Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.667 din 14 decembrie 2005  privind aprobarea Proiectului de cooperare tehnica pentru Sistemul de Gestiune a Datoriei si Analiza Financiara, incheiat intre Ministerul Finantelor Publice si Banca Nationala a Romaniei, pe de o parte, si Conferinta Natiunilor Unite pentru Comert si Dezvoltare, pe de alta parte, semnat la Geneva la 12 iulie 2005 si la Bucuresti la 29 iulie 2005, respectiv la 18 august 2005    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.667 din 14 decembrie 2005 privind aprobarea Proiectului de cooperare tehnica pentru Sistemul de Gestiune a Datoriei si Analiza Financiara, incheiat intre Ministerul Finantelor Publice si Banca Nationala a Romaniei, pe de o parte, si Conferinta Natiunilor Unite pentru Comert si Dezvoltare, pe de alta parte, semnat la Geneva la 12 iulie 2005 si la Bucuresti la 29 iulie 2005, respectiv la 18 august 2005

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 13 ianuarie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 10 şi 11 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Bãncii Naţionale a României, cu modificãrile ulterioare, al <>art. 18 şi 19 din Legea datoriei publice nr. 313/2004 şi al <>art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Proiectul de cooperare tehnicã pentru Sistemul de Gestiune a Datoriei şi Analizã Financiarã, încheiat între Ministerul Finanţelor Publice şi Banca Naţionalã a României, pe de o parte, şi Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare, pe de altã parte, semnat la Geneva la 12 iulie 2005 şi la Bucureşti la 29 iulie 2005, respectiv la 18 august 2005, prevãzut în anexa*) care face parte integrantã din prezenta hotãrâre, Art. 2. - Obligaţiile financiare rezultate din Proiectul de cooperare tehnicã pentru Sistemul de Gestiune a Datoriei şi Analizã Financiarã, prevãzut la art. 1, reprezentând echivalentul în lei al sumei totale de 100.000 dolari S.U.A., se suportã dupã cum urmeazã:
----------
*) Conţinutul anexei reprezintã traducerea oficialã din limba englezã.

a) Ministerul Finanţelor Publice - echivalentul în lei al sumei de 50.000 dolari S.U.A. alocaţi din ajutoare externe nerambursabile, administrate potrivit legii;
b) Banca Naţionalã a României - echivalentul în lei al sumei de 50.000 dolari S.U.A. alocaţi din bugetul propriu de venituri şi cheltuieli, aprobat potrivit legii.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
-----------------
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Ministrul afacerilor externe,
Mihai Rãzvan Ungureanu

Bucureşti, 14 decembrie 2005.
Nr. 1.667.


ANEXĂ


CONFERINŢA NATIUNILOR UNITE
PENTRU COMERŢ SI DEZVOLTARE

Implementarea versiunii 5.3 a Sistemului de Gestiune a Datoriei
si de Analiza Financiara (DMFAS 5.3) al UNCTAD

Proiect de cooperare tehnica
DMFAS



Numnar si titlu: ROM/0T/3AV
Implementarea versiunii DMFAS 5.3
Durata: 24 luni
Locaţia proiectului: Bucureşti, România
Agenţii romane
de implementare: Ministerul Finanţelor Publice al României
Banca Naţionala a Romaniei
Agenţia executanta: UNCTAD
Bugetul proiectului: (Inclusiv costuri de
susţinere): $ 80.000
(Exclusiv costuri de
susţinere): $ 70796
Data estimativa a
demararii proiectului: Trim. III 2005
____________________________________________________________________________



Scurta descriere:

Acest proiect este destinat furnizãrii in continuare a asistentei tehnice pentru Ministerul Finanţelor Publice (MFP) si Banca Naţionala a României (BNR) in domeniul gestiunii datoriei publice, cu obiectivul de a imbunatati cadrul instituţional pentru eficientizarea managementului datoriei si capacitatea de analiza a finanţãrii externe. Proiectul va imbunatati capacitatea guvernului de a înregistra, monitoriza si analiza obligaţiile curente si viitoare ale serviciului datoriei, prin întreţinerea sistemului computerizat deja funcţional de gestiune al datoriei si analiza financiara (DMFAS) in cadrul Ministerului Finanţelor Publice si Banca Naţionala a României, precum si instalarea ultimei versiuni a software-ului DMFAS (DMFAS 5.3). In plus, prin instruirea funcţionarilor Ministerului Finanţelor Publice si Bãncii Naţionale a României in noile caracteristici ale sistemului, se va dezvolta capacitatea acestora de a analiza instrumentele financiare pentru indatorarea viitoare. Prin proiect se va finanţa si un acord de întreţinere pe doi ani pentru asigurarea sustenabilitatii pe termen mediu a instalãrii sistemului DMFAS.



___________________________________________________________________________

In numele: Semnãtura Nume/Titlu Data
Ministerului Finanţelor Publice Dragos NEACSU 29.07.2005
al României Secretar de Stat

Bãncii Naţionale a României Mugur ISARESCU NR. 11 /
Guvernator 18.08.2005

UNCTAD Mr. O. Oduyemi 12.07.2005
Sef serviciu
Managementul resurselor



A. INTRODUCERE SI CADRU GENERAL

De aproape un deceniu, Guvernul României a luat masuri importante de intarire a capacitãţii de inregistrare, monitorizare si analiza a datoriei sale externe. In anii 1994-2001, in cadrul unor proiecte anterioare de cooperare tehnica, au fost instalate patru versiuni consecutive (4.1 Plus, 5.0, 5.1, 52) ale Sistemului de Gestiune a Datoriei si de Analiza Financiara (DMFAS) al UNCTAD in Ministerul Finanţelor Publice (MFP) si in Banca Naţionala a României (BNR). A fost implementata o procedura de replicare ORACLE a bazelor de date, care permite folosirea in comun a datelor de ambele instituţii. Pe durata proiectului de cooperare anterior, special pentru România a fost integrat in sistemul DMFAS un modul pentru monitorizarea ajutoarelor nerambursabile.
Guvernul are o strategie generala de realizare a sustenabilitaţii funcţionarii sistemului DMFAS in România. In timpul fazei finale a proiectului anterior au avut loc paşi preliminãri in asumarea unei cooperãri ulterioare in domeniul gestiunii datoriei externe intre UNCTAD si instituţiile implicate in România in procesul gestiunii datoriei externe.
Noua versiune a sistemului DMFAS (versiunea 5.3) va fi instalata la Ministerul Finanţelor Publice (MFP) si Banca Naţionala a României (BNR). Aceasta versiune superioara a DMFAS conţine un numãr de imbunatatiri ale domeniilor funcţionale si tehnice ale sistemului. DMFAS 5.3 permite utilizarea instrumentelor pieţei de capital (obligaţiuni, certificate de trezorerie si altele). A fost adãugat un nou modul de înregistrare si monitorizare a acordurilor standard pentru obligaţiuni ca entitãţi distincte fata de contractele de imprumut standard. In noua versiune a sistemului a fost inclus si un nou modul pentru gestiune, care acoperã procesul de reorganizare, de analiza iniţiala la nivelul înregistrãrii, cu cea mai mica intervenţie posibila din partea utilizatorului. Acest nou modul acoperã necesitãţile utilizatorului din urmãtoarele domenii: rapoarte pentru Clubul de la Paris, termenii împrumutului, analiza efectelor reorganizãrii asupra profilului datoriei. Sistemul include facilitaţi îmbunãtãţite de raportare, cum ar fi generarea de rapoarte definite de utilizator in format HTML, suport pentru urmãrirea "Statisticilor Datoriei Externe: Ghid pentru Compilatori si Utilizatori" alãturi de un set de rapoarte standard care sunt solicitate de instituţii internaţionale cum ar fi FMI, Banca Mondiala, Eurostat, Banca Reglementelor Internationale. Noua versiune a sistemului include si noi metode de calcul, facilitatea de capitalizare a dobânzii si alte funcţionalitãţi cerute de utilizatori, ca de exemplu: comasarea si copierea transelor, extinderea utilizãrii câmpurilor definite de utilizatori, mãrirea dimensiunii câmpurilor, securitate mãrita etc. De asemenea are o funcţionalitate speciala pentru tratarea datoriei publice locale si va permite utilizarea mult mai uşoara a diferitelor baze de date (replicarea). Pentru intretinerea sistemului cu cele mai noi îmbunãtãţiri tehnice, Programul DMFAS a fãcut eforturi substanţiale in domeniul caracteristicilor tehnice.
Sistemul va fi utilizat pentru gestiunea datoriei interne si externe, ajutoarelor nerambursabile, împrumuturilor guvernamentale si ale sectorului privat, continuând astfel sa îmbunãtãţeascã transparenta, sa promoveze buna guvernanta, politicile economice si financiare solide si sa întãreascã gestiunea macroeconomica si disciplina fiscala.

B. JUSTIFICAREA PROIECTULUI

Elemente de menţionat
Baza de date privind datoria externa a României (aprox. 40.000 împrumuturi) este una dintre cele mai mari baze de date administrate de tarile care utilizeazã sistemul DMFAS. Datorita acestui fapt este necesar ca personalul IT al echipei centrale DMFAS sa intervinã pentru probleme tehnice in teritoriu sau ca administratorul bazei de date (DBA) din tara sa meargã in misiune tehnica la Geneva.
In MFP si parţial in BNR fluctuaţia personalului este mare; de aceea întotdeauna este necesara instruirea personalului nou angajat in elementele de baza ale sistemului. In timpul ultimului proiect, cel puţin 20 de noi angajaţi au fost instruiţi in vederea asigurãrii funcţionarii si actualizãrii normale a sistemului.
La Începutul anului 2004 a fost lansata noua versiune (5.3) a softului DMFAS. Aceasta versiune include funcţionalitãţi noi care trebuie sa reprezinte tema unei instruiri suplimentare a utilizatorilor actuali.
In plus, incepand din 2002 Programul DMFAS a introdus procedura co-finantarii, ceea ce implica participarea tarilor beneficiare la intretinerea si dezvoltarea sistemului.

Situatia la sfârşitul implementarii proiectului
La sfârşitul implementãrii proiectului se apreciazã ca Guvernul:
● va beneficia de instalarea in ambele instituţii a software-ului pentru versiunea DMFAS 5.3 si pentru DSM+, precum si de instruirea personalului celor doua instituţii pentru utilizarea noilor caracteristici ale sistemului;
● va fi:
- capabil sa evalueze portofoliul datoriei si sa analizeze si evalueze capacitatea de a plaţi serviciul aferent datoriei. Aceasta va oferi o baza valoroasa pentru negocierea noilor acorduri cu agenţii bilaterale, furnizori, instituţii financiare internaţionale si piete de capital, minimizând costurile imprumuturilor;
- intr-o mai buna poziţie de a formula politici de îndatorare realizând beneficiile finanţãrii externe fara a crea probleme dificile stabilitãţii macroeconomice si stabilitãţii balanţei de plaţi.

C. DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR PROIECTULUI

UNCTAD va întreprinde urmãtoarele activitãţi in contextul acestui proiect:
Activitatea 1. Instalarea DMFAS 5.3
Aceasta componenta acoperã instalarea versiunii 5.3 a sistemului DMFAS la Ministerul Finanţelor Publice din România si la Banca Naţionala a României, precum si instruirea fundamentala necesara operãrii cu aceasta versiune. Sistemul DMFAS va fi instalat intr-o reţea, care va fi intretinuta de personalul local din cele doua instituţii. Va avea loc o analiza a necesitaţilor in vederea definirii specificaţiilor pentru conversia datelor ambelor instituţii la formatul DMFAS 5.3. Analiza se va concentra asupra noii clasificãri a datoriei. Rezultatele analizei vor fi utilizate pentru conversia bazei de date si refacerea replicãrii. Aceasta activitate va fi realizata de personalul de la DMFAS Geneva sau de un consultant internaţional /programator, (0,5 om/luna).
Activitatea 2. Instruirea in DMFAS 5.3
Pentru personalul din ambele instituţii aceasta activitate va include urmãtoarele:
- instruirea privind noile funcţiuni ale DMFAS 5.3, prin sublinierea diferentelor fata de versiunea DMFAS anterioara;
- instruirea avansata in generarea de rapoarte definite de utilizator.
Toate instruirile programate pentru utilizatorii finali din cadrul acestei activitãţi vor fi efectuate la Bucureşti de un consultant internaţional / economist financiar, (0,5 om/luna).
Activitatea 3. Instruire avansata a personalului pentru utilizarea DMFAS 5.3
Instruirea avansata a personalului in DMFAS 5.3 va include urmãtoarele:
- instruire pentru utilizatorii avansaţi in operarea sistemului, inclusiv validare date, control date, procesare si raportare. Funcţionarii din ambele instituţii vor fi instruiţi la un nivel care le va permite operarea independenta a sistemului DMFAS;
- instruire privind funcţiile de generare de rapoarte ale sistemului si, in mod special, ale modulului de statistica datoriei.
Toate programele de instruire din cadrul acestei activitãţi vor avea loc la Bucureşti (un consultant internaţional/economist financiar 1 om/luna).
Activitatea 4. Instruirea echipei de intretinere tehnica a DMFAS din MFP si BNR
Instruirea tehnica in administrarea sistemului va fi efectuata pentru utilizatori avansaţi si pentru administratorii desemnaţi ai bazelor de date si va include teme cum sunt procedurile de întreţinere si de securitate. Aceasta activitate va avea loc la Bucureşti (un consultant internaţional / programator, 0,5 om/luna).
Activitatea 5. Asistenta tehnica pentru administratorii bazelor de date in activitatea lor de lucru cu bazele de date
Aceasta activitate va consta in oferirea de asistenta in activitatea curenta a administratorilor bazelor de date, in special legate de administrarea de sistem a bazelor de date de volum mare. Aceasta activitate poate avea loc la Geneva (un consultant internaţional/ programator, 0,5 om/luna).
Activitatea 6. Misiunea de control si întreţinere a Echipei Centrale DMFAS
La sfârşitul proiectului, va fi necesara o misiune de o sãptãmâna a personalului IT (tehnologia informaţiei) de la Programul DMFAS pentru a instala upgradarea softului si pentru a instrui echipa locala de întreţinere tehnica a DMFAS in caracteristicile softului îmbunãtãţit. Aceasta activitate va avea loc la Bucureşti (un consultant internaţional/programator, 0,5 om/lunã).
Activitatea 7. Instruirea de baza în anailiza sustenabilitatii datoriei
Funcţionarii vor fi instruiţi in formularea de strategii si in analiza sustenabilitatii datoriei. Acest curs introductiv va fi unul de natura practica. Participanţii vor fi instruiţi in utilizarea softului DSM+, elaborat in colaborare de Banca Mondiala si UNCTAD, in utilizarea legãturii intre DMFAS si DSM+ si in modalitatea de a valida si verifica consistenta datelor de datorie transferate. Atelierul de lucru va avea sesiuni de analiza si politici in domeniile datoriei, balanţei de plaţi si macroeconomiei, conducerea operaţiunilor de reducere a datoriei, simularea diferitelor scenarii pentru împrumuturi noi si acoperire a deficitului, cu aprecierea impactului acestora asupra necesarului de finanţare externa, prin utilizarea unui studiu de caz. Aceasta activitate necesita prezenta la Bucureşti, timp de doua sãptãmâni, a unui expert UNCTAD in managementul datoriei.
Activitatea 8. Participarea oficialilor guvernamentali la Conferinţa UNCTAD pe tema gestiunea datoriei/Grupul consultativ DMFAS
Patru oficiali romani (doi din fiecare institutie) vor participa la Conferinţa inter-regionala UNCTAD pe tema managementul datoriei si la întâlnirea Grupului consultativ DMFAS, care vor avea loc in aceeaşi sãptãmâna. Conferinţa dureazã o sãptãmâna. Participarea la alte activitãţi de instruire pe tema managementelui datoriei.

D. APORTUL PĂRTILOR

Aportul pãrtii romane
Ministerul Finanţelor Publice si Banca Naţionala a României au urmãtoarele obligaţii:
- sa numeascã ca parteneri personal calificat, inclusiv un Coordonator National de Proiect si doi specialişti IT care vor forma Echipa de Întreţinere Tehnica DMFAS locala, ce va asigura pentru utilizatori intretinerea primara a sistemului DMFAS;
- sa numeascã personalul necesar pentru utilizarea si intretinerea permanenta a sistemului DMFAS;
- sa asigure acoperirea tuturor costurilor de întreţinere pentru calculatoare prin semnarea unui contract de întreţinere, care este indispensabil pentru funcţionarea normala a echipamentelor;
- sa asigure spaţiul necesar pentru personalul local si internaţional cat si pentru personalul secretariat/administrativ, rechizite si echipament de birou uzuale;
- sa asigure echipament (servere si staţii de lucru) si software (Windows NT si Oracle) in conformitate cu specificaţiile listate in documentaţia privind "DMFAS 5 Hardware, Software and Training requirements (DMFAS/HardwareSoftware/Revl);
- sa asigure operarea si întreţinerea reţelei LAN in ambele instituţii precum si legãtura intre MFP si BNR;
- sa asigure finanţarea activitãţilor prevãzute in documentaţia acestui proiect.
Aportul UNCTAD din resurse proprii
UNCTAD va furniza versiunea DMFAS 5.3 pentru dezvoltarea ulterioara a bazei de date. Va aloca personalul si timpul necesar pentru a susţine si coordona executarea proiectului. Mai precis, UNCTAD va nominaliza un Director de Proiect din Echipa Centrala DMFAS-Geneva insarcinat cu proiectul si va stabili aranjamentele pentru intretinerea tehnica prompta si on-line a sistemului DMFAS.
In contextul prezentului proiect si in cadrul condiţiilor financiare descrise mai jos, UNCTAD va livra versiunea 5.3 a softului DMFAS si a documentaţiei aferente in limba engleza.

E. ALTE CONSIDERAŢII

In cadrul acordurilor cu fiecare agenţie de implementare, modele ale acestora fiind prezentate in Anexa 2 si Anexa 3, UNCTAD va solicita Ministerului Finanţelor Publice din România si Bãncii Naţionale a României sa plãteascã anual o taxa de întreţinere stabilita pentru inceput la 5.000 USD. Acest acord va permite MFP si BNR sa beneficieze de upgradarile ulterioare ale versiunii 5.3 ale DMFAS si de tipuri privilegiate de servicii de întreţinere furnizate de echipa tehnica a Programului DMFAS, inclusiv de utilizarea serviciilor "hot-line".
Anexele fac parte din documentul prezentului proiect si vor fi semnate de ambele agenţii de implementare împreuna cu documentul proiectului.
Independent de cele de mai sus, costul viitoarelor imbnnatatiri sau individualizãri specifice pentru o tara, altele decât cele prevãzute conform acestui proiect sau livrate prin instalarea upgradarilor normale sau a noilor versiuni finanţate in cadrul acordului de intretinere, vor trebui acoperite printr-un proiect ulterior.
Ambele parti subînţeleg ca in cazul unei noi instalãri a sistemului DMFAS in România sau al utilizãrii sistemului prin Internet/Web de cãtre orice entitate, instituţie sau organizaţie altele decât cele stipulate ca beneficiare ale sistemului DMFAS in cadrul prezentei documentaţii de proiect, va trebui iniţiat un nou proiect, cu un buget corespunzãtor.

F. RISCURI

MFP si BNR vor asigura mediul tehnic corespunzãtor atât in ceea ce priveşte instalarea cat si întreţinerea sistemului DMFAS 5.3, pentru a garanta succesul pe termen lung al instalãrii DMFAS. Aceasta include necesitatea de a recruta, daca este cazul, si de a instrui personal care sa administreze baza de date Oracle. Sistemul de operare si reţeaua necesita supervizare tehnica constanta si calificata din partea departamentului tehnic din ambele instituţii.
Cel mai important risc priveşte transferul personalului instruit, atât de la nivelul de conducere, cat si de la nivelul operaţional. Este deosebit de important ca personalul instruit in utilizarea DMFAS sa nu fie mutat la alta unitate fara evaluarea consecinţelor pe termen lung asupra eficientei activitãţii de gestionare a datoriei externe si fara a asigura transferul adecvat al cunoştinţelor cãtre personalul înlocuitor.

G. FINANŢAREA SI ARANJAMENTELE CONTRACTUALE

Aceste servicii vor fi furnizate in conformitate cu Regulile si procedurile UNCTAD pentru administrarea fondurilor fiduciare de cooperare tehnica stipulate in Anexa 5 a acestui proiect cat si in concordanta cu Regulamentul de ordine interioara si alte reglementari ale Naţiunilor Unite.
Pentru orice disputa, controversa sau reclamatie intre parti, ce rezulta din acest Acord sau pentru încãlcarea, rezilierea sau denunţarea acestui Acord, daca încercãrile de reglementare prin negociere au eşuat, una din parti va solicita procedura de arbitraj in conformitate cu Regulile de Arbitraj UNCITRAL. Pãrţile se vor supune oricãrei sentinţe de arbitraj decurgând dintr-un astfel de arbitraj ca fiind decizia finala a oricãrei astfel de dispute, controverse sau reclamatii.
Nimic din acest acord sau in legãtura cu acest acord nu va fi considerat ca o renunţare expresa sau implicita la oricare dintre privilegiile si imunitatile Naţiunilor Unite, inclusiv ale organelor sale subsidiare.

H. AMENDAREA PROIECTULUI

Activitãţile proiectului si alocarea bugetului acestuia pot fi amendate prin acordul mutual al tuturor pârtilor. Proiectul va intra in vigoare la data semnãrii. Proiectul este scris in limba engleza in 3 exemplare originale, din care unul pentru Ministerul Finanţelor Publice, unul pentru Banca Naţionala a României si unul pentru UNCTAD.

Buget
Bugetul este prevãzut in Anexa nr. 1.

Finanţarea
Dupã semnarea proiectului de ambele parti, Ministerul Finanţelor Publice din România si Banca Naţionala a României vor face aranjamentele necesare pentru a depune suma de 80.000 USD (40.000 USD per instituţie) in Contul Fondului Mutual UNCTAD, ale cãrui detalii sunt urmãtoarele:



┌──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Banca │UBS SA, Geneva │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Nume cont │UNCTAD Trust Fund │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Numãr cont │240-C0590163.1 │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Codul SWIFT │UBSWCHZH12A │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Adresa bãncii │Rue des Noirettes 35 │
│ │P.O. Box 2600 │
│ │1211 Geneva 2 │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Registrul general IMIS │TXB 1110 │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Referinţa │ROM/0T/3AV │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Donator/Sursa fondurilor │Ministerul Finanţelor Publice │
│ │din România │
│ │Banca Naţionala a României │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘



Orice dobânda acumulata in soldul temporar creditor al fondurilor proiectului va fi folosita la suplimentarea fondurilor disponibile ale proiectului.
In baza acordurilor cu fiecare agenţie de implementare, care fac parte integranta din prezentul proiect, Ministerul Finanţelor Publice si Banca Naţionala a României vor plati o taxa anuala de întreţinere de 5.000 USD per instituţie.


ANEXA 1
la proiect


Bugetul proiectului ROM/0T/3AV

Titlu: Implementarea versiunii DMFAS 5.3


┌──────────────────────────────┬────────────────┬───────────────┬──────────────┐
│ │ Total proiect │ 2005 │ 2006 │
│ ├───────┬────────┼──────┬────────┼──────┬───────┤
│ │ om/ │ USD │ om/ │ USD │ om/ │ USD │
│ │ luna │ │ luna │ │ luna │ │
├──────────────────────────────┼───────┼────────┼──────┼────────┼──────┼───────┤
│11.01 Programator │ 2 │ 20,000│ 1 │ 10,000│ 1 │ 10,000│
│11.51 Consultant DMFAS │ 1.5 │ 15,000│ 1.5 │ 15,000│ │ │
│11.99 Total subcomponenta │ 3.5 │ 35,000│ 2.5 │ 25,000│ 1 │ 10,000│
│15.01 Chelt. deplasare │ │ 18,000│ │ 11,000│ │ 7,000│
│15.99 Total subcomponenta │ │ 18,000│ │ 11,000│ │ 7,000│
│16.01 Misiuni UNCTAD │ │ 2,800│ │ 2,800│ │ │
│16.99 Total subcomponenta │ │ 2,800│ │ 2,800│ │ │
│19.99 Total componenta │ │ 55,800│ │ 38,800│ │ 17,000│
│33.01 Conferinţa │ │ 13,000│ │ 5,000│ │ 8,000│
│gest. datoriei si instruire in│ │ │ │ │ │ │
│managementul datoriei │ │ │ │ │ │ │
│53.01 Diverse │ │ 1,996│ │ 1,271│ │ 725│
│53.99 Total subcomponenta │ │ 1,996│ │ 1,271│ │ 725│
│ │ │ │ │ │ │ │
│Total proiect │ │ 70,796│ │ 45,071│ │ 25,725│
│ │ │ │ │ │ │ │
│Cost susţinere 13% │ │ 9,204│ │ 5,860│ │ 3,344│
│ │ │ │ │ │ │ │
│Total proiect (inclusiv cost │ │ 80,000│ │ 50,931│ │ 29,069│
│susţinere) │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────┴───────┴────────┴──────┴────────┴──────┴───────┘



Taxa de întreţinere de 5.000 USD pe an si pe instituţie, cumulata in perioada 2005-2006 va fi de 20.000 USD (4 x 5.000).


ANEXA 2
la proiect

Conferinţa Naţiunilor Unite pentru
Comerţ si Dezvoltare


ACORD DE ÎNTRETINERE ÎNTRE MINISTERUL
FINANŢELOR PUBLICE DIN ROMANIA SI UNCTAD PENTRU UTILIZAREA SISTEMULUI
DMFAS AL UNCTAD IN CADRUL MINISTERULUI FINANŢELOR PUBLICE DIN ROMÂNIA

Dupã semnarea acestui Acord, Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Comerţ si Dezvoltare (UNCTAD) va furniza Ministerului Finantelor Publice din România (MFP) serviciile de întreţinere a Programului de Gestiune a Datoriei si Analiza Financiara (DMFAS) al UNCTAD, descrise in Articolul 1. Pentru aceste servicii, MFP accepta sa plãteascã UNCTAD suma specificata in Articolul 2 in conformitate cu aranjamentele descrise in Articolul 3.
ART. 1
Scopul acordului de întreţinere DMFAS
Clauza de intretinere a variantelor viitoare ale DMFAS
Prezentul acord de întreţinere permite MFP sa beneficieze de intretinere pentru viitoarele variante ale versiunii 5.3 a DMFAS rezultând din urmãtoarele tipuri de servicii de intretinere:
● Întreţinere adaptativa
Acest tip de intretinere implica modificarea caracteristicilor sistemului DMFAS pentru a asigura compatibilitatea sa cu schimbãrile fãcute versiunilor sistemelor de operare, sistemului de gestiune a bazei de date si sistemelor de reţele, care sunt in mod curent suportate de sistemul DMFAS.
● Întreţinere perfectiva
Acest tip de intretinere implica adãugarea de noi funcţionalitãţi pentru satisfacerea unor cerinţe urgente sau importante ale utilizatorilor DMFAS.
● Întreţinere corectiva
Acest tip de intretinere implica corectarea erorilor de sistem.

Toate solicitãrile de servicii de intretinere vor fi confirmate si luate in considerare de cãtre UNCTAD, vor fi puse la dispoziţia tuturor utilizatorilor DMFAS si preluate in funcţie de alocarea resurselor disponibile ale programului DMFAS de Gestiune a Datoriei.
Clauza de asistenta hotline/helpdesk
Acest acord de intretinere permite instituţiei sa beneficieze de asistenta hotline/helpdesk furnizata de Programul DMFAS din Geneva. Asistenta hotline/helpdesk permite MFP sa primeascã rãspunsuri prompte in domenii necesitând sprijinirea utilizatorilor privind utilizarea sistemului DMFAS, incluzând atât probleme operaţionale cat si tehnice.
Pentru instituţiile care solicita aceasta, asistenta helpdesk poate fi acordata si prin utilizarea accesului la distanta in cazul când exista condiţii locale, inclusiv conexiuni, autorizaţie de acces, licenţa pentru program de acces la distanta, etc.
Aceasta asistenta acoperã numai utilizarea programului DMFAS insusi, nu si a altor programe si servere / staţii de lucru folosite pentru instalarea DMFAS-ului in instituţia utilizatoare, si care se presupune ca sunt prevãzute in contracte separate.
ART. 2
Costuri
Dupa primirea cererii anuale de plata, al carei model se gãseşte in Anexa 4, Ministerul Finanţelor Publice din România va transfera taxa anuala de intretinere in Fondul Mutual UNCTAD DMFAS potrivit calendarului descris in Articolul 3. Taxa este stabilita iniţial la 5.000 de dolari SUA.
Fondurile astfel colectate in Fondul Mutual DMFAS vor fi folosite in cadrul Programului DMFAS pentru finantarea activitãţilor de intretinere in concordanta cu Regulile si Reglementãrile Naţiunilor Unite.
ART. 3
Durata contractului si calendarul de plati
Prima plata pentru intretinere anuala va fi fãcuta in primele trei luni ale perioadei anuale a contractului care se intinde de la 1 septembrie 2005 pana la 31 august 2006.
Durata acestui acord este de doi ani si va fi reinnoit automat in fiecare an, cu excepţia cazului in care va fi anulat in scris de cãtre Ministerul Finanţelor Publice din România sau de cãtre UNCTAD.
Urmãtoarele taxe anuale de intretinere vor fi plãtite in termen de treizeci de zile dupã începerea urmãtorului an al perioadei de contract.
Plãţile vor fi depozitate in contul UNCTAD, dupã emiterea unei cereri de plata de cãtre Programul DMFAS. Detaliile plaţii sunt urmãtoarele:


Nr.cont: 240-C0590163.1
Denumire cont: UNCTAD Trust Fund
Banca: Union des Banques Suisses (UBS SA)
Adresa swift: UBSWCHZH12A
Adresa bãncii: Rue des Noirettes 35
P.O. Box 2600
1211 Geneva 2 'ad Switzerland
Referinţa nr: UNCTAD DMFAS Trust Fund INT/0T/2AO
IMIS General Ledger TXB 1110
de la Ministerul Finanţelor Publice din România
pentru [perioada]



Confirmarea oficiala a plaţii va fi trimisa de UNCTAD Ministerului Finanţelor Publice din România dupã fiecare plata anuala.

ART. 4
Restricţii
Plata taxei de intretinere nu angajeazã UNCTAD sa furnizeze alte servicii decât cele descrise in Articolul 1. In particular, pentru instalarea unor variante importante de intretinere a DMFAS, plata taxei de intretinere cãtre UNCTAD, nu îndreptãţeşte Ministerul Finanţelor Publice din România sa beneficieze la sediul propriu de serviciile oferite de Programul DMFAS cum sunt conversiile si nici de activitãţi aferente de instruire, care ar trebui sa fie finanţate printr-un alt document de proiect de cooperare tehnica existent sau viitor.
ART. 5
Reglementarea diferendelor
Pentru orice disputa, controversa sau reclamatie intre parti ce rezulta din acest acord sau încalcare, reziliere sau denunţare a acestuia, daca incercarea de reglementare prin negociere a eşuat, una din parti va solicita procedura de arbitraj in conformitate cu Regulile de Arbitraj UNCITRAL. Pãrţile se vor supune oricãrei sentinţe de arbitraj emisa ca rezultat al acestui arbitraj ca fiind rezolvarea finala a oricãrei controverse, reclamaţii sau dispute.
ART. 6
Privilegii si imunitati
Nimic din acest acord sau in legãtura cu acest acord nu va fi considerat ca o renunţare expresa sau implicita la oricare dintre privilegiile si imunitatile Naţiunilor Unite, inclusiv ale organelor sale subsidiare.
ART. 7
Clauze finale
Pentru aplicarea acestui acord, semnatarii confirma urmãtoarele ca fiind adresele lor oficiale:


Pentru Ministerul Finanţelor Publice
din România: Ministerul Finanţelor Publice
str. Apolodor nr. 17, sector 5
050741 Bucureşti, România
Tel: +40.21-319.97.39
Fax: +40.21-312.20.11

Pentru UNCTAD: Palais des Nations
8 Avenue de la Paix
211 Geneva 10
Switzerland
Tel: +41.22-907 58 14
Fax: +41.22-907 00 45



Acest acord este redactat in doua exemplare originale iniţializate si/sau semnate, din care unul pentru Ministerul Finanţelor Publice din România si unul pentru UNCTAD.

Bucureşti, 29.07.2005 Geneva, 12,07.2005
Data Data

Pentru Ministerul Finanţelor
Publice din România Pentru UNCTAD
Dl. Dragos NEACSU Dl. Oluseye Oduyemi
Secretar de Stat Sef serviciu
Managementul Resurselor


ANEXA 3
la proiect

Conferinţa Naţiunilor Unite pentru
Comerţ si Dezvoltare


ACORD DE ÎNTREŢINERE INTRE BANCA NAŢIONALA A ROMÂNIEI SI UNCTAD PENTRU
UTILIZAREA SISTEMULUI DMFAS AL UNCTAD IN CADRUL BĂNCII NAŢIONALE A ROMÂNIEI

Dupã semnarea acestui Acord, Conferinta Naţiunilor Unite pentru Comert si Dezvoltare (UNCTAD) va furniza Bãncii Naţionale a României (BNR) serviciile de întreţinere a Programului de Gestiune a Datoriei si Analiza Financiara (DMFAS) al UNCTAD, descrise in Articolul 1. Pentru aceste servicii, BNR accepta sa plãteascã UNCTAD suma specificata in Articolul 2 in conformitate cu aranjamentele descrise in Articolul 3.

ART. 1
Scopul acordului de întretinere DMFAS
Clauza de întreţinere a variantelor viitoare ale DMFAS
Prezentul acord de intretinere permite BNR sa beneficieze de întreţinere pentru viitoarele variante ale versiunii 5.3 a DMFAS rezultând din urmãtoarele tipuri de servicii de întreţinere:
● Întreţinere adaptativa
Acest tip de intretinere implica modificarea caracteristicilor sistemului DMFAS pentru a asigura compatibilitatea sa cu schimbãrile fãcute versiunilor sistemelor de operare, sistemului de gestiune a bazei de date si sistemelor de reţele, care sunt in mod curent suportate de sistemul DMFAS.
● Întreţinere perfectiva
Acest tip de intretinere implica adãugarea de noi funcţionalitãţi pentru satisfacerea unor cerinţe urgente sau importante ale utilizatorilor DMFAS.
● Întreţinere corectiva
Acest tip de intretinere implica corectarea erorilor de sistem.
Toate solicitãrile de servicii de intretinere vor fi aduse la cunoştinţa si luate in considerare de cãtre UNCTAD, vor fi puse la dispoziţia tuturor utilizatorilor DMFAS si preluate in funcţie de alocarea resurselor disponibile ale programului DMFAS de Gestiune a Datoriei.
Clauza de asistenta hotline/helpdesk
Acest acord de intretinere permite instituţiei sa beneficieze de asistenta hotline/helpdesk furnizata de Programul DMFAS din Geneva. Asistenta hotline/helpdesk permite instituţiei utilizatoare sa primeascã rãspunsuri prompte in domenii necesitând sprijinirea utilizatorilor privind utilizarea sistemului DMFAS, inclusiv probleme operaţionale si tehnice.
Pentru instituţiile care solicita aceasta, asistenta helpdesk poate fi acordata si prin utilizarea accesului la distanta in cazul când exista condiţii locale, inclusiv conexiuni, autorizaţie de acces, licenţa pentru program de acces la distanta, etc.
Aceasta asistenta acoperã numai utilizarea programului DMFAS insusi, nu si a altor programe si servere / staţii de lucru folosite pentru instalarea DMFAS-ului in instituţia utilizatoare, si care se presupune ca sunt prevãzute in contracte separate.
ART. 2
Costuri
Dupã primirea cererii anuale de plata, al cãrei model se gãseşte in Anexa 4, Banca Naţionala a Romanici va transfera taxa anuala de intretinere in Fondul Mutual UNCTAD DMFAS potrivit calendarului descris in Articolul 3. Taxa este stabilita iniţial la 5,000 de dolari SUA.
Fondurile astfel colectate in Fondul Mutual DMFAS vor fi folosite in cadrul Programului DMFAS pentru finanţarea activitãţilor de intretinere in concordanta cu Regulile si Reglementãrile Naţiunilor Unite.
ART. 3
Durata contractului si calendarul de plati
Prima plata pentru intretinere anuala va fi fãcuta in primele trei luni ale perioadei anuale a contractului care se întinde de la 1 septembrie 2005 pana la 31 august 2006.
Durata acestui acord este de doi ani si va fi reinnoit automat in fiecare an, cu excepţia cazului in care va fi anulat in scris de cãtre Banca Naţionala a României sau de cãtre UNCTAD.
Urmãtoarele taxe anuale de intretinere vor fi plãtite in termen de treizeci de zile dupã inceperea anului urmãtor al perioadei de contract.
Plãţile vor fi depozitate in contul UNCTAD, dupã emiterea unei cereri de plata de cãtre Programul DMFAS. Detaliile plaţii sunt urmãtoarele:


Nr.cont: 240-C0590163.1
Denumire cont: UNCTAD Trust Fund
Banca: Union des Banques Suisses (UBS SA)
Adresa swift: UBSWCHZH12A
Adresa bãncii: Rue des Noirettes 35
P.0. Box 2600
1211 Geneva 2 - Switzerland
Referinţa nr: UNCTAD DMFAS Trust Fund INT/0T/2AO
IMIS General Ledger TXB 1110
de la Banca Naţionala a României
pentru [perioada]



Confirmarea oficiala a plaţii va fi trimisa de UNCTAD Bãncii Naţionale a României dupã fiecare plata anuala.

ART. 4
Restricţii
Plata taxei de intretinere nu obliga UNCTAD sa furnizeze alte servicii decât cele descrise in Articolul 1. In particular, pentru instalarea unor variante importante de intretinere a DMFAS, plata taxei de intretinere cãtre UNCTAD, nu indreptateste Banca Naţionala a României sa beneficieze la sediul propriu de serviciile oferite de Programul DMFAS cum sunt conversiile si nici de activitãţi aferente de instruire, care ar trebui sa fie finanţate printr-un alt document de proiect de cooperare tehnica existent sau viitor.
ART. 5
Reglementarea diferendelor
Pentru orice disputa, controversa sau reclamatie intre parti ce rezulta din acest acord sau incalcarea, rezilierea sau denunţarea acestuia, daca incercarea de reglementare prin negociere a eşuat, una din parti va solicita procedura de arbitraj in conformitate cu Regulile de Arbitraj UNCITRAL. Partite se vor supune oricãrei sentinţe de arbitraj emise ca rezultat al acestui arbitraj ca fiind rezolvarea finala a oricãrei controverse, reclamaţii sau dispute.
ART. 6
Privilegii si imunitãţi
Nimic din acest acord sau in legãtura cu acest acord nu va fi considerat ca o renunţare expresa sau implicita la oricare dintre privilegiile si imunitatile Naţiunilor Unite, inclusiv ale organelor sale subsidiare.
ART. 7
Clauze finale
Pentru aplicarea acestui acord, semnatarii confirma urmãtoarele ca fiind adresele lor oficiale:

Pentru Banca Naţionala a României: Banca Naţionala a României
Str. Lipscani nr. 25, sector 3,
030031 Bucureşti, România
Tel: +40.21-312 71 89
Fax: +40.21-312 71 93

Pentru UNCTAD: Palais des Nations
8 Avenue de la Paix
1211 Geneva 10, Switzerland
Tel: +41.22-907 58 14
Fax: +41.22-907 00 45

Acest acord este redactat in doua exemplare originale iniţializate si/sau semnate, din care unul pentru Banca Naţionala a României si unul pentru UNCTAD.

Bucureşti, NR. 11/18.08.2005 Geneva, 12.07.2005
Data Data

Pentru Banca Naţionala a României Pentru UNCTAD
Dl. Mugur Isãrescu Dl. Oluseye Oduyemi
Guvernator Sef serviciu
Managementul Resurselor


ANEXA 4
la proiect

Conferinţa Naţiunilor Unite pentru
Comerţ si Dezvoltare


ACORD DE ÎNTREŢINERE INTRE [NUMELE INSTITUŢIEI] SI UNCTAD PENTRU
UTILIZAREA SISTEMULUI DMFAS AL UNCTAD IN CADRUL [NUMELE INSTITUŢIEI]

SOLICITARE ANUALA DE PLATA

Geneva, [data]

Stimate.............

In concordanta cu acordul de întreţinere semnat la [data semnarii] intre [numele instituţiei] si UNCTAD, va rugam sa dispuneţi aranjamentele necesare pentru ca plata de 5.000 USD sa fie depusa in urmãtorul cont:


Nr. cont: 240-C0-590163.1
Denumire cont: UNCTAD Trust Fund
Banca: Union des Banques Suisses (UBS SA)
Adresa swift: UBSWCHZH12A
Adresa bãncii: Rue des Noirettes 35
P.O. Box 2600
1211 Geneva 2 - Switzerland
Referinţa nr: UNCTAD DMFAS Trust Fund INT/0T/2AO
IMIS General Ledger TXB 1110
de la [numele instituţiei] pentru [perioada]



Aceasta plata acoperã acordul de intretinere pentru perioada [perioada].

Al dvs. cu sinceritate,

Oluseye Oduyemi

Sef serviciu Managementul Resurselor


Dl. ..........
[denumirea instituţiei]


ANEXA 5
la proiect

Reguli si proceduri UNCTAD pentru administrarea Fondului Mutual pentru Cooperare Tehnica

1. Donatorul va plasa la dispoziţia UNCTAD suma specificata in documentul de proiect si UNCTAD va utiliza aceste fonduri in concordanta cu prevederile proiectului;
2. Donatorul va depune fondurile menţionate mai sus in valuta convertibila, cu utilizare nerestrictionata, intr-un cont desemnat de UNCTAD;
3. UNCTAD va deschide un fond mutual potrivit Reglementarilor si Regulilor Financiare ale Naţiunilor Unite pentru primirea si administrarea fondurilor menţionate mai sus;
4. Fondul mutual si activitãţile finanţate din acesta vor fi administrate de UNCTAD in concordanta cu reglementãrile, regulile si directivele aplicabile, stabilite de Naţiunile Unite. In consecinţa, va fi angajat si administrat personalul; vor fi cumpãrate echipamente, furnituri si servicii; si vor intra in vigoare contracte in conformitate cu prevederile acestor reglementari, reguli si directive;
5. Toate conturile si situaţiile financiare vor fi exprimate in dolari SUA.
6. Din fondul mutual vor fi suportate cheltuielile efectuate de UNCTAD pentru indeplinirea activitãţilor conform proiectului;
7. Fondul mutual va fi taxat cu 13% din toate cheltuielile din acest fond; acest procent va fi incasat pentru serviciile de susţinere a programului, servicii furnizate de UNCTAD pentru implementarea proiectului finanţat din fondul mutual;
8. Fondul mutual va fi taxat de asemenea cu o suma echivalenta unui procent (1%) din plata sau salariul net al personalului angajat de UNCTAD al carui angajament este finanţat din fondul mutual, suma care va constitui o rezerva pentru acoperirea oricãrei pretenţii in caz de deces, vãtãmare sau boala, in conformitate cu reglementãrile si regulile Naţiunilor Unite aplicabile sau cu alte contracte ale Naţiunilor Unite, rezerva care nu poate fi returnata donatorului;
9. UNCTAD va iniţia si va derula operaţiuni pe mãsura primirii contribuţiilor in concordanta cu prevederile stipulate in documentul de proiect;
10. UNCTAD nu va face nici un angajament peste sumele destinate cheltuielilor din proiect;
11. Daca apar cheltuieli neprevãzute, UNCTAD va solicita un buget suplimentar donatorului(ilor) arãtând care va fi finanţarea suplimentara necesara. Daca o astfel de finanţare nu va fi disponibila, asistenta furnizata proiectului(elor) poate fi redusa, sau daca este necesar, incheiata. In nici un caz UNCTAD nu isi va asuma angajamente care depãşesc sumele prevãzute in fondul mutual;
12. Proprietatea asupra echipamentului, furniturilor si altor proprietãţi finantate din acest fond mutual va reveni Naţiunilor Unite. La terminarea sau expirarea proiectului, chestiunea proprietãţii va fi determinata in concordanta cu prevederile documentului de proiect sau, daca documentul de proiect nu conţine asemenea prevederi, atunci dispunerea asupra echipamentului va fi decisa prin consultãri intre donator(i) si UNCTAD;
13. Revizuirea activitãţilor finanţate din acest fond mutual, inclusiv evaluarea comuna UNCTAD, donator(i) si primitor(i) se va desfãşura conform prevederilor documentului de proiect;
14. Acest fond mutual va fi supus exclusiv procedurilor de audit intern si extern prevãzute in Reglementarile, Regulile si Directivele Financiare ale Naţiunilor Unite;
15. UNCTAD va furniza donatorului urmãtoarele situaţii si rapoarte pregãtite in concordanta cu procedurile contabile si de raportare ale Naţiunilor Unite:
(a) Situaţia financiara anuala privind veniturile, cheltuielile, activele si pasivele la 31 Decembrie ale fiecãrui an, cu privire la fondurile furnizate de donator(i);
(b) Un raport final si o situaţie financiara finala, in termen de sase luni de la expirarea sau terminarea proiectului;
16. UNCTAD va notifica donatorul când, dupã opinia sa, au fost realizate obiectivele pentru care a fost înfiinţat fondul mutual. Data unei astfel de notificari va fi considerata a fi data expirãrii activitãţilor proiectului, in condiţiile respectãrii paragrafului 18 care va ramane in continuare in vigoare;
17. Proiectul poate fi terminat de oricare din parti dupã 30 de zile de la notificarea scrisa a celeilalte parti, in condiţiile respectãrii paragrafului 16 care va ramane in continuare in vigoare;
18. La terminarea sau expirarea acestui proiect conform paragrafului 16 sau 17, fondurile vor continua a fi pãstrate de UNCTAD pana când toate cheltuielile, inclusiv obligaţiile care decurg au fost plãtite din aceste fonduri. Dupã aceea, orice surplus care ramane in fondul mutual va fi returnat dooatonilui(ilor) cu excepţia cazului când sunt alocate de cãtre aceştia altor activitãţi urmare consultãrilor dintre donator(i) si UNCTAD.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016