Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.574 din 18 decembrie 2003  privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.574 din 18 decembrie 2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 2 din 5 ianuarie 2004

În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 20 din Ordonanţa Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor mãsuri în materie financiar-fiscalã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele atribuţii

ART. 1
(1) Ministerul Finanţelor Publice se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, care aplicã strategia şi Programul de guvernare în domeniul finanţelor publice.
(2) Ministerul Finanţelor Publice este minister cu rol de sintezã, instituţie publicã cu personalitate juridicã.
(3) În subordinea Ministerului Finanţelor Publice se organizeazã şi funcţioneazã Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publicã cu personalitate juridicã, cu buget propriu.
(4) Sediul Ministerului Finanţelor Publice şi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
ART. 2
(1) Ministerul Finanţelor Publice contribuie în mod eficient, transparent şi orientat la elaborarea şi implementarea strategiei şi a Programului de guvernare în domeniul finanţelor publice, în exercitarea administrãrii generale a finanţelor publice, asigurând utilizarea pârghiilor financiare şi valutare în concordanţã cu cerinţele economiei de piaţã şi pentru stimularea iniţiativei agenţilor economici.
(2) Ministerul Finanţelor Publice asigurã, prin redistribuirea veniturilor, desfãşurarea activitãţilor din domenii de interes public, cum este cel social, cel economic, cel al apãrãrii naţionale şi ordinii publice. Prin atribuţiile încredinţate şi prin structura sa, Ministerul Finanţelor Publice îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigurã elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul finanţelor publice;
b) de reglementare şi sintezã, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul sãu de activitate;
c) de elaborare şi implementare a politicii bugetare şi a politicii fiscale a Guvernului;
d) de corelare a politicilor fiscale şi bugetare cu celelalte politici economico-sociale;
e) de administrare a veniturilor statului, prin care se asigurã administrarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a altor venituri bugetare potrivit legii, prin intermediul procedurilor de gestiune, colectare, control fiscal, soluţionare a contestaţiilor şi de dezvoltare a unor relaţii de parteneriat cu contribuabilii, inclusiv prin acordarea de servicii de asistenţã, conform competenţelor;
f) de contractare şi administrare a datoriei publice;
g) de administrare a resurselor derulate prin Trezoreria Statului;
h) de exercitare a controlului financiar public intern;
i) de asigurare a evidenţei centralizate a bunurilor ce constituie domeniul public al statului;
j) de elaborare şi supraveghere a cadrului legal în domeniul contabilitãţii;
k) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului român şi al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
l) de autoritate de stat, prin care se asigurã exercitarea controlului aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor legale în domeniul sãu de activitate, precum şi al funcţionãrii instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa.
(3) Ministerul Finanţelor Publice urmãreşte, pe termen mediu, îndeplinirea mãsurilor necesare în vederea realizãrii cerinţelor de aderare la Uniunea Europeanã în domeniul sãu de activitate.
(4) Principiile care stau la baza activitãţii Ministerului Finanţelor Publice sunt:
a) coerenţa, stabilitatea şi predictibilitatea cadrului macroeconomic;
b) armonizarea cadrului legislativ cu reglementãrile Uniunii Europene;
c) întãrirea autoritãţii instituţiei;
d) perfecţionarea managementului fondurilor publice;
e) transparenţa activitãţii în toate domeniile sale de activitate;
f) satisfacerea cerinţelor partenerilor sociali;
g) asigurarea unui mediu de afaceri concurenţial şi predictibil.
ART. 3
(1) În realizarea funcţiilor sale Ministerul Finanţelor Publice are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. propune strategii de dezvoltare pe termen lung şi soluţii de reformã în domeniul finanţelor publice;
2. elaboreazã proiectul bugetului de stat, al legii bugetare anuale şi raportul asupra proiectului bugetului de stat, precum şi proiectul legii de rectificare a bugetului de stat, operând rectificãrile corespunzãtoare;
3. stabileşte echilibrul bugetar în faza de elaborare a proiectului bugetului de stat şi a rectificãrii acestuia;
4. stabileşte metodologii pentru elaborarea proiectelor bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, a bugetelor fondurilor speciale şi a proiectelor bugetelor locale;
5. analizeazã periodic modul de realizare a prevederilor bugetare, în corelare cu indicatorii macroeconomici, şi prezintã informãri Guvernului cu propuneri de îmbunãtãţire;
6. urmãreşte execuţia operativã a bugetului general consolidat; stabileşte mãsurile necesare pentru încasarea veniturilor şi limitarea cheltuielilor în vederea încadrãrii în deficitul bugetar aprobat;
7. elaboreazã şi aprobã clasificaţia indicatorilor privind finanţele publice;
8. elaboreazã proiectul bugetului asigurãrilor sociale de stat, al legii bugetului asigurãrilor sociale de stat anuale, precum şi proiectul legii de rectificare a acestuia;
9. deschide creditele necesare pentru cheltuielile fiecãrui ordonator principal de credite în cadrul fiecãrui exerciţiu bugetar;
10. analizeazã şi avizeazã deschiderile de credite bugetare pentru stimularea producţiei de export şi a exporturilor;
11. monitorizeazã cheltuielile de personal prevãzute în bugetul de stat, în bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale;
12. aprobã, prin delegare de competenţe, modificãri în fişele de investiţii anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite bugetare;
13. aprobã repartizarea pe trimestre a veniturilor şi a cheltuielilor prevãzute în bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale;
14. avizeazã proiectele de acte normative care genereazã sporuri de cheltuieli sau modificãri de venituri ale bugetului de stat şi care au influenţe asupra echilibrului bugetar;
15. analizeazã, fundamenteazã, propune cadrul legislativ şi stabileşte mãsuri privind împrumuturile necesare în vederea acoperirii deficitului bugetar şi refinanţãrii datoriei publice sau pentru acţiuni şi lucrãri de interes public; administreazã datoria publicã, urmãreşte rambursarea acesteia şi achitarea dobânzilor aferente, în condiţiile legii;
16. reîntregeşte Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat, cu creditele bugetare anulate sau reduse, la propunerea ordonatorilor principali de credite;
17. avizeazã bugetele celorlalte sisteme autonome de asigurãri sociale;
18. elaboreazã şi actualizeazã metodologia privind criteriile de evaluare şi selecţie a obiectivelor de investiţii publice;
19. analizeazã programul de investiţii din punct de vedere al încadrãrii în limitele de cheltuieli stabilite, al respectãrii criteriilor de selecţie şi prioritizare şi al eşalonãrii creditelor bugetare în funcţie de durata de execuţie a obiectivelor;
20. coordoneazã monitorizarea întregului program de investiţii publice;
21. coordoneazã cadrul general referitor la efectuarea achiziţiilor publice şi asigurã transpunerea acquisului comunitar şi îndrumarea metodologicã unitarã în acest domeniu;
22. elaboreazã şi actualizeazã metodologia de aplicare a procedurilor pentru atribuirea contractelor de achiziţie publicã;
23. stabileşte modul de organizare şi funcţionare a sistemului de monitorizare a atribuirii contractelor de achiziţie publicã, precum şi sistemul de raportare referitor la atribuirea acestor contracte;
24. elaboreazã strategia în domeniul investiţiilor publice, pe baza propunerilor de programe de investiţii ale ordonatorilor principali de credite;
25. avizeazã programe de investiţii publice anuale şi multianuale, elaborate de ordonatorii principali de credite;
26. administreazã contul general al Trezoreriei Statului, deschis la Banca Naţionalã a României, scop în care încheie convenţii cu aceasta;
27. stabileşte sistemul de organizare şi funcţionare a Trezoreriei Statului în vederea asigurãrii efectuãrii operaţiunilor de încasãri şi plãţi pentru sectorul public;
28. elaboreazã şi administreazã bugetul de venituri şi cheltuieli al Trezoreriei Statului;
29. colaboreazã cu Banca Naţionalã a României la elaborarea balanţei de plãţi externe, a balanţei creanţelor şi angajamentelor externe, a reglementãrilor din domeniul monetar şi valutar şi informeazã semestrial Guvernul asupra modului de realizare a acestora, cu propuneri de soluţii în acoperirea deficitului sau utilizãrii excedentului din contul curent al balanţei de plãţi externe;
30. contracteazã şi garanteazã împrumuturi de stat de pe piaţa financiarã internã şi externã, în scopul şi în limitele competenţelor stabilite de lege;
31. asigurã punerea în circulaţie prin Banca Naţionalã a României, pe bazã de convenţie, a unor instrumente financiare specifice;
32. elaboreazã lucrãrile privind contul general anual de execuţie a bugetului de stat, contul general al datoriei publice a statului şi, respectiv, a bugetului asigurãrilor sociale de stat, precum şi conturile anuale de execuţie a bugetelor fondurilor speciale şi proiectele de legi referitoare la aceste conturi de execuţie, pe care le prezintã spre însuşire Guvernului, în vederea transmiterii pentru adoptare Parlamentului;
33. elaboreazã sau avizeazã proiecte de acte normative pentru aprobarea normelor şi normativelor de cheltuieli şi acordarea unor drepturi personalului din instituţiile publice;
34. colaboreazã cu alte autoritãţi publice în procesul elaborãrii de acte normative privind salarizarea personalului din sectorul bugetar;
35. elaboreazã proiecte de acte normative privind stabilirea impozitelor directe şi indirecte, urmãreşte perfecţionarea aşezãrii acestora şi armonizarea legislativã în acest domeniu;
36. elaboreazã, pe baza modelului-cadru al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã (O.C.D.E.), proiectul românesc de convenţie pentru evitarea dublei impuneri şi urmãreşte actualizarea acestuia în concordanţã cu recomandãrile adoptate de O.C.D.E.;
37. negociazã, pregãteşte parafarea, semnarea şi ratificarea convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri negociate;
38. elaboreazã strategii, studii comparative, prioritãţi şi proiecte de acte normative privind politica fiscalã a României în domeniul convenţiilor pentru evitarea dublei impuneri;
39. urmãreşte realizarea unui management eficient şi coerent al sistemului fiscal românesc, având ca scop elaborarea şi menţinerea unui sistem fiscal unitar, stabil şi armonizat în strânsã concordanţã cu indicatorii macroeconomici din Strategia de dezvoltare economicã a Guvernului;
40. elaboreazã proiecte de acte normative în domeniul contabilitãţii financiare şi de gestiune şi urmãreşte perfecţionarea acestuia în corelaţie cu normele europene în domeniu;
41. elaboreazã proiecte de acte normative cu privire la achiziţiile publice;
42. exercitã, prin organele sale de specialitate, controlul utilizãrii creditelor bugetare de cãtre instituţiile publice; controleazã, în condiţiile legii, activitatea financiarã a agenţilor economici;
43. elaboreazã proiecte de acte normative privind datoria publicã şi Trezoreria Statului;
44. urmãreşte respectarea angajamentelor asumate prin acordurile încheiate cu organismele financiare internaţionale în domeniul datoriei publice;
45. elaboreazã politica vamalã în concordanţã cu cadrul legislativ existent, precum şi actele normative în realizarea acesteia;
46. elaboreazã proiecte de acte normative privind valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului şi asigurã valorificarea acestora în condiţiile legii;
47. asigurã administrarea monopolului de stat, în condiţiile legii;
48. reglementeazã controlul financiar preventiv şi exercitã controlul financiar preventiv delegat în scopul constituirii şi utilizãrii, legale şi eficiente, a fondurilor publice;
49. îndrumã metodologic, organizeazã activitatea de instruire şi pregãtire profesionalã în domeniul auditului intern;
50. realizeazã activitãţi de control operativ la instituţii publice şi soluţioneazã contestaţiile depuse de acestea;
51. exercitã calitatea de reprezentant al României la organismele internaţionale cu caracter financiar;
52. negociazã, pregãteşte parafarea, semnarea şi ratificarea acordurilor guvernamentale bilaterale privind promovarea şi protejarea reciprocã a investiţiilor;
53. coordoneazã, negociazã şi încheie acorduri internaţionale în numele statului, în domeniul relaţiilor financiare şi valutare, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe;
54. reprezintã statul, ca subiect de drepturi şi obligaţii, în faţa instanţelor, precum şi în orice alte situaţii în care acesta participã nemijlocit, în nume propriu, în raporturi juridice, dacã legea nu stabileşte în acest scop un alt organ;
55. asigurã legãtura cu Parlamentul, Consiliul Economic şi Social, sindicatele, patronatele şi alţi exponenţi ai societãţii civile în problemele specifice activitãţii sale;
56. asigurã un dialog constructiv cu partenerii de dialog social, în spiritul respectului reciproc şi în conformitate cu principiile şi standardele europene, în vederea asigurãrii eficienţei activitãţii şi stabilitãţii sociale şi susţine în Parlament proiectele de acte normative pe care le iniţiazã;
57. soluţioneazã petiţiile formulate de cãtre cetãţeni şi adresate Ministerului Finanţelor Publice, în conformitate cu prevederile legale;
58. elaboreazã, implementeazã şi dezvoltã sistemul informatic în domeniul finanţelor publice;
59. asigurã, potrivit legii, tipãrirea hârtiilor de valoare de natura titlurilor de stat, bonurilor de tezaur, obligaţiunilor necesare finanţãrii datoriei publice, timbrelor fiscale, precum şi a formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în activitatea fiscalã şi financiar-contabilã;
60. elaboreazã, monitorizeazã şi implementeazã sistemul de comunicare internã şi externã şi cadrul comunicaţional în scopul susţinerii activitãţii sale;
61. asigurã prin sistemul de management al performanţei şi dezvoltare profesionalã un corp al funcţionarilor publici profesionist, onest, stabil şi eficient, în scopul creãrii unei organizaţii moderne, flexibile, funcţionale şi eficiente, în condiţiile legii;
62. editeazã materiale de specialitate necesare pentru mediatizarea problematicii financiare, în vederea cunoaşterii sale de cãtre personalul propriu şi de cãtre contribuabili;
63. asigurã elaborarea, tipãrirea şi difuzarea publicaţiei "Revista Finanţe Publice şi Contabilitate", prin finanţare din venituri proprii, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.515/2002 privind înfiinţarea pe lângã Ministerul Finanţelor Publice a unei activitãţi finanţate integral din venituri proprii;
64. exercitã atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, asupra activitãţii companiilor naţionale aflate sub autoritatea sa;
65. urmãreşte constituirea, administrarea şi utilizarea Fondului de contrapartidã rezultat din contravaloarea în lei a ajutoarelor economice, nerambursabile, acordate României de organisme internaţionale sau guvernele altor ţãri;
66. asigurã evidenţa statisticã a ajutoarelor externe nerambursabile;
67. gestioneazã asistenţa financiarã nerambursabilã acordatã României de Uniunea Europeanã potrivit prevederilor memorandumurilor de înţelegere, memorandumurilor şi acordurilor de finanţare semnate de Guvernul României şi de Comisia Europenã;
68. asigurã fundamentarea, coordonarea şi realizarea activitãţilor specifice procesului de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã pe domeniile din competenţa şi responsabilitatea sa;
69. elaboreazã strategia şi cadrul normativ general, coordoneazã şi evalueazã activitatea de audit public intern la nivel naţional, efectueazã misiuni de audit public intern de interes naţional cu implicaţii multisectoriale şi exercitã activitãţi de audit public intern la nivelul aparatului propriu;
70. efectueazã inspecţii privind respectarea legalitãţii, atât la nivelul aparatului propriu, cât şi la nivelul celorlalte instituţii publice.
(2) Ministerul Finanţelor Publice îndeplineşte toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte acte normative în vigoare.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Finanţelor Publice colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile publice locale şi cu alte organisme.
ART. 5
În îndeplinirea atribuţiilor sale Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, dupã caz, sunt autorizate:
a) sã dea agenţilor economici, ca urmare a controlului, dispoziţii obligatorii pentru luarea mãsurilor de respectare a legii;
b) sã ia mãsuri pentru aplicarea sancţiunilor prevãzute de lege în competenţa sa;
c) sã aprobe înlesniri, restituiri, compensãri şi amânãri la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a altor vãrsãminte bugetare obligatorii în condiţiile legii;
d) sã aplice, prin organele abilitate, modalitãţile de executare silitã şi mãsurile asigurãtorii, în condiţiile legii, pentru recuperarea creanţelor bugetare;
e) sã încheie protocoale de schimb de informaţii, documente şi de colaborare cu ministere, instituţii publice şi cu alte organizaţii, potrivit competenţelor atribuite;
f) sã refuze cererile de finanţare de la bugetul de stat, de suplimentare şi de virare a creditelor bugetare în cazurile în care acestea nu îndeplinesc condiţiile legale sau se abat de la reglementãrile în vigoare;
g) sã retragã creditele bugetare deschise ordonatorilor de credite, în cazurile în care se constatã cã acestea se utilizeazã în alte scopuri decât cele stabilite;
h) sã respingã situaţii financiar-contabile ale ordonatorilor de credite care nu îndeplinesc condiţiile stabilite de normele legale şi sã stabileascã noi termene pentru refacerea şi prezentarea acestora, cu aplicarea sancţiunilor prevãzute de legislaţia în vigoare;
i) sã stabileascã orice alte mãsuri, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 6
Ministerele, celelalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţiile publice, precum şi agenţii economici au obligaţia de a pune la dispoziţia Ministerului Finanţelor Publice, la cererea acestuia, datele şi informaţiile necesare în vederea realizãrii atribuţiilor sale.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Ministerului Finanţelor Publice

ART. 7
(1) Ministerul Finanţelor Publice are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finanţelor publice, se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente şi se poate stabili numãrul posturilor de conducere, în condiţiile legii.
(2) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice este de 1.326, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
ART. 8
(1) În cadrul Ministerului Finanţelor Publice se organizeazã Agenţia Naţionalã de Plãţi, cu un numãr de 300 de posturi, având structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 3.
(2) Agenţia Naţionalã de Plãţi devine operaţionalã în anul 2005.
(3) Numãrul de posturi prevãzut la alin. (1) se asigurã prin redistribuire în cadrul numãrului de posturi aprobat ministerului, în condiţiile legii.
(4) Prin ordin al ministrului finanţelor publice se vor nominaliza, în funcţie de necesitãţile de pregãtire profesionalã sau de acţiuni specifice acestui domeniu, persoanele care vor fi implicate în activitãţile premergãtoare funcţionãrii Agenţiei Naţionale de Plãţi.
ART. 9
(1) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile unitãţilor teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor Publice, precum şi din unitãţile subordonate acestuia se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevãzute la alin. (1) şi (2), care se semneazã de salariat şi se aprobã în condiţiile legii.

SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea Ministerului Finanţelor Publice

ART. 10
(1) Conducerea Ministerului Finanţelor Publice se exercitã de cãtre ministrul finanţelor publice.
(2) Ministrul finanţelor publice reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate. Prin ordin al ministrului finanţelor publice unele atribuţii pot fi delegate şi persoanelor cu funcţii de conducere din compartimentele de specialitate.
(3) Ministrul finanţelor publice îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor.
(4) Ministrul finanţelor publice îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative.
(5) Ministrul finanţelor publice conduce aparatul propriu al ministerului.
(6) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul finanţelor publice emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(7) Ministrul finanţelor publice îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite.
(8) Ministrul finanţelor publice este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat, numiţi prin decizii ale primului-ministru, şi în subordinea cãrora se pot organiza cabinete ale demnitarilor, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publicã centralã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 760/2001 .
(9) Personalului din cadrul cabinetelor demnitarilor nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
(1) Secretarii de stat exercitã atribuţiile delegate de ministrul finanţelor publice. Rãspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) În cazul în care ministrul finanţelor publice, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, îl deleagã pe unul dintre secretarii de stat sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre aceasta.
ART. 12
(1) Desemnarea secretarului de stat care are şi calitatea de preşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se face prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) Secretarul de stat preşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã are calitate de ordonator secundar de credite şi exercitã atribuţiile legale în aceastã calitate pentru Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi pentru Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili.
ART. 13
(1) Secretarul general al ministerului este înalt funcţionar public, numit prin concurs sau prin examen, pe criterii de profesionalism, în condiţiile legii.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 .
(3) Secretarul general al ministerului îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministru.
(4) În realizarea atribuţiilor ce îi revin secretarul general al ministerului este ajutat de un secretar general adjunct care este înalt funcţionar public, numit prin concurs sau prin examen, pe criterii de profesionalism, în condiţiile legii.
ART. 14
Ministrul finanţelor publice aprobã prin ordin, pentru aparatul propriu şi pentru unitãţile sale subordonate, criterii în aplicarea prevederilor actelor normative în vigoare privind colectarea creanţelor bugetare.
ART. 15
(1) Unitãţile aflate în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice, dupã caz, sunt prevãzute în anexa nr. 4.
(2) Repartizarea la nivel de judeţ, respectiv la nivelul municipiului Bucureşti, a numãrului maxim de posturi de specialitate prevãzut la pct. I din anexa nr. 4, pentru unitãţile subordonate, se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice, în condiţiile legii.
(3) Structura organizatoricã, normativele de personal şi criteriile de constituire a compartimentelor unitãţilor subordonate: direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi Direcţia generalã a finanţelor publice a municipiului Bucureşti se aprobã prin ordin al ministrului finanţelor publice.
ART. 16
(1) Conducãtorii unitãţilor teritoriale, directori executivi, exclusiv directorul executiv al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, se numesc şi se elibereazã din funcţie de ministrul finanţelor publice, cu avizul consultativ al prefectului.
(2) Prin ordin al ministrului finanţelor publice se numesc persoanele cu funcţii publice de conducere de trezorier-şef din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, de trezorier-şef adjunct din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, precum şi de şef administraţie adjunct - trezorerie şi contabilitate publicã din cadrul administraţiilor finanţelor publice municipale.
ART. 17
Ministerul Finanţelor Publice are în dotare un parc auto potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, iar pentru activitãţi specifice numãrul de mijloace de transport şi consumul de carburanţi sunt prevãzute în anexa nr. 5.
ART. 18
(1) Prefecturile împreunã cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale vor sprijini asigurarea spaţiilor corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii unitãţilor din teritoriu subordonate Ministerului Finanţelor Publice.
(2) În localitãţile în care unitãţile teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor Publice nu dispun de spaţii corespunzãtoare consiliile locale vor sprijini aceste unitãţi prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã

SECŢIUNEA 1
Principalele obiective şi atribuţii ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã

ART. 19
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are ca obiective principale urmãtoarele:
a) colectarea veniturilor bugetului de stat, reprezentând impozite, taxe şi alte venituri ale bugetului de stat, conform competenţelor, precum şi a veniturilor bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetului asigurãrilor pentru şomaj, bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, reprezentând contribuţia de asigurãri sociale, contribuţia de asigurãri pentru şomaj, contribuţia pentru asigurãri sociale de sãnãtate, contribuţia de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, datorate de plãtitori, persoane juridice şi persoane fizice, care au calitatea de angajator sau asimilaţi acestora;
b) aplicarea unitarã a prevederilor legislaţiei privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare în domeniul sãu de activitate;
c) exercitarea prerogativelor stabilite de lege prin aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor.
(2) În realizarea obiectivelor prevãzute la alin. (1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. propune şi elaboreazã strategii de dezvoltare, precum şi soluţii de reformã în domeniul administrãrii veniturilor bugetare pentru care este competentã potrivit legii;
2. asigurã aplicarea corectã, unitarã şi nediscriminatorie a legislaţiei fiscale;
3. elaboreazã proceduri de administrare a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor sociale;
4. analizeazã proiectele de acte normative care conţin prevederi referitoare la administrarea veniturilor bugetare pentru care este competentã;
5. participã, împreunã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, la elaborarea de proiecte de acte normative privind stabilirea veniturilor bugetare;
6. efectueazã monitorizarea depunerii de cãtre plãtitori a declaraţiilor impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a altor venituri bugetare potrivit legii, precum şi a plãţilor efectuate;
7. iniţiazã şi desfãşoarã acţiuni legale în cazul neconformãrii contribuabililor în îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de platã;
8. elaboreazã proceduri privind activitatea de asistenţã, îndrumare şi informare a contribuabililor;
9. asigurã acordarea asistenţei pentru contribuabili prin mijloace specifice;
10. elaboreazã, cu avizul direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, conţinutul şi modelele formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate pentru administrarea veniturilor, precum şi instrucţiunile de completare a acestora;
11. elaboreazã şi aplicã procedurile de impunere pentru persoanele juridice şi persoanele fizice, conform dispoziţiilor legale;
12. elaboreazã şi aplicã procedurile privind evidenţa contribuabililor, gestiunea dosarului fiscal şi a cazierului fiscal;
13. elaboreazã şi editeazã materiale de specialitate în domeniul sãu de activitate în vederea cunoaşterii acestora de cãtre personalul propriu şi de cãtre contribuabili;
14. urmãreşte încurajarea conformãrii voluntare prin oferirea de servicii de asistenţã contribuabililor, facilitându-le acestora îndeplinirea obligaţiilor fiscale;
15. elaboreazã şi aplicã procedurile privind plata voluntarã şi stabilirea mijloacelor de platã, împreunã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
16. elaboreazã şi aplicã proceduri privind alte modalitãţi de stingere a obligaţiilor bugetare pentru care este competentã;
17. elaboreazã şi aplicã proceduri privind executarea silitã;
18. elaboreazã şi aplicã metodologii de gestiune a arieratelor bugetare;
19. exercitã urmãrirea, supravegherea şi controlul fiscal pe întreg teritoriul naţional, respectãrii legislaţiei în domeniul impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi al celorlalte venituri bugetare pentru a cãror administrare este competentã potrivit legii;
20. exercitã prin organele sale de specialitate controlul operativ şi inopinat în legãturã cu aplicarea şi cu respectarea legislaţiei fiscale;
21. desfãşoarã activitãţi de investigare fiscalã cu ocazia controlului;
22. acţioneazã prin mijloace specifice pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale, în condiţiile legii;
23. coordoneazã, îndrumã şi verificã modul de respectare a procedurilor de administrare, a legislaţiei fiscale şi a legislaţiei contribuţiilor sociale de cãtre structurile de administrare;
24. soluţioneazã contestaţiile şi petiţiile care au ca obiect obligaţiile fiscale ale persoanelor fizice şi juridice, conform prevederilor legale;
25. participã la estimarea veniturilor bugetare pe care le administreazã şi face propuneri privind nivelul veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili, pe baza datelor proprii, a indicatorilor macroeconomici, a politicii fiscale şi a legislaţiei în vigoare privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare;
26. furnizeazã Ministerului Finanţelor Publice informaţii necesare fundamentãrii estimãrii veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili;
27. analizeazã periodic modul de realizare a veniturilor bugetare pentru care este competentã, stabilind mãsurile necesare pentru încadrarea acestora în nivelurile stabilite potrivit legii;
28. furnizeazã structurilor specializate ale Ministerului Finanţelor Publice informaţiile necesare fundamentãrii calculului contribuţiei României la bugetul Comunitãţii Europene;
29. asigurã aplicarea prevederilor cu caracter fiscal din convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte;
30. încheie şi deruleazã convenţii şi proiecte de colaborare cu organisme şi instituţii internaţionale în domeniul sãu de activitate, conform mandatului acordat;
31. iniţiazã mãsuri pentru stimularea cooperãrii internaţionale în domeniul sãu de activitate;
32. gestioneazã şi coordoneazã schimbul de informaţii intern şi intracomunitar privind taxa pe valoarea adãugatã şi accize;
33. colaboreazã cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice pe linia integrãrii europene;
34. asigurã desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii de cooperare internaţionalã în domeniul sãu de activitate;
35. urmãreşte realizarea unui management eficient şi coerent al administraţiei fiscale, având ca scop menţinerea unei administraţii fiscale unitare, stabile şi armonizate;
36. exercitã controlul financiar preventiv propriu în scopul constituirii şi utilizãrii legale şi eficiente a fondurilor publice;
37. aplicã legislaţia în domeniul resurselor umane - recrutare, angajare, avansare, promovare, mobilitate, sancţionare şi încetare a raporturilor de muncã/serviciu, respectiv salarizare a personalului, cu excepţia funcţiilor care sunt în competenţa de aprobare a ministrului finanţelor publice;
38. elaboreazã şi deruleazã programe de perfecţionare profesionalã a personalului din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã la nivel central şi la nivelul structurilor de administrare prin Şcoala de Finanţe Publice şi alte organisme specializate în acest domeniu;
39. elaboreazã şi fundamenteazã proiectul bugetului de cheltuieli al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, precum şi programul de investiţii şi achiziţii publice pe care le transmite Ministerului Finanţelor Publice în vederea cuprinderii în bugetul centralizat al acestuia;
40. reprezintã statul în faţa instanţelor, ca subiect de drepturi şi obligaţii privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte activitãţi ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
41. asigurã un dialog constructiv cu partenerii de dialog social, în spiritul respectului reciproc şi în conformitate cu principiile şi standardele europene, în vederea asigurãrii eficienţei activitãţii, stabilitãţii şi solidaritãţii sociale;
42. exercitã funcţia de audit public intern în condiţiile legii;
43. asigurã, potrivit legii, tipãrirea formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în domeniul sãu de activitate;
44. elaboreazã, monitorizeazã şi implementeazã sistemul de comunicare internã şi externã şi cadrul comunicaţional în scopul susţinerii activitãţii sale;
45. asigurã prin sistemul de management al performanţei şi dezvoltare profesionalã un corp al funcţionarilor publici profesionist, onest, stabil şi eficient, în scopul creãrii unei organizaţii moderne, flexibile, funcţionale şi eficiente, în condiţiile legii.
(3) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã îndeplineşte toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte acte normative în vigoare în activitatea de administrare a veniturilor bugetare pentru care este competentã.
ART. 20
În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã colaboreazã cu ministerele şi autoritãţile administraţiei publice centrale, autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice şi alte entitãţi.
ART. 21
În îndeplinirea atribuţiilor sale Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã este autorizatã:
1. sã exercite nemijlocit şi neîngrãdit controlul fiscal, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
2. sã dea agenţilor economici, ca urmare a controlului, dispoziţii pentru luarea mãsurilor de respectare a legii;
3. sã aplice sancţiunile prevãzute de lege în competenţa sa;
4. sã aprobe înlesniri, în condiţiile legii, restituiri şi compensãri la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor sociale şi a altor venituri bugetare pentru care este competentã;
5. sã urmãreascã şi sã ia mãsuri în aplicarea legislaţiei în materie de ajutor de stat, în domeniul sãu de activitate conform competenţelor;
6. sã aplice, prin organele abilitate, modalitãţile de executare silitã şi mãsurile asigurãtorii, în condiţiile legii, pentru a cãror colectare este competentã potrivit legii;
7. sã încheie protocoale de schimb de informaţii, documente de colaborare cu ministerele, instituţiile publice şi cu alte organizaţii, potrivit competenţelor atribuite;
8. sã stabileascã orice alte mãsuri în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 22
În scopul îndeplinirii atribuţiilor sale Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are dreptul sã solicite informaţii de la celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale, alte instituţii şi autoritãţi publice, de la societãţi financiar-bancare şi de la alte persoane, în condiţiile legii.

SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã

ART. 23
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 2. În cadrul acesteia, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente şi se poate stabili numãrul posturilor de conducere, în condiţiile legii.
(2) Numãrul maxim de posturi al aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, exclusiv secretarul de stat preşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, este de 355.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 2, prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile structurilor din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti şi Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, cu atribuţii de administrare a veniturilor bugetare, denumite în continuare structuri de administrare, se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(5) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi ale structurilor de administrare se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevãzute la alin. (3) şi (4), care se semneazã de salariat şi se aprobã în condiţiile legii.
(6) Directorii generali, directorii generali adjuncţi, directorii şi directorii adjuncţi, şefii de servicii şi şefii de birouri, personalul de execuţie din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se numesc şi se elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(7) Directorii executivi adjuncţi din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, Direcţiei generale a finanţelor publice a municipiului Bucureşti, care coordoneazã structurile de administrare, şefii de administraţie şi şefii de administraţie adjuncţi [cu excepţia celor prevãzuţi la art. 16 alin. (2)] ai administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor, precum şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se numesc şi se elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(8) Directorul executiv şi directorii executivi adjuncţi ai Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili se numesc şi se elibereazã din funcţie prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(9) În cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti un director executiv adjunct îndeplineşte şi funcţia de administrator-şef care coordoneazã structurile de administrare şi care este numit şi eliberat din funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 24
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2004 Ministerul Finanţelor Publice exercitã calitatea de creditor bugetar prevãzutã de lege, prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi structurile de administrare, pentru veniturile bugetare pe care le administreazã.
(2) Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de operator, înscrie prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi structurile sale de administrare, în calitate de agenţi împuterniciţi, creanţele bugetare administrate de aceasta, la Arhiva Electronicã de Garanţii Reale Mobiliare, în condiţiile legii.
ART. 25
(1) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate redistribui între structurile de administrare posturile repartizate prin ordin al ministrului finanţelor publice, conform art. 15 alin. (2).
(2) Structura organizatoricã, normativele de personal şi criteriile de constituire a compartimentelor structurilor de administrare se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.

SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã

ART. 26
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã este condusã de un preşedinte.
(2) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã conduce Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi rãspunde în faţa ministrului finanţelor publice pentru întreaga sa activitate.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã emite ordine, în condiţiile legii.
(4) Secretarul de stat preşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate sã delege calitatea de ordonator secundar de credite.
(5) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã reprezintã Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã în relaţia cu terţii. Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã unele atribuţii pot fi delegate şi persoanelor cu funcţii de conducere din compartimentele de specialitate.
(6) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative.
(7) În cazul în care preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, din motive întemeiate, nu îşi poate exercita atribuţiile cuvenite, îl deleagã pe înlocuitor sã exercite aceste atribuţii.
(8) Înlocuitorul propus de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã va fi numit prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(9) Înlocuitorul îndeplineşte atribuţiile şi sarcinile care îi sunt delegate de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, prin ordin.
ART. 27
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã aprobã prin ordin, pentru aparatul propriu şi pentru structurile de administrare, criterii în aplicarea prevederilor actelor normative în vigoare privind colectarea creanţelor bugetare.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 28
(1) Personalul din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi, respectiv, din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care are calitatea de funcţionar public, beneficiazã de toate drepturile şi are obligaţiile prevãzute în <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Salarizarea personalului Ministerului Finanţelor Publice se face potrivit reglementãrilor în vigoare referitoare la acordarea drepturilor de naturã salarialã pentru funcţionarii publici şi pentru personalul contractual.
(3) Salarizarea personalului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã se face similar cu salarizarea personalului propriu al Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 29
Actele juridice emise în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 735/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, continuã sã îşi producã efectele în mãsura în care nu contravin prevederilor prezentei hotãrâri.
ART. 30
Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are o siglã ale cãrei caracteristici se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 31
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 32
Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2004.
ART. 33
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 735/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 480 din 4 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 18 decembrie 2003.
Nr. 1.574.




ANEXA 1

Numarul maxim de posturi = 1.326,
(exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului)

STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Finantelor Publice

┌──────────┐
│ MINISTRU │
└────┬─────┘




│ ┌──────────────────────────────┐
│ ┌─┤DIRECTIA GENERALA JURIDICA │
│ │ └──────────────────────────────┘
│ │ ┌───────────────────────────────┐
├─────┼─┤UNITATEA CENTRALA DE ARMONIZARE│
│ │ │PENTRU AUDITUL PUBLIC INTERN*1)│
│ │ └───────────────────────────────┘
┌────────────────────────┐ │ │ ┌───────────────────────────────┐
│PURTATORUL DE CUVANT SI │ │ └─┤DIRECTIA DE AUDIT PUBLIC INTERN│
│RELATII CU MASS MEDIA*2)├──────┤ └───────────────────────────────┘
└────────────────────────┘ │






┌───┴────┐| ┌───┴────┐ ┌───┴────┐│ ┌───┴────┐ ┌───┴──────────┐ |
│SECRETAR│| │SECRETAR│ │SECRETAR││ │SECRETAR│ │SECRETAR │ |
│ DE │| │ DE │ │ DE ││ │ DE │ │ DE │ |
│ STAT │| │ STAT │ │ STAT ││ │ STAT │ ┌─┤ STAT │ |
└───┬────┘| └───┬────┘ └───┬────┘└──┐ └───┬────┘ │┌┴─────────┬┬──┬┘ |
├─────|─────┼──────────┼────────┼────────────┼───────┘│PRESEDINTE││ │ |
│ -- │ │ ┌┴───────┐ │ └──────────┘│ │ |
│ | │ │ │SECRETAR│ │ | │ │ |
│ | │ │ │GENERAL │-- │ | │ │ |
│ | │ │ └──┬─────┘ | │ | │ │ |
│ | │ │ ┌──┴─────┐ | │ | │ │ |
│ | │ │ │SECRETAR│ | │ | │ │ |
│ | │ │ │GENERAL │ | │ | │ │ |
│ | │ │ │ADJUNCT │ | │ | │ │ |
│ | │ │ └───┬────┘ | │ | │ │ |
│ | │ │ │ | | │ | │ │ |





┌─┬─┼─┬─┐ ┌─┬─┼─┐ ┌──┼──┐ ┌─┬┴┐ ┌─┬┴┬─┐ |AGENTIA | ┌─┴┐┌──┐┌─┐
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S |NATIONALA| T U V
| DE |
|ADMINIS- |
| TRARE |
|FISCALA |




LEGENDA:
--------

A = DIRECTIA GENERALA DE SINTEZA A POLITICILOR BUGETARE
B = DIRECTIA GENERALA DE PROGRAMARE BUGETARA SECTORIALA SI SECURITATE SOCIALA
C = DIRECTIA REGLEMENTAREA ACHIZITIILOR PUBLICE SI PRIORITIZAREA INVESTITIILOR PUBLICE
D = DIRECTIA GENERALA A CONTABILITATII PUBLICE
E = DIRECTIA GENERALA DE CONTROL FINANCIAR PREVENTIV*3)
F = UNITATEA DE MANAGEMENT A TREZORERIEI STATULUI*1)
G = DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE EXTERNE
H = DIRECTIA GENERALA PENTRU ACORDURI, COOPERARE SI DECONTARI EXTERNE
I = DIRECTIA DE EVALUARE A VENITURILOR BUGETULUI GENERAL CONSOLIDAT
J = DIRECTIA GENERALA A FONDULUI NATIONAL DE PREADERARE
K = OFICIUL DE PLATI SI CONTRACTARE PHARE*4)
L = DIRECTIA GENERALA DE ARMONIZARE LEGISLATIVA SI INTEGRARE EUROPEANA
M = DIRECTIA GENERALA A POLITICILOR SI RESURSELOR UMANE*5)
N = DIRECTIA DE BUGET SI CONTABILITATE INTERNA
O = DIRECTIA GENERALA A SERVICIILOR ADMINISTRATIVE, PATRIMONIU SI ARHIVARE
P = DIRECTIA GENERALA DE POLITICI SI LEGISLATIE PRIVIND VENITURILE BUGETULUI GENERAL CONSOLIDAT
Q = DIRECTIA DE REGLEMENTARI CONTABILE
R = DIRECTIA PENTRU RELATIA CU PARLAMENTUL, SINDICATELE SI PATRONATUL
S = DIRECTIA GENERALA DE REGLEMENTARI SI CONTROL AL ACTIVELOR STATULUI
T = DIRECTIA GENERALA A TEHNOLOGIEIE INFORMATIEI
U = DIRECTIA DE AUTORIZARI
V = AGENTIA NATIONALA DE PLATI

-------------
*1) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala
*2) Include si Serviciul de comunicare si relatii publice
*3) Organizarea si functionarea sunt reglementate prin <>ordonanta Guvernului nr. 119/1999 , cu modificarile si completarile ulterioare
*4) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie
*5) Include si Scoala de Finante Publice, care functioneaza la nivel de directie



ANEXA 2

STRUCTURA ORGANIZATORICA A AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA

┌─────────────────────────────┐
│MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE │
└─────────────────────────────┘
|
┌──────────────┐ |
│ PRESEDINTE ├................




└─────┬────────┘ |
┌──────────────────────────┐ │ ┌──────────────────┐ |
│ PURTATOR DE CUVANT, │ │ │DIRECTIA DE AUDIT │ |
│ RELATII PUBLICE SI ├────┼───┤ PUBLIC INTERN │ |
│ MASS MEDIA │ │ └──────────────────┘ |
└──────────────────────────┘ │ |
│ |
┌──────────────────────────┐ │ |
│ SECRETARIATUL │ │ ┌──────────────────┐ |
│ PERMANENT PE LANGA ├────┼────┤DIRECTIA JURIDICA │ |
│COMITETUL INTERMINISTERIAL│ │ │ │ |
└──────────────────────────┘ │ └──────────────────┘ |
│ |







│ │ ┌───┴─────┐ │ │ │ │| Directia | |Directiile|┘
│ │ │DIRECTIA │ │ │ │ │| generala | |generale |
│ │ │GENERALA │ │ │ │ │| de | | ale |
│ │ │ DE │ │ │ │ │|administrare | |finantelor|
│ │ │INSPECTIE│ │ │ │ │|a marilor | |publice si|
│ │ │ FISCALA │ │ │ │ │|contribuabili| |a munici- |




│ │ ┌──┴───┐ │ │ │ │ |Bucuresti |


│A│ │B│ │C│ │D│ │E│ │F│ │G│ │H│ |
└─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ └─┘ |



│Structurile||┘
|municipale,|┘
|orasenesti,|
|comunale |
└-----------┘

LEGENDA:
--------

A - DIRECTIA GENERALA DE GESTIUNE A IMPOZITELOR SI CONTRIBUTIILOR
B - DIRECTIA GENERALA DE COLECTARE A CREANTELOR BUGETARE
C - DIRECTIA DE CONTROL FISCAL
D - DIRECTIA DE INVESTIGATII FISCALE
E - DIRECTIA GENERALA DE SOLUTIONARE A CONTESTATIILOR
F - DIRECTIA DE COOPERARE INTERNATIONALA, PLANIFICARE SI RELATII INSTITUTIONALE
G - DIRECTIA DE ORGANIZARE SI RESURSE UMANE
H - DIRECTIA ECONOMICA SI ADMINISTRATIVA



ANEXA 3

STRUCTURA ORGANIZATORICA A AGENTIEI NATIONALE DE PLATI
┌─────────────────────────────┐
│ SECRETAR DE STAT │
└──────────────┬──────────────┘

┌───────────────────────┼────────────────────────┐
│ │ │
┌────────────┴──────────────┐ ┌────┴──────────────┐ ┌───────┴───────────┐
│ Directia Managementul │ │Directia Financiar-│ │Directia Tehnologia│
│Platilor pentru instrumente│ │ Contabila, Bugete │ │ Informatiei │
│ financiare UE │ │ si Raportari │ │ │
└───────────────────────────┘ └───────────────────┘ └───────────────────┘





ANEXA 4

UNITATILE
aflate in subordinea sau sub autoritatea
Ministerului Finantelor Publice

Numarul maxim
de posturi



I. Institutii publice si unitati subordonate finantate
de la bugetul de stat

1. Oficiul Concurentei*) 400
2. Agentia Nationala de Admimistrare Fiscala**) 355
3. Directiile generale ale finantelor publice judetene, in
subordinea carora functioneaza administratiile finantelor
publice municipale, administratiile finantelor publice
orasenesti si administratiile finantelor publice comunale;
Directia generala a finantelor publice a municipiului
Bucuresti, in subordinea careia functioneaza
administratiile finantelor publice ale sectoarelor
municipiului Bucuresti;
Directia generala de administrare a marilor
contribuabili***) 26.125
II. Activitati care functioneaza pe langa Ministerul
Finantelor Publice
1. Tiparirea si difuzarea publicatiei "Revista Finante
Publice si Contabilitate"****)
III. Companii nationale asupra carora Ministerul Finantelor
Publice exercita calitatea de reprezentant al statului ca
actionar
1. Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A.
2. Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A.

NOTA:
În numarul de posturi finantat de la bugetul de stat, repartizat directiilor generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti si Directiei generale de administrare a marilor contribuabili sunt cuprinse 558 posturi aferente activitatii de control si de solutionare a contestatiilor preluate la Ministerul Finantelor Publice in conditiile prevederilor <>Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 , finantate, in intervalul 1 octombrie - 31 decembrie 2003, de la bugetul asigurarilor sociale de stat (213), bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (197), bugetul asigurarilor pentru somaj (148).
În acelasi numar de posturi sunt cuprinse 45 de posturi preluate cu data de 1 ianuarie 2004 de la Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca.
În acest numar este cuprinsa si reducerea, cu data de 1 ianuarie 2004, a unui numar de 150 de posturi repartizate altor institutii pentru întarirea structurilor de integrare europeana.
---------------
*) Este organizat si functioneaza potrivit <>Hotarârii Guvernului nr. 767/2003 privind organizarea si functionarea Oficiului Concurentei in subordinea Ministerului Finantelor Publice si urmeaza sa fie reorganizat potrivit <>Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 121/2003 pentru modificarea si completarea <>Legii concurentei nr. 21/1996
**) Au fost incluse si posturile aferente activitatii de control financiar stabilite pana in prezent conform <>art. 4 din Legea nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii financiare, cu modificarile ulterioare
***) Include si structurile de administrare din cadrul acestora
****) Conform <>Hotarârii Guvernului nr. 1515/2002 privind înfiintarea pe lânga Ministerul Finantelor Publice a unei activitati finantate integral din venituri proprii




ANEXA 5

MIJLOACELE DE TRANSPORT SI CONSUMUL
DE CARBURANTI PENTRU ACTIVITATI SPECIFICE
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consumul
maxim de
Nr. Unitatea Tipul Numarul carburant
crt. mijlocului de maxim pentru un
transport aprobat autovehicul
(bucati) (litri/luna)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Aparatul propriu*)
a) pentru programe PHARE*1) - autoturism 2 450
- autoturism de
teren 1 450
b) pentru transport marfa si
persoane (delegatii) - autovehicule 5 450
2. Agentia Nationala
de Administrare Fiscala - autoturism 5 300
3. Directiile generale ale - autoturism - cate 5 300
finantelor publice judetene; pentru fiecare
D.G.F.P.**)
- autoturism - 3 pentru
D.G.A.M.C.**) 300
Directia generala a finantelor - autoturism - cate 1 pentru 450
publice a municipiului fiecare D.G.F.P.
Bucuresti; Directia generala judeteana si 2
de administrare a marilor pentru D.G.F.P.
contribuabili a municipiului
Bucuresti
- autovehicul - cate 1 pentru 600
pentru transport fiecare D.G.F.P.
de valori judeteana si 2
la trezorerie pentru D.G.F.P.
a municipiului
Bucuresti
- autovehicul - cate 2 pentru 400
pentru transport fiecare D.G.F.P.
de marfa Arad, Bihor,
Constanta, Timis,
respectiv a
municipiului
Bucuresti, si
cate 1 pentru
celelalte D.G.F.P.
4. Administratiile finantelor - autoturism - cate 1 pentru 300
publice municipale si fiecare unitate
orasenesti din municipiile
si orasele cu peste 50.000 de
locuitori si din sectoarele - autoturism - cate 1 pentru 450
municipiului Bucuresti fiecare
administratie a
finantelor publice
de sector
- autovehicul - cate 1 pentru 600
pentru transport fiecare unitate
de valori la care are in
trezorerie structura
activitate de
trezorerie
- autovehicul - cate 1 pentru 400
pentru transport fiecare unitate
de marfa
5. Administratiile finantelor - autoturism - cate 1 pentru 450
publice municipale fiecare unitate
si orasenesti din municipii care are in
si orase, altele decat cele structura
prevazute la pct. 4 activitate de
trezorerie
- autovehicul - cate 1 pentru 600
pentru transport fiecare unitate
de valori care are in
la trezorerie structura
activitate de
trezorerie
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



*1) Autoturismele si consumul de carburanti se finanteaza din fondurile PHARE. Numarul de autoturisme se poate modifica prin ordin al ministrului finantelor publice, in functie de dotarile rezultate din protocoalele si memorandumurile incheiate cu organismele internationale.
*) exclusiv numarul autoturismelor reglementat prin <>Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile si institutiile publice
**) D.G.F.P. - Directia generala a finantelor publice; D.G.A.M.C. - Directia generala de administrare a marilor contribuabili

NOTA:
1) Directia generala a finantelor publice a judetului Tulcea are in dotare o salupa pentru control si activitate curenta.
2) Nu se considera depasiri la consumul de carburanti normat pe autovehicul consumul care, la nivelul anului, se încadreaza in limita combustibilului normat in raport cu numarul de autovehicule aprobat fiecarei unitati.

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016