Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.539 din 18 decembrie 2003  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2003 privind alocatia familiala complementara si alocatia de sustinere pentru familia monoparentala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.539 din 18 decembrie 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2003 privind alocatia familiala complementara si alocatia de sustinere pentru familia monoparentala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 11 din 8 ianuarie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 41 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 privind alocaţia familialã complementarã şi alocaţia de susţinere pentru familia monoparentalã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 privind alocaţia familialã complementarã şi alocaţia de susţinere pentru familia monoparentalã, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Ion Giurescu,
secretar de stat

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

p. Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Ilie Ştefan,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 18 decembrie 2003.
Nr. 1.539.


ANEXĂ

NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţã a
Guvernului nr. 105/2003 privind alocaţia familialã complementarã
şi alocaţia de susţinere pentru familia monoparentalã

ART. 1
(1) Beneficiazã de drepturile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 privind alocaţia familialã complementarã şi alocaţia de susţinere pentru familia monoparentalã, denumitã în continuare <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 , familiile şi persoanele singure, cetãţeni români care locuiesc în România.
(2) Drepturile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 se acordã şi familiilor şi persoanelor singure care nu au cetãţenie românã, dacã se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) cetãţenii strãini, pe perioada în care au domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa în România, în condiţiile legii;
b) cetãţenii strãini şi apatrizii care au dobândit, în condiţiile legii, statutul de refugiat în România sau cãrora li s-a acordat o altã formã de protecţie umanitarã prevãzutã de lege;
c) apatrizii care au domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa în România, în condiţiile legii.
(3) Beneficiarii prevãzuţi la alin. (1) şi (2) au dreptul, în funcţie de situaţia familialã, fie la alocaţie familialã complementarã, fie la alocaţie de susţinere pentru familia monoparentalã.
ART. 2
Sunt consideraţi copii aflaţi în întreţinerea familiei definite la <>art. 1 şi 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 copiii naturali ai soţilor sau ai unuia dintre aceştia ori, dupã caz, ai persoanei singure, copiii adoptaţi, copiii încredinţaţi ori daţi în plasament familial sau pentru care s-a instituit tutela în condiţiile legii.
ART. 3
(1) Alocaţia familialã complementarã şi alocaţia de susţinere se acordã lunar, pe bazã de cerere întocmitã de reprezentantul familiei, care se înregistreazã la primãria localitãţii sau, dupã caz, a sectorului municipiului Bucureşti, în a cãrei razã teritorialã familia îşi are domiciliul ori reşedinţa.
(2) În cazul familiei fãrã domiciliu sau reşedinţã şi al celei fãrã locuinţã, cererea de acordare a alocaţiei familiale complementare sau a alocaţiei de susţinere se înregistreazã la primãria localitãţii în a cãrei razã teritorialã aceasta trãieşte.
(3) Pentru cetãţenii strãini ori apatrizi cererea se înregistreazã la primãria localitãţii sau, dupã caz, a sectorului municipiului Bucureşti, în a cãrei razã teritorialã domiciliazã ori îşi are reşedinţa familia.
(4) Cererea prevãzutã la alin. (1) se înregistreazã la primãrie în registre distincte, pe tipuri de alocaţii.
(5) Formularul de cerere este prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) În cazul familiei definite la <>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 , reprezentantul familiei se stabileşte de cãtre soţi sau, în caz de neînţelegere între aceştia, de cãtre autoritatea tutelarã ori de instanţa de judecatã, dupã caz.
(2) În cazul familiei definite la <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 , reprezentantul familiei este persoana singurã.
(3) În cazul persoanei singure care are copii în întreţinere şi nu a împlinit vârsta de 18 ani, reprezentantul familiei este persoana singurã dacã are capacitate deplinã de exerciţiu sau, dupã caz, reprezentantul legal al acesteia.
ART. 5
Cererea pentru stabilirea şi acordarea alocaţiei familiale complementare sau, dupã caz, a alocaţiei de susţinere este însoţitã de actele doveditoare privind componenţa familiei şi veniturile acesteia.
ART. 6
(1) Componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridicã faţã de reprezentantul legal se dovedesc cu livretul de familie completat la zi.
(2) În situaţia în care livretul de familie nu este completat la zi cu modificãrile survenite în componenţa familiei, serviciul de stare civilã al consiliului local are obligaţia de a-l actualiza în termen de 10 zile de la data depunerii cererii de solicitare a alocaţiei familiale complementare sau, dupã caz, a alocaţiei de susţinere.
(3) În situaţia în care familia nu are livret de familie, serviciul de stare civilã al consiliului local are obligaţia de a-l elibera în termen de 30 de zile de la data solicitãrii alocaţiei familiale complementare sau, dupã caz, a alocaţiei de susţinere.
(4) Situaţiile care nu sunt evidenţiate în livretul de familie se dovedesc cu urmãtoarele documente:
a) hotãrârea judecãtoreascã prin care soţul/soţia este declarat/declaratã dispãrut/dispãrutã;
b) hotãrârea judecãtoreascã prin care soţul/soţia este arestat/arestatã preventiv pe o perioadã mai mare de 30 de zile sau executã o pedeapsã privativã de libertate şi nu participã la întreţinerea copiilor;
c) dispoziţia primarului privind instituirea tutelei.
(5) Pentru familiile cetãţenilor strãini sau apatrizi nu se solicitã livretul de familie. Componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridicã faţã de reprezentantul legal se dovedesc cu documentele eliberate de autoritãţile din ţara de origine, precum şi cu alte documente eliberate de autoritãţile române competente.
ART. 7
Dreptul la alocaţia familialã complementarã sau, dupã caz, la alocaţia de susţinere se acordã începând cu luna urmãtoare înregistrãrii cererii, inclusiv pentru situaţiile prevãzute la art. 6 alin. (2) şi (3).
ART. 8
(1) Pentru stabilirea dreptului la alocaţia familialã complementarã sau, dupã caz, la alocaţia de susţinere, reprezentantul familiei declarã veniturile nete realizate de membrii acesteia în luna anterioarã înregistrãrii cererii.
(2) Categoriile de venituri nete realizate şi actele doveditoare sunt cele menţionate în formularul de cerere.
ART. 9
În situaţia în care familia definitã la <>art. 1 şi 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 este beneficiarã de ajutor social, alocaţia familialã complementarã sau, dupã caz, alocaţia de susţinere se acordã la cererea reprezentantului familiei, însoţitã numai de livretul de familie.
ART. 10
În situaţia în care familia definitã la <>art. 1 şi 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 locuieşte împreunã cu alte persoane, veniturile acestora nu se iau în calcul la stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, cu excepţia obligaţiilor legale de întreţinere.
ART. 11
(1) În vederea soluţionãrii cererii pentru acordarea alocaţiei familiale complementare sau, dupã caz, a alocaţiei de susţinere, primarul dispune, în mod obligatoriu, verificarea prin anchetã socialã, la domiciliu sau, dupã caz, la reşedinţa solicitantului, a situaţiei ce rezultã din datele înscrise în actele doveditoare.
(2) În cazul persoanelor prevãzute la <>art. 14 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 verificarea prevãzutã la alin. (1) de mai sus se va efectua la locul indicat de solicitant, de cãtre o comisie formatã din cel puţin douã persoane.
(3) Pentru definitivarea anchetei sociale persoanele desemnate de primar pot utiliza şi informaţii de la persoane sau instituţii care cunosc situaţia materialã, socialã şi civilã a familiei solicitantului de alocaţie.
(4) Ancheta socialã se întocmeşte potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 12
(1) Dispoziţia primarului de stabilire a dreptului la alocaţia familialã complementarã sau la alocaţia de susţinere se transmite la direcţia pentru dialog, familie şi solidaritate socialã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, denumitã în continuare direcţie teritorialã, însoţitã de cererea titularului în original, certificatã de primar. Cererea nu trebuie sã prezinte ştersãturi, adãugãri ori alte vicii de formã sau de fond.
(2) Actele doveditoare care au stat la baza emiterii dispoziţiei primarului împreunã cu ancheta socialã se pãstreazã la primãrie în dosarul titularului.
ART. 13
Plata drepturilor pentru alocaţia familialã complementarã sau alocaţia de susţinere se face prin decizie a directorului executiv al direcţiei teritoriale, emisã pe baza documentelor prevãzute la art. 12 alin. (1).
ART. 14
(1) Alocaţia familialã complementarã şi, dupã caz, alocaţia de susţinere se acordã şi în perioada vacanţelor şcolare.
(2) În situaţia în care expirarea termenului de 3 luni prevãzut la <>art. 29 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 este în perioada vacanţei şcolare de varã, dovada de frecventare a cursurilor se va prezenta la începutul anului şcolar urmãtor.
ART. 15
(1) Beneficiazã de alocaţie familialã complementarã sau, dupã caz, de alocaţie de susţinere şi familiile care au în întreţinere copii de vârstã şcolarã şi care întrerup temporar frecventarea cursurilor de învãţãmânt organizate potrivit legii sau repetã anul şcolar numai din motive de sãnãtate dovedite cu certificat medical.
(2) Pentru familiile care au în întreţinere copii cu handicap de vârstã şcolarã şi care nu frecventeazã o formã legalã de învãţãmânt, alocaţia familialã complementarã şi alocaţia de susţinere se acordã cu condiţia prezentãrii certificatului de încadrare într-un grad de handicap.
ART. 16
Pe perioada în care copilul în vârstã de pânã la 18 ani este încredinţat unei instituţii de asistenţã socialã sau asistentului maternal profesionist, plata alocaţiei familiale complementare sau a alocaţiei de susţinere se suspendã pânã la emiterea unei noi dispoziţii a primarului de încetare a dreptului sau de modificare a cuantumului alocaţiei.
ART. 17
Suspendarea sau reluarea plãţii alocaţiei familiale complementare ori, dupã caz, a alocaţiei de susţinere se face prin decizie a directorului executiv al direcţiei teritoriale, pe baza dispoziţiei scrise a primarului, emisã ca urmare a constatãrii situaţiilor prevãzute la <>art. 30 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 105/2003 .
ART. 18
(1) Plata alocaţiei familiale complementare şi, dupã caz, a alocaţiei de susţinere se asigurã lunar, la domiciliul titularului, prin mandat poştal sau, la cererea titularului, în cont personal deschis la o unitate bancarã.
(2) În vederea efectuãrii plãţii alocaţiei familiale complementare şi, dupã caz, a alocaţiei de susţinere pe bazã de mandat poştal, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei încheie convenţie cu Compania Naţionalã "Poşta Românã" - S.A., prin care se stabilesc procedurile de platã la domiciliul beneficiarilor şi tarifele pentru serviciile prestate, în condiţiile legii.
ART. 19
În aplicarea prezentelor norme metodologice, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei poate emite precizãri sau instrucţiuni care se aprobã prin ordin.
ART. 20
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.



ANEXA 1


la normele metodologice
-----------------------

CERTIFICAT PRIMAR
L.S.

CERERE

pentru acordarea alocaţiei familiale complementare/alocaţiei de susţinere
pentru familia monoparentalã

Domnului Primar al municipiului/oraşului/comunei/sectorului

I. Subsemnatul,

Numele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Prenume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Adresa: Str |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Nr. |_|_|_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_| Sc. |_|_| Ap. |_|_|_|_| Sector |_|_|

Localitatea |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Judeţul |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Actul de identitate*1) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Eliberat de secţia de poliţie |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Vã rog sã-mi aprobaţi:

- alocaţia familialã complementarã |_|_|

SAU
- alocaţia de susţinere pentru
familia monoparentalã |_|_|

Menţionaţi dacã beneficiaţi de ajutor social în condiţiile
<>Legii nr. 416/2001 :

DA |_|_|

NU |_|_|

--------------
*1) În cazul cetãţenilor români se va specifica tipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate
- G.I. - carte de identitate
- C.I.P. - carte de identitate provizorie
Pentru cetãţenii strãini sau apatrizi:
- C.I. - carte de identitate
- L.S.T. - legitimaţie de şedere temporarã
- D.I. - document de identitate.
Notã: Cererea nu trebuie sã prezinte ştersãturi, adãugiri ori
alte vicii de formã sau fond.

II. Date privind componenţa familiei:

SOŢ/SOŢIE*)

1. Numele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Prenume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Act de identitate/act doveditor |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr.|_|_|_|_|_|_|

------------
*) Nu se completeazã în cazul familiilor monoparentale


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

COPII*2)

1. Numele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Prenume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Act de identitate/act doveditor*3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|


2. Numele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Prenume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Act de identitate/act doveditor*3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|


3. Numele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Prenume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Act de identitate/act doveditor*3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|


4. Numele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Prenume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Act de identitate/act doveditor*3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|


5. Numele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Prenume |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Act de identitate/act doveditor*3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|


*2) În cazul familiilor cu mai mult de 5 copii se va completa o anexã..
*3) În cazul copiilor sub 14 ani sau care nu au act de identitate se
vor specifica datele din certificatul de naştere

III. Date privind veniturile nete realizate de membrii familiei:

1. VENITURI PERMANENTE NETE REALIZATE IN LUNA: |_|_|


┌───┬────────────────────────────────────┬────────────────────────┬────────────┐
│Cod│ Categoria de venituri │ Actul doveditor*4) │ Venitul │
│VEN│ │ │ realizat*5)│
│ │ │ │ lei) │
└───┴────────────────────────────────────┴────────────────────────┴────────────┘
Salariu şi alte drepturi salariale:
┌───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│01 │- pe bazã de contract de muncã │- adeverinţã eliberatã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ de angajator │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│02 │- indemnizaţia asistentului personal│- adeverinţã eliberatã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ al persoanei cu handicap │ de angajator │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│03 │- salariul asistentului maternal │- adeverinţã eliberatã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ profesionist │ de angajator │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│04 │- salariul îngrijitorului la │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ domiciliu al persoanei vârstnice │- adeverinţã eliberatã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ dependente │ de angajator │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│05 │- venitul lunar realizat ca membru │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ asociat sau persoanã autorizatã │- adeverinţã eliberatã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ sã desfãşoare o activitate │ de Administraţia │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ independentã │ Financiarã │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│06 │- indemnizaţia de şomaj/venit lunar │- talon de plata │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ de completare │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Pensii:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Pensii de stat: │
├───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│07 │- pensia pentru limitã de vârstã │- talon de pensie │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│08 │- pensia anticipatã │- talon de pensie │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ 9 │- pensia anticipatã parţialã │- talon de pensie │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│10 │- pensia de invaliditate │- talon de pensie │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│11 │- pensia de urmas │- talon de pensie │ │ │ │ │ │ │ │
├───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│ Pensii militare: │
├───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│12 │- pensia de serviciu │- talon de pensie │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│13 │- pensia de invaliditate │- talon de pensie │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│14 │- pensia de urmaş │- talon de pensie │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│15 │- pensia I.O.V.R │- talon de pensie │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│16 │- indemnizaţia pentru persoanele │- talon de platã ├─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
│ │ care şi-au pierdut total sau │ │
│ │ parţial capacitatea de muncã │ │
│ │ ca urmare a participãrii la │ │
│ │ Revoluţie, marii mutilaţi, rãniţii│ │
│ │ şi pentru urmaşii celor decedaţi │ │
│ │ in Revoluţie │ │
└───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┘
┌───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│17 │- alocaţia sociala pentru nevãzãtori│- talon de platã/ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ adeverinţã │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│18 │- indemnizaţia de însoţitor pentru │- talon de platã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ pensionari gr. I invaliditate │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Alte drepturi de asigurãri sociale
┌───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│19 │- indemnizaţia pentru incapacitatea │- adeverinţã eliberatã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ temporarã de muncã │ de angajator │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│20 │- indemnizaţia pentru creşterea │- adeverinţã eliberatã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ copilului pânã la vârsta de 2 │ de angajator sau, │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ sau 3 ani │ dupã caz, de casa │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ de pensii │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│21 │- indemnizaţia de maternitate │- adeverinţã eliberatã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ de angajator sau, │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ dupã caz, de casa │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ de pensii │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Indemnizaţii cu caracter permanent
┌───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│22 │- indemnizaţia lunarã acordatã │- talon de platã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ magistraţilor înlãturaţi din │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ justiţie din considerente politice│ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│23 │- indemnizaţia lunarã acordatã │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ persoanelor persecutate din motive│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ politice sau etnice │- talon de platã │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│24 │- indemnizaţia, sporul sau renta │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ acordatã invalizilor, veteranilor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ şi vãduvelor de rãzboi │- talon de platã │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│25 │- indemnizaţia pentru pãrinţii │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ persoanelor care au decedat în │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ timpul Revoluţiei din 1989 │- talon de platã │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│26 │- indemnizaţia de îngrijire pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ revoluţionarii invalizi gr. I │- talon de platã │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│27 │- sumã fixã acordatã mamelor │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ eroilor-martiri │- talon de platã │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│28 │Indemnizaţia lunarã pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │persoanele care au efectuat stagiul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │militar în cadrul Direcţiei Generale│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │a Serviciului Munci în perioada │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │1950-1961 │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│29 │Indemnizaţia lunarã pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │persoanele cu handicap │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
ALOCAŢII
┌───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│30 │- alocaţia de stat pentru copii │- talon de platã/ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ adeverinţã │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│31 │- alocaţia de întreţinere pentru │- adeverinţã ├─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
│ │ copiii daţi în plasament familial │ │
│ │ sau încredinţaţi, potrivit │ │
│ │ legii, unor familii sau persoane │ │
└───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┘
BURSE
┌───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│32 │- pentru elevi │- adeverinţã eliberatã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ de unitatea de │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ învãţãmânt │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│33 │- pentru studenţi │- adeverinţã eliberatã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ de unitatea de │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ învãţãmânt │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

AJUTOARE
┌───┬────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│34 │- ajutorul bãnesc lunar pentru │- talon de platã └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤
│ │ persoanele care au devenit │ │
│ │ incapabile de muncã în perioada │ │
│ │ efectuãrii unei pedepse privative │ │
│ │ de libertate │ │
├───┼────────────────────────────────────┼───────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│35 │- ajutorul social lunar pentru │- adeverinţã eliberatã │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ soţiile celor care satisfac │ de centrul militar │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ serviciul militar obligatoriu │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┴────────────────────────────────────┴───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│ TOTAL 1 │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

2. ALTE SURSE DE VENIT
┌────────────────────────────────────────┬───────────────────────┬─────────────┐
│ Sursa de venit │Actul doveditor privind│ Venitul │
│ │proprietatea şi/sau │ realizat*6)│
│ │ realizat │ (lei) │
├────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤
│a) Terenuri, clãdiri, spaţii locative │ │ │ │ │ │ │ │ │
│sau alte bunuri mobile ori imobile │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(la stabilirea venitului se iau în │ │ │ │ │ │ │ │ │
│considerare arenda, chiriile, alte │ │ │ │ │ │ │ │ │
│fructe civile, naturale sau industriale │ │ │ │ │ │ │ │ │
│produse de acestea) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┼───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│b) Alte venituri │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────┴───────────────────────┼─┼─┼─┼─┼─┼─┼─┤
│TOTAL 2 │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│ VENIT LUNAR TOTAL AL FAMILIEI (TOTAL 1+TOTAL 2) │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
│ VENIT NET LUNAR PE MEMBRU DE FAMILIE │ │ │ │ │ │ │ │
│(Venit lunar total /nr. membri familie) │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘


IV. Declar pe propria rãspundere cã nu am solicitat dreptul la alocaţie familialã complementarã sau la alocaţia de susţinere de la alte primãrii.

V. Mã oblig sã aduc la cunoştinţa primarului orice modificare intervenitã în componenţa familiei şi a veniturilor realizate, în termen de 5 zile de la data modificãrii.

VI. Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, respectiv cã declararea necorespunzãtoare a adevãrului fãcutã unui organ sau instituţii de stat se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendã, declar pe proprie rãspundere cã datele şi informaţiile prezentate corespund realitãţii.




Data Semnãtura solicitantului
------------ -------------------------

--------------
*4) se vor anexa pentru fiecare membru al familiei
*5) pentru aceeaşi categorie de venituri se va înscrie suma totalã a acestora
*6) pentru toate sursele se va înscrie venitul mediu lunar

ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------

Consiliul local ---------------
Judeţ/Mun. Bucureşti --------


ANCHETA SOCIALĂ*1)
pentru acordarea
▄'5f alocaţiei familiale complementare [ ]
▄'5f alocaţiei de susţinere pentru familia monoparentalã [ ]


efectuatã la data ...... anul .......


Urmare cererii d-lui (d-nei) ........ înregistratã cu nr. ..... data ...., s-a procedat la verificarea situaţiei de fapt, la adresa ........ şi s-au constatat urmãtoarele:

A. Date privind familia:

1. Componenţa familiei şi veniturile*2) acesteia:


┌────┬──────────────────────────────────────────┬──────────────┬──────────────┐
│ │ Componenta familiei │ Veniturile │ Alte venituri│
│ │ │ familiei │ │
│ ├───────┬──────────┬───────────┬───────────┼──────┬───────┼──────┬───────┤
│Nr. │Nume şi│ C.N.P./ │Relaţia │ Ocupaţia │ │ │ │ │
│crt.│Prenume│ data │ de │ │ Sursa│Cuantum│Sursa │Cuantum│
│ │ │naşterii │rudenie │ │cod*4)│(lei) │ │ (lei) │
│ │ │(ZZ/LL/AA)│ │ │ │ ├──────┼───────┤
│ │ │ ├────┬──────┼────┬──────┤ │ │ │ │
│ │ │ │în │cod*3)│ în │cod*3)│ │ │ │ │
│ │ │ │clar│ │clar│ │ │ │ │ │
├────┼───────┼──────────┼────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼──────┼───────┤
├────┼───────┼──────────┼────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼──────┼───────┤
├────┼───────┼──────────┼────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼──────┼───────┤
├────┼───────┴──────────┴────┴──────┴────┴──────┼──────┼───────┼──────┼───────┤
│ │ TOTAL │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────────────┴──────┴───────┴──────┴───────┘



Total membri în familie |_|_|, din care |_|_| copii în vârstã de pânã la 18 ani

2. Locuinţa:
Tipul locuinţei - cod3* [ ]

Regimul juridic al locuinţei proprietate - cod3) [ ]

Nr. camere ...................................................
Suprafaţa locativã (mp)......................................
Dotare cu bunuri de folosinţã îndelungatã ...................
..............................................................
Condiţii de igienã ...........................................
..............................................................
..............................................................

3. Locuieşte împreunã cu alte
- familii [ ]
- persoane singure [ ]

4. Familia deţine în proprietate/folosinţã
Terenuri: ....................................................

Clãdiri (altele decât locuinţa) ..............................
...............................................................
Spaţii locative (altele decât locuinţa) ......................
...............................................................
Alte bunuri ...................................................
...............................................................
5. Starea de sãnãtate a membrilor familiei (disabilitãţi, boli cronice,
alte probleme deosebite de sãnãtate)
...............................................................
...............................................................
...............................................................
6. Nevoi speciale ale membrilor familiei ......................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
B. Alte aspecte constatate ....................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................





Solicitant ............ Întocmit ..............
(Nume şi prenume)


Semnãtura ........... Semnãtura ............

--------------
*1) Se va întocmi numai pentru familia solicitantã a alocaţiei familiale complementare sau a alocaţiei de susţinere;
*2) Se va evidenţia venitul realizat de membrii familiei solicitante;
*3) Se va trece codul prevãzut în tabelele Relaţia de rudenie, Ocupaţia, Tipul locuinţei şi Regimul juridic al locuinţei;
*4) Se va trece codul VEN prevãzut la capitolul III punctul 1 din cerere;
*5) Se va trece sursa de venit.

Coduri utilizate în ancheta socialã:


┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Cod │ Relaţia de rudenie │
│RR │ │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│01 │ titularul │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│02 │ soţ/soţie │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│03 │ concubin │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│04 │ copil (inclusiv copilul luat în adopţie, plasament familial, │
│ │ încredinţare, tutelã sau curatelã) │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Cod│ Ocupaţia │
│O │ │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│01 │ salariat │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│02 │ persoanã autorizatã sã desfãşoare activitãţi independente │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│03 │ şomer (care primeşte indemnizaţie de şomaj) │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│04 │ lucrãtor ocazional │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│05 │ pensionar │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│06 │ fãrã loc de muncã │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│07 │ casnic │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│08 │ elev, student │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│09 │ copil de vârstã şcolarã care nu urmeazã o formã de învãţãmânt │
│ │ organizatã potrivit legii │
├───┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│10 │ copil de vârstã preşcolarã │
└───┴────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───┬─────────────────────────────────────────┐
│Cod│ Tipul locuinţei │
│L │ │
├───┼─────────────────────────────────────────┤
│01 │ casã cu curte │
├───┼─────────────────────────────────────────┤
│02 │ casã fãrã curte │
├───┼─────────────────────────────────────────┤
│03 │ apartament la bloc │
├───┼─────────────────────────────────────────┤
│04 │ nu are locuinţa/locuinţã improvizatã │
└───┴─────────────────────────────────────────┘

┌───┬───────────────────────────────────────────┐
│Cod│ Regimul juridic al locuinţei │
│JL │ │
├───┼───────────────────────────────────────────┤
│01 │în proprietate │
├───┼───────────────────────────────────────────┤
│02 │în închiriere( public/privat) │
├───┼───────────────────────────────────────────┤
│03 │în proprietatea unei rude cu care locuieşte│
├───┼───────────────────────────────────────────┤
│04 │nu are acte pentru locuinţã │
├───┼───────────────────────────────────────────┤
│05 │alte situaţii │
└───┴───────────────────────────────────────────┘


-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016