Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.561 din 1 noiembrie 2006  pentru modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Feroviare Romane - AFER    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.561 din 1 noiembrie 2006 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Feroviare Romane - AFER

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 940 din 21 noiembrie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 32 alin. (1) din Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Feroviare Române - AFER, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 1 octombrie 1998, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Autoritatea Feroviarã Românã - AFER, denumitã în continuare AFER, instituţie publicã finanţatã din venituri proprii, este organismul tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului în domeniul feroviar şi de transport cu metroul.
(2) AFER este desemnatã sã asigure, în principal, urmãtoarele activitãţi:
a) autorizarea în materie de siguranţã a administratorilor de infrastructurã feroviarã;
b) licenţierea şi certificarea în materie de siguranţã a operatorilor de transport feroviar;
c) investigarea şi cercetarea accidentelor şi incidentelor feroviare;
d) evaluarea şi supravegherea constituenţilor de interoperabilitate şi a subsistemelor de naturã structuralã ale sistemului feroviar;
e) supravegherea respectãrii condiţiilor pentru realizarea interoperabilitãţii sistemului feroviar transeuropean convenţional şi de mare vitezã pe teritoriul României;
f) controlul şi inspecţia de stat în transportul feroviar şi cu metroul;
g) monitorizarea, promovarea şi dezvoltarea cadrului de reglementare în domeniul siguranţei feroviare;
h) autorizarea şi supravegherea tehnicã a furnizorilor interni de produse şi servicii în domeniul feroviar;
i) activitate specificã tip registru feroviar, constând în principal în înmatricularea materialului rulant şi în evidenţa infrastructurii feroviare publice;
j) organizarea examenelor şi emiterea autorizaţiilor, atestatelor şi a certificatelor, dupã caz, pentru personalul din sistemul feroviar.
(3) În cadrul AFER funcţioneazã 4 organisme independente cu activitate permanentã, prevãzute de <>Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã:
a) Autoritatea de Siguranţã Feroviarã Românã, denumitã în continuare ASFR;
b) Organismul Notificat Feroviar Român, denumit în continuare ONFR;
c) Organismul de Investigare Feroviar Român, denumit în continuare OIFR;
d) Organismul de Licenţe Feroviare Român, denumit în continuare OLFR.
(4) Atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare ale AFER sunt stabilite în regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 1.
(5) Atribuţiile ASFR sunt stabilite în regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 1 la Regulamentul de organizare şi funcţionare al AFER.
(6) Atribuţiile ONFR sunt stabilite în regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2 la Regulamentul de organizare şi funcţionare al AFER.
(7) Atribuţiile OIFR sunt stabilite în regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 3 la Regulamentul de organizare şi funcţionare al AFER.
(8) Atribuţiile OLFR sunt stabilite în regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 4 la Regulamentul de organizare şi funcţionare al AFER.
(9) AFER este finanţatã din venituri proprii realizate din prestaţii de servicii specifice pe bazã de tarife stabilite în condiţiile legii, precum şi din desfãşurarea altor activitãţi privind valorificarea unor produse din activitãţi proprii şi conexe, chirii, prestaţii editoriale, studii, proiecte, expertize tehnice, lucrãri, alte prestãri de servicii, exploatãri ale unor bunuri pe care le are în administrare şi altele asemenea."
2. Alineatul (5) al articolului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Pentru exercitarea atribuţiilor specifice care decurg din prezenta hotãrâre, parcul normat al AFER se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului."
3. Dupã alineatul (2) al articolului 4 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Directorii organismelor independente prevãzute la art. 1 alin. (3) sunt membri în Consiliul de conducere al AFER."
4. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Conducerea ASFR este exercitatã de un comitet director compus din 5 persoane, al cãrui preşedinte este directorul ASFR, salariat al ASFR, numit prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Conducerea ONFR este exercitatã de un comitet director compus din 5 persoane, al cãrui preşedinte este directorul ONFR, salariat al ONFR, numit prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Conducerea OIFR este exercitatã de un comitet director compus din 5 persoane, al cãrui preşedinte este directorul OIFR, salariat al OIFR, numit prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(4) Conducerea OLFR este exercitatã de un comitet director compus din 5 persoane, al cãrui preşedinte este directorul OLFR, salariat al OLFR, numit prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(5) Membrii comitetelor directoare sunt specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
5. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Directorul general şi ceilalţi membri ai consiliului de conducere sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
6. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Pentru respectarea cerinţelor privind securitatea transportului feroviar şi cu metroul, în activitãţile de construire, reparare, întreţinere şi exploatare a materialului rulant şi a infrastructurii feroviare se vor utiliza numai produse, servicii, precum şi personal pentru care AFER a eliberat, dupã caz, certificate, atestate, autorizaţii şi/sau licenţe, dacã prin reglementãri interne sau internaţionale nu se prevede altfel."
7. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - În exercitarea atribuţiilor de control şi inspecţie de stat, personalul de specialitate al AFER şi, dupã caz, personalul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului are drept de acces şi control pe toate mijloacele de transport feroviar şi pe metrou, în unitãţile cu specific feroviar care funcţioneazã sub autoritatea sau în subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în unitãţile operatorilor de transport feroviar şi ale operatorilor de manevrã feroviarã, în unitãţile administratorilor şi deţinãtorilor de infrastructurã feroviarã, linii ferate industriale sau material rulant, precum şi în unitãţile operatorilor economici care furnizeazã produse sau presteazã servicii pentru calea feratã şi metrou, pe baza legitimaţiei speciale emise şi în condiţiile stabilite de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului."
8. La anexa nr. 1, articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - AFER este instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, finanţatã din venituri proprii, care îşi desfãşoarã activitatea potrivit reglementãrilor în vigoare şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare."
9. La anexa nr. 1, dupã articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 3^1. - În cadrul AFER funcţioneazã 4 organisme independente, prevãzute de <>Legea nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã, ale cãror atribuţii sunt prevãzute în anexele nr. 1-4 care fac parte integrantã din prezentul regulament de organizare şi funcţionare."
10. La anexa nr. 1, articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - AFER, prin compartimentele sale, altele decât cele 4 organisme prevãzute la art. 3^1, are urmãtoarele atribuţii:
a) certificã produse, servicii şi sisteme ale calitãţii din domeniul mediului, respectiv al securitãţii şi sãnãtãţii ocupaţionale, precum şi în alte domenii pentru care este acreditatã la nivel naţional sau internaţional;
b) efectueazã instruirea periodicã în vederea atestãrii, pentru personalul cu responsabilitãţi în cadrul sistemelor de management al calitãţii, mediului, securitãţii şi sãnãtãţii ocupaţionale, precum şi al altora asemenea, din unitãţile de construire, reparare, întreţinere, verificare tehnicã şi exploatare a materialului rulant şi a infrastructurii feroviare şi din alte domenii pentru care a fost acreditatã la nivel naţional;
c) efectueazã studii şi cercetãri în domeniul feroviar, cu prioritate pentru programele naţionale de cercetare;
d) acordã asistenţã tehnicã de specialitate şi efectueazã expertize în domeniul transporturilor feroviare, cu metroul şi urban pe şine;
e) asigurã evidenţa şi pãstrarea normelor, reglementãrilor, specificaţiilor, instrucţiunilor, metodologiilor, procedurilor şi prescripţiilor aferente domeniului sãu de activitate;
f) editeazã, traduce, multiplicã, tipãreşte şi comercializeazã reglementãri tehnice, publicaţii şi lucrãri proprii, specifice domeniului sãu de activitate;
g) publicã periodic lista cuprinzând persoanele juridice şi fizice cãrora AFER, prin organismele care funcţioneazã în cadrul sãu, le-a eliberat, le-a retras sau le-a suspendat licenţe, certificate, atestate, autorizaţii, documente de omologare sau altele asemenea;
h) alte atribuţii specifice domeniului sãu de activitate, date în competenţa sa prin acte normative."
11. La anexa nr. 1, articolul 5 se abrogã.
12. La anexa nr. 1, articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Structura organizatoricã a AFER se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, asigurându-se reprezentare în teritoriu în structura organizatoricã a ASFR, în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
13. La anexa nr. 1, articolul 10 se abrogã.
14. La anexa nr. 1, dupã alineatul (2) al articolului 11 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Directorii organismelor independente prevãzute la art. 3^1 sunt membri în Consiliul de conducere al AFER."
15. La anexa nr. 1, articolul 12 se abrogã.
16. La anexa nr. 1, articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Directorul general al AFER şi ceilalţi membri ai Consiliului de conducere al AFER sunt numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
17. La anexa nr. 1, articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Salarizarea directorului general al AFER şi indemnizaţiile membrilor Consiliului de conducere al AFER se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare."
18. La anexa nr. 1, litera c) a articolului 18 va avea urmãtorul cuprins:
"c) asigurã conducerea executivã a AFER;".
19. La anexa nr. 1, alineatul (2) al articolului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Şedinţa este condusã de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de un membru al consiliului de conducere, delegat de cãtre preşedinte conform regulamentului consiliului de conducere."
20. Anexa nr. 1 "Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Feroviare Române - AFER" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 626/1998 se completeazã cu anexele nr. 1-4, al cãror conţinut este prevãzut în anexele nr. 1-4 la prezenta hotãrâre.
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Feroviare Române - AFER, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 373 din 1 octombrie 1998, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Radu Mircea Berceanu

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 1 noiembrie 2006.
Nr. 1.561.

ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Autoritãţii de Siguranţã Feroviarã Românã - ASFR

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Autoritatea de Siguranţã Feroviarã Românã, denumitã în continuare ASFR, înfiinţatã potrivit <>Legii nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã, este un organism independent care funcţioneazã în cadrul Autoritãţii Feroviare Române - AFER.
ART. 2
ASFR este independentã în ceea ce priveşte organizarea, structura juridicã şi procesul decizional faţã de orice operator de transport feroviar, administrator de infrastructurã feroviarã, solicitant şi entitate achizitoare.

CAP. II
Atribuţii

ART. 3
(1) ASFR are atribuţiile stabilite în <>art. 16 alin. (2) din Legea nr. 55/2006 .
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite, ASFR este desemnatã sã efectueze urmãtoarele activitãţi:
a) autorizeazã punerea în funcţiune a subsistemelor structurale ce constituie sistemul feroviar de mare vitezã transeuropean, în conformitate cu <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.533/2003 privind interoperabilitatea sistemului de transport feroviar de mare vitezã, şi verificã exploatarea şi întreţinerea acestora în conformitate cu cerinţele esenţiale relevante;
b) autorizeazã punerea în funcţiune a subsistemelor structurale ce constituie sistemul feroviar convenţional transeuropean, în conformitate cu <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 850/2003 privind interoperabilitatea sistemului de transport feroviar convenţional din România cu sistemul de transport feroviar convenţional transeuropean, şi verificã exploatarea şi întreţinerea acestora în conformitate cu cerinţele esenţiale relevante;
c) autorizeazã punerea în funcţiune şi introducerea în circulaţie a unui material rulant nou şi modificat substanţial, care nu este acoperit de o specificaţie tehnicã pentru interoperabilitate;
d) supravegheazã conformitatea constituenţilor de interoperabilitate cu cerinţele esenţiale cerute în conformitate cu <>hotãrârile Guvernului nr. 1.533/2003 şi nr. 850/2003;
e) supravegheazã înregistrarea corectã a materialului rulant şi a infrastructurii feroviare şi se asigurã de faptul cã informaţiile privind siguranţa din registrele naţionale, instituite în conformitate cu <>hotãrârile Guvernului nr. 1.533/2003 şi nr. 850/2003, sunt precise şi actualizate;
f) emite şi reînnoieşte certificatele de siguranţã pentru operatorii de transport feroviar, modificã şi revocã pãrţile relevante ale acestora;
g) emite şi reînnoieşte autorizaţiile de siguranţã pentru administratorii de infrastructurã din România, modificã şi revocã pãrţile relevante ale acestora;
h) certificã sistemul de management al siguranţei al administratorilor de infrastructurã din România şi al operatorilor de transport feroviar;
i) certificã acceptarea dispoziţiilor adoptate de administratorii de infrastructurã feroviarã pentru îndeplinirea cerinţelor specifice necesare pentru garantarea siguranţei infrastructurii feroviare la nivelul proiectãrii, întreţinerii şi exploatãrii acesteia, inclusiv întreţinerea şi exploatarea sistemului de control al traficului şi de semnalizare, dacã este cazul;
j) certificã acceptarea dispoziţiilor adoptate de operatorii de transport feroviar pentru a îndeplini cerinţele specifice necesare pentru funcţionarea sigurã a reţelei implicate;
k) monitorizeazã, promoveazã şi armonizeazã cadrul de reglementare în domeniul siguranţei feroviare, inclusiv sistemul de norme naţionale de siguranţã feroviarã, în concordanţã cu cel adoptat de Uniunea Europeanã. În acest sens, în principal, elaboreazã şi/sau avizeazã, dupã caz, şi supune spre aprobare Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului:
(i) reglementãrile specifice destinate asigurãrii compatibilitãţii sistemului naţional de transport feroviar cu sistemele internaţionale de transport;
(ii) reglementãrile specifice privind siguranţa feroviarã şi cu metroul, precum şi pentru transportul multimodal şi combinat;
(iii) regl ementãrile specifice pentru efectuarea transporturilor de mãrfuri periculoase;
(iv) reglementãrile specifice pentru autorizarea, certificarea şi atestarea personalului din transportul feroviar şi cu metroul;
l) efectueazã controlul şi inspecţia de stat în transportul feroviar şi cu metroul, cu privire la siguranţa circulaţiei feroviare, la securitatea transporturilor şi la calitatea serviciilor publice, în ceea ce priveşte:
(i) respectarea reglementãrilor interne şi internaţionale în transportul feroviar şi cu metroul;
(ii) respectarea reglementãrilor specifice privind siguranţa circulaţiei feroviare, securitatea transporturilor, protecţia mediului şi calitatea serviciilor publice în transportul feroviar şi cu metroul;
(iii) respectarea normelor tehnice obligatorii în activitãţile de construire, modernizare, exploatare, întreţinere, reparare şi verificare tehnicã a materialului rulant şi a infrastructurii feroviare;
(iv) îndeplinirea condiţiilor stabilite în certificatele şi autorizaţiile de siguranţã, precum şi faptul cã administratorii de infrastructurã şi operatorii de transport feroviar funcţioneazã în conformitate cu cerinţele legislaţiei specifice comunitare sau naţionale;
(v) îndeplinirea condiţiilor stabilite în autorizaţiile de exploatare a liniilor ferate industriale;
m) supravegheazã din punct de vedere al siguranţei furnizorii feroviari;
n) cerceteazã accidentele feroviare şi finalizeazã cercetarea celorlalte evenimente feroviare, în caz de divergenţã, inclusiv în activitatea de transport cu metroul;
o) avizeazã OIFR despre producerea evenimentelor feroviare;
p) poate participa, la solicitarea OIFR, la investigãrile efectuate de acest organism;
q) autorizeazã transportul public cu metroul şi emite autorizaţiile de transport;
r) autorizeazã staţiile de cale feratã şi emite autorizaţiile de funcţionare;
s) autorizeazã exploatarea liniilor ferate industriale şi emite autorizaţiile de exploatare;
t) asigurã organizarea examenelor şi emiterea de autorizaţii, atestate şi certificate pentru personalul din transportul feroviar şi cu metroul;
u) asigurã pregãtirea profesionalã, certificarea consilierilor pentru mãrfurile periculoase şi emite certificate;
v) întocmeşte anual un raport privind activitãţile sale desfãşurate în anul precedent, pe care îl publicã în Buletinul AFER şi pe site-ul propriu şi îl transmite Agenţiei Feroviare Europene cel mai târziu pânã la data de 30 septembrie;
w) pune la dispoziţie solicitanţilor documente de îndrumare privind cerinţele pentru activitãţile de autorizare, certificare şi atestare, conform obiectului de activitate;
x) alte atribuţii specifice domeniului sãu de activitate, date în competenţa sa prin acte normative.

CAP. III
Organele de conducere ale ASFR

ART. 4
(1) Conducerea ASFR este exercitatã de un comitet director compus din 5 persoane, al cãrui preşedinte este directorul ASFR, numit prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Membrii comitetului director sunt specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Salarizarea directorului ASFR şi indemnizaţiile membrilor comitetului director se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(4) Directorul ASFR nu beneficiazã de indemnizaţie pentru activitatea în cadrul comitetului director.
ART. 5
Comitetul director al ASFR are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competenţe:
a) aprobã regulamentul propriu de funcţionare;
b) propune structura organizatoricã a ASFR şi o înainteazã spre avizare Consiliului de conducere al AFER;
c) avizeazã strategia de modernizare şi dezvoltare a ASFR;
d) aprobã raportul anual al activitãţilor desfãşurate de ASFR;
e) aprobã trimiterea la Agenţia Feroviarã Europeanã a raportului anual al activitãţilor desfãşurate de ASFR;
f) analizeazã şi urmãreşte autorizarea punerii în funcţiune a subsistemelor structurale ce constituie sistemul feroviar, în conformitate cu <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.533/2003 şi cu <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 850/2003 , şi verificã exploatarea şi întreţinerea acestora în conformitate cu cerinţele esenţiale relevante;
g) analizeazã şi urmãreşte supravegherea conformitãţii constituenţilor de interoperabilitate cu cerinţele esenţiale, prevãzutã de <>hotãrârile Guvernului nr. 850/2003 şi nr. 1.533/2003;
h) analizeazã şi urmãreşte autorizarea introducerii în circulaţie a materialului rulant nou sau substanţial modificat care încã nu este acoperit de o specificaţie tehnicã de interoperabilitate (STI);
i) analizeazã şi urmãreşte emiterea, reînnoirea, modificarea şi revocarea pãrţilor relevante din certificatele de siguranţã şi autorizaţiile de siguranţã acordate şi faptul cã administratorii de infrastructurã şi operatorii de transport feroviar funcţioneazã în conformitate cu cerinţele dreptului comunitar sau naţional;
j) analizeazã şi urmãreşte supravegherea înregistrãrii corecte a materialului rulant şi a infrastructurii feroviare şi asigurarea faptului cã informaţiile privind siguranţa din registrele naţionale, instituite în conformitate cu prevederile <>hotãrârilor Guvernului nr. 850/2003 şi nr. 1.533/2003, sunt precise şi actualizate;
k) propune acţiunile ASFR necesar a fi susţinute pentru aprobare de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
l) propune acţiunile ASFR necesar a fi susţinute pentru aprobare în cadrul Consiliului de conducere al AFER;
m) alte atribuţii date în competenţa sa prin acte normative.
ART. 6
(1) Comitetul director se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a cel puţin 2 membri.
(2) Şedinţa este condusã de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru al comitetului director delegat de preşedinte.
(3) Şedinţele comitetului director pot avea loc în situaţia în care la acestea participã cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor comitetului.
(4) Hotãrârile comitetului director se iau cu majoritatea voturilor membrilor acestuia.
ART. 7
Directorul ASFR asigurã conducerea executivã a ASFR.

CAP. IV
Structura organizatoricã

ART. 8
Structura organizatoricã a ASFR se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, asigurându-se şi reprezentare în teritoriu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Organismului Notificat Feroviar Român

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Organismul Notificat Feroviar Român, denumit în continuare ONFR, înfiinţat potrivit <>Legii nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã, este un organism independent care funcţioneazã în cadrul Autoritãţii Feroviare Române - AFER.
ART. 2
ONFR este independent în ceea ce priveşte organizarea, structura juridicã şi procesul decizional faţã de orice operator de transport feroviar, administrator de infrastructurã feroviarã, solicitant de certificare şi entitate achizitoare.

CAP. II
Atribuţii

ART. 3
(1) ONFR are atribuţiile stabilite în <>art. 16 alin. (6) din Legea nr. 55/2006 .
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite, ONFR este desemnat sã efectueze urmãtoarele activitãţi:
a) aplicã procedurile de evaluare a conformitãţii sau a aptitudinilor de utilizare a constituenţilor de interoperabilitate a sistemului de transport feroviar convenţional şi de mare vitezã şi emite certificate de conformitate;
b) stabileşte modulele sau combinaţia de module specifice pentru aplicarea procedurilor de verificare de conformitate a subsistemelor de naturã structuralã ale sistemului de transport feroviar convenţional şi de mare vitezã şi emite certificate de conformitate;
c) publicã periodic informaţiile relevante referitoare la:
- cererile primite pentru verificarea de conformitate;
- certificatele de conformitate emise;
- certificatele de conformitate suspendate/retrase;
d) întocmeşte, publicã periodic şi actualizeazã anual registrele infrastructurii şi materialului rulant;
e) efectueazã omologarea tehnicã de tip a vehiculelor de transport feroviar şi cu metroul, precum şi de transport urban pe şine şi emite documente specifice;
f) elaboreazã reglementãri specifice privind înmatricularea materialului rulant;
g) înmatriculeazã materialul rulant şi emite documente specifice;
h) certificã/omologheazã materialele, componentele şi echipamentele utilizate la construirea, modernizarea, repararea, întreţinerea şi exploatarea materialului rulant şi a infrastructurii feroviare şi, dupã caz, elaboreazã agremente tehnice pentru acestea;
i) determinã constituenţii de interoperabilitate şi interfeţele care fac obiectul specificaţiilor europene, altele decât STI, inclusiv al normelor europene aplicabile la nivel naţional;
j) stabileşte strategia de implementare a STI în sistemul de transport feroviar din România;
k) elaboreazã norme tehnice pentru construcţia, modernizarea, repararea şi întreţinerea infrastructurii feroviare şi a materialului rulant;
l) elaboreazã agremente tehnice pentru tehnologiile specifice construirii, modernizãrii, reparãrii şi întreţinerii infrastructurii feroviare;
m) avizeazã documentaţiile tehnice pentru construirea sau modernizarea materialului rulant şi a infrastructurii utilizate în transportul feroviar şi cu metroul;
n) autorizeazã, din punct de vedere tehnic, operatorii economici care efectueazã lucrãrile de construcţie, modernizare, reparare şi întreţinere a elementelor infrastructurii feroviare şi a materialului rulant;
o) autorizeazã din punct de vedere tehnic furnizorii interni de produse şi servicii în domeniul feroviar;
p) efectueazã verificãri şi încercãri de laborator pentru determinarea conformitãţii produselor şi serviciilor, din punct de vedere al caracteristicilor şi parametrilor determinanţi, pentru siguranţa circulaţiei, protecţia vieţii şi a mediului înconjurãtor, aferente transportului feroviar, cu metroul şi transportului urban pe şine;
q) autorizeazã/atestã laboratoarele de încercãri, precum şi standurile şi dispozitivele speciale, utilizate la verificarea şi ţinerea sub control a unor caracteristici determinante pentru securitatea transporturilor feroviare, în procesele de construire, reparare, întreţinere, verificare tehnicã şi exploatare a materialului rulant şi a infrastructurii feroviare şi emite documente specifice;
r) alte atribuţii specifice domeniului sãu de activitate, date în competenţa sa prin acte normative.

CAP. III
Organele de conducere ale ONFR

ART. 4
(1) Conducerea ONFR este exercitatã de un comitet director compus din 5 persoane, al cãrui preşedinte este directorul ONFR, numit prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Membrii comitetului director sunt specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Salarizarea directorului ONFR şi indemnizaţiile membrilor comitetului director se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(4) Directorul ONFR nu beneficiazã de indemnizaţie pentru activitatea în cadrul comitetului director.
ART. 5
Comitetul director al ONFR are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competenţe:
a) aprobã regulamentul propriu de funcţionare;
b) propune structura organizatoricã a ONFR şi o înainteazã spre avizare Consiliului de conducere al AFER;
c) avizeazã strategia de modernizare şi dezvoltare a ONFR;
d) aprobã raportul anual al activitãţilor desfãşurate de ONFR;
e) aprobã trimiterea raportului anual al activitãţilor desfãşurate de ONFR la instituţiile corespondente ale Uniunii Europene sau ale statelor membre ale Uniunii Europene, în conformitate cu reglementãrile dreptului comunitar;
f) avizeazã dezvoltarea cadrului de reglementare în domeniul interoperabilitãţii feroviare;
g) avizeazã strategia generalã privind introducerea interoperabilitãţii feroviare;
h) analizeazã şi urmãreşte realizarea programelor naţionale privind introducerea interoperabilitãţii feroviare;
i) analizeazã şi urmãreşte desfãşurarea activitãţilor ONFR;
j) propune acţiunile ONFR necesar a fi susţinute pentru aprobare de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
k) propune acţiunile ONFR necesar a fi susţinute pentru aprobare în cadrul Consiliului de conducere al AFER;
l) alte atribuţii date în competenţa sa prin acte normative.
ART. 6
(1) Comitetul director al ONFR se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a cel puţin 2 membri.
(2) Şedinţa este condusã de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru al comitetului director delegat de preşedinte.
(3) Şedinţele comitetului director pot avea loc în situaţia în care la acestea participã cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor comitetului.
(4) Hotãrârile comitetului director se iau cu majoritatea voturilor membrilor acestuia.
ART. 7
Directorul ONFR asigurã conducerea executivã a ONFR.

CAP. IV
Structura organizatoricã

ART. 8
Structura organizatoricã a ONFR se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

ANEXA 3

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Organismului de Investigare Feroviar Român

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Organismul de Investigare Feroviar Român, denumit în continuare OIFR, înfiinţat potrivit <>Legii nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã, este un organism independent care funcţioneazã în cadrul Autoritãţii Feroviare Române - AFER.
ART. 2
OIFR este independent în ceea ce priveşte organizarea, structura juridicã şi procesul decizional faţã de orice administrator de infrastructurã, operator de transport feroviar, organism de tarifare, organism de repartizare şi organism notificat, precum şi de orice parte ale cãrei interese ar putea intra în conflict cu sarcinile încredinţate OIFR.

CAP. II
Atribuţii

ART. 3
(1) OIFR are atribuţiile stabilite în <>art. 21 alin. (1) din Legea nr. 55/2006 .
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite, OIFR este desemnat sã efectueze urmãtoarele activitãţi:
a) investigheazã accidentele feroviare grave;
b) investigheazã alte accidente şi incidente care în condiţii uşor diferite ar fi putut duce la accidente grave;
c) investigheazã defecţiunile tehnice ale subsistemelor de naturã structuralã sau ale constituenţilor de interoperabilitate ai sistemelor feroviare de mare vitezã sau convenţionale europene;
d) poate cere sau oferi asistenţã organismelor de investigare similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din partea Agenţiei Feroviare Europene pentru oferirea de competenţe ori pentru desfãşurarea de inspecţii tehnice, analize sau evaluãri;
e) întocmeşte anual un raport privind activitãţile sale desfãşurate în anul precedent, pe care îl publicã în Buletinul AFER şi pe site-ul propriu şi îl transmite Agenţiei Feroviare Europene cel mai târziu pânã la data de 30 septembrie; de asemenea, publicã rapoartele finale ale investigaţiilor efectuate în Buletinul AFER şi pe site-ul propriu şi le transmite la Agenţia Feroviarã Europeanã;
f) alte atribuţii specifice domeniului sãu de activitate, date în competenţa sa prin acte normative.
(3) În exercitarea atribuţiilor de investigare a accidentelor şi incidentelor feroviare, personalul de specialitate al OIFR are drept de acces pe toate mijloacele de transport feroviar, în unitãţile cu specific feroviar care funcţioneazã sub autoritatea sau în subordinea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în unitãţile operatorilor de transport feroviar şi ale operatorilor de manevrã feroviarã, în unitãţile administratorilor şi deţinãtorilor de infrastructurã feroviarã sau de linii ferate industriale, precum şi în unitãţile operatorilor economici care furnizeazã produse sau presteazã servicii pentru calea feratã, pe baza legitimaţiei speciale emise şi în condiţiile stabilite de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.

CAP. III
Organele de conducere ale OIFR

ART. 4
(1) Conducerea OIFR este exercitatã de un comitet director compus din 5 persoane, al cãrui preşedinte este directorul OIFR, numit prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Membrii comitetului director sunt specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Salarizarea directorului OIFR şi indemnizaţiile membrilor comitetului director se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(4) Directorul OIFR nu beneficiazã de indemnizaţie pentru activitatea în cadrul comitetului director.
ART. 5
Comitetul director al OIFR are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competenţe:
a) aprobã regulamentul propriu de funcţionare;
b) propune structura organizatoricã a OIFR şi o înainteazã spre avizare Consiliului de conducere al AFER;
c) avizeazã strategia de modernizare şi dezvoltare a OIFR;
d) aprobã raportul anual al activitãţilor desfãşurate de OIFR;
e) aprobã trimiterea la Agenţia Feroviarã Europeanã a raportului anual al activitãţilor desfãşurate de OIFR;
f) avizeazã dezvoltarea cadrului de reglementare în domeniul accidentelor şi incidentelor feroviare;
g) analizeazã şi urmãreşte desfãşurarea activitãţilor OIFR;
h) propune acţiunile OIFR necesar a fi susţinute pentru aprobare de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
i) propune acţiunile OIFR necesar a fi susţinute pentru aprobare în cadrul Consiliului de conducere al AFER;
j) alte atribuţii date în competenţa sa prin acte normative.
ART. 6
(1) Comitetul director al OIFR se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a cel puţin 2 membri.
(2) Şedinţa este condusã de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru al comitetului director delegat de preşedinte.
(3) Şedinţele comitetului director pot avea loc în situaţia în care la acestea participã cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor comitetului.
(4) Hotãrârile comitetului director se iau cu majoritatea voturilor membrilor acestuia.
ART. 7
Directorul OIFR asigurã conducerea executivã a OIFR.

CAP. IV
Structura organizatoricã

ART. 8
Structura organizatoricã a OIFR se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

ANEXA 4

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Organismului de Licenţe Feroviare Român

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
Organismul de Licenţe Feroviare Român, denumit în continuare OLFR, înfiinţat potrivit <>Legii nr. 55/2006 privind siguranţa feroviarã, este un organism independent care funcţioneazã în cadrul Autoritãţii Feroviare Române - AFER.
ART. 2
OLFR este independent în ceea ce priveşte organizarea, structura juridicã şi procesul decizional faţã de orice operator de transport feroviar sau operator economic care efectueazã astfel de servicii.

CAP. II
Atribuţii

ART. 3
(1) OLFR are atribuţiile stabilite în <>art. 29 alin. (3) din Legea nr. 55/2006 .
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor stabilite, OLFR este desemnat sã efectueze urmãtoarele activitãţi:
a) acordã licenţe operatorilor care efectueazã transport feroviar;
b) acordã licenţe operatorilor care efectueazã manevrã feroviarã;
c) întocmeşte anual un raport privind activitãţile desfãşurate în anul precedent, pe care îl publicã în Buletinul AFER şi pe site-ul propriu;
d) publicã periodic lista operatorilor şi intermediarilor de transport feroviar licenţiaţi;
e) alte atribuţii specifice domeniului sãu de activitate, date în competenţa sa prin acte normative.

CAP. III
Organele de conducere ale OLFR

ART. 4
(1) Conducerea OLFR este exercitatã de un comitet director compus din 5 persoane, al cãrui preşedinte este directorul OLFR, numit prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Membrii comitetului director sunt specialişti din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, numiţi şi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor, contrucţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Salarizarea directorului OLFR şi indemnizaţiile membrilor comitetului director se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(4) Directorul OLFR nu beneficiazã de indemnizaţie pentru activitatea în cadrul comitetului director.
ART. 5
Comitetul director al OLFR are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competenţe:
a) aprobã regulamentul propriu de funcţionare;
b) propune structura organizatoricã a OLFR şi o înainteazã spre avizare Consiliului de conducere al AFER;
c) avizeazã strategia de modernizare şi dezvoltare a OLFR;
d) aprobã raportul anual al activitãţilor desfãşurate de OLFR;
e) aprobã trimiterea raportului anual al activitãţilor desfãşurate de OLFR la instituţiile corespondente ale Uniunii Europene sau ale statelor membre ale Uniunii Europene, în conformitate cu reglementãrile dreptului comunitar;
f) avizeazã dezvoltarea cadrului de reglementare în domeniul acordãrii licenţelor feroviare;
g) analizeazã şi urmãreşte desfãşurarea activitãţilor OLFR;
h) propune acţiunile OLFR necesar a fi susţinute pentru aprobare de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
i) propune acţiunile OLFR necesar a fi susţinute pentru aprobare în cadrul Consiliului de conducere al AFER;
j) alte atribuţii date în competenţa sa prin acte normative.
ART. 6
(1) Comitetul director al OLFR se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a cel puţin 2 membri.
(2) Şedinţa este condusã de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru al comitetului director delegat de preşedinte.
(3) Şedinţele comitetului director pot avea loc în situaţia în care la acestea participã cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor comitetului.
(4) Hotãrârile comitetului director se iau cu majoritatea voturilor membrilor acestuia.
ART. 7
Directorul OLFR asigurã conducerea executivã a OLFR.

CAP. IV
Structura organizatoricã

ART. 8
Structura organizatoricã a OLFR se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016