Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.584 din 8 decembrie 2005  pentru infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Prevenire a Traficului de Persoane si Monitorizare a Asistentei Acordate Victimelor Traficului de Persoane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.584 din 8 decembrie 2005 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Prevenire a Traficului de Persoane si Monitorizare a Asistentei Acordate Victimelor Traficului de Persoane

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 5 din 4 ianuarie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Agenţia Naţionalã de Prevenire a Traficului de Persoane şi Monitorizare a Asistenţei Acordate Victimelor Traficului de Persoane, denumitã în continuare Agenţie, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin reorganizarea Oficiului Naţional de Prevenire a Traficului de Persoane şi Monitorizarea Protecţiei Victimelor din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, denumit în continuare Oficiu.
(2) La data la care Agenţia devine operaţionalã Oficiul se desfiinţeazã.
ART. 2
(1) Agenţia are ca scop coordonarea şi evaluarea activitãţilor de prevenire a traficului de persoane şi monitorizarea asistenţei acordate victimelor acestuia.
(2) Agenţia coopereazã cu organizaţiile neguvernamentale române şi strãine, precum şi cu organizaţiile interguvernamentale în vederea conştientizãrii opiniei publice asupra fenomenului şi consecinţelor acestuia.
ART. 3
(1) Pentru realizarea scopului sãu, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã, pe baza propunerilor ministerelor cu atribuţii în domeniu, proiectul Strategiei naţionale de prevenire a traficului de persoane şi de asistenţã a victimelor acestuia, denumitã în continuare Strategie naţionalã, pe care îl supune spre aprobare Guvernului, dupã consultarea Grupului interministerial de lucru pentru coordonarea şi evaluarea activitãţii de prevenire şi combatere a traficului de persoane, denumit în continuare Grup interministerial, constituit în baza Regulamentului de aplicare a dispoziţiilor <>Legii nr. 678/2001 privind prevenirea şi combaterea traficului de persoane, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 299/2003 ;
b) coordoneazã activitatea de prevenire a traficului de persoane la nivel naţional şi monitorizeazã asistenţa acordatã victimelor traficului de persoane, urmãrind îndeplinirea obiectivelor prevãzute în planurile naţionale de acţiune întocmite în baza Strategiei naţionale;
c) elaboreazã proiectul standardelor naţionale în domeniu pe care îl supune aprobãrii Guvernului, dupã consultarea Grupului interministerial;
d) colecteazã, stocheazã, proceseazã şi analizeazã date şi informaţii cu caracter statistic în domeniul sãu de competenţã;
e) efectueazã studii şi cercetãri privind diagnoza şi evoluţia fenomenului traficului de persoane;
f) faciliteazã schimbul de date şi informaţii cu caracter statistic între instituţiile cu competenţe în domeniu, din ţarã şi din strãinãtate;
g) formuleazã propuneri pentru modificarea şi completarea legislaţiei în domeniul sãu de activitate;
h) difuzeazã, în condiţiile legii, date şi informaţii cu caracter oficial în domeniul prevenirii traficului de persoane şi al asistãrii victimelor acestuia;
i) elaboreazã rãspunsurile la chestionare, precum şi rapoartele de ţarã în domeniul traficului de persoane;
j) dezvoltã programe proprii pentru realizarea activitãţilor de prevenire a traficului de persoane şi de acordare a asistenţei victimelor traficului de persoane şi sprijinã, la cerere, programele în derulare;
k) sprijinã activitatea de informare privind drepturile persoanelor - victime ale traficului, atât în ţarã, cât şi în strãinãtate;
l) sprijinã, la cerere, structurile specializate din cadrul poliţiei prin asigurarea resurselor necesare desfãşurãrii activitãţilor de prevenire şi furnizeazã, la cerere, date statistice necesare elaborãrii orientãrii manageriale la nivelul structurilor specializate în combaterea traficului de persoane;
m) desfãşoarã activitãţi de cooperare internaţionalã în domeniul de competenţã.
(2) Agenţia exercitã şi alte atribuţii potrivit legii.
ART. 4
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte, asimilat ca salarizare cu funcţia de director general în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Preşedintele este numit prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor şi este subordonat nemijlocit acestuia.
(3) Preşedintele Agenţiei este coordonatorul naţional al activitãţii de prevenire a traficului de persoane şi de acordare a protecţiei şi asistenţei victimelor traficului de persoane.
(4) Preşedintele este ordonator secundar de credite şi reprezintã Agenţia în raporturile cu persoane fizice şi persoanele juridice publice şi private din ţarã şi din strãinãtate.
ART. 5
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii.
(2) Preşedintele Agenţiei este sprijinit în activitatea sa de un director general adjunct, care este şi înlocuitorul de drept al acestuia.
(3) Preşedintele Agenţiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) conduce întreaga activitate a Agenţiei;
b) coordoneazã activitatea de elaborare a Strategiei naţionale, precum şi a planurilor naţionale de acţiune şi acţioneazã pentru aplicarea acestora;
c) colaboreazã cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului propriu;
d) urmãreşte şi controleazã aplicarea deciziilor proprii, a convenţiilor şi acordurilor internaţionale în domeniu la care România este parte;
e) fundamenteazã şi elaboreazã propuneri pentru bugetul anual al Agenţiei;
f) aprobã statul de funcţii al Agenţiei, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acesteia.
ART. 6
(1) Agenţia devine operaţionalã începând cu data de 1 ianuarie 2006.
(2) În cadrul Agenţiei se înfiinţeazã 8 compartimente regionale, fãrã personalitate juridicã, a cãror organizare se stabileşte prin regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei.
(3) Personalul Agenţiei este format din funcţionari publici, funcţionari publici cu statut special şi personal contractual.
(4) Salarizarea personalului prevãzut la alin. (3) se face potrivit prevederilor legale în vigoare aplicabile fiecãrei categorii de personal existente în cadrul Agenţiei.
(5) Numãrul maxim de posturi al Agenţiei este de 50, dintre care 34 în aparatul central, iar 16 în cele 8 compartimente regionale.
(6) Asigurarea numãrului de posturi prevãzut la alin. (5) se face prin redistribuire, în limita numãrului maxim de posturi aprobat Ministerului Administraţiei şi Internelor prin legea bugetului de stat.
(7) Structura organizatoricã a Agenţiei este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 7
(1) Instituţiile publice centrale şi locale, precum şi organizaţiile neguvernamentale cu responsabilitãţi în lupta împotriva traficului de persoane furnizeazã, la cererea Agenţiei, datele referitoare la traficul de persoane, în raport cu atribuţiile specifice.
(2) La solicitarea Agenţiei, instituţiile prevãzute la alin. (1) participã cu specialişti, precum şi cu asistenţã tehnicã şi logisticã la desfãşurarea activitãţilor impuse de îndeplinirea obiectivelor stabilite în planurile naţionale de acţiune.
(3) Activitãţile prevãzute la alin. (2) se desfãşoarã fãrã a se produce imixtiuni în competenţele şi activitãţile specifice fiecãrei instituţii.
ART. 8
(1) Agenţia este finanţatã integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Agenţia poate primi fonduri externe nerambursabile, donaţii, sponsorizãri şi alte surse, conform legii.
(3) Spaţiile necesare funcţionãrii Agenţiei şi structurilor teritoriale se asigurã prin achiziţionare, închiriere şi/sau transmitere în administrare.
(4) Agenţia are în dotare un numãr de autoturisme determinat în conformitate cu dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi alte bunuri, mobilier, aparaturã, echipamente electronice şi tehnicã de calcul necesare funcţionãrii acesteia în condiţii optime.
ART. 9
(1) La data operaţionalizãrii Agenţia preia atribuţiile Oficiului.
(2) Personalul Oficiului poate fi mutat sau transferat în cadrul Agenţiei, în condiţiile legii, cu acordul celui în cauzã.
ART. 10
(1) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri ministrul administraţiei şi internelor numeşte preşedintele Agenţiei.
(2) În termen de 30 de zile de la data la care devine operaţionalã, Agenţia elaboreazã regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

p. Ministrul finanţelor publice,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat

Bucureşti, 8 decembrie 2005.
Nr. 1.584.


ANEXĂ

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenţiei Naţionale de Prevenire a Traficului de
Persoane şi Monitorizare a Asistenţei Acordate Victimelor
Traficului de Persoane





Numãrul maxim de posturi al Agenţiei = 50,
dintre care 34 în aparatul central, iar 16
în cele 8 compartimente regionale

┌─────────────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└────────┬────────────┘

┌──────────────────┐ │
┌─────┤ DIRECTOR GENERAL ├──────┤
│ └──────────────────┘ │
│ │
┌─────┴────────┐ │
│Compartimentul│ ┌─────────────┬─┴─────────────┬───────────────┬────────────┐
│ financiar │ ┌────┴──────┐ ┌────┴────────┐ ┌────┴───────┐ ┌─────┴───────┐ ┌──┴───────────┐
│ (buget- │ │ Serviciul │ │ Serviciul │ │ │ │ │ │ │
│contabilitate)│ │ cercetare │ │pentru preve-│ │ Serviciul │ │Compartimente│ │Compartimentul│
└──────────────┘ │ evaluare │ │nirea trafi- │ │ juridic, │ │regionale (8)│ │ secretariat │
│şi prognozã│ │cului cu fi- │ │relaţii pu- │ │ │ │ │
│ │ │inţe umane şi│ │blice, re- │ │ │ │ │
│ │ │monitorizarea│ │surse umane │ │ │ │ │
│ │ │ protecţiei │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ victimelor │ │ │ │ │ │ │
└───────────┘ └─────────────┘ └────────────┘ └─────────────┘ └──────────────┘



---------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016