Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.682 din 10 decembrie 2008  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.682 din 10 decembrie 2008 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.025/2006

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 872 din 23 decembrie 2008
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 704 din 17 august 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. Titlul se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului"

2. La articolul 2, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Începând cu luna ianuarie 2009, indemnizaţia pentru creşterea copilului se acordã în cuantum de 600 lei sau, opţional, în cuantum de 85% din media veniturilor profesionale realizate în ultimele 12 luni din ultimul an anterior datei naşterii copilului sau, dupã caz, datei de la care s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei, s-a adoptat copilul ori s-a luat copilul în plasament sau în plasament în regim de urgenţã, precum şi datei de la care persoana a fost numitã tutore, potrivit legii."

3. La articolul 4 alineatul (7), literele j), k) şi o) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"j) a urmat cursurile de zi ale învãţãmântului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normalã a studiilor respective, cu condiţia absolvirii acestora cu examen de licenţã sau de diplomã organizat în prima sesiune. În sensul dispoziţiilor <>art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se ia în considerare intervalul cuprins între ziua în care începe şi ziua în care se sfârşeşte fiecare an universitar, în condiţiile legii;
k) se aflã în perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale învãţãmântului universitar, organizat potrivit legii, cu examen de licenţã sau de diplomã, în vederea angajãrii sau, dupã caz, a trecerii în şomaj, potrivit legii, calculate începând cu data de 1 a lunii urmãtoare absolvirii;
........................................................................
o) a satisfãcut serviciul militar ca militar în termen sau ca militar cu termen redus, pe durata legal stabilitã, a fost concentrat, mobilizat sau în prizonierat ori, dupã caz, a efectuat sau efectueazã serviciul militar pe bazã de voluntariat;".

4. La articolul 4 alineatul (7), dupã litera q) se introduc douã noi litere, literele r) şi s), cu urmãtorul cuprins:
"r) a beneficiat de concediu şi indemnizaţie pentru creşterea copilului cu handicap cu vârsta cuprinsã între 3 şi 7 ani, potrivit prevederilor <>art. 12 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
s) se aflã în perioada cuprinsã între absolvirea cursurilor de zi ale învãţãmântului medical superior, organizat potrivit legii, cu examen de licenţã organizat în prima sesiune, şi începerea primului rezidenţiat dupã absolvire."

5. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Veniturile din salarii, din activitãţi independente şi din activitãţi agricole prevãzute la art. 1 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã, denumite în continuare venituri, sunt cele definite la art. 55 alin. (1) şi (2), art. 46 alin. (1)-(4) şi la <>art. 71 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi reprezintã valoarea obţinutã dupã aplicarea cotei de impozitare asupra venitului impozabil stabilit conform legii, corespunzãtor fiecãrei categorii de venit."

6. La articolul 6, alineatele (2), (3), (5) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care nu a fost întocmit actul de naştere al copilului pentru care se solicitã dreptul, cererea prevãzutã la alin. (1) va fi însoţitã de copia legalizatã a actului constatator al naşterii. Pentru copiii cetãţeni strãini, nãscuţi în strãinãtate, cererea va fi însoţitã de certificatul sau extrasul de naştere tradus în limba românã şi legalizat.
(3) Pentru situaţia prevãzutã la alin. (2), beneficiarii dreptului au obligaţia sã depunã la agenţia pentru prestaţii sociale judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, denumitã în continuare agenţia teritorialã, copia certificatului de naştere al copilului, în termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 6 luni de la naşterea copilului sau 12 luni de la înregistrarea naşterii la autoritãţile române competente, în condiţiile <>Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cazul copiilor cetãţeni români nãscuţi în strãinãtate.
.......................................................................
(5) Actele doveditoare privind realizarea de venituri, precum şi nivelul lunar, trimestrial sau anual al acestora, eliberate de angajator sau de autoritãţile competente, sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) dovada eliberatã de angajator sau alt plãtitor, din care sã rezulte cã persoana îndreptãţitã a realizat timp de 12 luni în ultimul an anterior naşterii copilului venituri din salarii, sau, dupã caz, de autoritatea competentã, în caz de dizolvare, faliment ori lichidare judiciarã a angajatorului;
b) dovada privind veniturile realizate în anul fiscal anterior celui în care s-a nãscut copilul şi/sau, dupã caz, dovada privind venitul calculat în vederea plãţii anticipate a impozitului, precum şi copia deciziei de impunere, eliberate de autoritãţile competente, în cazul persoanelor care realizeazã venituri din activitãţi independente şi/sau din activitãţi agricole. În situaţia în care una dintre aceste dovezi nu poate fi eliberatã, persoana îndreptãţitã prezintã o declaraţie pe propria rãspundere privind realizarea acestor venituri, în condiţiile prevãzute de Codul penal;
c) dovada eliberatã de autoritãţile competente, în cazul persoanelor care realizeazã venituri profesionale neimpozabile;
d) dovada eliberatã de autoritãţile competente, în cazul asociaţilor unici, privind veniturile realizate de aceştia;
e) adeverinţa eliberatã de plãtitorul indemnizaţiei de maternitate, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 399/2006 , cu modificãrile ulterioare, de angajator sau, dupã caz, de casa teritorialã de asigurãri de sãnãtate ori de agenţia judeţeanã pentru ocuparea forţei de muncã, pentru aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanţa de urgenţã;
f) dovada eliberatã de autoritãţile competente, de angajatori sau, dupã caz, declaraţia pe propria rãspundere, din care sã rezulte data de la care solicitantul se aflã în concediu pentru creşterea copilului;
g) copia contractului de muncã sau, dupã caz, dovada eliberatã de angajatori ori de autoritãţile competente strãine sau române, tradusã şi legalizatã, care sã ateste realizarea de venituri profesionale pe baza unor contracte individuale de muncã în strãinãtate, potrivit acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state, sau, dupã caz, realizarea de venituri profesionale dobândite în urma activitãţilor salariale ori independente totalizate în baza prevederilor Regulamentului CEE 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate socialã lucrãtorilor salariaţi, lucrãtorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplaseazã în interiorul Comunitãţii.
(6) Actele doveditoare privind atestarea situaţiilor prevãzute la art. 4 alin. (7) şi, dupã caz, nivelul venitului lunar aferent acestor perioade, certificate pentru conformitate de autoritãţile competente, sunt urmãtoarele:
a) dovada eliberatã de instituţia care a trimis persoana în misiune permanentã în strãinãtate, pentru situaţia prevãzutã la lit. a);
b) dovada eliberatã de agenţia teritorialã pentru ocuparea forţei de muncã, pentru situaţiile prevãzute la lit. b), c), e) şi f);
c) dovada eliberatã de casele teritoriale de pensii, pentru situaţiile prevãzute la lit. c)-h) şi p);
d) dovada eliberatã de angajator ori, dupã caz, de casa teritorialã de asigurãri de sãnãtate, pentru situaţiile prevãzute la lit. c)-g) şi i), l)-n);
e) diploma de absolvire, foaia matricolã sau adeverinţa eliberatã de instituţia de învãţãmânt superior, pentru situaţiile prevãzute la lit. j), k) şi s);
f) livretul militar, certificatul sau orice altã dovadã eliberatã, dupã caz, de centrul militar în a cãrui razã teritorialã domiciliazã persoana îndreptãţitã sau de structurile militare ale instituţiilor din sistemul de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã, în care sunt precizate cu exactitate perioadele şi natura situaţiei respective, pentru situaţia prevãzutã la lit. o)."

7. La articolul 8, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În cazul în care situaţia prevãzutã la alin. (1) se produce dupã data de 1 ianuarie 2009, se acordã o singurã indemnizaţie, la aceeaşi valoare cu indemnizaţia primitã anterior naşterii celui din urmã copil."

8. La articolul 11, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului sau, dupã caz, a stimulentului lunar se face la cererea scrisã a persoanei îndreptãţite, ori de câte ori aceasta solicitã, cu respectarea condiţiilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã."

9. La articolul 14, alineatul (2) se abrogã.

10. Dupã articolul 19 se introduc douã noi articole, articolele 19^1 şi 19^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 19^1. - (1) La stabilirea bazei de calcul a indemnizaţiei pentru creşterea copilului se iau în considerare toate veniturile realizate de persoana îndreptãţitã, obţinute în condiţiile art. 5, precum şi veniturile aferente perioadelor asimilate prevãzute la art. 4 alin. (7).
(2) Baza de calcul a indemnizaţiei pentru creşterea copilului stabilitã potrivit alin. (1), se determinã ca sumã totalã a veniturilor realizate în ultimele 12 luni anterior datei naşterii copilului şi împãrţitã la 12.
(3) Cuantumul indemnizaţiei pentru creşterea copilului se calculeazã prin aplicarea cotei de 85% asupra bazei de calcul stabilite potrivit alin. (2).
(4) Pentru luna în care s-a nãscut copilul se ia în calcul venitul realizat în luna anterioarã celei în care s-a nãscut copilul.
(5) În situaţia în care cele 12 luni anterioare datei naşterii copilului se constituie numai din perioadele asimilate prevãzute la art. 4 alin. (7) în care nu sunt realizate venituri, cuantumul indemnizaţiei pentru creşterea copilului este de 600 lei. Dacã persoana realizeazã venituri o perioadã de câteva luni în interiorul celor 12 luni, baza de calcul pentru stabilirea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului este reprezentatã de suma totalã a veniturilor realizate în aceste luni, împãrţitã la 12.
(6) În cazul veniturilor din activitãţi independente sau agricole, la stabilirea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului se iau în calcul veniturile înscrise în actele doveditoare prevãzute la art. 6 alin. (5) lit. b).
(7) În situaţia persoanelor prevãzute la art. 4 alin. (7) lit. m), pentru conversia în moneda naţionalã a veniturilor realizate de acestea, se ia în calcul cursul de schimb valutar stabilit de Banca Naţionalã a României din ziua anterioarã stabilirii dreptului.
(8) Dacã din calculul indemnizaţiei pentru creşterea copilului potrivit prevederilor alin. (1)-(7) rezultã un cuantum mai mic de 600 lei, se acordã 600 lei.
Art. 19^2. - (1) În situaţia persoanelor care realizeazã venituri din activitãţi independente sau agricole, cuantumul indemnizaţiei pentru creşterea copilului se recalculeazã în baza dovezilor eliberate de autoritãţile competente privind veniturile efectiv realizate în perioada pentru care s-a luat în calcul venitul estimat în vederea plãţii anticipate a impozitului sau, dupã caz, pentru care s-a completat declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã la art. 6 alin. (5) lit. b).
(2) Dovada prevãzutã la alin. (1) se transmite de cãtre persoana beneficiarã la agenţia teritorialã, cu respectarea termenului general de prescripţie prevãzut de lege.
(3) Dacã din recalculare rezultã un cuantum mai mare al indemnizaţiei pentru creşterea copilului faţã de cel stabilit iniţial, diferenţa de cuantum se acordã pentru toatã perioada de la data stabilirii dreptului.
(4) Dacã din recalculare rezultã un cuantum mai mic al indemnizaţiei pentru creşterea copilului faţã de cel stabilit iniţial, diferenţa de cuantum se recupereazã de la beneficiar, în condiţiile art. 21 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã."

11. La articolul 20 alineatul (1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) începând cu ziua urmãtoare celei în care înceteazã, conform legii, concediul de maternitate, dar nu mai devreme de a 43-a zi de la data naşterii copilului, indiferent de persoana îndreptãţitã care solicitã dreptul, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la acea datã;".

12. Articolul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Pe perioada acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea copilului, plata pensiei de invaliditate şi a venitului de completare, acordate potrivit legii, nu se suspendã."

13. Articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - (1) Agenţiile teritoriale solicitã Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale creditele bugetare corespunzãtoare drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã pânã cel târziu la data de 15 a fiecãrei luni.
(2) Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale solicitã Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse creditele bugetare prevãzute la alin. (1), centralizate la nivelul întregii ţãri, pânã cel târziu la data de 20 a fiecãrei luni."

14. Articolul 30 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Sumele încasate necuvenit sau acordate în condiţiile prevãzute la art. 19^2 alin. (3) se recupereazã de la beneficiarii acestora, pe baza deciziei emise de directorul executiv al agenţiei teritoriale, cu respectarea termenului general de prescripţie. Decizia de recuperare constituie titlu executoriu.
(2) Suspendarea plãţii/încetarea drepturilor/reluarea plãţii drepturilor/modificarea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului se face prin decizie a directorului executiv al agenţiei teritoriale şi se comunicã beneficiarului în termen de 15 zile lucrãtoare. Modelele deciziilor sunt prevãzute în anexele nr. 3a), 3b), 3c) şi 3d)."

15. Dupã articolul 30 se introduc patru noi articole, articolele 30^1, 30^2, 30^3 şi 30^4, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 30^1. - Dreptul la indemnizaţia pentru creşterea copilului în cuantumul prevãzut la art. 2 alin. (4) se acordã începând cu luna ianuarie 2009 şi persoanelor care, la data de 1 ianuarie 2009, se aflau în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) în plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului;
b) în plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului în condiţiile prevãzute la art. 8 alin. (1);
c) în plata stimulentului lunar;
d) în concediu de maternitate şi în plata indemnizaţiei aferente;
e) ar fi fost îndreptãţite sã beneficieze de indemnizaţia pentru creşterea copilului sau de stimulentul lunar şi nu au solicitat acest drept;
f) cererile privind acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului nu au fost soluţionate pânã la data de 31 decembrie 2008 inclusiv.
Art. 30^2. - (1) Pentru acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului în cuantum de 85% în situaţia prevãzutã la art. 30^1 lit. a), b) şi f), persoanele beneficiare transmit la agenţia teritorialã o cerere scrisã care sã conţinã în mod obligatoriu numele şi prenumele, codul numeric personal, adresa, atât ale persoanei beneficiare, cât şi ale copilului pentru care se primeşte indemnizaţia, însoţitã de documentele doveditoare, conform prevederilor art. 6 alin. (5) şi (6), pânã cel târziu la data de 30 iunie 2009.
(2) În situaţia prevãzutã la art. 30^1 lit. b), documentele doveditoare menţionate la alin. (1) sunt cele dinaintea naşterii copilului/copiilor anterior/anteriori.
(3) Pânã la înregistrarea documentelor doveditoare prevãzute la alin. (1) şi calculul indemnizaţiei pentru creşterea copilului potrivit art. 19^1, aceasta se acordã în cuantum de 600 lei, urmând ca diferenţa de cuantum sã fie acordatã începând cu drepturile aferente lunii ianuarie 2009.
Art. 30^3. - Pentru acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului în situaţia prevãzutã la art. 30^1 lit. c), persoana care doreşte sã beneficieze de concediu de creştere a copilului transmite la agenţia teritorialã cererea prevãzutã în anexa nr. 1 şi documentele doveditoare, conform prevederilor art. 6 alin. (5) şi (6).
Art. 30^4. - Pentru acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului în situaţiile prevãzute la art. 30^1 lit. d) şi e), persoana îndreptãţitã depune la primãrie cererea prevãzutã în anexa nr. 1 şi documentele doveditoare, conform prevederilor art. 6, cu respectarea termenelor prevãzute la art.10 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã."

16. La articolul 31, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Agenţiile teritoriale transmit Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, pânã la data de 15 a fiecãrei luni pentru luna anterioarã, fundamentarea creditelor necesare pentru plata contribuţiei de asigurãri sociale de sãnãtate pentru persoanele beneficiare de indemnizaţie lunarã pentru creşterea copilului."

17. La articolul 31, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale solicitã Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse creditele bugetare prevãzute la alin. (2) centralizate la nivelul întregii ţãri pânã cel târziu la data de 20 a fiecãrei luni."

18. Dupã articolul 36 se introduce un nou articol, articolul 36^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 36^1. - (1) Persoanele care îşi desfãşoarã activitatea în ministerele şi instituţiile din sectorul de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã beneficiazã de indemnizaţie pentru creşterea copilului acordatã prin aceste instituţii.
(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile tuturor categoriilor de personal.
(3) În situaţia în care în perioada concediului pentru creşterea copilului şi a indemnizaţiei aferente contractul de muncã al persoanei prevãzute la alin. (1) înceteazã, plata indemnizaţiei se asigurã prin agenţiile teritoriale pânã la împlinirea de cãtre copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap.
(4) În situaţia prevãzutã la alin. (3), instituţiile din sectorul de apãrare, ordine publicã şi siguranţã naţionalã au obligaţia sã transmitã agenţiilor teritoriale în a cãror razã teritorialã domiciliazã persoana beneficiarã cererea şi documentele doveditoare ale acesteia care au stat la baza stabilirii dreptului."

19. În cuprinsul normelor metodologice şi al anexelor, direcţia de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti se înlocuieşte cu agenţia judeţeanã pentru prestaţii sociale, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale, şi Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse se înlocuieşte cu Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale, cu excepţia art. 37.

20. Anexele nr. 1, 2a), 2b), 3a), 3b) şi 3c) se modificã şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-6, care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

21. Dupã anexa nr. 3c) se introduce o nouã anexã, anexa nr. 3d), având cuprinsul prevãzut în anexa nr. 7, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 704 din 17 august 2006, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Mariana Câmpeanu

Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 10 decembrie 2008.
Nr. 1.682.


ANEXA 1
(Anexa nr. 1 la normele metodologice)





CERTIFICARE PRIMAR
L.S.

CERERE
şi
DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
pentru acordarea
indemnizaţiei pentru creşterea copilului/stimulentului şi alocaţiei
de stat pentru copii

Domnului director executiv

I. Subsemnata(ul),

Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Adresa: Str. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Nr. ┌─┬─┬─┬─┐ Bl. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Sc. ┌─┬─┐ Ap.┌─┬─┬─┐ Sector ┌─┐
└─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┘
Mun./oraş ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
com.;sat ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Judeţul ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Telefon ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Fax ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
E-mail _____________________

Actul de identitate*1),*2) ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Emis de ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Vã rog sã-mi aprobaţi acordarea*):
- indemnizaţiei pentru creşterea copilului ┌─┐
- alocaţiei de stat pentru copii ├─┤
- stimulentului pentru creşterea copilului ├─┤
└─┘
Doresc sã primesc aceste drepturi*):
┌─┐
- la domiciliu prin mandat poştal ├─┤ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
- în cont personal └─┘ nr. └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
deschis la banca ................
┌─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
- în cont de card └─┘ nr. └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
deschis la banca ................


Având calitatea de*):
┌─┐
- pãrinte natural ├─┤
- pãrinte adoptiv ├─┤
- persoanã care are în încredinţare copil în vederea adopţiei ├─┤
- tutore ├─┤
- persoanã care are copilul în plasament ├─┤
- persoanã care are copilul în plasament în regim de urgenţã └─┘

Menţionez cã, în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţã a Guvernului
nr. 148/2005, sunt*):
┌─┐
- persoanã îndreptãţitã ├─┤
- reprezentant legal al persoanei îndreptãţite ├─┤
- mandatar al persoanei îndreptãţite └─┘



II. Declar pe propria rãspundere urmãtoarele:

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ A. Referitor la copilul/copiii pentru care solicit dreptul: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

1. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

2. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

3. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ B. Referitor la copiii pe care îi am în întreţinere: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

1. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


Având calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Încredinţat în vederea adopţiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat în plasament ├─┤
- Dat în plasament de urgenţã └─┘

2. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


Având calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Încredinţat în vederea adopţiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat în plasament ├─┤
- Dat în plasament de urgenţã └─┘


3. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Având calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Încredinţat în vederea adopţiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat în plasament ├─┤
- Dat în plasament de urgenţã └─┘


4. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor*3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Având calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Încredinţat în vederea adopţiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat în plasament ├─┤
- Dat în plasament de urgenţã └─┘


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ C. Referitor la situaţia înainte de solicitarea drepturilor*): │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Menţionez cã în ultimele 12 luni în anul anterior naşterii copilului am
fost în una sau mai multe din situaţiile de mai jos, dupã cum urmeazã:

a. salariat/ã ┌──┐
└──┘
Denumire angajator ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod fiscal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

b. perioade asimilate:

- şi-a însoţit soţul/soţia trimis/trimisã în misiune ┌─┐
permanentã în strãinãtate │ │
- beneficiar de indemnizaţie de şomaj ├─┤
- realizare perioade de stagiu de cotizare în sistemul ├─┤
public de pensii, în condiţiile prevãzute de actele │ │
normative cu caracter special care reglementeazã │ │
concedierile colective ├─┤
- concedii medicale şi de indemnizaţii pentru incapacitate │ │
temporarã de muncã, cauzatã de boli obişnuite sau de │ │
accidente în afara muncii ├─┤
- concedii medicale pentru prevenirea îmbolnãvirilor şi │ │
recuperarea capacitãţii de muncã, exclusiv pentru │ │
situaţiile rezultate ca urmare a unor accidente de muncã │ │
sau boli profesionale ├─┤
- concedii medicale pentru maternitate ├─┤
- concedii medicale pentru îngrijirea copilului bolnav ├─┤
- concedii medicale de risc maternal ├─┤
- beneficiar de pensie de invaliditate ├─┤
- absolvent/ã cursurile de zi ale învãţãmântului universitar │ │
cu examen de licenţã sau de diplomã organizat în prima │ │
sesiune de licenţã ├─┤
- în perioada de 60 de zile de la abosolvirea cursurilor │ │
de zi ale învãţãmântului universitar, organizat │ │
potrivit legii ├─┤
- în perioada cuprinsã între absolvirea cursurilor de zi ale │ │
învãţãmântului medical superior, organizat potrivit legii, │ │
cu examen de licenţã şi începerea rezidenţiatului ├─┤
- concediu fãrã platã pentru a participa la cursurile de │ │
formare şi perfecţionare profesionalã din iniţiativa │ │
angajatorului sau la care acesta şi-a dat acordul, │ │
organizate în condiţiile legii ├─┤
- contract individual de muncã în strãinãtate, pe baza │ │
acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de │ │
România cu alte state ├─┤
- întrerupere temporarã a activitãţii, din iniţiativa │ │
angajatorului, fãrã încetarea raporturilor de muncã, │ │
pentru motive economice, tehnologice, structurale sau │ │
similare, potrivit legii ├─┤
- militar în termen/termen redus/concentrat, mobilizat sau │ │
în prizonierat/efectuare serviciu militar pe bazã │ │
de voluntariat ├─┤
- beneficiar al indemnizaţiei pentru creşterea copilului în │ │
vârstã de pânã la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului │ │
cu handicap ├─┤
- beneficiar al concediului şi indemnizaţiei pentru creşterea │ │
copilului cu handicat cu vârsta cuprinsã între 3 şi 7 ani, │ │
potrivit <>Legii nr. 448/2006 privind protecţia si promovarea │ │
drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu │ │
modificãrile ulterioare └─┘

c. am realizat venituri din activitãţi independente ┌─┐
└─┘
d. am realizat venituri din activitãţi agricole ┌─┐
└─┘

D. Am beneficiat DA [] / NU [] de indemnizaţie de
maternitate [] /indemnizaţie pentru creşterea copilului []
începând cu data de ...................

E. Declar cã mã ocup de creşterea şi îngrijirea copilului, cã acesta
locuieşte împreunã cu mine şi cã nu este încredinţat sau dat în plasament unei
alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public.

F. Declar cã mã oblig ca, în termenul prevãzut de Ordonanţa de urgenţã a
Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii
copilului aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu
modificãrile şi completãrile ulterioare, sã comunic în scris primãriei orice
modificare a situaţiei mele cu privire la creşterea şi îngrijirea copilului
sau la realizarea de venituri profesionale, care poate conduce la
încetarea/suspendarea/modificarea drepturilor.

Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în
declaraţii, respectiv declararea necorespunzãtoare a adevãrului fãcutã unui
organ sau instituţii de stat se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani
sau cu amendã, declar pe propria rãspundere cã datele şi informaţiile prezentate
corespund realitãţii.


Data Semnãtura solicitantului
...... ..........................



III. DECLARAŢIE A CELUILALT PĂRINTE (SOŢ/SOŢIE AL/A PERSOANEI SOLICITANTE)

I. Subsemnata(ul),

Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Adresa: Str. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Nr. ┌─┬─┬─┬─┐ Bl. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Sc. ┌─┬─┐ Ap.┌─┬─┬─┐ Sector ┌─┐
└─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┘
Localitatea ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Judeţul ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Telefon ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Fax ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
E-mail _____________________

Actul de identitate*1) ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Emis de ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Declar urmãtoarele*):
┌─┐
Beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea copilului ├─┤
Nu beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea copilului ├─┤
Beneficiez de indemnizaţie de maternitate ├─┤
Nu beneficiez de indemnizaţie de maternitate ├─┤
Beneficiez de stimulent lunar ├─┤
Nu beneficiez de stimulent lunar ├─┤
└─┘

Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în
declaraţii, respectiv declararea necorespunzãtoare a adevãrului fãcutã unui
organ sau instituţii de stat se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani
sau cu amendã, declar pe propria rãspundere cã datele şi informaţiile prezentate
corespund realitãţii.


Data Semnãtura
...... ..........


*1) În cazul cetãţenilor români se va specifica tipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate
- C.I. - carte de identitate
- C.I.P. - carte de identitate provizorie
*2) Pentru cetãţenii strãini sau apatrizi:
- C.I. - carte de identitate
- L.S.T. - legitimaţie de şedere temporarã
- D.I. - document de identitate.
*3) Se vor specifica datele înscrise în certificatele de naştere
ale copiilor.

*) Se va marca cu "X" cãsuţa corespunzãtoare.




ANEXA 2
[Anexa nr. 2a) la normele metodologice]


AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ..../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI


DECIZIE
nr. .... din ....

privind aprobarea acordãrii indemnizaţiei pentru
creşterea copilului/a stimulentului lunar şi a
alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ......./Municipiului Bucureşti ........................, numit prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale nr. ........,
având în vedere:
- <>art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- <>art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare;
- <>art. 10 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare;
- art. 19 alin. (2), art. 19^1 şi art. 19^2 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare, înregistratã cu nr. ....................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ............./Municipiului Bucureşti

şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE:

Art. 1. - Se aprobã pentru doamna/domnul ................................, în calitate de titular, urmãtoarele drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum de .................. lei;
b) stimulent, în cuantum de ....................... lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în cuantum de .................... lei.
Art. 2. - (1) Drepturile prevãzute la art. 1 se acordã începând cu data de ................................ .
(2) Plata drepturilor prevãzute la art. 1 se efectueazã în perioada .......................................... a fiecãrei luni prin mandat poştal/cont personal/cont de card.
Decizia poate fi contestatã în termen de 30 zile de la comunicare, la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ........../Municipiului Bucureşti.
În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ........................., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


Director executiv,
........................



ANEXA 3
[Anexa nr. 2b) la normele metodologice]


AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ...../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI


DECIZIE
nr. ..... din ..........


privind respingerea acordãrii indemnizaţiei pentru
creşterea copilului/a stimulentului lunar şi a
alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti ..........................., numit prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale nr. ........,
având în vedere:
- <>art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- art. 1, art. 7 şi <>art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare;
- art. 19 alin. (2)-(4) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare, înregistratã cu nr. ....................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ............../Municipiului Bucureşti

şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE:

Art. 1. - Se respinge pentru doamna/domnul .................... acordarea drepturilor de:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului;
b) stimulent;
c) alocaţie de stat pentru copii.
Art. 2. - Respingerea acordãrii drepturilor are la bazã urmãtoarele motive, dupã caz:
a) solicitantul nu locuieşte împreunã cu copilul/copiii pentru care solicitã drepturile şi nu se ocupã de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora;
b) solicitantul nu a realizat în ultimul an anterior datei naşterii copilului, timp de 12 luni, venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi nici nu se încadreazã în situaţiile prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare;
c) alte motive .............................
Decizia poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la comunicare la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ......./Municipiului Bucureşti.
În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ........................., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


Director executiv,
......................



ANEXA 4
[Anexa nr. 3a) la normele metodologice]

AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

DECIZIE
nr. ....... din ..........

privind suspendarea plãţii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/a stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ......./Municipiului Bucureşti......................, numit prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale nr. ........,
având în vedere:
- <>art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- <>art. 12 alin. (1)-(4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare;
- art. 27 alin. (1), art. 28 şi art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare, înregistratã cu nr. ....................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ............/Municipiului Bucureşti

şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE:

Art. 1. - Se suspendã pentru doamna/domnul ......................, în calitate de titular, plata urmãtoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum de ............. lei;
b) stimulent, în cuantum de ....................... lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în cuantum de .......................... lei.
Art. 2. - Suspendarea plãţii drepturilor prevãzute la art. 1 se face începând cu data de ..................................... .
Art. 3. - Suspendarea plãţii drepturilor are la bazã urmãtoarele motive, dupã caz:
a) beneficiarul este decãzut din drepturile pãrinteşti;
b) beneficiarul este îndepãrtat, conform legii, de la exercitarea tutelei;
c) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege în vederea încredinţãrii copilului spre adopţie;
d) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege în vederea menţinerii mãsurii de plasament;
e) beneficiarul executã o pedeapsã privativã de libertate sau se aflã în arest preventiv pe o perioadã mai mare de 30 de zile;
f) copilul este abandonat ori este internat într-o instituţie de ocrotire publicã sau privatã;
g) beneficiarul a decedat;
h) 3 luni consecutiv s-au înregistrat mandate poştale returate;
i) alte situaţii prevãzute de lege.
Decizia poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la comunicare la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ............./Municipiului Bucureşti.
În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ........................., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


Director executiv,
........................


ANEXA 5
[Anexa nr. 3b) la normele metodologice]


AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ......../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI


DECIZIE
nr. ...... din ......

privind încetarea plãţii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/a stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii


Directorul executiv al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ......./Municipiului Bucureşti ........................, numit prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale nr. ........,
având în vedere:
- <>art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- <>art. 11 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare;
- art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare, înregistratã cu nr. ....................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ........./Municipiului Bucureşti

şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE:

Art. 1. - Înceteazã pentru doamna/domnul ..................., în calitate de titular, plata urmãtoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum de ................ lei;
b) stimulent, în cuantum de ....................... lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în cuantum de .......................... lei.
Art. 2. - Încetarea plãţii drepturilor prevãzute la art. 1 se face începând cu data de ................................ .
Art. 3. - Încetarea acordãrii drepturilor are la bazã urmãtoarele motive, dupã caz:
a) copilul a împlinit vârsta de 2 ani, respectiv de 3 ani, în cazul copilului cu handicap;
b) a avut loc decesul copilului.
Decizia poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la comunicare la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ....../Municipiului Bucureşti.
În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ........................., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


Director executiv,
........................


ANEXA 6
[Anexa nr. 3c) la normele metodologice]


AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ......./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI


DECIZIE
nr. ...... din .........

privind reluarea plãţii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/a stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ....../Municipiului Bucureşti ..........................., numit prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale nr. ........,
având în vedere:
- <>art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- art. 12 alin. (5) şi (6) şi <>art. 13 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare;
- art. 27 alin. (2) şi art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare, înregistratã cu nr. .......................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ............./Municipiului Bucureşti

şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE:

Art. 1. - Se aprobã pentru doamna/domnul ..................., în calitate de titular, reluarea plãţii urmãtoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum de ................ lei;
b) stimulent, în cuantum de ....................... lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în cuantum de .......................... lei.
Art. 2. - (1) Drepturile prevãzute la art. 1 se acordã începând cu data de ....................................... .
(2) Plata drepturilor prevãzute la art.1 se efectueazã în perioada .......................................... a fiecãrei luni prin mandat poştal/cont personal/cont de card.
Decizia poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la comunicare la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ....../Municipiului Bucureşti.
În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ........................., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


Director executiv,
....................



ANEXA 7
[Anexa nr. 3d) la normele metodologice]


AGENŢIA PENTRU PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ......./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI


DECIZIE
nr. ...... din ........

privind modificarea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului


Directorul executiv al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ...../Municipiului Bucureşti ..........................., numit prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale nr. ........,
având în vedere:
- <>art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale;
- <>art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare;
- art. 19^1, art. 19^2 şi art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 7/2007 , cu modificãrile ulterioare, înregistratã cu nr. ...................;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului .........../Municipiului Bucureşti

şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE:

Art. 1. - Se aprobã pentru doamna/domnul ....................., în calitate de titular, modificarea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului de la .................................... lei la ................................... lei.
Art. 2. - (1) Dreptul prevãzut la art. 1 se acordã începând cu data de ..................................... .
(2) Plata dreptului prevãzut la art. 1 se efectueazã în perioada .......................................... a fiecãrei luni prin mandat poştal/cont personal/cont de card.
Art. 3. - Faţã de drepturile achitate pânã la data modificãrii cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului, aveţi de primit/restituit suma de .................................... lei, reprezentând diferenţe de cuantum rezultate din recalcularea dreptului.
Decizia poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la comunicare la Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Judeţului ......../Municipiului Bucureşti.
În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ........................., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


Director executiv,
.......................

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016