Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.647 din 7 octombrie 2004  pentru aprobarea Strategiei de privatizare a societatilor comerciale la care Regia Autonoma Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.647 din 7 octombrie 2004 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a societatilor comerciale la care Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat" exercita, in numele statului, toate drepturile ce decurg din calitatea de actionar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 942 din 14 octombrie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 5^1 din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Strategia de privatizare a societãţilor comerciale la care Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" exercitã, în numele statului, toate drepturile ce decurg din calitatea de acţionar, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Privatizarea societãţilor comerciale pentru care se aprobã strategia prevãzutã la art. 1 se va realiza de cãtre Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat".

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
-------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Eugen Bejinariu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 7 octombrie 2004.
Nr. 1.647.


ANEXĂ

STRATEGIA
de privatizare a societãţilor comerciale la care Regia
Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat"
exercitã, în numele statului, toate
drepturile ce decurg din calitatea de acţionar

1. Obiectivele privatizãrii
1.1. În conformitate cu prevederile Programului de guvernare, ale Planului de acţiune al Programului de guvernare pe perioada 2001-2004 şi ale angajamentelor asumate de Guvern în relaţiile cu organismele financiare internaţionale, Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" îşi propune, prin prezenta, strategia de privatizare pentru anul 2004 şi pentru anul 2005.
În portofoliul Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" se aflã 3 societãţi comerciale la care statul este acţionar majoritar.
1.2. În vederea realizãrii strategiei de privatizare a societãţilor comerciale aflate în portofoliul Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", pentru anul 2004 şi anul 2005, denumitã în continuare strategia de privatizare, se urmãreşte atingerea urmãtoarelor obiective:
a) continuarea parcurgerii de cãtre societãţile comerciale, acolo unde este cazul, a unor etape de restructurare şi externalizare a unor activitãţi şi/sau active împreunã cu personalul aferent şi constituirea de noi societãţi comerciale şi de parteneriate, în vederea creşterii eficienţei şi pregãtirii procesului de privatizare;
b) continuarea procesului de privatizare a societãţilor comerciale prin atragerea de investitori români şi strãini care demonstreazã un real potenţial financiar şi prezintã garanţii în realizarea de investiţii în perioada postprivatizare;
c) vânzarea participaţiilor deţinute de aceste societãţi comerciale la alte societãţi comerciale;
d) privatizarea societãţilor comerciale din turism şi din domeniul agricol/horticol.
1.3. În aplicarea şi realizarea strategiei de privatizare, Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" va avea în vedere:
a) prezentarea şi desfãşurarea transparentã a activitãţii şi obiectivelor sale, în calitate de instituţie publicã implicatã în procesul de privatizare;
b) mediatizarea eficientã, pe plan intern şi, dupã caz, internaţional, a ofertei de privatizare a societãţilor comerciale din portofoliu;
c) colaborarea cu partenerii de dialog economico-social (sindicate, patronate etc.) pentru evidenţierea clarã a obiectivelor şi intenţiilor în domeniul privatizãrii şi atragerii investiţiilor.
2. Cadrul legislativ
Cadrul legal în vigoare în materie de privatizare este reprezentat de urmãtoarele acte normative:
a) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) <>Legea nr. 336/2004 privind mandatarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" sã exercite atribuţiile instituţiei publice implicate, conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale;
d) <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 11/2002 privind transferul pachetului de acţiuni deţinut de stat la Societatea Comercialã "Horticola" - S.A. Bucureşti de la Agenţia Domeniilor Statului la Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat";
f) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.291/2001 privind transferul pachetului de acţiuni deţinut de stat la Societatea Comercialã "Biroul de Turism pentru Tineret (B.T.T.)" S.A. Bucureşti de la Ministerul Turismului la Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat";
g) <>Hotãrârea Guvernului nr. 839/2002 privind aprobarea transferului pachetelor de acţiuni deţinute de stat la Societatea Comercialã "Olimp Estival 2002" - S.A. Mangalia şi la Societatea Comercialã "Neptun Estival 2002" - S.A. Mangalia de la Ministerul Turismului la Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat".
3. Cadrul instituţional
Prin <>Legea nr. 336/2004 Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" este mandatatã sã exercite atribuţiile instituţiei publice implicate, conform prevederilor acestui act normativ, în vederea privatizãrii societãţilor comerciale la care regia este acţionar în numele statului.
4. Portofoliul de agenţi economici
Portofoliul Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" este format din 3 societãţi comerciale, respectiv Societatea Comercialã "Biroul de Turism pentru Tineret (B.T.T.)" - S.A. Bucureşti, Societatea Comercialã "Olimp Estival 2002" - S.A. Mangalia (care a preluat prin absorbţie Societatea Comercialã "Neptun Estival 2002" S.A. Mangalia) şi Societatea Comercialã "Horticola" - S.A. Bucureşti.
5. Pregãtirea procesului de privatizare
În scopul pregãtirii procesului de privatizare, al stabilirii celei mai adecvate metode de diminuare a participaţiilor statului la societãţile comerciale din portofoliu, inclusiv sucursale ale acestora, precum şi a momentului optim de demarare a privatizãrii, Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" va putea proceda la:
a) efectuarea de analize premergãtoare cu privire la metodele de privatizare ce pot fi utilizate, având în vedere:
- dimensiunea societãţii comerciale;
- pachetul de acţiuni deţinut;
- gradul de îndatorare;
- riscul executãrii silite de cãtre creditori;
- obiectul de activitate şi dispersia teritorialã a sucursalelor societãţii comerciale;
- gradul de importanţã/dependenţã a activitãţii sucursalei în raport cu activitatea societãţii comerciale a cãrei sucursalã este;
- segmentul de piaţã pe care opereazã societatea comercialã şi ponderea producţiei sau serviciului de bazã în cadrul sectorului economic;
- volumul de investiţii necesar pentru dezvoltarea societãţii comerciale;
- volumul de investiţii necesar pentru îndeplinirea obligaţiilor de mediu şi remediere/reconstrucţie ecologicã;
- interesul manifestat de potenţialii investitori;
b) studierea fenomenelor sociale locale, regionale şi/sau internaţionale care pot determina în mod semnificativ ameliorarea sau înrãutãţirea eficienţei procesului de privatizare;
c) iniţierea unor acte normative care sã prevadã unele mãsuri pentru creşterea atractivitãţii societãţilor comerciale, în vederea stimulãrii interesului potenţialilor investitori;
d) clarificarea situaţiei juridice a bunurilor societãţilor comerciale care sunt utilizate de societãţile comerciale supuse privatizãrii;
e) stimularea interesului potenţialilor investitori, prin iniţierea unor strategii specifice de restructurare şi privatizare, promovate prin acte normative, care sã prevadã mãsuri atractive pentru cumpãrãtorii pachetelor de acţiuni;
f) instituirea procedurii de administrare specialã şi supraveghere financiarã la societãţile comerciale la care Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" gestioneazã în numele statului, precum şi la societãţile comerciale la care societatea comercialã cu capital de stat este acţionar majoritar, în scopul creşterii atractivitãţii la privatizare. Competenţele, atribuţiile, drepturile şi rãspunderile administratorilor speciali se stabilesc prin mandat special, emis prin decizie a directorului general al Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat";
g) emiterea de cãtre Secretariatul General al Guvernului a certificatelor de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru societãţile comerciale din portofoliul Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" şi înregistrarea în capitalul social al societãţilor comerciale a valorii aferente respectivelor terenuri.
6. Metode de privatizare
6.1. Privatizarea societãţilor comerciale se desfãşoarã în conformitate cu prevederile cadrului legal general în domeniul privatizãrii.
6.2. Diminuarea participaţiilor statului la societãţile comerciale se realizeazã prin toate modalitãţile prevãzute de lege sau prin combinaţii ale acestora.
6.3. Pentru realizarea strategiei de privatizare se vor putea utiliza metodele de privatizare şi de atragere de capital permise de prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Legii nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale normelor metodologice aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv combinaţii ale acestor metode, astfel:
a) majorarea capitalului social al societãţilor comerciale prin subscripţie de noi aporturi;
b) atragerea de capital pentru finalizarea investiţiilor neterminate/reabilitarea unor obiective, utilizându-se metodele prevãzute de legislaţia în vigoare;
c) constituirea de societãţi comerciale cu capital mixt de cãtre societãţile comerciale la care Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" gestioneazã în numele statului acţiuni;
d) vânzarea de cãtre societãţile comerciale şi/sau transferul cu titlu gratuit al activelor cu caracter social;
e) vânzarea de cãtre societãţile comerciale a activelor din patrimoniu;
f) vânzarea pachetelor de acţiuni ale societãţilor comerciale (prin negociere sau licitaţie);
g) vânzarea participaţiilor deţinute de cãtre societãţile comerciale la care Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" gestioneazã, în numele statului, acţiuni la societãţi comerciale constituite cu participare mixtã;
h) divizarea societãţii comerciale supuse privatizãrii conform dispoziţiilor legale în materie;
i) înfiinţarea de societãţi comerciale în colaborare cu alte persoane fizice sau juridice, române ori strãine, participând la capitalul social al acestora cu aport în naturã, respectiv cu activele societãţilor comerciale la care Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" este acţionar în numele statului.
6.4. Vânzarea/cesionarea acţiunilor/participaţiilor societãţilor comerciale la care societãţile comerciale aflate în portofoliul Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" deţin un pachet de acţiuni/participaţii se realizeazã cu respectarea, dupã caz, a urmãtoarelor acte normative:
a) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) <>Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) <>Legea nr. 336/2004 .
6.5. Metodele de privatizare stabilite de Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" pentru societãţile comerciale aflate în portofoliul sãu pot fi aplicate individual sau în combinaţii ale acestora.
6.6. Pentru motive întemeiate, Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" ori, dupã caz, societãţile comerciale pot modifica sau revoca oferta de vânzare şi/sau pot schimba metoda de privatizare a acesteia în urmãtoarele cazuri:
a) ca urmare a modificãrilor de orice naturã intervenite în termenii ofertei iniţiale de vânzare;
b) ca urmare a intervenirii unor condiţii care ar putea influenţa negativ rezultatele procesului de privatizare;
c) ca urmare a neparticipãrii potenţialilor investitori la procesul de privatizare sau a nefinalizãrii tranzacţiei;
d) în funcţie de prevederile strategiilor specifice de restructurare şi privatizare stabilite de Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", aprobate prin hotãrâre a Guvernului şi apãrute ulterior lansãrii ofertei de vânzare.
6.7. Vânzarea acţiunilor/participaţiilor societãţilor comerciale se va face la preţul pieţei, în baza raportului dintre cerere şi ofertã (indiferent dacã vânzarea se va face prin negociere sau licitaţie).
6.8. Veniturile obţinute de societãţile comerciale din vânzarea acţiunilor/participaţiilor pe care le deţin la alte societãţi comerciale urmeazã regimul juridic al veniturilor obţinute din vânzarea de active.
7. Privatizarea societãţilor comerciale Pentru privatizarea societãţilor comerciale aflate în portofoliul Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" se va proceda la efectuarea urmãtoarelor:
7.1. În domeniul turismului
7.1.1. Privatizarea Societãţii Comerciale "Biroul de Turism pentru Tineret (B.T.T.)" - S.A. Bucureşti se realizeazã prin:
a) vânzarea, conform dispoziţiilor legale, a activelor care fac obiectul unor contracte de locaţie de gestiune, închiriere sau asociere în participaţiune, cãtre locatari ori asociaţi, dupã caz;
b) încheierea de contracte de leasing imobiliar cu clauzã irevocabilã de vânzare, în condiţiile reglementate de legislaţia în vigoare;
c) înfiinţarea unor societãţi comerciale în colaborare cu persoane fizice sau juridice, române ori strãine, participând la capitalul social al acestora cu aport în naturã, respectiv cu activele societãţii comerciale;
d) vânzarea participaţiilor deţinute de Societatea Comercialã "Biroul de Turism pentru Tineret (B.T.T.)" S.A. Bucureşti la alte societãţi comerciale unde deţine mai puţin de 50% din capitalul social al acestora.
7.1.2. Privatizarea Societãţii Comerciale "Olimp Estival 2002" - S.A. Mangalia se va realiza prin:
a) vânzarea unei pãrţi sau a întregului pachet de acţiuni deţinut de stat la Societatea Comercialã "Olimp Estival 2002" - S.A. Mangalia;
b) vânzarea unor active aflate în patrimoniul societãţii comerciale prin metoda licitaţiei publice;
c) reabilitarea şi modernizarea unor active din sumele obţinute din vânzarea la licitaţie publicã a altor active;
d) înfiinţarea unor societãţi comerciale în colaborare cu persoane fizice sau juridice, române ori strãine, participând la capitalul social al acestora cu aport în naturã, respectiv cu activele societãţii comerciale.
7.2. În domeniul agricol/horticol Privatizarea Societãţii Comerciale "Horticola" - S.A. Bucureşti se va realiza prin:
a) vânzarea, conform dispoziţiilor legale, a activelor care fac obiectul unor contracte de locaţie de gestiune, închiriere sau asociere în participaţiune, cãtre locatari sau asociaţi, dupã caz;
b) încheierea de contracte de leasing imobiliar cu clauzã irevocabilã de vânzare, în condiţiile reglementate de legislaţia în vigoare;
c) vânzarea întregului pachet de acţiuni deţinut de stat la Societatea Comercialã "Horticola" - S.A. Bucureşti prin negociere directã.

---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016