Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.554 din 1 noiembrie 2006  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului national de admitere la programele de formare specializata in administratia publica - anul de studii 2006-2007    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.554 din 1 noiembrie 2006 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului national de admitere la programele de formare specializata in administratia publica - anul de studii 2006-2007

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 915 din 10 noiembrie 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 6 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 81/2001 privind înfiinţarea şi organizarea Institutului Naţional de Administraţie, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 106/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului naţional de admitere la programele de formare specializatã în administraţia publicã - anul de studii 2006-2007, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 1 noiembrie 2006.
Nr. 1.554.


ANEXĂ

REGULAMENT privind organizarea şi desfãşurarea concursului naţional de admitere la programele de formare specializatã în administraţia publicã - anul de studii 2006-2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Institutul Naţional de Administraţie, denumit în continuare Institutul, organizeazã în anul de studii 2006-2007 urmãtoarele programe de formare specializatã în administraţia publicã, cu durata de un an, în condiţiile legislaţiei în domeniu, dupã cum urmeazã:
a) programul de formare specializatã, destinat înalţilor funcţionari publici;
b) programul de formare specializatã, destinat funcţionarilor publici de conducere.
ART. 2
(1) Pentru organizarea şi desfãşurarea concursului naţional de admitere la programele prevãzute la art. 1 se constituie: comisia de organizare, comisia de admitere şi comisia de contestaţii.
(2) Componenţa nominalã a comisiilor menţionate la alin. (1) se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea Institutului.
(3) Aceeaşi persoanã nu poate face parte din mai multe comisii.
ART. 3
(1) Comisia de organizare gestioneazã organizarea concursului, selecteazã dosarele de concurs şi gestioneazã înscrierea candidaţilor admişi la programele prevãzute la art. 1.
(2) Comisia de organizare este compusã din:
a) comisia centralã, organizatã la nivelul Institutului;
b) comisiile teritoriale, organizate la nivelul centrelor regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã, denumite în continuare centre regionale, dupã caz.
(3) Fiecare dintre comisiile prevãzute la alin. (2) este compusã din câte 3 membri: un reprezentant desemnat de Institut, un reprezentant desemnat de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici şi un reprezentant desemnat de Unitatea Centralã pentru Reforma în Administraţia Publicã.
(4) Institutul asigurã logistica şi secretariatul comisiei centrale, iar centrele regionale asigurã logistica şi secretariatul comisiilor teritoriale corespondente.
ART. 4
(1) Comisia de admitere gestioneazã procedura de evaluare a candidaţilor la programele prevãzute la art. 1 şi este compusã din subcomisii organizate la nivelul Institutului şi la nivelul centrelor regionale, în funcţie de numãrul de candidaţi înscrişi la programe.
(2) Fiecare dintre subcomisiile prevãzute la alin. (1) are câte 3 membri: un reprezentant desemnat de Institut, un reprezentant desemnat de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici şi un reprezentant desemnat de Unitatea Centralã pentru Reforma în Administraţia Publicã.
(3) Institutul asigurã logistica şi secretariatul comisiei centrale, iar centrele regionale asigurã logistica şi secretariatul comisiilor teritoriale corespondente.
ART. 5
(1) Comisia de contestaţii primeşte şi rezolvã contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selectarea dosarelor şi la proba de interviu, prevãzute pentru programele menţionate la art. 1.
(2) Comisia de contestaţii se constituie la nivelul Institutului şi este compusã din 3 membri: un reprezentant al Institutului, un reprezentant al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi un reprezentant al Unitãţii Centrale pentru Reforma în Administraţia Publicã.
(3) Institutul asigurã logistica şi secretariatul comisiei de contestaţii.
ART. 6
(1) Tarifele de participare la fiecare program prevãzut la art. 1, ce cuprind tariful de înscriere la concurs şi tariful de şcolarizare, precum şi modalitãţile privind plata acestora se stabilesc prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea Institutului, cu cel puţin 5 zile înainte de desfãşurarea concursului, pentru fiecare program.
(2) Tarifele prevãzute la alin. (1) se plãtesc de cãtre autoritãţile sau instituţiile publice în cadrul cãrora participanţii îşi desfãşoarã activitatea, dacã prin contractele de şcolarizare încheiate cu Institutul nu se prevede altfel.
(3) Din sumele încasate în condiţiile alin. (1) Institutul poate acorda indemnizaţii membrilor comisiilor constituite conform art. 2 alin. (1), pentru activitatea desfãşuratã în aceste comisii, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, cu respectarea prevederilor legale.

CAP. II
Organizarea concursului de admitere pentru programele de formare specializatã în administraţia publicã destinate înalţilor funcţionari publici şi funcţionarilor publici de conducere

ART. 7
La concursul pentru programul de formare specializatã destinat înalţilor funcţionari publici pot participa persoanele care ocupã sau îndeplinesc condiţiile pentru a ocupa o funcţie din categoria corespunzãtoare înalţilor funcţionari publici, conform legislaţiei în vigoare.
ART. 8
(1) Cifra de şcolarizare pentru programul de formare specializatã destinat înalţilor funcţionari publici este de maximum 150 de locuri.
(2) Calendarul de desfãşurare a concursului pentru programul de formare specializatã destinat înalţilor funcţionari publici se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea Institutului.
ART. 9
La concursul pentru programul de formare specializatã destinat funcţionarilor publici de conducere pot participa funcţionari publici de conducere din autoritãţile şi instituţiile publice locale şi centrale, precum şi persoane care îndeplinesc condiţiile pentru a ocupa funcţii publice de conducere în autoritãţile şi în instituţiile publice locale şi centrale, în condiţiile legii.
ART. 10
(1) Cifra de şcolarizare pentru programul de formare specializatã destinat funcţionarilor publici de conducere este de maximum 1.000 de locuri.
(2) Calendarul de desfãşurare a concursului pentru programul de formare specializatã destinat funcţionarilor publici de conducere se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea Institutului.
ART. 11
Repartizarea candidaţilor admişi la concursul de admitere pentru programul de formare specializatã destinat funcţionarilor publici de conducere pentru a studia la Institut sau la centrele regionale, dupã caz, se face de comisia de organizare, pe baza rezultatului obţinut la concurs, în funcţie de opţiunile candidaţilor şi de numãrul de locuri scoase la concurs.

CAP. III
Admiterea la programele de formare specializatã în administraţia publicã pentru înalţii funcţionari publici şi funcţionarii publici de conducere

ART. 12
(1) Înscrierile pentru programele prevãzute la art. 1 se fac la sediul Institutului din Bucureşti, precum şi la sediile centrelor regionale, conform calendarului de desfãşurare a concursului pentru fiecare program, aprobat prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(2) Înscrierea la concursul de admitere se face pe baza unui dosar care conţine urmãtoarele documente:
a) cerere-tip de înscriere, potrivit modelului pus la dispoziţie pe site-ul www.ina.gov.ro;
b) o adresã din partea autoritãţii sau instituţiei publice în cadrul cãreia candidatul îşi desfãşoarã activitatea, prin care se atestã acceptul acesteia de a-i permite candidatului sã participe la programul de formare specializatã pe toatã durata acestuia şi, respectiv, de a achita tariful de participare, în cazul finanţãrii de cãtre instituţie;
c) copie de pe diploma de licenţã sau de pe diploma echivalentã acesteia;
d) copie de pe certificatul de naştere;
e) copie de pe certificatul de cãsãtorie, dacã este cazul;
f) copie de pe carnetul de muncã sau adeverinţã din partea autoritãţii publice, instituţiei publice, angajatorului, referitoare la vechimea în specialitate a candidatului;
g) 4 fotografii tip paşaport;
h) chitanţa de platã a taxei de înscriere;
i) curriculum vitae, în format european, al candidatului;
j) o scrisoare de intenţie, prin care candidatul prezintã motivele pentru care doreşte sã participe la programul de formare specializatã.
(3) Documentele prevãzute la alin. (2) lit. c)-f) se prezintã în copie legalizatã sau împreunã cu originalul, care se va restitui dupã certificarea conformitãţii copiei.
(4) Secretariatul comisiei de organizare a concursului primeşte şi gestioneazã documentele prevãzute la alin. (2) şi certificã conformitatea copiilor.
ART. 13
(1) Comisia de organizare selecteazã toate dosarele de înscriere, pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs.
(2) Rezultatele selectãrii dosarelor de înscriere se afişeazã, cu menţiunea admis sau respins, la sediul Institutului şi la centrele regionale, dupã caz, conform calendarului de desfãşurare a concursului pentru fiecare program, aprobat prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Candidaţii respinşi la selectarea dosarelor pot contesta rezultatele selectãrii dosarelor, sesizând în acest sens comisia de contestaţii, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor.
(4) Rezultatele contestaţiilor se stabilesc în termen de 24 de ore de la depunerea lor şi se afişeazã la sediul Institutului sau al centrelor regionale, dupã caz, precum şi pe site-ul www.ina.gov.ro.
ART. 14
Comisia de organizare afişeazã, cu cel puţin 24 de ore înaintea începerii concursului, listele nominale ale candidaţilor înscrişi, repartizaţi pe sãli în ordine alfabeticã, şi programul desfãşurãrii probelor.
ART. 15
Candidaţilor înscrişi li se elibereazã legitimaţii de concurs. Pe parcursul desfãşurãrii concursului candidaţii vor avea asupra lor actul de identitate şi legitimaţia de concurs.
ART. 16
Candidaţii au obligaţia de a verifica exactitatea datelor înscrise pe listele afişate şi de a sesiza imediat comisia de organizare cu privire la eventualele neconcordanţe cu datele precizate în cererea de înscriere. Orice modificãri pe listele afişate se fac numai înaintea începerii concursului.
ART. 17
(1) Concursul de admitere la programul de formare specializatã destinat înalţilor funcţionari publici se organizeazã la sediul Institutului şi constã într-un interviu care testeazã cunoştinţele generale de administraţie publicã şi abilitãţile manageriale.
(2) Bibliografia pentru interviu va fi afişatã la sediul Institutului, precum şi pe site-ul www.ina.gov.ro.
(3) Sunt declaraţi admişi la program candidaţii care promoveazã interviul.
ART. 18
(1) Concursul de admitere la programul de formare specializatã destinat funcţionarilor publici de conducere constã într-un interviu prin care se testeazã cunoştinţele generale de administraţie publicã şi abilitãţile manageriale.
(2) Bibliografia pentru interviu va fi afişatã la sediul Institutului şi la sediile centrelor regionale, precum şi pe site-ul www.ina.gov.ro.
(3) Sunt declaraţi admişi la program candidaţii care promoveazã interviul.
ART. 19
(1) Proba de interviu la concursul prevãzut la art. 18 alin. (1) se desfãşoarã la sediul Institutului sau la sediile centrelor regionale.
(2) Elaborarea criteriilor de evaluare şi punctajul aferent fiecãrui criteriu sunt de competenţa comisiei de admitere.
ART. 20
(1) Comisia de admitere va alcãtui un set de criterii de evaluare pentru interviu şi va aloca un punctaj de la 1 la 5 pentru fiecare criteriu, unde 1 este calificativul minim, iar 5 este calificativul maxim.
(2) Setul de criterii de evaluare cu punctajul aferent este semnat de toţi membrii comisiei de admitere şi se afişeazã pe site-ul www.ina.gov.ro, precum şi la sediul Institutului şi la sediile centrelor regionale, cu cel puţin 5 zile înainte de data desfãşurãrii acestei probe.
ART. 21
(1) Proba de interviu se desfãşoarã în sãli care pot sã asigure prezenţa doar a candidatului intervievat, a membrilor comisiei de admitere şi a persoanelor care asigurã secretariatul.
(2) Este interzisã introducerea în sãli a oricãror aparate şi dispozitive electronice, precum şi a materialelor bibliografice care ar putea influenţa desfãşurarea concursului.
ART. 22
(1) Accesul candidaţilor în sãli este permis, conform listelor afişate, sub supravegherea persoanelor care asigurã secretariatul sau a responsabilului de salã desemnat de comisia de organizare.
(2) Candidaţii au obligaţia de a prezenta la intrare actul de identitate - carte de identitate, buletin de identitate sau paşaport - şi legitimaţia de concurs. Acestea vor rãmâne pe masa candidatului pe toatã durata probei, pentru a putea fi efectuate verificãri suplimentare.
(3) Responsabilul de salã noteazã într-un catalog candidaţii prezenţi şi absenţi.
(4) Durata interviului nu poate depãşi 45 de minute pentru fiecare candidat.
ART. 23
Alocarea punctajelor pe fiecare criteriu de evaluare se face individual de cãtre fiecare membru al comisiei de admitere, iar punctajul final se va calcula conform mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de admitere care a intervievat candidatul.
ART. 24
(1) Proba de interviu se noteazã cu puncte de la 1 la 5. Punctajul minim pentru promovarea interviului este de 3 puncte, cu condiţia ca pentru fiecare criteriu de evaluare punctajul stabilit de comisie pentru candidat sã fie de minimum 3.
(2) Consemnarea întrebãrilor şi rãspunsurilor din cadrul interviului este obligatorie.
ART. 25
Rezultatele concursului de admitere se afişeazã la sediul Institutului şi la sediile centrelor regionale, dupã caz, şi se publicã pe site-ul www.ina.gov.ro.
ART. 26
Candidaţii declaraţi respinşi la proba de interviu pot contesta punctajul obţinut la aceastã probã, sesizând în scris comisia de contestaţii în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor.
ART. 27
(1) Rezultatele contestaţiilor se stabilesc în termen de 24 de ore de la depunerea lor şi se afişeazã la sediul Institutului şi la sediile centrelor regionale, dupã caz, precum şi pe site-ul www.ina.gov.ro.
(2) Dupã rezolvarea contestaţiilor, rezultatele concursului de admitere rãmân definitive.
ART. 28
Candidaţii declaraţi admişi la programele prevãzute la art. 1 se înscriu în registrul matricol, la Institut, prin ordin al directorului general al Institutului.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 29
Ordinele ministrului administraţiei şi internelor prevãzute la art. 2 alin. (2), art. 6 alin. (1), art. 8 alin. (2) şi art. 10 alin. (2) se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, precum şi pe site-ul www.ina.gov.ro.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016