Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.610 din 7 octombrie 2004  privind stabilirea unor masuri pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele Romaniei in anul 2004    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.610 din 7 octombrie 2004 privind stabilirea unor masuri pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Camera Deputatilor, Senat si Presedintele Romaniei in anul 2004

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 919 din 8 octombrie 2004

În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã, al Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului şi al <>Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Pentru coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor prevãzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerilor pentru Camera Deputaţilor, a Senatului şi a Preşedintelui României, care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prefecţilor şi primarilor, se constituie Comisia tehnicã centralã, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
ART. 2
(1) Ministerul Justiţiei ia mãsuri pentru întocmirea, în termen util, a listelor cuprinzând magistraţii care pot fi desemnaţi, potrivit legii, ca preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare sau ca locţiitori ai acestora.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Justiţiei iau mãsurile necesare pentru întocmirea listei cu alţi jurişti care pot fi desemnaţi, potrivit legii, ca preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare sau ca locţiitori ai acestora, în situaţia în care numãrul magistraţilor este insuficient.
ART. 3
(1) Ministerul Apãrãrii Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, precum şi alte instituţii centrale competente dispun mãsurile necesare pentru organizarea de secţii de votare pe lângã unitãţile militare, respectiv cãminele de studenţi şi elevi, instituţiile de sãnãtate şi ocrotire socialã, în gãri, aerogãri şi pe nave şi asigurã dotarea acestora cu cele necesare exercitãrii dreptului de vot.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Apãrãrii Naţionale asigurã ordinea şi liniştea publicã în toate localitãţile ţãrii, pe întreaga perioadã a campaniei electorale şi, în mod deosebit, în ziua votãrii, precum şi în zilele care premerg şi succedã acestei zile.
(3) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Apãrãrii Naţionale asigurã paza pe timpul tipãririi, transportului şi depozitãrii buletinelor de vot şi celorlalte materiale necesare votãrii, precum şi paza secţiilor de votare şi a documentelor întocmite de birourile şi oficiile electorale, pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie, respectiv la Biroul Electoral Central.
ART. 4
Ministerul Administraţiei şi Internelor pune la dispoziţie primarilor datele privind cetãţenii cu drept de vot, în vederea actualizãrii listelor electorale permanente şi realizãrii copiilor de pe acestea, precum şi datele privind posesorii cãrţilor de identitate, pentru distribuirea corectã a timbrelor autocolante.
ART. 5
(1) Institutul Naţional de Statisticã asigurã numãrul de statisticieni, informaticieni şi de personal auxiliar, dotarea necesarã cu echipamente şi tehnicã de calcul şi programele de prelucrare a datelor pentru efectuarea operaţiunilor tehnice privind centralizarea voturilor şi stabilirea rezultatelor alegerilor.
(2) Institutul Naţional de Statisticã organizeazã instruirea conducerilor direcţiilor judeţene de statisticã privind participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor.
(3) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Institutul Naţional de Statisticã propun Guvernului spre aprobare modelul proceselor-verbale pentru stabilirea rezultatelor alegerilor, precum şi al celorlalte formulare necesare.
ART. 6
Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerul Culturii şi Cultelor, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi Ministerul Sãnãtãţii dispun mãsurile necesare pentru a pune la dispoziţie autoritãţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzãtoare în unitãţile din subordine, în vederea organizãrii de secţii de votare.
ART. 7
Ministerul Sãnãtãţii ia mãsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare.
ART. 8
(1) Ministerul Afacerilor Externe face propuneri Biroului Electoral Central pentru acreditarea observatorilor strãini şi a delegaţiilor mass-media strãine.
(2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului asigurã personalul necesar în vederea sprijinirii Biroului Electoral Central pentru soluţionarea unor probleme privitoare la rezervarea locurilor de cazare şi la procurarea mijloacelor de transport, potrivit reglementãrilor în vigoare, pentru observatorii şi reprezentanţii mass-media din strãinãtate acreditaţi.
ART. 9
Ministerul Afacerilor Externe organizeazã şi doteazã secţiile de votare de pe lângã misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României şi furnizeazã, în timp util, datele necesare pentru numerotarea acestora.
ART. 10
(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti se constituie, în termen de 3 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, prin ordin al prefectului, comisii tehnice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor ce revin autoritãţilor administraţiei publice locale, prevãzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României.
(2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
(3) Pentru urmãrirea şi soluţionarea operativã a problemelor curente din circumscripţia electoralã, pe lângã comisia tehnicã se constituie un grup tehnic de lucru, condus de secretarul general al prefecturii, format din specialişti desemnaţi de conducãtorii serviciilor publice ale ministerelor şi ale celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru fac parte şi 2-3 specialişti din aparatul consiliilor judeţene.
(4) În perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru, membrii acestuia vor fi degrevaţi de sarcinile de serviciu.
(5) Condiţiile materiale necesare în vederea funcţionãrii grupului tehnic de lucru se asigurã prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi bãneşti cuvenite salariaţilor din grupul tehnic de lucru se achitã de unitãţile de la care aceştia provin.
ART. 11
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor organizeazã, în termen de cel mult 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instruirea prefecţilor, secretarilor generali ai prefecturilor şi a secretarilor generali ai judeţelor cu privire la organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României.
(2) Prefecţii organizeazã instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României.
(3) Prefecţii stabilesc graficul de distribuire a buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii, în funcţie de asigurarea condiţiilor de pãstrare în siguranţã a acestora, cu respectarea prevederilor legale.
(4) Ministerul Administraţiei şi Internelor acordã sprijin de specialitate prefecţilor şi primarilor în vederea realizãrii la termen şi în condiţii corespunzãtoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României.
ART. 12
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã condiţii corespunzãtoare - sediu, dotare tehnicã şi materialã, precum şi personal tehnic auxiliar - pentru funcţionarea Biroului Electoral Central.
(2) Prefecţii, preşedinţii consiliilor judeţene şi primarii asigurã sediile, dotarea acestora şi condiţiile corespunzãtoare pentru funcţionarea birourilor electorale din judeţe şi din municipiul Bucureşti, precum şi a oficiilor electorale.
ART. 13
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã tipãrirea şi distribuirea în judeţe a unui numãr de 50.000 de broşuri în limba românã conţinând <>Legea nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, <>Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României şi celelalte acte normative referitoare la organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României din anul 2004, precum şi 10.000 de astfel de broşuri în ediţie bilingvã, românã-maghiarã, şi 500 de broşuri în ediţie trilingvã, românã-francezã-englezã.
(2) Editarea broşurilor prevãzute la alin. (1) se va face pe baza textelor publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 14
(1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti informeazã sãptãmânal Comisia tehnicã centralã în legãturã cu stadiul pregãtirii şi organizãrii alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României.
(2) Comisia tehnicã centralã informeazã sãptãmânal Guvernul în legãturã cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregãtirea şi organizarea alegerilor pentru Camera Deputaţilor, Senat şi Preşedintele României.
ART. 15
În ziua alegerilor, primarii şi viceprimarii vor fi prezenţi la sediul primãriei, prin rotaţie, şi vor asigura permanenţa funcţionãrii compartimentelor şi serviciilor din aparatul propriu în vederea soluţionãrii oricãror probleme care pot apãrea în derularea votãrii.
ART. 16
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────

Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gheorghe Emacu

Ministrul apãrãrii naţionale,
Ioan Mircea Paşcu

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Alexandru Athanasiu

Ministrul culturii şi cultelor,
Rãzvan Theodorescu

Ministrul sãnãtãţii,
Ovidiu Brînzan

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoanã

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 7 octombrie 2004.
Nr. 1.610.


ANEXA 1

COMPONENŢA
Comisiei tehnice centrale

Preşedinte: ministrul delegat pentru administraţia publicã
Membri:
● secretarul de stat pentru comunitãţi locale din Ministerul Administraţiei şi Internelor - coordonator
● câte un reprezentant, la nivel de secretar de stat, de la:
- Secretariatul General al Guvernului;
- Ministerul Administraţiei şi Internelor;
- Ministerul Justiţiei;
- Ministerul Finanţelor Publice;
- Ministerul Apãrãrii Naţionale;
- Ministerul Afacerilor Externe;
- Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii;
- Ministerul Culturii şi Cultelor;
- Ministerul Economiei şi Comerţului;
- Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
- Ministerul Sãnãtãţii;
- Institutul Naţional de Statisticã;
- Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat;
● câte un reprezentant al:
- Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale;
- Agenţiei Naţionale de Presã "ROMPRES";
- Societãţii Române de Televiziune;
- Societãţii Române de Radiodifuziune;
- Departamentului pentru Relaţii Interetnice.
NOTĂ:
Lucrãrile de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale vor fi asigurate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Componenţa nominalã a Comisiei tehnice centrale se stabileşte prin ordin al ministrului de stat, ministrul administraţiei şi internelor, pe baza propunerilor înaintate de conducãtorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii menţionate.

ANEXA 2

COMPONENŢA
comisiei tehnice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti

Preşedinte: prefectul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti
Membri:
- secretarul general al prefecturii;
- secretarul general al judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
- directorul executiv al direcţiei regionale/judeţene de statisticã;
- directorul general al direcţiei generale judeţene a finanţelor publice, respectiv a municipiului Bucureşti;
- inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti);
- şeful serviciului judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, de evidenţã informatizatã a persoanei;
- şeful centrului militar;
- comandantul comandamentului de jandarmi judeţean (pentru municipiul Bucureşti, şeful Direcţiei de ordine publicã din cadrul Comandamentului Naţional al Jandarmeriei);
- inspectorul general al inspectoratului şcolar;
- directorul direcţiei de sãnãtate publicã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
- reprezentanţi teritoriali ai Societãţii Comerciale de Distribuţie şi Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" S.A.;
- corespondenţi teritoriali ai Agenţiei Naţionale de Presã "ROMPRES".
NOTĂ:
Componenţa nominalã a comisiei tehnice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, se stabileşte de cãtre prefect prin ordin.

_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016