Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.720 din 30 decembrie 2008  privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.720 din 30 decembrie 2008 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 8 din 6 ianuarie 2009
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al art. 7 şi <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele obiective şi atribuţii

ART. 1
(1) Ministerul Economiei se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, care aplicã strategia şi Programul de guvernare în domeniul industriei, resurselor minerale şi energiei.
(2) Ministerul Economiei este minister cu rol de sintezã, instituţie publicã cu personalitate juridicã.
(3) Ministerului Economiei are sediul principal în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, şi alte spaţii necesare desfãşurãrii activitãţii, situate în str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1, bd. Magheru nr. 33, sectorul 1.
ART. 2
(1) Ministerul Economiei contribuie la elaborarea şi implementarea strategiei şi a Programului de guvernare în domeniul economiei şi energiei, asigurând utilizarea pârghiilor financiare şi valutare, în concordanţã cu cerinţele economiei de piaţã şi pentru stimularea iniţiativei operatorilor economici.
(2) Ministerul Economiei îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigurã elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul economiei şi energiei, precum şi elaborarea strategiilor şi a programelor privind creşterea economicã în industrie, energie, resurse minerale, industria de apãrare şi securitate, promovarea exportului, precum şi a politicilor din domeniul economic;
b) de reglementare şi sintezã, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul economic şi din celelalte domenii conexe: recuperarea şi conservarea energiei, recuperarea instalaţiilor, reciclarea materialelor şi gestionarea resurselor materiale, restructurarea şi, dupã caz, privatizarea operatorilor economici care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Economiei;
c) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului român şi al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
d) de aplicare a prevederilor Tratatului de aderare a României la Uniunea Europeanã*) pentru domeniul economic şi energetic;


──────────
*) Tratatul dintre Regatul Belgiei, Republica Cehã, Regatul Danemarcei, Republica Federalã Germania, Republica Estonia, Republica Elenã, Regatul Spaniei, Republica Francezã, Irlanda, Republica Italianã, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungarã, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonã, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovacã, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, ratificat prin <>Legea nr. 157/2005 .

e) de autoritate de stat, prin care se asigurã exercitarea controlului aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor legale în domeniul sãu de activitate, precum şi al funcţionãrii instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa;
f) de autoritate de stat în domeniile sale de activitate, prin care se asigurã urmãrirea şi controlul respectãrii reglementãrilor legale în vigoare, precum şi de autoritate de management şi de organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice";
g) de administrare a proprietãţii publice din domeniul resurselor minerale, al transportului, producţiei şi distribuţiei energiei, al transportului şi stocãrii ţiţeiului şi gazelor naturale sau din alte domenii stabilite de lege ca bunuri proprietate publicã, prin operatorii economici care funcţioneazã în subordinea şi sub autoritatea Ministerului Economiei.
(3) Principiile care stau la baza activitãţii Ministerului Economiei sunt urmãtoarele:
a) coerenţa, stabilitatea şi predictibilitatea în domeniul economiei şi al energiei pe termen mediu;
b) armonizarea cadrului legislativ cu reglementãrile Uniunii Europene;
c) întãrirea autoritãţii instituţiei;
d) perfecţionarea managementului fondurilor publice;
e) transparenţa activitãţii în toate domeniile sale de activitate;
f) colaborarea cu partenerii sociali;
g) asigurarea unui mediu de afaceri concurenţial şi predictibil.
ART. 3
(1) În realizarea funcţiilor sale, Ministerul Economiei are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. elaboreazã în domeniul economic şi energetic strategii de dezvoltare pe termen mediu şi lung şi soluţii de reformã:
a) industrialã, referitoare la evoluţia dezvoltãrii sectoarelor industriei de prelucrare a produselor industriale şi a bunurilor de consum - metalurgie, chimie, petrochimie, textile, pielãrie, lemn, sticlã, ceramicã, materiale de construcţii, construcţii de maşini;
b) energeticã, referitoare la evoluţia sectorului energetic, respectiv energie electricã şi termicã, hidro, nuclearã, petrol, gaze, resurse minerale, mine - geologie;
c) comercialã, pentru produsele industriale, privind promovarea exporturilor şi dezvoltarea pieţei interne;
d) economicã, privind creşterea economicã, atragerea de investitori, precum şi coordonarea domeniului infrastructurii calitãţii şi evaluãrii conformitãţii produselor;
2. elaboreazã şi urmãreşte strategiile sectoriale şi strategiile naţionale de dezvoltare regionalã care fundamenteazã fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeanã în cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice";
3. centralizeazã şi prelucreazã datele necesare pentru întocmirea rapoartelor cãtre Uniunea Europeanã din domeniul economic, al promovãrii competitivitãţii produselor industriale şi al ajutorului de stat din domeniul economic, în aria de competenţã;
4. elaboreazã politici publice privind creşterea economicã din domeniile coordonate;
5. iniţiazã elaboreazã şi promoveazã proiecte de acte normative, coordoneazã şi controleazã aplicarea acestora din domeniul economic şi energetic şi avizeazã propunerile legislative ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
6. participã la fundamentarea şi la elaborarea strategiei şi a programului de reforme economico-sociale al Guvernului, fundamenteazã, promoveazã şi asigurã aplicarea politicii stabilite în conformitate cu Programul de guvernare în domeniile din sectorul economic şi energetic;
7. iniţiazã, negociazã şi participã, din împuternicirea Guvernului, în condiţiile legii, la încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale de naturã economicã sau propune întocmirea procedurilor de aderare la aceste convenţii sau acorduri;
8. asigurã armonizarea reglementãrilor legislative ale Uniunii Europene cu cele din domeniul economic coordonat;
9. aplicã legislaţia în domeniul ajutorului de stat pentru operatorii economici din subordine;
10. reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi convenţiile la care România este parte şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltã relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organizaţii regionale şi internaţionale ce intereseazã domeniul industrial sau de promovare a produselor industriale;
11. elaboreazã studii şi sinteze referitoare la evoluţia în economie şi la ajustarea structuralã a industriei, pe domenii de activitate, precum şi la orientarea forţei de muncã şi urmãreşte implementarea lor;
12. asigurã monitorizarea administrãrii proprietãţii publice din domeniul resurselor minerale, precum şi a valorificãrii produselor rezultate din prelucrarea acestora, prin structurile economice de sub autoritatea sa;
13. exercitã toate drepturile ce decurg din calitatea de acţionar al statului privind restructurarea, privatizarea, reorganizarea şi, dupã caz, lichidarea operatorilor economici cu capital de stat din domeniile coordonate, în aceastã calitate:
a) administreazã participaţiile la societãţile comerciale (companiile naţionale), împuternicindu-i pe reprezentanţii sãi în adunarea generalã a acţionarilor sã acţioneze pentru creşterea competitivitãţii şi eficienţei economice a acestor societãţi şi companii, pentru restructurarea şi pregãtirea acestora pentru privatizare;
b) desfãşoarã activitãţile de privatizare, potrivit legii, activitãţi de urmãrire a contractelor de privatizare, precum şi activitãţi postprivatizare;
c) iniţiazã, dupã caz, lichidarea societãţilor neprofitabile;
14. avizeazã documentaţia pentru obţinerea licenţelor din domeniul resurselor minerale şi al energiei conform legislaţiei în vigoare;
15. acordã avize tehnice pentru autorizarea antrepozitelor fiscale;
16. acordã certificate de recunoaştere şi desemnare ca organisme de inspecţie tehnicã a unor operatori economici, pentru limitarea emisiilor de compuşi organici volatili, în baza prevederilor legale;
17. monitorizeazã activitatea de supraveghere a pieţei pentru produsele industriale în conformitate cu legislaţia în vigoare;
18. asigurã informarea, consultarea şi instruirea operatorilor economici cu privire la dezvoltarea durabilã, producţia şi consumul durabil, schimbãrile climatice, strategiile tematice din Uniunea Europeanã;
19. supravegheazã şi controleazã împreunã cu alte organe de specialitate transportul deşeurilor înspre şi dinspre Comunitatea Europeanã;
20. urmãreşte realizarea sarcinilor ce îi revin din Planul naţional de gestiune a deşeurilor referitoare la gestionarea deşeurilor generate de industrie;
21. monitorizeazã activitatea de supraveghere a pieţei pentru produsele industriale importate de România din ţãri din afara Uniunii Europene;
22. administreazã directivele transpuse în legislaţia naţionalã în domeniul industrial, mediu şi sectorul energetic, pentru domeniul sãu de activitate;
23. elaboreazã ghiduri pentru implementarea directivelor transpuse în legislaţia naţionalã în domeniile pe care le coordoneazã şi evalueazã capacitatea operatorilor economici de aplicare a acquis-ului comunitar;
24. asigurã dialogul permanent cu patronatele şi asociaţiile sindicale din domeniul economic, cu mass-media şi cu societatea civilã, în scopul informãrii reciproce şi al perfecţionãrii cadrului legislativ aferent;
25. asigurã relaţia cu Parlamentul, Consiliul Economic şi Social şi cu alţi exponenţi ai societãţii civile în problemele specifice domeniului economic;
26. dezvoltã sistemul informatic în domeniul economic, energetic şi al promovãrii competitivitãţii produselor industriale;
27. stimuleazã relaţiile cu camerele de comerţ şi industrie şi cu asociaţiile profesionale în domeniile specifice de activitate;
28. urmãreşte implementarea politicilor de cercetare şi inovare în domeniul economic şi energetic;
29. coordoneazã, direct sau împreunã cu ministerul de resort din domeniul cercetãrii, institutele naţionale de cercetare din sfera sa de activitate, potrivit legii;
30. elaboreazã politica privind evaluarea conformitãţii produselor industriale şi urmãreşte aplicarea acestei politici;
31. elaboreazã şi propune spre aprobare strategii, programe şi acte normative pentru aplicarea programului de guvernare în industria de apãrare şi securitate, indiferent de forma de proprietate a operatorilor economici;
32. aplicã mãsuri în vederea reorganizãrii, restructurãrii şi privatizãrii operatorilor economici din industria de apãrare şi securitate cu capital de stat;
33. reglementeazã activitatea de producţie, de cercetaredezvoltare şi de investiţii a operatorilor economici de stat şi privaţi din industria de apãrare şi securitate;
34. asigurã derularea procesului de privatizare la operatorii economici din industria de apãrare şi securitate în colaborare cu Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie (OPSPI);
35. sprijinã participarea industriei de apãrare şi securitate, indiferent de forma de proprietate, la derularea programelor de înzestrare şi modernizare a forţelor sistemului naţional de apãrare;
36. sprijinã activitatea Ministerului Apãrãrii Naţionale privind implicarea operatorilor economici indiferent de forma de proprietate, inclusiv a celor din industria de apãrare şi securitate, la programele de offset;
37. promoveazã şi susţine exportul de echipamente, produse şi servicii ale industriei de apãrare şi securitate, indiferent de forma de proprietate;
38. asigurã, reprezintã şi susţine activitatea de cooperare tehnicã internaţionalã în domeniul industriei de apãrare şi securitate, în relaţiile cu alte state, precum şi organismele de profil din cadrul Organizaţiei Naţiunilor Unite, Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord şi Uniunii Europene;
39. participã în comisiile de control al exporturilor şi importurilor strategice care vizeazã domeniul economic;
40. elaboreazã propuneri pentru planul de mobilizare a economiei naţionale, secţiunea industrie şi resurse, planurile anuale de pregãtire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apãrare, necesarul de materii prime şi materiale aferente acestora, gestioneazã/actualizeazã inventarul capacitãţilor de producţie ale operatorilor economici din industria de apãrare şi securitate şi întocmeşte lucrãrile de evidenţã militarã şi de mobilizare la locul de muncã pentru personalul cu obligaţii militare, conform legii;
41. organizeazã şi desfãşoarã activitãţi de valorificare a produselor scoase definitiv din rezerva de mobilizare din administrare, aflate în gestionarea operatorilor economici din industria de apãrare;
42. stabileşte şi asigurã aplicarea mãsurilor de management al situaţiilor de urgenţã şi de protecţie civilã în domeniul de competenţã, precum şi de identificare, desemnare şi protecţie a obiectivelor de infrastructurã criticã naţionale şi europene din domeniul economic, in condiţiile legii;
43. întocmeşte şi prezintã informãri, rapoarte şi propuneri de activitãţi Consiliului Suprem de Apãrare a Ţãrii, specifice domeniului economic, inclusiv privind industria de apãrare şi securitate;
44. participã în comisiile şi grupurile de lucru interministeriale şi interguvernamentale privind apãrarea şi securitatea naţionalã, managementul situaţiilor de urgenţã, de protecţie civilã şi de protecţie a infrastructurii critice naţionale din domeniul economic;
45. participã în comisiile şi grupurile de lucru care reprezintã Guvernul României în organismele internaţionale a cãror activitate vizeazã cooperarea internaţionalã în domeniul apãrãrii şi securitãţii, managementul situaţiilor de urgenţã, de protecţie civilã şi de protecţie a infrastructurii critice europene din domeniul de competenţã;
46. organizeazã, desfãşoarã şi coordoneazã activitatea de asigurare a protecţiei informaţiilor clasificate în domeniul economic, conform prevederilor legale;
47. realizeazã şi gestioneazã baza de date şi sistemul informaţional din domeniile de activitate, participând la sistemul informaţional naţional şi internaţional;
48. negociazã direct sau participã la negocierea şi la încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic din domeniul coordonat sau pentru stabilirea cadrului juridic necesar dezvoltãrii schimburilor comerciale;
49. fundamenteazã propuneri privind proiectul de buget şi urmãreşte execuţia bugetului pentru activitãţile din domeniul sãu de activitate; urmãreşte proiectarea şi realizarea investiţiilor;
50. gestioneazã mijloacele financiare în domeniul economic şi energetic şi controleazã modul de utilizare a acestora de cãtre unitãţile din subordine;
51. asigurã protecţia informaţiilor clasificate, prevenirea şi combaterea terorismului, implementarea cerinţelor Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord şi Uniunii Europene în domeniul de competenţã, prin activitãţi specifice, în condiţiile legii;
52. elaboreazã norme, implementeazã şi controleazã politica de conservare a energiei, de securitate a instalaţiilor din industrie, de reciclare a materialelor, precum şi de metrologie legalã;
53. coordoneazã activitatea de producere, transport şi de distribuţie a energiei electrice şi monitorizarea pieţei de energie;
54. elaboreazã programul energetic de iarnã şi urmãreşte asigurarea cu combustibil;
55. urmãreşte situaţia stocurilor de siguranţã ale sistemului electroenergetic al sistemului naţional la resursele primare de energie, cãrbune, hidrocarburi şi, împreunã cu Ministerul Mediului, volumul de apã din lacurile de acumulare;
56. asigurã raportarea lunarã la Uniunea Europeanã a stocurilor minime de siguranţã pentru ţiţei şi produse petroliere;
57. coordoneazã activitãţile sistemului naţional de transport al gazelor naturale;
58. elaboreazã documentele programatice referitoare la sectorul energetic, aferente Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" - axa prioritarã IV "Creşterea eficienţei energetice şi securitatea furnizãrii, în contextul combaterii schimbãrilor climatice";
59. avizeazã documentaţiile pentru aprobarea coeficienţilor maximi de consumuri tehnologice specifice activitãţilor de depozitare, manipulare, distribuţie şi transport al produselor petroliere;
60. coordoneazã procesul de realizare a sarcinilor României privind piaţa regionalã de electricitate şi gaze naturale;
61. elaboreazã strategia sectorului energetic în domeniul cãrbunelui şi al producãtorului de uraniu;
62. iniţiazã şi avizeazã programe de refacere ecologicã a zonelor afectate, a zonelor miniere, urmãrind realizarea mãsurilor de protecţie a mediului;
63. organizeazã efectuarea controlului aplicãrii actelor normative în vigoare de cãtre operatorii economici cu activitãţi în domeniile specifice;
64. realizeazã activitãţi de control operativ la operatorii economici din domeniul de competenţã, în vederea asigurãrii respectãrii prevederilor legale;
65. colaboreazã cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului din sistemul sãu;
66. organizeazã şi participã la misiuni economice în scopul promovãrii exporturilor de produse industriale româneşti;
67. participã la sesiunile comisiilor mixte de cooperare economicã internaţionalã, care se desfãşoarã în ţarã sau în strãinãtate, conform programului aprobat de Guvern;
68. urmãreşte mediatizarea şi aplicarea în practicã a acordurilor guvernamentale în care sunt prevãzute acţiuni de cooperare economicã internaţionalã la care ministerul este parte;
69. iniţiazã acţiuni de cooperare internaţionalã şi de colaborare economicã externã, în plan bilateral sau pe terţe pieţe;
70. acţioneazã pentru atragerea instituţiilor financiare internaţionale, a unor investitori strãini şi români, pentru realizarea unor proiecte şi programe naţionale, regionale sau internaţionale de interes pentru România;
71. administreazã şi gestioneazã programul de creştere a competitivitãţii produselor industriale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
72. efectueazã controlul operatorilor economici care au beneficiat de sprijin financiar în cadrul programului de creştere a competitivitãţii produselor industriale;
73. asigurã aplicarea programelor rezultate din acordurile şi convenţiile internaţionale bilaterale şi multilaterale în domeniul de competenţã la care România este parte;
74. coordoneazã şi monitorizeazã implementarea proiectelor PHARE şi întocmeşte rapoarte periodice privind evaluarea proiectelor administrate de minister;
75. asigurã schimbul de informaţii privind aspectele tehnice ale implementãrii proiectelor PHARE cu organismele naţionale şi europene implicate şi cu operatorii de implementare;
76. gestioneazã asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã României de Uniunea Europeanã, prin instrumente financiare de postaderare aferente Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice";
77. stabileşte, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, sistemul de date, informaţii şi raportãri periodice privind utilizarea fondurilor comunitare alocate în cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice";
78. sprijinã activitatea Agenţiei Române pentru Investiţii Strãine privind atragerea investiţiilor strãine în domeniile economice coordonate;
79. acordã asistenţa necesarã firmelor româneşti şi strãine în domeniul economic;
80. organizeazã standuri la târguri şi expoziţii pe plan regional, în vederea atragerii de operatori economici interesaţi de domeniul deşeurilor reciclabile;
81. elaboreazã programe sectoriale de gestionare a deşeurilor industriale reciclabile şi elaboreazã prognoze în acest domeniu;
82. elibereazã certificatele de atestare a drepturilor de proprietate asupra terenurilor pentru societãţile comerciale, pentru care Ministerul Economiei este minister de resort;
83. iniţiazã mãsuri pentru stimularea cooperãrii economice internaţionale;
84. asigurã îndeplinirea obligaţiilor care îi revin din dispoziţiile reglementãrilor europene, precum şi activitãţile desfãşurate de partea românã în cadrul instituţiilor Uniunii Europene, în domeniul sãu de activitate;
85. asigurã implementarea mãsurilor din domeniul de intervenţie "energie" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice";
86. editeazã materiale de specialitate necesare pentru cunoaşterea şi dezvoltarea activitãţii operatorilor economici;
87. asigurã întâlniri periodice cu reprezentanţii organelor administraţiei publice locale şi cu operatori economici din domeniul industrial, pentru diseminarea informaţiilor referitoare la aplicarea prevederilor din domeniul economic;
88. asigurã elaborarea, tipãrirea şi difuzarea publicaţiilor "Revista minelor" şi "Buletinul de resurse minerale";
89. asigurã legãtura operativã cu reprezentanţii permanenţi ai ministerului la Misiunea României pe lângã Uniunea Europeanã;
90. elaboreazã, monitorizeazã şi implementeazã procesul de soluţionare a petiţiilor, precum şi a solicitãrilor de informaţii publice, care se înscriu în sfera sa de competenţã, în conformitate cu prevederile legale.
(2) Ministerul Economiei îndeplineşte toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte acte normative în vigoare.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Economiei colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului, cu autoritãţile publice locale, cu alte instituţii publice şi cu alte organisme.
ART. 5
În îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul Economiei este autorizat:
a) sã dea operatorilor economici, ca urmare a controlului, dispoziţii obligatorii pentru luarea mãsurilor de respectare a legii;
b) sã ia mãsuri pentru aplicarea sancţiunilor prevãzute de lege în competenţa sa;
c) sã încheie protocoale de schimb de informaţii şi documente, precum şi de colaborare cu ministere, instituţii publice şi cu alte organizaţii, potrivit competenţelor atribuite;
d) sã emitã, sã anuleze, sã revoce, sã suspende, dupã caz, pentru domeniile pentru care este împuternicit, în condiţiile legii, acte administrative sub forma autorizaţiilor, licenţelor, atestatelor sau alte asemenea acte administrative, prin care li se permite solicitanţilor organizarea şi/sau desfãşurarea unei anumite activitãţi;
e) sã avizeze şi sã supunã aprobãrii Guvernului, în condiţiile legii, bugetele de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici aflaţi în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului;
f) sã stabileascã orice alte mãsuri, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 6
Ministerul Economiei are dreptul sã solicite de la celelalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţii publice şi operatori economici, de la instituţii de credit şi de la alte persoane, în condiţiile legii, datele şi informaţiile necesare în vederea realizãrii atribuţiilor, cu pãstrarea confidenţialitãţii acestora, în mod gratuit.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Ministerului Economiei

ART. 7
(1) Ministerul Economiei are structura organizatoricã, formatã din direcţii generale şi direcţii, prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului economiei, se pot organiza servicii, birouri, compartimente şi colective temporare şi se poate stabili numãrul total al posturilor, numãrul posturilor de conducere şi numãrul posturilor de execuţie, în condiţiile legii.
(2) Personalul Ministerului Economiei este compus din demnitari şi asimilaţi ai acestora, funcţionari publici, cu funcţii publice generale sau specifice, şi din personal contractual.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Economiei este de 477, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
ART. 8
(1) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Ministerului Economiei se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului economiei.
(2) Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Ministerului Economiei se aprobã prin ordin al ministrului economiei.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din unitãţile subordonate Ministerului Economiei, precum şi statele de funcţii corespunzãtoare, în cazul în care se impune întocmirea lor, se aprobã de cãtre conducãtorii acestor unitãţi, cu aprobarea prealabilã a ministrului economiei.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Economiei, precum şi din unitãţile subordonate acestuia se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevãzute la alin. (1) şi (3), care se semneazã de salariat şi se aprobã în condiţiile legii.

SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea Ministerului Economiei

ART. 9
(1) Conducerea Ministerului Economiei se exercitã de cãtre ministrul economiei.
(2) Ministrul economiei reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate. Prin ordin al ministrului economiei unele atribuţii pot fi delegate şi persoanelor cu funcţii de conducere din compartimentele de specialitate.
(3) Ministrul economiei îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul economiei emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(5) Ministrul economiei îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite. Ministrul economiei poate delega aceastã calitate secretarilor de stat, secretarului general, secretarilor generali adjuncţi sau altor persoane împuternicite în acest scop. Prin ordin al ministrului economiei se vor preciza limitele şi condiţiile delegãrii.
(6) Ministrul economiei este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(7) Rãspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului economiei.
(8) În cazul în care ministrul economiei, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagã pe unul dintre secretarii de stat sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
(9) În cazul în care unul dintre secretarii de stat nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta va fi înlocuit, pe bazã de ordin al ministrului economiei, de un alt secretar de stat.
(10) Pe lângã ministrul economiei funcţioneazã, ca organ consultativ, colegiul ministerului. Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale colegiului ministerului se aprobã prin ordin al ministrului.
(11) Personalului din cadrul cabinetelor demnitarilor nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 10
(1) Secretarul general al Ministerului Economiei este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigurã stabilitatea funcţionãrii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale între structurile ministerului.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Secretarul general al Ministerului Economiei îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului ori încredinţate de ministru.
(4) În realizarea atribuţiilor ce îi revin, secretarul general al Ministerului Economiei este ajutat de 2 secretari generali adjuncţi, care sunt înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii.
ART. 11
Unitãţile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei, dupã caz, sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 12
Prin ordin al ministrului economiei se numesc, în condiţiile legii, directorii generali şi directorii din unitãţile din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei, dupã caz.
ART. 13
(1) Ministerul Economiei are în dotare un parc auto, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, iar pentru activitãţi specifice, numãrul de mijloace de transport şi consumul de carburanţi sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Persoanele care prin lege au dreptul de a utiliza mijloacele de transport din dotarea Ministerului Economiei, precum şi persoanele care desfãşoarã activitãţi specifice pot folosi mijloacele de transport din parcul propriu al Ministerului Economiei, în baza permisului de conducere pe care îl posedã, cu aprobarea prealabilã a ordonatorului principal de credite.
ART. 14
(1) Ministerul Economiei şi toate unitãţile aflate în structura sau în subordinea acestuia pot închiria spaţii pentru necesitãţi proprii, în condiţiile legii.
(2) Ministerul Economiei şi toate unitãţile aflate în subordinea acestuia pot închiria unor operatori economici sau pot da în folosinţa gratuitã a altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului, în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii, în urmãtoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintã;
b) instalarea de automate pentru bãuturi calde şi reci;
c) instalarea de mijloace de comunicaţii;
d) afişarea reclamelor publicitare pentru activitãţi care au legãturã cu activitatea Ministerului Economiei.
(3) Închirierea spaţiilor situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului se realizeazã cu respectarea urmãtoarelor principii:
a) libera concurenţã;
b) transparenţa;
c) tratamentul egal;
d) confidenţialitatea.
(4) Unitãţile aflate în subordinea Ministerului Economiei pot organiza, cu avizul prealabil al Ministerului Economiei, procedurile legale pentru închirierea sau darea în folosinţã gratuitã a spaţiilor prevãzute la alin. (2).
ART. 15
Chiriile stabilite şi încasate ca urmare a închirierii spaţiilor prevãzute la art. 14 alin. (1) şi (2) se vireazã integral la bugetul de stat.
ART. 16
(1) Spaţiile prevãzute la art. 14 alin. (2) se dau în folosinţã prin protocol încheiat între instituţiile abilitate care primesc spaţiile în folosinţã gratuitã, în condiţiile legii, şi Ministerul Economiei sau unitãţile aflate în subordinea acestuia, dupã caz.
(2) Utilitãţile şi cota-parte pentru cheltuielile de funcţionare aferente spaţiilor date în folosinţã gratuitã, în condiţiile art. 14 alin. (2), se asigurã de cãtre instituţiile publice beneficiare şi se reglementeazã prin protocol.
ART. 17
(1) Bunurile mobile şi imobile din domeniul public sau privat al statului, care se aflau în administrarea Ministerului Economiei şi Finanţelor - domeniul economic şi a Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, trec pe bazã de protocol de predare-preluare în administrarea Ministerului Economiei, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Bunurile imobile din domeniul public sau privat al statului ce trec în administrarea Ministerului Economiei sunt prevãzute în anexa nr. 4, iar bunurile mobile din patrimoniu se stabilesc prin protocolul de predare-preluare.

CAP. II
Dispoziţii finale

ART. 18
(1) Ministerul Economiei preia personalul din Ministerul Economiei şi Finanţelor care desfãşoarã activitãţi în domeniul economiei, inclusiv funcţiile suport aferente, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale.
(2) Personalul din cadrul Ministerului Economiei care are calitatea de funcţionar public beneficiazã de toate drepturile şi are obligaţiile prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi în statutele speciale.
ART. 19
Încadrarea în numãrul de posturi şi în noua structurã organizatoricã se aprobã prin ordin al ministrului economiei în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 20
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 21
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, dispoziţiile din domeniul economiei prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 304 din 8 mai 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi <>art. II din Hotãrârea Guvernului nr. 1.387/2007 pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 792 din 21 noiembrie 2007, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abrogã.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:


Ministrul economiei,
Adriean Videanu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Bucureşti, 30 decembrie 2008.
Nr. 1.720.

ANEXA 1
-------

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A
MINISTERULUI ECONOMIEI


┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────────┐
│COLEGIUL MINISTERULUI ├─┐ ┌──────────┐ ┌───┤DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ│
├──────────────────────┤ │ │ MINISTRU │ │ ├──────────────────────────┤
│CONSILIER DIPLOMATIC ├─┼─┼──────────┼───┼───┤ INSPECŢIA GENERALĂ**) │
├──────────────────────┤ │ │ CABINET │ │ ├──────────────────────────┤
│ CORPUL CONSILIERILOR │ │ │ MINISTRU │ ├───┤ SERVICIUL PURTĂTOR DE │
│ PENTRU AFACERI ├─┘ └────┬─────┘ │ │ CUVÂNT ŞI RELAŢIA CU │
│ EUROPENE │ │ │ │ MASS-MEDIA │
└──────────────────────┘ │ │ ├──────────────────────────┤
│ └───┤ SERVICIUL AUDIT PUBLIC │
│ │ INTERN │
│ └──────────────────────────┘
┌──────────────────────┐ │


│LOR STATULUI ŞI PRI- │ │
│VATIZĂRII ÎN INDUSTRIE│ │


└──────────────────────┘ │

┌──────────────┬────────┬┴────┬──────────────┬─────────────────┐
┌─────┴─────┐ ┌─────┴─────┐ │ ┌───┴─────┐ ┌──────┴─────────┐ ┌─────┴─────┐
│SECRETAR DE│ │SECRETAR DE│ │ │SECRETAR │ │SECRETAR DE STAT│ │ SECRETAR │
│ STAT │ │ STAT │ │ │GENERAL │ │ COOPERARE │ │ DE STAT │
│ ENERGIE, │ │ RESURSE │ │ │ │ │INTERNAŢIONALĂ, │ │ POLITICĂ │
│PETROL ŞI │ │ MINERALE │ │ │ │ │ RELAŢII │ │INDUSTRIALĂ│
│ GAZE │ │ │ │ │ │ │INSTITUŢIONALE │ │ŞI COMPETI-│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │TIVITATE │
├───────────┤ ├───────────┤ │ ├─────────┤ ├────────────────┤ ├───────────┤
│ CABINET │ │ CABINET │ │ │SECRETARI│ │ CABINET │ │ CABINET │
│SECRETAR DE│ │SECRETAR DE│ │ │GENERALI │ │ SECRETAR DE │ │SECRETAR DE│
│ STAT │ │ STAT │ │ │ADJUNCŢI │ │ STAT │ │ STAT │
└───────────┘ └───────────┘ │ └─────────┘ └────────────────┘ └───────────┘
┌─────────────┬─────────┴─────┬──────────────┬─────────────────┐
┌─────┴─────┐ ┌────┴──────┐ │ │ │
│ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ │ │
│ GENERALĂ │ │ GENERALĂ │ │ │ │
│ ENERGIE, │ │ RESURSE │ │ │ │
│ PETROL ŞI │ │ MINERALE │ │ │ │
│ GAZE │ │ │ │ │ │
└─────┬─────┘ └─────┬─────┘ │ │ │
│ │ │ │ │
┌───┘ ┌───┘ ┌───┘ ┌───┘ ┌─────┘
│ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐ │ ┌─┐
│┌─┤a│ │┌─┤e│ │┌─┤h│ │┌─┤l│ │┌─┤o│
││ ├─┤ ││ ├─┤ ││ ├─┤ ││ ├─┤ ││ ├─┤
│├─┤b│ └┼─┤f│ │├─┤i│ └┼─┤m│ │├─┤p│
└┤ ├─┤ │ ├─┤ └┤ ├─┤ │ ├─┤ └┤ ├─┤
├─┤c│ └─┤g│ ├─┤j│ └─┤n│ ├─┤r│
│ ├─┤ └─┘ │ ├─┤ └─┘ │ ├─┤
└─┤d│ └─┤k│ └─┤s│
└─┘ └─┘ └─┘



LEGENDA
--------

a = DIRECŢIA PRODUCŢIE, TRANSPORT ŞI DISTRIBUŢIE ENERGIE ELECTRICĂ
b = ORGANISMUL INTERMEDIAR PENTRU ENERGIE**)
c = DIRECŢIA PRODUCŢIE, TRANSPORT ŞI DISTRIBUŢIE PRODUSE PETROLIERE ŞI GAZE NATURALE
d = DIRECŢIA ADMINISTRAREA PARTICIPAŢIILOR STATULUI ÎN DOMENIUL ENERGIEI ŞI RELAŢIA CU PARTENERII SOCIALI

e = DIRECŢIA ADMINISTRAREA PARTICIPAŢIILOR STATULUI ÎN DOMENIUL RESURSELOR MINERALE ŞI RELAŢIA CU PARTENERII SOCIALI
f = DIRECŢIA ÎNCHIDERI MINE ŞI ASISTENŢĂ FINANCIARĂ CU BANCA MONDIALĂ
g = DIRECŢIA CONSERVARE, MONITORIZARE ŞI ECOLOGIZARE

h = DIRECŢIA GENERALĂ INVESTIŢII, ACHIZIŢII PUBLICE ŞI CONCESIUNI
i = DIRECŢIA TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI
j = DIRECŢIA BUGET, CONTABILITATE INTERNĂ
k = DIRECŢIA RESURSE UMANE

l = UNITATEA DE POLITICI PUBLICE**)
m = DIRECŢIA GENERALĂ COOPERARE INTERNAŢIONALĂ, RELAŢII EUROPENE
n = DIRECŢIA RELAŢIA CU PARLAMENTUL, SINDICATELE, PATRONATELE ŞI INFORMAŢII PUBLICE

o = DIRECŢIA GENERALĂ INDUSTRIA DE APĂRARE ŞI PROBLEME SPECIALE
p = AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU PROGRAMUL OPERAŢIONAL SECTORIAL "CREŞTEREA COMPETITIVITĂŢII ECONOMICE"*)
r = DIRECŢIA GENERALĂ POLITICĂ INDUSTRIALĂ ŞI COMPETITIVITATE
s = DIRECŢIA INFRASTRUCTURA CALITĂŢII ŞI MEDIU


───────────
*) se organizeazã ca Direcţie generalã
**) se organizeazã ca Direcţie

ANEXA 2



UNITĂŢILE
aflate în subordinea, sub autoritatea
sau în coordonarea Ministerului Economiei


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│A. Unitãţi care funcţioneazã în subordinea Ministerului Economiei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│I. Cu finanţare de la bugetul de stat: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Agenţia Nuclearã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Agenţia Naţionalã pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere - ANDZM │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│II. Cu finanţare din venituri proprii: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi│ │Instalaţiilor de Ridicat - ISCIR │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Biroul Român de Metrologie Legalã - BRML Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. Agenţia Naţionalã pentru Deşeuri Radioactive - ANDRAD │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. Centrul de Pregãtire pentru Personalul din Industrie Buşteni │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│III. Cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Agenţia Românã pentru Conservarea Energiei - ARCE │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│IV. Cu finanţare externã şi de la bugetul de stat: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Unitatea de Management al Proiectului - UMP (închideri de mine) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Unitatea de Management al Proiectului - UMP-RSE-ANDZM │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│B. Unitãţi care funcţioneazã în coordonarea Ministerului Economiei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Asociaţia de Standardizare din România - ASRO │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Asociaţia de Acreditare din România - RENAR │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│C. Unitãţi care funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Economiei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│1. Compania Naţionalã a Huilei - S.A. Petroşani │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Societatea Naţionalã a Lignitului "Oltenia" - S.A. Târgu Jiu │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│3. Societatea Naţionalã a Cãrbunelui - S.A. Ploieşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│4. Compania Naţionalã a Uraniului - S.A. Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. Societatea Naţionalã a Apelor Minerale - S.A. Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6. Societatea Naţionalã a Sãrii - S.A. Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7. Compania Naţionalã a Cuprului, Aurului şi Fierului "Minvest" - S.A. Deva, │
│cu filialele societãţi comerciale şi societãţile comerciale pentru servicii │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8. Societatea Comercialã "Moldomin" - S.A. Moldova Nouã │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9. Societatea Comercialã "Bãiţa" - S.A. Ştei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10. Societatea Comercialã "Cupru Min" - S.A. Abrud │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11. Compania Naţionalã a Metalelor Preţioase şi Neferoase "Remin" - S.A. │
│Baia Mare, cu filiala Societatea Comercialã de Închidere a Obiectivelor │
│Miniere "Econord" - S.A. Baia Mare │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12. Societatea Comercialã "Minbucovina" - S.A. Vatra Dornei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│13. Societatea Comercialã Minierã "Banat-Anina" - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│14. Societatea Comercialã de Conservare şi Închidere a Minelor "Conversmin" │
│- S.A. Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│15. Societatea Comercialã "Petrom" - S.A. Bucureşti (participaţia statului) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│16. Societatea Comercialã "Petrotrans" - S.A. Ploieşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│17. Societatea Comercialã "Oil Terminal" - S.A. Constanţa │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│18. Societatea Comercialã "Conpet" - S.A. Ploieşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│19. Societatea Comercialã "Melana IV" - S.A. Sãvineşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│20. Societatea Naţionalã de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A. Mediaş │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│21. Societatea Comercialã EON GAZ România (participaţia statului) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│22. Societatea Comercialã "Distrigaz Sud" - S.A. Bucureşti (participaţia │
│statului) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│23. Societatea Naţionalã de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. Mediaş │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│24. Compania Naţionalã de Transport al Energiei Electrice "Transelectrica" │
│- S.A. Bucureşti, cu filialele societãţi comerciale şi societãţile comerciale │
│pentru servicii │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│25. Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice şi Termice │
│"Termoelectrica" - S.A. Bucureşti, cu filialele societãţi comerciale │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│26. Societatea Comercialã "Uzina Termoelectricã Midia" - S.A. Nãvodari │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│27. Societatea Comercialã de Producere a Energiei Electrice "Hidroelectrica" │
│- S.A. Bucureşti, cu filialele societãţi comerciale │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│28. Societatea Comercialã de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice │
│"Electrica" - S.A. Bucureşti, cu filialele societãţi comerciale şi partici- │
│paţia statului la societãţile comerciale privatizate │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│29. Societatea Naţionalã "Nuclearelectrica" - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│30. Compania Naţionalã "Romarm" - S.A. Bucureşti cu filialele societãţi │
│comerciale │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│31. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Orãştie" - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│32. Societatea Comercialã "Oltchim" - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│33. Societatea Comercialã "Romplumb" - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│34. Societatea Comercialã "Automobile Craiova" - S.A. (participaţia statului) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│35. Societatea Comercialã "Şantierul Naval Mangalia" - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│36. Societatea Comercialã "Şantierul Naval 2 Mai" - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│37. Societatea Comercialã Institutul de Proiectãri Chimice IPROCHIM - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│38. Societatea Comercialã "Avioane" - S.A. Craiova │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│39. Societatea Comercialã "Simtex" - S.A. (participaţia statului) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│40. Societatea Comercialã "IAR" - S.A. Braşov │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│41. Societatea Comercialã "IOR" - S.A. Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│42. Societatea Comercialã "Romaero" - S.A. Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│43. Societatea Comercialã "Construcţii Aeronautice" - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│44. Societatea Comercialã ICEM - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│45. Societatea Naţionalã "Plafar" - S.A. Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│46. Regia Autonomã pentru Activitãţi Nucleare Drobeta-Turnu Severin │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│47. Societatea Comercialã "Radioactiv Mineral" - S.A. Mãgurele │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│48. Societatea Comercialã "I.P.I.U. - Consulting Engineering" Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│49. Societatea Comercialã "Institutul de Cercetare Ştiinţificã şi Inginerie │
│Tehnologicã, Proiectare Mine pe Lignit" - S.A. Craiova │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│50. Societatea Comercialã "EUROTEST" - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│51. Societatea Comercialã ISCIR - CERT - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│52. Societatea Comercialã BRML - CERT - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│53. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie şi Petrochimie │
│- ICECHIM Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│54. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale şi Resurse │
│Radioactive - ICPMRR Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│55. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minierã şi │
│Protecţie Antiexplozivã - INSEMEX Petroşani │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│56. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrialã │
│- ECOIND Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│57. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electro- │
│tehnicã - ICMET Craiova │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│58. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudurã şi Încercãri de │
│Materiale - ISIM Timişoara │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│59. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecatronicã şi Tehnica │
│Mãsurãrii -INCDMTM Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│60. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier - │
│IPCUP Ploieşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│61. Societatea Comercialã Complexul Energetic Turceni - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│62. Societatea Comercialã Complexul Energetic Rovinari - S.A. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│63. Societatea Comercialã Complexul Energetic Craiova - S.A. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA 3
-------

MIJLOACELE DE TRANSPORT
şi consumul de carburanţi pentru activitãţi specifice



┌────┬──────────────────────┬────────────────┬────────┬────────────────────────┐
│Nr. │ │Tipul mijlocului│Numãrul │Consumul maxim de │
│crt.│ Unitatea │de transport │maxim │carburant pentru un │
│ │ │ │aprobat │autovehicul (litri/lunã)│
│ │ │ │(bucãţi)│ │
├────┼──────────────────────┼────────────────┼────────┼────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼──────────────────────┼────────────────┼────────┼────────────────────────┤
│ 1. │Aparatul propriu*) │ │ │ │
├────┼──────────────────────┼────────────────┼────────┼────────────────────────┤
│ │a) pentru transport │ │ │ │
│ │marfã şi persoane │ │ │ │
│ │(delegaţii) │ autovehicule │ 5 │ 500 │
└────┴──────────────────────┴────────────────┴────────┴────────────────────────┘




──────────
*) Exclusiv numãrul autoturismelor reglementat prin Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

NOTĂ:
1. Nu se considerã depãşiri la consumul de carburanţi normat pe autovehicul consumul care, la nivelul anului, se încadreazã în limita combustibilului normat în raport cu numãrul de autovehicule aprobat fiecãrei unitãţi.
2. Autoturismele din parcul auto al aparatului propriu al ministerului pot fi conduse şi de demnitari sau de alte categorii de salariaţi cu funcţii de rãspundere, nominalizaţi prin ordin al ministrului economiei.

ANEXA 4



SITUAŢIA
bunurilor imobile din domeniul public şi privat
al statului aflate în administrarea Ministerului Economiei

1. Imobil construcţie P+6, situat în Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, Bucureşti, şi terenul aferent, în domeniul public al statului.
2. Imobil construcţie P+1, corp D, situat în str. General Berthelot nr. 24, sectorul 1, Bucureşti, anexele şi terenul aferente, în domeniul privat al statului.
3. Imobil construcţie P+10 , situat în str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1, Bucureşti, şi terenul aferent, în domeniul privat al statului.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016