Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.552 din 1 noiembrie 2006  privind reorganizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.552 din 1 noiembrie 2006 privind reorganizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 907 din 8 noiembrie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor se reorganizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
(2) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor asigurã aplicarea politicii vamale a statului şi exercitã atribuţiile stabilite prin lege.
(3) Sediul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor este în municipiul Bucureşti, str. Matei Millo nr. 13, sectorul 1.
ART. 2
Autoritatea Naţionalã a Vãmilor asigurã aplicarea legislaţiei în domeniul vamal, în mod uniform, imparţial, transparent şi nediscriminatoriu, tuturor persoanelor fizice şi juridice, indiferent de statutul lor juridic şi de forma de organizare şi funcţionare a acestora.
ART. 3
Modelul şi caracteristicile siglei Autoritãţii Naţionale a Vãmilor sunt prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) În realizarea obiectului sãu de activitate Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. aplicã în domeniul vamal mãsurile specifice rezultate din programele guvernamentale şi din reglementãrile vamale şi alte dispoziţii aplicabile mãrfurilor aflate sub supraveghere vamalã sau supuse controlului vamal;
2. organizeazã, îndrumã şi controleazã activitatea direcţiilor regionale vamale şi a birourilor vamale din subordine;
3. urmãreşte şi supravegheazã respectarea reglementãrilor vamale pe întregul teritoriu al ţãrii şi exercitã controlul specific potrivit legislaţiei în vigoare;
4. ia mãsuri pentru prevenirea, combaterea şi sancţionarea contravenţiilor în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
5. participã împreunã cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul vamal;
6. aplicã prevederile Tarifului vamal şi ale altor acte normative referitoare la acesta;
7. aplicã prevederile legale prin care se transpun directivele Comisiei Europene privind originea preferenţialã şi nepreferenţialã a mãrfurilor şi elaboreazã metodologii pentru aplicarea regulilor de origine preferenţiale cuprinse în protocoalele de reguli de origine la acordurile încheiate de Uniunea Europeanã;
8. asigurã aplicarea prevederilor cu caracter vamal din acordurile, convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte;
9. urmãreşte aplicarea corectã a regulilor de interpretare a Nomenclaturii sistemului armonizat şi de evaluare în vamã a mãrfurilor, precum şi a prevederilor actelor normative referitoare la taxele vamale, taxa pe valoarea adãugatã, accize şi alte drepturi vamale;
10. elaboreazã norme metodologice pentru organele proprii de control şi le supune spre aprobare Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã;
11. elaboreazã şi adoptã norme tehnice de aplicare a prevederilor Regulamentului vamal;
12. elaboreazã propuneri privind sistematizarea legislaţiei vamale;
13. acţioneazã pentru îndeplinirea programelor privind integrarea vamalã europeanã;
14. coordoneazã, îndrumã şi controleazã activitatea direcţiilor regionale vamale şi a birourilor vamale pe linia prevenirii şi combaterii traficului ilicit de droguri, arme, explozivi, alte produse cu regim special, obiecte din patrimoniul cultural naţional; urmãreşte, în cooperare cu celelalte organe abilitate ale statului, cazurile de spãlare a banilor prin operaţiuni vamale;
15. verificã modul de declarare de cãtre titularul operaţiunii vamale sau de cãtre reprezentantul sãu a drepturilor de import şi a altor drepturi legal datorate reprezentând impozite şi taxe care, potrivit legii, sunt în atribuţia autoritãţii vamale; încaseazã şi vireazã aceste drepturi; stabileşte, prin controlul ulterior al declaraţiilor, diferenţele şi asigurã încasarea sau, dupã caz, rambursarea ori remiterea acestora; aplicã formele şi instrumentele de platã şi de garantare a drepturilor de import şi a altor impozite şi taxe aflate în competenţa sa;
16. controleazã mijloacele de transport încãrcate cu mãrfuri de import, export sau aflate în tranzit, precum şi bagajele însoţite sau neînsoţite ale cãlãtorilor care trec frontiera de stat a României şi verificã legalitatea şi regimul vamal ale acestora, potrivit reglementãrilor vamale în vigoare; reţine, în vederea confiscãrii, mãrfurile care fac obiectul unor abateri de la legislaţia vamalã şi pentru care legea prevede o astfel de sancţiune;
17. verificã, potrivit reglementãrilor vamale în vigoare, pe timp de zi şi de noapte, clãdiri, depozite, terenuri, sedii şi alte obiective şi poate preleva, în condiţiile legii, probe pe care le analizeazã în laboratoarele proprii sau agreate în vederea identificãrii şi expertizãrii mãrfurilor supuse vãmuirii;
18. efectueazã investigaţii, supravegheri şi verificãri, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, în cazurile în care sunt semnalate situaţii de încãlcare a legislaţiei vamale de cãtre persoane fizice şi juridice; verificã registre, corespondenţa şi alte forme de evidenţã şi are dreptul de a cere oricãrei persoane fizice sau juridice sã prezinte, fãrã platã, documentaţia şi informaţiile privind operaţiunile vamale;
19. exercitã controlul ulterior conform reglementãrilor vamale;
20. asigurã sistemul informatic integrat vamal, datele şi prelucrãrile acestora pentru statistica vamalã şi de comerţ exterior; gestioneazã informaţiile cu privire la colectarea datoriei vamale;
21. reprezintã în faţa instanţelor, direct sau prin organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, interesele statului în cazurile de încãlcare a normelor vamale;
22. asigurã, prin intermediul Biroului central înfiinţat conform <>art. 174^24 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, transmiterea şi/sau primirea pe cale electronicã a informaţiilor privind acordarea asistenţei pentru recuperarea în România a unor creanţe stabilite într-un alt stat membru al Uniunii Europene, precum şi pentru recuperarea într-un alt stat membru al Uniunii Europene a creanţelor stabilite în România;
23. asigurã aplicarea prevederilor legale privind recuperarea în România a unor creanţe stabilite într-un alt stat membru al Uniunii Europene, precum şi a celor privind recuperarea într-un alt stat membru al Uniunii Europene a creanţelor stabilite în România, pentru creanţele pe care le administreazã potrivit legii;
24. întocmeşte studii, analize şi elaboreazã proiecte de acte normative privind organizarea activitãţii proprii, pe care le supune ministrului finanţelor publice, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, pentru a fi valorificate şi promovate;
25. face propuneri de avizare a proiectelor de acte normative elaborate de alte ministere şi instituţii centrale, care cuprind mãsuri referitoare la domeniul vamal;
26. aplicã legislaţia în ceea ce priveşte raporturile de serviciu şi raporturile de muncã ale personalului propriu;
27. organizeazã, prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã, programe de formare, pregãtire şi perfecţionare profesionalã a personalului vamal;
28. elaboreazã şi fundamenteazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli propriu, precum şi programul de investiţii, pe care le transmite Ministerului Finanţelor Publice în vederea cuprinderii în bugetul centralizat al acestuia; asigurã execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli;
29. organizeazã şi asigurã alocarea, mişcarea, evidenţa şi controlul mijloacelor şi echipamentelor din dotare;
30. colaboreazã, pe bazã de protocol, cu structurile abilitate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi cu alte organe ale statului sau asociaţii patronale, cu atribuţii în aplicarea legii ori interesate în realizarea politicii vamale;
31. coopereazã, pe bazã de reciprocitate, cu autoritãţile vamale ale altor state, precum şi cu organismele internaţionale de specialitate, în vederea prevenirii, cercetãrii şi combaterii fraudelor vamale;
32. organizeazã şi executã controlul respectãrii prevederilor legale privind supravegherea mişcãrii produselor accizabile pe teritoriul naţional;
33. propune mãsuri cu privire la îmbunãtãţirea activitãţii de colectare şi încasare a veniturilor provenite din produse accizabile şi de întãrire a capacitãţii de control în închiderea circuitelor mişcãrii produselor accizabile;
34. organizeazã şi acordã asistenţã de specialitate contribuabililor în domeniul mişcãrii produselor accizabile;
35. adoptã mãsurile necesare pentru asigurarea aplicãrii prevederilor Convenţiei privind utilizarea tehnologiei informaţiilor de cãtre serviciile vamale, încheiatã la 26 iulie 1995, în temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeanã - JO C 316, 27 noiembrie 1995, p. 34 - şi ale Convenţiei cu privire la asistenţa reciprocã şi cooperarea între administraţiile vamale, încheiatã la 18 decembrie 1997, în temeiul art. K.3 din Tratatul privind Uniunea Europeanã - JO C 24, 23 ianuarie 1998, p. 2;
36. administreazã şi gestioneazã, începând cu data de 1 ianuarie 2007, în cooperare cu autoritãţile vamale ale statelor membre ale Uniunii Europene, aspectele vamale ce decurg din aplicarea aranjamentului administrativ privind sistemul cotelor tarifare comunitare;
37. îndeplineşte atribuţiile legate de realizarea controalelor Fondului European de Garantare Agricolã, delegate de Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã în calitate de organism responsabil în plan naţional de derularea şi gestionarea fondurilor europene pentru agriculturã;
38. efectueazã gestionarea riscurilor pe bazã de surse şi de strategii naţionale şi internaţionale;
39. raporteazã Comisiei Europene, dupã data de 1 ianuarie 2007, cazurile de fraudã şi neregularitãţi privind drepturile vamale mai mari de 10.000 euro;
40. încaseazã şi contabilizeazã, dupã data de 1 ianuarie 2007, resursele proprii tradiţionale (taxe vamale, contribuţii agricole, taxe antidumping) ale bugetului comunitar.
(2) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor îndeplineşte toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite prin legi sau prin alte acte normative în vigoare.
ART. 5
(1) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor este condusã de un vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu rang de subsecretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, reprezintã autoritatea vamalã în raporturile cu autoritãţile şi instituţiile publice, cu operatorii economici, cu celelalte persoane juridice şi fizice, precum şi cu orice alte organisme din ţarã sau din strãinãtate şi rãspunde în faţa preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã sau a ministrului finanţelor publice, dupã caz, pentru întreaga activitate a sistemului vamal.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, emite, în condiţiile legii, ordine cu caracter individual sau normativ şi instrucţiuni de aplicare a reglementãrilor vamale.
(4) Ordinele cu caracter normativ şi instrucţiunile de aplicare a reglementãrilor vamale se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, are calitatea de ordonator secundar de credite.
ART. 6
(1) Directorul Direcţiei antifraudã vamalã, directorul Direcţiei supraveghere produse accizate şi tranzite şi directorul Direcţiei tehnici de vãmuire şi tarif vamal sunt numiţi, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(2) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, poate delega unele competenţe ce îi revin în calitate de conducãtor al instituţiei altor funcţionari publici de conducere.
(3) Delegarea competenţelor ca înlocuitor al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
ART. 7
(1) Aparatul central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 2. În cadrul acesteia, prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente funcţionale şi se stabileşte numãrul posturilor de conducere, cu respectarea reglementãrilor în vigoare.
(2) Directorii, directorii adjuncţi, şefii de servicii, şefii de birouri şi ai altor compartimente funcţionale din aparatul central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor sunt numiţi, potrivit legii, prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi unitãţile subordonate acesteia este de 4.588, exclusiv postul de demnitar.
(4) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are reprezentanţi permanenţi la Misiunea României pe lângã Uniunea Europeanã sau în cadrul altor organisme internaţionale, care asigurã legãtura operativã pe probleme vamale. Desemnarea acestora se face prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat.
ART. 8
(1) Structura organizatoricã a direcţiilor regionale, birourilor şi punctelor vamale, unitãţi subordonate Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, se aprobã prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
(2) Directorii executivi, directorii executivi adjuncţi, şefii de servicii, şefii de birouri şi ai altor compartimente funcţionale din structura direcţiilor regionale vamale sunt numiţi, potrivit legii, prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, potrivit legii.
(3) Directorii executivi ai direcţiilor regionale vamale au calitatea de ordonatori terţiari de credite.
ART. 9
(1) Personalul vamal şi contractual din cadrul birourilor vamale de frontierã care îşi înceteazã activitatea începând cu 1 ianuarie 2007 va fi numit pe bazã de examen în funcţiile vacante la data de 1 ianuarie 2007, existente în statele de funcţii ale aparatului central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, ale direcţiilor regionale vamale şi birourilor vamale.
(2) Personalul vamal şi contractual din cadrul direcţiilor regionale vamale şi al birourilor vamale care îşi reduc numãrul de posturi prin reorganizare va fi numit pe bazã de examen în posturile prevãzute în statele de funcţii în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
(3) Examenele pentru numirea în funcţiile vacante prevãzute la alin. (1) şi (2) se organizeazã pânã la data de 15 decembrie 2006. Regulamentul pentru organizarea şi desfãşurarea examenelor se aprobã prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
(4) Personalul vamal şi contractual ale cãrui posturi se desfiinţeazã sau se reduc începând cu data de 1 ianuarie 2007 beneficiazã de drepturile prevãzute de reglementãrile legale în vigoare.
ART. 10
Pânã la data de 10 noiembrie 2006 Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va adopta ordinele cu privire la structura organizatoricã şi statele de funcţii ale aparatului central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, ale direcţiilor regionale vamale şi birourilor vamale, valabile începând cu data de 1 ianuarie 2007.
ART. 11
(1) Statul de funcţii pentru aparatul central al Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se aprobã de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
(2) Statele de funcţii pentru direcţiile regionale vamale şi birourile vamale se aprobã de cãtre vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
ART. 12
(1) Atribuţiile şi sarcinile structurilor funcţionale din aparatul central, precum şi din unitãţile subordonate ale Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat de vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor.
(2) Atribuţiile şi rãspunderile individuale ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din structura Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se stabilesc prin fişa postului, în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare şi cu legislaţia în vigoare.
(3) Rãspunderea personalului Autoritãţii Naţionale a Vãmilor este cea prevãzutã de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 10/2004 privind Statutul personalului vamal, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 243/2004 , cu modificãrile ulterioare, de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de <>Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau dupã caz, de <>Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 13
(1) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are în dotare mijloace de transport auto şi navale, pentru activitãţi specifice, având structura, numãrul şi consumul de carburanţi prevãzute la pct. I din anexa nr. 3.
(2) Repartizarea sau, dupã caz, redistribuirea pe structuri ale Autoritãţii Naţionale a Vãmilor a mijloacelor de transport se face prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, cu încadrarea în normativele prevãzute la pct. I din anexa nr. 3.
(3) Pentru îndeplinirea atribuţiilor în domeniul controlului antidrog şi materialelor explozive, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are în dotare câini dresaţi, potrivit pct. II din anexa nr. 3.
ART. 14
Formarea şi perfecţionarea personalului vamal se realizeazã prin cursuri de pregãtire specifice domeniului de activitate, organizate la nivel central şi teritorial, prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã, precum şi de alţi furnizori de formare, în condiţiile legii. Pregãtirea profesionalã va fi efectuatã ca urmare a unei analize a necesarului, acordându-se prioritate formãrii de formatori. Întreaga pregãtire profesionalã a personalului vamal este coordonatã la nivel central, fiind organizatã o evidenţã a pregãtirii profesionale.
ART. 15
(1) Sumele necesare în vederea funcţionãrii Autoritãţii Naţionale a Vãmilor se asigurã de la bugetul de stat.
(2) În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor ce îi revin, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor poate beneficia de consultanţã şi asistenţã din strãinãtate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare a pregãtirii personalului, în limita fondurilor bugetare alocate sau a altor surse atrase din ţarã sau din strãinãtate, potrivit legii.
ART. 16
(1) Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile judeţene şi consiliile locale asigurã, la cererea autoritãţii vamale, spaţiile corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii instituţiei vamale din teritoriu sau, dupã caz, terenuri pentru construirea de sedii proprii, în condiţiile legii.
(2) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va propune, în programul propriu de investiţii, fondurile necesare pentru construirea de sedii proprii.
ART. 17
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 18
(1) Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 165/2005 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 215 din 14 martie 2005, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor
Gheorghe Vlãdescu

Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga

p. Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale
şi familiei,
Cãtãlin-Ionel Dãnilã,
secretar de stat

Bucureşti, 1 noiembrie 2006.
Nr. 1.552.

ANEXA 1
SIGLA
Autoritãţii Naţionale a Vãmilor

Are urmãtoarele caracteristici: are formã ovalã, fondul este albastru, cu margine galbenã. În partea superioarã este redatã stema României, în culorile oficiale. Deasupra acesteia apare, pe fondul alb al unui drapel, inscripţia "ROMÂNIA", în culoare albastrã. În partea inferioarã a siglei apare inscripţia "VAMA", imprimatã în alb, iar dedesubt, simbolul "Mercur", inscripţionat în galben. Marginea de jos a ovalului este prezentatã în fald de drapel, cu fond alb, pe care sunt scrise cuvintele "DOUANE" şi "CUSTOMS".

NOTĂ (CTCE)
Figura reprezentând Sigla Autoritaţii Naţionale a Vamilor se gaseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 907 din 08.11.2006, la pagina 13 (a se vedea imaginea asociatã).

ANEXA 2
Numãrul maxim de posturi, exclusiv demnitarul = 4.588

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a aparatului central al
Autoritãţii Naţionale a Vãmilor





┌───────────────────────────────────┐
│ PREŞEDINTELE AGENŢIEI NAŢIONALE │
│ DE ADMINISTRARE FISCALĂ │
└────────────────┬──────────────────┘

┌────────┴────────┐
│ VICEPREŞEDINTE │
└────────┬────────┘


┌────────────┬────────────┬────────────┬──────┼───────┬────────────┬────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │
┌───┴────┐┌──────┴─────┐┌─────┴────┐┌──────┴────┐ │┌──────┴──────┐┌────┴──────┐┌────┴──────┐
│DIRECŢIA││ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA │ ││ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││DIRECŢIA DE│
│ ANTI- ││SUPRAVEGHERE││TEHNICI DE││ ECONOMICĂ,│ ││ RESURSE ││ JURIDICĂ ││TEHNOLOGIA │
│ FRAUDĂ ││ PRODUSE ││VĂMUIRE ŞI││ INESTIŢII │ ││ UMANE, ││URMĂRIRE ŞI││INFORMAŢIEI│
│ VAMALĂ ││ACCIZATE ŞI ││ TARIF ││ŞI ADMINIS-│ ││ ORGANIZARE ││ÎNCASARE A ││COMUNICAŢII│
│ ││ TRANZITATE ││ VAMAL ││ TRAREA │ ││ GENERALĂ ŞI ││CREANŢELOR ││ ŞI │
│ ││ ││ ││SERVICIILOR│ |│PERFECŢIONARE││ ││STATISTICĂ │
│ ││ ││ ││ │ |│ ││ ││ VAMALĂ │
└────────┘└────────────┘└──────────┘└───────────┘ |└─────────────┘└───────────┘└───────────┘
|
|
┌────────┴─────────┐
│DIRECŢII REGIONALE│
│ VAMALE │
└────────┬─────────┘


|BIROURI|-┐
|VAMALE | |-┐
└-┬-----┘ | |
└-┬-----┘ |
└-------┘


ANEXA 3
DOTĂRI
I. Mijloace de transport


┌────┬──────────────┬────────────────────────────┬────────┬──────────────────┐
│Nr. │ UNITATEA/ │ Tipul mijlocului de │Numãrul │ Consumul maxim │
│crt.│ SUBUNITATEA │ transport │ maxim │ aprobat │
│ │ │ │aprobat │ (litri) │
│ │ │ │(bucãţi)│ │
├────┼──────────────┼────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼──────────────┼────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ 1. │AUTORITATEA │- Autoturisme │ 8 │ 350 l/lunã │
│ │NAŢIONALĂ A ├────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ │VĂMILOR │- Autovehicule pentru │ │ │
│ │ │transport de marfã şi de │ │ │
│ │ │persoane (activitãţi de │ 5 │ 350 l/lunã │
│ │ │aprovizionare, deplasare a │ │ │
│ │ │personalului operativ, │ │ │
│ │ │protocol) │ │ │
├────┼──────────────┼────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ │ │- Autoturisme operative │ │ │
│ │ │ (supravegheri, însoţiri, │ 120 │ 350 l/lunã │
│ │ │ controale, investigaţii) │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ │ │- Autovehicule │ │ │
│ │ │ (autoutilitare pentru │ │ │
│ │ │ depistarea drogurilor, │ │ │
│ │ │ substanţelor cu regim │ 30 │ 350 l/lunã │
│ │ │ special, prelevãri de │ │ │
│ │ │ probe, transportul │ │ │
│ │ │ câinilor) │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ │ │- Autoturism operativ │ │ │
│ │ │(control, inspecţii-unitate │ 9 │ 300 l/lunã │
│ │ │nuclearã) │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ │ │- Autospeciale (laborator │ │ │
│ │ │mobil pentru control vamal │ 11 │ 1.500 l/lunã │
│ │ │cu raze X, raze gamma) │ │ │
├────┼──────────────┼────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ 2. │Direcţii │- Autoturisme │ 10 │ 350 l/lunã │
│ │regionale ├────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ │vamale │- Autovehicule pentru │ │ │
│ │ │ transport de marfã şi de │ │ │
│ │ │ persoane (acrivitãţi de │ │ │
│ │ │ aprovizionare, deplasare a│ 20 │ 350 l/lunã │
│ │ │ personalului operativ, │ │ │
│ │ │ protocol) │ │ │
├────┼──────────────┼────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ 3. │Birouri vamale│- Autoturisme operative │ 100 │ 350 l/lunã │
│ │ │- Autoturisme operative │ │ │
│ │ │ (control pistã-pentru │ │ │
│ │ │ fiecare birou vamal din │ │ │
│ │ │ aeroporturile │ │ │
│ │ │ internaţionale) │ 13 │ 150 l/lunã │
│ │ ├────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ │ │- Autovehicule operative │ │ │
│ │ │ pentru birourile vamale │ │ │
│ │ │ de frontierã (transport │ │ │
│ │ │ de valori, de bunuri │ 22 │ 900 l/lunã │
│ │ │ confiscate, al │ │ │
│ │ │ personalului operativ, │ │ │
│ │ │ supraveghere porturi, │ │ │
│ │ │ zone libere) │ │ │
├────┼──────────────┼────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ │ │- Autovehicule operative │ │ │
│ │ │ pentru birourile vamale │ │ │
│ │ │ cu puncte vamale între │ │ │
│ │ │ 5-90 km faţã de │ 22 │ 300 l/lunã │
│ │ │ localitatea de reşedinţã │ │ │
│ │ │ (transport de valori, de │ │ │
│ │ │ bunuri confiscate, al │ │ │
│ │ │ personalului operativ) │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼────────┼──────────────────┤
│ │ │- Şalupe pentru patrulare, │ 10 │ 80 l/orã │
│ │ │ control şi supraveghere │ │ pentru maximum │
│ │ │ vamalã, în limitele de │ │ 60 ore/lunã │
│ │ │ competenţã │ │ 100 l/orã │
│ │ │ │ │ pentru maximum │
│ │ │ │ │ 60 ore/lunã │
└────┴──────────────┴────────────────────────────┴────────┴──────────────────┘



II. Câini


┌────┬──────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ UNITATEA │ DENUMIREA │ NUMĂR MAXIM │
│crt.│ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1. │AUTORITATEA │Câini dresaţi pentru Serviciul │ │
│ │NAŢIONALĂ A │antridrog şi produse cu regim special│ 60 │
│ │VĂMILOR │ │ │
└────┴──────────────┴─────────────────────────────────────┴─────────────┘



NOTĂ:
a) Listele cu birourile vamale de frontierã şi de interior (cu puncte vamale între 5-90 km faţã de localitãţile de reşedinţã) care au dreptul la autovehicule operative pentru transportul valorilor, bunurilor confiscate şi al personalului operativ se aprobã de vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, care conduce Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, la propunerile temeinic justificate ale directorilor executivi ai direcţiilor regionale vamale.
b) Nu se considerã depãşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul de mijloace aprobat pentru Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, direcţiile regionale şi/sau birourile vamale.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016