Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 63 alin. (3) din Legea nr. 705/2001 privind sistemul naţional de asistenţã socialã, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. ART. 1 (1) Comisia de mediere socialã, denumitã în continuare comisie, se organizeazã în cadrul fiecãrei direcţii pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. (2) Comisia funcţioneazã pentru fiecare judeţ şi sector al municipiului Bucureşti. (3) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, directorul executiv al direcţiei pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, organizeazã secretariatul comisiei. (4) Comisia are rol consultativ. ART. 2 Comisia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale: a) mijloceşte dialogul dintre serviciile publice de asistenţã socialã şi solicitanţii sau beneficiarii de drepturi de asistenţã socialã; b) analizeazã motivele de nemulţumire notificate în scris de cãtre solicitanţii drepturilor de asistenţã socialã sau de cãtre beneficiarii acestor drepturi; c) analizeazã nemulţumirile beneficiarilor legate de mãsurile cuprinse în planul de intervenţie sau de calitatea serviciilor acordate în baza planului individualizat, planuri prevãzute la acordarea serviciilor sociale în conformitate cu legislaţia în vigoare; d) clarificã prin dialog divergenţele dintre pãrţi, respectiv solicitanţii sau beneficiarii de drepturi de asistenţã socialã, pe de o parte, şi reprezentanţii autoritãţilor sau ai instituţiilor care le acordã, pe de altã parte; e) difuzeazã organelor şi autoritãţilor interesate şi aduce la cunoştinţã solicitanţilor sau beneficiarilor de drepturi de asistenţã socialã concluziile raportului la mediere; f) prin secretariatul propriu, elaboreazã programele principalelor sale activitãţi; g) acordã consultaţii gratuite în domeniul drepturilor de asistenţã socialã. ART. 3 (1) Comisia este compusã din 5 membri, reprezentanţi ai urmãtoarelor instituţii publice şi organizaţii neguvernamentale: a) direcţiile pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin responsabilul pentru activitãţile de asistenţã socialã; b) serviciile publice de asistenţã socialã judeţene, respectiv serviciul public de asistenţã socialã al municipiului Bucureşti; c) instituţiile specializate de asistenţã socialã care funcţioneazã la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti; d) organizaţiile societãţii civile care au încheiat convenţii de parteneriat în domeniul asistenţei sociale cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliile locale. (2) Conducerea comisiei este exercitatã de cãtre directorul executiv al direcţiei pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru cazurile care privesc serviciile sociale şi prestaţiile bãneşti stabilite la nivelul primãriilor, sau de cãtre secretarul general al prefecturii, pentru cazurile care privesc alocaţiile familiale stabilite la nivelul direcţiilor pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. Directorul executiv al direcţiei pentru dialog, familie şi solidaritate socialã şi secretarul general al prefecturii îndeplinesc funcţia de preşedinte al comisiei, în raport cu problemele analizate. (3) Cu excepţia responsabilului pentru activitãţile de asistenţã socialã, prevãzut la alin. (1) lit. a), componenţa nominalã a comisiei este diferitã pentru fiecare şedinţã de mediere în raport cu problemele analizate şi este stabilitã de secretariatul comisiei. ART. 4 (1) Componenţa nominalã a comisiei se stabileşte şi activitatea membrilor comisiei se realizeazã cu respectarea dispoziţiilor legale privind eliminarea conflictului de interese. (2) Directorul executiv al direcţiei pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, anunţã, prin secretariatul comisiei, instituţiile publice şi organizaţiile societãţii civile, prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. b)-d), pentru a-şi desemna reprezentantul sau, dupã caz, reprezentanţii la urmãtoarea întrunire a comisiei. ART. 5 (1) Cererile de mediere însoţite de actele doveditoare se depun la sediile direcţiilor pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, de cãtre solicitanţii sau beneficiarii de drepturi de asistenţã socialã ori, în numele acestora, de cãtre secretarul general al prefecturii. (2) Solicitanţii sau beneficiarii de drepturi de asistenţã socialã au dreptul de a depune cererea de mediere prin intermediul reprezentantului lor legal, dupã caz. (3) Cererile de mediere se înregistreazã în registrul de mediere. (4) Registrul de mediere se completeazã de secretariatul comisiei, organizat în cadrul compartimentului dialog social, legislaţie, salarizare, conflicte şi contracte colective de muncã al direcţiilor pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. (5) Registrul de mediere va cuprinde datele necesare identificãrii solicitantului, numãrul de înregistrare a cererii de mediere, informaţii privind obiectul acesteia, data şi ora la care are loc medierea, concluzia la care a ajuns comisia, precum şi, pe scurt, motivarea acesteia. ART. 6 (1) Comisia se întruneşte cel puţin o datã pe lunã la sediul prevãzut la art. 5 alin. (1). (2) Şedinţele de mediere sunt validate în cazul în care sunt prezenţi cel puţin 3 membri ai comisiei. ART. 7 (1) La şedinţa de mediere sunt convocaţi solicitanţii sau beneficiarii de drepturi de asistenţã socialã petenţi şi reprezentanţii instituţiilor cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale a cãror activitate face obiectul cererii de mediere. (2) Convocarea se face cu 15 zile calendaristice înainte de data medierii prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire sau prin alte mijloace care asigurã transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia. (3) La convocare se anexeazã copia de pe cererea de mediere. (4) Reprezentanţii instituţiilor cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale, prevãzuţi la alin. (1), trebuie sã se prezinte la mediere cu toate actele care privesc obiectul cererii de mediere. ART. 8 (1) Concluziile şi mãsurile adoptate de comisie sunt consemnate într-un raport semnat de membrii prezenţi la mediere şi care este transmis pãrţilor în termen de 5 zile calendaristice de la redactare. (2) Mãsurile cuprinse în raport au rol consultativ. ART. 9 (1) Sesizarea comisiei nu împiedicã beneficiarii sau solicitanţii de drepturi de asistenţã socialã sã se adreseze instanţei de judecatã competente pentru soluţionarea litigiilor ivite şi nu suspendã termenele prevãzute la <>art. 5 din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare. (2) Atât convocarea, cât şi raportul transmis pãrţilor vor cuprinde menţiunea expresã privind caracterul consultativ al concluziilor comisiei şi a faptului cã declanşarea procedurii de mediere nu îi împiedicã pe petenţi sã se adreseze instanţei de judecatã competente, în termenele prevãzute de lege. ART. 10 Directorii executivi ai direcţiilor pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prezintã anual ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei un raport privind cazuistica comisiilor. ART. 11 Activitatea secretariatului comisiei se finanţeazã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. PRIM-MINISTRU ADRIAN NĂSTASE Contrasemneazã:
────────────────
Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru
Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus
Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu
Bucureşti, 23 decembrie 2003.
Nr. 1.615.
──────────────
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.