Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.703 din 14 octombrie 2004  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Romi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.703 din 14 octombrie 2004 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Romi

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 984 din 26 octombrie 2004

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 4 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2004 pentru înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Romi,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã pentru Romi se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
(2) Agenţia Naţionalã pentru Romi este coordonatã de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
(3) Agenţia Naţionalã pentru Romi elaboreazã politica şi strategia Guvernului în domeniul protecţiei drepturilor minoritãţii romilor.
ART. 2
(1) Agenţia Naţionalã pentru Romi preia atribuţiile, personalul şi fondurile aferente activitãţii Oficiului pentru problemele romilor din structura Departamentului pentru Relaţii Interetnice, inclusiv ale Unitãţii de Implementare a Programului PHARE nr. RO/2002/000-586.01.02 "Sprijin pentru strategia naţionalã de îmbunãtãţire a situaţiei romilor".
(2) Cheltuielile curente şi de capital ale Agenţiei Naţionale pentru Romi se asigurã de la bugetul de stat, precum şi din alte surse, în condiţiile legii.
ART. 3
Pentru realizarea obiectivelor în domeniul protecţiei drepturilor minoritãţii romilor, Agenţia Naţionalã pentru Romi îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de strategie, prin care se asigurã elaborarea politicilor sociale, strategiilor şi programelor destinate minoritãţii romilor;
b) funcţia de administrare a fondurilor bugetare pentru elaborarea programelor de dezvoltare a comunitãţii de romi;
c) funcţia de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului român, reprezentarea pe plan intern şi extern la toate evenimentele legate de domeniul specific de activitate;
d) funcţia de autoritate de stat, prin care se asigurã urmãrirea şi controlul aplicãrii reglementãrilor din domeniul sãu de activitate.
ART. 4
(1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 3 Agenţia Naţionalã pentru Romi îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. asigurã elaborarea politicii şi strategiei Guvernului în domeniul protecţiei drepturilor minoritãţii romilor;
2. participã, împreunã cu alte organe ale administraţiei publice, cu organizaţiile neguvernamentale ale romilor şi cu reprezentanţi ai minoritãţii romilor şi coordoneazã evaluarea principalelor nevoi ale comunitãţilor de romi şi aplicarea programelor de sprijinire a acestora;
3. iniţiazã şi desfãşoarã acţiuni de formare privind combaterea discriminãrii la nivelul funcţionarilor publici din cadrul administraţiei publice centrale şi locale;
4. promoveazã dezvoltarea colaborãrii dintre structurile administraţiei publice şi organizaţiile neguvernamentale ale romilor, pe bazã de parteneriat; includerea liderilor comunitãţilor de romi în procesul de luare a deciziilor administrative locale care afecteazã comunitatea de romi;
5. elaboreazã şi propune Guvernului spre aprobare programe de reabilitare a locuinţelor şi mediului înconjurãtor în zonele locuite de romi, programe cu finanţare guvernamentalã sau în parteneriat pentru asigurarea condiţiilor minime de locuit în comunitãţile de romi - energie electricã, apã potabilã, canalizare, gaz metan, salubrizare;
6. participã la elaborarea unor programe specifice de formare şi reconversie profesionalã pentru romi;
7. sprijinã, în condiţiile legislaţiei în vigoare, tinerii romi în vederea angajãrii şi monitorizeazã evoluţia profesionalã a tinerilor romi cu studii superioare;
8. participã la elaborarea programelor privind sporirea facilitãţilor fiscale pentru persoanele juridice care angajeazã persoane de etnie romã din familii cu mulţi copii şi lipsite de mijloace de subzistenţã;
9. identificã soluţii pentru includerea romilor în sistemul asigurãrilor de sãnãtate, înscrierea la medicul de familie, acordarea de medicamente compensate;
10. participã la elaborarea unor programe de informare sanitarã, consultanţã medicalã şi planning familial pentru femeile din comunitãţile de romi, cu accent pe protecţia mamei şi a copilului;
11. promoveazã desfãşurarea campaniilor de depistare a TBC, infecţiilor HIV/SIDA, afecţiunilor dermatologice, bolilor cu transmitere sexualã;
12. iniţiazã programe de asigurare de facilitãţi pentru exercitarea şi revalorificarea unor meserii tradiţionale care corespund nevoilor existente pe piaţã;
13. participã la elaborarea de programe pentru reducerea ratei şomajului în rândul cetãţenilor români de etnie romã, prin crearea de facilitãţi întreprinzãtorilor care angajeazã romi şi combaterea oricãror forme de discriminare privind angajarea romilor;
14. analizeazã şi evalueazã posibilele efecte discriminatorii ale reglementãrilor actuale, acţioneazã pentru perfecţionarea cadrului juridic existent;
15. promoveazã, în colaborare cu organizaţiile de romi, programe locale pentru procurarea documentelor de identitate pentru romii lipsiţi de mijloace de subzistenţã;
16. acţioneazã pentru respectarea drepturilor fundamentale ale omului, a drepturilor civile, politice şi sociale în rândul minoritãţii romilor;
17. iniţiazã programe de prevenire şi combatere a discriminãrii pentru copiii romi instituţionalizaţi, precum şi pentru celelalte categorii de copii aflaţi în dificultate;
18. acţioneazã pentru asigurarea participãrii nediscriminatorii a femeilor de etnie romã la programele de protecţie şi educaţie a copiilor;
19. participã la elaborarea unor programe de formare a mediatorilor sociali şi a formatorilor din rândul tinerilor romi, pentru comunitãţile de romi;
20. analizeazã fenomenul "copiii strãzii" şi participã la formularea de proiecte naţionale şi locale de intervenţie socialã;
21. participã la elaborarea programului de stimulare a participãrii şcolare şi de reducere a abandonului şcolar, în special în segmentele sãrace ale populaţiei de romi;
22. analizeazã posibilitãţile de organizare a unor instituţii de învãţãmânt primar, secundar şi profesional pentru romi;
23. promoveazã organizarea de cãtre unitãţile şcolare şi inspectoratele şcolare judeţene a cursurilor de recuperare şcolarã pentru romi, prin toate formele de învãţãmânt aprobate, în raport cu solicitãrile individuale şi ale organizaţiilor romilor din zona de responsabilitate;
24. promoveazã organizarea şi dezvoltarea unor reţele de valorificare a patrimoniului cultural al romilor, inclusiv prin adaptarea meseriilor tradiţionale la piaţa modernã şi prin dezvoltarea unor reţele de desfacere;
25. iniţiazã proiecte culturale de reconstrucţie şi de afirmare a identitãţii romilor;
26. elaboreazã programe de sprijinire a elitelor politice, culturale şi artistice provenite din rândul romilor, în scopul revigorãrii şi afirmãrii identitãţii etniei romilor;
27. sprijinã realizarea unor canale de culturã şi informare pentru romi la nivel naţional;
28. elaboreazã programe naţionale de informare publicã şi combatere a prejudecãţilor interetnice în instituţiile publice;
29. elaboreazã programe de combatere a discriminãrii în mass-media şi de informare privind combaterea discriminãrii la angajarea în muncã;
30. promoveazã participarea liderilor romi la procesul de luare a deciziilor politice cu impact asupra vieţii economice şi sociale a comunitãţilor de romi.
(2) Agenţia Naţionalã pentru Romi coordoneazã activitatea birourilor regionale pentru romi, în vederea îndeplinirii atribuţiilor prevãzute în prezenta hotãrâre.
(3) Agenţia Naţionalã pentru Romi îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sãu de activitate.
ART. 5
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia Naţionalã pentru Romi colaboreazã cu ministerele şi cu autoritãţile administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice.
(2) În scopul îndeplinirii atribuţiilor sale Agenţia Naţionalã pentru Romi are dreptul sã solicite informaţii de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale, de la alte instituţii şi autoritãţi publice.
ART. 6
(1) Agenţia Naţionalã pentru Romi este condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
(2) Preşedintele conduce activitatea Agenţiei Naţionale pentru Romi şi o reprezintã în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu alte autoritãţi ale administraţiei publice, cu organizaţii, precum şi în raporturile cu persoane fizice şi juridice, române şi strãine.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Romi emite ordine şi instrucţiuni.
(4) Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Romi îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator terţiar de credite.
(5) Salarizarea preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Romi şi acordarea celorlalte drepturi se fac conform prevederilor aplicabile persoanelor care ocupã funcţii asimilate celor de demnitate publicã.
ART. 7
(1) Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Romi este şi preşedintele Comitetului mixt de implementare şi monitorizare a Strategiei de îmbunãtãţire a situaţiei romilor, constituit în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 430/2001 .
(2) Agenţia Naţionalã pentru Romi asigurã secretariatul Comitetului mixt de implementare şi monitorizare a Strategiei de îmbunãtãţire a situaţiei romilor.
ART. 8
(1) Agenţia Naţionalã pentru Romi are un secretar general, înalt funcţionar public, numit prin concurs sau prin examen, pe criterii de profesionalism, în condiţiile legii.
(2) Secretarul general al Agenţiei Naţionale pentru Romi îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Secretarul general al Agenţiei Naţionale pentru Romi îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia ori încredinţate de preşedintele acesteia.
ART. 9
(1) Structura organizatoricã a Agenţiei Naţionale pentru Romi este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) În cadrul structurii organizatorice prevãzute în anexã, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Romi se pot organiza servicii şi birouri, în condiţiile legii.
(3) Numãrul maxim de posturi al Agenţiei Naţionale pentru Romi este de 52, funcţii publice şi contractuale, exclusiv preşedintele, dintre care 20 în aparatul central, iar 32 în cele 8 birouri regionale pentru romi, câte 4 în fiecare birou.
(4) Personalul angajat în cadrul birourilor regionale pentru romi va avea statut de funcţionar public, conform legii.
(5) Salarizarea personalului Agenţiei Naţionale pentru Romi se face potrivit reglementãrilor în vigoare referitoare la acordarea drepturilor de naturã salarialã pentru funcţionarii publici şi pentru personalul contractual.
ART. 10
(1) Structura organizatoricã internã, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile personalului Agenţiei Naţionale pentru Romi se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui acesteia.
(2) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de muncã se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Romi.
ART. 11
(1) Finanţarea Agenţiei Naţionale pentru Romi se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Responsabilitãţile şi angajamentele privind minoritatea romilor, asumate de Oficiul pentru problemele romilor din structura Departamentului pentru Relaţii Interetnice, cuprinse în actele normative în vigoare, se preiau de Agenţia Naţionalã pentru Romi.
(3) Spaţiile, mijloacele fixe şi obiectele de inventar, inclusiv tehnicã de calcul şi biroticã, aferente desfãşurãrii activitãţii Oficiului pentru problemele romilor din structura Departamentului pentru Relaţii Interetnice, se transmit, fãrã platã, la Agenţia Naţionalã pentru Romi, pe bazã de protocol de predare-preluare.
ART. 12
<>Hotãrârea Guvernului nr. 749/2003 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 488 din 7 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Litera o) a alineatului (1) al articolului 2 se abrogã.
2. Alineatul (1) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Departamentul pentru Relaţii Interetnice este condus de un secretar de stat, ajutat de 2 subsecretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru."
3. Alineatele (1^1) şi (1^2) ale articolului 5 se abrogã.
4. Anexa "Structura organizatoricã a Departamentului pentru Relaţii Interetnice" se modificã, în sensul eliminãrii din structura organizatoricã a "Oficiului pentru problemele romilor" şi a postului de "subsecretar de stat", în coordonarea cãruia este prevãzut acest compartiment.
ART. 13
Alineatul (2) al articolului 7 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 404/2004 privind organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 267 din 26 martie 2004, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului asigurã coordonarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice din structura aparatului de lucru al Guvernului, Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, Comisiei Naţionale de Prognozã, Institutului Naţional de Statisticã şi Agenţiei Naţionale pentru Romi."
ART. 14
<>Hotãrârea Guvernului nr. 405/2004 pentru organizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 267 din 26 martie 2004, se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Dupã punctul 7 din anexa nr. 1 "Structurile şi instituţiile publice finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului" se introduce un nou punct, punctul 8, cu urmãtorul cuprins:
"8. Agenţia Naţionalã pentru Romi".
2. Dupã punctul 4 din anexa nr. 3 "Structurile şi instituţiile publice coordonate de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului" se introduce un nou punct, punctul 5, cu urmãtorul cuprins:
"5. Agenţia Naţionalã pentru Romi".

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Eugen Bejinariu

Departamentul pentru Relaţii Interetnice
Cristian Jura,
secretar de stat

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Dan Mircea Popescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 14 octombrie 2004.
Nr. 1.703.

ANEXĂ

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A AGENŢIEI NAŢIONALE PENTRU ROMI

Numãrul maxim de posturi = 52 (exclusiv preşedintele)





┌────────────────────────┐ ┌────────────┐ ┌──────────────────┐
│ Serviciul economic, │<─────┤ PREŞEDINTE ├──────────> │Compartiment audit│
│ administrativ, │ └──────┬─────┘ └──────────────────┘
│ resurse umane, juridic │ │
└────────────────────────┘ │

┌────────────────┐ │
│Secretar general│<────┤
└────────────────┘ │
┌─────┴──────────┐ ┌───────┐
│Director general├───────>│ UIP │
└─────┬──────────┘ └───────┘

┌─────────────────────┬───────┴───────────┬───────────────┐
│ │ │ │
┌─────────┴─────────┐ ┌─────────┴──────────┐ ┌──────┴───────┐ ┌─────┴──────┐
│8 birouri regionale│ │ Serviciul │ │ Serviciul │ │ Serviciul │
│ pentru romi │ │ relaţii │ │comunicare si │ │ elaborare │
└───────────────────┘ │ internaţionale │ │ colaborare │ │ programe si│
│ şi societate civilã│ │ teritoriala │ │ proiecte │
└────────────────────┘ └──────────────┘ └────────────┘



_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016