
│44. Clubul Central de Şah Bucureşti │ │
│45. Clubul Sporturilor Tehnico- │ │
│ Aplicative Bucureşti │ │
│46. Clubul Sportiv Municipal Drobeta- │ │
│ Turnu Severin │ │
│47. Clubul Sporturilor de Iarna │ │
│ Vatra Dornei │ │
│48. Sport Club Municipal Deva │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│V. Complexuri sportive naţionale │Cu finanţare din venituri proprii şi │
│ │subvenţii de la bugetul de stat │
│ 1. Complexul Sportiv Naţional │ │
│ "Lia Manoliu" Bucureşti │ │
│ 2. Complexul Sportiv Naţional Snagov │ │
│ 3. Complexul Sportiv Naţional │ │
│ "Nicolae Navasart" Snagov │ │
│ 4. Complexul Sportiv Naţional │ │
│ Poiana Braşov │ │
│ 5. Complexul Sportiv Naţional Bascov │ │
│ 6. Complexul Sportiv Naţional Orşova │ │
│ 7. Complexul Sportiv Naţional │ │
│ Piatra Arsã │ │
│ 8. Complexul Sportiv Naţional │ │
│ "Sala Polivalentã" Bucureşti │ │
│ 9. Complexul Sportiv Naţional │ │
│ Izvorul Mureşului │ │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│VI. Centrul Naţional de Formare şi │Cu finanţare din venituri proprii şi │
│ Perfecţionare a Antrenorilor │subvenţii de la bugetul de stat │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│VII. Muzeul Sportului │Cu finanţare din venituri proprii şi │
│ │subvenţii de la bugetul de stat │
├──────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────┤
│VIII. Institutul Naţional de Cercetãri│Cu finanţare din venituri proprii şi │
│ pentru Probleme de Sport │subvenţii de la bugetul de stat │
└──────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────┘



NOTĂ:
Numãrul maxim de posturi prevãzut pentru unitãţile cuprinse la pct. I şi II este 1.388, din care 1.000 de posturi pentru direcţiile pentru tineret judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti - servicii publice deconcentrate. Numãrul maxim de posturi pentru unitãţile prevãzute la pct. III-VIII este de 3.310, din care 267 de posturi pentru direcţiile pentru sport judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti - servicii publice deconcentrate.

____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016