Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.624 din 23 decembrie 2003  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Protectia Familiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.624 din 23 decembrie 2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Protectia Familiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 57 din 23 ianuarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 8 alin. (3) din Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Se organizeazã Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Familiei, denumitã în continuare agenţie, instituţie publicã cu personalitate juridicã care funcţioneazã ca organ de specialitate în subordinea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
(2) În subordinea agenţiei funcţioneazã Centrul-Pilot de Asistenţã şi Protecţie a Victimelor Violenţei şi Centrul de Informare şi Consultanţã pentru Familie.
(3) În coordonarea metodologicã a agenţiei, la nivelul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti, în cadrul direcţiilor pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, se constituie un compartiment cu atribuţii privind combaterea violenţei în familie.
(4) Agenţia are sediul în municipiul Bucureşti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1.
ART. 2
Principalele obiective ale agenţiei sunt:
a) promovarea valorilor familiale, a înţelegerii şi întrajutorãrii în familie, prevenirea şi combaterea violenţei în relaţiile dintre membrii acesteia;
b) sprijinirea membrilor de familie aflaţi în dificultate ca urmare a actelor de violenţã în familie;
c) sprijinirea victimelor prin consiliere, programe de recuperare a sãnãtãţii şi de reinserţie socialã;
d) asistarea agresorilor prin tratamente psihologice, respectiv psihiatrice, de dezalcoolizare, de dezintoxicare, dupã caz;
e) protejarea victimelor, în special a minorilor, prin mãsuri de pãstrare a confidenţialitãţii asupra identitãţii şi dificultãţilor lor, precum şi prin mãsuri de protecţie psihologicã a acestora, în timpul instrumentãrii cazului;
f) iniţierea şi coordonarea parteneriatelor sociale, în scopul prevenirii şi combaterii violenţei în familie.
ART. 3
(1) Agenţia coordoneazã punerea în aplicare a mãsurilor de prevenire şi combatere a violenţei în familie prin informarea, consilierea şi consultanţa familialã, medierea în cazurile de violenţã în familie, avizarea centrelor pentru adãpostirea victimelor violenţei în familie, a centrelor de recuperare pentru victimele violenţei în familie şi a centrelor de asistenţã destinate agresorilor.
(2) Pentru realizarea obiectivelor în domeniul îngrijirii şi protecţiei victimelor violenţei în familie, agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaborarea, fundamentarea şi aplicarea strategiei şi a programelor în domeniul fenomenului violenţei în familie;
b) controlul aplicãrii reglementãrilor din domeniul sãu de activitate şi îndrumarea metodologicã a activitãţilor unitãţilor destinate prevenirii şi combaterii violenţei în familie;
c) finanţarea sau, dupã caz, cofinanţarea programelor specifice în domeniul apãrãrii şi consolidãrii familiei, precum şi al îngrijirii şi protecţiei victimelor violenţei în familie;
d) avizarea înfiinţãrii centrelor pentru adãpostirea victimelor violenţei în familie, a centrelor de recuperare pentru victimele violenţei în familie şi a centrelor de asistenţã destinate agresorilor;
e) includerea apelurilor telefonice pentru cazurile privind violenţa în familie în cadrul serviciului telefonic de urgenţã cu numãr unic de apel care funcţioneazã potrivit legii;
f) instruirea, autorizarea şi coordonarea activitãţii profesionale a asistenţilor familiali;
g) organizarea de cursuri de cunoaştere a formelor de violenţã în familie, precum şi a mijloacelor de prevenire şi combatere a acestora;
h) efectuarea de studii şi cercetãri, elaborarea de strategii, prognoze, realizarea şi publicarea de materiale ştiinţifice şi promoţionale specifice;
i) realizarea bazei de date pentru gestionarea situaţiilor de violenţã în familie;
j) implicarea şi sprijinirea iniţiativelor partenerilor sociali, precum şi a mijloacelor de comunicare în masã;
k) elaborarea protocoalelor de funcţionare şi a ghidurilor de bune practici în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie.

CAP. II
Organizarea, funcţionarea şi finanţarea agenţiei

ART. 4
(1) Conducerea agenţiei este exercitatã de un preşedinte, asimilat din punct de vedere al salarizãrii cu funcţia de director general din minister şi numit de ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, în condiţiile legii.
(2) Pe lângã preşedinte funcţioneazã un consiliu consultativ.
ART. 5
(1) Preşedintele conduce întreaga activitate a agenţiei şi o reprezintã în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice, cu persoane fizice şi juridice.
(2) Preşedintele reprezintã agenţia în relaţiile cu organismele internaţionale în domeniu.
(3) Preşedintele este ordonator secundar de credite şi în exercitarea atribuţiilor sale emite decizii.
(4) Preşedintele îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã activitatea de elaborare a strategiei naţionale pentru protecţia victimelor violenţei în familie şi a planurilor de acţiune adoptate şi acţioneazã pentru aplicarea acestora;
b) fundamenteazã şi elaboreazã propuneri pentru bugetul anual, pe care le înainteazã Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
c) urmãreşte şi controleazã aplicarea deciziilor proprii, a convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care România este parte şi propune mãsuri pentru realizarea condiţiilor în vederea integrãrii în structurile europene sau în alte organisme internaţionale;
d) colaboreazã cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului propriu;
e) aprobã statul de funcţii al agenţiei, conduce aparatul propriu, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul propriu, în condiţiile legii;
f) consultã periodic organizaţiile neguvernamentale active în domeniu, în vederea întocmirii raportului prevãzut la alin. (5).
(5) Preşedintele agenţiei elaboreazã, semestrial, un raport privind aplicarea strategiei şi a programelor în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie, pe care îl înainteazã ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 6
(1) Consiliul consultativ este format din 7 membri şi are în componenţa sa câte un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Ministerului Sãnãtãţii, Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Justiţiei, Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie şi al Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.
(2) Consiliul consultativ evalueazã anual activitatea agenţiei, propune şi analizeazã mãsurile de îmbunãtãţire a activitãţii agenţiei, asigurã cooperarea dintre ministerele şi instituţiile nominalizate la alin. (1).
ART. 7
Structurile teritoriale aflate în coordonarea agenţiei îndeplinesc urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã baza de date pentru gestionarea situaţiilor de violenţã în familie;
b) iniţiazã şi coordoneazã parteneriate sociale, în scopul prevenirii şi combaterii violenţei în familie;
c) asigurã consilierea membrilor de familie aflaţi în dificultate;
d) sprijinã victimele, inclusiv prin programe de recuperare a sãnãtãţii şi de reinserţie socialã;
e) asistã agresorii prin înlesnirea accesului la tratamente psihologice, respectiv psihiatrice, de dezalcoolizare, de dezintoxicare, dupã caz;
f) asigurã protecţia victimelor şi, în special, a minorilor, prin mãsuri de pãstrare a confidenţialitãţii asupra identitãţii şi dificultãţilor lor, precum şi prin mãsuri de protecţie psihologicã a acestora, în timpul instrumentãrii cazului;
g) monitorizeazã, prin raportãri trimestriale cãtre conducerea agenţiei, activitatea specificã din centrele pentru adãpostirea victimelor violenţei în familie, din centrele de recuperare pentru victimele violenţei în familie şi din centrele de asistenţã destinate agresorilor;
h) instruiesc şi coordoneazã activitãţile profesionale ale asistenţilor familiali;
i) organizeazã cursuri de cunoaştere a formelor de violenţã în familie, precum şi a mijloacelor de prevenire şi combatere a acestora;
j) colaboreazã cu mijloacele locale de informare în masã pentru campanii de informare şi educare a comunitãţilor ţintã, precum şi pentru elaborarea materialelor promoţionale specifice;
k) promoveazã, în colaborare cu inspectoratul şcolar judeţean şi inspectoratul judeţean de poliţie, cunoştinţe, atitudini şi comportamente favorabile rezolvãrii conflictualitãţii intrafamiliale prin mediere şi negociere;
l) colaboreazã cu agentul de poliţie de proximitate în cazul declanşãrii unei violenţe în familie.
ART. 8
(1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al agenţiei este de 40 şi se asigurã, începând cu luna ianuarie 2004, prin transfer de la Inspecţia Muncii.
(2) Posturile necesare funcţionãrii compartimentului prevãzut la art. 1 alin. (3) vor fi asigurate prin redistribuire, cu încadrarea în numãrul de posturi aprobat Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi instituţiilor publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat.
(3) Personalul agenţiei este format din funcţionari publici şi personal contractual, încadraţi în condiţiile legii.
ART. 9
(1) Cheltuielile curente şi de capital ale agenţiei se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
(2) Agenţia poate beneficia de donaţii şi sponsorizãri în condiţiile legii.
(3) Cheltuielile curente şi de capital pe anul 2004 pentru funcţionarea aparatului central al agenţiei se asigurã prin redistribuirea fondurilor din bugetul Inspecţiei Muncii, cu încadrarea în bugetul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei pe anul 2004.
(4) Cheltuielile de personal, materiale şi de capital pentru funcţionarea instituţiilor publice prevãzute la art. 1 alin. (2), precum şi cele aferente compartimentului constituit în cadrul direcţiilor teritoriale pentru dialog, familie şi solidaritate socialã se finanţeazã din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
(5) Agenţia se doteazã, pentru activitãţi specifice desfãşurate, cu un numãr de 2 autoturisme, având un consum lunar de carburanţi de 300 litri pe autoturism.
ART. 10
Agenţia deconteazã cheltuielile legate de consilierea juridicã şi psihosocialã şi de eliberare a certificatelor medico-legale pentru victimele violenţei în familie, în baza programelor elaborate conform atribuţiilor prevãzute la art. 3 alin. (2) lit. c).

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 11
Regulamentul de organizare şi funcţionare a agenţiei, precum şi structura organizatoricã a acesteia se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 12
Agenţia elaboreazã standardele de calitate pentru serviciile sociale din domeniul protecţiei victimelor violenţei în familie, care se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, în termen de 3 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii, solidaritãţii
sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 23 decembrie 2003.
Nr. 1.624.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016