Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.563 din 25 noiembrie 2008  pentru modificarea   Hotararii Guvernului nr. 352/2002 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie Twitter Facebook

HOTARARE nr. 1.563 din 25 noiembrie 2008 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 352/2002 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si Imunologie "Cantacuzino"

PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 826 din 9 decembrie 2008

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 352/2002 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 din 15 mai 2002, se modificã dupã cum urmeazã :
1. La articolul 1, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino" îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2."
2. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Structura organizatoricã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino" se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice."
3. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Consiliul de administraţie este format din 9 membri, cetãţeni români, numiţi prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, cu avizul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, prin intermediul Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã, la propunerea conducerii autoritãţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
(2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
a) directorul general al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", care este şi preşedintele consiliului de administraţie;
b) preşedintele consiliului ştiinţific al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino";
c) un reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã;
d) un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
f) un reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(3) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie sunt specialişti în domeniu, propuşi de Ministerul Sãnãtãţii Publice.
(4) Consiliul de administraţie îşi desemneazã vicepreşedintele dintre membrii sãi.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de cãtre acelaşi organ care a fãcut numirea, în caz de abateri sau nerespectare a îndatoririlor ce le revin."
4. Anexa nr. 1 "Structura organizatoricã" se abrogã în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
5. Anexa nr. 2 "Regulamentul de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 352/2002 privind înfiinţarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 din 15 mai 2002, cu modificãrile aduse prin prezenta hotãrâre, va fi republicatã, dându-se textelor o nouã numerotare.

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

Ministrul muncii, familiei
şi egalitãţii de şanse,
Mariana Câmpeanu

Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi tineretului,
Anton Anton

p. Ministrul economiei
şi finanţelor,
Tiberiu Valentin Mavrodin,

Bucureşti, 25 noiembrie 2008.
Nr. 1.563.

ANEXĂ

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Institutului
Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru
Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino"

CAP. I
Dispoziţii generale
(1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie "Cantacuzino", denumit în continuare I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", este persoanã juridicã românã, aflat în coordonarea Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(2) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" desfãşoarã activitate de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul microbiologiei şi imunologiei.
(3) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" funcţioneazã pe bazã de gestiune economicã şi autonomie financiarã, calculeazã amortismente şi conduce evidenţa contabilã în regim economic, îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
(1) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" este înfiinţat în scopul desfãşurãrii activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul microbiologiei şi imunologiei, corespunzãtor hotãrârii de înfiinţare a acestuia.
(2) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" participã la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului specific şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice stabilite prin programele naţionale şi europene de cercetare-dezvoltare ştiinţificã.

CAP. II
Obiectul de activitate
(1) Obiectul de activitate al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" cuprinde:
1. Activitãţi de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniile infecţii bacteriene, virale şi parazitare, biologiei celulare şi moleculare, imunologiei, biotehnologiei şi geneticii microbiene :
a) dezvoltarea studiilor teoretice în microbiologie şi imunologie, inclusiv în domeniul biologiei moleculare, biologiei celulare, biotehnologiei şi geneticii;
b) studiul etiologiei şi patogeniei bolilor infecţioase, parazitare şi imunitare, al mijloacelor specifice de diagnosticare, prevenire şi combatere a acestora;
c) studiul microorganismelor şi al rolului lor în procesele naturale, normale sau patologice, şi al reacţiilor pe care le provoacã;
d) studiul bolilor transmisibile cu potenţial de largã propagare: tuberculoza, infecţii acute respiratorii, hepatite virale, retrovirusuri, arbovirusuri, enterovirusuri etc.;
e) cercetãri în vederea elaborãrii şi evaluãrii de teste moleculare pentru diagnosticul modern microbiologic, imunologic şi imunochimic, inclusiv în scopuri epidemiologice;
f) studiul eficacitãţii produselor biologice, precum şi al metodelor de profilaxie specificã bolilor infecţioase;
g) studiul unor aspecte fundamentale de imunologie celularã şi umoralã privind mecanismele imunomodulatoare; rolul receptorilor celulari şi al funcţiilor celulare prin mediatori; mecanisme moleculare şi celulare ale bolilor autoimune şi ale imunodeficienţei;
h) supravegherea ecologicã a populaţiilor de insecte vectoare şi studiul unor agenţi biologici şi chimici de combatere;
i) studiul infecţiilor parazitare cu implicaţii în sãnãtatea publicã: cercetarea mecanismelor de patogenitate; elaborarea unor tehnici moderne de diagnostic; noi scheme de tratament şi profilaxie;
j) identificarea unor substanţe de origine bacterianã sau vegetalã cu proprietãţi terapeutice;
k) cercetare-dezvoltare în domeniul biotehnologiei în vederea realizãrii unor produse biologice de uz medical;
l) elaborarea de strategii, studii de diagnozã şi prognozã privind dezvoltarea domeniilor ştiinţei şi tehnologiei;
m) cercetare aplicativã şi/sau dezvoltare tehnologicã pentru soluţionarea unor probleme concrete din domeniul sãu de activitate, cu prioritate, la solicitarea unor beneficiari, prin contracte directe;
n) activitãţi de transfer tehnologic pentru rezultatele cercetãrii efectuate din domeniul propriu;
o) în cadrul obiectului sãu de activitate colaboreazã la realizarea unor activitãţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice: arme chimice, biologice, nucleare şi de apãrare naţionalã.
2. Activitãţi de asistenţã tehnico-metodologicã şi activitãţi de sãnãtate publicã, precum şi acordarea de servicii specializate:
a) asigurarea funcţiei de referinţã în domeniul microbiologiei, acordarea de asistenţã tehnicã şi metodologicã unitãţilor de profil din reţeaua sanitarã, participarea la elaborarea, aplicarea şi evaluarea programelor de sãnãtate publicã naţionale şi internaţionale în domeniile specifice activitãţii I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", inclusiv prin acţiuni de instruire tehnicometodologicã şi de evaluare a eficienţei profesionale în unitãţile de profil din ţarã;
b) promovarea afilierii unor centre naţionale de referinţã la organizaţii şi organisme internaţionale;
c) acordarea de servicii de consultanţã tehnicã şi metodologicã de specialitate solicitatã de Ministerul Sãnãtãţii Publice şi de unitãţile sanitare din ţarã prin contracte şi convenţii;
d) intervenţii operative la solicitarea Ministerului Sãnãtãţii Publice în situaţii epidemiologice speciale prin deplasarea de laboratoare şi specialişti în focare;
e) efectuarea supravegherii de laborator în bolile transmisibile cu impact în sãnãtatea publicã, la nivel naţional;
f) participarea la activitãţi de consultanţã, expertizã şi intervenţie în situaţii de crizã, epidemii severe, pandemii;
g) elaborarea unui sistem de evaluare a eficienţei profesionale în unitãţile de profil din ţarã şi implementarea tehnicã a acestuia;
h) prestarea de servicii de laborator de specialitate pentru populaţie şi diverse unitãţi;
i) instruiri intensive de scurtã duratã în domeniul sãu de activitate.
3. Activitãţi de formare, specializare, perfecţionare profesionalã şi pregãtire postuniversitarã de specialitate:
a) organizarea anualã de cursuri teoretice şi practice de microbiologie, imunologie, cu participãri naţionale şi internaţionale, cursanţi şi lectori;
b) organizarea de manifestãri ştiinţifice naţionale şi internaţionale în domeniul microbiologiei, imunologiei, epidemiologiei, biotehnologiei;
c) perfecţionarea personalului ştiinţific prin burse, stagii de schimb de experienţã etc. în alte instituţii de profil din ţarã şi strãinãtate. Sprijinirea afilierii membrilor I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" la societãţi ştiinţifice naţionale şi internaţionale;
d) organizarea unui sistem complex de documentare ştiinţificã şi operativã-informatizatã, inclusiv accesul la servicii de documentare-informare ştiinţificã internaţionalã specializate;
e) organizarea şi participarea la formarea profesionalã şi pregãtirea postuniversitarã de specialitate în domeniile medicinã şi farmacie, colaborând cu universitãţile de medicinã şi farmacie, alte instituţii de învãţãmânt superior, Academia de Ştiinţe Medicale, institute medicale cu activitate de cercetare, instituţii de cercetare şi alte institute naţionale de cercetare.
4. Activitãţi de producţie:
a) producerea cu forţe proprii şi/sau prin cooperare naţionalã şi internaţionalã de preparate biologice profilactice şi terapeutice, reactivi biologici de diagnostic, reactivi imunochimici, medii bacteriologice şi pentru culturi celulare, dispozitive medicale, hranã granulatã standardizatã pentru animale de laborator etc. şi comercializarea acestora în ţarã şi strãinãtate;
b) desfacerea direct cãtre populaţie de produse biologice, medicamente şi reactivi, medii şi dispozitive medicale;
c) creşterea, exploatarea şi comercializarea de animale de laborator destinate cercetãrii ştiinţifice, precum şi controlului de medicamente şi produse biologice administrate omului;
d) efectuarea directã de activitãţi de import-export, conform legii;
e) elaborarea de standarde referitoare la calitatea produselor şi serviciilor ce intrã în sfera de activitate a I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino".
5. Activitãţi de editare şi tipãrire a publicaţiilor de specialitate:
a) "Romanian Archives of Microbiology and Immunology";
b) "Microbiologia-Imunologia";
c) publicaţii metodologice şi tehnice de specialitate în domeniile de competenţã ale I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino".
(2) Activitãţile principale şi secundare desfãşurate de I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" sunt clasificate conform Clasificãrii activitãţilor din economia naţionalã, astfel: activitatea principalã este în domeniul "cercetare-dezvoltare în ştiinţe naturale şi inginerie" - cod CAEN 721, obiectul principal de activitate al domeniului este "cercetare-dezvoltare în alte ştiinţe naturale şi inginerie" - cod CAEN 7219. Activitãţi secundare: cercetaredezvoltare în biotehnologie - cod CAEN 7211; creşterea altor animale - cod CAEN 0149; fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de fermã - cod CAEN 1091; activitãţi de editare a cãrţilor - cod CAEN 5811; activitãţi de editare a revistelor şi periodicelor - cod CAEN 5814; fabricarea produselor farmaceutice de bazã - cod CAEN 2110; fabricarea preparatelor farmaceutice - cod CAEN 2120; comerţ cu ridicata al cerealelor, seminţelor, furajelor şi tutunului neprelucrat - cod CAEN 4621; comerţ cu ridicata al animalelor vii - cod CAEN 4623; comerţ cu ridicata al produselor farmaceutice - cod CAEN 4646; comerţ cu amãnuntul al produselor farmaceutice, în magazine specializate - cod CAEN 4773; învãţãmânt secundar, tehnic sau profesional - cod CAEN 8532; alte activitãţi referitoare la sãnãtatea umanã - cod CAEN 8690; depozitãri - cod CAEN 5210; colectarea deşeurilor nepericuloase - cod CAEN 3811; transporturi rutiere de mãrfuri - cod CAEN 4941.
(3) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" poate desfãşura şi alte activitãţi conexe cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice şi cu avizul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, prin intermediul Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã.
Pentru realizarea obiectului sãu de activitate, I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" are urmãtoarele atribuţii principale:
1. asigurã orientarea activitãţii de cercetare ştiinţificã în funcţie de: nevoile sãnãtãţii publice, reieşite din studii proprii şi din programele abordate de Ministerul Sãnãtãţii Publice; cerinţele dezvoltãrii I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" şi de aliniere la nivelul ştiinţific mondial; programele naţionale de cercetare şi dezvoltare ale Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, Academiei Române, Academiei de Ştiinţe Medicale;
2. încheie contracte de cercetare cu organisme naţionale şi internaţionale abilitate în acest sens, cu respectarea prevederilor legale;
3. iniţiazã şi încheie convenţii de cooperare ştiinţificã cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale în domeniul sãu de activitate;
4. dirijeazã resursele umane şi materiale în vederea realizãrii obiectivelor de cercetare ştiinţificã stabilite pentru fiecare etapã;
5. asigurã asistenţa tehnicã de profil, în vederea experimentãrii şi aplicãrii tehnologiilor elaborate;
6. executã lucrãri de consultanţã tehnico-economicã pentru operatorii economici interesaţi în domeniile specifice;
7. furnizeazã servicii ştiinţifice şi tehnologice operatorilor economici sau oricãror beneficiari interesaţi;
8. executã testare şi certificare de produse;
9. evalueazã periodic stadiul de realizare a programelor de cercetare;
10. urmãreşte şi sprijinã din punct de vedere organizatoric şi material difuzarea rezultatelor ştiinţifice proprii în circuitul ştiinţific naţional şi internaţional;
11. asigurã conform prevederilor legale protecţia rezultatelor ştiinţifice brevetabile;
12. asigurã corelarea acţiunilor de specializare şi promovare a cadrelor proprii cu necesitãţile dezvoltãrii programelor de cercetare ale I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino";
13. promoveazã şi urmãreşte aplicarea şi valorificarea complexã a rezultatelor ştiinţifice;
14. pregãteşte, negociazã şi contracteazã cu reprezentanţii competenţi volumul producţiei;
15. fundamenteazã cheltuielile de producţie, negociazã şi stabileşte preţurile de livrare ale produselor;
16. asigurã promovarea şi urmãrirea producţiei pentru satisfacerea nevoilor beneficiarilor;
17. asigurã baza materialã şi condiţiile necesare pentru exploatarea corectã a biobazelor I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino";
18. stabileşte strategia de dezvoltare a biopreparatelor şi biotehnologiilor corelatã cu programul de cercetare-dezvoltare propriu şi cu evoluţia previzibilã; asigurã baza materialã şi organizeazã în condiţii legale realizarea de biopreparate şi testarea de laborator şi clinicã a acestora;
19. iniţiazã şi încheie acţiuni de cooperare tehnicã cu firme, companii sau instituţii din ţarã sau din strãinãtate în domeniul producţiei şi evaluãrii experimentale şi clinice de biopreparate;
20. asigurã desfacerea produselor realizate cãtre beneficiarii contractelor, conform clauzelor contractuale şi prevederilor legale;
21. asigurã direct cãtre populaţie şi alţi solicitanţi desfacerea de produse biologice, medicamente, reactivi, medii, dispozitive medicale şi animale de laborator;
22. asigurã servicii medicale de profil: expertize, analize de laborator, autovaccinuri şi alte prestaţii de specialitate cãtre populaţie şi alte instituţii sau unitãţi;
23. coordoneazã şi asigurã realizarea tuturor lucrãrilor de întreţinere şi reparaţii ale aparaturii, instalaţiilor şi utilajelor din dotare, în vederea menţinerii capacitãţii de cercetare, producţie, asistenţã tehnicã şi învãţãmânt, cu forţe proprii sau cu terţi;
24. stabileşte şi rãspunde de aplicarea mãsurilor de protecţie a produselor, a mediului înconjurãtor, precum şi securitatea şi sãnãtatea muncii;
25. urmãreşte şi verificã modul de realizare a lucrãrilor de investiţii în vederea respectãrii proiectelor de execuţie şi asigurã condiţiile de punere în funcţiune a noilor utilaje şi obiective;
26. pregãteşte executarea noilor obiective, retehnologizarea capacitãţilor existente, potrivit reglementãrilor legale;
27. realizeazã importul de: aparaturã, utilaje, echipamente, tehnologii sau licenţe pentru retehnologizarea capacitãţilor existente ori pentru realizarea de noi linii tehnologice, reactivi chimici, materiale consumabile, piese de schimb, tulpini de referinţã, linii celulare şi animale de laborator;
28. asigurã dezvoltarea aplicaţiilor IT în toate sectoarele de activitate pentru decizii operative în domeniul organizatoric şi tehnico-economic, precum şi pentru susţinerea documentãrii şi cercetãrii ştiinţifice;
29. asigurã respectarea disciplinei muncii, respectarea atribuţiilor de serviciu şi a prevederilor legale de cãtre întregul personal;
30. elaboreazã documentaţiile pentru obţinerea de credite şi de alte surse de finanţare inclusiv pentru fondul valutar;
31. realizeazã programarea şi executarea activitãţii economico-financiare, întocmirea proiectelor de bugete, analiza şi execuţia acestora şi stabileşte destinaţia veniturilor conform legislaţiei în vigoare;
32. I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" îndeplineşte şi alte atribuţii în conformitate cu legislaţia în vigoare.

CAP. III
Patrimoniul
(1) Activul patrimonial total al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la 31 decembrie 2007, este de 71.919 mii lei, din care patrimoniul propriu are o valoare de 38.196 mii lei.
(2) Patrimoniul I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
(1) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" administreazã cu diligenţa unui bun proprietar bunuri proprietatea publicã a statului, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietatea publicã a statului administrate de I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, dupã caz, se înregistreazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice aparţin I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", în calitate de persoanã juridicã executantã, şi ordonatorului principal de credite, în egalã mãsurã, dacã prin contract nu s-a prevãzut altfel. Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilã a I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", precum şi înstrãinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetãrilor obţinute în baza derulãrii unui contract finanţat din fonduri publice se fac potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) În exercitarea drepturilor sale, I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" posedã şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sãu şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sãu de activitate.
(4) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" poate realiza servicii sau activitãţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul valorificãrii rezultatelor cercetãrii, cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice şi a Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, prin intermediul Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã.

CAP. IV
Structura organizatoricã şi funcţionalã
(1) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" are în structurã o subunitate fãrã personalitate juridicã, respectiv subunitatea Iaşi din judeţul Iaşi, douã staţiuni - staţiunea Bãneasa din municipiul Bucureşti şi staţiunea Ciorogârla-Dârvari din judeţul Ilfov - fãrã personalitate juridicã, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizãrii obiectului sãu de activitate.
(2) Structura organizatoricã a I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
(3) În funcţie de specificul activitãţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitãţi din ţarã sau din strãinãtate.

CAP. V
Organele de conducere ale I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino"
(1) Conducerea I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" este asiguratã de:
a) consiliul de administraţie;
b) comitetul de direcţie;
c) directorul general.
(2) Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice din I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
(1) Relaţiile dintre subunitãţile aflate în structura I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", precum şi relaţiile acestora cu terţii se stabilesc de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", cu avizul consiliului de administraţie.
(2) Conducãtorii subunitãţii Iaşi, staţiunii Bãneasa şi staţiunii Ciorogârla-Dârvari aflate în structura I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" rãspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia.

CAP. VI
Consiliul de administraţie
(2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
b) preşedintele consiliului ştiinţific al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino";
c) un reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã;
d) un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
f) un reprezentant al Ministerului Sãnãtãţii Publice.
(3) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie sunt specialişti din domeniu, propuşi de Ministerul Sãnãtãţii Publice.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de cãtre acelaşi organ care a fãcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
(1) Membrii consiliului de administraţie îşi pãstreazã calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de unde provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivã din aceastã calitate.
(2) Pentru activitatea desfãşuratã, în calitate de membri ai consiliului de administraţie, aceştia beneficiazã de o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bazã al directorului general al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino".
(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de douã consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa în aceeaşi calitate la alte unitãţi cu care I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" are relaţii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele pânã la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unitãţi cu acelaşi profil ori cu care I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" se aflã în relaţii comerciale directe.
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare avizat de Ministerul Sãnãtãţii Publice. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regulã o datã pe lunã sau ori de câte ori interesele I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" o cer, la convocarea preşedintelui sau la solicitarea unei treimi din numãrul membrilor consiliului de administraţie.
(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte.
(1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceastã condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramatã într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unu din numãrul total al membrilor.
Pentru luarea unor hotãrâri vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analizã consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remuneratã conform prevederilor legale.
La şedinţele consiliului de administraţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi rãspund solidar pentru gestionarea patrimoniului I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino".
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luãrii unei decizii ce s-a dovedit pãgubitoare pentru I.N.C.D.M.I "Cantacuzino" nu rãspund dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anunţat în scris despre aceasta Ministerul Sãnãtãţii Publice.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu respectã prevederile art. 11 alin. (3) şi (4) rãspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" ca urmare a acestui fapt.
În primul trimestru al fiecãrui an, consiliul de administraţie prezintã Ministerului Sãnãtãţii Publice un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
Secretariatul consiliului de administraţie se asigurã de I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino". Atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului de administraţie.
Consiliul de administraţie are în principal urmãtoarele atribuţii:
a) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea subunitãţilor din structura acestuia;
b) aprobã, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele de cercetare-dezvoltare ale I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", de introducere a unor noi tehnologii de vârf, modernizarea celor existente, în concordanţã cu strategia generalã în domeniul propriu;
c) analizeazã, aprobã sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţii care urmeazã sã fie realizate de I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" în conformitate cu programele de dezvoltare adoptate, finanţate din surse proprii, alocaţii de la bugetul de stat şi credite bancare;
d) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", care se depune la Ministerul Sãnãtãţii Publice în vederea aprobãrii conform reglementãrilor legale în vigoare;
e) aprobã regulamentul de funcţionare a consiliului ştiinţific ale cãrui componenţã, constituire şi atribuţii se stabilesc în conformitate cu prevederile legale;
f) aprobã mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncã;
g) analizeazã şi avizeazã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii Publice, şi aprobã raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" în anul precedent;
h) aprobã valorificarea bunurilor proprii dobândite cu respectarea prevederilor legale;
i) aprobã volumul creditelor bancare prevãzute la art. 35 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
j) analizeazã realizarea criteriilor de performanţã şi raportarea trimestrialã privind activitatea realizatã de I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" şi aprobã mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
k) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", în condiţiile legii;
l) aprobã criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino";
m) aprobã utilizarea disponibilitãţilor în valutã.

CAP. VII
Comitetul de direcţie
(1) Conducerea operativã se asigurã de un comitet de direcţie compus din directorul general, directorul economic şi conducãtorii principalelor compartimente din structura organizatoricã a I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino".
(2) La şedinţele comitetului de direcţie participã, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
(1) Comitetul de direcţie exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.
(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiuni concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino";
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) programul anual de producţie;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calitãţii produselor biologice şi a activitãţilor de servicii de specialitate;
f) contractele şi convenţiile de colaborare în domeniul cercetãrii, producţiei, acţiunilor de supraveghere a stãrii de sãnãtate;
g) bugetul de venituri şi cheltuieli;
h) alte obligaţii.
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" o impun.
Comitetul de direcţie are urmãtoarele atribuţii principale:
a) repartizeazã sarcinile profesionale şi economico-financiare pe unitãţi componente asigurând realizarea activitãţilor;
b) organizeazã activitãţile I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", asigurã baza materialã în limita resurselor financiare, precum şi contractarea şi desfacerea producţiei;
c) stabileşte rãspunderile şi competenţele pe niveluri ierarhice şi structuri organizatorice, precum şi relaţiile dintre acestea;
d) rãspunde de modul de administrare a patrimoniului, de integritatea acestuia şi de modul de utilizare a mijloacelor financiare ale unitãţii;
e) aplicã mãsuri stabilite de consiliul de administraţie pentru paza bunurilor unitãţii, protecţiei patrimoniului şi a datelor, respectarea ordinii şi disciplinei tehnologice şi ierarhic administrative;
f) stabileşte împuterniciri de reprezentare a unitãţii pentru fiecare dintre membrii comitetului de direcţie;
g) exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" şi aprobate de consiliul de administraţie.
(1) La nivelul subunitãţii Iaşi se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", şi care este prezidat de directorul subunitãţii respective.
(2) Comitetul de conducere al subunitãţii Iaşi exercitã atribuţii şi are rãspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" şi aprobate de consiliul de administraţie.

CAP. VIII
Directorul general
(1) Activitatea curentã a I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" este condusã de directorul general numit pe o perioadã de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului de selecţie organizat conform metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, prin intermediul Autoritãţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţificã. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungitã pentru o perioadã de cel mult 4 ani.
(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice.
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi operatori economici, precum şi cu persoane fizice din ţarã şi din strãinãtate;
b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunitãţii Iaşi, staţiunilor Bãneasa şi Ciorogârla-Dârvari şi departamentelor I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", precum şi relaţiile acestora cu terţii, cu avizul consiliului de administraţie;
c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino";
d) numeşte directorii şi conducãtorii compartimentelor din structura organizatoricã a I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie şi îi revocã, dupã caz, cu avizul consiliului de administraţie;
e) angajeazã şi concediazã personalul I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncã;
f) asigurã negocierea contractului colectiv de muncã la nivelul I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobã salariile rezultate din negociere directã;
g) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
h) adoptã mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
i) analizeazã lunar stadiul valorificãrii rezultatelor cercetãrii, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;
j) are atribuţii şi rãspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" de la bugetul de stat;
k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino";
l) angajeazã prin semnãturã unitatea în relaţiile cu terţii, în limita competenţelor aprobate de consiliul de administraţie şi prin regulamentul de organizare şi funcţionare;
m) aprobã comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetãtor ştiinţific şi cercetãtor ştiinţific gradele I, II şi III la propunerea consiliului ştiinţific;
n) organizeazã activitatea de audit public intern, potrivit legii;
o) aprobã normele privind disciplina tehnologicã;
p) emite decizii de recuperare a pagubelor aduse unitãţii în conformitate cu prevederile legale;
q) rãspunde de întocmirea regulamentului intern cu consultarea sindicatului sau reprezentanţilor salariaţilor, dupã caz;
r) premiazã sau sancţioneazã personalul din I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" la propunerea conducãtorilor de compartimente, cu respectarea reglementãrilor legale în vigoare;
s) exercitã orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie.
Organele de conducere ale I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" vor îndeplini şi alte atribuţii stabilite prin acte normative.

CAP. IX
Consiliul ştiinţific
(1) Consiliul ştiinţific este format din minimum 5 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" care desfãşoarã activitãţi de cercetare-dezvoltare.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizãri deosebite în domeniu, salariaţi ai I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" aleşi pe 4 ani prin vot secret de cãtre personalul cu studii superioare din I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino".
(3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific ai I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino".
(4) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de cãtre membrii consiliului ştiinţific.
(5) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participã la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare în domeniul specific şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;
b) analizeazã, avizeazã şi urmãreşte realizarea lucrãrilor de cercetare ştiinţificã;
c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino";
d) vizeazã propunerile directorului general de înfiinţare a laboratoarelor, colectivelor specializate sau colectivelor interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unitãţi din ţarã sau din strãinãtate;
e) avizeazã hotãrârile consiliului de administraţie care implicã politica de cercetare a I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" şi a ramurii sanitare;
f) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
g) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea manifestãrilor cu caracter ştiinţific;
h) avizeazã acţiunile de cooperare interne şi internaţionale cu scop ştiinţific;
i) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţarã şi strãinãtate;
j) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã;
k) examineazã şi avizeazã proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi realizarea acestora;
l) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
m) avizeazã acordarea de premii ştiinţifice.

CAP. X
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia. Relaţii financiare. Reglementarea litigiilor. Relaţii comerciale.
(1) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierdere, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
(2) Bilanţul contabil anual se avizeazã de cãtre consiliul de administraţie al I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino", se supune spre aprobare Ministerului Sãnãtãţii Publice, se transmite Ministerului Economiei şi Finanţelor şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
(1) Veniturile şi cheltuielile I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli întocmit pe baza indicatorilor de performanţã se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse.
I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" determinã anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programatã.
(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncã, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli, stabilit potrivit legii.
(2) Salariul de bazã al directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectueazã cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, pe baza avizului prealabil al Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(1) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" hotãrãşte cu privire la investiţiile ce urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii, din credite bancare, precum şi de la bugetul de stat, prin Ministerul Sãnãtãţii Publice, în condiţiile legii.
(2) Ministerul Sãnãtãţii Publice va cuprinde în bugetul sãu fondurile necesare realizãrii unor investiţii, dotãri cu aparaturã, echipamente şi instalaţii pentru I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino".
(3) Atribuirea contractelor de achiziţii publice finanţate din sursele prevãzute la alin. (1) şi (2) se face potrivit legii.
(1) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" poate efectua operaţiuni de comerţ exterior aferente obiectului de activitate potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plãţi cu strãinãtatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România.
(2) Operaţiunile de încasãri şi plãţi ale I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale cu sediul în România.
(3) I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" poate efectua operaţiuni de încasãri şi plãţi în lei şi în valutã prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casã şi a normativelor de disciplinã financiar-valutare, stabilite prin actele normative în vigoare.
I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" îşi va organiza auditul public intern şi controlul financiar preventiv, potrivit legii.
Litigiile I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" cu persoane fizice sau persoane juridice nesoluţionate pe cale amiabilã sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecatã competente în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.
(1) Preţurile şi tarifele pentru produsele şi prestaţiile executate de I.N.C.D.M.I. "Cantacuzino" se supun legilor şi reglementãrilor privind preţurile.
(2) Relaţiile comerciale pentru desfacerea producţiei proprii cãtre persoane juridice se desfãşoarã potrivit reglementãrilor legale.

-----